تلگرام

تفاوت تلگرام پرمیوم و معمولی: مقایسه جامع ویژگی‌ها

تلگرام، اپلیکیشن پیام‌رسان قدرتمندی است که به دلیل سرعت و امنیت آن شناخته می‌شود. تلگرام به‌تازگی یک طرح پرمیوم را معرفی کرده که امکانات و عملکردهای بیشتری را ارائه می‌کند. اما دقیقا تفاوت تلگرام پریمیوم و معمولی در چیست؟ در این راهنمای جامع به بررسی مجموعه ویژگی‌ها و تفاوت های تلگرام پرمیوم و رایگان می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام نسخه به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

عملکردهای اصلی موجود در تلگرام پریمیوم و معمولی

هر دو نسخه پریمیوم و رایگان تلگرام، امکانات و قابلیت‌های متعددی را به کاربران ارائه می‌دهند که بسیاری از نیازهای روزمره را برطرف می‌کند. بنابراین چه یک کاربر رایگان یا یک مشترک طرح پرمیوم باشید، از ویژگی‌های پایه تلگرام بهره‌مند خواهید شد که ارتباط را یکپارچه و کارآمد می‌کند.

شباهت و تفاوت های تلگرام پریمیوم و معمولی

در این بخش، عملکردهای اصلی را که ستون فقرات هر دو نسخه تلگرام را تشکیل می‌دهند، بررسی می‌کنیم.

پیام‌رسانی

تلگرام بهترین ابزار برای ارسال پیام است که به ارتباطات کارآمد کمک می‌کند. هم کاربران رایگان و هم کاربران پرمیوم می‌توانند پیام‌های متنی را به‌راحتی ارسال و دریافت کنند، رسانه‌های مختلف (عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد) را به اشتراک بگذارند، پیام‌های صوتی را ضبط و ارسال کنند و از طریق تماس‌های صوتی و تصویری با وضوح بالا با افراد یا گروه‌ها ارتباط برقرار کنند یا جلسات خود را از راه دور برگزار کنند.

ایجاد یا پیوستن به گروه‌ها و کانال‌ها

می‌توانید برای تبادل اطلاعات و گفتگو با چند نفر به گروه‌های عمومی یا خصوصی بپیوندید و در‌ آن‌ها پیام ارسال کنید. همچنین می‌توانید در کانال‌های سازندگان محتوا یا سازمان‌ها عضو شوید. حتی می‌توانید کانال‌ها و گروه‌های خود را ایجاد کرده و افراد را به حضور در آن‌ها دعوت نمایید.

ذخیره‌سازی ابری

در هر دو نسخه می‌توانید پیام‌ها و فایل‌های خود را در فضای ابری تلگرام ذخیره کنید. این فایل‌ها از هر دستگاهی که برنامه بر روی آن نصب شده باشد قابل دسترسی است. این امر تضمین می‌کند که همه‌چیز به‌راحتی در اختیار شما باقی می‌ماند، حتی اگر دستگاه خود را عوض کنید. تنها تفاوت تلگرام پرمیوم و معمولی در میزان فضای ذخیره‌سازی آن‌هاست.

امنیت و حریم خصوصی

امنیت در دنیای دیجیتال امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است. رمزگذاری End-to-End هم به کاربران رایگان و هم به کاربران پرمیوم تلگرام، امنیت خاطری برای حفظ حریم خصوصی می‌دهد. به‌علاوه برای افزایش حریم خصوصی خود می‌توانید با پیام‌های ناپدید شونده، چت‌های مخفی را فعال کنید.

پشتیبانی از فایل‌های بزرگ

هر دو کاربران تلگرام رایگان و پرمیوم می‌توانند فایل‌ها را تا 2 گیگابایت به اشتراک بگذارند، که این امر ارسال فایل‌ها، ویدیوها یا اسناد بزرگ را آسان می‌کند. این مجموعه از عملکردهای اصلی، پایه و اساس یک تجربه ارتباطی قدرتمند و همه‌کاره را برای همه کاربران تلگرام ایجاد می‌کند. تلگرام دائما پلتفرم خود را بهبود می‌بخشد و بسیاری از ویژگی‌هایی که در ابتدا در نسخه پرمیوم معرفی شدند، در نهایت در نسخه رایگان آن نیز ارائه شدند. در بخش‌های بعدی، ویژگی‌های اضافی و پیشرفت‌هایی را که طرح پرمیوم را متمایز می‌کند و تفاوت تلگرام پرمیوم و رایگان را بررسی می‌کنیم.

تفاوت های تلگرام پریمیوم و معمولی در عملکردهای موجود

مقایسه تفاوت های تلگرام پرمیوم و نسخه معمولی تلگرام

همانطور که مشاهده کردید هر دو نسخه تلگرام ویژگی‌های اصلی یک پیام‌رسان را ارائه می‌کنند اما برای کسانی که خواهان یک تجربه پیام‌رسانی ساده‌تر و غنی‌تر هستند، تلگرام پریمیوم همه این ویژگی‌های را ارتقا داده و یک قدم جلوتر از تلگرام پایه می‌ایستد.

اگر تا به حال متوجه نشدید که دقیقا چه چیزی این دو نسخه را از هم متمایز می‌کند، مطالعه جدول زیر تمام ابهامات شما را از بین می‌برد.

ویژگی نسخه معمولی نسخه پرمیوم
حجم و فضای دانلود محدود (۵۰۰ گیگابایت) نامحدود (۲ ترابایت)
فضای ابری محدود نامحدود
امکان ترجمه پیام‌ها ندارد دارد
تم‌ها محدود متنوع
قابلیت پین کردن چت‌ها تعداد محدود نامحدود
امکان مخفی کردن آیکون برنامه ندارد دارد
قابلیت پیش‌نمایش لینک‌ها ندارد دارد
امکان حذف تبلیغات ندارد دارد
کیفیت پیام‌های صوتی معمولی بالا
ویژگی تبدیل ویس به متن ندارد دارد
پشتیبانی محدود از طریق بات‌های تلگرام پشتیبانی ۲۴/۷ از طریق ایمیل و چت
حجم فایل‌های قابل ارسال محدود (۲ گیگ) حجیم‌تر (۴ گیگ)
ظرفیت گروه‌ها و کانال‌ها محدود (۵۰۰) دو برابر (۱۰۰۰)
مدیریت گروه‌ها و کانال‌ها ساده پیشرفته
قیمت کاملا رایگان اشتراک ماهانه با هزینه اندک
آمار کانال‌ها محدود دقیق

علاوه‌بر تفاوت‌های تلگرام پریمیوم و معمولی که در جدول بالا مشاهده کردید در نسخه پرمیوم برخی از عملکردهای موجود ارتقا یافته‌اند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

کاهش دوبرابری محدودیت‌ها

تلگرام پریمیوم در مقایسه با نسخه رایگان آن، محدودیت‌های عملکردهای مختلف را کاهش می‌دهد. این شامل:

  • آپلود فایل‌ها: می‌توانید فایل‌های سنگین را به‌راحتی به اشتراک بگذارید. کاربران پرمیوم می‌توانند فایل‌هایی را با حجم ۴ گیگابایت آپلود کنند، که محدودیت نسخه رایگان را دو برابر می‌کند.
  • مدیریت چت: چت‌های خود را با دو برابر کردن تعداد پوشه‌ها (۱۰) و چت‌ها در هر پوشه (۲۰۰) به‌طور بهتری سازماندهی کنید. نسخه پرمیوم به شما این امکان را می‌دهد که مکالمات خود را با دقت دسته‌بندی کنید تا در زمان نیاز به‌راحتی و بی‌دردسر آن‌ها را پیدا کنید.

تفاوت سرعت دانلود در تلگرام پریمیوم و معمولی

به لطف منابع سرور تلگرام پرمیوم، سرعت دانلود بالاتری را برای رسانه‌ها و فایل‌ها حتی در هنگام اتصالات ضعیف اینترنت تجربه کنید. این امر می‌تواند زمان انتظار را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد. این ویژگی‌ها تنها گوشه‌ای کوچک از برتری‌های تلگرام پرمیوم است که در انتظار مشترکین آن است. به خواندن ادامه دهید تا ویژگی‌های انحصاری بیشتری را کشف کنید و با تفاوت های تلگرام پرمیوم و معمولی بیشتر آشنا شوید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله هر آنچه لازم است در مورد تلگرام پریمیوم بدانید را مطالعه کنید تا با ویژگی‌های نسخه پرمیوم تلگرام به‌طور کامل آشنا شوید.

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد تلگرام پرمیوم

نسخه پرمیوم تلگرام، با ارائه امکانات و قابلیت‌های انحصاری، تجربه کار با این پیام‌رسان را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد. برخی از امکانات منحصر‌به‌فرد نسخه پرمیوم عبارتند از:

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد تلگرام پرمیوم

تبدیل صدا به متن

هنگامی‌که برای گوش دادن به یک پیام صوتی طولانی فرصتی ندارید با نسخه پرمیوم تلگرام می‌توانید از جادوی تبدیل صدا به متن استفاده کنید. این ویژگی پیام‌های صوتی را به متن رونویسی می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به اختصاص زمان برای گوش دادن به ویس، مطالب را به‌سرعت درک کنید. ویژگی تبدیل صدا به متن حتی برای پیام‌های ویدیویی نیز کار می‌کند.

استیکرها و ری‌اکشن‌های ویژه پرمیوم

پرمیوم مجموعه‌ای از استیکرهای متحرک منحصر‌به‌فرد را ارائه می‌دهد که به پیام‌های شما چاشنی و شخصیت می‌بخشد. نه‌تنها می‌توانید حالات خود را با این استیکر‌های ویژه بیان کنید، بلکه می‌توانید طیف وسیع‌تری از ری‌اکشن‌ها را در مقایسه با طرح رایگان به کار بگیرید. به‌علاوه برای شخصی‌سازی سبک ارتباطی خود، تلگرام پرمیوم حتی به شما امکان می‌دهد بسته‌های ایموجی سفارشی خود را آپلود کنید که پیام‌های شما را واقعا منحصر‌به‌فرد می‌کند.

مدیریت پیشرفته چت در گروه‌ها و کانال‌ها

مدیریت گروه‌ها و کانال‌های بزرگ می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. پرمیوم با ویژگی‌های پیشرفته مدیریت چت به شما قدرت در دست گرفتن کنترل آن‌ها را می‌دهد و ابزارهایی را برای حفظ نظم و کارآمد نگه داشتن مکالمات در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید مجوزهای خاصی را به سایر ادمین‌ها اختصاص دهید و به آن‌ها اجازه دهید کارهایی مانند حذف پیام‌ها یا محدود کردن افرادی که می‌توانند پیام ارسال کنند را به‌طور کامل انجام دهند.

تصاویر پروفایل متحرک

با استفاده از نسخه پرمیوم، می‌توانید یک عکس پروفایل متحرک قرار دهید که حس پویایی را به پروفایل شما می‌بخشد. این یک راه عالی برای نشان دادن شخصیت و متمایز شدن از دیگران است.

نشان ویژه پرمیوم

آیا می‌خواهید همه بدانند که شما یک کاربر پرمیوم هستید؟ یک نشان ویژه در کنار نام کاربری شما اضافه می‌شود که نشان‌دهنده تعهد شما به پلتفرم و بازگشایی پتانسیل کامل تلگرام است.

آیکون‌های متفاوت برنامه تلگرام پرمیوم

یکی دیگر از تفاوت های تلگرام پرمیوم و معمولی این است که مشترکین پرمیوم می‌توانند از میان مجموعه‌ای از آیکون‌های منحصربه‌فرد برنامه انتخاب کنند و این امر به شما امکان می‌دهد ظاهر اپلیکیشن تلگرام را طوری شخصی‌سازی کنید که کاملا با سبک شما مطابقت داشته باشد.

تفاوت تلگرام پرمیوم و معمولی در استوری

امکان استوری گذاشتن

کاربران پرمیوم می‌توانند از استوری و ایموجی‌ها برای انتقال بصری حال‌و‌هوا یا وضعیت فعلی خود استفاده کنند. این یک راه سریع و ظریف است تا دیگران بدون نیاز به ارسال پیام جداگانه بدانند که شما در حال حاضر چه احساسی دارید. این ویژگی همچنین برای کسب‌وکارها می‌تواند به‌منظور اطلاع‌رسانی از کمپین‌ها و اخبار مربوطه و برندینگ استفاده شود.

ترجمه بلادرنگ متن‌ها

با کمک این ویژگی موانع زبانی را از بین ببرید. این ابزار قدرتمند پیام‌ها را در لحظه ترجمه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور یکپارچه با افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند در چت شخصی یا در کانال‌ها و گروه‌ها ارتباط برقرار کنید.

این ویژگی‌های انحصاری، تلگرام پرمیوم را به سطحی کاملا جدید ارتقا می‌دهد و آن را از یک برنامه پیام‌رسانی ساده به یک مرکز ارتباطی قدرتمند تبدیل می‌کند.

بنابراین با مشاهده تفاوت های تلگرام پرمیوم و معمولی می‌توانید دریابید که نسخه رایگان برای کاربران معمولی ویژگی‌های عالی برای یک پیام‌رسان امن مانند اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ و دسترسی به کتابخانه وسیعی از کانال‌ها و گروه‌ها ارائه می‌کند.

اما اگر اغلب فایل‌های بزرگ را به اشتراک می‌گذارید، به گروه‌ها و کانال‌های متعدد می‌پیوندید، یا خواهان تجربه بدون آگهی پلتفرم هستید، در این صورت نسخه پرمیوم مزایای قابل توجهی مانند دانلود سریع‌تر، تبدیل صدا به متن و مدیریت پیشرفته چت را ارائه می‌دهد.

آنچه در تفاوت های تلگرام پرمیوم و معمولی آموختیم

اگر از تلگرام به‌طور مرتب و برای کارهای مختلف استفاده می‌کنید و به دنبال امکانات بیشتر و حریم خصوصی قوی‌تر هستید، نسخه پرمیوم گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر استفاده شما از تلگرام محدود به موارد پایه و ضروری است، نسخه رایگان می‌تواند نیازهای شما را به‌طور کامل برآورده کند.

تفاوت های تلگرام پرمیوم و معمولی را در نظر بگیرید و نیازها و الگوهای استفاده خود را ارزیابی کنید. در نهایت انتخاب شما به نیازهای فردی و الگوهای استفاده شما بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم که هر دو نسخه را به مدت کوتاهی به‌صورت آزمایشی استفاده کنید تا بتوانید به‌طور دقیق‌تر تصمیم بگیرید که کدام نسخه برای شما مناسب‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا