تلگرام

رفع مشکل بلاک تلگرام بدون حذف اطلاعات

یکی از مهم ترین امکانات امنیتی تلگرام محدود کردن کاربران است. به طور کل این ویژگی به شما کمک می کند تا مخاطبین خود را کنترل کنید. در حال حاضر افراد زیادی بعد از بلاک شدن در تلگرام به دنبال روش های رفع مسدود شدگی هستند، چرا که اگر مشکل بلاکی اکانت خود را حل نکنید، درگیر مشکلاتی همچون ریپورت می شوید. برای رفع بلاک تلگرام می توانید مسیر های متفاوتی را طی کنید.

ما در این مطلب قصد خواهیم داشت تا شما را با روش های رفع بلاک تلگرام آشنا کنیم و نحوه تشخیص مسدود شدن در تلگرام را برای شما توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

 

بلاک کردن در تلگرام ( آموزش ویدیویی )

نوشته های مشابه

مقدمه ?

تمامی اپ های پیام رسان دارای ویژگی و قابلیت های متفاوتی می باشند. برخی از ویژگی ها به دلیل راحت تر شدن فضای گفتگو معرفی می شوند. شما می توانید امنیت را در گفتگو های خود ایجاد کنید. اگر در گفتگو های خود احساس راحتی نداشته باشید می توانید از ویژگی بلاک تلگرام استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تلگرام یکی از قوی ترین اپ های پیام رسان در زمینه امنیتی می باشد.

به همین دلیل استفاده از آن تمامی گفتگو های شما را محافظت می کند. در این بخش شما با واژه بلاک در تلگرام آشنا می شوید و نحوه استفاده از این روش را آموزش می بینید.

بلاک تلگرام چیست؟

بلاک تلگرام

یکی از مهم ترین ویژگی های تلگرام که آشنایی با آن برای تمامی کاربران مهم و ضروری است بلاک تلگرام می باشد. در واقع block یک ویژگی امنیتی در تلگرام است که به واسطه آن می توانید به تمامی مزاحمت ها خاتمه دهید. این اصطلاح تلگرامی به شما اجازه می دهد تا تصمیم بگیرید که چه کسی با شما گفتگو داشته باشد. تلگرام تا به امروز روش های متفاوتی برای مقابله با مزاحمت ها معرفی کرده است که ما در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.

نکته جالب بلاک شدن در تلگرام تنها به مسدود شدن گفتگو پایان نمی یابد و شما بعد از بلاک شدن مشکلات دیگری را تجربه می کنید. تا به امروز ترفند های مخفی فراوانی برای تلگرام معرفی شده اند که با استفاده از آن ها می توانید به رفع بلاک خود کمک کنید. برای رفع بلاک در تلگرام، باید مراحلی را پشت سر بگذارید.

پیشنهاد ما:دیلیت اکانت تلگرام

دلیل بلاک کردن برخی از افراد در تلگرام 

متاسفانه برخی از افراد در اپ های پیام رسان موجب آزار و اذیت توسط افراد دیگر قرار می گیرند. بسیاری از افراد به دلیل رهایی از مزاحمت های تلگرامی از بلاک تلگرام استفاده می کنند. همان طور که می دانید بلاک آخرین راه حل برای جلوگیری از مزاحمت است. بسیاری از افراد در تلگرام برای شما پست هایی ارسال می کنند که موجب اذیت شما می شود.

در بسیاری از مواقع تنها با هشدار این مسئله حل می شود و شما تنها برخی از حساب های خود را محدود می کنید، اما در برخی از موارد مزاحمت ها تمامی ندارد و شما از گزینه بلاک تلگرام استفاده می کنید. در هنگام بلاک کردن دیگر شخص نمی تواند برای شما پیامی ارسال کند و حتی پروفایل شما را چک کند.

بسیاری از افراد به دنبال جذب ممبر برای گروه تلگرام خود هستند و به واسطه این امر به افراد زیادی پیام می دهند. این اتفاق باعث می شود که توسط افراد دیگر بلاک شوند. برای بالا بردن کاربران گروه در تلگرام، می توانید از سرویس خرید ممبر تلگرام استفاده کنید.

نحوه تشخیص بلاک تلگرام

مسدود کردن تلگرام

اگر شما به دنبال دانستن این موضوع هستید که چه کسی شما را بلاک کرده است، باید به صفحه گفتگو خود سر بزنید. بلاک شدن دارای نشانه های زیادی است که ما در این بخش برخی از آن ها را توضیح خواهیم داد:

  1. ? شما نمی توانید پروفایل شخص مقابل را مشاهده کنید.
  2. ? شما قادر به چک کردن قسمت INFO شخص مورد نظر نیستید.
  3. ? در قسمت اطلاعات ساعت استفاده از برنامه تلگرام گزینه «Last seen along time ago» را مشاهده می کنید. این گزینه به معنای «آخرین بازدید خیلی وقت پیش» است.
  4. ? در هنگام نوشتن پیام گزینه تیک در کنار پیام شما دیده نمی شود.

?نکته: در بسیاری از مواقع شما این نشانه ها را مشاهده می کنید اما شخص مورد نظر، شما را بلاک نکرده است. اگر در زمان مشخصی از برنامه تلگرام استفاده نکنید، حساب شما برای همیشه پاک می شود و مشخصات بلاکی برای مخاطبین شما ظاهر می شود. بلاک تلگرام دارای نشانه های زیادی است که با پاک شدن حساب کاربری مطابقت دارد.

چگونه گفتگو افراد را مسدود کنیم؟

برای بلاک کردن افراد در تلگرام، می توانید از طریق دو روش اقدام کنید.

  1. ? وارد گفتگو مورد نظر خود شوید و سه نقطه بالا سمت راست را بفشارید. گزینه Block User را انتخاب کرده و آن را لمس کنید. بعد از استفاده از این گزینه در قسمت نوشتن پیام ها، عبارت Unblock دیده می شود.
  2. ? وارد قسمت تنظیمات تلگرام شوید و قسمت Privacy & Security را انتخاب کنید. در این قسمت باید بر روی گزینه Blocked Users کلیک کنید. در این قسمت فهرستی از افرادی که بلاک شده اند برای شما نمایش داده می شود. شما باید گزینه + را بفشارید و از لیست مخاطبین خود شخص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه افراد را از بلاکی خارج کنیم؟

بلاک برنامه تلگرام

آیا بلاک تلگرام به ریپورت شدن مربوط است؟

گاهی برای شما پیش آمده که حساب کاربری تلگرامتان ریپورت یا حتی بلاک شده باشد. در این شرایط شما قادر به ارسال پیغام به مخاطبین خود نمی باشید. ریپورت یا بلاک تلگرام دشواری است که امروزه کاربران زیادی با آن مواجه می شوند.

وقتی حساب کاربری شما ریپورت شود قادر به ارسال پیام به افراد ناشناس نمی باشید و حتما باید خود را از حالت ریپورت خارج کنید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید. برای اینکه با فرایند ریپورت بیشتر آشنا شوید و نحوه خروج از ریپورت را فرا بگیرید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

ریپورت تلگرام چیست؟

بلاک نرم افزار تلگرام

زمانی شما ریپورت می شوید که از طرف کاربران به عنوان یک مزاحم تلقی شوید و آن ها شما را ریپورت کنند. در این صورت شما دیگر قادر به ارسال پیام برای افراد ناشناس نیستید و می توانید تنها به افرادی که شماره شما را دارند پیام ارسال کنید.

زمانی که شما در گروه ها مزاحمت ایجاد کنید برای مثال استفاده از کلمات رکیک و توهین آمیز و یا ارسال پیام های تبلیغاتی، افراد اقدام به ریپورت کردن شما می کنند و یا از آپشن بلاک تلگرام استفاده می کنند. در این حالت شما با محدودیت ارسال پیام رو به رو می شوید یا به اصطلاح ریپورت می شوید.

برای اینکه کاربران مزاحم و ناشناس را ریپورت کنید باید مراحلی را طی کنید:

  1. در بخش فوقانی گزینه قرمز رنگی با مضمون report spam وجود دارد.
  2. با لمس این گزینه اکانت کاربر مورد نظر ریپورت می شود.

با انجام عملیات ریپورت فرد دیگر نمی تواند برای شما پیام ارسال کند. اگر عمل ریپورت برای این شخص توسط افراد دیگر انجام شود اکانت آن ریپورت می شود و او دیگر قادر به ایجاد مزاحمت برای دیگر افراد ناشناس نمی باشد.

برای اینکه متوجه شوید اکانت شما ریپورت است یا خیر، زمانی که برای فرد ناشناسی پیام ارسال کنید با ارور (sorry you can only send messages to mutual contacts at the moment) مواجه می شوید. وقتی که با این ارور مواجه شدید بدانید که اکانت شما ریپورت شده و دیگر قادر به ارسال پیام برای افراد ناشناس نیستید.

اگر شما به دنبال جذب افراد به واسطه ارسال پیام های گروه و یا کانال خود هستید، باید بدانید که این روش باعث می شود تا توسط افراد ناشناس بلاک شوید و اکانت شما به مشکل بر بخورد. شما می توانید برای بازدید گروه و یا کانال خود از روش های مطمئن تری استفاده کنید. با خرید ویو تلگرام از مشکلاتی همچون بلاک و ریپورت جلوگیری کنید و تلگرام خود را سر و سامان دهید.

پیشنهاد ما:دیلیت اکانت تلگرام

دلایل ریپورت یا بلاک تلگرام چیست؟

مسدود شدن نرم افزار تلگرام

برای ریپورت شدن دلایل مختلفی وجود دارد. ایجاد مزاحمت برای دیگران و یا ارسال پیام های Spam برای دیگر کاربران نمونه ای بارز برای ریپورت شدن است. به طور کلی چند دلیل اصلی این مشکل را در بر می گیرد و منجر به بلاک تلگرام می شود که شامل موارد زیر است:

  1. استفاده از ربات های تبلیغاتی برای ارسال پیام های اسپم ?
  2. در مواقعی که برای 100 کاربر ناشناس پیام شخصی ارسال کنید. ?
  3. جوین شدن در گروه ها و چنل هایی که غیر اخلاقی و برخلاف الگوریتم تلگرام هستند. ?
  4. پخش کردن لینک های اسپم و هم چنین فعال کننده ربات ها که موجب آزار دیگر افراد می شوند. ?
  5. ارسال بیش از حد پیام های تکراری و تبلیغاتی برای افراد ناشناس در تلگرام ?
  6. بکارگیری استیکر هایی که تلگرام امکان افزوده شدن آن ها را به لیست استیکر ها نمی دهد. ?
  7. بکارگیری نسخه های غیر رسمی تلگرام ( موبوگرام، تلگرام فارسی و … ) ?
  8. استفاده بیش از حد از قابلیت last seen recently ?

جدا از دلایل نام برده عوامل دیگری نیز موجب ریپورت اکانت تلگرام می شود. در بعضی از مواقع دیده شده که افراد توسط نا آگاهی کاربران را ریپورت می کنند. جدا این از این مورد در صورتی شما ریپورت می شوید که برای دیگران مزاحمت ایجاد کنید یا اقدامات انجامی شما بر خلاف قوانین تلگرام باشد.

روش های خروج از ریپورت تلگرام

با این تفاسیر زمانی که شما بنا به هر دلیلی با ریپورت اکانت خود مواجه شدید باید چه اقداماتی انجام دهید؟ برای اینکه از حالت بلاک تلگرام یا ریپورت خارج شوید عوامل زیادی وجود دارد که ما برخی از این روش ها را برای شما معرفی می کنیم:

  • بکارگیری ربات اسپم بوت:

با این روش شما با به کارگیری ربات Spam Info Bot می توانید حساب کاربری تلگرام خود را از حالت ریپورت خارج کنید. در حقیقت شما از طریق این ربات درخواست رفع ریپورت را برای برنامه تلگرام ارسال می کنید.

در صورتی که شما در تلگرام سابقه بدی نداشته باشید در مدت کوتاهی ریپورت اکانت شما رفع می شود. برای استفاده از این ربات باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا آی دی ربات را سرچ کرده و با ورود به آن گزینه استارت را بفشارید.

بلاک اپلیکیشن تلگرام

  • در مرحله بعد اگر اکانت شما ریپورت باشد پیامی به مضمون اکانت شما تحت ریپورت است برایتان ارسال می شود. شما باید گزینه This is a mistake را انتخاب کنید.

مسدود کردن اپلیکیشن تلگرام

  • سپس گزینه yes را کلیک کنید.

بلاک پیام رسان تلگرام

  • بعد از آن باید گزینه No, I’ll never do any of this را بفشارید.

مسدود کردن پیام رسان تلگرام

بعد از انجام این مراحل شما برای رفع ریپورت اکانت باید پیامی را برای تیم پشتیبانی تلگرام بفرستید. در این پیام باید ذکر کنید که اکانت شما به اشتباه ریپورت شده است و قصد دارید آن را از حالت ریپورت خارج کنید.

باید بدانید پیام ارسالی شما باید به زبان انگلیسی باشد و اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید متنی خوب تولید کنید. در صورتی که با زبان انگلیسی آشنا نیستید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید.

پیشنهاد ما: ترفندهای کانال داری در تلگرام کدام اند؟

  • عوض کردن مشخصات حساب کاربری با اکانت کاربر دیگر

محدودیت های بلاک تلگرام یا ریپورت برای کاربران مشکل بزرگی محسوب می شود، به همین دلیل زمانی که اکانت با مشکل ریپورت مواجه شود افراد هرچه سریع تر به رفع ریپورت اکانت خود اقدام می کنند.

دیگر روش موثر در رفع مشکل ریپورت تلگرام تغییر ویژگی هویتی حساب کاربری می باشد. انجام این روش شامل مراحلی است که در این قسمت آن ها را بازگو خواهیم کرد:

  • در این پروسه شما باید آی دی، تصویر پروفایل و هم چنین نام حساب کاربری تلگرام خود را با شخصی دیگر که می شناسید عوض کنید.
  • اگر نام کاربری دوست شما N است شما نیز باید نام کاربری خود را N در نظر بگیرید.
  • اگر آی دی حساب کاربری دوست شما XY است شما باید آی دی خود را با این مضمون انتخاب کنید.
  • هم چنین باید عکس پروفایل خود را تغییر دهید.
  • بعد از انجام این مراحل شما وارد گروهی شوید و در هر 5 دقیقه یک پیام دو خطی ارسال کنید.

با انجام این مراحل با گذشت 24 ساعت اکانت شما از حالت ریپورتی خارج می شود. در این قسمت شما می توانید مشخصات خود و دوستتان را دوباره تغییر دهید و به حالت عادی برگردانید.

  • فرستادن پیام توسط کاربران ناشناس به اکانت شما

فرستادن پیام توسط کاربران دیگر یکی از قدیمی ترین و جا افتاده ترین روش ها برای رفع ریپورت تلگرام به شمار می آید. انجام این روش به گونه ای است که:

  • شما باید از 10 نفر درخواست کنید که به مدت 4 الی 7 روز مداوم برای شما 10 پیغام و هم چنین استیکر ارسال کنند.
  • بهتر است بدانید افرادی که به شما پیام می دهند باید ناشناس باشند، به نوعی اصلا نباید جز مخاطبین ذخیره شده تلگرام شما به حساب بیاییند و این عمل باید توسط اکانت های ناشناس صورت بگیرد.

حال اگر برایتان سوال است که این افراد ناشناس را چگونه یافت کنید، کافی است که در گروه هایی که عضو هستید از افراد درخواست کنید تا در رفع ریپورت به شما کمک کنند. برای محکم کاری اگر هر روز افراد و تعداد مختلفی از کاربران ناشناس به شما پیام بدهند بهتر است. به عنوان مثال:

  • اگر امروز برای شما 11 پیام از طرف کاربران ناشناس ارسال شد بهتر است فردا 13 نفر باشد.
  • در نظر داشته باشید تعداد افرادی که به شما پیام می دهند نباید به زیر 10 نفر برسد، به دلیل اینکه هرچه تعداد ارسالی پیام های کاربران ناشناس بیشتر باشد عمل رفع ریپورت تلگرام زود تر صورت می گیرد.
  • شما نباید پیام های ارسالی کاربران ناشناس را مطالعه یا بازدید کنید و هم چنین تا زمانی که از حالت ریپورت خارج نشدید آن ها را در حالت سین نشده باقی بگذارید.

با انجام این مراحل در عرض 4 الی 8 روز اکانت شما از حالت ریپورت خارج می شود و شما موفق شدید که مشکل ریپورت اکانت خود را رفع کنید.

  • درخواست خروج از حالت ریپورت با استفاده از روش چت با پشتیبانی

بلاک تلگرام

یکی از سریع ترین روش ها برای رفع ریپورت تلگرام از طریق چت با پشتیبانی است. این روش بازده بسیار سریعی دارد و یکی از روش های جالب محسوب می شود. برای استفاده از این روش در رفع ریپورت و بلاک تلگرام شما باید به زبان انگلیسی آشناییت داشته باشید.

برای این عمل شما نیاز دارید تا بتوانید به زبان انگلیسی به صورت آنلاین چت کنید. اگر قصد دارید از این روش برای رفع مشکل خود اقدام کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد منو اصلی تلگرام شوید و به قسمت تنظیمات بروید.
  2. عنوان Ask a Question را انتخاب کنید.
  3. سپس باید بر روی گزینه ok کلیک کنید.

بعد طی این مراحل پنجره چت برای شما باز می شود. با ورود به این پنجره پیام خود را برای پشتیبانی یادداشت کنید و پیام خود را با درخواست کمک برای رفع مشکل ریپورت برای آن ها ارسال کنید.

  • فرستادن درخواست توسط ایمیل

مسدود کردن تلگرام

این روش آخرین روشی است که برای خروج از حالت ریپورت و بلاک تلگرام استفاده می شود. شما در این روش باید با استفاده از ارسال درخواست پیام به پشتیبانی از طریق ایمیل درخواست کنید. برای اینکه درخواست خود را ارسال کنید باید از آدرس ایمیل spam@telegram.org استفاده کنید.

تنها این آدرس ایمیل رفع مشکل ریپورت تلگرام را بررسی می کند و با ارسال پیام به این آدرس روند خروج از حالت ریپورت برای اکانت صورت می گیرد.

در نظر داشته باشید که محتوایی که برای ارسال تولید می کنید بسیار حائز اهمیت است. باید بهترین پیام را برای پشتیبانی تلگرام ارسال کنید. به ساد داشته باشید که در پیام خود درباره اشتباهی ریپورت شدن صحبت کنید.

در این روش شما باید آی دی تلگرام و هم چنین شماره تلفن اکانت خود را ثبت کنید، به دلیل اینکه پشتیبانی بتواند تمامی موارد حساب کاربری شما را ارزیابی کند و در رفع مشکل به شما کمک کند. اگر تمامی مراحل این روش را به درستی انجام دهید در کم تر از 24 ساعت اکانت شما از حالت ریپورت خارج می شود.

پیشنهاد ما: مراحل آموزش قفل تلگرام

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

6 دیدگاه

  1. سلام
    اگه کسی بلاکمون کنه و ما از توی کامنت های یه کانال روی پیامش ریپلای بزنیم پیام براش میره؟

    1. سلام در صورتی که بلاک شده باشید شخص مورد نظر از پیامی که میفرستید مطلع نمیشود مگر اینکه:
      شما در زیر یک پست عمومی نام فرد مورد نظر را منشن کرده (نام کاربری فرد@) و پیام خود را برای او بنویسید.
      افراد تمامی پیام هایی که آیدی آن ها منشن شده اند را میبینند حتی اگر بلاک کرده باشند. پس شما میتوانید به راحتی ارتباط برقرار کنید.

  2. سلام.اگر شخصی رو بلاک کنیم و بعد پشیمان بشیم و آن بلاک کنیم راهی هست پیام هایی که وقتی بلاک بوده رو دریافت کنیم و ببینیم؟در اپ تلگرام

  3. سلام اگه شخصی مارو بلاک کنه و ما ایدی و شمارشو نداشته باشیم بعد دیلیت اکانت کنیم و دوباره تلگرام و نصب کنیم از بلاکش خارج میشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا