دسته‌بندی نشده

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام دقیقا کی هست؟ اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که نگاه تجاری به این شبکه پرمخاطب دارند، احتمالا دانستن جواب این سوال برایتان خیلی مهم است. زیرا در تعداد بازدید مخاطبان اهمیت بسزایی دارد.

اینستاگرام به عنوان یک شبکه محبوب اجتماعی، فضایی را برای افراد در سراسر جهان ایجاد کرده تا همه به راحتی بتوانند کسب و کارشان را معرفی کنند. حتما می‌دانید که اینستاگرام از الگوریتم‌های خاصی پیروی می‌کند. قرار گرفتن پست‌ها در صفحه اکسپلور نیز معمولا بر اساس همین الگوریتم‌ها بوده که زمان بارگزاری مطلب مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

اگر قصد دارید فعالیت‌های تجاری خود را در این شبکه آغاز کنید و دنبال یادگیری قوانین خاص این شبکه هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پست گذاشتن در اینستاگرام در بهترین زمان ممکن

چرا زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است؟

شاید گمان کنید که چیزی به اسم بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام وجود ندارد و هر کسی می‌تواند، با توجه به سلیقه خود این کار را انجام دهد. اما چنین نیست. اینستاگرام در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در جهت شناخت ذائقه و ساعت فعالیت مخاطبین داشته است.

این نرم افزار پست‌هایی را به مخاطب نشان می‌دهد که جزو علاقمندی‌هایش است و سعی می‌کند این کار را حتما در ساعات آنلاین بودن انجام دهد. بنابراین ممکن است اینستاگرام مطلب شما را خارج از این الگوریتم‌ها تشخیص داده و آن را به فالوورهایتان نشان ندهد. در نتیجه بهتر است ریسک نکرده و سعی کنید تا حد ممکن از این قوانین و الگوریتم‌ها پیروی کنید.

برای اینکه بدانید چه کسانی پروفایل اینستاگرام ما را سرچ می‌کنند، مقاله ما را از دست ندهید.

تعیین و انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بد نیست بدانید که اینستاگرام، رفتار یکسانی با همه پیج‌ها ندارد و متناسب با موضوع صفحه، نسبت به نشان دادن محتوا به مخاطبین، عمل می‌کند. این مسئله ممکن است کار را برای پیدا کردن بهترین زمان بارگزاری، کمی سخت کند، اما جای نگرانی نیست. چند روش وجود دارد که می‌توانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را متناسب با موضوع خود را پیدا کنید.

1. شناخت فالوورها

افراد سلایق و علاقه‌مندی‌های متفاوتی دارند. گاهی می‌توان طرفداران یک موضوع را در یک دسته خاص جا داد. مثل اینکه افراد را به دانش آموز، والدین، کارمندان، زنان خانه‌دار یا دانشجویان دسته بندی کرد. با دسته بندی افراد میتوانید ساعت‌های آزاد آنها را حدس زده و محتوای مناسب با  آنها را بارگذاری کنید. مثلا اگر مخاطبتان جزو خانم‌های خانه‌دار هستند، می‌دانید در طول روز زمان آزاد بیشتری دارند و همان موقع بهترین زمان پست گذاشتن است. برای این کار هم می‌توانید از ترفندهای اینستاگرام استفاده کنید و مراحل زیر را طی کنید:

  • در پیج خود وارد professional dashboard شوید و از آنجا به insight بروید.

شناخت فالوورها برای پست گذاشتن در اینستاگرام

  • در این قسمت گزینه see all را انتخاب کنید.

شناخت فالوورها برای پست گذاشتن در اینستاگرام - 2

  • سپس وارد بخش total follower شوید.

نقش total follower در تعیین زمان پست گذاشتن

  • در این قسمت تمامی اطلاعات مربوط به فالوورهایتان از جمله ساعت فعالیت آنها موجود است.

اطلاعات مربوط به فالوورها برای تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

2. توجه به محتوای پیج

توجه به محتوای پیج هم از موارد مهم به شمار می‌رود. اینکه شما در چه زمینه‌ای فعالیت دارید و چه نوع پستی را منتشر می‌کنید؛ در انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام موثر است. باید بدانید که فالوورهایتان چه نوع محتواهایی را در چه زمان‌هایی دوست دارند.

نوع محتوا در هر ساعت مهم است و چیزی شبیه صبحانه، نهار، عصرانه و شام به شمار می‌رود. بهتر است ویدئوهای فان را برای زمانی که مخاطب خسته است منتشر کنید و ویدئوهای آموزشی ساعاتی پست شوند که آنها به اندازه کافی استراحت کرده‌اند.

3.    استفاده از آزمون و خطا

از تجربه کردن نترسید. می‌توانید زمان مناسب‌ پست گذاشتن را از طریق آزمون و خطا به دست آورید. در ساعت‌های مختلف روز پست‌هایتان را به اشتراک بگذارید تا متوجه شوید کدام ساعت بازخورد بیشتری دارید. حتی می‌توانید از فالوورهایتان نیز نظرسنجی کنید، مخصوصا اگر برای یک قشر خاص تولید محتوا می‌کنید.

4.    توجه به پیج‌های رقبا

قطعا شما اولین نفری نیستید که در رابطه با یک موضوع خاص کار می‌کنید. اگر کمی در اینستاگرام جستجو کنید، می‌توانید برخی از پیج‌های رقیب خود که اتفاقا موفق هم بوده‌اند را پیدا کنید. بررسی کنید که رقبا در چه ساعاتی مطالب خود را پست می کنند تا بتوانید تصمیم بهتری در این زمینه بگیرید.

مهمترین ساعات برای بارگزاری مطالب در اینستاگرام

از آنجایی که سال‌های زیادی است اینستاگرام جزئی از زندگی روزمره افراد به شمار می‌رود، تحقیقات زیادی نیز در این زمینه انجام شده است. افرادی قبل از شما بوده‌اند که توانسته‌اند چندین بازه زمانی را به صورت تقریبی برای بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به دست بیاورند.

برای درست کردن کاور ویدیو در اینستاگرام و انواع روش های آن کلیک کنید.

بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام

ساعات 7 تا 9 صبح

این یک حرکت جهانی است که افراد وقتی از خواب بیدار می‌شوند، گوشی‌هایشان را چک می‌کنند. به همین جهت می‌توانید از این تایم برای انتشار مطلب استفاده کنید. البته از آنجایی که در این ساعت چک کردن اینستاگرام معمولا سرسری و با عجله است، ترجیحا از انتشار مطالب آموزشی و طولانی خودداری کنید.

ساعات 11 تا 14 ظهر

زمانی که وقت استراحت و ناهار سر می‌رسد و چک کردن اینستا یک عادت ثابت در روزمرگی‌ها است. افراد زیادی در سر کار و هنگام غذا خوردن، به صورت همزمان گوشی‌هایشان را چک می‌کنند. این ساعات بهترین زمان برای گذاشتن پست‌های همراه با عکس و متن کوتاه است. احتمالا نمی‌توانند در میان جمع، ویدئوها را تماشا کنند.

ساعات 5 تا 7 عصر

وقتی افراد از مدرسه یا محل کار به خانه برمی‌گردند، بی برو برگرد تا چند ساعت اکسپلورشان را بالا و پایین می‌کنند. در نتیجه این اوقات را می‌توان جزو بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام دانست. زیرا بازدید از مطالب بالاست. البته چون آنها معمولا خسته هستند، احتمالا تمایلی به دیدن ویدئوهای طولانی آموزشی ندارند. در واقع این ساعات برای پست‌های سرگرمی و فان مناسب است.

ساعات 9 تا 1 شب

حالا به بهترین تایم و به عبارتی گل سرسبد، بهترین زمان بازدید از اینستاگرام می‌رسیم. بر اساس آزمون و خطاهای بسیاری که انجام شده، بین 9 تا 1 شب، بهترین و موثرترین زمان بارگزاری مطالب است. فالوورها در این زمان ذهنشان خسته نیست و کاری نیز برای انجام دادن ندارند. در نتیجه می‌توانید بهترین بازخوردها را در این ساعات داشت باشید. همچنین این ساعات برای اشتراک گذاری پست‌های آموزشی بسیار خوب است. مخصوصا اگر فالوورهایتان بیشتر آقایان هستند.

به دنبال نحوه فهمیدن شماره مخاطبین در اینستاگرام می‌توانید مقاله ما را مطالعه کنید.

حرف آخر

این روزها، فضای مجازی یک رسانه مستقل و یک بازار بین المللی فعال محسوب می‌شود که افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. بسیاری از مشاغل نوپا از این فرصت استفاده کرده و توانسته‌اند به موفقیت بالایی برسند. اما اینستاگرام نیز از قوانین و الگوریتم‌هایی بهره می‌برد که مختص خودش هستند.

اگر قصد فعالیت در این شبکه اجتماعی را دارید، راهی جز یادگیری آنها ندارید. بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام یکی از این الگوریتم‌های خاص و مهم است که اینستاگرام با توجه به آن متن را برای مخاطبان منتشر می‌کند. در نتیجه بهتر است برای شروع به کار و گسترش فعالیت خود، این موارد را پیاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آنا سلطانپور

مدیریت محتوا به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا