توییچ

چگونه با بازی کردن در توییچ می‌توان درآمد کسب کرد؟

هم‌اکنون هزاران نفر در حال پخش زنده بازی‌های ویدیویی خود در توییچ هستند. اما آیا راهی برای کسب درآمد از توییچ وجود دارد؟ اگر از بچگی به شما هم گفته‌ شده که از بازی کردن پول درنمی‌آورید، امروز در این مقاله می‌خواهیم راه‌های کسب درآمد در توییچ و بازی‌های ویدئویی را به شما بگوییم!

شروع کسب درآمد از توییچ

برای شروع کسب درآمد از کانال خود از طریق ابزارهای توییچ، باید یکی از حالت‌های افیلیت (Affiliate) یا پارتنر (Partner) باشید. برای عضویت، کانال شما باید شرایط خاصی را برآورده کند. هر دو حالت افیلیت و پارتنر به شما امکان می‌دهند از طریق تبلیغات، بیت‌ها و اشتراک‌ها درآمد کسب کنید، اما تفاوت‌هایی بین این دو حالت نیز وجود دارد.

 

مرحله اول برای شروع کسب درآمد از توییچ

تفاوت اصلی بین افیلیت و پارتنر این است که پارتنر مزایا و ویژگی‌های بیشتری را به شما می‌دهد. این مزایا شامل ایموجی‌های بیشتر، اولویت پشتیبانی، تبلیغات اضافی، پنل‌های پارتنر و موارد دیگر است.

برای واجد شرایط شدن برای افیلیت یا پارتنر توییچ، باید شرایط زیر را داشته باشید:

معیارها افیلیت پارتنر
فالورر ۵۰ +۵۰
روزهای استریمینگ در ۳۰ روز گذشته ۷ ۱۲
ساعت‌های استریمینگ در ۳۰ روز گذشته ۸ ۲۵
میانگین بیننده ۳ ۷۵

در داشبورد خود می‌توانید پیشرفت خود را با برنامه‌های Affiliate و Partner ردیابی کنید.

12 راه‌ کسب درآمد از توییچ

در ادامه ۱۲ راه برای شروع کسب درآمد در برنامه توییج را با هم بررسی می‌کنیم.

1.کسب در‌آمد از بیت‌های توییچ

هنگامی‌که یک شریک مالی یا افیلیت توییچ هستید، می‌توانید از کانال خود بیت‌ دریافت کنید. بیت‌ها ارز مجازی توییچ هستند. بینندگان می‌توانند بیت بخرند و برای حمایت به استریمرهای مورد‌علاقه خود ارسال کنند.

کسب در‌آمد از بیت های توییچ

 

2. کسب درآمد به‌وسیله مشترکین در توییچ

همراه با توانایی پذیرش بیت‌ها، برنامه‌های Affiliate و Partner به شما این امکان را می‌دهند که شروع به جذب مشترکین پولی کنید. اگر مردم دوست دارند استریم‌های شما را تماشا کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه ماهانه مشترک کانال شما شوند. بینندگان در ازای عضو شدن در کانال شما، امتیازاتی دریافت خواهند کرد. این موارد می‌تواند شامل نشان‌های مشترک و امکان تماشای استریم بدون آگهی باشد.

3. درآمدزایی با تبلیغات در توییچ

تبلیغات در هر ویدیوی توییچ اجرا می‌شود، اما تنها در‌صورتی می‌توانید از آن درآمد کسب کنید که افیلیت یا شریک مالی باشید. این تبلیغات در طول استریمینگ به بینندگان نشان داده می‌شود، مگر اینکه مشترکین کانال پولی باشند.
به‌عنوان یک شریک افیلیت یا پارتنر توییچ، می‌توانید تصمیم بگیرید که تبلیغات میان‌ استریم برای چه زمانی و چه مدت فعال باشند. با‌این‌حال، بهتر است استریم‌های خود را با تبلیغات بیش‌از‌حد کسل‌کننده نکنید.

4. کسب درآمد از دونیت کردن (Donations) در توییچ

قبل‌تر به اهدای بیت به‌عنوان راهی برای کسب درآمد در توییچ اشاره کرده‌ایم. با‌این‌حال، اگر هنوز واجد شرایط افیلیت یا پارتنر توییچ نیستید، همچنان می‌توانید کمک‌های مالی دیگر را بپذیرید. می‌توانید این کار را با افزودن دکمه PayPal donation به توضیحات کانال خود انجام دهید. این بدان‌ معنی است که شما ۱۰۰٪ کامل از آنچه مردم اهدا می‌کنند را دریافت خواهید کرد.

5. دریافت هدایا از طرف بینندگان

پلاگین‌های خوبی وجود دارد که می‌توانید در کانال خود از آنها استفاده کنید و بینندگان می‌توانند اقلام فیزیکی را به شما هدیه دهند. اگرچه این دقیقاً به معنای کسب درآمد از توییچ نیست، اما می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند.
به‌‌عنوان‌مثال، با Throne، می‌توانید یک لیست خواسته‌های آمازون ایجاد کنید. سپس بینندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که از این لیست برای شما هدیه بخرند.

کسب درآمد از دونیت کردن (Donations) در توییچ

6. افیلیت مارکتینگ در توییچ

بسیاری از استریمرهای توییچ با استفاده از افیلیت مارکتینگ درآمد کسب می‌کنند. در اصل، این به‌معنای لینک دادن به محصولات یا خدمات است و اگر شخصی از طریق این لینک‌ها خرید کند، شما کمیسیون دریافت می‌کنید.
انواع محصولات و خدماتی که می‌توانید تبلیغ کنید به محتوای شما بستگی دارد. شما به‌عنوان یک استریمر بازی‌های ویدیویی، می‌توانید تجهیزاتی را که برای انجام بازی‌ها استفاده می‌کنید تبلیغ نمایید.

7. درآمدزایی با حمایت‌های مالی (Sponsorships)

هنگامی‌که مخاطبان شما شروع به رشد می‌کنند، توجه برندها جلب می‌شود. اما برای این کار به میلیون‌ها فالوور یا بیننده نیاز ندارید. اگر برندی با محتوای شما هماهنگ باشد و بینندگان با شما تعامل کنند، این مسئله می‌تواند نتیجه بسیار خوبی دهد.
اسپانسرشیپ را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید محصولات را منشن و معرفی کنید. یک لوگوی برند را به استریم خود اضافه کنید یا در توضیحات خود به برند لینک دهید.

8. فروش کالا در توییچ

اگر انجمن شما در توییچ رشد کند، در نهایت می‌توانید حتی کالای خود را ایجاد کنید. می‌توانید از لوگوی خود برای ارائه کالا استفاده کنید.
هر‌ چند تولید و فروش محصول نیاز به برنامه‌ریزی و زمان دارد. اطمینان حاصل کنید که محصولات از کیفیت خوبی برخوردار هستند. شما نباید افرادی را که از استریم‌هایتان حمایت می‌کنند ناامید کنید.

کسب درآمد با فروش کالا در توییچ

9. کسب درآمد با مشترکین Patreon توییچ

راه‌اندازی یک صفحه Patreon یک راه عالی برای تنوع بخشیدن به درآمدزایی شما از توییچ است. در Patreon، می‌توانید محتوای انحصاری پلت‌فرم را ارائه دهید، نکات و ترفندهای اضافی را به اشتراک بگذارید یا به افراد اجازه دهید به کانال‌های Patreon دسترسی داشته باشند.

10. کسب درآمد از تبلیغات یوتیوب با استریم‌های توییچ

ایجاد محتوای اضافی در پلت‌فرم‌های دیگر می‌تواند به شما کمک کند درآمد خود را از توییچ افزایش دهید. راه‌های متعددی برای انجام این کار وجود دارد، اما تغییر کاربری استریم‌های توییچ و تبدیل آن‌ها به ویدیوهای یوتیوب یک گزینه عالی است.
به‌عنوان‌مثال می‌توانید بازی‌های ویدیویی که پخش می‌کنید را آموزش دهید و به‌وسیله آن از تبلیغات یوتیوب درآمدزایی کنید.

کسب درآمد از تبلیغات یوتیوب با استریم‌های توییچ

11 درآمدزایی با بردن مسابقات در توییچ

اگر ساعت‌ها استریمینگ، شما را به یک فرد حرفه‌ای در یک بازی ویدیویی خاص تبدیل کرده است، می‌توانید به یک تورنمنت ملحق شوید. بسته به بازی، می‌توانید این کار را به‌صورت فردی یا تیمی (مثلاً با سایر استریمرها) انجام دهید.
پخش مسابقات باعث ایجاد محتوای عالی برای جامعه شما می‌شود. اگر خوب عمل کنید، حتی ممکن است طرفداران جدیدی پیدا کنید.

12. کسب درآمد با مربی‌گری در توییچ

هنگامی‌که تجربه استریم کردن و افزایش مخاطب در توییچ را کسب کردید، حتی می‌توانید تخصص خود را به‌عنوان یک سرویس ارائه دهید. با ارائه جلسات مربیگری، می‌توانید به استریمرهای جدید توییچ کمک کنید تا از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌اید اجتناب کنند.

درآمد استریمرهای توییچ به ازای هر مشترک

میزان پولی که استریمرها در توییچ به دست می‌آورند بسیار متفاوت است. درآمد به عوامل مختلفی مانند تعداد بیننده، فالوری که دارید، تعداد دفعات و اینکه مدت استریمینگ شما چقدر است، بستگی دارد.
اگرچه بزرگ‌ترین کانال‌ها به‌طور بالقوه می‌توانند میلیون‌ها دلار درآمد کسب کنند، اما اکثر استریمر‌های توییچ تقریباً این میزان درآمد را ندارند. با‌این‌حال، تبدیل شدن به یک استریمر راهی عالی برای کسب درآمد از بازی‌ها است.

استریمرهای توییچ چقدر کسب درآمد می‌کنند؟

اشتراک‌های پولی توییچ یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد برای استریمرها است. استریمرها ۵۰٪ را در هر اشتراک دریافت می‌کنند.
سطوح اشتراک مختلفی وجود دارد که از 3.99 پوند در ماه شروع می‌شود و تا 19.99 پوند در ماه می‌رسد. هر سطح اشتراک امتیاز های متفاوتی برای بیننده دارد. با‌ این‌حال، تنها زمانی می‌توانید شروع به ارائه اشتراک در استریمینگ خود کنید که به یک پارتنر یا افیلیت توییچ تبدیل شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله راه‌های کسب درآمد از توییچ و نحوه ایجاد حساب کاربری را به شما عزیزان توضیح دادیم. با انجام مراحل ذکر شده می‌توانید به راحتی اکانت بسازید و به درآمدزایی از توییچ بپردازید.

هر سوالی هم که داشتید می‌توانید در کامنت از ما بپرسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آنا سلطانپور

مدیریت محتوا به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا