یوتیوب

نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران!

شاید درآمدزایی از یوتیوب، دلیل اصلی شما برای راه‌اندازی یک کانال نباشد، اما فرصت‌های کسب درآمد زیادی در یوتیوب وجود دارد. اگر مشتاقید تا راه‌های کسب درآمد از یوتیوب را بشناسید به خواندن مقاله ادامه دهید.

 

کسب درآمد از یوتیوب با پیوستن به YouTube Partner و تبلیغات

زمانی‌که صحبت از درآمدزایی از یوتیوب می‌شود قطعا اولین جریان درآمدی که به ذهنتان خواهد رسید تبلیغات در یوتیوب است. چه بخواهید به‌عنوان یک سازنده محتوا از یوتیوب کسب درآمد کنید چه بدون ایجاد ویدیو، پیوستن به YouTube Partner Program (YPP) و راه‌اندازی کانال کسب درآمد یک مرحله حیاتی است.

ابتدا باید با پیروی از همه قوانین یوتیوب برای کسب درآمد موافقت کنید. به‌علاوه باید در کشور یا منطقه‌ای زندگی کنید که YPP در آن در دسترس باشد.

نوشته های مشابه

سپس، زمانی‌که به ۱۰۰۰ سابسکرایب و ۴۰۰۰ ساعت بازدید در سال گذشته یا ۱۰۰۰ دنبال‌کننده با ۱۰ میلیون بازدید عمومی معتبر در ۹۰ روز گذشته رسیدید، می‌توانید درخواست کسب درآمد از یوتیوب کنید.

برای رسیدن به این تعداد سابسکرایب و بازدید به تلاش زیادی نیاز دارید. شما می‌توانید از پنل یوتیوب فالووران برای خرید سابسکرایب، ویو، لایک و کامنت اقدام کنید. این سرویس قابل اعتماد، بدون نیاز به وارد کردن گذرواژه، دارای پشتیبانی به‌موقع و تحویل سریع است.

نحوه کسب درآمد از یوتیوب با پیوستن به YouTube Partner و تبلیغات

 

نحوه فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

  1. وارد حساب یوتیوب خود شوید.
  2. با کلیک بر روی آیکون حساب خود در گوشه سمت راست بالا، YouTube Studio را انتخاب کنید.
  3. در منوی سمت چپ، گزینه Other Features و سپس Monetization را انتخاب کنید.
  4. قوانین واجد شرایط بودن YouTuber Partner Program را بخوانید و با آن موافقت کنید.
  5. یک حساب Google AdSense جدید ایجاد کنید یا اگر از قبل حساب دارید آن را به کانال خود متصل کنید. (برای دریافت پول به حساب AdSense نیاز دارید.)
  6. تنظیمات و الویت‌های کسب درآمد خود را تنظیم کنید.

پس از انجام این کار، به داشبورد برگردید و روی تب Analytics در سمت چپ کلیک کنید. از آنجا، باید Revenue را از تب‌های بالا انتخاب کنید، سپس به نمودار درآمد تخمینی ماهانه بروید تا ایده‌ای از درآمد پیش‌بینی‌شده یوتیوب خود داشته باشید. با تبلیغات همپوشانی، دیگر کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو غیرممکن نیست.

 

کسب درآمد با YouTube Premium

YouTube Premium در حقیقت سرویس عضویت پولی یوتیوب است. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای موردعلاقه خود را بدون تبلیغات و آگهی تماشا کنند. این سرویس برای سازندگان، تغییری در تولید محتوا ایجاد نمی‌کند. آنها طبق روال سابق برای بازدید افراد غیرعضو به دلیل پخش تبلیغ هزینه دریافت می‌کنند و از اعضای YouTube Premium، حق‌عضویت دریافت می‌کنند.

بر‌اساس میزان تماشای محتوای آنها، به سازندگان برای یوتیوب پریمیوم درآمد پرداخت می‌شود. درآمد حاصل از مشترکین یوتیوب پریمیوم را به‌عنوان یک جریان درآمد ثانویه، علاوه‌بر آنچه قبلاً از طریق تبلیغات کسب می‌کردید، در نظر بگیرید.

کسب درآمد با YouTube Premium

 

کسب درآمد از یوتیوب با  Super Thanks

Super Thanks به شما امکان می‌دهد از بینندگانی که می‌خواهند ارادت بیشتری به شما نشان دهند درآمد کسب کنید. این ویژگی قبلا به عنوان «Viewer applause» شناخته می‌شد. مخاطبان می‌توانند قیمت خود را برای Super Thanks تعیین کنند.

پس از خرید Super Thanks، یک انیمیشن رنگارنگ روی ویدیو برای بیننده پخش می‌شود. آنها همچنین می‌توانند یک نظر متمایز و قابل‌تنظیم در بخش نظرات ویدیو پست کنند. این کار به مخاطبان شما اجازه می‌دهد تا از سایر بینندگان متمایز شوند و در‌عین‌حال از شما پشتیبانی بیشتری کنند.

 

درآمدزایی با فروش محصولات و خدمات در YouTube

برای کسب درآمد از طریق کانال یوتیوب خود، می‌توانید محصولات و خدمات مختلف را بفروشید. فروش اجناسی که نام یا برند شما بر روی آن است منفعتی فراتر از درآمد دارد. کالاها با قرار دادن برند و شخصیت آنلاین شما در دنیای آفلاین، سبب بیشتر دیده شدن شما می‌شوند و رابطه بین شما و طرفدارانتان را عمیق‌تر می‌کنند.

شما حتی می‌توانید برای فروش محصولات منحصر‌به‌فرد خود و تقویت کسب‌و‌کارتان از طریق کانال یوتیوب یک قدم فراتر بروید. مثلا اگر محصولات بهداشتی مو دارید با آموزش‌های ویدیویی مرتبط با مو با یک تیر حتی سه نشان بزنید! بدین صورت هم محصولتان را تبلیغ کردید و هم با تولید محتوای ارزشمند به رشد کانال یوتیوب خود کمک کرده‌اید و درنهایت به محتوای مرتبط با مخاطبان خود نیز دست پیدا می‌کنید.

به‌عنوان یک یوتیوبر که از قبل مخاطبان خود را دارید، از همان ابتدای کار دو مزیت خواهید داشت که سایر صاحبان فروشگاه‌ها به دنبال آن هستند:

  • یک موتور محتوا که به‌طور مداوم ترافیک را به فروشگاه/سایت شما هدایت می‌کند.
  • اعتماد مخاطبان شما، که با ارائه منظم محتوای برند خود به آنها به‌صورت رایگان آن را به‌دست آورده‌اید.

کسب درآمد از یوتیوب با فروش محصولات و خدمات

 

سرمایه‌گذاری جمعی برای پروژه خلاقانه شما در یوتیوب

اگر از ایده‌پردازان بپرسید بزرگترین مانع برای اجرای یک ایده چیست، به‌طور قطع از پول به‌عنوان بزرگترین مانع یاد می‌کنند. بنابراین سرمایه‌گذاری جمعی یک روش خوب برای تحقق یک ایده است.

اگر ایده شما به‌اندازه کافی قانع‌کننده است، می‌توانید از مخاطبان خود و جامعه سرمایه‌گذاری جمعی دعوت به همکاری کنید.

ارائه یک تریلر جذاب از پروژه‌های خلاقانه شما برای دعوت به سرمایه‌گذاری جمعی مردم را هیجان‌زده می‌کند. بنابراین یک فیلم کوتاه بگیرید و در آن، پروژه خود را توضیح دهید یا بخشی از آن را نمایش دهید.

سایت Kickstarter و Indiegogo پلتفرم‌های محبوب سرمایه‌گذاری جمعی با سابقه برگزاری کمپین‌های یوتیوبرها هستند.

 

کسب درآمد از یوتیوب از طریق Super Chat و استیکرها

این روش زیرمجموعه جریان‌های «fan funding» برای دریافت کمک‌های مالی از سوی مخاطبان است.

Super Chat و Super Stickers را می‌توان در طول چت زنده استفاده کرد. وقتی بینندگان از Super Chat یا Super Sticker استفاده می‌کنند، پیام آن‌ها در چت زنده در طول استریم‌های زنده و نمایش‌های برتر برجسته می‌شود. این پیام‌ها برای مدت زمان مشخصی به بالای چت پین می‌شوند.

این موضوع به بینندگانی که می‌خواهند شانس بیشتری برای خوانده شدن پیامشان توسط همه تماشاگران داشته باشند، انگیزه می‌دهد. هرچه مبلغ اکانت بیشتر باشد، پیام مدت‌زمان طولانی‌تری در چت پین می‌شود.

شما می‌توانید در هر‌زمانی که می‌خواهید آنها را حذف کنید. برای استفاده از Super Chat و Super Stickers، کانال شما باید درآمدزایی داشته باشد و باید در cpLocation واجد شرایط باشید.

 

درآمدزایی از یوتیوب با فعال کردن عضویت در کانال

با فعال کردن عضویت در کانال (Channel memberships) شما می‌توانید به بینندگانتان هدیه‌های مختص اعضا بدهید. بینندگان با پیوستن به کانال شما از طریق پرداخت‌های ماهانه مکرر، می‌توانند استیکر‌های انحصاری، نشان‌ها، هدیه‌ها، چت‌های زنده و موارد دیگر را کسب کنند. با این کار بینندگان می‌توانند از شما حمایت کنند.

برای فعال کردن عضویت در کانال، باید بیش از ۱۰۰۰ دنبال‌کننده داشته باشید، یوتیوب پارتنر باشید، بالای 18 سال سن داشته باشید و برگه انجمن را داشته باشید. به‌علاوه شما نمی‌توانید کانال خود را به‌عنوان «made for kids» تنظیم کنید.

با این روش بدون اینکه مخاطبان خود را مجبور به پرداخت هزینه کنید، از آنها درخواست حمایت می‌کنید. بنابراین، اگر محتوای خوبی ارائه می‌دهید، ممکن است مخاطبان شما تمایل داشته باشند که به‌طور مداوم از شما حمایت کنند.

کسب درآمد از یوتیوب با فعالسازی عضویت در کانال

 

کسب درآمد با تولید محتوا و اهدای مجوز آن به رسانه‌های دیگر

اگر به‌صورت اتفاقی یک ویدیوی شما وایرال شد، می‌توانید در ازای دریافت هزینه به سایرین برای انتشار و استفاده از آن محتوا مجوز دهید.

صدور مجوز برای محتوای شما می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد از کانال یوتیوب باشد. این به شما امکان می‌دهد از مالکیت معنوی ویدیوهای خود محافظت کنید و در‌عین‌حال آنها را برای استفاده تجاری توسط سایرین مانند پخش‌کننده‌ها یا خدمات پخش در دسترس قرار دهید.

می‌توانید ویدیوهای خود را در یک بازار فهرست کنید. مثلا سایت Jukin Licensing، جایی مناسب برای پیدا کردن و خرید محتوای به‌شیوه آسان‌تر است.

 

کسب درآمد از یوتیوب با تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر

امروزه برندها بیشتر از همیشه بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ و اسپانسرشیپ سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها معمولاً بودجه‌های تبلیغاتی زیادی را صرف اینفلوئنسرهایی می‌کنند که قبلاً وفاداری مخاطبان خود را به دست آورده‌اند.

یک کارشناس و اینفلوئنسر بازاریابی یوتیوب، توصیه می‌کند با مشاهده تعداد بازدیدهایی که معمولاً ویدیوهایتان دریافت می‌کنند، هزینه ثابت پایه خود را تعیین کنید و آن را در 0.05 تا 0.15 دلار برای هر بازدید ضرب کنید (که تقریباً مبلغی است که بسیاری از برند‌ها حاضرند برای بازدید از طریق تبلیغات یوتیوب بپردازند).

هنگام مشارکت در محتوای حمایت‌شده توسط برند شفاف باشید، چیزی را که واقعاً دوست ندارید یا به آن اعتقاد ندارید تأیید نکنید و درمورد دلیل انجام آن با مخاطبان خود صحبت کنید.

Crowdtap و Upfluence پلتفرم‌های مناسبی برای یافتن اینفلوئنسرها هستند که می‌توانید کانال خود را به آنها اضافه کنید تا توسط برندهای مختلف کشف شوید.

کسب درآمد از یوتیوب با اینفلوئنسر شدن

 

درآمدزایی در یوتیوب با همکاری در فروش

بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش به کسب کمیسیون از طریق تبلیغ محصول یا خدمات ساخته‌شده توسط برند دیگر اشاره دارد.

انتخاب شرکت‌های وابسته که با علایق و ارزش‌های شما همسو باشند، بخش مهمی از کسب درآمد از کانال یوتیوب شما است.

مهم است که شرکا و محصولاتی را انتخاب کنید که در محدوده محتوای شما و همچنین منعکس‌کننده ارزش‌ها و قطب‌نمای اخلاقی شما باشند. با انتخاب شرکای آگاه که با دیدگاه شما مطابقت دارند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به‌درستی، خود و برند خود را در بازار مدیریت می‌کنید.

یوتیوب به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا لینک‌های وابسته را در توضیحات ویدیوی خود بگنجانند و به آنها امکان می‌دهد برای هر خریدی که از طریق آن لینک‌ها انجام می‌شود، کمیسیون دریافت کنند. این روشی مؤثر برای سازندگان است تا از طریق حمایت مالی از ویدیوهای خود درآمد بیشتری کسب کنند، بدون اینکه صرفاً بر درآمد تبلیغات تکیه کنند.

 

برای کسب درآمد از یوتیوب به چند بازدید نیاز دارید؟

پیش از اینکه وارد بحث آمار شویم، درک دو معیار اساسی RPM و CPM مهم است.

 

RPM چیست؟

میزان درآمد یوتیوب از هر ۱۰۰۰ بازدید را RPM یا «درآمد از هزار» می‌نامند. برای یوتیوبرها، RPM بر‌اساس همه جریان‌های درآمدی از‌جمله تبلیغات، عضویت در کانال، درآمد یوتیوب پریمیوم، و Super Chat and Stickers است.

بنابراین درآمد یوتیوبرها از هر ۱۰۰۰ بازدید نیز پس از کاهش 45 درصدی یوتیوب محاسبه می‌شود.

 

CPM چیست؟

CPM هزینه به ازای هر 1000 بازدید است. این عدد هزینه‌ای است که تبلیغ‌کننده برای ۱۰۰۰ بار نمایش آگهی می‌پردازد. هر‌زمان که تبلیغی نمایش داده شود، تعداد بازدیدها شمارش می‌شود.

برای کسب درآمد از تبلیغات یوتیوب، افراد باید تبلیغ را به مدت ۱۰، ۱۵ یا ۳۰ ثانیه ببینند یا روی آگهی کلیک کنند.

 

سخن پایانی

در‌حال‌ حاضر نیمی از کاربران اینترنت یعنی هر ماه ۱.۹ میلیارد کاربر، مخاطبان یوتیوب هستند. در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت ویدیو در سایت آپلود می‌شود. اینها دلایل خوبی هستند تا به فکر کسب درآمد دلاری از یوتیوب بیوفتید.

در این مقاله به آموزش روش‌های کسب درآمد از یوتیوب پرداختیم. یوتیوب می‌تواند یک جریان درآمدی بزرگ به‌ویژه برای افراد خلاق باشد. به‌دلیل دسترسی جهانی و محبوبیت گسترده آن، یوتیوب را می‌توان پلتفرمی عالی برای کسب درآمد از راه دور دانست.

شما چه راه درآمدزایی دیگری از یوتیوب می‌شناسید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا