اینستاگرام

تماس تصویری اینستاگرام _ نحوه تماس تصویری در اینستاگرام

آیا می خواهید از تماس تصویری اینستاگرام استفاده کنید؟ هیچ اطلاع دارید که این قابلیت چه میزان به رشد تجاری شما کمک می کند؟ در کنار من باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

تماس تصویری اینستاگرام(آموزش ویدیویی)

واقعیت این است که اینستاگرام به سرعت به یکی از جذاب ترین شبکه های اجتماعی دنیا تبدیل شده است. کاربران زیادی از سراسر دنیا از آن برای شغل خود نیز استفاده می کنند.

اما برای اولین بار تماس تصویری اینستاگرام راه اندازی شده است. استفاده از آن جذاب و در عین حال سرگرم کننده است.

پلتفرم اینستاگرام همیشه راهی برای گسترش ارتباطات در چنته دارد.

گپ ویدیویی اینستاگرام چیست

گپ ویدیویی اینستاگرام همان تماس ویدیویی میباشد که در بسیاری از شبکه های جتماعی وجود دارد و در ادامه به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم نمود.

چه از اینستاگرام برای به اشتراک گذاری تصاویر استفاده کنید و چه برای استوری گذاشتن. این شبکه اجتماعی می تواند همیشه جذاب و سرگرم کننده باشد. اما می دانستید به راحتی می توانید تعامل خود را با دیگران بیشتر کنید؟

بله! برای اولین می توانید به کاربران خود اجازه دهید که با شما تماس ویدیویی برقرار کنند. اما بیایید در مورد ویدیو کال اینستاگرام بیشتر بدانیم.

تماس تصویری اینستاگرام چیست؟

 

گپ ویدیویی اینستاگرام چیست؟

حال میخواهیم بگوییم گپ ویدیویی اینستاگرام (تماس تصویری اینستاگرام) چیست؟ در سال 2018 اینستاگرام قابلیت های جدیدی را اعلام کرد که به آن اضافه شده بود. یکی از این قابلیت ها، قابلیت برقراری تماس تصویری در محیط اپلیکیشن بود.

از همان ابتدا انتظار می رفت که از این قابلیت استقبال شود. با این قابلیت دیگر لازم نیست که برای برقراری تماس با مخاطب خود به یک شبکه اجتماعی دیگر مراجعه کنید.

گپ ویدیویی اینستاگرام چیست؟

علاوه بر این می توانید به صورت تصویری نیز با هم ملاقات کنید. این موارد تعامل را تا حد زیادی افزایش داده است.

برای برقراری تماس به بخش Direct رفته و با مخاطب خود تماس تصویری را برقراری کنید.

حالا با من همراه باشید تا مراحل مورد نیاز برای برقراری اولین تماس ویدیویی اینستاگرام را بررسی کنیم.

تماس تصویری اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد

 

نحوه برقراری تماس ویدیویی اینستاگرام

خبر خوب این که برقراری تماس تصویری اینستاگرام بسیار آسان است.

شما برای این کار لازم نیست هیچ اپلیکیشن اضافه دیگری را نصب کنید. یا حتی لازم نیست هیچ تنظیمات عجیب و غریبی را در اینستاگرام خود اعمال کنید. تنها چند مرحله ساده است که در ادامه بیان می کنیم.

  1. آخرین نسخه برنامه اینستاگرام مخصوص اندروید یا iOS را دانلود کنید.
  2. بر روی نماد دایرکت که در سمت راست بالای صفحه اپ وجود دارد کلیک کنید.
  3. اکنون یک مخاطب را انتخاب کرده و بر روی دکمه ای که دارای آیکون دوربین است کلیک کنید. اکنون تماس ویدیویی شما شروع می شود.

برقراری تماس اینستاگرامی

این راه ساده و سریع برای برقراری تماس با دوستان و حتی فالووران خودتان است. بدون این که نیازی به داشتن شماره آن ها داشته باشید.

به طور خلاصه اینستاگرام کاری کرده که تنها در چند مرحله اول اپ را باز کنید. مخاطب خود را پیدا کرده و از طریق آیکون دوربین ارتباط را برقرار کنید.

در این حالت برای فردی که با او تماس گرفته اید نوتیفیکشنی خواهد رسید. این نوتیفیکیشن تماس شما را اعلام می کند. بعد از اتمام تماس دکمه قرمز را فشار دهید.

از نظر زمانی محدودیتی برای برقراری تماس ویدیویی اینستاگرام وجود ندارد. یعنی هر چند دقیقه یا ساعت می توانید تماس خود را ادامه دهید.

تماس ویدیویی اینستاگرام

اما اگر دوست ندارید کسی با شما تماس برقرار کند، به سادگی او را بلاک کنید. تا دیگر علاوه بر ندیدن استوری ها و پست های شما، نتواند با شما تماس برقرار کند.

چگونه گپ ویدیویی را در اینستاگرام قطع کنیم

چگونه گپ ویدیویی را در اینستاگرام قطع کنیم

برخی از کاربران سوال میکنند چگونه گپ ویدیویی را در اینستاگرام قطع کنیم. پاسخ به این سوال به دو شکل انجام میشود. اگر شما میخواهید در حین تماس تصویری اینستاگرام، تماس خود را قطع کنید فقط کافیست روی دکمه قرمز رنگ وسط صفحه ضربه بزنید. اما اگر میخواهید متوجه تماس فردی نشوید میتوانید نوتیفیکیشن آن را خاموش کنید. در آپدیت هایی قبلی برای بی صدا کردن زنگ تماس تصویری گزینه ای به صورت مجزا وجود داشت اما اکنون این قابلیت یکپارچه شده است و شما باید تمام حالت ها اعم از پیام یک فرد، تماس صوتی و تماس تصویری را غیر فعال نمایید. برای این کار به چت مورد نظر رفته، (در اکانت های بیزینسی باید روی علامت تعجب گوشه صفحه ضربه بزنید، در اکانت های غیر بیزینسی روی نام فرد در صفحه چت ضربه بزنید تا وارد جزئیات شوید)

 

افزودن دوستان بیشتر به تماس های ویدیویی

اصلا نیاز نیست که تماس تصویری اینستاگرام خود را به یک نفر محدود کنید. در واقع شما می توانید با حداکثر 6 نفر به صورت همزمان تماس ویدیویی در اینستاگرام برقرار کنید.

این طوری می توانید با دوستانی که موضوع مشترک دارید ساعت ها به صورت تصویری گپ و گفتگو داشته باشد. دعوت دیگران نیز بسیار ساده است.

  • اگر در حال گفتگو هستید پس فقط روی نمادی که چند نفر را نشان می دهد ضربه بزنید. با این کار می توانید افراد دیگر را نیز به چت خود دعوت کنید.
  • اگر خودتان می خواهید با دیگران تماس تصویری برقرار کنید و دوربین آن ها آبی است یعنی آن ها در حال مکالمه ویدیویی هستند.
  • اگر بر روی نام این افراد کلیک کنید، به گپ آن ها وارد می شوید.

اضافه کردن دوستان به ویدیو چت

آیا تماس تصویری اینستا ضبط میشود

بسیاری از کاربران درباره آیا تماس تصویری اینستا ضبط میشود سوال میکنند. از طریق خود برانامه اینستاگرام نمیتوان این کار را انجام داد اما از طریق روش های دیکر میتوانید تماس تصویری را ذخیره نمایید.  میتوانید از برنامه های  MNML Screen Recorder و

Mobizen Screen Recorder برای ذخیره تماس خود استفاده کنید.

 

چطور عکس تماس ویدیویی اینستاگرام خود را به اشتراک بگذاریم؟

اگر جزو کاربران iOS هستید می توانید از گپ و گفتگوی خود عکس هایی را به اشتراک بگذارید. اینستاگرام برای این کاربران دستور العملی بیان کرده است.

  1. در حالی که در حال تماس تصویری هستید، روی دایره پایین صفحه کلیک کنید.
  2. اسکرین شات از صفحه شما به صورت خودکار گرفته شده و در عکس های شما ذخیره می شود.
  3. می توانید آن را در بخش استوری های خود به اشتراک بگذارید. یا حتی می توانید به عنوان پیام خصوصی برای دوستان خود ارسال کنید.
  4. یادتان باشد که برای دوستان شما اعلانی مبنی بر این که از گپشان اسکرین گرفته شده ارسال می شود.

اشتراک تصویر تماس تصویری

کاربران اندرویدی نیز می توانند از تماس تصویری خود در اینستاگرام، عکس هایی را به اشتراک بگذارند.

در اندروید 10 این قابلیت وجود دارد که در بخش ابزار های موجود در نوتیفیکیشن بار خود، با فشار دادن دکمه اسکرین، از تماس خود اسکرین تهیه کنید.

چطور عکس تماس ویدیویی اینستاگرام خود را به اشتراک بگذاریم

 

 

 باید بگوییم برای  خرید فالوور ایرانی اینستاگرام را به راحتی میتوانید از طریق سایت ما اقدام کنید.

 

برای این کار ابتدا باید مطمئن شوید که اندروید شما حتما باید اندروید 10 باشد. سپس در حین تماس تصویری نوتیفیکیشن بار خود را پایین بکشید.

در این قسمت می توانید دکمه اسکرین شات سریع را پیدا کنید. با فشار دادن آن از چت خود می توانید اسکرین بگیرید.

می توانید این عکس را به عنوان پست نیز در پیج اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

اشتراک عکس تماس ویدیویی اینستاگرام در اندروید

 

همزمان با تماس تصویری کارهای دیگری انجام دهید

اینستاگرام می داند که ممکن است در حین تماس بخواهید کار های دیگری هم انجام دهید. بنابراین به شما این امکان را می دهد که با یک کلیک صفحه تماس را کوچک کنید.

سپس می توانید در بخش اکسپلور یا حتی دایرکت متنی خود گشتی بزنید. البته نگران نباشید دوستان شما بجز تصویر شما، چیزی نخواهند دید.

برای آموزش گرفتن لایو دونفره حتما با مقاله چگونه لایو دونفره را فعال کنیم همراه شوید

 

پست هایتان را به اشتراک بگذارید

اگر می خواهید انجام چند وظیفه را به سطح بالاتری ببرید پس باید حتما Co-Watching را امتحان کنید. اینستاگرام این قابلیت را مخصوص شما طراحی کرده است.

 

 

اگر دوست دارید در حین تماس تصویری با دیگران هم در گپ و گفتگو ها باشید. و هم در اینستاگرام پست بگذارید از آن استفاده کنید.

برای پیدا کردن پستی که می خواهید به اشتراک بگذارید، می توانید در بخش پایین صفحه آن را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

همزمان با تماس تصویری اینستاگرام کارهای دیگری انجام دهید

 

تماس تصویری اینستاگرام چقدر حجم مصرف می کند؟

اینستاگرام در ثانیه 45 کیلوبایت از حجم شما را مصرف می کند. با توجه به این موضوع می توان حدس زد که مصرف اینترنت در اینستاگرام بسیار زیاد است.

هرچند که می توان این میزان مصرف را با کم کردن سرعت دانلود تصاویر کم کرد، اما برای تماس تصویری این کار تماس تصویری شما را بسیار بی کیفیت می کند.

تماس تصویری اینستاگرام چقدر حجم مصرف می کند

باید در نظر داشته باشید که در زمان برقرار تماس تصویری، حجم زیادی اطلاعات در قالب صدا و تصویر رد و بدل می شود.

در نتیجه قابل انتظار است که مصرف حجم اینترنت در حالت تماس تصویری بسیار زیاد باشد. اما به طور کلی می توانید برای تماس تصویری از آن تنها برای چندیدن دقیقه استفاده کنید.

حجم مصرفی اینترنت هنگام تماس تصویری اینستاگرام

چگونه گپ ویدیویی را در اینستاگرام حذف کنیم

بسیاری از کاربران سوال میکنند که چگونه گپ ویدیویی را در اینستاگرام حذف کنیم. تا کنون راهی برای حذف تماس ویدیویی مانند پیام ها وجود ندارد. اما هر زمان که این قابلیت اضافه شود حتما آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

Get Buy Spotify followers and taste the fame and charm

چگونه تماس تصویری اینستاگرام را فعال کنیم

یکی از قابلیت هایی که اینستاگرام را به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در اینترنت تبدیل کرده است، قابلیت تماس تصویری آن است. اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های پر بازدید در جهان است و در واقع یکی از بهترین شبکه اجتماعی حتی در تماس تصویری می باشد. کیفیت تصاویر ویدیویی اینستا باعث شده تا کاربران از آن برای ارتباط های ویدیویی و مکالمات صوتی انتخاب کنند. شما امکان برقراری ارتباط تکی یا گروهی ویدیویی را دارا هستید. تماس تصویری اینستاگرام این قابلیت را می دهد تا به راحتی با تمامی دوستان خود در سراسر دنیا صحبت نمایید. اصلا فرقی ندارد که آنها از کدام سیستم عامل این پلتفرم استفاده می کنند. برخلاف دیگر نرم افزارهای چت تصویری در این برنامه شما بدون داشتن شماره تلفن یا ایمیل افراد و تنها با استفاده از دایرکت یا چت شخصی آنها می توانید ارتباط خود را برقرار نمایید.

در ادامه شما را با فعال کردن تماس تصویری در اینستاگرام بیشتر آشنا میکنیم:

ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شده و سپس بر روی علامت دایرکت همانند تصویر زیر ضربه میزنیم تا وارد آن شویم.

ورود به برنامه اینستاگرام

در ادامه به دنبال چت های قبلی خودمان هستیم یا اینکه اگر بخواهیم چت جدیدی را باز نمایید باید بر روی علامت + ضربه بزنیم و سپس کاربر مورد نظر خود را جستجو و وارد صفحه چت شویم.
چت اینستاگرام
در بخش چت مخاطب مورد نظر باید بر روی علامت دوربین بالای صفحه که در واقع شروع چت تصویری است، ضربه بزنیم.
چت تصویری در اینستاگرام

شما به آسانی قابلیت فعال سازی تماس تصویری اینستاگرام را انجام داده اید و حالا به همین راحتی می توانید از چت ویدئویی با دوستانتان لذت ببرید.

 

 

رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

اینستاگرام با اینکه یکی از برترین اپلیکیشن های شبکه اجتماعی محسوب می شود، ولی هنوز از زمان قابلیت تماس تصویری آن مدت زمان زیادی نگذشته است و گاهی با یک سری مشکلات و نکاتی روبرو خواهیم شد که در ادامه شما را با مشکلات تماس تصویری اینستاگرام و رفع آنها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مشکل برقراری تماس تصویری اینستاگرام:

اگر از امکانات جدید تماس تصویری اینستاگرام آشنا شده باشید، برای اینکه بتوانید در اینستاگرام با کسی تماس برقرار نمایید باید هر دو نفر همدیگر را فالو داشته باشند. شما نمی توانید با کسی که او را فالو نکرده اید، تماس صوتی برقرار نمایید و اگر آن شخص قبلا به شما پیام داده باشد و شما هم قبول کرده باشید قابلیت برقراری تماس صوتی را خواهید داشت.

قابلیت فعال کردن چت ویدیویی اینستاگرام با Push Notification

برای اینکه گپ ویدیویی را در برنامه اینستا فعال نمایید باید به صفحه تان بروید و بر روی منوی نماد سه خط کلیک نمایید و وارد بخش تنظیمات (setting) شوید.

 

فعال کردن چت ویدیویی اینستاگرام با Push Notification

به پایین صفحه بروید سپس در قسمت Video Chats گزینه From Everyone را تیک بزنید. در صورتیکه می‌‍خواهید فقط فالورهای شما بتوانند با شما تماس بگیرند می‌توانید گزینه From People I Follow را فعال کنید.

فعالسازی تماس تصویری با قابلیت چک کردن آپدیت:

اگر امکان آپدیت و به روز رسانی خودکار برای شما امکانپذیر نیست باید به صورت دستی این کار را انجام دهید تا تماس تصویری برای شما فعال شود. باید از آخرین نسخه این نرم افزار در پلی استور و آپ استور استفاده نمایید. معمولا برای نسخه های بالای 51 اینستاگرام به بعد این ویژگی فعال است.

حل مشکل ویدیو کال اینستاگرام با خروج از اکانت و ورود مجدد به آن

شما با یکبار حروج ورود به اکانت خود این مشکل را می توانید حل نمایید.

رفع مشکل با نصب دوباره برنامه:

گاهی اگر مطمئن هستید که از آخرین نسخه برنامه اینستاگرام استفاده می کنید و حتی یکبار هم از حساب خود خارج و دوباره وارد آن شده اید ولی همچنان با مشکل تماس تصویری آن مواجه هستید. باید یکبار برنامه را از گوشی تان حذف و مجدد دوباره آن را نصب نمایید.

تماس تصویری اینستاگرام چقدر حجم مصرف میکند؟

یکی از قابلیت هایی که برنامه اینستاگرام دارد این است که در زمان تماس می توانید نوع تماس تان را عوض نمایید تا حجم مصرفی شما در زمان ارتباط تصویری کاهش پیدا کند. حجم مصرفی اینترنت اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر است و اما میزان مصرف بالای حجم داده اینستاگرام از معایب آن محسوب می شود. یکی از قابلیت هایی که اینستاگرام دارد تماس تصویری می باشد که حجم مصرف اینترنت در آن

مشاهده تصاویر در اینستاگرام مقدار کمی از داده های تلفن همراه شما را مصرف می کند ولی به طور کلی مشاهده حدود 40 عکس در پروفایل اینستاگرام حدود 1 مگابایت اینترنت مصرف می کند اما بیشترین حجم مصرفی در این پلتفرم اجتماعی، مربوط به بارگذاری تصاویر و ویدیو، لایو و تماس تصویری می باشد. تماس تصویری تقریبا 5 مگابایت بر دقیقه حجم مصرف می کند و مشاهده یک ویدیوی 59 ثانیه ای حدود یک مگابایت حجم داده اینترنت تان را مصرف می کند.

سخن آخر

مقاله تماس تصویری اینستاگرام به پایان رسید. آخرینن نکته ای که وجود دارد این است که اینستاگرام هر روز قابلیت های جدیدی را برای ما فراهم می کند. اما به این بدان معنی نیست که باید حتما دیگر برنامه ها را کنار بگذارید. و فقط از آن استفاده کنید.

هنوز هم اپلیکیشن های قدرتمندی مانند WhatsApp یا FaceTime وجود دارند. که می توانید روی آن ها حساب کنید. پس نگران نباشید که تنها می توانید از اینستاگرام استفاده کنید.

نحوه استفاده از تماس تصویری اینستاگرام بسیار ساده است. و از نظر کیفیت تصویر و صدا نیز خوب عمل می کند.

اما اگر فکر می کنید در برقرار تماس به کمک نیاز دارید می توانید زیر همین پست مشکلات یا سوالات خود را با من درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا