توییچ

توییچ چیست؟ از استریم و دونیت کردن تا کسب درآمد از Twitch

توییچ یک پلتفرم پخش زنده برای گیمرها است. افرادی که گیمر نیستند ممکن است جذابیت تماشای بازی‌های ویدیویی دیگران را متوجه نشوند، اما با ۱۵ میلیون کاربر روزانه Twitch بسیار محبوب است. با آموزش توییچ می‌توانید دلیل این محبوبیت را می‌فهمید.

 

توییچ چیست؟

Twitch یک سرویس آنلاین محبوب است که برای تماشا و استریم پخش‌های ویدئویی دیجیتال استفاده می‌شود. در ابتدا تقریبا به طور کامل بر روی بازی‌های ویدیویی متمرکز بود، اما از آن زمان به بعد گسترش یافت و شامل استریم‌هایی شد که به خلق آثار هنری، موسیقی، برنامه‌های گفتگو و صرفا چت اختصاص داده شدند.

در توییچ کاربران می‌توانند بازی‌های دیگر افراد را تماشا کنند، با سایر بینندگان تعامل داشته باشند یا گیم‌پلی خود را به صورت زنده برای دنیا پخش کنند. بازی‌های مختلف زیادی استریم می‌شوند که عناوین محبوبی مانند Fortnite، Teamfight Tactics، League of Legends و Grand Theft Auto V جزو پربیننده‌ترین‌ها هستند.

استریمرها همچنین پتانسیل کسب درآمد از طریق اشتراک و مشارکت twitch را دارند. پس بهتر است هر چه سریع‌تر آموزش پلتفرم آنلاین و جذاب توییچ را ببینیم.

[smcore_single_promotion title=”پنل توییچ” cta_text=”همین حالا خرید کنید” cta_link=”https://followeran.com/پنل-توییچ/” bg_color=”undefined” text_color=”undefined ]
  • قیمت ارزان
  • تحویل فوری
  • امنیت بالا
[/smcore_single_promotion]

آموزش توییچ چیست؟

 

توییچ چگونه کار می‌کند؟

گیمرهای بازی‌های ویدیویی، ویدیوها را آپلود می‌کنند و خودشان را در حال بازی به تصویر می‌کشند، معمولا همراه با یک تفسیر صوتی. اکثر استریم‌های توییچ دارای استریمرهایی هستند که از طریق بازی‌ها به صورت زنده بازی می‌کنند و حرف می‌زنند در حالی‌که از طریق چت با مخاطبان خود تعامل می‌نمایند. یک چت باکس به آنها کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

در بازی، چندین بازار برای بازی‌های خاص و انواع گیم‌پلی وجود دارد. این پلتفرم همچنین مسابقات eSports و برنامه‌های گفتگوی مرتبط با بازی را پخش می‌کند. Twitch به استریمرها اجازه می‌دهد تا بدون زحمت، ویدیوها را آپلود کنند و در عین حال مخاطبان فعالی را ایجاد و حفظ نمایند.

راه‌های مختلفی برای تماشای Twitch وجود دارد، از جمله وب‌سایت رسمی، و همچنین در برنامه‌های تلفن همراه و کنسول‌های بازی. کاربران همچنین می‌توانند با تجهیزاتی مانند وب‌کم و میکروفون، پخش زنده خود را تنظیم کنند. صفحه اصلی Twitch بازی‌های مختلف موجود را نشان می‌دهد که معمولا محبوب‌ترین بازی‌های کاربر یا پرطرفدار هستند، و سپس کاربر انتخاب می‌کند که چه استریمی از یک بازی خاص را تماشا کند.

برای دیدن مراحل ساخت اکانت توییچ در کامپیوتر یا گوشی مقاله ما را در سایت بخوانید.

آموزش توییچ چگونه کار می‌کند؟

 

Twitch چه سخت‌افزارهایی را پشتیبانی می‌کند؟

توییچ دارای برنامه‌هایی در چندین پلتفرم است که به استریمرها کمک می‌کند تا لایو بگیرند و به بینندگان اجازه می‌دهد کانال‌های مورد علاقه خود را بررسی کنند. سخت‌افزار پشتیبانی شده شامل:

  • اندروید؛
  • AppleTV؛
  • Chromecast؛
  • Fire TV؛
  • آیفون/ آیپد
  • NVIDIA Shield؛
  • پلی استیشن؛
  • ایکس باکس.

می‌توانید بیشتر کارهایی را که در وب‌سایت انجام می‌دهید را در اپلیکیشن نیز انجام دهید. به‌عنوان مثال، می‌توانید استریم‌ها را تماشا کنید، کانال‌ها را دنبال کنید و عضو شوید، چت نمایید و موارد دیگر. برخی از نسخه‌ها، مانند نسخه‌های iOS و Android، به استریمرها اجازه می‌دهند مستقیما با استفاده از دوربین دستگاه خود لایو بگیرند. برنامه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس نیز، بازی شما را بدون نیاز به کارت ضبط یا رایانه پخش می‌کنند.

 

چرا Twitch محبوب است؟

بازی در میان کودکان و نوجوانان بسیار محبوب است و پلتفرم توییچ به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مورد عناوین جدید اطلاعات کسب کنند، نکاتی در مورد نحوه بازی کردن، تعامل با سایر گیمرها و دنبال کردن شخصیت‌های بازی دریافت نمایند. مانند طرفداران ورزش که ستاره فوتبال یا تنیس مورد علاقه خود را تماشا می‌کنند، بینندگان Twitch نیز بازیکنان مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند.

در حالی‌که بازی اکثر محتوای توییچ را تشکیل می‌دهد، این پلتفرم همچنین میزبان اجرای موسیقی، نمایش آشپزی، آموزش‌های مربوط به هنر و صنایع دستی، و بخش‌های زندگی واقعی است که در آن افراد جنبه‌های زندگی خود را به صورت زنده پخش می‌کنند. پس بهتر است به سراغ آموزش استریم در توییچ برویم.

 

چگونه در توییچ استریم کنیم؟

برای استریم (پخش زنده) در توییچ به چند چیز نیاز دارید. ممکن است نیازهای شما بسته به تنظیمات و نحوه بازی شما متفاوت باشد. برخی از وسایلی که لازم است بدانید عبارتند از:

  • رایانه‌ای برای راه‌اندازی و مدیریت استریم شما.
  • یک دستگاه ضبط برای یک کنسول، با فرض اینکه از برنامه Twitch برای PlayStation یا Xbox استفاده نمی‌کنید.
  • نرم‌افزار استریمینگ
  • یک میکروفون برای ضبط تفسیر شما.
  • یک وب‌کم برای نشان دادن خود یا بازی‌ای که روی آن کار می‌کنید.
  • هدفون برای جلوگیری از پژواک یا بازخورد بازی یا صدای صوتی شما.

با این حال، به طور کلی، شما یک «صحنه (scene)» استریمینگ را در برنامه‌ای مانند OBS یا Streamlabs تنظیم می‌کنید. در اینجا، تمام ورودی‌های خود (فیلم بازی، صدای میکروفون، فید وب‌کم و غیره) را اضافه می‌کنید و با استفاده از کلید پخش، آن را به حساب Twitch خود لینک می‌دهید. کد (key) استریم شما برای شما منحصر به فرد است و هرگز نباید اجازه دهید دیگران آن را ببینند. از طرف دیگر، با استفاده از برنامه توییچ برای Xbox یا PlayStation، می‌توانید بدون این نرم‌افزار یا کد استریم کنید. شما فقط در برنامه کنسول وارد حساب Twitch خود می‌شوید و سپس پخش استریم خود را از طریق منوی اشتراک‌گذاری شروع می‌کنید.

آموزش استریم در توییچ

 

استریم توییچ شامل چه مواردی است؟

  • ویدیوی لایو استریم از بازی در حال انجام.
  • ویدیوی شخصی که بازی را انجام می‌دهد به همراه تفسیر لایو او.
  • یک چت روم که در آن بینندگان پخش زنده با یکدیگر تعامل دارند.

بازی، تفسیر و چت روم در Twitch لایو هستند و می‌توانند تا حد زیادی بدون سانسور باشند. برخی از کانال‌های پخش محبوب‌تر ممکن است از گردانندگان خودکار و انسانی برای ایمن و دوستانه نگه داشتن چت استفاده کنند. با این حال، زبان و بحث توهین‌آمیز در بسیاری از استریم‌های موجود در توییچ رایج است.

آموزش موارد استریم توییچ

 

آموزش یافتن استریم ها در توییچ برای تماشا

توییچ استریم‌ها را در صفحه اول وب‌سایت و برنامه‌هایش توصیه می‌کند. یکی دیگر از راه‌های محبوب برای کشف کانال‌های Twitch جدید برای تماشا، مرور دسته بازی‌ها است. این گزینه در همه برنامه‌ها و وب‌سایت Twitch در دسترس است و راهی آسان برای یافتن یک stream مربوط به عنوان یا سری بازی ویدیویی خاص است. دسته‌های دیگر برای سرچ عبارتند از: Communities، Popular، Creative و Discover. اینها را می‌توان در بخش مرور سایت اصلی پیدا کرد، اگرچه همه آنها در برنامه‌های رسمی Twitch وجود ندارند.

بسیاری از استریمرهای محبوب توییچ در توییتر و اینستاگرام کاملا فعال هستند، که هر دوی این شبکه‌های اجتماعی را جایگزینی مناسب برای کشف استریمرهای جدید برای دنبال کردن می‌کند. استفاده از رسانه‌های اجتماعی به ویژه برای یافتن استریمرهای جدید بر اساس شخصیت و سایر علایق آنها مفید است، چیزی که تشخیص آن هنگام جستجوی مستقیم در توییچ دشوار است. کلیدواژه‌های پیشنهادی برای استفاده در هنگام جستجو در رسانه‌های اجتماعی عبارتند از: «twitch stream»، «twitch streamer» و «streamer».

اگر گیمر هستید پس حتما علاقه‌مندید که پلتفرم‌های دیگر بازی را هم امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنم نحوه ساخت اکانت استیم یا Steam را هم نگاهی بیندازید.

 

آموزش چت روم‌ها و پیام‌های دایرکت توییچ

هر جریان دارای یک چت روم است که در آن کاربران می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. اگرچه امکان مشاهده مکالمات وجود دارد، اما کاربران برای شرکت در چت باید وارد سیستم شوند. تنظیمات Twitch همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا عملکرد چت را «پنهان» کنند.

آموزش چت روم‌ها و پیام‌های دایرکت توییچ

کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگیWhisper  توییچ به طور خصوصی با یکدیگر صحبت کنند. تنظیمات حریم خصوصی در توییچ وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پیام‌های خصوصی یا Whispers را که از طرف افراد غریبه برای شما ارسال می‌شود مسدود کنید.

برای فعال کردن این ویژگی به گزینه «Security and Privacy» در بخش «Settings» بروید.

آموزش چت روم‌ها و پیام‌های دایرکت توییچ

 

آموزش تنظیمات استریم در توییچ

والدین باید توجه داشته باشند که کاربران همچنین می‌توانند محتوای خود را در Twitch استریم یا پخش کنند. هنگام تنظیم یک پخش زنده، کاربران می‌توانند تنظیماتی را برای فیلتر کردن یا تعدیل زبانی که در چت روم استفاده می‌شود انجام دهند. این را می‌توان از طریق «تنظیمات» در حساب کاربری فرد در دسترس قرار داد.

آموزش تنظیمات استریم در توییچ

 

چگونه در توییچ دونیت کنیم؟

اگر استریمر یا تولیدکننده محتوای خاصی در توییچ وجود دارد که می‌خواهید از او حمایت کنید، می‌توانید مبلغی دلخواه را به آن کانال خاص کمک مالی کنید. به این کمک مالی دونیت یا Donate می‌گویند. با این‌کار می‌توانید به استریمرهای مورد علاقه‌تان برای ایجاد محتوای بهتر کمک مالی کنید! در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه در Twitch دونیت کنید.

دونیت در توییچ با دکمه Donate

روش اول نحوه دونیت کردن در توییچ به صورت مستقیم با دکمه Donate است. این یک کمک نقدی واقعی است که استریمرهای مورد علاقه شما را تبلیغ می‌کند.

  • به وب‌سایت Twitch بروید.
  • کانال استریمر مورد علاقه خود را باز کنید.

آموزش دونیت در توییچ با دکمه Donate

  • صفحه را به پایین اسکرول کنید تا دکمه Donate شخصی آنها را ببینید.
  • جزئیات کمک مالی خود را وارد کنید. مبلغی را که می‌خواهید دونیت کنید را در کنار پیام کمک مالی وارد نمایید. پس از انجام این کار، به سادگی روی دکمه Donate در پایین بزنید.

آموزش دونیت در توییچ با دکمه Donate

  • جزئیات پرداخت را کامل کنید. با پر کردن جزئیات پرداخت خود، کمک مالی را نهایی کنید. استریمری که تصمیم دارید به او دونیت کنید، پس از تکمیل Donate مطلع می‌شود.

 

۲) استفاده از بیت برای دونیت به استریمر

به غیر از اهدای مستقیم پول، می‌توانید با بیت‌ها نیز آنها را حمایت کنید. این ارزی است که در Twitch تعبیه شده است که می‌توانید آن را خریداری کنید، سپس برای کمک‌های مالی در حساب شما ذخیره می‌شود.

  • به وب‌سایت Twitch.tv بروید.
  • وارد حساب توییچ خود شوید و کانال استریمری را که می‌خواهید با بیت‌ها پشتیبانی کنید بیابید.
  • روی تب «Get bits» در گوشه سمت راست بالای کانال کلیک کنید
  • در بالای استریم (در کنار دکمه پروفایلتان) در گوشه سمت راست، تب «Get bits» را مشاهده خواهید کرد. برای خرید بیت‌های توییچ خود روی آن کلیک کنید.
  • بیت‌های خود را اهدا کنید. هنگامی که بیت‌های Twitch خود را خریداری کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به استریمر مورد علاقه‌تان دونیت کنید. برای انجام این کار، به سادگی عبارت Cheer و سپس تعداد بیت‌هایی را که می‌خواهید دونیت کنید تایپ نمایید. برای مثال، اگر می‌خواهید 500 بیت دوینت کنید، به سادگی «Cheer500» را بنویسید.

آموزش استفاده از بیت برای دونیت به استریمر

 

Partners و Affiliates توییچ چیست؟

پارتنر و افیلیت، انواع خاصی از حساب‌های توییچ هستند که اساسا امکان کسب درآمد از استریم‌ها را فراهم می‌کنند. هزاران کاربر در Twitch از طریق برنامه‌های Partner و Affiliates توییچ درآمد کسب می‌کنند. هرکسی می‌تواند پارتنر یا افیلیت توییچ شود، اما قبل از درخواست، باید شرایط خاصی را رعایت کند.

یکی از شرایط لازم برای پارتنر یا افیلیت شدن تعداد فالوور است. اگر تعداد فالوور لازم را ندارید و دنبال یک پنل خدمات اجتماعی ارزان و قابل اعتماد هستید پس فالووران را از دست ندهید.

 

کسب درآمد از ‌Twitch

درآمدزایی از توییچ ممکن است اما دشوار نیز هست. شما چندین گزینه برای درآمد دارید. ساده ترین راه از طریق تبلیغات است که بر اساس تعداد دفعات اجرای آنها و تعداد افرادی که تماشا می‌کنند، پرداخت می‌شود. بینندگان همچنین می‌توانند مستقیما به Streamer هایی که دوست دارند با استفاده از بیت و خرید اشتراک کمک مالی کنند. به سختی می‌توان دقیقا گفت که یک استریمر Twitch چقدر درآمد دارد بدون اینکه مستقیما از آنها بپرسید، اما موفقیت آنها بیشتر به تعداد بینندگان و تعامل بستگی دارد.

برای اینکه راه‌های کسب درآمد در توییچ و بازی‌های ویدئویی را آموزش ببینید این مقاله را در سایت از دست ندهید.

 

محدودیت سنی در توییچ

حداقل سن لازم برای استفاده از توییچ ۱۳ سال است و کاربران بین ۱۳ تا ۱۸ سال فقط می‌توانند از این پلتفرم تحت نظارت والدین یا قیم قانونی استفاده کنند که با شرایط خدمات آنها موافقت کنند. در ایرلند، سن دیجیتال رضایت ۱۶ سال است، به این معنی که سازمان‌ها و سرویس‌های آنلاین قبل از جمع‌آوری یا استفاده از داده‌های افراد زیر آن سن، باید رضایت والدین را دریافت کنند.

آموزش محدودیت سنی در توییچ

 

آموزش خطرات و ریسک‌های توییچ

  • ماهیت استریمینگ این است که محتوا بدون سانسور و غیرقابل پیش‌بینی است. توییچ دستورالعمل‌های جامعه‌ای برای مبارزه با سخنان مشوق عداوت و آزار، محتوای جنسی و آزار و اذیت دارد، اما زبان و تصاویری که ممکن است برای کودکان نامناسب باشد در بسیاری از پخش‌های زنده توییچ رایج است. در حالی‌که فیلترهای کنترل چت برای استریمر وجود دارد، این کنترل‌ها برای شخصی که محتوا را مشاهده می‌کند در دسترس نیست. در نتیجه، برخی از پخش‌های زنده ممکن است به شدت تعدیل شوند، در حالی‌که برخی دیگر اینطور نیستند.
  • طیف وسیعی از بازی‌ها برای مشاهده از طریق پلتفرم در دسترس هستند، با این حال بسیاری از آنها دارای رتبه +۱۸ هستند و حاوی محتوای خشونت‌آمیز و گرافیکی هستند.
  • ماهیت تعاملی Twitch بخش بزرگی از جذابیت آن است. با این حال، چت روم و ویژگی‌های دایرکت به این معنی است که کودکان می‌توانند به طور بالقوه در معرض محتوای نامناسب یا تماس ناخواسته قرار بگیرند.
  • شایان ذکر است که در حالی که کاربران می‌توانند استریم را در توییچ تماشا کنند، این سرویس همچنین به کاربران اجازه می‌دهد پخش خود را تنظیم کنند.
  • Twitch یک سرویس رایگان برای دسترسی است، با این حال اگر یک کارت نقدی/اعتباری به یک حساب کاربری مرتبط باشد، هزینه‌ها می‌تواند افزایش یابد. کاربران می‌توانند برای دنبال کردن استریمرهای مورد علاقه خود، حذف تبلیغات، یا دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از احساسات، اشتراک خریداری کنند.
  • این سایت حاوی تبلیغاتی است که اغلب برای بازی‌های بزرگسالان یا فیلم‌هایی است که ممکن است برای کودکان مناسب نباشد.

 

آیا استفاده از Twitch رایگان است؟

توییچ یک سرویس رایگان است، و هزینه‌ها تنها زمانی می‌تواند متحمل شود که یک کارت نقدی/اعتباری یا کارت هدیه با حساب مرتبط باشد. عنصر پولی Twitch به کاربران امکان دسترسی به ویژگی‌های اضافی را می‌دهد و همچنین وسیله‌ای برای پشتیبانی مستقیم از استریمر است. توییچ همچنین از یک ارز مجازی به نام «بیت» استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند بیت‌هایی را خریداری کنند که از آنها برای Cheer برای استریمر استفاده می‌شود. Cheer راهی برای جشن گرفتن و حمایت از یک پخش‌کننده است.

می‌خواهید بدانید چگونه از آپارات به عنوان یک منبع درآمد استفاده کنید؟ پس مقاله چگونه وارد مسیر کسب درآمد از آپارات شویم را مطالعه نمایید.

 

آنچه در مقاله آموزش توییچ بررسی کردیم

از زمان راه‌اندازی Twitch، این سایت دسترسی خود را علاوه‌بر بازی‌های ویدیویی، در بسیاری از دسته‌های دیگر، مانند غذا، مسافرت، ورزش و موسیقی افزایش داده است. در سال 2020، این پلتفرم روزانه ۳۰ میلیون بازدیدکننده داشت و بیش از ۷ میلیون استریمر منحصر به فرد هر ماه لایو برگزار می‌کنند.

در این مقاله به آموزش توییچ، عملکرد آن، نحوه استریم و دونیت کردن و درآمدزایی از آن پرداختیم. با خواندن این مقاله احتمالا دیگر نکته مبهمی برایتان باقی نمی‌ماند. شما کدام برنامه بازی‌های آنلاین را ترجیح می‌دهید؟

 

سوالات متداول در رابطه با آموزش توییچ:

  • آیا برای استریم در توییچ باید پول پرداخت کرد؟

خیر. برای استریم در توییچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. ممکن است مجبور شوید تجهیزاتی بخرید تا استریم شما بهتر به نظر برسد و صدای بهتری داشته باشید، اما خود Twitch برای استفاده کاملا رایگان است.

  • آیا Twitch و Twitch.tv یکسان هستند؟

بله. Twitch.tv آدرس وب‌سایت Twitch است.

  • مالک توییچ کیست؟

توییچ در سال ۲۰۱۴ توسط آمازون به ارزش ۹۷۰ میلیون دلار در آن زمان خریداری شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا