اینستاگرام

آموزش روش‌های ساده و کاربردی ذخیره فیلم از اینستاگرام

ذخیره فیلم ازاینستاگرام در گالری موضوعی است که امروزه کاربران به دنبال راهی برای آن هستند. گاهی در اینستاگرام عکس‌ها و ویدئوهای بسیار خوبی می‌بینید که شاید بخواهید آنها را ذخیره و دانلود کنید. متاسفانه اینستاگرام به طور مستقیم امکان ذخیره فیلم‌ها را فراهم نمی‌کند، اما روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها فیلم‌های اینستاگرام را ذخیره کنید. 

به‌علاوه، با انجام این روش‌ها شما می‌توانید ویدیو مورد نظر را ذخیره کرده تا در زمان دیگری به آنها دسترسی داشته و آن را تماشا کنید. در این مقاله به آموزش 5 روش ذخیره فیلم ازاینستاگرام می‌پردازیم.

آموزش تصویری دانلود فیلم از اینستا و ذخیره در گالری

مزایای دانلود فیلم از اینستاگرام

 ذخیره فیلم از اینستاگرام می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله:

  • ذخیره دائمی محتوا: وقتی فیلمی را از اینستاگرام دانلود می‌کنید می‌توانید آن را در هر زمان که خواستید تماشا کنید حتی اگر پست یا استوری حذف شده باشد.
  • مشاهده فیلم بدون نیاز به اینترنت: در صورت دانلود ویدیو میتوانید بدون نیاز به اینترنت آن را تماشا کنید . این ویژگی برای کسانی که زیاد در سفر هستند یا اینترنت پر سرعت ندارند مفید می باشد.
  • اشتراک گذاری فیلم با دیگران: اگر فیلمی را از اینستاگرام دانلود کنید بدون نیاز به لینک پست می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • استفاده از فیلم‌ها برای اهداف آموزشی یا تجاری: اگر فیلمی در اینستاگرام پیدا کردید که برای اهداف آموزشی یا تجاری مفید است، می‌توانید آن را دانلود کنید و در آینده از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از فیلم‌های آموزشی برای یادگیری یک مهارت جدید استفاده کرده یا از فیلم‌های تبلیغاتی برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

مقاله آموزش بلاک و مسدودسازی کاربر در اینستاگرام را مشاهده کنید.

ذخیره فیلم از اینستاگرام در آیفون و اندزوید

5 راه ساده برای ذخیره و دانلود ویدئو های اینستاگرام

اینستاگرام در ابتدا به عنوان یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها شناخته میشد، اما امروزه فیلم‌ها بخش بزرگی از محتوای آن را تشکیل می‌دهند.
در خود برنامه اینستاگرام، امکان دانلود فیلم‌های ارسال‌شده توسط سایر کاربران وجود ندارد. با این حال، می‌توانید لینک پست را کپی کنید و آن را در سایر رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید آن را درون برنامه اینستاگرام ذخیره کنید. راه دیگر برای دانلود و ذخیره فیلم از اینستاگرام، استفاده از برنامه‌های شخص ثالث است. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند فیلم‌های اینستاگرامی را به راحتی و با کیفیت بالا دانلود کنید.
در ادامه به بررسی روش های ذخیره و دانلود ویدیوها می پردازیم با ما همراه باشید.

برای دانلود عکس پروفایل اینستاگرام با بهترین کیفیت مقاله آن را در سایت مطالعه کنید.

1. ذخیره پست‌های اینستاگرام در کالکشن 

اینستاگرام قابلیتی به نام کالکشن را ارائه داده است که به شما امکان می‌دهد پست‌های ذخیره‌شده خود را دسته‌بندی کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا پست‌های مورد علاقه خود را به راحتی پیدا کنید. برای ساخت یک کالکشن جدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد پروفایل خود شوید و روی Saved ضربه بزنید.
  • در بالای صفحه، روی + ضربه بزنید.
  • یک نام برای کالکشن خود وارد کنید.
  • روی Create ضربه بزنید.

اکنون می‌توانید پست‌های مورد علاقه خود را به کالکشن اضافه کنید. برای این کار، پستی را که می‌خواهید به کالکشن اضافه کنید، باز کرده و روی آیکون Save در پایین سمت راست ضربه بزنید و نگه دارید در آخر کالکشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای مشاهده کالکشن‌های خود نیز وارد پروفایل خود شوید و روی save ضربه بزنید و در بالای صفحه گزینه Collections را انتخاب کنید. در این صفحه، می‌توانید تمام کالکشن‌های خود را مشاهده کرده و برای مشاهده پست‌های موجود در یک کالکشن، روی نام کالکشن ضربه بزنید. امکانات کالکشن شامل موارد زیر است:

  • می‌توانید یک پست را به چندین کالکشن اضافه کنید.
  • می‌توانید کالکشن‌ها را با هم ادغام کنید.
  • می‌توانید کالکشن‌ها را حذف کنید.

شاید خواندن مطلب جلوگیری از پخش خودکار ویدیو در اینستاگرام برای شما مفید باشد.

راه های ساده و کاربردی برای ذخیره و دانلود ویدئو های اینستاگرام

2. ذخیره فیلم‌های استوری اینستاگرام 

شما برای ذخیره فیلم از اینستاگرام می توانید مراحل گفته شده را دنبال کنید: به Settings >> Privacy and Security >> Story Controls بروید. سپس گزینه را به Save to Camera فعال کنید . بدین ترتیب تمام استوری های اینستاگرام خود به‌طور خودکار در تلفن همراه شما ذخیره میشود .

3. ضبط استوری‌های اینستاگرام به صورت دستی

یک راه آسان برای ذخیره فیلم از اینستاگرام، ضبط صفحه ‌نمایش در هنگام پخش فیلم است. کاربران iOS می‌توانند این کار را در پنج مرحله انجام دهند:

  1. برای رسیدن به Control Center، صفحه آیفون خود را از پایین به بالا بکشید.
  2. دکمه ضبط (Record Button) دایره‌ای را فشار دهید.
  3. روی شروع ضبط (Start Recording) ضربه بزنید. اکنون شمارش معکوس سه ثانیه پیش از ضبط آغاز می‌شود.
  4. فیلم خود را ضبط کنید.
  5. دوباره Control Center را باز کنید و برای متوقف کردن، روی دکمه ضبط مدور قرمز ضربه بزنید.
  6. ویدئوی ضبط‌ شده شما اکنون در گالری موجود است.

برخی از گوشی های اندروید در حال حاضر عملکرد ضبط صفحه نمایش را ندارد اما برنامه‌های بسیار خوبی وجود دارند که به شما امکان انجام این کار را می‌دهند. چند مورد از آنها عبارتند از:

  • DU Recorder
  • AZ Recorder
  • YouTube Gaming
  • ScreenCam
  • RecMe

هر یک از این برنامه ها امکان ضبط باکیفیت صفحه‌ نمایش را به شما می‌دهند. به‌علاوه این برنامه ها رایگان هستند.

 ذخیره فیلم از اینستاگرام می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.

4. برنامه‌های دانلود ویدئو از اینستاگرام

اگر می‌خواهید فیلم‌های اینستاگرامی را دانلود کنید، می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند فیلم‌های اینستاگرامی را به راحتی و با کیفیت بالا دانلود کنید.
در ادامه چند برنامه محبوب برای دانلود ویدئو از اینستاگرام را معرفی می‌کنیم:

  • InstaSave

 InstaSave یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دانلود ویدئو از اینستاگرام است. این برنامه به شما امکان می‌دهد فیلم‌های اینستاگرامی را به سرعت و به راحتی دانلود کنید.

برای دانلود فیلم از اینستاگرام با InstaSave، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه InstaSave را باز کنید.
  2. لینک پستی که می‌خواهید دانلود کنید را وارد کنید.
  3. روی گزینه «Download» ضربه بزنید.

فیلم بلافاصله در گالری تلفن همراه شما ذخیره می‌شود.

  • Video Downloader for Instagram

Video Downloader for Instagram یک برنامه ساده و کاربردی برای دانلود ویدئو از اینستاگرام است. این برنامه به شما امکان می‌دهد فیلم‌های اینستاگرامی را با کیفیت اصلی دانلود کنید. برای دانلود فیلم از اینستاگرام با Video Downloader for Instagram، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Video Downloader for Instagram را باز کنید.
  • پستی که می‌خواهید دانلود کنید را باز کنید.
  • روی دکمه «Download» ضربه بزنید.

و فیلم بلافاصله در گالری شما ذخیره می‌شود.

  • FastSave

برای دانلود فیلم از اینستاگرام با FastSave، مانند روشهای گفته شده :

  1. برنامه FastSave را باز کنید.
  2. پستی که می‌خواهید دانلود کنید را باز کنید.
  3. روی دکمه «Download» ضربه بزنید.
  4. سپس فیلم در گالری تلفن همراه شما ذخیره خواهدشد.
  • StorySaver

Story Saver یک برنامه تخصصی برای دانلود استوری‌های اینستاگرام است. این برنامه به شما امکان می‌دهد استوری‌های اینستاگرامی را به سرعت و با کیفیت بالا دانلود کنید.

برای دانلود برنامه Story Saver را باز کرده نام کاربری ؛مخاطبی که می‌خواهید استوری‌هایش را دانلود کنید را وارد کنید سپس روی دکمه «Search» ضربه بزنید. روی استوری مورد نظر خود ضربه بزنید. سپس دکمه «Download» را انتخاب کنید. استوری بلافاصله در گالری شما سیو می‌شود.

  • InstaGrabber

InstaGrabber یک برنامه قدرتمند برای دانلود ویدئو از اینستاگرام است. این برنامه به شما امکان می‌دهد فیلم‌های اینستاگرامی را با کیفیت اصلی و بدون محدودیت دانلود کنید همچنین به شما امکان می‌دهد فیلم‌های اینستاگرامی را به صورت دسته‌بندی شده دانلود کنید. برای دانلود فیلم از اینستاگرام با InstaGrabber، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه InstaGrabber را باز کنید.
  2. لینک پستی که می‌خواهید دانلود کنید را وارد کنید.
  3. روی گزینه «Download» ضربه بزنید.

فیلم بلافاصله در گالری تلفن همراه شما ذخیره می‌شود.

انتخاب برنامه مناسب برای دانلود ویدئو از اینستاگرام به نیازهای شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال یک برنامه ساده و رایگان هستید، InstaSave یا Video Downloader for Instagram گزینه‌های خوبی هستند. اگر به‌دنبال یک برنامه تخصصی برای دانلود استوری‌ها هستید، Story Saver گزینه مناسبی است. و اگر به‌دنبال یک برنامه همه‌کاره با ویژگی‌های پیشرفته هستید، FastSave گزینه مناسبی است.

5. دانلود ویدئو اینستاگرام از طریق وب

علاوه بر استفاده از برنامه‌های شخص ثالث، می‌توانید با استفاده از دانلود کننده‌های ویدیو اینستاگرام از طریق وب، به‌راحتی و با کیفیت بالا، ویدئوهای اینستاگرامی را دانلود کنید. چند مورد از دانلود کننده های ویدیو از طریق وب به شرح زیر است:

 ذخیره فیلم از اینستاگرام بدون نصب برنامه در گوشی

وب سایت Inngramer

Inngramer یکی از سایت های عالی برای ذخیره سازی پست اینستاگرام در گالری می باشد. وقتی که وارد صفحه اصلی سایت می شوید، با یک کادری روبرو می شوید که از شما یک ایمیل و لینک دانلود می خواهد. وقتی که لینک را وارد می نمایید و گزینه دانلود را می زنید، می توانید دانلود فایل را انجام دهید.

وب سایت igram

اگر شما هم از نسخه دسکتاپ اینستا بهره می برید، نمی توانید از اپلیکیشن ها در این زمینه استفاده کنید، بنابراین باید از وب سایت هایی نظیر igram برای ذخیره سازی ویدیو و تصاویر در گالری و حافظه سیستم تان استفاده نمایید. ما به شما وب سایت آیگرام را پیشنهاد می کنیم. کارکرد با این سایت کاملا آسان و ساده می باشد. کافیست لینک پست تان را کپی و در کادر مربوطه سایت آیگرام قرار دهید و به راحتی محتوا را دانلود نمایید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که دانلود ویدئو و عکس از اینستاگرام برای استفاده شخصی مجاز است. اما بازنشر ویدئو و عکس‌های اینستاگرامی بدون اجازه صاحب اثر، نقض کپی‌رایت محسوب می‌شود. قبل از بازنشر ویدئو و عکس‌های اینستاگرامی، حتماً قوانین کپی‌رایت اینستاگرام را مطالعه کنید.

سوالات متداول ذخیره فیلم از اینستاگرام

1.چه روش هایی برای دانلود عکس و ویدیو از اینستاگرام و ذخیره در گالری اندروید وجود دارد؟

شما می توانید به وب سایت های دانلود ویدیو از اینستاگرام مراجعه نمایید یا از برنامه های دانلود پست از اینستاگرام استفاده کنید.

2. چگونه ویدیو های اینستاگرام را در اندروید ذخیره کنیم؟

برای ذخیره ویدیو های اینستاگرام دو راه وجود دارد. شما میتوانید اینکار را با سرویس های آنلاین تحت وب یا اپلیکیشن های اندرویدی مثل InstaSave و Fast Save انجام دهید.

3. آیا میتوان محتوای اینستاگرام را ذخیره کرد؟

دانلود و ذخیره فایل محتوا های اینستاگرام از طریق خود برنامه امکان پذیر نیست و شما باید با سرویس های آنلاین یا اپلیکیشن های مختلف اینکار را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله، روش‌های مختلف ذخیره فیلم ازاینستاگرام را بررسی کردیم. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. روش‌های بدون نیاز به نصب برنامه ساده‌تر هستند. در نهایت، انتخاب روش مناسب برای ذخیره فیلم از اینستاگرام به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

118 دیدگاه

    1. بله، با دانلود کردن عکس یا ویدئو مورد نظر در دایرکت فرد مورد نظر مطلع نمی شود

    1. در اینستاگرام قانون کپی رایت وجود داره. اگر کسی گزارشی در اینباره بده میتونه باعث بسته شدن پیجتون بشه

    1. وب سایت های Dowmloaders.Hashtagsforlikes.co، Blastup.com، Savefromweb.com، W3toys.com، Downloadgram.com برای دانلود ویدئو خوبن

    1. سایت مخصوص دانلود ویدئو اینستاگرام رو باز کنید و URL رو در کادر مشخص شده پیست کنید.

    1. برنامه های 4k Stogram و Save-o-gram جزء برنامه های خوب برای دانلود چند عکس به صورت هم زمان به حساب میان

    1. برنامه DownloadGram از نظر امنیتی مشکلی نداره و میتونید با خیال راحت از اون استفاده کنید

    1. می تونید از وب سایت های Dowmloaders.Hashtagsforlikes.co، Blastup.com، Savefromweb.com، W3toys.com، Downloadgram.com برای دانلود ویدئو از اینستاگرام استفاده کنید

  1. فقط برنامه هایی که گفتید برای سیستم عامل اندروید مناسبه ؟ یا برنامه های دیگه هم وجود داره؟

    1. تنوع برنامه ها زیاده، ما دو تا از بهترین برنامه های مخصوص دانلود ویدئو از اینستاگرام رو معرفی کردیم

    1. خیر؛ بر عکس خیلی راحته. کافیه لینک ویدئو مورد نظر رو کپی کنید و در کادر مشخص شده پیست کنید. به این صورت برنامه ویدئو رو دانلود میکنه

    1. کافیه URL ویدئو رو کپی کنید و داخل کادر مشخص شده در سایت پیست کنید. به این صورت می تونید ویدئوهای مورد نظرتون رو دانلود کنید.

    1. شما می تونید از برنامه های 4k Stogram و Save-o-gram استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که برای استفاده از این دو برنامه باید هزینه ای رو پرداخت کنید.

    1. DownloadGram یک برنامه خوب و مطمئنه از نظر امنیتی و کار کردن باهش خیلی راحته. تنها نکته ای که هست شما به صورت همزمان نمی تونید چند عکس رو با هم دانلود کنید.

    1. در صورتی که شما بازنشر کنید محتوا رو مشکلی نیست. اما در صورتی که ویدئو یا عکس رو ذخیره و بعد بدون نام بردن از خالق ویدئو یا عکس، محتوا رو مجدد پست کنید بر خلاف قوانین کپی رایت هست. مگر در صورتی که شما از خالق پست اجازه به اشتراک گذاری اون محتوا رو داشته باشید.

    1. بله در صورتی که صفحه خصوصی نباشه می تونید روی سه نقطه بالا سمت راست پستی که می خواهید دانلود کنید بزنید. بعد copy link رو بزنید. سپس به تلگرام برید و لینک رو اونجا paste کنید. از اونجا می تونید ویدئو رو دانلود کنید.

    1. بله، روی سه نقطه بالا سمت راست پست کلیک کنید. بعد به جای copy link، share to رو انتخاب کنید. در اینجا می تونید با انتخاب تلگرام، ویدئو رو در تلگرام به اشتراک بذارید و دانلود و ذخیره کنید.

    1. خیر، در حال حاضر در صورتی که لینک پست اینستاگرامی رو در واتساپ بفرستید، تنها امکان مشاهده پست رو دارید نه دانلود ویدئو رو!

    1. بله، فقط باید ورق بزنید و هر کدام رو دانلود و سپس در گالری ذخیره کنید.

    1. احتمالا صفحه ای میخواید ازش ویدئو رو دانلود کنید خصوصی هست. باید به جای گزینه Copy Link به دنبال Copy Address باشید و از طریق دانلودر وب یا برنامه شخص ثالث اقدام به دانلود ویدئو کنید.

    1. با لمس سه نقطه سمت راست و بالای ویدئو، گزینه Copy Link رو مشاهده خواهید کرد. لینک رو کپی و در کادر وبسایت paste کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا