اینستاگرام

API اینستاگرام چیست

API اینستاگرام یا رابط برنامه نویسی اپلیکیشن، یک ابزار کاربردی و حتی الزامی برای توسعه دهندگان است که راهی برای برنامه‌های مختلف جهت تعامل و برقراری ارتباط با پلتفرم اینستاگرام به شمار می‌رود. اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های گوناگون ممکن است از API اینستاگرام برای پوشش بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف خود جهت زمان‌بندی، جمع‌آوری نظرات و یا تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کنند. در ادامه این مطلب به بررسی API اینستاگرام می‌پردازیم و با جزئیات بیشتری درباره آن آشنا خواهیم شد.

API اینستاگرام دقیقاً چه می‌کند؟

api اینستاگرام

 

اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی و سرگرمی برمبنای اشتراک تصاویر است که در سال 2010 راه‌اندازی شد. کمپانی بزرگ فیسبوک در سال 2012، حق امتیاز این برنامه را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد. بالاترین درصد کاربران این برنامه را جوانان 18 تا 29 ساله تشکیل می‌دهند؛ اما محبوبیت این پلتفرم در میان افراد بزرگسال نیز بسیار زیاد است. محبوبیت، فراگیر بودن و جذابیت بصری، این برنامه را به یک API جذاب و سرگرم کننده تبدیل کرده است.

نسخه جدید API اینستاگرام یا همان Instagram Graph API، امکان متصل کردن برنامه شما به ویژگی‌ها و عملکردهای مختلف این برنامه را فراهم می‌کند. کسب‌وکارها و سازندگان این برنامه می‌توانند از API برای مدیریت کامل حضور خود در آن استفاده کنند. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از Graph API استفاده کنند، به طیف وسیعی از ویژگی‌ها دسترسی خواهند داشت. پس از تأیید می‌توانید اپلیکیشن‌هایی ایجاد کنید که زندگی کاربران را آسان‌تر و جذاب‌تر کند. همچنین می توانید API را با وب سایت خود ادغام کنید.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های دریافت API در اینستاگرام

در سال 2018 و با فشار عمومی برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران در فیس‌بوک و برنامه‌های زیرمجموعه آن، تغییرات عمده‌ای در API اینستاگرام اتفاق افتاد. API جدید تحت عنوان «Instagram Graph» شناخته می‌شود و با ارائه رسمی آن، نسخه قدیمی‌تر API منسوخ شده است. اگرچه این تغییرات تا حد زیادی روی مشاغل قانونی و مجموعه‌های وابسته به این پلتفرم اثر مستقیم داشتند، اما برای حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار مفید است و احتمال سوءاستفاده را کاهش می‌دهد.

اما سؤال اصلی اینجاست که این تغییرات در API جدید دقیقاً چه معنایی برای کاربران و یا صاحبان مشاغل وابسته به آن دارد؟ اگر شما به‌عنوان یک کاربر از برنامه‌های متصل به این برنامه استفاده می‌کنید، مطمئناً متوجه تغییرات کمی در این برنامه‌ها خواهید شد. برخی از آن‌ها نیز ممکن است به کلی از کار بیفتند.

از آنجایی که API اینستاگرام جدید، یعنی Instagram Graph، بسیار محدودتر از پلتفرم قدیمی API است، بسیاری از برنامه‌هایی که توسط instagram برای استفاده از API جدید تأیید نشده‌ باشند، امکان دسترسی خود را از دست خواهند داد. البته این تغییرات روی برنامه‌هایی که توسط instagram تأیید شده‌اند نیز، تأثیر داشته و بر اساس نوع برنامه، ممکن است برخی ویژگی‌ها با محدودیت‌هایی همراه شده باشند. برخی از تغییرات عمده instagram پس از API جدید عبارت‌اند از:

1. از بین رفتن ربات‌ها

قبل از هر چیز در API جدید، ربات‌ها رسماً دیگر از دسترس خارج شده‌اند. ربات‌هایی که پیش از این می‌توانستید برای پیگیری دنبال کردن (Follow) یا لغو دنبال کردن (Unfollow) و برای لایک کردن پست‌ها از آن‌ها استفاده کنید، دیگر کار نمی‌کنند. البته برخی ربات‌ها به منظور دور زدن این ویژگی وجود دارند که از نسخه هک شده API اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ اما استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود.

اگرچه این مسئله ممکن است برای صاحبان صفحات instagram که به دنبال جذب تعامل بیشتر در مدت زمان کمتر بودند، چندان خوشایند نباشد، اما حداقل می‌توان مطمئن بود که میزان فالوورها و تعاملی که به دست می‌آورید، واقعی است.

2. حفظ شخصی بودن لایک‌ها

تا پیش از این، امکان دسترسی به پست‌های لایک شده در اینستاگرام برای شرکت‌ها فراهم بوده و از طریق آن می‌توانستند در جریان کمپین‌های بازاریابی خود، مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار بگیرند. اما با ارائه نسخه جدید API اینستاگرام، لایک‌ها کاملاً شخصی بوده و امکان دسترسی به آن توسط افراد شخص ثالث وجود ندارد. این امر عمدتاً بر بسیاری از برنامه‌های خرید و بازاریابی تأثیر گذاشته است.

3. از کار افتادن برنامه‌های بررسی فالوورها

اگر از برنامه‌ای برای تجزیه و تحلیل فالوورهای خود یا فالوورهای شخص دیگری استفاده می‌کردید، با راه‌اندازی API جدید، دیگر کار نمی‌کند. این امر عمدتاً بر روند کار مشاغلی که با آنالیز فالوورها به صاحبان صفحات مشاوره می‌دادند، تأثیر بسزایی داشته است.

نحوه دسترسی به API Graph Instagram

api instagram

دسترسی به API اینستاگرام، مستلزم داشتن شرایط زیر است:

  • یک حساب کاربری تجاری (Business) یا کریتور (Creator)
  • یک صفحه فیس‌بوک و متصل به حساب کاربری
  • یک حساب توسعه دهنده (Developer) در فیس‌بوک
  • داشتن برنامه معتبر فیس‌بوک با تنظیمات پایه

با داشتن شرایط فوق، می‌توانید به API دسترسی داشته باشید. برای این دسترسی، باید مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

  1. به داشبورد برنامه فیس‌بوک خود بروید.
  2. در نوار کناری، روی دکمه «Product » که یک علامت «+» در کنار آن وجود دارد، کلیک کنید.
  3. در صفحه مربوط به Login Facebook روی گزینه « Set Up» کلیک کنید.
  4. وارد تنظیمات Facebook Login شوید و مطمئن شوید که همه گزینه‌ها روی حالت پیش‌فرض تنظیم شده‌اند.
  5. در این مرحله، با توجه به دستگاه مورد نظر خود (ios، اندروید و …) اجرای Facebook Login را به اتمام برسانید.
  6. در زمان پیاده سازی، آن را برای درخواست مجوزهای زیر پیکربندی کنید:
  • instagram_basic
  • pages_show_list
  1. به برنامه خود بازگشته و با استفاده از حساب فیس‌بوک خود، به برنامه وارد شوید. با کلیک بر روی گزینه (OK)، مجوزهای instagram_basic و pages_show_list را که قبلاً تنظیم کرده بودید، به برنامه خود خواهید داد.
  2. با تکمیل دقیق مراحل فوق، باید نشانه دسترسی کاربر را روی صفحه ببینید.

نحوه استفاده از API اینستاگرام

رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن

برای استفاده از API، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • کسب اطلاعات درباره کسب و کار خود
  • جمع‌آوری داده‌ها از هشتگ‌های خاص
  • ایجاد لیست دنبال کنندگان
  • بررسی موارد رایج در سطح جهانی و در مکان‌های خاص
  • ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی
  • افزودن عکس‌های instagram به وب‌سایت خود
  • بررسی عملکرد رویداد یا کمپین
  • ایجاد یک فید زنده و پویا
  • چاپ خودکار عکس‌ها
  • تزیین وسایل با عکس
  • تعدیل نظرات

When you Buy Vimeo Views from Followeran, you can pick from various packages to meet your specific needs and budget

1. کسب اطلاعات درباره کسب و کار خود در API اینستاگرام

برای پیشبرد اهداف بازاریابی کسب و کار خود، در مرحله اول باید بدانید که در چه مواردی موفق بوده و در کجا نیاز به بهبود و پیشرفت دارید. API  به شما این امکان را می‌دهد که این موارد را به بهترین شکل ممکن بررسی کنید. به‌عنوان مثال اگر صاحب یک رستوران هستید، می‌توانید ببینید که مردم از کدام غذاها لذت می‌برند. سپس عکس‌های بیشتری از آن غذاها منتشر کرده و درباره آن صحبت کنید.

اگر محصولی را به بازار عرضه کرده‌اید، می‌توانید ببینید که مردم چگونه از آن در زندگی واقعی استفاده می‌کنند. همچنین می توانید الگوهایی را در نظرات منفی کاربران مشاهده کنید که می‌تواند به بهبود محصول کمک کند.

2. جمع‌آوری داده‌ها از هشتگ‌های خاص در API اینستاگرام

از API اینستاگرام می‌توانید برای یافتن داده‌ها از هشتگ‌های خاص، برداشتن تصاویر از این هشتگ‌ها و انتشار آن‌ها در سایت خود استفاده کنید. این موضوع می‌تواند برای تبلیغ حساب‌های شما در رسانه‌های اجتماعی نزد بازدیدکنندگان وب سایت شما مفید باشد. همچنین می‌توانید از API برای پیدا کردن هشتگ‌های خود یا رقبا و ارزیابی عملکرد این هشتگ‌ها استفاده کنید.

3. ایجاد لیست دنبال کنندگان در API اینستاگرام

استفاده از API برای دسترسی و جذب دنبال کنندگان مناسب برند شما بسیار مفید است. این کار تا پیش از اعمال محدودیت‌های API جدید اینستاگرام، از طریق ربات‌هایی برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا دنبال کردن حساب‌های کاربری امکان‌پذیر بود.

البته روش دیگری برای بالا بردن میزان لایک وجود دارد که در اسرع وقت شما را به خواسته‌تان می‌رساند. شما با خرید فالوور لایکی می‌توانید پست‌های خود را در کم‌ترین زمان وارد اکسپلور کنید.

4. بررسی موارد رایج در در سطح جهانی و در مکان‌های خاص

API به کاربران این امکان را می‌دهد تا محبوب‌ترین محتوا را جذب کرده و از آن برای آنالیز و تحقیقات، جمع‌آوری اطلاعات بازاریابی یا انتشار محتوای مرتبط در وب‌سایت خود، استفاده کنند. شما همچنین می‌توانید محتواهای مختلف را بر اساس موقعیت جغرافیایی آن بررسی کنید. با جستجوی برچسب‌های جغرافیایی می‌توانید محتواها و اتفاقات پرطرف‌دار در آن محدوده را بررسی کنید.

5. ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در API اینستاگرام

برای استفاده از API اینستاگرام جهت کمپین‌های تبلیغاتی، مسابقه‌ای را راه‌اندازی کنید که مردم از محصولات شما عکس بگیرند و با هشتگ‌های مرتبط با آن به اشتراک بگذارند. سپس بهترین عکس‌ها را در اینستاگرام و وب سایت خود به عنوان برگزیده نشان بدهید و اجازه دهید تا مخاطبان از طریق لایک، عکس برنده را انتخاب کنند. با این کار نه تنها تعامل صفحه خود را بالا می‌برید، بلکه تعداد زیادی تصاویر جدید را برای استفاده در وب سایت و یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود به دست آورده‌اید.

6. افزودن عکس‌ها به وب سایت خود در API اینستاگرام

شما می‌توانید عکس‌هایی را که در اینستاگرام منتشر شده‌اند به وب سایت خود اضافه کنید؛ API این روند را تسهیل می‌کند. این عکس‌ها می‌توانند از حساب کاربری یا هشتگ‌های یک کاربر خاص باشند. این کار نه تنها منجر به بهبود زیبایی وب سایت شما می‌شود، بلکه محصولات را نیز تبلیغ کرده و بازدیدکنندگان وب سایت را تشویق می‌کند تا شما را در رسانه‌های اجتماعی دیگر دنبال کنند.

7. بررسی عملکرد رویداد یا کمپین در API اینستاگرام

با توجه به امکان تولید محتوا بر اساس هشتگ‌ها و برچسب‌های جغرافیایی، استفاده از API برای نظارت بر کمپین‌ها یا رویدادها بسیار کاربردی است. از طریق بررسی کردن عکس‌ها از واکنش کاربران به یک محصول، خدمات یا موضوع خاص، ایده بگیرید. به این ترتیب با این کار میزان استقبال مخاطبان را بررسی و آنالیز کنید.

8. ایجاد یک فید زنده در API اینستاگرام

با توجه به سطح دسترسی که توسط API ارائه می‌شود، می‌توانید رویدادها یا کمپین‌های تبلیغاتی خود را در این پلتفرم به نمایش بگذارید.  از اینستاگرام برای نشان دادن اوقات خوشی که مهمانان شما در رستورانتان دارند، استفاده کنید. همچنین دیگران را تشویق کنید تا در رستوران شما میز رزرو کنند. در طول اجرای کمپین‌های بازاریابی خود، یک فید زنده از محتوایی که کاربر تولید کرده است، ایجاد کنید تا مشارکت بیشتری را رقم بزند و در نهایت آگاهی از برند خود را بهبود بخشید.

9. چاپ خودکار عکس‌ها در API اینستاگرام

کار با API اینستاگرام

 

اگر زمانی به چاپ عکس‌های اینستاگرام از یک رویداد یا هشتگ نیاز دارید، API  می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. شما می‌توانید API را برای چاپ خودکار هر عکسی که آپلود می‌کنید یا عکس‌هایی که با هشتگ خاصی پست شده‌اند، پیکربندی کنید.

10. تزئین وسایل جانبی

با چاپ کردن عکس‌های حساب خود روی وسایلی مانند قاب گوشی، کارت‌پستال و لیوان، می‌توانید حتی در فضای آفلاین نیز محتواهای خود را به اشتراک بگذارید. این کار می‌تواند راهی برای نشاندن لبخند رضایت روی صورت مشتریان شما باشد. به‌عنوان‌مثال، به برنده مسابقه خود جوایزی با مضمون تصاویر این مسابقه هدیه دهید.

11. تعدیل نظرات در API اینستاگرام

استفاده از Instagram Graph API به شما قابلیت‌های پیشرفته‌ای جهت تعدیل نظرات در حساب تجاری Instagram خود می‌دهد. شما می‌توانید از API برای پنهان کردن نظرات، حذف نظرات، پاسخ به یک نظر، و غیرفعال یا فعال کردن نظرات استفاده کنید.

سخن پایانی

اپلیکیشن اینستاگرام در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران پیدا کرده و به همین دلیل صاحبان کسب‌وکارهای مختلف نیز در تلاش برای استفاده از پتانسیل قوی آن جهت پیشبرد اهداف برند خود هستند. API اینستاگرام به بهترین شکل به این افراد کمک می‌کند تا به نهایت میزان موفقیت، از این برنامه کاربردی استفاده کنند. در این مقاله با بررسی کلی API، به تغییرات و قابلیت‌های آن اشاره کرده و دیدیم که چگونه می‌توان از آن برای بهبود عملکرد کسب‌وکارها استفاده کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا