یوتیوب

راهنمای جامع و کامل دانلود از یوتیوب

یوتیوب به عنوان بزرگترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو در جهان، منبع عظیمی از محتوای ویدئویی جذاب و آموزنده است. گاه ممکن است بخواهید ویدیوهای مورد علاقه خود را برای تماشای آفلاین یا به اشتراک گذاری با دیگران دانلود کنید.  در این مقاله، به طور کامل به روش های مختلف دانلود از یوتیوب برای کامپیوتر، اندروید، تلگرام و با لینک مستقیم می پردازیم. با مطالعه نکات و مطالبی که در ادامه تشریح می شود به آسانی می توانید تمام ویدیوهای دلخواه خود را از دانلود و از تماشای آن ها لذت ببرید.

دانلود از یوتیوب با کامپیوتر

روش های مختلفی برای دانلود با کامپیوتر وجود دارد که در ادامه بررسی و تشریح می شوند. اولین روش استفاده از افزونه های مرورگر است. افزونه های متعددی برای مرورگرهای محبوب مانند کروم و فایرفاکس وجود دارند که امکان دانلود آسان و سریع ویدئوها را فراهم می‌کنند. برخی از افزونه های محبوب که با استفاده از هرکدام می توانید دانلود از یوتیوب را به انجام برسانید عبارتند از:

  • Video DownloadHelper
  • SaveFrom.net
  • YouTube Video Downloader

برای آموزش یوتیوب و استفاده از این پلتفرم پرطرفدار می‌توانید مقاله ما را مطالعه کنید.

افزونه های دانلود از یوتیوب با کامپیوتر

نوشته های مشابه

استفاده از وب سایت‌های دانلودر یوتیوب

وب سایت های متعددی مانند Y2mate، SaveFrom.net و ClipConverter.cc به شما امکان می‌دهند ویدئوها را با کیفیت‌های مختلف دانلود کنید. برای این کار، کافی است لینک ویدیو را در کادر مربوطه در وب سایت وارد کنید و سپس فرمت و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • لینک ویدیو را در کادر مربوطه در وب سایت وارد کنید.

معرفی وبسایت دانلود از یوتیوب

  • سپس فرمت و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

y2mate سایت دانلود از یوتیوب

  • بر روی دکمه دانلود کلیک کنید.

تعیین کیفیت ویدیو در سایت دانلودر یوتیوب

استفاده از نرم افزارهای دانلودر یوتیوب

نرم افزارهای مختلفی مانند 4K Video Downloader و Free YouTube Downloader برای دانلود ویدئوهای یوتیوب در کامپیوتر وجود دارند. این نرم افزارها امکانات و قابلیت های بیشتری نسبت به افزونه ها و وب سایت ها ارائه می دهند و با استفاده از آن ها دانلود ویدیوها امکان پذیر است. امکانات این نرم افزارها به شرح زیر هستند:

  • امکان دانلود ویدئوها با کیفیت های مختلف
  • دانلود لیست پخش و کانال های یوتیوب
  • تبدیل ویدیوها به فرمت های مختلف
  • دانلود با کیفیت بالا

دانلود از یوتیوب با ربات تلگرام

تلگرام به عنوان یک پیام رسان محبوب، امکانات و قابلیت های متعددی را به کاربران خود ارائه می دهد. یکی از این قابلیت ها، دانلود آسان و سریع ویدئوها است. با استفاده از ربات های تلگرام مانند @SaveFromBot و @YTDL_Bot می توانید به راحتی ویدئوهای یوتیوب را دانلود کنید. 

برای این کار، کافی است لینک ویدئو را به ربات ارسال کنید و سپس فرمت و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انجام این کار ویدیو مورد نظر شما برایتان ارسال می شود.

استفاده از کانال‌های دانلود یوتیوب

کانال های متعددی در تلگرام وجود دارند که به طور تخصصی به دانلود ویدئوهای یوتیوب می پردازند. برای استفاده از این کانال ها لازم است که کانال مورد نظر را در تلگرام جستجو و در آن عضو شوید. سپس لینک ویدئو یوتیوب را در کانال ارسال کنید. در نهایت ادمین کانال ویدیو را در قالب یک فایل برای شما ارسال می کند.

دانلود از یوتیوب در گوشی‌های اندروید

برنامه های متعددی مانند TubeMate، Videoder و YTD Video Downloader در Google Play Store وجود دارند که امکان دانلود ویدئوهای را در اندروید فراهم می کنند. این برنامه ها به شرح زیر هستند:

  • TubeMate: این برنامه امکان دانلود ویدیوها را با کیفیت های مختلف و فرمت های مختلف مانند MP4، FLV، MKV و AVI فراهم می کند. همچنین می توانید از این برنامه برای دانلود لیست پخش و کانال ها استفاده کنید.
  • Videoder: این برنامه امکان دانلود ویدیوها را با کیفیت های مختلف و فرمت های مختلف مانند MP4، FLV، MKV و AVI فراهم می کند. همچنین می توانید از این برنامه برای دانلود آهنگ استفاده کنید.
  • YTD Video Downloader: این برنامه امکان دانلود ویدیوها را با کیفیت های مختلف و فرمت های مختلف مانند MP4، FLV، MKV و AVI فراهم می کند. همچنین می توانید از این برنامه برای دانلود لیست پخش استفاده کنید.

برنامه های دانلود از یوتیوب برای گوشی های اندروید

دانلود از یوتیوب با لینک مستقیم

لینک مستقیم یوتیوب آدرسی است که به طور مستقیم به فایل ویدئو اشاره می‌کند. با استفاده از این لینک، می‌توانید ویدیو را بدون نیاز به استفاده از برنامه یا وب سایت واسطه دانلود کنید.

برخی از وب سایت ها مانند Y2mate و SaveFrom.net به شما امکان می دهند لینک مستقیم دانلود ویدئوها را دریافت کنید. با استفاده از این لینک، می توانید ویدیو را در هر برنامه یا نرم افزاری که می خواهید دانلود کنید.

نکات مهم در دانلود از یوتیوب

مهم ترین نکاتی که توصیه می شود برای دانلود از YouTube در نظر داشته باشید عبارت اند از:

  • قبل از دانلود، مطمئن شوید که به حقوق مالکیت معنوی ویدئو احترام می گذارید.
  • دانلود ویدئوهای دارای حق کپی رایت ممکن است غیرقانونی باشد.
  • از دانلود ویدئو از وب سایت های غیر معتبر و ناامن خودداری کنید.

جمع بندی

دانلود از یوتیوب با روش های مختلفی امکان پذیر است. برای کامپیوتر می توانید از افزونه های مرورگر مانند Video DownloadHelper، وب سایت های دانلود مانند Y2mate و SaveFrom.net یا نرم افزارهای دانلود مانند 4K Video Downloader استفاده کنید. برای اندروید، برنامه هایی مانند TubeMate و Videoder و وب سایت هایی مانند Y2mate و SaveFrom.net در دسترس هستند. 

برای اطلاع از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب کلیک کنید.

ربات های تلگرام مانند @SaveFromBot و @YTDL_Bot و کانال های دانلود یوتیوب نیز امکان دانلود در تلگرام را فراهم می کنند. برای دریافت لینک مستقیم یوتیوب، افزونه های مرورگر، وب سایت های دانلود و ابزارهای آنلاین مانند Linkvertise و AdFly وجود دارند.

سوالات متداول در روش‌های دانلود از یوتیوب

  • آیا می‌توانم ویدئوهای یوتیوب را به صورت رایگان دانلود کنم؟

بله، می‌توانید با استفاده از برنامه‌ها و وبسایت‌هایی که این امکان را فراهم می‌کنند، ویدئوهای یوتیوب را به صورت رایگان دانلود کنید.

  • آیا ویدئوهایی که از یوتیوب دانلود می‌کنم بهترین کیفیت را دارند؟

کیفیت ویدئوهایی که می‌توانید از یوتیوب دانلود کنید، به نوع و کیفیتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برخی از برنامه‌ها و وبسایت‌ها اجازه انتخاب کیفیت را می‌دهند.

  • آیا باید برای دانلود ویدئوهای یوتیوب حساب کاربری داشت؟

خیر، برای دانلود ویدئوهای یوتیوب عموماً نیازی به حساب کاربری ندارید. اما در برخی از برنامه‌ها و سرویس‌ها ممکن است این الزام وجود داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آنا سلطانپور

مدیریت محتوا به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا