اینستاگرام

آموزش کامل انجام تنظیمات اینستاگرام

در این مقاله به آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام پرداخته می‌شود. اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین و حرفه‌ای‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و دارای قابلیت‌های فراوانی است که در بخش تنظیمات آنها در دسترس هستند. اگر می‌خواهید جزو کاربران حرفه‌ای اینستاگرام باشید، این مطلب را از دست ندهید.

آموزش ویدئویی تنظیمات اکانت اینستاگرام

با دیدن ویدیو زیر به طور کامل پاسخ سوال خود را دریافت می‌کنید.

 

آموزش تنظیمات اینستاگرام

برای دسترسی به قسمت تنظیمات اینستاگرام، ابتدا به پروفایل خود در اینستاگرام مراجعه کنید. سپس بر روی آیکون سه خطی در بالای صفحه کلیک کنید و در انتهای صفحه، با کلیک بر روی آیکون چرخ دنده، وارد بخش تنظیمات شوید. این مراحل بسیار ساده هستند و با انجام آن‌ها به راحتی می‌توانید تغییرات لازم را در تنظیمات اینستاگرام اعمال کنید.

 

قبل از آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام، بهتر است به چند گزینه مهم در اینستاگرام پرداخته شود.

گزینه‌ی اول: آرشیو، بخشی است که تمامی پست‌ها و استوری‌های گذشته‌ی کاربر را به صورت بایگانی نگهداری می‌کند و کاربر می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند.

گزینه‌ی دوم: پست‌های ذخیره شده، که در آن کاربر می‌تواند پست‌های مورد علاقه خود را به صورت دسته‌بندی شده در فولدرهای جداگانه مشاهده کند.

گزینه‌ی سوم: لیست دوستان صمیمی، که با استفاده از آن می‌توانید لیستی از دوستان خود را که به آن‌ها محتوای اختصاصی ارسال می‌کنید، ایجاد کنید.

گزینه‌ی چهارم: کشف افراد، که با استفاده از آن می‌توانید افرادی را که شماره تلفن شما را دارند و در اینستاگرام عضو هستند، پیدا کنید.

پس از آشنایی با این گزینه‌ها، بهتر است به آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام برویم. با کلیک بر روی آیکون تنظیمات، گزینه‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

Don’t worry about anything, get Buy YouTube Watch Times

بخش Follow and Invite Friends

این بخش از تنظیمات اینستاگرام به معنی دنبال کردن و دعوت دوستان است و شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  •  دنبال کردن مخاطبین: در این بخش می‌توانید کسانی را که شماره تلفن همراه آن‌ها در دفترچه تلفن شما ذخیره شده است و در اینستاگرام حساب کاربری دارند، پیدا کنید. البته تنها در صورتی که طرف مقابل شماره تلفن خود را در اینستاگرام ثبت کرده باشد، او را پیدا خواهید کرد.
  •  دعوت دوستان توسط واتساپ: با استفاده از این گزینه، لینک دعوت را در واتساپ دریافت کرده و آن را برای دیگران ارسال می‌کنید.
  •  دعوت دوستان توسط ایمیل: با استفاده از این گزینه، لینک دعوت را در ایمیل خود دریافت کرده و آن را برای دیگران ارسال می‌کنید.
  • – دعوت دوستان توسط پیامک: با استفاده از این گزینه، لینک دعوت را به صورت پیامک دریافت کرده و آن را برای دیگران ارسال می‌کنید.

 

بخش Notifications

این بخش تنظیمات اینستاگرام به اعلانات مربوط می‌شود و شامل گزینه‌های زیر است. این قسمت جزء مهم‌ترین قسمت‌های آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام است، پس حتما باید به آموزش ادامه بدهید.

  •  توقف همه: با استفاده از این بخش می‌توانید تمامی اعلانات اینستاگرام را فعال یا غیرفعال کنید. با انتخاب اسلایدر، می‌توانید بسته به نیاز خود، از این بخش استفاده کنید.
  • پست‌ها، استوری‌ها و نظرات: در این بخش، می‌توانید اعلانات مربوط به پست‌ها، استوری‌ها و نظرات را مدیریت کنید.
  •  دنبال کردن و دنبال شدن: با استفاده از این بخش، می‌توانید از فالوور جدید و یا فالووینگ جدید خود آگاه شوید.
  • پیام مستقیم: تنظیم این بخش تاکنون بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. با فعال کردن این بخش، می‌توانید از پیغام‌های دریافت شده خود آگاه شوید.
  • لایو و IGTV: این دو بخش به صورت جداگانه به کار می‌روند. با فعال کردن این بخش‌ها، می‌توانید از هر گونه پخش زنده و آی جی تی وی جدید خبردار شوید.
  •  ایمیل و پیامک: این قسمت آخرین بخش اعلانات است. با استفاده از این بخش، می‌توانید پیغام‌های ایمیل و پیامک خود را کنترل کنید.

آموزشی گسترده تر در رابطه با فعال کردن و نکردن اعلانات اینستاگرام فراهم کرده ایم. پیشنهاد می کنیم حتما استفاده کنید.

تنظیمات اینستاگرام

بخش Privacy

این بخش شامل گزینه‌های زیر است:

  1.  کامنت‌ها: با استفاده از این بخش، می‌توانید کامنت‌های خود را کنترل کنید و بر روی آن‌ها محدودیت قرار دهید.
  2.  تگ‌ها: این بخش در پروفایل شما وجود دارد و با استفاده از آن، می‌توانید تعیین کنید کدام پست‌ها در بخش تگ‌های پروفایل شما نمایش داده شوند.
  3.  استوری: این بخش جزو قسمت‌های پرکاربرد اینستاگرام است و با استفاده از آن، می‌توانید به طور کامل استوری‌های خود را کنترل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید در این بخش تعیین کنید که استوری‌هایتان از چه کسانی پنهان باشد.
  4. وضعیت فعالیت: با استفاده از این بخش می‌توانید به نوعی وضعیت حضور در اینستاگرام را برای خود فعال کنید و تعیین کنید که فالوورهایتان وضعیت آنلاین بودن شما را ببینند یا خیر. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر درباره حالت روح اینستاگرام، می‌توانید به آموزش مربوطه نیز مراجعه کنید.
  5. حریم خصوصی حساب: با استفاده از این بخش، می‌توانید نوع پیج خود را تغییر داده و تعیین کنید آیا پیج شما عمومی باشد یا خصوصی.
  6.  لیست سیاه: در این بخش، می‌توانید کاربرانی را که بلاک کرده‌اید، آنبلاک کنید.
  7. حساب‌هایی که دنبال می‌کنید: در این قسمت، می‌توانید تمامی کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده کنید و همچنین آن‌ها را آنفالو کنید.

ممکن است به مقاله مرتب سازی لیست فالوور و فالویینگ های اینستاگرام نیز علاقه مند باشید.

تنظیمات اینستاگرام

بخش تنظیمات اینستاگرام قسمت Security

این بخش شامل گزینه‌های زیر است:

  • دسترسی به اطلاعات: با استفاده از این بخش، می‌توانید در مورد فعالیت‌های خود اطلاعات جمع‌آوری کنید.
  • دریافت داده‌ها: با استفاده از این بخش می‌توانید یک کپی از تمامی اطلاعات خود را دریافت کنید. این کپی در ایمیل شما قرار می‌گیرد.
  •  پاک کردن تاریخچه جستجو: با استفاده از این بخش می‌توانید سابقه جستجوی خود را پاک کنید و از دید دیگران پنهان کنید.

 

بخش  تنظیمات اینستاگرام Ads

این بخش به تمامی موضوعات و مسائل مربوط به تبلیغات اختصاص دارد.

بخش Accounts

این بخش مربوط به تنظیمات حساب شما است و شامل موارد زیر می‌باشد:

  •  پست‌های ذخیره شده: در این بخش، می‌توانید تمامی پست‌هایی که ذخیره کرده‌اید را مشاهده کنید.
  •  زبان: با استفاده از این بخش، می‌توانید زبان اپلیکیشن اینستاگرام را تغییر داده و حتی زبان فارسی را نیز به اینستاگرام اضافه کنید.
  • حساب‌های متصل شده: در این قسمت، می‌توانید حساب اینستاگرام خود را با دیگر شبکه‌های اجتماعی متصل کنید.
  • استفاده از داده سیار: با استفاده از این بخش، می‌توانید دانلودهای خودکار را غیرفعال کنید.
  •  پست‌های اصلی: در این قسمت، می‌توانید مدیریت کنید که پست‌های شما ذخیره شوند یا خیر.
  •  درخواست تأییدیه: این بخش برای فعال کردن تیک آبی اینستاگرام طراحی شده است.
  •  پست‌هایی که لایک کرده‌اید: در این قسمت، می‌توانید پست‌هایی که لایک کرده‌اید را مشاهده کنید.
  • حساب‌های حرفه‌ای: در این قسمت، می‌توانید پیج خود را به حساب تجاری یا شخصی تبدیل کنید.

تنظیمات پیشرفته اینستاگرام

بخش تم (Theme) از قسمت تنظیمات پیشرفته اینستاگرام است که در ادامه، به بررسی آن می‌پردازیم.

تنظیمات بخش Theme

اینستاگرام به صورت روزافزون در حال تغییر است و آپدیت‌های جدید خود را به کاربران ارائه می‌دهد. هر بار که اینستاگرام آپدیت جدیدی را منتشر می‌کند، تغییراتی را نیز در تنظیمات خود لحاظ می‌کند.

با آپدیت جدید، تنظیمات اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده است. بخش Theme از تنظیمات اینستاگرام در آپدیت جدید اضافه شده است و باعث شور و اشتیاق بسیاری در کاربران شده است.

از این پس، کاربران اینستاگرام می‌توانند برای خود یک نقش و ظاهر خاص در برنامه تنظیم کنند. در بخش Theme، سه گزینه Light، Dark و System Default برای کاربران قرار گرفته است. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود، در تنظیمات اینستاگرام در آپدیت جدید، نقش و ظاهر مناسب برای خود را انتخاب کنید.

برای فعالسازی دارک مود اینستاگرام خود به این مقاله مراجعه نمایید.

 

بخش Help

این بخش همان طور که از اسمش پیدا است بخشی که میتوان از این طریق از اینستاگرام کمک گرفت. به طور مثال گزارش‌هایی را ارسال کرد.

تنظیمات اینستاگرام

 

برای راه های تماس با پشتیبانی اینستاگرام مقاله ما را مطالعه کنید.

 

بخش About

در این بخش از تنظیمات اینستاگرام، به کاربران اطلاعات مربوط به اینستاگرام ارائه شده است. این اطلاعات شامل آپدیت‌های برنامه، شرایط استفاده، سیاست داده و لایسنس‌ها می‌باشد.

 

بخش پروفایل (Edit Profile)

وقتی شما وارد صفحه اصلی خود می‌شوید، با زدن دکمه “Edit Profile” قادر به تغییر مشخصاتی همچون نام، نام کاربری، تصویر پروفایل و بیوگرافی خود خواهید بود.

 

تنظیمات پست اینستاگرام

تنظیمات پست اینستاگرام به صورت کاملاً اختصاصی در دسترس نیست و شامل گزینه‌هایی مانند حذف (Delete)، بایگانی (Archive)، عدم نمایش تعداد لایک (Hide Like Count)، غیرفعال کردن نظرات (Turn Off Commenting)، ویرایش (Edit)، کپی لینک (Copy Link)، اشتراک گذاری (Share To) و ارسال (Share) است. این گزینه‌ها برای انجام عملیات‌هایی مانند کپی کردن متن پست، بستن کامنت‌ها، فرستادن به بایگانی و ارسال به دیگران به کار می‌روند.

قبل از به پایان رساندن مقاله باید بگوییم که خرید پنل اینستاگرام را به راحتی از طریق سایت ما انجام دهید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم نام کاربری خود در اینستاگرام تغییر دهم؟

پاسخ: برای تغییر نام کاربری، به بخش “Edit Profile” بروید و در قسمت “Username” نام کاربری جدید خود را وارد کنید.

چگونه می‌توانم پست‌هایی را که لایک کرده‌ام مشاهده کنم؟

پاسخ: برای دسترسی به پست‌هایی که لایک کرده‌اید، به بخش “Settings” بروید و سپس بر روی “Account” کلیک کنید. در نهایت، بر روی “Posts You’ve Liked” کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله، تلاش کردیم به آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام پرداخته و تمامی بخش‌های آن را به شما آموزش دهیم. هر فردی که به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت دارد، باید با تمامی این بخش‌ها آشنا باشد تا بتواند از کلیه امکانات اینستاگرام بهره مند شود.

امیدواریم که این آموزش، به شما کمک کافی را برای بهره گیری بهتر از تنظیمات اینستاگرام ارائه داده باشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا