اینستاگرام

روش های کاربردی حذف و مخفی کردن لایک ها در اینستاگرام

«لایک ها» در افزایش محبوبیت و اعتبار افراد در اینستاگرام بسیار مهم هستند. هرچه تعداد لایک‌های پست‌های شما بیشتر باشد، می‌توانید اعتبار و فالوورهای بیشتری به دست آورید. با این حال، اگر زمانی بخواهید تعداد آن‌ها را مخفی نگه دارید یا فید اینستاگرام خود را تغییر دهید و یا هر علت دیگری، ممکن است شما نیاز به حذف لایک اینستاگرام داشته باشید. در این راهنما، دستورالعمل‌های گام‌به‌گام در مورد نحوه پنهان کردن و حذف لایک و ویو در اینستاگرام را به شما ارائه می دهیم. بیایید نگاهی به نحوه فعال کردن این ویژگی بیندازیم.

چگونه لایک های اینستاگرام را حذف کنیم؟

زمانی‌که پستی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید (در صورتی‌که محتوای شما عمومی باشد) کاربران در سراسر جهان می‌توانند آن‌ها را لایک کنند یا بر روی آن‌ها کامنت گذاشته و یا آن را با سایرین به اشتراک بگذارند. در نهایت، حساب شما می‌تواند کامنت‌ها و لایک‌هایی را از سایر کاربرانی که حتی نمی‌شناسید به دست آورد. گاهی برخی افراد ممکن است از اینکه غریبه‌های تصادفی پست‌هایشان را می‌بینند و «لایک» می‌کنند، احساس ناراحتی کنند و بخواهند آن‌ لایک‌ها را حذف کنند.

همچنین شاید زمانی به هر دلیلی شما بخواهید لایک های خود را از پست سایر کاربران حذف کنید.

بنابراین در ادامه نحوه حذف لایک های خود از پست‌های اینستاگرام و پاك كردن لايك ديگران در اينستاگرام را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

حذف لایک های خود از پست‌های اینستاگرام

این احتمال وجود دارد که نظرات و علایق شما در طول زمان تغییر کرده باشد. به همین دلیل است که بررسی و مدیریت فعالیت خود در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه اثری از شما در شبکه‌های اجتماعی باقی بماند. به‌علاوه اگر از محتوای فید اینستاگرام خود خسته شده‌اید، یکی از راه‌های تغییر آن، حذف لایک ها از پست های قدیمی اینستاگرام است.

پست‌هایی که در گذشته با آن‌ها تعامل داشته‌اید، بر آنچه در اینستاگرام می‌بینید تأثیر می‌گذارند. بررسی فعالیت اینستاگرام شما به الگوریتم کمک می‌کند تا آنچه را که در حال حاضر دوست دارید به شما نشان دهد.

برای دیدن آنچه قبلا در اینستاگرام لایک کرده‌اید:

  1. روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین قسمت تنظیمات اینستاگرام کلیک کنید.
  2. سپس روی سه خط افقی بالای صفحه پروفایل خود ضربه بزنید.
  3. روی «Activity» کلیک کنید.
  4. به «Interactions» بروید.
  5. در بخش Interactions، می‌توانید هر چیزی را که درباره آن نظر داده‌اید، هر چیزی که لایک کرده‌اید، هر پاسخی به هر استوری که داده‌اید ببینید.

حالا برای حذف لایک در ورژن جدید اینستاگرام:

  1. روی «Likes» در بخش Interactions کلیک کنید.

حذف لایک در ورژن جدید اینستاگرام

  1. در گوشه بالا سمت راست روی «Select» کلیک کرده و پست‌هایی را که می‌خواهید لایک خود را از روی آن حذف کنید انتخاب نمایید. برای مرتب‌سازی پست‌ها می‌توانید از گزینه «Sort & Filter» استفاده کنید. وقتی انتخاب پست‌ها تمام شد، روی «Unlike» در پایین صفحه ضربه بزنید.

همانطور که مشاهده کردید به‌سادگی می‌توانید لایک های خود را از پست ها حذف کنید. البته برای حذف همه لایک های خود در اینستاگرام توصیه می‌کنیم از برنامه حذف لایک اینستاگرام استفاده نمایید. در ادامه چند برنامه را معرفی می‌کنیم.

حذف لایک های خود از اینستاگرام با استفاده از برنامه شخص‌ثالث

اگر بخواهید همه لایک‌های خود را از اینستاگرام پاک کنید فرآیند دستی حذف آن‌ها ممکن است زمان زیادی را ببرد. به همین دلیل توصیه می‌شود از برنامه‌های شخص‌ثالث استفاده کنید. استفاده از برنامه‌ای که همه لایک‌های شما را به یک‌باره و در یک زمان پاک می‌کند، می‌تواند سبب بن شدن یا حذف اکانت شما شود. بنابراین برنامه‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، این امکان را به شما می‌دهند که به‌آرامی و بدون حساس کردن الگوریتم‌های اینستاگرام از شر لایک‌هایتان خلاص شوید.

حذف لایک های خود از اینستاگرام با استفاده از برنامه شخص‌ثالث

  1. برنامه Following Like

یکی از برنامه های شناخته شده حذف لایک اینستاگرام Following Like است. این برنامه شخص ثالث به شما امکان می‌دهد تعداد و بازه زمانی را برای پاک کردن لایک های اینستاگرام مشخص کنید. اما متاسفانه دیگر نمی‌توانید پست‌ها را خودتان انتخاب نمایید و برنامه به‌ترتیب همه لایک‌ها را حذف می‌کند. به‌علاوه همانطور که گفته شد باید با احتیاط از این برنامه‌ها استفاده کنید تا از سمت اینستاگرام جریمه یا محدود نشوید.

  1. برنامه Cleaner for IG

برنامه Cleaner for IG فقط برای سیستم‌عامل iOS کاربرد دارد و نسخه اولیه آن رایگان است. این برنامه دارای رابط کاربری آسان است که استفاده از آن را راحت می‌کند. Cleaner for IG این امکان را به شما می‌دهد تا با چند ضربه لایک اینستاگرام را به‌صورت انبوه از پست‌ها حذف کنید. علاوه‌بر این، با کمک این برنامه می‌توانید حساب اینستاگرام خود را مدیریت نمایید.

بنابراین برای حذف همه لایک‌های خود از برنامه‌ای استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد فواصل زمانی را تنظیم کنید تا به‌گونه‌ای به نظر برسد که خودتان در حال حذف لایک های اینستاگرام هستید.

حذف لایک دیگران از پست خود در اینستاگرام

اگرچه کامنت‌ها در اینستاگرام به‌راحتی حذف می‌شوند، اما حذف لایک و ویو اینستاگرام یا حتی حذف لایک فیک اینستاگرام به‌طور کلی متفاوت است. به عبارت ساده، هیچ ویژگی در اینستاگرام وجود ندارد که به شما امکان حذف لایک‌های خاص را به‌صورت دستی بدهد. در عوض، باید تکنیک دیگری را امتحان کنید.

در واقع، تنها راه خلاص شدن از شر لایک آن‌ها این است که حساب کاربری آن شخص را بلاک کنید و اگر زمانی آن‌ها را آنبلاک کنید، همه لایک‌های قبلیشان دوباره ظاهر نمی‌شوند. این واقعا تنها راه ساده برای حذف لایک آن‌ها از پست‌های اینستاگرام شماست. به‌علاوه اگر اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال یا حذف دائمی کنید. در این صورت، لایک‌های آن‌ها به‌طور خودکار از پست‌های شما حذف می‌شود. با این کار شما نه تنها دستور به حذف لایک اینستاگرام بلکه دستور به حذف ویو اینستاگرام، کامنت، پست‌ها و همه‌چیز داده‌اید.

بنابراین بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما کنیم این است که اکانت اینستاگرام خود را پرایوت نگه دارید. به این ترتیب، هیچ‌کس جز فالوورهای واقعی شما قادر به دیدن محتوای شما نخواهد بود و در نتیجه نمی‌توانند آن‌ها را لایک کنند. همچنین با مخفی کردن لایک در اینستاگرام می‌توانید اجازه ندهید سایرین ببینند که چه کسی پست‌های شما را لایک کرده است. در ادامه به شرح روش مخفی کردن لایک اینستاگرام می‌پردازیم.

مطالعه مقاله روش های افزایش لایک در اینستاگرام به صورت رایگان را پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه لایک‌ها را در اینستاگرام مخفی کنیم؟

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که تعداد لایک‌ها و ویوهای پست‌های خود را به‌سادگی مخفی کنید، بنابراین هنگام گشت‌وگذار در اینستاگرام، کسی نمی‌تواند تعداد لایک‌ها و ویوها را مشاهده کند.

مخفی کردن لایک و ویو همه پست‌های اینستاگرام

برای این منظور:

  1. به پروفایل خود بروید و آیکون سه خطی را در گوشه سمت راست بالای صفحه خود بزنید.
  2. از آنجا روی «Settings» در بالای منو کلیک کنید.
  3. از منوی تنظیمات، روی «Privacy» زده و سپس گزینه «Posts» را بزنید.
  4. در بالای منوی پست‌ها، گزینه‌ی «Hide Like and View Counts» را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را به موقعیت «ON» تغییر دهید (باید آبی شود).

مخفی کردن لایک و ویو همه پست‌های اینستاگرام

بدین گونه شما انتخاب می‌کنید که تعداد لایک‌های همه پست‌های اینستاگرام شما اکنون پنهان باشد.

مخفی کردن لایک یک پست در اینستاگرام

دو راه برای مخفی کردن لایک‌های یک پست در اینستاگرام وجود دارد.

  • راه اول زمانی است که می‌خواهید یک پست جدید منتشر کنید. در این حالت می‌توانید تعداد لایک‌ها را قبل از انتشار پست خود پنهان نمایید. برای این کار همانطور که همیشه پست خود را ایجاد می‌کنید شروع کنید، اما وقتی به صفحه‌ای رسیدید که می‌توانید عنوان، کپشن و … را  اضافه کنید، گزینه تنظیمات پیشرفته را در پایین صفحه بزنید. از آنجا، می‌توانید تعداد لایک و دفعات مشاهده را در این پست فعال یا غیرفعال کنید.

مخفی کردن لایک یک پست در اینستاگرام

  • راه دوم برای مخفی کردن تعداد لایک‌ها پس از انتشار پست است. به پست مدنظر خود بروید و روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. در اینجا گزینه «Hide like count» را انتخاب کنید.

مخفی کردن لایک و ویو یک پست در اینستاگرام

بنابراین می‌توانید از این دو روش برای مخفی کردن تعداد لایک های اینستاگرام استفاده کنید.

شاید مطالعه مقاله آیا امکان مخفی کردن فالوورها در اینستاگرام وجود دارد؟ برای شما مفید باشد.

ردیابی لایک های اینستاگرام پس از حذف و مخفی کردن آن‌ها

Insight اینستاگرام یک دید کلی از آمارهای اکانت شما ارائه می‌دهد. Insight Instagram اطلاعاتی درباره تعداد حساب‌هایی که پست شما را دیده‌اند، اطلاعاتی در مورد مخاطبان شما، چگونگی افزایش تعداد فالوورها و تعداد لایک‌هایی که پست‌های شما دریافت می‌کنند را ارائه می‌کند.

برای دسترسی به Insights اینستاگرام، باید یک پروفایل Business یا Creator داشته باشید، سپس:

  • از پروفایل خود، گزینه Insights (زیر بیو اکانت شما) را بزنید.
  • سپس به بخش Content You Shared (نمایش تعداد پست‌های منتشر شده در ۷ روز گذشته) بروید. روی فلش رو به روی آن بزنید.

ردیابی لایک های حذف شده اینستاگرام

  • پس از آن اینستاگرام مجموعه‌ای از پست‌ها را برای شما به نمایش درمی‌آورد. می‌توانید آن‌ها را برای نشان دادن معیارهای خاص مانند دسترسی، کامنت‌ها و لایک‌ها فیلتر کنید. همچنین می‌توانید نوع پست‌ها و بازه زمانی آن‌ها را تعیین کنید.

برای دیدن آمار لایک‌ها، «Reach» و سپس «Likes» را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید تعداد لایک‌های پست‌های خود را حتی پس از مخفی کردن آن‌ها ردیابی کنید.

تاثیر مخفی کردن یا حذف لایک ها در اینستا بر عملکرد پست‌ها

آیا مخفی کردن لایک‌ها واقعا تفاوتی ایجاد می‌کند؟ همانطور که مشاهده کردید می‌توانید لایک‌های خود و سایر کاربران را مخفی کنید، اما اینستاگرام همچنان قادر به ردیابی لایک‌ها است و از این آمار و اطلاعات برای آموزش الگوریتم استفاده می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام تعیین می‌کند که چه محتوایی را به شما در فید یا اکسپلور نمایش دهد. نحوه ترتیب نمایش پست‌ها براساس فعالیت فرد تعیین می‌شود. اینکه چه چیزی را لایک و تماشا می‌کنید و در مورد آن نظر می‌دهید، تاثیرگذار است. بنابراین مخاطبی که همواره پست‌های شما را لایک کرده و نظر می‌دهد، صرف نظر از مشخص یا پنهان بودن لایک‌ها، همیشه پست‌های شما را در فید اینستاگرام خود می‌بیند.

اگر از اینستاگرام استفاده تجاری می‌کنید، تعداد لایک‌ها می‌توانند نوعی اثبات اجتماعی برای برند شما باشند. می‌توانید در این شرایط مدتی لایک و ویو اینستاگرام را حذف یا مخفی کنید و نتایج را ارزیابی کنید. اما به‌طور کلی کیفیت محتوا، زیبایی‌شناسی ثابت و تعامل موثر با مخاطبان بسیار بیشتر از تعداد لایک‌ها اهمیت دارد.

به طور کلی حذف لایک در اینستا چگونه است؟

برای مدت طولانی، مردم به‌شدت به دنبال راهی برای حذف لایک ها در اینستاگرام بودند. اگرچه اینستاگرام روش مستقیمی برای حذف لایک دیگران از پست خود در اینستاگرام نمی‌دهد، اما در این مقاله ما بهترین راه‌ها را برای جلوگیری از لایک‌های ناخواسته کاربران تصادفی و حذف و مخفی کردن لایک های اینستاگرام بیان کرده‌ایم.

در مجموع، بهترین راه برای جلوگیری از این لایک‌ها، پرایوت کردن پروفایل خود است. به این ترتیب، کاربران تصادفی به محتوای شما دسترسی نخواهند داشت. به‌علاوه همانطور که اشاره شد می‌توانید تعداد لایک‌ها و کاربرانی که پست شما را لایک کرده‌اند را از دید سایرین مخفی کنید. برای حذف لایک های خود از پست سایرین نیز می‌توانید از بخش «Activity» و سپس «Interactions» اقدام کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا