اینستاگرام

دلایل کار نکردن استوری اینستاگرام چیست؟

ممکن است شما هم با مشکل کار نکردن استوری اینستاگرام روبرو شده باشید؛ به عنوان مثال، زمانی که تصویر خود را به بخش استوری اینستاگرام ارسال می کنید، آپلود نمی شود. این مشکل برای بسیاری از کاربران اینستاگرام اتفاق می افتد. در اینجا، گروه مشاوره هیواتک با هدف رفع این مشکل، به شما عزیزان نحوه رفع آن را آموزش خواهد داد. همچنین، پیشنهاد می کنیم مقاله “علت باز نشدن اینستاگرام چیست؟” را نیز در این خصوص مطالعه کنید.

کار نکردن استوری اینستاگرام

علت کار نکردن استوری اینستاگرام چیست؟

کار نکردن اینستاگرام میتواند دلایل مختلف داشته باشد که در ادامه به آنها میپردازیم.

بررسی اتصال اینترنت

در صورتی که با استفاده از اکانت خود در اینستاگرام، قادر به دیدن استوری های دوستان خود نمی باشید، احتمالا مشکل از اتصال اینترنت شما برای دسترسی به سرورهای اینستاگرام است. در چنین شرایطی، پیشنهاد می کنیم ابتدا اتصال اینترنت خود را بررسی کنید و اگر از وای فای استفاده می کنید، آن را یکبار خاموش و روشن کنید. اگر با این روش‌ها مشکل شما حل نشد، می توانید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید، اما لطفا توجه داشته باشید که استفاده از این نرم افزارها ممکن است به علت تضعیف امنیت شبکه، برای شما مشکلاتی ایجاد کند. در ضمن، توصیه می شود در صورت امکان، از اینترنت همراه استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشکل از اینترنت شما نیست.

ریست کردن برنامه

یکی از روش‌های برطرف کردن مشکل عدم کارکرد استوری اینستاگرام، ریستارت کردن اپلیکیشن آن است. با این کار، برنامه دوباره شروع به کار می‌کند و ممکن است مشکلاتی که باعث آپلود نشدن استوری شما شده‌اند، برطرف شوند. برای این کار، اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، وارد تنظیمات موبایل خود شوید و از قسمت “برنامه‌ها”، برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید. سپس، بر روی گزینه “FORCE STOP” کلیک کنید (مشابه تصویر). حالا، برنامه را دوباره باز کنید و استوری را که قبلاً به درستی آپلود نشده بود، از حافظه اینستاگرام ذخیره کنید. سپس آن را حذف کرده و دوباره آپلود کنید. اگر با این کار مشکل شما برطرف نشد، یکبار گوشی خود را ریستارت کنید تا مشکلات جزئی موجود در آن با راه‌اندازی دوباره گوشی، برطرف شود.

بروز رسانی اینستاگرام

اگر هیچ یک از روش‌هایی که گفته شد برای رفع مشکل عدم کارکردن استوری اینستاگرام به درد نخورد، ممکن است در اپلیکیشن شما باگ نرم‌افزاری وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل، باید اینستاگرام خود را به جدیدترین نسخه بروزرسانی کنید. اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، کافی است گوگل پلی را باز کرده و از قسمت “برنامه‌های من و بازی‌ها”، برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه به روزرسانی، اپلیکیشن شما به آخرین نسخه بروزرسانی می‌شود.

دلیل کار نکردن استوری اینستاگرام

پاک کردن کش و دیتا

در صورتی که مشکل اجرای استوری در اینستاگرام شما با هیچ یک از روش‌های ذکر شده حل نشد، به شما پیشنهاد می‌دهیم که کش اینستاگرام خود را خالی کنید. پر شدن حافظه کش باعث کاهش عملکرد برنامه شده و می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود. برای پاکسازی کش در گوشی اندروید خود، ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی بروید و گزینه “Apps” را انتخاب کنید. سپس در لیست برنامه‌ها، به اینستاگرام دسترسی پیدا کنید و وارد قسمت “Storage” شوید. سپس با انتخاب گزینه “Clear Cache” و “Clear Data”، حافظه کش شما خالی خواهد شد.

از این رو:

مشکلات مختلفی ممکن است باعث عدم کارکرد استوری اینستاگرام شما شود. چند دلیل مهم عبارتند از:

 

  1. نسخه قدیمی برنامه: گاهی اوقات، استفاده از نسخه قدیمی اینستاگرام ممکن است باعث بروز مشکل در استوری شما شود. در این صورت، بهتر است برنامه را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

 

  1. مشکلات در اینترنت: ممکن است سرعت اینترنت شما کافی نباشد و به همین دلیل بارگذاری استوری با مشکل مواجه شود. در این صورت، اتصال اینترنت خود را بررسی کرده و سرعت آن را افزایش دهید.

 

  1. دسترسی به دوربین: برای استفاده از استوری در اینستاگرام، برنامه به دوربین شما نیاز دارد. در صورتی که دسترسی به دوربین شما مسدود شده یا برنامه دچار مشکل شده باشد، استوری کار نخواهد کرد. در این صورت، باید دسترسی برنامه به دوربین را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را فعال کنید.

 

  1. مشکلات برنامه: بعضی اوقات، مشکلات در خود برنامه ممکن است باعث عدم کارکرد استوری شما شود. در این صورت، بهتر است برنامه را حذف کرده و مجدداً نصب کنید.

 

کلام نهایی دلیل کار نکردن استوری اینستاگرام

در صورتی که با انجام این مراحل گفته شده از جمله بروزرسانی، چک کردن اینترنت و … نتوانستید مشکل استوری خود را برطرف کنید، پیشنهاد می‌دهیم که با پشتیبانی اینستاگرام ارتباط بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا