اینستاگرام

چگونه یک بیو حرفه ای اینستاگرام بسازیم؟

ایجاد یک بیو حرفه ای اینستاگرام جالب که توجه مخاطبان شما را به خود جلب کند باید یک اولویت کلیدی برای همه برندها و اینفلوئنسرها باشد. یک بیو اینستاگرام خوب شخصیت برند شما را به نمایش می گذارد، کسب و کار شما را تبلیغ می کند و مردم را متقاعد می کند که شما را دنبال کنند.

در این مقاله، عناصر کلیدی مورد نیاز برای ایجاد بیو حرفه ای اینستاگرام را مورد بحث قرار خواهیم داد. بنابراین در اینجا نحوه ساخت بیو حرفه ای کامل اینستاگرام آورده شده است.

بیو اینستاگرام چیست؟

بیو اینستاگرام یک متن کوتاه است که زیر عکس پروفایل شما در پیج اینستا قرار دارد و برای توصیف محتوای صفحه شما استفاده می شود. از آنجایی که بیوگرافی شما اغلب اولین نقطه تماس برای بازدیدکنندگان جدید است، این یک فرصت عالی برای برقراری ارتباط مستقیم با شما و آنچه که در صفحه اینستا خود ارائه می‌دهید است.

چه چیزی یک بیو خوب اینستاگرام را می سازد؟

یک بیو خوب و حرفه ای اینستاگرام می تواند به معنای تفاوت بین فالو کردن بازدیدکننده یا حذف کردن آن باشد. و با تنها 150 کاراکتر این کار انجام می شود. افراد حرفه ای که دارای پیج های بزرگ هستند زندگینامه خود را کوتاه، شیرین و مهمتر از همه جذاب نگه می دارند.

از کلمات کلیدی برای قسمت نام استفاده کنید

اگر روی Edit Profile کلیک کنید، اولین فیلدی که پیدا می کنید نام است. این با نام کاربری شما متفاوت است، که URL پروفایل شما (http://instagram.com/username) را تشکیل می دهد. فیلد Name در واقع 30 کاراکتر اول بیو اینستاگرام شما را تشکیل می دهد و کلید کمک به سئوی اینستاگرام است. وقتی افراد در برنامه اینستا جستجو می کنند، کلمات موجود در قسمت Name برای موارد مشابه تجزیه و تحلیل می شوند. بنابراین اگر می‌خواهید از منظر سئوی پیج رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشید، بسیار مهم است که از کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خود در بخش Name استفاده کنید.

نوشتن بیو اینستاگرام

در قسمت نام بیو اینستاگرام خود، حتماً از عباراتی که افراد ممکن است برای یافتن برند شما از طریق جستجو استفاده کنند، بهره ببرید.

آموزش چگونه نوشتن بیو حرفه ای اینستا

بیو صفحه اینستای شما باید روی مخاطبان شما تاثیر بگذارد. باید به مردم بگوید کسب و کار شما چیست، چه می کنید و چرا به شما نیاز دارند. همچنین باید افراد را متقاعد کند که نه تنها شما را دنبال کنند، بلکه یک کار خاص مانند بازدید از وب سایت شما را انجام دهند. مطمئن شوید که بیوگرافی اینستای شما تا حد ممکن اطلاعات بیشتری در مورد برند شما در 150 کاراکتر داشته باشد.  و از آنجایی که شما فقط مجاز به نوشتن 150 کاراکتر برای بیوگرافی خود هستید (به علاوه 30 کاراکتر برای نام خود) این  اصلا کار آسانی نیست! بنابراین بیایید نگاهی به متنی که باید در بیو خود بگنجانید بیاندازیم.

  • جایگاه یا سرویس خاص : اگر در یک حرفه یا صنعت خاص هستید، یا به ارائه خدمات خاصی معروف هستید، مهم است که این موضوع را در بیو اینستاگرام خود روشن کنید تا به شما کمک کند بلافاصله با جمعیت مناسب ارتباط برقرار کنید.

مهارت ها در بیو

  • مهارت‌ها و تجربه : به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها و تجربه‌تان به ارائه یک کسب‌وکار حرفه‌ای کمک می‌کند، هدفتان به مخاطبان بینشی نسبت به آنچه ارائه می‌دهید را خواهد داد.

بیان علایق در بیو اینستا

  • سرگرمی ها و علایق : اگر برند شما به یک فرد استوار است، ایجاد رابطه با کاربران شما کلیدی است. کمی در مورد اینکه چه کسی هستید و سرگرمی‌ها، علایق، ارزش‌ها و باورهایتان به اشتراک بگذارید تا دوست‌داشتنی و جذاب به نظر برسید.

 

  • ایموجی ها را اضافه کنید

استفاده از ایموجی در بیو

استفاده از ایموجی‌ها در بیو اینستا به نمایه شما حس شادابی بصری می‌دهد و در عین حال به برند شما کمک می‌کند تا از سایرین متمایز شود. همچنین ایموجی‌ها فضای کمتری را نسبت به کلمات اشغال می‌کنند و به شما امکان می‌دهند اطلاعات بیشتری درباره برند خود اضافه کنید که تعداد کاراکترها اجازه این کار را نمی‌دهد.

در اینجا چند نکته برتر برای استفاده از ایموجی ها در بیو اینستاگرام شما آورده شده است:

  • خلاق باشید و ترکیبی از کلمات را با ایموجی ها امتحان کنید
  • از ایموجی ها برای تأکید بر نکات کلیدی در محتوای خود یا به عنوان نقاط گلوله برای شکستن متن و آسان کردن خواندن آن استفاده کنید.
  • ایموجی ها باید همیشه به برند شما مرتبط باشند و به بیوگرافی شما ارزش بیافزایند.

استفاده از ایموجی ها به تنهایی و بدون متن خوبی نیست. این می تواند برای مخاطبان شما گیج کننده باشد و باعث هدر دادن فضای تبلیغاتی برند ارزشمند شما است.

  • از هشتگ ها استفاده کنید

افزودن هشتگ برند خود به بیو یکی دیگر از استراتژی های مهم ایجاد یک بیو حرفه ای اینستاگرام است. این نه تنها به ایجاد تعامل در پست کمک می کند، بلکه به ایجاد یک جامعه در اطراف برند شما کمک خواهد کرد.

با دادن راهی به فالوورهای خود برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود با شما به سرعت یک مرکز تعاملی قوی در صفحه ایجاد خواهید کرد. این می تواند به تبلیغ کسب و کار شما کمک کند و برند شما را قادر سازد تا به مخاطبان بیشتری دست یابد.

  • در صورت نیاز فاصله بین خطوط بدهید

گاهی اوقات، زمانی که بیوگرافی شما حاوی یک بخش بزرگ از اطلاعات است، اسکن کردن بیوگرافی برای افراد دشوار است. نوشتن بیوگرافی خود با فواصل منظم به افراد کمک می کند تا اطلاعات را به راحتی مشاهده کنند.

معرفی بیو اینستاگرام

  • عکس پروفایل را انتخاب کنید

عکس پروفایل اینستا

مطمئن شوید که از یک عکس پروفایل منحصر به فرد و متمایز استفاده می کنید. در بسیاری از موارد، این همان لوگوی برند شما خواهد بود. آخرین مرحله در این فرآیند، انتخاب عکس پروفایل است.

استفاده از یک نماد قابل شناسایی، تشخیص شما را برای مخاطبان هدف آسان می کند. همچنین با اطمینان از اینکه برند شما به طور مداوم در جایگاه شما در رسانه های اجتماعی قابل مشاهده است، به افزایش آگاهی از برند شما کمک می کند.

Buy LinkedIn followers to become more popular on LinkedIn

چگونه یک لینک در بیو اینستاگرام خود قرار دهیم؟

اینستاگرام فقط به شما یک لینک قابل کلیک را می دهد که در پایین بیو شما ظاهر می شود. اکثر  اینستاگرامرها URL  صفحه اصلی وب سایت خود را نمایش می دهند، که اگر هدف شما هدایت ترافیک به سایت باشد، این کار منطقی است. همانطور که اهداف کسب و کار و پیج شما در طول زمان تغییر می کند، لینک وب سایت شما نیز باید تغییر کند.

پیوند دادن به آخرین صفحه محصول خود، صفحه فرود برای کمپین بازاریابی اخیر، جدیدترین محتوای سایت یا صفحه تماس خود را در نظر بگیرید.

استراتژی های دیگری که می توانید در نوشتن یک بیو حرفه ای اینستاگرام آن را امتحان کنید

نوع استراتژی هدف از آن
فونت ها  استفاده از فونت های سفارشی برای جلب توجه کاربر در مناسبت های مهم
نمادها  نمادهای انتخابی خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Cool Symbol در بیو اینستاگرام قرار دهید
نقل قول ها برندها می توانند گهگاه نقل قول های معروفی را در بیو خود نمایش دهند
اعلام فروش/رویداد/محصول بیو اینستاگرام مکانی عالی برای اعلام رویدادهای زنده ای است که در حال رخ دادن هستند

سوالات متداول:

بیو اینستاگرام شامل چه چیزهایی باید باشد؟
بیو اینستاگرام شما 150 کاراکتر و یک لینک خارجی برای کار در اختیار شما قرار می دهد.
چگونه از بیو اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید؟
بیوگرافی شما هدف شما برای ایجاد یک معرفی قوی از طرف شما یا برندتان است و این موجی متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای دنبال کردن و یا  باقی ماندن در پیچ است.

درپایان

همانطور که می بینید، عناصر زیادی برای ایجاد یک بیو حرفه ای اینستاگرام برای برند شما وجود دارد. با این حال، می توانید آن را تغییر دهید تا به هدف دلخواه خود برسید. ایموجی‌های مختلف، فراخوان‌های اقدام، پیامک و موارد دیگر را امتحان کنید. با تغییر بیو اینستاگرام خود، متوجه خواهید شد که مخاطبان به چه چیزی پاسخ می دهند و چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است. موفق باشید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

16 دیدگاه

    1. نوشتن بیو در اینستاگرام اختیاری است. اما کاربران هنگامی که به پروفایل فردی مراجعه می کنند ابتدا بیوی آن را مطالعه می کنند.

    1. بله، برای این کار کافیست روی دسته بندی بزنید، دسته موردنظر را انتخاب کنید، سپس Display category label را غیرفعال کنید.

    1. بستگی به مخاطبان شما و سلیقه شما دارد. توصیه می کنم نگاهی به مثال های زده شده بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا