پی پال

آموزش گام به گام و ساده پی پال

PayPal یک درگاه پرداخت محبوب است که پرداخت امن و آسان را در سطح جهانی ارائه می‌دهد. در حال حاضر ۲۸۶ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند و نزدیک به ۸۷.۵٪ از خریداران آنلاین پرداخت را با پی پال انجام می‌دهند. پس به عنوان خریدار یا فروشنده باید یک آموزش جامع پی پال را ببینیم. با ما همراه شوید تا بدانید PayPal چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

پی پال (PayPal) چیست؟

پی پال یک پلتفرم پرداخت با وب‌سایت و یک اپلیکیشن موبایلی است که امکان پرداخت بین طرفین را از طریق انتقال پول آنلاین فراهم می‌کند. مشتریان PayPal یک حساب ایجاد می‌کنند و آن را به یک حساب جاری، یک کارت اعتباری یا هر دو متصل می‌کنند.

پس از تأیید هویت و اثبات وجوه، کاربران می‌توانند با استفاده از PayPal به‌عنوان واسطه، پرداخت‌ها را به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه ارسال یا دریافت کنند. میلیون‌ها خرده‌فروش کوچک و بزرگ، آنلاین و در دنیای واقعی، پرداخت‌های PayPal را می‌پذیرند.

این برنامه همچنین کارت‌های اعتباری و نقدی مختص پی پال را ارائه می‌دهد.

بهترین ویژگی‌هایی که پی پال ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • کارت‌های اعتباری (Credit Cards)، کارت‌های نقدی (Debit Cards)
  • ساخت فاکتور آنلاین
  • حساب خریدار و فروشنده
  • سبد خرید
  • اپلیکیشن موبایل
  • انتقال پول بین‌المللی
[smcore_single_promotion title=”خرید شماره مجازی پی پال ” cta_text=”همین حالا خرید کنید” cta_link=”https://followeran.com/vn/buy-virtual-number-for-paypal/” bg_color=”undefined” text_color=”undefined ]
  • قیمت ارزان
  • تحویل فوری
  • امنیت بالا
[/smcore_single_promotion]

 

آموزش پی پال (PayPal) چیست؟

 

پی پال چگونه کار می‌کند؟

وقت آن است که نحوه استفاده و کار با پی پال را آموزش ببینیم. این پلتفرم، خدمات پرداخت را به مصرف‌کنندگان و تاجرانی که پی پال را می‌پذیرند ارائه می‌دهد. بازرگانان از کارت‌خوان PayPal در فروشگاه‌های خود استفاده می‌کنند یا پی پال را به‌عنوان یک گزینه پرداخت در وب‌سایت‌های خود فعال می‌نمایند.

خریداران می‌توانند فاکتورها را پرداخت کنند و پول را با سهولت انتقال دهند. پول نقد را می‌توان به هر آدرس ایمیل یا شماره تلفن منتقل کرد، خواه گیرنده حساب PayPal داشته باشد یا نداشته باشد. کاربران برای ثبت نام در یک حساب به یک آدرس ایمیل نیاز دارند و برای تکمیل تنظیمات باید یک کارت اعتباری، کارت نقدی یا حساب بانکی ارائه کنند.

پیش از استفاده از سرویس، پی پال اطلاعات را تأیید می‌کند تا مطمئن شود شخصی که حساب را راه‌اندازی می‌کند، مالک قانونی است. خریداران می‌توانند در صورتی‌ که خرده‌فروش این سرویس را داشته باشد، گزینه PayPal را برای تکمیل خریدهای آنلاین انتخاب کنند. تراکنش‌ها در عرض چند دقیقه تکمیل می‌شوند و شرکت قول می‌دهد که انتقال‌ها برای پرداخت یا برداشت فوری به حساب بانکی، در دسترس هستند.

تاجر باید پی پال را در فروشگاه راه‌اندازی کند. و اگر یک محصول نرم‌افزاری است و نیاز به پرداخت‌های مکرر دارد، باید ادغام PayPal را در PHP انجام دهد.

برای ساخت اکانت پی پال و نحوه وریفای آن مقاله ما را در سایت مطالعه نمایید. حالا که می‌دانید PayPal چیست بیایید آموزش نحوه عملکرد پی پال را ببینیم.

آموزش پی پال چگونه کار می‌کند؟

 

آموزش پی پال برای تجارت

پی پال طیف وسیعی از راه‌حل‌ها را برای فعالیت‌های روزمره به کسب و کار ارائه می‌دهد. این شامل درگاه‌های پرداخت برای تراکنش‌های آنلاین و حضوری، خدمات مدیریت کسب و کار، و گزینه‌های اعتباری و مالی است. صاحبان مشاغل همچنین باید یک آدرس ایمیل برای ایجاد یک حساب کاربری ارائه دهند.

پی پال با ارائه شکلی از پرداخت، که پرداخت‌کننده یا گیرنده را ملزم به افشای شماره کارت اعتباری یا حساب بانکی نمی‌کند، خریدهای آنلاین را ایمن‌تر می‌نماید. بنابراین، پول ایمن است، حریم خصوصی محافظت می‌شود، و از آنجایی که پایگاه مشتری بسیار زیاد است، تراکنش‌ها سریع‌تر از روش‌های سنتی است.

می‌خواهید برای ایجاد حساب PayPal خود از شماره مجازی استفاده کنید؟ پس مقاله راه‌های ساخت شماره مجازی برای حساب پی پال را از دست ندهید.

آموزش اصطلاحات پایه پی پال

در اینجا چند اصطلاح اساسی وجود دارد که بهتر است موقع آموزش پی پال بدانید.

  • چک های الکترونیکی پی پال (PayPal eChecks): eCheck یک انتقال الکترونیکی وجه از حساب بانکی شما به حساب PayPal مشتری دیگر است.
  • انتقال فوری (PayPal’s Instant Transfer): ویژگی انتقال فوری PayPal تاخیر معمول پرداخت‌ها را حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد پرداخت‌های پی پال مشتریان خود را مستقیما به حساب(های) بانکی مرتبط خود انتقال دهید.
  • Venmo: در Venmo، می‌توانید پرداخت‌ها را از طریق فید اجتماعی به اشتراک بگذارید و لایک کنید.
  • PayPal Shipping: با ارسال پی پال، می‌توانید برچسب‌های حمل و نقل را با استفاده از حساب پی پال خود خریداری کنید. با خرید این برچسب‌ها کافیست آن را پرینت بگیرید و روی بسته خود بچسبانید و سپس بسته را به حامل بدهید.
  • فاکتورهای پی پال (PayPal Invoicing): فاکتورهایی هستند که از طریق پلتفرم پی پال ارسال می‌شوند. گیرنده فاکتور شما را از طریق ایمیل دریافت می‌کند و می‌تواند با استفاده از PayPal پرداخت نماید.
  • تراکنش On Hold: پی پال برای اطمینان از ایمن بودن پلتفرم برای خریداران و فروشندگان، به دلایلی پول را در حالت تعلیق قرار می‌دهد.
  • فرآیند اطلاع‌رسانی فوری (Instant Notification Process): اعلان پرداخت فوری یک سرویس اطلاع رسانی است که به طور خودکار نوتیفیکیشن هر رویداد مربوط به تراکنش‌های پی پال را برای بازرگانان ارسال می‌کند. می‌توان برای انجام سفارشات به‌صورت خودکار و ارائه وضعیت سفارش به مشتریان از آن استفاده نمود.
  • فرم پرداخت (Payment Form): فرمی در سایت شماست که مقادیری مانند نام مشتری و آدرس ایمیل را به پی پال ارسال می‌نماید.
  • صفحه php: صفحه payment.php در وب‌سایت شما صفحه‌ای است که تمام درخواست‌های ارسالی به PayPal و درخواست‌های دریافتی از پی پال را مدیریت می‌کند.

ما همچنین در مقاله‌ای به محبوب‌ترین اصطلاحات و واژه های توییتر پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آنها هم بیندازید.

آموزش اصطلاحات پایه پی پال

 

هزینه‌های PayPal

در این بخش به آموزش هزینه‌ها و نحوه گرفتن کارمزد در حساب‌های پی پال می‌پردازیم.

پی پال بیشتر درآمد خود را از هزینه‌هایی که از بازرگانان دریافت می‌کند به دست می‌آورد، نه از مصرف‌کنندگانی که با آن پرداخت انجام می‌دهند. در صورتی‌که از موجودی PayPal یا حساب بانکی متصل خود استفاده کنید و پرداخت با ارز کشور خودتان انجام شود، هیچ هزینه‌ای برای استفاده از پی پال برای پرداخت تراکنش وجود ندارد.

اگر پول نقد را به جای یک شرکت تجاری برای یک دوست یا خویشاوند بفرستید، و باز هم با ارز کشور خودتان باشد هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. همچنین هیچ هزینه‌ای برای انتقال پول به و از PayPal و حساب بانکی شما وجود ندارد. سایر معاملات مستلزم کارمزد هستند از جمله اکثر تراکنش‌هایی که شامل تبدیل می‌شوند، ۴ درصد کارمزد تبدیل ارز وجود دارد.

تراکنش PayPal که از کارت اعتباری مرتبط شما استفاده می‌کند، ۲.۹٪ کارمزد به اضافه کارمزد ثابت دارد که بسته به کشور متفاوت است. در ایالات متحده ۰.۳۰ سنت است. نکته مهمی که باید توجه کنید این است که مطمئن شوید حساب جاری شما، حساب اصلی متصل به پی پال شماست، نه کارت اعتباری شما. کارت‌های اعتباری و نقدی با برند پی پال ساختار کارمزد خاص خود را دارند که برای صنعت، نسبتا معمولی به نظر می‌رسد.

سایر کارمزدها برای تراکنش‌هایی که کمتر رایج هستند مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ارسال کمک‌های خیریه اعمال می‌شود. در ضمن PayPal برای انتقال معمولی هیچ هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند، اما برای انتقال «فوری» هزینه‌ای اضافه می‌کند.

آموزش هزینه‌ها و نحوه گرفتن کارمزد در حساب‌های پی پال

 

پی پال در مقابل رقبای آن

پی پال اکنون ۳۲.۳ درصد از سهم بازار جهانی خدمات پرداخت آنلاین را در اختیار دارد. این امر همچنان باعث می‌شود که از مجموع Stripe و Stripe Connect که به طور مشترک بیش از ۴۰ درصد از سهم بازار را دارند، عقب بماند. Adyen هلند با ۱۱.۶ درصد در جایگاه سوم قرار دارد. سایر رقبا از جمله Square، Braintree و Venmo تک رقمی هستند.

این لزوما به این معنی نیست که آنها بهتر هستند، اما ممکن است به این معنی باشد که گزینه‌های پرداخت پی پال و Stripe در فروشگاه‌ها و به صورت آنلاین آسان‌تر است. به همین دلیل باید آموزش پی پال و سایر آنها را بررسی کرد.

سایت UpWork یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های فریلنسینگ در جهان است، برای ثبت نام در سایت Upwork به عنوان فریلنسر یا کارفرما مقاله را در سایت بخوانید.

 

آموزش ملاحظات خاص حساب PayPal

اگرچه پی پال یک بانک نیست، اما مشمول بسیاری از مقررات حمایت از مصرف‌کننده است که توسط بانک‌ها اداره می‌شود. پس بهتر است این نکته کوچک و مهم در پی پال را آموزش ببینیم. به عنوان مثال، میزان مسئولیت شما در قبال یک تراکنش غیرمجاز با توجه به اینکه چقدر سریع به بانک اطلاع می‌دهید که فعالیت غیرمجاز در حساب شما رخ داده است، تعیین می‌شود.

اطلاع رسانی سریع به PayPal در صورت نگرانی، به کم کردن مسئولیت شما کمک می‌کند و توصیه می‌شود که کاربران پی پال به طور مرتب حساب‌های خود را بررسی نمایند.

آموزش ملاحظات خاص حساب پی پال

 

سوالات متداول

  • آیا پی پال انتخاب خوبی برای کسب و کارهای کوچک است؟

از مزایای پی پال برای یک تاجر می‌توان به سهولت استفاده و دسترسی به طیف وسیعی از ویژگی‌های اضافی اشاره کرد که می‌تواند به شما در اداره یک کسب و کار کوچک کمک کند.

معایب آن شامل هزینه‌های تجاری نسبتا بالا در مقایسه با برخی از خدمات پرداخت کارت اعتباری است. به یاد داشته باشید، برخی از خدمات اولیه برای کاربران رایگان است، بنابراین تاجران، بار آن را تحمل می‌کنند.

 

  • آیا PayPal انتخاب خوبی برای یک مصرف‌کننده است؟

اگر در آمریکا به صورت آنلاین خرید می‌کنید، احتمالا PayPal تنها انتخابی است که در هنگام پرداخت به غیر از استفاده مستقیم از کارت اعتباری یا نقدی برای پرداخت انجام می‌شود. این می‌تواند بهترین گزینه شما از نظر مالی باشد زیرا می‌توانید از پی پال برای کسر پرداخت از حساب جاری خود استفاده کنید و از همه هزینه‌ها صرف نظر کنید.

اگر در جای دیگری خرید می‌کنید، برنامه‌های پرداخت زیادی برای انتخاب دارید. بهتر است برنامه‌های پرداخت را با برنامه‌ای که برای شما مناسب‌تر است مقایسه نمایید.

 

  • آیا استفاده از پی پال بی‌خطر است؟

پی پال از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند و کاربران این گزینه را دارند که احراز هویت دو مرحله‌ای را برای افزایش امنیت تراکنش‌های خود فعال کنند. در واقع می‌توان گفت PayPal به اندازه تراکنش‌های الکترونیکی این روزها امن است.

 

سخن پایانی

PayPal یک روش بسیار امن برای ارسال پرداخت آنلاین در نظر گرفته می‌شود. خدمات اساسی آن، مانند پرداخت برای کالا با استفاده از حساب جاری و انتقال پول، برای کاربر رایگان است. سایر خدمات مانند کارت‌های اعتباری و نقدی PayPal و تراکنش‌هایی که شامل تبدیل ارز هستند، کارمزد دارند.

بازرگانانی که پی پال را استفاده می‌کنند، هزینه تراکنش‌های این سرویس را می‌پردازند. آنها همچنین به طیف وسیعی از خدمات کسب و کار کوچک مرتبط ارائه شده توسط PayPal دسترسی دارند.

پی پال سرویس پرداخت غالب برای تراکنش‌های آنلاین است. علاوه‌بر پرداخت‌های آنلاین، PayPal یک کارت نقدی برای پرداخت، دستگاه‌های کارت‌خوان اعتباری برای استفاده در مشاغل و خطوط اعتباری ارائه می‌دهد.

در این مقاله به آموزش پی پال و کاربردها و هزینه‌های آن پرداختیم. اگر سوالی یا پیشنهادی در این زمینه داشتید خوشحال می‌شویم در بخش نظرات برایمان بنویسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا