اینستاگرام

آموزش روش‌های حذف فالوور فیک در اینستاگرام

شاید به این فکر افتاده باشید که چگونه فالوور های فیک را حذف کنیم؟ فالوورهای فیک و روح در بین فالوورهای اینستاگرام، آمار اکانت و اهمیت آن را برای مخاطبان فعال کاهش می‌دهند. در این مقاله به بررسی روش‌های حذف فالوور فیک در اینستاگرام می‌پردازیم و می‌آموزیم چگونه از شر فالوور فیک خلاص شویم؟

آیا باید فالوور فیک را حذف کنیم؟

فالوورهای فیک قابل شناسایی می‌توانند بر اعتماد مشتریان بالقوه و تبلیغات تأثیر منفی بگذارند. اگر فالووران فیک و روح زیادی دارید و این در پروفایل شما مشهود است، شروع به حذف فالوور های فیک و روح در اینستاگرام خود کنید. در صورتی‌که فالوورهای فیک یا روح اینستاگرام با حساب شما تداخل ندارند و می‌خواهید آن‌ها را فقط برای خودتان حذف کنید، این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا ممکن است پس از این اقدام با نتایج بی‌کیفیت و شرایط پیش‌بینی نشده مواجه شوید. همچنین شناسایی فالوور فیک اینستاگرام تاحدودی ریسکی و دشوار است.

نحوه شناسایی فالوورهای فیک در اینستاگرام

اکثر فالوورهای فیک، اکانت‌های «منفعل» هستند که توسط ربات‌ها برای اهداف متفاوت ایجاد شده‌اند. معمولاً چنین پروفایلی آواتار، عکس، توضیحات، نام مستعار معمولی و پست‌های زیادی ندارد. همچنین می‌توان این فالوورها را بر اساس تعاملشان مانند فعالیت کم یا اشتراک‌گذاری همه پست‌های موجود در پروفایل در یک روز شناسایی کرد.

هنگام حذف فالوورهای فیک در اینستاگرام مراقب باشید، زیرا همه این پروفایل‌ها ربات نیستند. برخی از افراد علاقه‌ای به فعالیت در اینستاگرام ندارند و برای اهداف خاص خود حساب ایجاد می‌کنند. در اینجا نکاتی برای انجام این کار وجود دارد:

  • همه صفحات تجاری را حذف نکنید. اگر موضوعات شما کمی بهم مرتبط باشد، می‌تواند فعالیت مثبتی ایجاد کند.
  • حذف فالوور روح در اینستاگرام همیشه مفید نیست. اگر فالوور استوری شما را تماشا یا لایک نمی‌کند، به این معنی نیست که در آینده مشتری شما نخواهد شد. شاید او شما را دنبال کرده تا در آینده از خدمات و محصولات شما استفاده کند.
  • برخی از صاحبان صفحه، فالووران خارجی را حذف می‌کنند، زیرا آن‌ها را به‌عنوان مشتری خود نمی‌شناسند. اما چنین فالوورهایی هنوز هم می‌توانند بر آمار اکانت تأثیر مثبت بگذارند.

اشتباهات رایج هنگام حذف فالوور های فیک در اینستاگرام

حذف دسته جمعی فالوورهای فیک و روح به یک باره کار عاقلانه‌ای نیست. یکی از رایج‌ترین مشکلات هنگام حذف به یک باره این فالوورها، اعمال محدودیت بر اکانت از سمت اینستاگرام است. الگوریتم‌های اینستاگرام متوجه تغییرات ناگهانی می‌شوند و دسترسی پیج شما را کاهش می‌دهند. پس از این اقدام، بازگشت به سطح فعالیت گذشته آسان نخواهد بود. برخی از بازاریابان توصیه می‌کنند روزانه بیش از ۱۰۰ فالوور فیک اینستاگرام را حذف نکنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، پروفایل‌های خالی به این معنی نیست که اکانت یک ربات است. همه را پشت سر هم حذف نکنید و هر حساب را به دقت بررسی کنید. اگر تصمیم به حذف تمام فالوورهای فیک در اینستاگرام دارید، باید برای این واقعیت آماده باشید که برخی از ربات‌ها صفحه شما را دوباره فالو می‌کنند. بنابراین این پاکسازی‌ها باید به‌طور دوره‌ای و مرتب انجام شوند.

اگر می‌خواهید فالوورهای فیک را برای افزایش تعامل خود حذف کنید، ممکن است این راهکار همیشه کمک نکند. ابتدا حساب خود را تجزیه‌و‌تحلیل کنید و ببینید چگونه می‌توانید میزان دسترسی و تعامل خود را افزایش دهید. در نهایت هنگامی‌که این موارد را در نظر گرفتید، چند روش برای حذف فالوورهای فیک در حساب اینستاگرام (شما یا دیگران) وجود دارد. بیایید با آن‌ها آشنا شویم.

مطالعه مقاله روش های موثر افزایش فالوور اینستاگرام کدام است؟ را توصیه می‌کنیم.

چگونه فالوور های فیک خود را پاک کنیم؟

فرض کنید متوجه شده‌اید که فالووران فیک و روح زیادی دارید که بر عملکرد پروفایل اینستاگرام شما تاثیر منفی گذاشته‌اند. در اینجا به روش‌های حذف فالوور فیک در اینستاگرام برای آیفون، اندروید و ویندوز اشاره کردیم.

روش دستی برای حذف فالوور فیک در اینستاگرام

روش دستی امن‌ترین راه برای حذف فالوور فیک بدون ارائه پسورد به دیگران و بدون خطر جریمه‌های اینستاگرام است. ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما روشی دقیق‌تر و مطمئن‌تر برای حذف نکردن فالوور فعال واقعی و مناسب برای اکانت‌های کوچک به شمار می‌رود. و البته این روش کاملا رایگان است.

ابتدا از روش های معرفی‌شده در مقاله تشخیص فالوور فیک اینستاگرام برای شناسایی ربات‌ها یا فالوور های فیک استفاده کنید. سپس با شناسایی فالوورهای فیک از یکی از این ۲ گزینه دستی برای خلاصی از شر آن‌ها استفاده کنید.

روش اول برای حذف فالوور فیک در اینستاگرام به‌صورت دستی:

  • به پروفایل خود بروید.
  • روی فالووران خود کلیک کنید.
  • روی دکمه «Following» در سمت راست نام کاربر کلیک کرده و سپس روی «Remove» ضربه بزنید.

حذف فالوور فیک در اینستاگرام به‌صورت دستی

این روش ساده‌ترین و راحت‌ترین روش برای پاکسازی دستی است.

روش دوم برای حذف فالوور فیک در اینستاگرام به‌صورت دستی:

  • به پروفایل کاربر مشکوک بروید.
  • روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • گزینه «Block» را انتخاب کنید.

دو روش حذف دستی فالوور فیک در اینستاگرام

این روش فالوور را از لیست افراد شما حذف می‌کند و از آنجا که کاربر دیگر نمی‌تواند اکانت شما را ببیند، از دنبال کردن مجدد یا مشاهده محتوای شما جلوگیری می‌کند. هر زمان که خواستید می‌توانید روی «Unblock» کلیک کنید. به این ترتیب، فرد دیگر مشترک صفحه شما نخواهد بود، اما از لیست سیاه خارج می‌شود.

برای صرفه‌جویی در زمان، می‌توانید لیستی از ربات‌ها و فالوورهای فیک را در یک فایل جداگانه جمع‌آوری کرده و روزانه تعداد محدودی را حذف کنید. این روند را برای هر حساب جعلی شناسایی شده ادامه دهید. اگرچه زمان‌بر است، اما مطابق با سیاست‌های اینستاگرام است. با این حال، این روش حذف فالوور های فیک در اینستاگرام به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.

حذف خودکار فالوورهای فیک در اینستاگرام با استفاده از ابزار و ربات

راه‌های خودکار برای پاکسازی حساب از ربات‌ها راحت‌ترین و سریع‌ترین راه است. اما باید در استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها مراقب باشید. چندین برنامه شخص ثالث برای حذف دسته جمعی فالوورهای فیک و روح وجود دارد. اما دو مشکل اساسی در استفاده از این ابزارها وجود دارد.

مشکل اول اینست که ممکن است جریمه شوید. اینستاگرام سیاستی در برابر استفاده از خدمات افزایش فالوور و تعامل دارد. این سیاست ممکن است به این ابزارهای حذف فالوور نیز تعمیم یابد زیرا از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند. بنابراین استفاده از چنین ابزارهای مدیریتی می‌تواند منجر به هشدار یا حتی محدودیت در اینستاگرام شود.

مشکل بعدی حذف اشتباهی برخی از فالوورهای واقعی است. این ابزارها ممکن است حساب‌های غیرفعال را که لزوما فالوورهای جعلی نیستند حذف کنند و حذف فالوور روح در اینستاگرام همیشه راه‌حل خوبی نیست. با این حال، در اینجا برخی از ابزارهای موجود برای حذف دسته جمعی فالوورهای فیک و روح معرفی شده است. اما با احتیاط از آن‌ها استفاده کنید.

ابزار حذف فالوور روح در اینستاگرام

۱. ابزار حذف فالوور روح در اینستاگرام My Ghost Followers

My Ghost Followers اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که دریابید کدام فالوورها هرگز پست‌های شما را لایک نکرده‌اند یا روی آن‌ها نظر نگذاشته‌اند و به شما امکان می‌دهد فالوورهای روح یا غیر‌فعال را هدف قرار دهید. این برنامه از سیستم‌عامل IOS پشتیبانی می‌کند و بنابراین برای افرادی که دارای آیفون و آی‌پد هستند مناسب است.

ابزار حذف فالوور فیک در اینستاگرام برای اندروید FollowCop

۲. ابزار حذف فالوور فیک در اینستاگرام برای اندروید FollowCop

FollowCop در درجه اول برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده است. این ابزار به مدیریت فالوورهای شما کمک می‌کند و کاربرانی را که شما را دنبال نمی‌کنند شناسایی می‌کند. همچنین شامل ابزارهایی برای تجزیه‌و‌تحلیل حساب کاربری، مانند بافتن فالوورهای متقابل و افرادی که به‌تازگی شما را آنفالو کردند، است.

ابزار حذف فالوور فیک در اینستاگرام برای آیفون Mass Delete for Instagram

۳. حذف فالوور فیک در اینستاگرام در آیفون با Mass Delete for Instagram

Mass Delete for Instagram یک ابزار پاکسازی عالی برای حساب‌های اینستاگرام به شمار می‌رود. آن به کاربران اجازه می‌دهد تا فالووران فیک را به‌صورت انبوه حذف یا بلاک کنند. بنابراین‌ می‌تواند به شما کمک کند تا حساب کاربری اینستاگرام خود را به‌سرعت بازسازی کنید. این نرم‌افزار رایگان است اما برای تامین مالی هزینه، تبلیغات نمایش می‌دهد.

ابزار حذف فالوور فیک و مدیریت اینستاگرام AirGrow

۴. ابزار کاربردی AirGrow

AirGrow فالوورهای روح، غیرفعال و جعلی اینستاگرام را حذف می‌کند. و همچنین دارای ویژگی‌هایی برای خودکارسازی برخی از جنبه‌های مدیریت فالوور است. به‌علاوه این نرم‌افزار یک راه‌حل یکپارچه برای تولید محتوا، رشد فالوور واقعی و تعامل تضمین شده ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار حذف دسته جمعی فالوور فیک و روح Spam Guard

۵. نرم‌افزار حذف دسته جمعی فالوور فیک و روح Spam Guard

Spam Guard به‌طور خاص برای شناسایی و حذف ربات‌ها، فالوورهای ارواح و فیک طراحی شده است. این ابزار از حساب شما در برابر اسپم و فعالیت‌های مخرب محافظت می‌کند. Spam Guard در سه مرحله این کار را انجام می‌دهد. ابتدا حساب را اسکن می‌کند و یک لیست از فالووران فیک و روح و ربات‌ها می‌دهد. سپس شما از میان لیست دسته‌ای را که مایل به حذف آن هستید انتخاب می‌کنید. در نهایت ابزار، این پروفایل‌ها را بلاک می‌کند تا برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شوید. این نرم‌افزار برای حساب‌های بزرگ ایده‌آل است. همچنین می‌توان همزمان با چندین حساب در آن کار کرد.

ابزار حذف فالوور فیک اینستاگرام InstaHero

۶. ابزار اینستاگرام InstaHero

InstaHero یک سرویس تجزیه‌و‌تحلیل مخاطب است که در آن می‌توانید کیفیت و فعالیت فالوورها را بررسی کنید. معیارهای مخاطب مانند جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی، فعالیت و اصالت را نمایش می‌دهد. می‌توانید با کمک این ابزار مخاطبان ناخواسته و غیرفعال را حذف کنید و دسترسی، تعامل و فعالیت را افزایش دهید.

حذف فالوور فیک در اینستاگرام با SocialKit

۷. حذف فالوور فیک در اینستاگرام با SocialKit

SocialKit یک سرویس چند منظوره برای کار با حساب اینستاگرام است که شامل تجزیه‌و‌تحلیل مخاطبان هدف، جمع‌آوری آمار ربات‌ها، شناسایی و حذف فالوور های فیک می‌شود. برتری سرویس در انتخاب خودکار حساب‌ها با علائم ربات است. SocialKit پولی است، اما نسخه آزمایشی رایگان آن وجود دارد. با این ابزار در عرض ۵ تا ۶ ساعت می‌توانید بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ حساب را فیلتر کنید.

ابزار حذف فالوور فیک Instaplus

۸. ابزار Instaplus

Instaplus سرویسی است که بیشتر برای ارتقای حساب، لایک انبوه و جذب مخاطب ایجاد شده است، اما همچنین دارای قابلیت حذف فالوورهای فیک اینستاگرام است. به‌علاوه یکی از بهترین سرویس‌های خودکار برای تبلیغ در اینستاگرام به حساب می‌رود. این ابزار به جای شما لایک می‌کند، نظر می‌دهد، فالوور را حذف و فالو می‌کند و به‌طور کلی حساب شما را مدیریت می‌کند.

 

آیا ربات‌ها و فالوورهای فیک اینستاگرام را به‌طور مرتب پاک کنیم؟

اگر فالوورهای فیک و ربات‌ها را از اکانت خود حذف کرده‌اید به این معنی نیست که برای همیشه پیج شما از شر آن‌ها خلاصی یافته است. ممکن است این ربات‌ها مجدد شما را فالو کنند. اکنون که می‌دانید چگونه فالوور های فیک را شناسایی و حذف کنید، دائماً حساب خود را زیر نظر داشته باشید و از یک سرویس تحلیل مخاطبان استفاده کنید.

برای حساب‌های کوچک‌تر، حذف فالوور فیک در اینستاگرام به‌صورت دستی کارساز است، اما برای حساب‌های بزرگ‌تر احتمالا به یک برنامه حذف فالوور فیک شخص ثالث نیاز داشته باشید. رشد حساب کاربری به‌صورت ارگانیک همیشه بهترین راه برای جلب نظر برندها و سایر کاربران است. جامعه‌ای از فالوورهای واقعی در اینستاگرام ایجاد کرده و اعتبار و یکپارچگی حساب خود را حفظ کنید و با مخاطبان تعامل معنادار داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا