اینستاگرام

draft اینستاگرام کجاست؟

با مقاله draft اینستاگرام کجاست در خدمت شما هستیم. بیایید یکی دیگر از قابلیت‌های فراوان اینستاگرام یعنی پیش‌ نویس کردن پست را بررسی کنیم.

قابلیت پیش ‌نویس کردن (draft) یک پست در سیستم‌های مدیریت محتوا و شبکه‌های اجتماعی مختلف سال‌هاست که کاربرد دارد. اینستا مدتی است که این قابلیت را برای راحتی افراد عرضه نموده است.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید. تا منظور از پیش نویس کردن پست و اهمیت آن را به شما آموزش دهیم.

معنی discard در اینستاگرام

معنی discard در اینستاگرام

قبل از اینکه بگوییم draft اینستاگرام کجاست ، در ابتدا میخواهیم بگوییم معنی discard در اینستاگرام چیست. discard یا DRAFT به معنی پیش نویس میباشد. در برنامه های دیگر پیش نویس کردن کمی ساده تر است اما در اینستاگرام نیازمند رعایت یکسری از اصول است که در ادامه بیان خواهیم نمود.

در ویدئوی بالا نحوه درفت کردن پست اینستاگرام را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم.

پیش نویس اینستاگرام

این قابلیت جدید اینستاگرام به شما کمک می کند که فیلم یا تصاویر مورد نظر خود را ویرایش و ادیت کنید. و درنهایت آن را به صورت پیش نویس ذخیره کنید تا در زمان مناسب اقدام به پست کردن آن کنید.

لازم است بدانید که در طی این عملیات تصاویر و ویدیو موردنظر در فضای ابری ذخیره می شود.

زمانی که به آن احتیاج داشتید آن عکس یا ویدیو را فراخوانی می کنید. و سپس در پیچ خود قرار می دهید.

پیش نویس اینستاگرام

این ویژگی جالب می تواند برای زمان هایی که زمان زیادی ندارید. و یا می خواهید به طور لحظه ای تولید محتوای پست های خود را انجام دهید. و به مرور زمان آنها را منتشر کنید مناسب باشد.

قابلیت های جدیدی که اینستاگرام هرروزه رونمایی می کند می تواند بسیارکاربردی باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که هیچ گاه خود را از قابلیت های آن محروم نکنید.

به طور مثال این قابلیت می تواند برای پیچ های بیزنسی که هر روزه باید محتوای جدیدی را آپلود کنند بسیار مناسب می باشد.

اگر فکر می کنید این قابلیت می تواند برای شما مفید واقع شود تا انتهای مقاله را با ما باشید. تا با آموزش نحوه پیش نویس کردن پست در اینستاگرام آشنا شوید. و در زمان مورد نیاز از آن استفاده کنید.

پیش نویس کردن پست در اینستاگرام

اگر پست های شما بدون دلیل پاک میشود حتما برای رفع این مشکل با مقاله پاک شدن پست ها در اینستاگرام همراه شوید.

پیش نویس اینستاگرام کجاست؟

پیش نویس در اینستاگرام یکی از قابلیت های جدید و کاربری برای ذخیره سازی پست ها میباشد که به راحتی می توانید برای تصمیم گیری کپشن عالی تصاویر داشته باشید. در واقع این پیش نویس ها دارای امکانات زیادی هستند و یکی از مزیت های آن قابلیت ویرایش تصاویر در هر زمان از عملیات آپلود و ذخیره سازی می باشد. و استفاده از ابزار جدید آسان است. پس از افزودن یک افکت، فیلتر، شرح یا مکان به عکس، کافی است پیکان عقب را در سمت چپ بالای صفحه فشار دهید تا صفحه «ذخیره پیش‌نویس» یا «صرف‌نظر کردن» ظاهر شود.

منظور از پیش نویس کردن پست در اینستاگرام

با شما هستیم تا به سوال draft اینستاگرام کجاست به طور کامل پاسخ دهیم.  در واقع به معنای ذخیره یک پست در نیمه راه ویرایش شدن (edit) است. گاهی پیش می آید که پست اینستای خود را ویرایش کرده باشیم و در بخشی ذخیره نماییم و سپس در یک تایم دیگر اقدام به ویرایش کامل آن نماییم.

 

پیش نویس کردن پست در اینستاگرام

این قابلیت دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهد. هر زمان که خواستید برای ادامه ویرایش و یا انتشار آن می‌توانید با فشردن آیکون اضافه کردن پست، این کار را انجام دهید.

البته به این نکته دقت کنید که حتما باید علاوه بر انتخاب عکس و ویرایش آن، یک کار دیگر را بر روی پست انجام دهید تا قابلیت پیش نویس شدن را داشته باشد.

منظور از پیش نویس کردن پست در اینستاگرام

برای مثال می‌توانید کپشن بنویسید، فردی را تگ کنید یا لوکیشن اضافه کنید. همانند تصویر زیر ادامه دهید.

منظور از پیش نویس کردن پست در اینستاگرام

 

پیش‌ نویس کردن پست اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله

مثل عکس زیر باید گزینه افزودن پست را بزنید. سپس یکی از تصاویر یا ویدئوهای موردنظرتان برای انتشار را انتخاب کنید.

پیش‌ نویس کردن پست اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله

در مرحله بعد طبق تصویر بعدی گزینه next (بعدی) را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، که صفحه ویرایش است، در صورت تمایل می‌توانید تصویر یا ویدئو انتخاب شده را ادیت کنید یا بر روی آن فیلتر بگذارید.

پس از انجام کار گزینه next (بعدی) را از بالای صفحه انتخاب کنید.

ذخیره کردن پست اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله

در این مرحله ادیت‌هایی که لازم دارید را انجام دهید. (دقت کنید که حتما یکی از ادیت‌ها انجام شود).

تنها انجام یکی از کارهای نوشتن کپشن، تگ کردن افراد، اضافه کردن لوکیشن، یا نوشتن متن جایگزین تصویر از قسمت Advanced settings قابلیت draft کردن را به پست می‌افزاید.

بعد از آن بر روی علامت بازگشت در سمت چپ بالای صفحه یا آیکون بازگشت گوشی کلیک کنید. در این مرحله طبق تصویر شما به صفحه ادیت تصویر، باز خواهد گشت.

پیش‌ نویس کردن پست اینستاگرام

حال باید یکبار دیگر بر روی علامت بازگشت کلیک کنید. تا یک پاپ آپ برای شما باز شود. و از شما می پرسد که پست تان را پیش نویس می کنید یا آن را پاک می نمایید؟

با کلیک بر روی Save Drafts پست بعنوان پیش نویس ذخیره می‌شود.

پیش‌ نویس کردن پست اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله

اگر میخواهید یک پست را به صورت موقتی در اینستاگرام قراردهید با مقاله پست موقت در اینستاگرام همراه شوید.

حذف پیش نویس اینستاگرام

حذف پیش نویس اینستاگرام

 

 میخواهیم به شما پیشنهاد دهیم با خرید فالوور ایرانی اینستاگرام بازدید پیج خود بالا ببرید. تمامی خدمات با قیمتی عالی در سایت ما عرضه میشوند.

 

حال میخواهیم درباره حذف پیش نویس اینستاگرام صحبت نماییم. حتما پیش آمده که بجای کلیک بر روی حذف کلی پست ها یا به اصطلاح (Discard)، بر روی گزینه ذخیره پیش نویس (Save drafts) کلیک نمایید. حالا بخواهید آن را از بخش پیش نویس ها پاکسازی نمایید.

یا ممکن است پستی را پیش نویس کرده باشید تا در فرصتی دیگر ادیت کنید. حالا از منتشر شدن آن پشیمان شدید و می خواهید آن را کامل حذف نمایید.

در این بخش ما روش حذف پست درفت شده را آموزش می دهیم.

 

طریقه حذف پست درفت شده اینستاگرام

حال که نحوه پیش نویس کردن را آموختید، میخواهیم بگوییم draft اینستاگرام کجاست و چگونه باید آن را حذف نماییم. برای اینکار طبق تصاویر زیر ابتدا بر روی علامت اضافه کردن پست در قسمت پایین اینستاگرام کلیک کنید.

چگونه باید یک پست را پیش نویس کنیم؟

سپس در قسمتی که برای انتخاب عکس بالا می‌آید، از قسمت بالا بر روی گزینه manage (مدیریت) کلیک کنید.

در این بخش شما با پست های پیش نویس روبرو می شوید.

 

طریقه حذف پست دریافت شده اینستاگرام

برای حذف تعداد دلخواه از پست‌های درفت شده، از قسمت بالا سمت راست بر روی edit (ویرایش) کلیک کنید.

طریقه حذف پست دریافت شده اینستاگرام

سپس طبق تصاویر زیر خواهید دید که آیکون‌های دایره‌ای شکل بر روی تصاویر برای انتخاب کردن نمایان خواهد شد.

پست‌هایی که قصد حذف آن‌ها را دارید انتخاب کنید. سپس از بالا سمت راست گزینه Done (انجام شدن) را انتخاب نمایید.

طریقه حذف پست دریافت شده اینستاگرام

در این مرحله خواهید دید که یک پاپ آپ باز خواهد شد تا اطمینان یابد، شما قصد دارید این پست را بطور کلی حذف کنید.

با کلیک بر روی Discard (حذف)، پست بطور کلی حذف خواهد شد.

روش حذف پست دریافت شده اینستاگرام

save draft یعنی چه

برخی از کاربران نیز سوال میکنند save draft یعنی چه؟ یعنی ذخیره پیش نویس. (یعنی تمام اقداماتی که انجام داده اید در قالب پیش نویس ذخیره شده است. در مورد مراحل آن نیز در بالا به طور مفصل صحبت شد.

Be sure to find buy telegram group members

معنی draft در اینستاگرام

درافت به معنی پیش نویس در اینستاگرام می باشد. این قابلیت در شبکه اجتماعی اینستا وجود دارد که اکنون می توانید بر روی یک پست کار کنید، کمی تغییرات ایجاد نمایید و سپس ذخیره نمایید تا بعدا تکمیل شود. این گزینه زمانی ظاهر می شود که دکمه «بازگشت» را در برنامه فشار می‌دهید و چیزی که قبلاً ویرایش‌های شما را نادیده می‌گرفت. پیش نویس ابتدا در حالت آزمایشی قرار داشت، ولی امروزه به طور حرفه ای می توانید از آن بهره ببرید.

معنی draft در اینستاگرام

شما بعد از افزودن افکت‌ها، فیلترها، عنوان یا موقعیت مکانی به عکس خود، می‌توانید روی فلش عقب در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید تا دکمه جدید «ذخیره پیش‌نویس» ظاهر شود. با این حال، فقط در صورتی این گزینه را خواهید دید که تغییراتی در عکس خود ایجاد کرده باشید، به این معنی که آن را ویرایش کرده باشید، شخصی را برچسب گذاری کرده باشید یا شرح یا موقعیت مکانی خود را اضافه کرده باشید. برای بازگشت به کار خود، روی نماد دوربین در پایین صفحه ضربه بزنید، سپس روی «کتابخانه» ضربه بزنید. پست ها در پایین زیر عنوان “پیش نویس ها” ظاهر می شوند.

 

save draft استوری اینستاگرام کجاست

قابلیت ذخیره پیش نویس استوری اینستاگرام چند وقتی است که فعال شده است، زمانی که می خواهید به صورت موقت از ویرایش استوری خارج شوید، می توانید با گزینه ذخیره کردن استوری در بخش پیش نویس، به راحتی بعدا ویرایش استوری تان را انجام دهید. البته باید توجه داشت که پیش نویس استوری ها یک هفته پس از ذخیره آن ها حذف می شوند؛ بنابراین از زمان ذخیره پیش نویس، تنها یک هفته فرصت دارید تا آن را منتشر کنید، زیرا در غیر این صورت حذف خواهد شد. این قابلیت برای مدیران پیج اینستاگرامی بسیار مفید می باشد و به راحتی استوری های خود را پیش نویس کرده و در زمان مناسب منتشر نمایند. با آپدیت اینستای خود می توانید از این قابلیت بهره ببرید.

save draft استوری اینستاگرام کجاست

کاربران می توانند استوری های پیش نویس شده خود را همانند استوری هایی که فالوورهایشان می بینند مشاهده کنند و در صورت رضایت اقدام به انتشار آن نمایند. پیش نویس استوری های اینستاگرام اکنون در سطح جهانی، برای همه در دسترس است. قابلیت ذخیره پیش نویس استوری، هفت روز قبل از حذف کامل آن، ذخیره خواهد شد. بنابراین شما به مدت 7 روز زمان برای انتشار آن خواهید داشت.

 

پیش نویس اینستاگرام کجاست

سخن آخر

به پایان مقاله draft اینستاگرام کجاست رسیده ایم، باید این نکته را بدانید که پیش نویس پست ها در حافظه داخلی موبایل ذخیره می شوند و محدودیتی بابت ذخیره تعداد درفت ها نخواهید داشت.

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. یادگیری نکات مربوط به آن در رشد کسب و کارتان در این رسانه کمک زیادی خواهد کرد.

اگر در رابطه با این مطلب سوالی داشتید، در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. در اسرع وقت به سوال شما پاسخ خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

27 دیدگاه

  1. سلام. یک سوال داشتم. من پستی که قبلا ادیت کرده بودم رو به پیش‌نویس‌ها انتقال داده بودم، رو بنابه دلایلی از قسمت پیش‌نویس‌ها به همین روشی که گفتید، حذف کردم. ولی الان میخوام برش گردونم. آیا راهی هستی؟ ممنون میشم راهنمایی کنین. خیلی برام مهمه.

  2. سلام وقتتون بخیر. ببخشید پیش‌نویس کردن پست در اینستاگرام که نوشتین، کاربرد داره.چه کاربردی می‌تونه داشته باشه؟ من درست متوجه نشدم

    1. سلام دوست عزیز
      همانطور که در مقاله توضیح داده شد، اهمیت پیش نویس کردن پست در اینستاگرام شامل 2 مورد می‌شود. یکی از این موارد قابلیت ادامه ادیت در زمان دیگر است. یعنی شما با این کار می‌توانید اگر به هر دلیلی پستی که در نیمه راه ادیت کردن آن هستید رها کرده و ادامه آن را در زمان دیگری انجام دهید. اهمیت دیگر آن را می‌توان بعنوان قابلیت انتشار پست در زمان دیگر استدلال کرد. شما می‌توانید در زمان خالی که دارید، پست‌تان را بصورت کامل ادیت کنید. سپس آن را در پیش‌نویس‌ها ذخیره کنید. در زمان دیگری که قصد انتشار پست را دارید، به پیش‌نویس‌ها سر زده و پست مورد نظرتان را منتشر کنید.

  3. سلام خسته نباشید. این آموزشی که دادین برای گوشی اندروید و آیفون با هم فرق دارن؟

    1. سلام دوست عزیز
      پیش نویس کردن پست در اینستاگرام در گوشی آیفون و اندروید به یک شکل انجام می‌شود. اسکرین‌هایی که در محتوا استفاده کرده‌ایم، طبق گوشی اندروید است ولی درفت کردن پست در آیفون هم به همین روال انجام می‌شود.

  4. سلام ببخشید میخواستم بدونم ویدئو رو هم میشه پیش نویس کرد یا پیش نویس کردن پست در اینستاگرام فقط مخصوص پست‌هاییه که عکس هستن؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله پیش نویس کردن پست در اینستاگرام برای هر نوع پستی قابل استفاده است.

  5. سلام. یک سوال داشتم. من پستی که قبلا ادیت کرده بودم رو به پیش‌نویس‌ها انتقال داده بودم، رو بنابه دلایلی از قسمت پیش‌نویس‌ها به همین روشی که گفتید، حذف کردم. ولی الان میخوام برش گردونم. آیا راهی هستی؟ ممنون میشم راهنمایی کنین. خیلی برام مهمه.

  6. سلام وقتتون بخیر. ببخشید پیش‌نویس کردن پست در اینستاگرام که نوشتین، کاربرد داره. چه کاربردی می‌تونه داشته باشه؟ من درست متوجه نشدم.

    1. سلام دوست عزیز
      همانطور که در مقاله توضیح داده شد، اهمیت پیش نویس کردن پست در اینستاگرام شامل 2 مورد می‌شود. یکی از این موارد قابلیت ادامه ادیت در زمان دیگر است. یعنی شما با این کار می‌توانید اگر به هر دلیلی پستی که در نیمه راه ادیت کردن آن هستید رها کرده و ادامه آن را در زمان دیگری انجام دهید. اهمیت دیگر آن را می‌توان بعنوان قابلیت انتشار پست در زمان دیگر استدلال کرد. شما می‌توانید در زمان خالی که دارید، پست‌تان را بصورت کامل ادیت کنید. سپس آن را در پیش‌نویس‌ها ذخیره کنید. در زمان دیگری که قصد انتشار پست را دارید، به پیش‌نویس‌ها سر زده و پست مورد نظرتان را منتشر کنید.

      1. سلام پیشنویس چند روز توی اینستامون میمونه؟ من پنج روز پیش دوتا پست رو درست کردم و درفتش کردم که بعدا پستش کنم اما الان توی اینستام درفت رو نشون میده اما وقتی میزنم روش که بخوام ببینمش و ادیتای لازم رو انجام بدم و پستش کنم ارور میاد که sorry this photo cannot be loaded خیلی براشون زحمت کشیدم، چیکار کنم؟

        1. دوست عزیز در این زمینه اطلاع خاصی نداریم و باید از اول درست پیش میرفتید حتما در درفت زدن مورد خاصی بوده که رعایت نکردید

    1. سلام دوست عزیز
      پیش نویس کردن پست در اینستاگرام در گوشی آیفون و اندروید به یک شکل انجام می‌شود. اسکرین‌هایی که در محتوا استفاده کرده‌ایم، طبق گوشی اندروید است ولی درفت کردن پست در آیفون هم به همین روال انجام می‌شود.

  7. خسته نباشید و ممنون بابت کلی مطالب مفیدتون. یک قسمتی از توضیح گفتین تغییر دادن متن جایگزین. من متوجه نشدم منظورتون چیه. میشه راهنمایی کنین.

    1. سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید واقع شده است. منظور از متن جایگزین، عباراتی است که توصیف کننده یک تصویر هستند. اینستاگرام این قابلیت را دارد که هر تصویری که در پست‌ها از آن استفاده می‌کنید را با یک یا چند کلمه معرفی کنید. این کار به اینستاگرام کمک خواهد کرد موضوع پست شما را بهتر درک کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله … را برای درک بهتر این موضوع و نحوه قرار دادن آن برای تصویر مطالعه نمایید.

  8. سلام ببخشید میخواستم بدونم ویدئو رو هم میشه پیش نویس کرد یا پیش نویس کردن پست در اینستاگرام فقط مخصوص پست‌هاییه که عکس هستن؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله پیش نویس کردن پست در اینستاگرام برای هر نوع پستی قابل استفاده است.

  9. سلام
    من پستی رو پیش نویس کرده بودم .تو پست هام نبود ولی تو حلقه فیلم هام اونی ک پیش نویس کرده بودم اومده بود ولی داخل پست هام نبود
    میخواستم ببینم امکان داره اونی ک پیش نویس کرده بودم و اومده بود داخل حلقه فیلم هام ،فالوور هام مممکنه دیده باشن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا