اینستاگرام

مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام و رفع آن

 آیا شما هم جزو افرادی هستید که با مشکل کپی رایت موزیک در اینستاگرام مواجه اید؟ یا به عبارتی ساده‌تر، برخی از پستها یا استوریهایتان پس از بارگذاری حذف می‌شوند؟ قانون کپی رایت یا به فارسی حق نشر (حق تکثیر، حق نسخه‌برداری) از حقوق ناشر، تولید کننده، خواننده و حمایت میکند. اما این قانون گاهی برایمان دردسرساز می‌شود. اگر شما هم درگیر پنین مشکلاتی با اینستاگرام هستید، با ما در سایت فالووران همراه باشید تا کپی رایت موسیقی در اینستاگرام و روشهای حل آن همراه باشید.

حل مشکل قانون کپی رایت اینستاگرام (پادکست آموزشی)

اینستاگرام هم اکنون یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است. اخیرا، قانون کپی رایت اینستاگرام محدودیت‌های بسیار سختی را ایجاد کرده که بسیاری از کاربران از آن شاکی‌اند.
کاربران این شبکه اجتماعی مخصوصا نویسنده‌ها، عکاس‌ها و افرادی که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند، همواره این دغدغه را دارند که آثار تولیدی آنها بدون رعایت قانون کپی رایت در جایی دیگر و به دست اشخاصی دیگر برای اهداف گوناگونی استفاده می‌شوند. به همین دلیل این دسته از افراد معمولاً کارهای عالی و خاص خود را در اینستاگرام منتشر نمی‌کنند. این نرم افزار با استفاده از قانون کپی رایت اینستاگرام، کمک شایانی به این فضا کرده است. اما، این قوانین فقط در زمینه کپی رایت موسیقی هستند. این قانون در سال 2017 در زمینه موسیقی وضع شد و قدم بزرگی برای بهبود این فضا برای کاربران در زمینه موسیقی برداشت. در پادکست بالا به آموزش راهکارهای رفع حق کپی رایت موزیک در اینستاگرام پرداخته‌ایم. برای آشنایی با قانون کپی رایت اینستاگرام و روش‌های رفع آن به بررسی ادامه مقاله بپردازید.

برای آشنایی با محدودیت‌های اینستاگرام در آپدیت جدید 2024 کلیک کنید.

راه‌حل‌های رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام

راه‌های مختلفی برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام وجود دارد. اما نمیتوان صد در صد گفت که این روش‌ها جوابگو هستند. زیرا قوانین کپی رایت ممکن است هر لحظه تغییر کند. با روش‌هایی که در ادامه بیان می‌شوند، احتمال حذف پست خود را به حداقل برسانید.

تشخیص نقض قانون کپی رایت اینستاگرام چگونه است؟

 

ذکر نام صاحب اثر و منبع تهیه آن

شما زمانی که از اثر شخص دیگری استفاده می‌کنید، اینستاگرام آن را شناسایی و حذف می‌کند. به همین دلیل اولین قدم برای رعایت قانون کپی رایت اینستاگرام، ذکر نام صاحب اثر و منبع دانلود آن است. شما با انجام این امر از نظر فرهنگی کار پسندیده ای را در اینستاگرام رواج داده‌اید. البته گاهی نیز با ذکر نام صاحب اثر باز هم پست شما حذف می‌شود که باید از روش‌های دیگری استفاده کنید.

درخواست تجدید نظر و بررسی دوباره

خطایی که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، زمانی رخ میدهد که شما پست با یک آهنگی داخل اینستاگرام بارگذاری می‌کنید. این پیام، اخطاری توسط اینستاگرام بوده که به شما می‌گوید حق انتشار آهنگ داخل ویدئو را ندارید.

اگر شما اجازه انتشار این آهنگ را کسب کردید باید در قسمت پایین صفحه روی نوشته آبی رنگ Appeal که به معنای درخواست بوده کلیک کنید که اینستاگرام پست شما را بازگرداند. پیشنهاد میکنیم در صورت عدم کسب اجازه برای استفاده از از نام صاحب اثر از اینستاگرام درخواست تجدید نظر نکنید.

در این صفحه اگر شما به تصمیم اینستاگرام برای حذف ویدیو اعتراض دارید، می‌توانید دوباره درخواست تجدید نظر بفرستید. پس از بررسی ویدئو، پست شما دوباره بارگذاری می‌شود.

I agree را انتخاب و درخواست را بزنید.  در ادامه، نام حساب کاربریتان را در گزینه پایین صفحه وارد کنید.  پس از مدت زمانی مانند عکس زیر مشاهده می‌کنید که ویدیو شما دوباره انتشار پیدا کرده است.

اجازه از صاحب اثر

کار صحیح و اخلاقی این است که پیش از پست ویدیو با موسیقی های خاص، از صاحب اثر آن از طریق ایمیل یا اینستاگرام کسب اجازه کنید. میتوانید با خواننده آهنگ تماس گرفته و از او بابت انتشار موزیکش اجازه بگیرید.

اگر برای شما هم سوال است که چرا اکسپلور اینستا بالا نمیاد مقاله ما را حتما مطالعه کنید.

استفاده از موسیقی‌هایی بدون نیاز به قانون کپی رایت اینستاگرام

یکی دیگر از راه‌حل‌های آسانی که برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام وجود دارد استفاده از موسیقی‌هایی است که شامل قانون کپی نیستند اما در مقابل نیز می‌‌توانند دست شما را در انتخاب موسیقی محدود و بسته نگه دارند. بجای انجام این کارها، موسیقی دیگری را برای ویدئو خود در نظر بگیرید که شامل قانون کپی رایت نباشد. زیرا این موسیقی‌ها را صاحب اثر به صورت رایگان در اختیار مخاطبین خود قرار میدهد.

ایجاد تغییرات در موسیقی

روش دیگر برای حل مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام این است که خودتان روی موسیقی تغییرات انجام دهید و با این کار رباتی را که ویدیوها را برای بررسی قانون کپی رایت چک می‌کند منحرف کنید. البته، این روش در همه موارد جواب نمی‌دهد اما امتحان آن خالی از لطف نیست.

برای این کار، میتوانید موسیقی را کمی با نرم افزار‌های مخصوص مانند VideoShow برای اندروید و Magisto برای iOS تغییر دهید. یا راه ساده‌تر، افزودن چند صدای دیگر به پس زمینه ویدئو است. این روش را بهتر است اولویت آخر خود قرار دهید چرا که اینستاگرام با بررسی ویدئوها متوجه نقض قوانین کپی رایت میشود و حتی ممکن است اکانت شما را ببندد.

ایجاد تغییرات در موسیقی برای رفع مشکل قانون کپی رایت اینستاگرام

اعتبار بخشی در کپشن

اگر محتوای شما حذف شد، با کپشنی معتبر نشان دهید که قصد نداشتید موسیقی را متعلق به خودتان کنید و اعتبار را به صاحبان آن داده اید. درخواست تجدید نظر در این مواقع می تواند مفید واقع شود.

همکاری با نوازندگان و هنرمندان کوچکتر‌

سعی کنید با نوازنده‌های محلی و هنرمندان کوچک‌تر صحبت کنید و ببینید که می‌توانید برای ایجاد موزیک سفارشی در ویدیوهای اینستاگرام با آنها همکاری کنید یا خیر. این کار نه تنها باعث ایجاد موسیقی با حق نشر میشود بلکه هم‌زمان از هنرمندان مستقل نیز حمایت می‌کنید. این یک برد برای همه است.

موسیقی‌هایی بدون حق کپی رایت

استفاده از موسیقی رایگان نیز راهکار بسیار خوبی است. بهتر است یک کتابخانه موسیقی مانند Hook Sounds پیدا کنید که بتوانید از موسیقیهای مختلف بهره مند شوید. در این صورت می‌توانید مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام را برطرف کنید.

چگونگی رفع مشکل کپی رایت موسیقی فیلم در اینستاگرام

علاوه بر موسیقی، یکی دیگر از محتواهایی که اینستاگرام به آن حساسیت زیادی نشان می‌دهد، انتشار فیلم است. از آنجایی که محتواهای ویدیویی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند، نباید آن را نادیده گرفت. بسیاری از کاربران به دنبال راهی برای رفع مشکل کپی رایت ویدیو در اینستاگرام هستند. میتوانید آهنگ روی فیلم را تغییر دهید. در یوتیوب، لیست آهنگ هایی وجود دارد که به نوعی بی نام و نشان هستند و دارای قانون کپی رایت نیستند.

رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام در ایران

موسیقی بدون کپی رایت برای اینستاگرام در ایران

نکته دیگری که وجود دارد این است که قانون کپی رایت اینستاگرام به طور کلی برای بهبود این فضا از نظر اخلاقیات و رعایت حقوق تولیدکننده در نظر گرفته شده. اما در کشور ما، قانونی به نام کپی رایت وجود نداشته و هم اکنون بسیاری از کاربران اینستاگرام با مشکل مواجه هستند.

آیا می‌دانید دلیل کار نکردن استوری اینستاگرام چیست؟

بهترین روش تشخیص کپی رایت موسیقی اینستاگرام

برای حفظ قانون کپی رایت موسیقی، ویدئو و موارد دیگر در اینستاگرام از ربات‌ها و الگوریتم‌های خاصی استفاده میشود که کاملاً بصورت اتوماتیک قادر به تشخیص هستند. در کنار این موارد، امکان ریپورت یا گزارش کاربران نیز وجود دارد مخصوصاً اگر از موزیک خاصی در ویدیو، استوری یا پست خود استفاده کنید. با این کار سریعاً توسط اینستاگرام شناسایی و حذف می‌شوید و ایمیلی مانند تصویر زیر دریافت می‌کنید.

محدودیت موزیک در اینستاگرام

قانون کپی رایت اینستاگرام شامل موارد زیادی است که باعث محدودیت موزیک در اینستاگرام میشود. اکثر پلتفرم‌های اجتماعی بر این باورند که خالق اثر باید برای کار تولیدی خودش دستمزد دریافت کند.

اینستاگرام امروزه ارتباط خوبی با حق چاپ و تکثیر موسیقی خوانندگان دارد. موسیقی‌های ضبط شده‌ای که اجرای زنده دارند برای انتشار مشکلی ندارند. مثلا اگر در کنسرتی شرکت کنید و از آن کنسرت لایو، استوری، پست یا ویدیو در اینستاگرام خود منتشر کنید، اینستاگرام محدودیتی برای اینکار در نظر گرفته و ضبط ویدیو در کنسرت را مجاز میداند.

شما امکان استفاده بیش از حد از آهنگ‌های ضبط شده را برای پخش زنده ندارید. اگر در اینستاگرام لایو پخش میکنید و آهنگ پشت سر هم پخش شود، ممکن است یک دفعه پخش شما پایان یابد زیرا اینگونه کلیپ‌ها باید کوتاه باشند.

 

سخن پایانی

امروزه رعایت قوانین هر پلتفرم و اپلیکیشنی لازم و ضروری است. شما به عنوان یک کاربر باید با قوانین این پلتفرم آشنا باشید که کسب و کارتان سریعتر رشد کند. احتمالا اینستاگرام در آپدیت‌های بعدی خود برای برخی دیگر از آثار نظیر فیلم و ویدیوهای کوتاه حق نشر و چاپ را مد نظر قرار خواهد داد. در این مقاله سعی شد که شما با ماهیت قانون کپی رایت و مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

سؤالات متداول درباره قانون کپی رایت اینستاگرام

چه زمانی متخلف کپی رایت به حساب می‌آییم؟

زمانی که شما اثری متعلق به فردی دیگر را در فضای اجتماعی عمومی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید و برای این کار هم از شخص صاحب اثر اجازه نگرفته باشید.

بسته شدن پیج به علت کپی رایت امکان پذیر است؟

هرگز پستی را که قبلا توسط اینستاگرام به خاطر نقض قوانین کپی رایت حذف شده دوباره بارگذاری نکنید. با انجام این کار این موضوع را به اینستاگرام انتقال می‌دهید که اهمیتی برای اخطارها قائل نیستید. بنابراین، پس از چند بار تکرار، پیج شما مسدود می‌شود.

آیا وجود لینک به منبع یا اعتبار منبع موسیقی در پست‌های اینستاگرام کمک به حل مشکل کپی‌رایت می‌کند؟

بله، افزودن لینک به منبع یا اعتبار منبع موسیقی در پست‌های اینستاگرام می‌تواند به حل مشکل کپی‌رایت کمک کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

75 دیدگاه

  1. ببخشید اگه یه عکس پست کنیم که آهنگ متن زمینه از یک خواننده ای داشته باشه، مشکلی پیش نمیاد ؟

      1. سلام روزتون بخیر من توی میجم کلا ویدئو کلیپ درست میکنم که تموم آهنگ هاش ایرانیه ولی حذف میشه

        1. سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر به خاطر محدودیت های اینستاگرام در مورد ایران و …هستش که این مشکل پیش میاد

    1. سلام من آهنگهای معروف پیانو را خودم با پیانو اجرا میکنم و تو پیجم می گذارم، و اسم آهنگ را تو کپشن می گذارم ولی باز اینستاگرام به عنوان کپی رایت فیلم پیانوی خودم را حذف میکنه. باید چه کار کنم؟
      آدرس اینستاگرام
      piano1836@

      1. سلام نمیتوان گفت همه این روش ها کار می کنند اما شاید این روش ها کمک کنند:
        ضبط کردن موزیک بر روی ویدئو
        تغییر سرعت پخش موزیک
        استفاده از هاست ویدئوی یوتیوب
        استفاده از موزیک‌های اشتراکی بدون حق کپی‌رایت
        استفاده از موزیک رایگان بدون حق کپی‌رایت
        استفاده از موزیک کوتاه در ویدئو مثلا کمتر از 30 ثانیه یا 15 ثانیه
        دریافت مجوز کپی‌رایت صاحب اثر
        پرداخت حق اعتبار استفاده از آهنگ

  2. آخه چقدر مسخرس، من انریکه رو از کجا پیدا کنم کسب اجازه کنم آخه بقیه راه ها هم که میگید خوب نیستن زیاد پس چیکار کنیم؟

      1. بابا ایرانی هم حذف میکنه من نمی‌دونم تو اینستا این همه آهنگ چرا به من گیر میده ممکنه ترفند داشته باشه؟

        1. سلام برای اینکه مطمئن باشید که آهنگ شما حذف نمیشود میتوانید از آهنگ های گالری موسیقی اینستاگرام استفاده کنید.

    1. برای اهنگ های فارسی این امکان بسیار بسیار پایین هستش و این مشکل رخ نمیده

      1. سلام،من بارها آهنگ ایرانی گذاشته ام به مشگل برخوردم،حتی کلیپ تصویری هوشمند خان عقیلی عزیز رو که توسط بی،بی سی به دعوت آن شبکه تصویر برداری،ظبط شده و خود بی بی سی منتشرش کرده رو هم اینستگرام مشکل درست کرد،
        باید یه مراجع … رجوع کنیم!

        1. سلام کپی رایت میخوره یکی از روش هایی که با اون میتونید مطمئن بشید که اهنگ هایی که استفاده میکنید کپی رایت نخوره اینه که از آهنگ هایی که توسط instagram music library جمع‌آوری شده استفاده کنید.

  3. سلام خسته نباشید
    اگه استوریمون آهنگی داشته باشه و اینستاگرام پیام داده باشه که استوریت تو یه سری کشورها بلاکه باید چکار کنیم؟ چه پیامدهایی برای پیجمون ممکنه بوجود بیاره. ممنونم

    1. سلام روز بخیر. ببینید به خاطر قانون کپی رایت ممکنه در بعضی مواقع استوری نمایش داده نشه برای یکسری از افراد. بهتره از اهنگهای ایرانی استفاده کنید یا یکسری از اهنگ هایی که حق کپی رایت براشون اهمیتی نداره.(با یکبار مشکلی پیش نمیاد)

  4. سلام من مترجم موسیقی هندی هستم و کلیپهای موسیقی یک دقیقه ای رو ترجمه و زیر نویس میکنم…. بعضی کلیپها رو وقتی تو اینستاگرام پست میکنم بلافاصله مسدود میشه.. چه راه حلی برای جلوگیری از مسدودی دارید؟!؟

    1. سلام دوست عزیز اینستاگرام بسیار به کپی رایت بسیار حساسیت نشون میده. شما نمیتونید زیاد روی کلیپ های این چنینی کار کنید. اما یکسری کلیپ ها هستند که توی یک مجموعه بزرگ و معتبر ساخته نمیشن و میتونید از انها استفاده کنید. (یعنی از کلیپ هایی استفاده کنید که توسط پیج های خیلی معروف و پربازدید ساخته نمیشن)

    2. سلام دوست عزیز، موزیک پلی کن و از دوربین واتساپ استفاده کن، ویدیو ذخیره کن ،،بعد میتونی در اینستا پست کنی یا استوری حذف نمیشه

  5. سلام یک منبع برای آهنگ های خارجی معرفی کنید که منع قانون کپی رایت نداشته باشد

  6. سلام. من فیلمهای آشپزی خارجی و ایرونی رو برمیدارم . صداگزاری میکنم و پست میکنم . آیا ممکنه در آینده برای من مشکلی از طرف سازنده فیلم ها بوجود بیاد؟ لطفا جواب بدین

    1. سلام بعضی از فیلم ها به اسم یک برند و یا یک تیم ثبت میشن و وقتی استوری یا پست کنید پاک میشن. بستگی داره پیج چقدر معتبر باشه

      1. خوب اهنگ های ایرانیم بیشترش نمیشه جریان چیه؟ چرا پاک میکنهه من بااهنگای شادمهر و ابی ک میزارم پاک میکنه

        1. سلام به دلیل کپی رایت پاک میشوند. میتوانید برای جلوگیزی از کپی رایت از اهنگ هایی که اینستاگرام مجاز خوانده است استقاده کنید.

    1. باید از موزیک هایی که حق کپی رایت براشون اهمیت نداره استفاده کنید. یکسری آهنگ های خارجی هم هستند که حق اثر مشخص نشده

    1. سلام برای اهنگ های ایرانی مشکل ایجاد نمیکنه. اگه میخواید کلا مشکلی پیش نیاد از اهنگ هایی که حق کپی رایت دارند و توی سایت ها موجود هستند استفاده کنید بهتر هستش

    2. سلام وقت بخیر،اهنگ های بی کلام چطورن؟ امکان حذف هست؟من بعنوان زیرصدا استفاده میکنم

      1. سلام اون نیز احتمال کپی رایت خوردن دارد و به شما پیشنهاد میکنم که از اهنگ هایی خود اینستاگرام دارد برای جلوگیری از کپی رایت استفاده کنید.

        1. سلام. من از اهنگ های خود اینستا استفاده کردم. پیام اومده ریموو شده بخاطر اورژینال موزیک. یعنی چی. چکار کنم. واسه بعضی افراد نیست

          1. سلام، یه سری توضیحات ممکن و راه‌حل های بالقوه وجود دارد: دلایل احتمالی برای حذف: تفسیر نادرست: الگوریتم اینستاگرام ممکن است به اشتباه محتوای شما را به‌عنوان استفاده از موسیقی اصلی شخص دیگری علامت‌گذاری کرده باشد، حتی اگر از کتابخانه دارای مجوز آنها باشد. این می تواند در موارد نادر اتفاق بیفتد. اختلاف حق نسخه‌برداری: ممکن است در مورد آهنگ خاصی که استفاده کرده‌اید، حتی در کتابخانه دارای مجوز، یک ادعای حق نسخه‌برداری متناقض وجود داشته باشد. نقض خط‌مشی: ممکن است ناخواسته خط‌مشی‌های استفاده از موسیقی اینستاگرام را نقض کرده باشید، مانند استفاده از موسیقی بدون بخش بصری یا بیش از مدت زمان مجاز. می‌توانید برای شفاف‌سازی و کمک مستقیماً با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید. آنها می توانند این مشکل را بررسی کنند و در صورت لزوم محتوای شما را به طور بالقوه بازگردانند.

  7. سلام ببخشید من پیج سرگرمی دارم و روزی 50 تا کلیپ تیکتاکی تو استوری هام منتشر میکنم و میشه گفت که تقریبا اکثر پیج ها کارشون همینه….. میخواستم بدونم آیا دانلود کلیپ تیکتاکی از کانال‌های تلگرامی و آپلودشون تو استوری اینستا باعت دیسبل شدن پیج میشه؟ تقریبا روزی 50 تا کلیپ از کانالهای تلگرامی دانلود و بدون اینکه هیچ تغییری بهشون بدم تو استوری اینستا آپلود میکنم… اگه باعث بسته شدن پیجم میشه بگین لطفا

      1. من متوجه نشدم…..یعنی میگین اگه کلیپ رو از تلگرام دانلود و با برنامه های مختلف مث اینشات ویدئو رو ادیت کنیم دیگه کپی رایت حساب نمیشه؟

  8. وقتتون به خیر. من یک موزیک بیکلام انیمیشن رو کاورکردم و صدای خودم رو روش گذاشتم و ویدئوی بی کلام رو از گوگل دانلود کردم.
    با اینکه کلی ادیت روش انجام دادم و کلی براش زحمت کشیدم و روش کار کردم و اسم خواننده اصلی و انیمیشن رو هم نوشتم ،باز هم اینستاگرام بلاکش می کنه! من باید چیکار کنم؟ کارم با آهنگ های خارجیه از موزیک فارسی هم نمیتونم استفاده کنم.

    1. سلام وقت بخیر. اگر مشکل از آهنگ باشه بهتره با برنامه های ادیت موزیک یک تغییراتی روی موزیک ایجاد کنید. (مثل زیر و بم کردن یک قسمت هایی، یا حذف یک قسمت هایی و..)

  9. من میخوام یه موزیک ویدیو رو پست کنم ولی اینستا اخطار میده درحالی که عین همون موزیک ویدیو رو یه پیج دیگه گذاشته و پاک نشده و کلی هم بازدید خورده .. میشه بگین چیکار میتونم بکنم؟

    1. بهتره با برنامه های ادیت ویدیو یک تغییراتی رو لحاظ کنید و دوباره داخل پیج قرار بدید

  10. باید نام صاحب اثر و کمپانی که مالک محتوی هست و تو کپشن بنویسد.. همچنین اسم خواننده و اسم آهنگ و اصل بودن آهنگ بالای شو باشه..

  11. سلام من یه پست مولتی گذاشتم 4تا عکس و 1ویدئو که الان ویدئو رو پاک کردن و گفتن شامل حق کپی رایت هستش
    خواستم بدونم الان احتمال داره پاک نکردن کل پست موجب بلاک شدن پیج بشه؟
    میگم پست رو بزارم بمونه یا پاک کنم کلا

  12. سلام هر چند دقیقه یکبار فالو لایک یا کامنت بزاریم که پیجمون دسیبل نشه .. مثلن هر چند دقیقه چند تا لایک یا کامنت بزاریم یا فالو کنیم که پیج دیسیبل نشه ممنون میشم اگه توضیح بدیم .. هر پیجی میزنم بدون این که کاری انجام بدم دیسیبل میشه!؟

    1. سلام دوست عزیز. وقتی شما پشت هم فالو و آنفالو کنید و یا کامنت بذارید ربات شناخته میشید. مخصوصا اینستاگرام روی آنفالو کردن حساس تره.توی یک ساعت بیشتر از 20 نفر رو فالو و آنفالو نکنید. زیر هر پستی کامنت تبلیغاتی نذارید. سعی کنید فعالیت هاتونو تقسیم بندی کنید و در هر ساعت یکسری کارهای مختلف رو انجام بدید.

  13. ببینید حالا قانون کپی رایت اوکی خیلی هم خوبه و فضای اخلاقی ایجاد میکنه ولی خیلی هم ناعدالتی داره! من کلی ویدیو میبینم توی فضای مجازی که از اهنگ های خارجی استفاده میکنن حتی توی یوتوب بدونه ذکر منبع و کوفت و زهره مار اون وقت من اسم خواننده اسم فیلم اسم کاراکتر اسم شرکت همه ی اینا رو مینویسم و میگه بازم کپی رایت! یعنی چی اخه؟! کلی فیلم هست که از اهنگای خارجی استفاده میکنه و هیچی نمیگه اینستا! چندتا آدم دست و پا چلفتی که هیچی بلد نیستن هم استفاده میکنن بازم کپی رایت نمیخوره! تابلوعه که نه میدونن کپی رایت چیه نه اجازه گرفتن! یعنی چی اخه؟!؟

    1. سلام دوست عزیز، حرف شما درسته اینستاگرام در بعضی مواقع حساسیت بیش از حد نشون میده.
      اما یکسری اهنگ های خارجی هستند که تو سایت ها و حتی خود یوتیوب هم معرفی شدن که حق کپی رایت براشون مهم نیست و بهتره از اون آهنگا استفاده بشه و یا به کمک برنامه ها تغییراتی تو اهنگ ایجاد بشه

  14. یک سوال
    این ویدیو هایی که اهنگ های مختلف رو معرفی میکنن چی؟؟ وقتی که موقع پخش اسم و نام اثر رو هم بنویسیم؟؟ بازم کپی رایت میخوره؟؟

    1. سلام ، من یه فیلم با موزیک ایرانی ( عایرضا طلیسچی) پست کردم ، تو کپشن اسم اهنگ و فیلم و خواننده رو نوشتم ، تگ هم کردم ، ولی بازم پست رو حذف میکنه ?

  15. سلام وقت بخیر..اینستاگرام یک پست منو که مال پارسال بوده رو امروز گفته که از آهنگی استفاده کردم که تو یه سری کشورها بلاکه…پست مال ۳ آگوست پارسال بوده…چرا امروز به من گفته آخه…من کلی پست بعد از اون گذاشتم با این آهنگ و آهنگ های دیگه…چرا الان یادش اومده بگه؟

  16. سلام من نوازنده پیانو کلاسیک هستم و جدیدا اینستاگرام ویدیو های پیانو نوازی مرا برای فالور های داخل ایران پاک میکنه و فقط فالورهای خارجی میتونند پست من رو ببینند، جالییش اینه که هیچ پیامی نمیده و من هیچ جا نمی تونم روی appeal که در بالا توضیح دادین کلیک کنم، و از اون عجیب تر بقیه نوازنده ها مشگل من روندارن و به راحتی آثار خودشون رو پست می کنند، اما پست های من فقط با فیلتر شکن دیده میشه، خود من هم بعضی پست های موسیقی رو بدون فیلتر شکن نمی تونم ببینم، آیا راه حلی برای این مشگل هست؟

    1. سلام، وقت بخیر
      به احتمال خیلی زیاد صفحه شما فیلتر شده. به همین خاطر کاربرای ایرانی نمیتونن پست های شما رو بدون فیلترشکن مشاهده کنن.

  17. سلام دوست عزیز. واقعا ممنون میشم اگر پاسخ سوالمو بلدی بدید. همونطور که خودتون میدونید یسری سایت مثل پیکسل هستند که میشه ویدئو رایگان برای یوتیوب و اینا دانلود کرد. مشکل من اینه که هر ویدئویی که میارم صدا نداره و اینم بگم که سیستمم اوکی هست. ممنون از شما دوست گرامی

  18. من از یوتیوب موزیک دانلود میکنم و بعد تو استودیو روش ووکال میخونم. اخیرا پستش کردم تو اینستا. برخی از پستام رو متاسفانه فقط با وی پی ان نشون میده تو ایران، اما به دوستانی که خارج از ایرانن نشون میده. مشکل کار چیه و چجوری میتونم برطرفش کنم؟ خیلی برای این کارام زحمت کشیدم و وقت گذاشتم.

    1. سلام، وقت بخیر
      احتمالا پست شما به دلیل محتوایی که داره، در ایران فیلتر هست. برای همین کاربرها می تونن با فیلترشکن به پست شما دسترسی پیدا کنن

  19. سلام
    من ریلز با یک آهنگ ترند میزارم و اینستا بلاک میکنه
    اما پیغام بلاک و تو قسمت نوتیفیکیشن نمیندازه که من رفع بلاک بکنم
    شما میدونید باید چیکار کنم تا فقط نوتیفیکیشن بلاک شدن و برام بفرسته؟!

  20. خیلی ممنون از مطلب کاربردی و مفیدتون بسیار کامل و راهگشا بود سپاس فراوان???
    امیدوارم این یادگیری ها این انرژی که گذاشتین چندین و چند برابر به شما به زندگیتون برگرده سرتون سلامت

  21. سلام
    من یک پست گذاشتم با آهنگ خارجی که یه مدت بوده اما الان برای فالورام نشون داده نمیشه اما تو پیج خودم هس؟!مشکلش چیه و چیکار کنم که نشون داده بشه اخه نمیخام مجددا همونو پست کنم!

    1. احتمال داره که کپی رایت خورده باشه برای جلوگیری از کپی رایت از اهنگ های خود اینستاگرام استفاده بکنید.

  22. سلام ممنون میشم راهنمایی کنید
    من واسه پیجم کلیپ اموزش زبان انگلیسی درست میکنم اونم با صدای خودم اما اینستا پست رو محدود میکنه و نشون نمیده میگه صدای خودت نیست چیکار کنم؟

    1. سلام با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و این موضوع را با اونا مطرح کنید.

  23. سلام..ببخشید اگر ما دوتا اهنگ مثلا از انریکه و یه موزیک بیکلام را ترکیب کنیم در نرم افزار مثلا اینشات یا … باز هم اینستا ایراد میگیره ؟؟
    سوال دومم : در این شرایط باز هم باید منبع اسم خواننده و اهنگ را ذکر کنیم یا نه

    1. احتمال برداشته شدنش توسط اینستاگرام هنوز وجود دارد. میتونید از اهنگ های داخل کتابخانه موسیقی اینستاگرام استفاده بکنید.

  24. سلام بطور ناخود آگاه هنگام روی نشر یک تصویر در ایتستا یک موریک منتشر کردم و اکنون میخواهم آن را حذف کنم این امکان وجود دارد که یدون حذف پست ، فقط با ادیت کردن موزیک را از روی پست حذف کنم

    1. سلام شما اگر بخواهید موسیقی را از روی پست خود حذف کنید باید ان را پاک کنید و دوباره بدون موسیقی آن پست را بارگذاری کنید.

  25. اگر ممکن است راهنمایی میخواهم که موزیک غیر اختیاری که روی پستم گذاشتم را حذف کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا