chatgpt

Chatgpt چیست؟نحوه استفاده از هوش مصنوعی openAi

چت جی پی تی یک چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط openAI توسعه پیدا کرده است. هوش مصنوعی این ربات بسیار فوق‌العاده است. ناگفته نماند که نحوه کارکرد این ربات در قالب گفتگوی متنی است و کاربر می‌تواند به صورت دیالوگ محور خواسته خود را دریافت کند. در ادامه قصد داریم به chatgpt چیست بپردازیم و شما را با این ربات جدید بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنید.

ChatGPT Inteligencia Artificial1

Chatgpt چیست؟

چت جی پی تی یک مدل زبانی بزرگ است دارای مقادیر زیادی از داده است. این چت با استفاده از داده‌هایی که دارد تشخیص می‌دهد که کدام داده و کلمه را در چه جمله‌ای به کار ببرد. این مورد به قدری به چت قدرت بالایی داده که به خوبی خواسته انسانی را تأمین می‌کند.

چت جی پی تی با قدرت هوش مصنوعی که دارد زبان انسانی را متوجه می‌شود و به‌گونه‌ای که انسان انتظار دارد پاسخ می‌دهد. جالب است که بدانید chatgpt به دلیل دیدن آموزش با تکنیک بازخورد انسانی یا  Human feedback سؤالات دریافت شده به صورت متن را فهمیده و با بیانی ساده پاسخ می‌دهد.

نوشته های مشابه

شاید برایتان سؤال باشد که این بات حیرت انگیز خلق کدام شرکت است؟ این چت بات، جدیدترین دستاورد شرکت openAI بوده که یکی از بنیان گذاران آن ایلان ماسک است. این شرکت در سال 2015 با همکاری یکی از سرمایه گذاران سیلیکون ولی به نام سم آلتن تأسیس شد. در حال حاضر این چت بات، بسیار محبوب شده و جزئی از قول‌های فناوری شده است.

Chatgpt  چطور کار می‌کند؟

حال که تعریف chatgpt چیست را دریافتید بهتر است در خصوص نحوه کارکرد آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. این فناوری تماماً بر پایه هوش مصنوعی عمل می‌کند و از این رو پاسخ کاربر را به‌گونه‌ای که انتظار دارد می‌دهد.

در ادامه به نحوه استفاده از این چت می‌پردازیم که بدون شک با خواندن آن به درک عمیق‌تری دست می‌یابید.

chatgptمزایا و معایب

چطور از chatgpt استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از چت جی پی تی بسیار ساده است و به هیچ عنوان عملکرد پیچیده‌ای ندارد. از این رو همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. این چت با هوش مصنوعی کار می‌کند و از طریق داده‌هایی که دارد به صورت گفتگو محور به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد.

برای استفاده از این چت حیرت انگیز و کاربردی ابتدا می‌بایست در سایت openAI وارد شده. البته دقت کنید که آی پی خود را تغییر دهید. بعد از اینکه وارد سایت شدید اسکرول کنید تا به انتهای صفحه برسید سپس روی سایت chatgpt بزنید با به صفحه این ربات منتقل شوید.

بعد از اینکه در سایت جی بی تی ثبت نام کردید و تأییدیه ایمیل را انجام دادید درخواست شماره‌ای از شما می‌شود. اما متأسفانه شما نمی‌توانید شماره ایران را وارد کنید و راه حلی که وجود دارد آن است که از شماره‌های مخصوصی که برای این سرویس‌هاست استفاده کنید. برای ساخت اکانت در chatgpt حتما به مقاله ساخت اکانت chatgpt مراجعه کنید.

خبر خوب آن است که چت جی پی تی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با زبان فارسی به گفتگو بپردازید.

کاربردهای chatgpt چیست؟

بعد از اینکه به chatgpt پرداختیم لازم است که به کاربردهای آن بپردازیم تا شما نیز بدانید در چه مواقعی می‌توانید از آن استفاده کنید. این چت به‌گونه‌ای رقیب گوگل محسوب شده و از بابت گوگل احساس خطر می‌کند. در همین مدت زمان کوتاهی که به صورت عمومی عرضه شده است توانسته بسیار موفق عمل کند.

چت جی پی تی به‌گونه‌ای شبیه به گوگل عمل می‌کند با این تفاوت که پاسخ‌های خود را تا جایی که ممکن است بهینه‌تر ارائه می‌کند. سم آلتمن، مدیر عامل openAI گفته در آینده دمویی از این چت ارائه می‌کند که انسان‌ها را شگفت زده کند. در هر صورت گوگل به تکاپو افتاده به دنبال قوی‌تر عمل کردن است.

طبق برخی پیش‌بینی‌ها و گفته‌ها، چت جی پی تی می‌تواند پایان‌دهنده مشق و تکالیف در مدارس باشد. حتی می‌تواند بسیاری از مقاله‌های علمی را تکمیل کند و محتوای متنی خوبی را ارائه دهد. پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اگر به این صورت پیش رود ممکن است کسب و کار گوگل را نابود کند چرا که کاربران به استفاده از چت جی بی تی ترغیب می‌شوند.

مزایا و معایب chatgpt چیست؟

حال که بیشتر با این چت آشنا شدید احتمالاً این سؤال در ذهن شما نقش بسته است که مزایا و معایب chatgpt چیست؟ آیا چت جی پی تی معایبی دارد؟ در پاسخ به شما عزیزان به طور مختصر باید بگوییم که chatgpt با تمام مزایا و قدرتی که دارد از داشتن معایب معاف نیست. در ادامه به مزایا و معایب chatgpt چیست می‌پردازیم.

مزایای chatgpt

مزایای chatgpt

خوشبختانه در حال حاضر استفاده از این فناوری رایگان و تنها نیاز به ثبت نام دارد.

چت جی پی تی علاوه بر درک عمیق زبان نوشتاری در زبان کدنویسی توانایی دارد.

با اینکه این فناوری در مراحل اولیه قرار دارد اما فوق‌العاده و حیرت انگیز عمل می‌کند.

از این چت طراحی شده با هوش مصنوعی می‌توانید در موارد مختلف از جمله نوشتن مقاله و دیگر موارد استفاده کرد.

معایب chatgpt

  1. به دلیل نوع بیانی که دارد حتی اگر محتوای اشتباه هم تحویل دهد ممکن است کاربر متوجه  آن نشود.
  2. به خاطر تکرار الگوها و عبارت خاص، ممکن است منجر به تولید و ارائه محتوای تکراری شود.
  3. به دلیل رایگان بودن آن، پاسخ‌دهی با تأخیر انجام می‌شود که این تأخیر در آینده به هیچ عنوان خوش آیند کاربر نیست.
  4. با شماره ایرانی نمی توانید ثبت نام کنید،پس باید شماره مجازی chatgpt که مربوط به ریجن های دیگر است را تهیه کنید.

ناگفته نماند که ممکن است در ادامه تمامی معایب و باگ‌ها اصلاح شده و دیگر چنین مواردی در چت جی پی تی دیده نشود. اما در حال حاضر در کنار داشتن مزایا نیز معایبی وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل و کوتاه به توضیح chatgpt چیست بپردازیم و همچنین نحوه کارکرد آن را توضیح دهیم. با این حال با استفاده از این چت می‌توانید از قدرت هوش مصنوعی آگاه شوید. در عین حال پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید. همان طور که متوجه شدید این فناوری هوشمند هنوز در حال توسعه است و به نسخه نهایی خود نرسیده. پس امید به قوی‌تر شدن و حذف معایب آن وجود دارد. فراموش نکنید که ایده و تفکر خود را در خصوص chatgpt با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۹ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا