اینستاگرام

پست یا استوری اینستاگرام | کدامیک بهتر است؟

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چگونه می‌توانید به بهترین شکل در اینستاگرام پست یا استوری منتشر کنید؟ با توجه به تغییرات مداوم و گاهی غافلگیرکننده در الگوریتم‌های اینستاگرام، حفظ جذابیت و دیده شدن در این پلتفرم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

شما می‌توانید از این ویژگی‌ها برای داستان‌سرایی و تبلیغ برند خود استفاده کنید. برخی اظهار دارند که محتوای فید دیگر جذابیتی ندارد و در آینده همه چیز مربوط به استوری‌ها است.

آیا شما نیز در انتشار پپست یا استوری اینستاگرام سردرگم شده‌اید؟ می‌خواهید نحوه دانلود استوری اینستاگرام را بدانید؟ پس با ما همراه باشید.

بهترین محتوا کدام است؟ پست یا استوری اینستاگرام؟

اکنون، اینستاگرام گزینه‌های زیادی، از پست‌های معمولی گرفته تا ویدیوهای زنده و داستان‌ها، برای بازاریاب‌هایی که به دنبال دستیابی به مخاطبان خود هستند، ارائه می‌کند. استوری‌های اینستاگرام فرصتی عالی برای استفاده از کانال رسانه‌های اجتماعی خود برای ارتباط با مخاطبان خود ارائه می‌دهد؛ اما شما نمی‌توانید فقط یک دسته از محتوا را در استوری‌های خود قرار دهید و انتظار داشته باشید که فوراً با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند.

باید اطمینان حاصل کنید که تاکتیک‌های شما برای ارسال استوری مکمل ویدئوها و تصاویر موجود در فید پست‌های اینستاگرام شما است. پست نحوه ایجاد استوری و پست‌هایی را توضیح می‌دهد که با هم کار می‌کنند تا ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان خود در اینستاگرام ایجاد کنند. اما سؤال اصلی اینجاست که کدام یک برای محتوای شما بهتر است؟ پست یا استوری اینستاگرام؟ در ادامه مطلب بیشتر در این باره توضیح می‌دهیم.

فرق استوری با پست در اینستاگرام

اولین و آشکارترین تفاوت پست و استوری این است که پست‌ها ماندگار هستند، اما طول عمر استوری 24 ساعت است. همچنین می‌توانید استوری‌ها را محدود کنید به طوری که فقط افراد خاصی بتوانند آن را ببینند، اما پست‌ها برای همه افرادی که شما را فالو نموده‌اند قابل مشاهده است. به همین دلیل است که نکات انتشار پست اینستاگرام با استوری تفاوت دارد.

فرق استوری با پست

چه محتوایی برای برند تجاری مناسب‌تر است؟

اینستاگرام به‌سرعت در حال رشد و پیشرفت است. برندهای بیشتری به دنبال حضور در اینستاگرام هستند تا بهتر بتوانند منافع مخاطبان خود را تأمین کنند. از این جهت نحوه انتشار پست یا استوری اینستاگرام بسیار مهم است.

برای مشاغل موجود در اینستاگرام، داشتن استراتژی روشن محتوا، برای موفقیت امری حیاتی است. این به این معنی است که شما باید بفهمید با چه کسی صحبت می‌کنید. مشخص کنید که چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند و درنهایت دریابید فالووران شما می‌خواهند چه محتوایی را از شما ببینند.

اما اخیراً یک چالش اساسی در انتشار پست اینستاگرام وجود دارد! با ظهور استوری‌های اینستاگرام، گاهی اوقات تصمیم‌گیری میان ارسال پست یا استوری اینستاگرام کمی دشوار است. تشخیص اینکه کدام پست‌ها به فید مربوط می‌شوند و کدام‌ یک شایسته استوری‌ها هستند، چالش‌برانگیز است.

 

پست یا استوری

برای بسیاری از مشاغل، درک تفاوت بین انتشار پست اینستاگرام یا استوری می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد. از طرفی آپدیت‌های جدیدی در اینستاگرام اتفاق افتاده است. برای مثال برای برخی پیج‌ها در پست‌های فید، نمایش عمومی لایک حذف شده است. در استوری نیز استیکرهای بیشتری برای بهبود تعامل اکانت‌ها افزوده شده است.

همچنین افزوده شدن ویدیوهای طولانی‌مدت با ویژگی ریلز از بروزرسانی‌های جدید اینستاگرام به‌حساب می‌رود. با توجه به این آپدیت‌ها بسیاری از صاحبان مشاغل در مورد جایی که باید تمرکز کنند، انتشار پست یا استوری اینستاگرام سردرگم می‌شوند.

به همین جهت ما در ادامه مزایای هر دو مورد را بیان می‌کنیم. سپس به تفکیک برتری‌ها و تفاوت‌های پست و استوری می‌پردازیم. درنهایت این شما هستید که به‌عنوان یک تجارت باید تصمیم بگیرید بر روی چه استراتژی برای انتشار پست اینستاگرام یا ارسال استوری باید تمرکز کنید.

مزایای استفاده از استوری اینستاگرام

استوری‌ها از زمان راه‌اندازی تغییردهنده بازی بوده‌اند. یک‌سوم بیشترین بازدیدهای کاور هایلایت مربوط به‌ حساب‌های کسب‌وکار است. بنابراین اگر هنوز از استوری برای تجارت خود استفاده نمی‌کنید، در اینجا دلایلی که باید از آنها استفاده کنید رو ذکر کردیم. این دلایل در تصمیم‌گیری بین انتشار پست یا استوری اینستاگرام نیز مؤثر هستند.

1) نمایش محتوا به مدت 24 ساعت

کاور هایلایت قبل از ناپدید شدن 24 ساعت عمر دارند. بنابراین به شما این امکان را می‌دهند که انواع مختلفی از محتوا را آزمایش کنید. سپس با تجزیه‌ و تحلیل دریابید که مخاطبان شما با کدام‌ یک تعامل بیشتری برقرار می‌کنند. همچنین می‌توانید از استیکرها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود و پرسش از آنها برای بازخورد مستقیم استفاده کنید.

پست یا استوری

 

اگر می‌خواهید استوری که برای شما دارای اهمیت است را نگه‌ دارید، می‌توانید هایلایت استوری ایجاد کنید. هایلایت استوری همانند ذخیره استوری اینستاگرام یا انتشار پست اینستاگرام تا هر زمانی که می‌خواهید در پروفایل شما باقی می‌مانند.

این‌ یک روش عالی برای برجسته کردن کار و سبک زندگی شما است. بدین ترتیب مخاطبان شما می‌توانند شما را بهتر بشناسند.

 

2) تعامل بهتر

همان‌طور که ذکر شد، با استوری‌ها می‌توانید از استیکرها استفاده کنید. استیکرها به شما امکان می‌دهند تا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. بنابراین، خلاق باشید. از این ویژگی‌ها استفاده کنید تا مخاطبان خود را بشناسید. به آنها نیز اطلاعات بیشتری در مورد خود بدهید. این‌ یک روش عالی برای ایجاد عامل اعتماد است.

 

استیکر اینستاگرام

3) امکان ایجاد محتوای تصادفی

نکته جالب در مورد استوری‌های اینستاگرام این است که شما می‌توانید هر آنچه را دوست دارید به اشتراک بگذارید. به‌هرحال این مطالب بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. روش این است که از انواع محتوای پشت‌صحنه پست به اشتراک بگذارید. بدین‌صورت به بیننده اجازه می‌دهید ایده بهتری از نحوه کار شما داشته باشد.

 

این بهترین مکان برای اشتراک محتوای خام درست مانند انتشار پست اینستاگرام است که شایسته ارسال در فید نیست. بنابراین هنگامی‌که یک محتوای تصادفی دارید انتخاب میان ارسال محتوا به‌صورت پست یا استوری اینستاگرام تا حدودی ساده است!

 

4) بهترین ابزار برای فروش در اینستاگرام

استوری‌ها می‌توانند ابزاری قدرتمند برای فروش باشند. به‌ویژه هنگامی‌که به نقطه عطف 10000 فالوور رسیدید و ویژگی swipe up برای شما باز شد. برای معرفی یک محصول و مزایای آن می‌توانید از یک استوری بورد متشکل از 3 استوری یا بیشتر استفاده کنید. سپس کاربر را با استفاده از ویژگی swipe up برای یک CTA در آخرین استوری به صفحه محصول هدایت کنید.

 

فروش در اینستاگرام

مزایای پست‌های اینستاگرام

انتشار پست اینستاگرام دردسری برای بسیاری از کاربران اینستاگرام هستند! زیرا این امر مستلزم درک کافی از الگوریتم اینستاگرام و نحوه استفاده از چند ترفند برای افزایش دید برند شما است. اما هنگامی‌که نحوه عملکرد آن را فهمیدید، استفاده از آن برای شما بسیار سودمند خواهد بود. در اینجا مزایای اصلی انتشار پست اینستاگرام وجود دارد.

1) محتوا برای همیشه زندگی می‌کند

محتوای موجود در پست برای همیشه پابرجا است. این به این معنی است که محتوا در صورت استفاده صحیح از طریق هشتگ ها بسیار جستجو می‌شود. بنابراین می‌تواند منبع خوبی برای بازدید از وب‌سایت شما باشد.

مزایای پست‌های اینستاگرام

 

2) دسترسی بهتر

این محتوا دائمی است و مانند استوری ها فقط 24 ساعت دوام ندارد. بنابراین در طولانی‌مدت از دامنه دسترسی بالاتری برخوردار می‌شوید. اما دوباره، شما باید بدانید که چگونه می‌توانید از همه ویژگی‌های اینستاگرام به روش صحیح استفاده کنید.

3) منظم و سازماندهی‌شده

انتشار پست اینستاگرام برای نشان دادن نمونه کارها یا نام تجاری شما است. به همین دلیل داشتن یک تم بسیار مهم است.

به‌این‌ترتیب مخاطبان شما نوع محتوایی را که از شما انتظار دارند را می‌شناسند.

4) روش عالی برای رشد اکانت اینستاگرام

برای رشد حساب اینستاگرام و به دست آوردن فالووران جدید، بر هیچ‌کس پوشیده نیست که محتوا پادشاه است. شما فالووران بیشتری را از طریق انتشار پست اینستاگرام طراحی‌شده نسبت به استوری جذب خواهید کرد. فید نمونه کارهای شما است.

پست‌های موجود در فید اولین چیزی است که مردم قبل از تصمیم به فالو کردن شما، آنها را می‌بینند. به همین جهت است که فید شما از نظر بصری برای مخاطبانی که می‌خواهید هدف قرار دهید باید جذاب باشد.

خرید لایک استوری اینستاگرام

تفاوت‌های میان پست و استوری اینستاگرام

اگر به‌تازگی شروع به کار در اینستاگرام کرده‌اید، ممکن است بپرسید «تفاوت بین فید و دانلود استوری اینستاگرام» در چیست؟ به‌طورکلی، فید شما همان چیزی است که هنگام باز کردن اینستاگرام و پایین رفتن در صفحه خود می‌بینید. این صفحه اصلی پروفایل اینستاگرام شما است.

تفاوت استوری با پست

 

استوری‌های شما در آن حلقه‌ها در بالای صفحه شما یافت می‌شوند. حلقه‌ها به دور عکس پروفایل افرادی است که شما آنها را فالو می‌کنید.

روی آنها کلیک کنید و سپس استوری‌های شما ظاهر می‌شوند.

آنها معمولاً عکس یا فیلم عمودی هستند. شما باید به طرفین برای دیدن انواع کاور هایلایت مختلف حرکت کنید (ضربه بزنید).

درک تفاوت پست و استوری آسان است. بااین‌حال تفاوت‌های این دو بیش از این موارد است. حداقل چهار تفاوت اساسی وجود دارد.

  1. طول زمان
  2. ظاهر و نمایش
  3. هشتگ ها
  4. صدا

آیا پست و استوری اینستاگرام مکمل یکدیگرند؟

انتخاب از میان یکی از این دو، پست یا استوری اینستاگرام، غیرحرفه‌ای است. این دو رسانه یک کار واحد را انجام نمی‌دهند.

اگر نمی‌دانید که چه پستی را در فید و کدام‌ یک را در استوری ارسال کنید، سعی کنید محتوای خود را در 2 دسته قرار دهید:

  • دسته اول باید محتوایی مملو از ویژگی‌های بصری باشد. این محتوا کاملاً مشخص می‌کند شما به‌عنوان یک برند چه کسی هستید. باید بسیار مرتبط با هم، خوش‌ظاهر و شروع‌کننده مکالمه مناسبی باشد. این دسته محتوای پست فید اینستاگرام شما خواهند بود.
  • دسته دوم باید محتوایی باشد که داستانی را روایت می‌کند. این باید برای برند شما یک امتیاز باشد. این نوع محتواها نشان می‌دهد که شما به‌طورمعمول چه کسی هستید. آیا کاملاً متفاوت ازآنچه معمولاً پست می‌کنید، هستید یا همانند پست‌هایتان می‌باشید. همچنین کمک می‌کند که درک کنید مخاطب شما چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را ترجیح می‌دهد. در این حالت، محتوای شما باید در استوری‌های شما قرار گیرد.

تفاوت بین پست و استوری اینستاگرام

 

شما می‌توانید چندین قالب و ابعاد را در فید اینستاگرام خود ارسال کنید. اما همه محتواهای استوری های اینستاگرام عمودی است. بنابراین، اگر می‌خواهید عملکرد خوبی داشته باشند، استوری‌های اینستاگرام شما باید پر از محتوای عمودی و باکیفیت باشد.

دانلود پست یا استوری اینستاگرام هر دو مکمل یکدیگر هستند. برای هرکدام به‌صورت جداگانه استراتژی تعیین کنید و برنامه‌ریزی کنید. تکثیر مطالب مشابه در هر دو مورد به‌صورت مداوم اشتباه است. کاربران هم استوری شما و هم پست فید شما را خواهند دید.

بنابراین استوری‌های اینستاگرامی شما نباید فقط یک بازپخش از پست ارسال‌شده در فید شما باشد. در مقابل نیز فید شما نباید نسخه دائمی استوری‌های شما باشد.

 

چه موقع از پست‌های اینستاگرام استفاده کنید؟

انتشار پست اینستاگرام یک کسب و کار ممکن است:

  • عکس‌های حرفه‌ای از محصول باشند.
  • فیلم های خوب تولید شده.

 

چه موقع از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید؟

استوری‌های اینستاگرام برای تجارت عبارت‌اند از:

  • آنونس اعلامیه‌ها
  • تخفیف یا فروش کوتاه مدت
  • نظرسنجی برای مشتریان شما
  • فیلم‌ها یا مصاحبه‌های پشت صحنه
بهترین زمان برای استفاده از پست اینستاگرام بهترین زمان برای استفاده از استوری اینستاگرام
عکس‌های حرفه‌ای از محصول باشن

آنونس اعلامیه‌ها

فیلم های خوب تولید شده

تخفیف یا فروش کوتاه مدت

نظرسنجی برای مشتریان شما

فیلم‌ها یا مصاحبه‌های پشت صحنه

سؤالات متداول

1. چطور بدانیم که برای محتوای ما پست بهتر است یا استوری؟

جواب: هم پست و هم استوری اینستاگرام در دیده شدن محتوای شما تأثیر دارند؛ پس بهتر است از هر دوی آن‌ها و با توجه به کاربرد مد نظرتان استفاده کنید.

2. بیشتر باید پست بگذاریم یا استوری؟

استفاده از استوری می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در دیده شدن محتوای شما حتی محتوای پست‌های شما داشته باشد؛ از طرف دیگر، استفاده بیش از حد از پست‌های اینستاگرام می‌تواند نتیجه عکسی داشته باشد؛ پس از استوری بیشتر استفاده کنید.

سخن پایانی

با دانستن مزایا و تفاوت انتشار پست یا استوری اینستاگرام، می‌توانید استراتژی مناسبی برای تجارت خود داشته باشید. توصیه می‌شود که هر روز در فید خود پست بگذارد. زیرا این امر به کشف اکانت شما کمک می‌کند. بنابراین پست می‌تواند مشتریان بالقوه بیشتری را به‌صورت ارگانیک برای شما به ارمغان بیاورد.

از کاور هایلایت برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید. آنها را بشناسید تا بتوانید محتوای متناسب با آنها فراهم کنید. به‌علاوه سعی کنید استوری‌های شما با تجارت شما مطابقت داشته باشد. هدف از تجارت شما ارائه راه‌حلی برای مشتریان شما است.

دانلود استوری اینستاگرام خط مستقیم شما برای جمع‌آوری مطالب و بازخورد برای بهبود محصولات و تضمین فروش شما است. با توجه به اهدافتان، با حضور در اینستاگرام سعی در رسیدن به چه چیزی دارید؟ متناسب با آن محتوای خود را ایجاد کنید. سپس با توجه به نکاتی که گفته‌شده و محتوای خود، دانلود استوری اینستاگرام یا انتشار پست اینستاگرام را برای ارسال برگزینید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

4 دیدگاه

  1. صدا در استوری و پست اینستاگرام باعث می‌شود مخاطب بتواند با لذت بیشتری به پست یا استوری را مشاهده کنید

  2. سلام. مطالبی که در اینجا عنوان میکنید برای کاربران واقعا سودمند، کاربردی و حقیقتا قابل استفاده است. منتها پیشنهاد بنده این بود که با استفاده از هشتگ در متن مقاله، بجز اطلاع رسانی و بالابردن سطح دانش کاربران در مورد شبکه های اجتماعی، برای خودتان نیز تاثیر مثبت دوچندانی داشته باشد. مثلا شما در متن مقاله پنج بار از واژه فالووران استفاده کرده اید که کاملا بجا و غیرتبلیغاتی بوده است. حال پیشنهاد بنده این است که مثلا همین فالووران را با هشتگ در متن خبر استفاده کنید تا بازخورد بهتر و سودمندی بیشتری هم برای مخاطبان و هم برای سایت وزین فالووران داشته باشد. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا