تلگرام

هر آنچه لازم است در مورد تلگرام پریمیوم بدانید

اگر نمی‌دانید تلگرام پرمیوم چیست، تشخیص اینکه آیا ارزش هزینه کردن دارد یا خیر، دشوار است. تلگرام با بیش از 900 میلیون کاربر فعال، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان موجود برای موبایل به حساب می‌رود. این پیام‌رسان در سال ۲۰۲۲ سرویس اشتراکی به نام Telegram Premium راه‌اندازی کرد. اشتراک تلگرام پریمیوم، به کاربران امکانات و ویژگی‌های جدید را در برنامه ارائه می‌دهد.

در این مقاله درباره اکانت تلگرام پریمیوم، مزایا و نحوه دسترسی به آن صحبت می‌کنیم.

تلگرام پرمیوم چیست؟

نسخه پریمیوم تلگرام ویژگی‌های جدیدی را به برنامه اضافه می‌کند. تلگرام پریمیوم یک اشتراک پولی برای برنامه پیام‌رسان تلگرام است. با خرید اشتراک تلگرام پریمیوم می‌توانید از ویژگی‌های خاصی در برنامه لذت ببرید که کاربران رایگان نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

تلگرام پلتفرمی است که هم توسط حرفه‌ای‌های تجاری و هم کاربران معمولی استفاده می‌شود و قابلیت های تلگرام پریمیوم می‌تواند برای هر دو گروه جذاب باشد. این نسخه ویژگی‌های خاصی مانند امکان آپلود فایل‌های بزرگ‌تر، استیکرهای انحصاری، دانلود سریع‌تر و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با انتخاب اکانت تلگرام پریمیوم، شما نه تنها به ویژگی‌های انحصاری دسترسی پیدا می‌کنید، بلکه برای حمایت از توسعه مداوم این پلتفرم، سرمایه‌ای نیز به آن اختصاص می‌دهید. نکته مهم این است که این بودجه به تلگرام کمک می‌کند تا نسخه رایگان خود را ارائه دهد و بهبود ببخشد و تضمین می‌کند که خدمات پیام‌رسانی اولیه برای سایر کاربران نسخه معمولی آن در دسترس باقی بماند.

برای اطلاع از ویژگی‌های نسخه عادی تلگرام، پیشنهاد می‌کنیم مقاله با این آموزش استاد تلگرام شوید! را مطالعه کنید.

اگر همچنان برای شما سوال است که مزایای استفاده از تلگرام پرمیوم چیست، به خواندن مقاله ادامه دهید تا با مزایا و امکانات Telegram Premium آشنا شوید.

مزایا و قابلیت های تلگرام پریمیوم

مزایا و قابلیت های تلگرام پریمیوم

اکانت تلگرام پریمیوم تمام ویژگی‌هایی را که با نسخه رایگان استاندارد دریافت خواهید کرد، ارائه می‌کند و همچنین قابلیت‌های جدیدی را نیز اضافه می‌کند. بیایید لیست امکانات انحصاری Telegram Premium را بررسی کنیم:

آپلود فایل‌های بزرگ‌تر

تلگرام یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان فوری مبتنی‌بر فضای ابری است. شما می‌توانید فایل‌ها و رسانه‌های بزرگی را به‌صورت جداگانه تا 2 گیگابایت در تلگرام آپلود کنید. با اشتراک تلگرام پریمیوم، می‌توانید هر فایلی را تا 4 گیگابایت انتقال دهید.

سرعت دانلود بالاتر

به‌عنوان یک مشترک تلگرام پرمیوم می‌توانید رسانه‌ها و فایل‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن دانلود کنید. زمانی‌که اشتراک تلگرام پریمیوم را خریداری می‌کنید، تلگرام تمام محدودیت‌های دانلود را از حساب شما حذف می‌کند. برای حساب‌های معمولی، تلگرام معمولا سرعت دانلود را محدود می‌کند تا مطمئن شود پهنای باند کافی وجود دارد.

عدم نمایش تبلیغات

به هیچ‌وجه در سراسر رابط کاربری تبلیغاتی دریافت نمی‌کنید. به‌تازگی تلگرام بخش تلگرام ادز خود را راه‌اندازی کرده است و آگهی‌های تبلیغاتی در کانال‌های بزرگ و مهم پخش می‌شود. این تبلیغات که پس از بررسی تیم تلگرام منتشر می‌شوند برای کاربران پریمیوم تلگرام نمایش داده نخواهد شد.

کاهش دوبرابری محدودیت‌ها در تلگرام پریمیوم

کاهش دوبرابری محدودیت‌ها

با تلگرام پریمیوم می‌توانید تا ۱۰۰۰ کانال را دنبال کنید، حداکثر ۲۰ لینک t.me/username را رزرو کرده، یک حساب چهارم به هر برنامه تلگرام اضافه کنید، تا ۴۰۰ فایل GIF را در موارد دلخواه خود ذخیره نمایید و حداکثر ۱۰ چت را پین کنید. برای تلگرام استاندارد همه این موارد نصف خواهد بود.

عکس پروفایل متحرک

ویژگی بعدی به شما امکان می‌دهد از فیلم‌ها برای پروفایل خود استفاده کنید. می‌توانید به‌جای عکس پروفایل، کلیپ‌های کوتاهی را قرار دهید. همه افرادی که از برنامه استفاده می‌کنند اعم از کاربران معمولی و پریمیوم، می‌توانند ویدیوهای پروفایل متحرک اعضای ممتاز را ببینند.

نشان تلگرام پرمیوم

زمانی‌که عضو تلگرام پریمیوم هستید، یک نشان جدید در کنار نام کاربری خود دریافت خواهید کرد. اگر می‌پرسید نشان تلگرام پرمیوم چیست؟ باید بگوییم این نماد یک ستاره بنفش است.

نشان تلگرام پرمیوم

تبدیل صدای ویدئو و ویس به متن

وقتی که نمی‌خواهید یا نمی‌توانید یک ویدئو را با صدا ببینید یا یک ویس را گوش کنید اما می‌خواهید ببینید چه چیزی گفته می‌شود، این ویژگی مناسب خواهد بود. با کمک این ویژگی ارتباطات صوتی را می‌توانید به متن تبدیل کنید. همچنین برای کمک به بهتر شدن آن‌ها، می‌توانید به متن دیکته‌شده رتبه دهید.

تنظیمات حریم خصوصی پیام صوتی

اگر فردی هستید که معمولا در گروه‌ها پیام‌های صوتی ارسال می‌کنید، پس این قابلیت را دوست خواهید داشت. تلگرام پریمیوم به کاربران امکان دسترسی به تنظیمات حریم خصوصی پیام صوتی را می‌دهد. این منو به شما امکان می‌دهد تنظیم کنید چه کسی می‌تواند پیام‌های شما را بشنوند. شما این گزینه را دارید که بین اینکه به همه اجازه دهید پیام‌های شما را بشنوند و یا برخی را مستثنی نمایید، انتخاب کنید. همچنین تنظیماتی وجود دارد که فقط به مخاطبین شما اجازه می‌دهد پیام‌های صوتی شما را بشنوند.

مدیریت چت

اشتراک تلگرام پریمیوم به شما کمک می‌کند لیست مکالمات خود را مرتب کنید. برای مثال می‌توانید پوشه پیش‌فرض چت را تغییر دهید تا برنامه همیشه در دسته‌بندی خاصی مانند خوانده نشده، به جای همه چت‌ها باز شود. اگر چت شلوغی دارید، در قسمت «Privacy and Security» می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که تمام چت‌های جدید Muted و Archive شوند. این امر مدیریت چت‌های آشفته را آسان‌تر می‌کند.

به‌علاوه اگر نمی‌خواهید کسی به شما پیام بدهد، می‌توانید اکانت تلگرام خود را طوری تنظیم کنید که فقط افراد خاصی بتوانند به شما پیام بدهند.

استیکر‌ها، ری‌اکشن‌ها و ایموجی‌های سفارشی

اگر ایموجی‌ها و استیکرها را دوست دارید، اشتراک تلگرام پریمیوم به شما امکان دسترسی به مجموعه وسیع‌تری از ایموجی‌ها و استیکر‌ها را می‌دهد. همچنین به شما امکان می‌دهد ایموجی‌ها را به استوری خود اضافه کنید. اعضای پریمیوم می‌توانند به بی‌نهایت ایموجی دسترسی داشته باشند.

می‌توانید به پیام‌ها به‌صورت نامحدودی ری‌اکشن نشان دهید. در تلگرام معمولی می‌توانید به یک پیام با یک ایموجی ری‌اکشن نشان دهید. با اشتراک پریمیوم، می‌توانید به یک پیام با چندین ایموجی واکنش نشان دهید. تلگرام پریمیوم همچنین ۱۰ ایموجی جدید برای ری‌اکشن را به شما ارائه می‌دهد.

استیکر‌ها، ری‌اکشن‌ها و ایموجی‌های سفارشی در تلگرام پریمیوم

ترجمه چت بلادرنگ

اکانت پریمیوم همچنین می‌تواند ترجمه بلادرنگ در چت‌ها انجام دهد. عضویت پرمیوم به شما این امکان را می‌دهد که با فشار یک دکمه، کل چت را ترجمه کنید. دکمه ترجمه درست بالای متن قرار دارد. در سمت راست صفحه، منوی سه نقطه‌ای را می‌بینید که در آن می‌توانید انتخاب کنید متن به کدام زبان ترجمه شود.

همانطور که دیدید با عضویت در تلگرام پریمیوم به ویژگی‌های اضافی یا ارتقا‌یافته دست پیدا می‌کنید. حالا بیایید چگونگی ثبت‌نام و نحوه خرید اشتراک تلگرام پریمیوم را بررسی کنیم. برای درک بهتر ویژگی‌های تلگرام پرمیوم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله تفاوت تلگرام پرمیوم و رایگان را مطالعه کنید.

چگونه در تلگرام پریمیوم مشترک شویم؟

نحوه اشتراک در تلگرام پرمیوم چیست؟ ثبت‌نام برای تلگرام پریمیوم واقعا ساده است. در اینجا نحوه عضویت در تلگرام پریمیوم آمده است:

  • وارد اپلیکیشن تلگرام شوید.
  • روی منوی سه‌خطی در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  • در آنجا، به تنظیمات بروید.
  • در تنظیمات خود به پایین اسکرول کنید تا دکمه Telegram Premium را ببینید.
  • وقتی روی آن ضربه می‌زنید، یک دکمه Subscribe در پایین مشاهده می‌کنید.
  • روش پرداخت خود را انتخاب کنید.

چگونه در تلگرام پریمیوم مشترک شویم؟

قیمت اشتراک تلگرام پریمیوم بسته به موقعیت مکانی شما، حدود ۵ دلار در ماه است. شما باید هزینه اشتراک را به‌صورت ۳، ۶ یا ۱۲ ماهه پرداخت کنید. اگر اشتراک سالانه را انتخاب کنید، از تخفیف قابل‌توجهی برخوردار خواهید شد. فرآیند پرداخت، بسته به دستگاهی که استفاده می‌کنید، از طریق Play Store یا App Store است. اما از آنجایی که در ایران با محدودیت‌هایی برای استفاده از این سرویس‌ها و پرداخت رو به‌رو هستیم، باید از روش‌های دیگری برای خرید اشتراک تلگرام پرمیوم استفاده کنیم.

اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، مطالعه مقاله چگونه تلگرام پرمیوم را فعال کنیم را توصیه می‌کنیم.

روش‌های خرید اشتراک تلگرام پرمیوم چیست؟

همانطور که گفتیم فعال کردن تلگرام پرمیوم برای ما ایرانیان تا حدودی دشوار است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از سایت‌های داخلی اشتراک پریمیوم بخرید. برای خرید اکانت تلگرام پریمیوم می‌توانید به سایت فالووران مراجعه کنید. با خرید از سایت فالووران دیگر نیازی به استفاده از روش‌های پیچیده و ناامن برای پرداخت هزینه اشتراک ندارید. همچنین پس از پرداخت هزینه، اکانت شما در فاصله کوتاهی نسخه پریمیوم ارتقا خواهد یافت و در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید از پشتیبانی ۲۴/۷ فالووران استفاده کنید. در این روش، شما به‌سادگی می‌توانید:

  • مدت زمان اشتراک مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • هزینه مربوطه را به‌صورت امن و آنلاین پرداخت کنید.
  • آیدی تلگرام خود را وارد نمایید.

و در عرض زمان کوتاهی، اکانت تلگرام شما به نسخه پریمیوم ارتقا خواهد یافت!

خرید تلگرام پرمیوم با ربات تلگرام

می‌توانید اشتراک تلگرام پریمیوم را با استفاده از ربات تلگرام خریداری نمایید. اگر اشتراک خود را از طریق تلگرام @PremiumBot بخرید، از تخفیف پیش‌فرض برخوردار می‌شوید زیرا هیچ هزینه اضافی از طرف اپل یا گوگل دریافت نمی‌شود. البته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده، خرید مستقیم اکانت تلگرام پریمیوم در ایران از طریق بات تلگرامی @PremiumBot در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. می‌توانید از روش‌های جایگزین و معرفی‌شده در بالا استفاده کنید.

دریافت تلگرام پریمیوم به‌صورت گیفت

دریافت تلگرام پریمیوم به‌صورت گیفت

همه افراد دارای اشتراک پریمیوم می‌توانند برای کاربران دیگر اشتراک ۳، ۶ یا ۱۲ ماهه ارسال کنند. در تنظیمات تلگرام یک بخش جدید به نام «Gift Premium» وجود دارد که می‌توانید حداکثر ۱۰ کاربر را انتخاب کنید و با یک ضربه به آن‌ها اشتراک تلگرام پریمیوم هدیه بدهید.

  • برای این کار باید به پروفایل کاربر بروید.
  • روی 💬 ضربه بزنید و گزینه Gift Premium را انتخاب کنید.
  • اشتراک هدیه فورا به‌عنوان یک پیام ویژه در چت شما با آن کاربر ارسال می‌شود.

اگر کاربر قبلا اکانت پریمیوک داشته باشد، می‌تواند هدیه را ذخیره کند تا بعدا فعال شود یا آن را برای یک دوست ارسال کند.

ارتباط تلگرام بیزینس و تلگرام پرمیوم چیست؟

ارتباط تلگرام بیزینس و تلگرام پرمیوم چیست؟

شما با یک حساب تلگرام پرمیوم به تمام ویژگی‌های تلگرام بیزینس دسترسی دارید. در حال حاضر، به نظر می‌رسد تلگرام این دو طرح را با هم ترکیب می‌کند. اگر کسب‌و‌کاری هستید که از تلگرام برای تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنید، اکانت پریمیوم چندین ویژگی مفید را برای راحتی کار شما ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر موارد ساده‌ای مانند ساعات کاری و مکان، می‌توانید پیام‌های خوشامدگویی و پاسخ‌های سریع را از پیش تنظیم کنید تا به شما کمک کند تا بیشتر با مخاطبان خود تعامل کنید. می‌توانید یک صفحه شروع سفارشی راه‌اندازی کنید تا اولین چیزی باشد که مردم قبل از شروع گپ با شما می‌بینند و پیام‌هایی برای اطلاع مشتریان از زمانی که نمی‌توانید پاسخ دهید را آماده کنید.

 

راهکار لغو اشتراک تلگرام پرمیوم چیست؟

تلگرام پرمیوم با ارائه امکانات ویژه‌ای مانند آپلود نامحدود فایل، ایموجی‌های متحرک و حریم خصوصی بیشتر، تجربه کار با تلگرام را ارتقا می‌دهد. با این حال، اگر می‌خواهید اشتراک خود را لغو کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

لغو اشتراک در اندروید:

  • وارد برنامه Google Play شوید.
  • روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • گزینه «Payments & subscriptions» را انتخاب کنید.
  • روی «Subscriptions» ضربه بزنید.
  • اشتراک «Telegram Premium» را پیدا کرده و «Cancel subscription» را انتخاب کنید.
  • دلیل لغو اشتراک را انتخاب کرده و روی «Continue» ضربه بزنید.
  • برای نهایی کردن لغو، روی «Cancel Subscription» کلیک کنید.

لغو اشتراک تلگرام پرمیوم در آیفون:

  • برنامه App Store را باز کنید.
  • روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • از میان گزینه‌ها «Subscriptions» را انتخاب کنید.
  • اشتراک «Telegram Premium» را پیدا کرده و روی «Cancel Subscription» ضربه بزنید.
  • برای تأیید لغو، «Confirm» را انتخاب کنید.

غیرفعال‌سازی تلگرام پرمیوم در دسکتاپ امکان‌پذیر نیست و باید آن را از طریق گوشی انجام دهید. اگر اشتراک سالانه تلگرام پرمیوم را خریداری کرده باشید، لغو آن در طول دوره اشتراک امکان‌پذیر نیست و باید تا پایان دوره صبر کنید. پس از لغو اشتراک، همچنان تا پایان دوره اشتراک فعلی به امکانات پرمیوم دسترسی خواهید داشت.

نظر شما برای ارتقا به تلگرام پرمیوم چیست؟

بنابراین، تصمیم شما برای ارتقا تلگرام پرمیوم چیست؟ این واقعا به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر کسب‌وکاری دارید که از تلگرام برای حفظ ارتباط با مشتریان خود در سرتاسر جهان استفاده می‌کند، احتمالا ارزش زیادی در قابلیت های تلگرام پریمیوم می‌یابید.

تلگرام پریمیوم نسبت به نسخه معمولی برنامه ویژگی‌ها، مزایا و راحتی بیشتری را ارائه می‌دهد و در مقایسه با سایر خدمات مشابه مقرون‌به‌صرفه است. با اشتراک تلگرام پریمیوم از کانال‌های بدون تبلیغات، فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتر و استیکرهای ممتاز لذت ببرید. با این حال، همچنان می‌توانید بدون اشتراک تلگرام پریمیوم از ویژگی‌ها و عملکردهای اصلی تلگرام بهره‌مند شوید. در نهایت، تصمیم به خرید اشتراک تلگرام پریمیوم به ترجیحات، نیازها و بودجه شما برمی‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا