اینستاگرام

روش‌های تشخیص فالوور فیک اینستاگرام و ابزار شناسایی آن‌ها

تا به حال شده به تعداد فالوورهای یک پیج اینستاگرام نگاه کنید و شک کنید که واقعی هستند؟ شناسایی فالوور فیک از واقعی به یک چالش برای برندها و کسب‌وکارها در اینستاگرام تبدیل شده است. توانایی شما برای تشخیص فالوور فیک پیج ها می‌تواند تاثیر مستقیمی بر تعامل و تجربه شما در کمپین‌های آنلاین داشته باشد. خوشبختانه چند روش سریع و آسان برای آنالیز فالوور های فیک اینستاگرام وجود دارد.

در این مقاله، به شما روش‌های تشخیص فالوور فیک اینستاگرام و بهترین ابزارها برای شناسایی آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت‌تر با مخاطبان واقعی خود تعامل داشته باشید.

چگونه فالوورهای فیک اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

چه بخواهید فالوور بخرید یا تبلیغات برند خود را به یک اینفلوئنسر بسپارید، تشخیص فالوور فیک از واقعی دارای اهمیت است. تعداد فالوور فیک یک پیج می‌تواند بر تجربه آنلاین شما تاثیرگذار باشد. بنابراین بیایید ببینیم که خودمان چگونه فالوورهای فیک را شناسایی کنیم و ویژگی‌ها و نشانه‌های یک اکانت فیک را بشناسیم.

ویژگی‌های اکانت فیک

اکانت‌های فیک دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • نام کاربری: اغلب، حساب‌های جعلی دارای یک نام کاربری تصادفی، متشکل از ترکیبی از حروف و اعداد یا تقلید از یک فرد مشهور با تغییرات جزئی هستند.
  • تصویر پروفایل: اکانت‌های فیک بدون عکس هستند یا اغلب ممکن است یک عکس استوک از اینترنت داشته باشند.
  • بیو: معمولا این حساب‌ها دارای بیو ناقص یا مشکوک هستند که حاوی اطلاعات شخصی اندک است.
  • نسبت تعداد فالوورها و تعامل: تفاوت قابل توجه بین تعداد فالوورها و سطح تعامل – مانند داشتن فالوورهای زیاد اما لایک یا کامنت کم – می‌تواند نشان‌دهنده یک حساب جعلی باشد.
  • نسبت فالوورها به فالوئینگ‌ها: نسبت نامتناسب فالوور به فالوئینگ‌ می‌تواند مشروعیت یک حساب کاربری را زیر سوال ببرد.
  • تعداد و محتوای پست‌ها: اکانت‌های بدون پست یا با تعداد پست‌های خیلی کم که موضوع آن‌ها اغلب عمومی است و در حساب‌های مختلف تکرار می‌شوند، تا حدودی مشکوک هستند.
  • دایرکت‌های مشکوک: DM‌های مشکوک، از جمله فروش‌های ناخواسته یا درخواست اطلاعات شخصی اغلب از سمت اکانت‌های فیک و ربات‌ها است.

هر چه تعداد فالوورهای یک اکانت بیشتر باشد، نظر صاحب شخص اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای همین است که همه دوست داریم با بزرگ‌ترین حساب‌های اینستاگرام همکاری کنیم. اما همانطور که اشاره کردیم تفاوت فالوور فیک و واقعی اینستاگرام بر تجربه آنلاین ما از این پلتفرم تاثیر می‌گذارد.

با اینکه نحوه تشخیص فالوور فیک چندان کار دشواری نیست اما بسیار زمان‌بر بوده و برای پیج‌های با تعداد فالوور زیاد تقریبا غیرممکن است. بنابراین در ادامه ۱۰ مورد از بهترین سایت‌ها و برنامه‌های تشخیص فالوورهای فیک اینستاگرام را برای راحتی کار شما معرفی کردیم.

ابزارهای تشخیص و شناسایی فالوور فیک اینستاگرام

این پلتفرم‌ها تجزیه‌و‌تحلیل پیچیده‌ای از تعامل و اعتبار فالوورها ارائه می‌دهند. همچنین تصویر واضحی از میزان فالوورهای فعال و غیرفعال را به نمایش می‌گذارند. با ارزیابی معیارهایی مانند الگوهای تعامل، میزان تعامل‌ها و کیفیت نظرات و … این ابزارها می‌توانند حساب‌های فیک را شناسایی کنند. بنابراین آشنایی با این ابزارها از ضروریات فعالیت در اینستاگرام است.

برنامه فالوور فیک یاب BotRemoval

۱. برنامه فالوور فیک یاب BotRemoval

BotRemoval به‌عنوان یک برنامه پاکسازی اینستاگرام طراحی شده و ثابت کرده که یکی از بهترین‌ها در تشخیص فالوور فیک اینستاگرام است. هدف اصلی آن شناسایی اسپم‌ها و حذف آن‌هاست. علاوه‌بر این، در حذف کاربران غیرفعال و شناسایی کاربرانی که ظاهرا هیچ شباهتی با حساب شما ندارند بسیار مؤثر عمل می‌کند.

BotRemoval حساب شما را اسکن می‌کند و به‌طور کلی برای دور نگه داشتن هکرها، ربات‌ها، فالوورهای روح و فیک از حساب شما طراحی شده‌اند. متاسفانه برنامه BotRemoval پلن آزمایشی رایگان ارائه نمی‌دهد. اما می‌توانید بیش از یک حساب اینستاگرام را در برنامه ثبت کنید. پس از ثبت‌نام امکان دسترسی به گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد برنامه چه کاری انجام داده است. استفاده از این سایت بسیار آسان و موثر است و می‌توانید برای اهداف گوناگون از آن استفاده کنید.

افزونه فالوور فیک یاب اینستاگرام Crowdfire

۲. افزونه فالوور فیک یاب اینستاگرام Crowdfire

Crowdfire یک برنامه عالی برای آنالیز است که در بین برندهای بزرگ شهرت و محبوبیت زیادی دارد. این برنامه نیز برای اسکن یک حساب اینستاگرام و ارائه یک تصویر کامل از آن و میزان واقعی بودن فالوورها طراحی شده است. این برنامه به همراه یک افزونه کروم ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد در هر جایی که هستید به‌راحتی به همه داده‌ها دسترسی داشته باشید.

آن‌ها یک نسخه رایگان ارائه می‌دهند که یک گزینه عالی برای شروع و امتحان کردن آن است. در صورتی‌که مایل به ارتقا برنامه هستید، می‌توانید از میان پلن‌ها انتخاب کنید یا از طریق چت زنده، ایمیل یا حتی تلفن با تیم پشتیبانی مشتری تماس بگیرید و در مورد بسته مناسب برای خود و هزینه آن صحبت کنید.

سایت فالوور فیک شناس DataJam

۳. سایت فالوور فیک شناس DataJam

DataJam برای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام طراحی شده است. همچنین تمامی فالوورهای غیرفعال اکانت شما را هم شناسایی می‌کند. استفاده از این برنامه بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب‌سایت آن‌ها بروید و روی «sign up» کلیک کنید. نام کاربری و رمز عبور را به همراه جزئیاتی برای پرداخت انتخاب کرده و سپس می‌توانید شروع به کار کنید.

این برنامه پلن آزمایشی رایگان ندارد اما می‌توانید پلن آزمایشی ۳ روزه با هزینه ۱ دلار را امتحان کنید که تصویری خارق‌العاده از نحوه عملکرد ابزار به شما می‌دهد. شایان ذکر است که Datajam به‌صورت ناشناس اجرا می‌شود یعنی فالووران شما متوجه نمی‌شوند که حساب‌های آن‌ها در حال بررسی است.

تشخیص فالوور فیک اینستاگرام با Social Audit Pro

۴. تشخیص فالوور فیک اینستاگرام با Social Audit Pro

Social Audit Pro تجزیه‌و‌تحلیل مفیدی در مورد سایر حساب‌های عمومی در اینستاگرام ارائه می‌دهد. همچنین یک ابزار پاکسازی برای حذف فالووران جعلی یا غیرفعال دارد. Social Audit Pro یک سرویس پولیست اما هزینه آن معقول است و می‌توانید از این ابزار برای مقایسه اینفلوئنسرهای اینستاگرام استفاده کرده و تعیین کنید که واقعاً چه تعداد فالوور واقعی دارد و میزان تعامل آن چقدر است.

فالوور فیک یاب آنلاین HypeAuditor

۵. فالوور فیک یاب آنلاین HypeAuditor

این برنامه از هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری در مورد اعتبار فالوورهای شما استفاده می‌کند و توسط برندهای بزرگ برای ارزیابی میزان تعامل یک اینفلوئنسر استفاده می‌شود. HypeAuditor هوشمندانه ایجاد شده است و به ابزار هوش مصنوعی اجازه می دهد از 35 معیار مختلف هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه چقدر دنبال‌کنندگان واقعی هستند استفاده کند.

این ابزار به دلیل دقیق بودن آن شهرت دارد. هنگامی‌که از این ابزار استفاده می‌کنید، یک گزارش کامل در مورد هر حساب اینستاگرام دریافت خواهید کرد. HypeAuditor کیفیت حساب را شناسایی می‌کند و تجزیه‌و‌تحلیلی از فالووران آن ارائه می‌دهد. با این حال، این برنامه نسبتا پرهزینه است و تنها فالوور های فیک اینستاگرام را تشخیص می‌دهد اما آن‌ها را حذف نمی‌کند.

تشخیص فالوور فیک اینستاگرام با ابزار FakeCheck

۶. تشخیص فالوور فیک اینستاگرام با ابزار FakeCheck

نام آن دقیقا اشاره دارد که این برنامه برای انجام چه کاری طراحی شده است، بررسی فالووران فیک. FakeCheck این کار را با مشاهده سطح تعامل اکانت انجام می‌دهد. ابزار به فالووران نگاه می‌کند، که آیا آن‌ها برای پست‌های شما یا دیگران کامنت می‌گذارند. سپس می‌تواند مشخص کند که فالوور واقعی یا فیک است.

اگرچه این برنامه بسیار خوب است، اما ممکن است که برخی از حساب‌های فیک را از دست بدهد. می‌توانید از این برنامه چندین بار به‌صورت رایگان استفاده کنید. اما پس از آزمایش آن، باید ثبت‌نام کرده و اشتراک ماهانه پرداخت کنید.

فالوور فیک یاب رایگان IG Audit

۷. فالوور فیک یاب رایگان IG Audit

IG Audit یک برنامه رایگان برای اسکن و تشخیص فالوورهای فیک اینستاگرام است. همه می‌توانند از این ابزار برای شناسایی فالوور فیک از واقعی استفاده کنند. برای بررسی هر حساب کاربری کافیست نام کاربری اکانت را در ابزار وارد کنید. سپس این برنامه حساب کاربری را اسکن می‌کند و یک گزارش ساده به شما ارائه می‌دهد که درصد فالوورهای واقعی در مقابل اکانت‌های جعلی را به شما می‌گوید.

البته به‌عنوان یک ابزار رایگان، اطلاعات محدودی را ارائه می دهد. اما پلن‌های پولی آن دقیق‌تر هستند. هزینه دقیق پلن‌ها غیر رایگان آن به تعداد فالوورهایی که باید تأیید شوند بستگی دارد. هرچه اکانت بزرگ‌تر باشد هزینه آن بیشتر است. اگر بیش‌از ۷۰ درصد از فالوورهای اکانت اینستاگرام واقعی باشند از رادار این ابزار خارج می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله مزایا فالوور فیک اینستاگرام را مطالعه کنید.

شناسایی فالوور فیک از واقعی با SocialBlade

۸. شناسایی فالوور فیک از واقعی با SocialBlade

SocialBlade می‌تواند به شما کمک کند اینستاگرام و تقریباً هر شبکه رسانه اجتماعی بزرگ دیگر را بررسی کنید. بزرگ‌ترین مزیت این برنامه ارائه بهترین پوشش برای اغلب ابزارهای موجود در بازار است. علاوه‌بر این، این ابزار تشخیص فالوور فیک اینستاگرام عملکرد دقیقی دارد و تفکیک فالوورهای فعال، غیر‌فعال و فیک را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید عملکرد یک حساب خاص در اینستاگرام و فعالیت آن در کانال‌های اجتماعی دیگر را بررسی کنید.

اسکن اولیه آن رایگان است و می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید. با این حال، اغلب ارزش پرداخت هزینه را دارد تا نمای دقیق‌تری از حساب و تجزیه‌و‌تحلیل بهتری داشته باشید و به شما امکان می‌دهد حساب‌های مورد نظر را نشانه‌گذاری و ردیابی کنید.

ابزار اندرویدی تشخیص فالوور فیک اینستاگرام MonoMosaic

۹. ابزار اندرویدی تشخیص فالوور فیک اینستاگرام MonoMosaic

MonoMosaic یک بررسی‌کننده ربات اینستاگرام مبتنی‌بر اندروید است، به این معنی که نمی‌توانید از آن در دستگاه‌های ویندوز یا iOS استفاده کنید. این یک برنامه معتبر با بیش از ۱۵۰۰۰۰ کاربر و امتیاز ۵ ستاره است. هدف اصلی آن یافتن فالوورهای دارای حساب‌های اسپم یا کسانی است که شما را دنبال می‌کنند اما غیرفعال هستند. هر دو مدل فالوورها را به‌عنوان فالوور فیک شناسایی می‌کند.

پلن رایگان برنامه به شما امکان دسترسی به نسخه‌های محدود را می‌دهد. برای گزارش دقیق‌تری در مورد هر حساب اینستاگرام، از جمله حساب‌هایی که آن‌ها را فالو و بلاک کرده‌اند و … باید اشتراک‌های آن را خریداری کنید. گزینه پولی همچنین به شما امکان می‌دهد بر چندین حساب اینستاگرام نظارت کنید و آن را به یک ابزار مفید تبدیل می‌کند.

سایت تشخیص فالوور فیک اینستاگرام Combin Growth

۱۰. سایت تشخیص فالوور فیک اینستاگرام Combin Growth

Combin Growth روی رایانه‌های شخصی کار می‌کند، به این معنی که نمی‌توانید از آن در اکثر تلفن‌های هوشمند استفاده کنید. این یک سایت عالی و دقیق برای تشخیص فالوور های جعلی در اینستاگرام است. در ابتدا، این ابزار فقط با پرداخت هزینه در دسترس بود. اما اکنون به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و گزینه‌ای عالی برای جستجوی اطلاعات اولیه است.

Combin Growth نام فالوورها را تحلیل می‌کند. این ابزار همچنین پروفایل‌های فالوورها را بررسی کرده و همچنین کسانی که نظراتی ارسال نمی‌کنند یا به نظر می‌رسد طیف وسیعی از علایق دارند را به‌عنوان کاربر فیک شناسایی می‌کند. این ابزار برای شروع عالی است.

آنچه در نحوه تشخیص فالوور فیک اینستاگرام بررسی کردیم

اگر نگران فالوورهای تقلبی در حساب خود هستید یا در حال بررسی اکانت یک اینفلوئنسرید، برای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام به یکی از این ۱۰ برنامه معرفی شده نیاز دارید. همه موارد گزینه‌های خوبی هستند و باید با توجه به نیاز و بودجه خود از میان آن‌ها برترین را انتخاب کنید. شما از چه روش و ابزاری برای تشخیص و شناسایی فالوورهای فیک اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا