اینستاگرام

اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام به چه معناست؟

این که اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست و به چه کسی Influencer می‌گویند، سؤال خیلی از کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی است. در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش‌ها بپردازیم. قطعاً در شبکه‌های مجازی مختلف مثل اینستاگرام و یوتیوب چندین بار با این واژه روبه‌رو شده‌اید. این واژه به معنی شخص تأثیرگذار است.

امروزه اشخاص تأثیرگذار نقش به سزایی را در شبکه‌های اجتماعی دارند. این افراد روش‌های بسیاری را در بازاریابی اینترنتی از خود دارند. به روش بازاریابی آن‌ها در شبکه‌های مجازی از جمله اینفلوئنسر مارکتینگ در پلتفرم اینستاگرام گفته می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام به چه معناست؟

همان‌طور که گفتیم کاربران مشهور، تأثیرگذاری بسیار زیادی را بر روی مخاطبان دارند. همین تأثیرگذاری دلیلی محسوب می‌شود تا آن‌ها، کانال تبلیغاتی خوبی برای پیج‌های دیگر محسوب شوند. این نوع بازاریابی و تبلیغاتی که از سوی آن‌ها انجام می‌شود اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام نام دارد.

این کاربران از شبکه‌های اجتماعی زیادی برای بازاریابی استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از شهرتی که دارند، سعی می‌کنند مخاطبین خود را، ترغیب به فالو یک پیج یا خرید یک محصول کنند.

آن‌ها برای بازاریابی که انجام می‌دهند شیوه‌های مختلفی در نظر می‌گیرند. می‌توان گفت اصلی‌ترین ابزار بازاریابی آن‌ها، محتوایی است که بر روی صفحه آنها قرار می‌گیرد. به طور مثال، آنها با استفاده از انتشار تصویر مناسب از خود و محیط اطرافشان مخاطب را جذب می‌کنند. در بعضی مواقع، تصاویر به اندازه‌ای برای مخاطب جذاب است که مخاطب ترغیب به خرید آنچه در عکس موجود است می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی دیگر، شناخت مخاطب است. آن‌ها با توجه به شناختی که از مخاطبان خود کسب می‌کنند، می‌توانند پیج خود را در راستای علاقه آن‌ها پیش ببرند. هر شبکه اجتماعی، سبک محتوای خاص خودش را دارد. چنانچه این کاربران با تفاوت محتواها آشنا شوند، می‌توانند حتی در چند شبکه اجتماعی فعالیت خود را انجام دهند.

هر میزان که کاربران محبوب بیشتری پدید می‌آیند، تولید محتوای جذاب و کارآمد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به نوعی می‌توان گفت که اگر محتوای مناسب وجود نداشته باشد، مارکتینگ هم وجود ندارد.

Influencer به چه کسی گفته می‌شود؟

همان طور که ذکر شد، Influencer به معنای شخص تأثیرگذار است. این افراد در فضای مجازی، قدرت نفوذ بسیار بالایی بر کاربران دارند. تأثیرگذاران دنیای واقعی افرادی مثل استادان دانشگاه، روزنامه نگاران، دانشمندان و چهره های مشهور هستند. اما در فضای مجازی مثل اینستاگرام، ماهیت افراد تأثیرگذار به کلی فرق می‌کند.

افراد محبوب در شبکه‌های مجازی، در حوزه‌های خاصی، به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند؛ مثل ورزش، پوشاک یا حتی هنر. آن‌ها به واسطه همان فعالیت حرفه‌ای خود، فالووران زیادی را در پیج خود جذب می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

البته این را هم بگوییم که گاهی چهره‌های مشهور دنیای واقعی، افراد محبوب فضای مجازی هم هستند. بسیاری از بازیگران و ورزشکاران، با پیج‌هایی که دارند، جزو کاربران محبوب اینستاگرام محسوب می‌شوند و حتی برعکس. خیلی از افراد مشهور فضای مجازی، جزو چهره‌های مشهور دنیای واقعی شده‌اند.

اکثر این افراد با استفاده از شهرتی که در فضای مجازی کسب کرده‌اند، توانسته‌اند فعالیت حرفه‌ای خود را در دنیای واقعی هم ادامه دهند. نبوغ آن‌ها، روش جدیدی از بازاریابی را در فضای مجازی به وجود آورد. روشی که به اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام معروف است.

یک Influencer چه ویژگی‌هایی را دارد؟

همان‌طور که گفته شد، روز به روز تعداد کاربران مشهور حاضر در اینستاگرام، در حال زیاد شدن است. آن‌ها، خارج از بخش بازاریابی خود، بایستی دارای یک سری از ویژگی‌ها باشد یک اینفلوئنسر مارکتینگ باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • صداقت

این کاربران از آن‌جایی که دارای مخاطبان زیادی هستند، بایستی دارای صداقت بالایی هم باشند. در اینستاگرام قوانین و مقرراتی در این باره گذاشته شده است. به طور مثال، آن‌ها نباید تبلیغاتشان را پنهان بکنند یا نباید از ربات‌ها برای افزایش فالوور استفاده کنند. حتی کاربران محبوبی که اقدام به خرید لایک و کامنت فیک می‌کنند، توسط اینستاگرام مسدود می‌شوند.

  • رعایت نکات اخلاقی

جدا از بحث قوانین و مقررات شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها باید بعضی از نکات اخلاقی را هم رعایت کنند. به طور مثال آن‌ها نباید مخاطبان خود را به بحران‌های فرهنگی و اجتماعی ترغیب کنند. رعایت نکردن ویژگی‌های اخلاقی، موجب می‌شود تا آن‌ها محبوبیت خود را از دست بدهند.

  • خلاقیت

دیگر ویژگی که این افراد باید داشته باشند، خلاقیت است. از آن جایی که روز‌به‌روز به فعالان شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌شود، خلاقیت هم ضرورت این کاربران به حساب می‌آید. خلاقیت نقش به سزایی را در مارکتینگ دارد، زیرا موجب جذاب شدن محتوا می‌شود.

چنانچه می‌خواهید تبدیل به یکی از این افراد شوید، بایستی اول دارای یک حرفه باشید. در صورتی که می‌خواهید از طریق آن‌ها معروف شوید. بایستی به آنها، مبلغی را برای تبلیغ پرداخت کنید.

صداقت عدم پنهان کردن تبلیغات و عدم استفاده از ربات‌های افزایش فالوور
رعایت نکات اخلاقی رعایت قوانین و مقررات و اصول اخلاقی
خلاقیت جذابیت و به روز بودن محتوا

میخوای معروف ترین اینفلوئنسر های ایرانی رو بشناسی، مقاله معروف ترین اینفلوئنسر های ایرانی رو حتما ببین

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام اهمیت دارد؟

قابلیت اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها امکان می‌دهد تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند، به گونه‌ای که احساس واقعی‌تر از تبلیغات سنتی داشته باشند. به جای اینکه کسب و کارها مستقیماً به مصرف کنندگان بفروشند، در حال ایجاد روابط با تأثیرگذارانی هستند که می‌توانند برای آنها بفروشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ ها در اینستاگرام رابطه قوی با فالوورهای خود دارند، زیرا بسیاری از جنبه‌های زندگی خود را با آنها به اشتراک می‌گذارند. این باعث می‌شود که احساس کنیم شخصاً آنها را می‌شناسیم، بنابراین وقتی یک تأثیرگذار مورد علاقه ما چیزی را توصیه می‌کند، همان‌طور که اگر دوست بود به آن گوش می‌دهیم.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس مسافرتی را برای عکس‌های زیبا یا زیرنویس‌های خنده‌دارش دنبال می‌کنید و او در مورد بالش هواپیما که بهترین خواب شبانه را در یک پرواز طولانی به او می‌دهد، پست می‌کند، بیشتر تمایل دارید که نام تجاری را به خاطر بسپارید و آن را بخرید.

هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چقدر است؟

مبلغی که باید به یک فردی که اینفلوئنسر مارکتینگ و بسیار محبوب و تأثیرگذار در اینستاگرام است بپردازید به میزان محبوبیت و میزان نفوذ او بستگی دارد. بسیاری از شناخته شده‌ترین برندهای جهان با افراد مشهور کار کرده‌اند و حاضر هستند مبالغ قابل توجهی را برای این امتیاز بپردازند.

با این حال، اکثر افراد مشهور و تأثیرگذار نام خود را در اینستاگرام و سایر سایت‌های اجتماعی بر سر زبان‌ها انداخته‌اند و در نتیجه اکنون فالوورهای اجتماعی زیادی دارند. هر چه تعداد فالوورهای این افراد بیشتر باشد، هزینه بیشتری هم بابت مارکتینگ دریافت می‌کنند.

سؤالات متداول

1. چرا اینستاگرام را برای Influencer مارکتینگ انتخاب کنیم؟
جواب: حقیقت این است که اگر چه پلتفرم‌های دیگر هم می‌توانند برای کمپین‌ها مفید باشند، اما هیچ‌کدام از آنها با اینستاگرام قابل مقایسه نیستند.

2. هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چگونه تعیین می‌شود؟

جواب: هزینه اینگونه کمپین‌ها به فاکتورهای مختلفی مانند: تعداد فالوورهای این افراد، میزان محبوبیت در بین مردم و همچنین نوع تبلیغات شما بستگی دارد.

3. آیا Influencer مارکتینگ برای هر کسب و کاری مناسب است؟

جواب: باید مطابق با هدفی که دارید، فردی را پیدا کنید که بتواند در دیده شدن هر چه بیشتر شما مؤثر واقع شود.

سخن پایانی

Influencer یا همان افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی، از محبوب‌ترین کاربرانی هستند که تعداد فالوورهای آن‌ها زیاد است. در این مقاله سعی کردیم به توضیح Influencer و اینفلوئنسر مارکتینگ را در پلتفرم‌های مختلف به خصوص در اینستاگرام بپردازیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات دقیقی را در این رابطه کسب کرده باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا