اینستاگرام

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام

در این مقاله ما به شما یاد می‌دهیم چگونه فعال کردن حالت روح اینستاگرام را به خوبی انجام دهید، پس با ما همراه باشید. در آپدیت‌های جدید این برنامه، قابلیت روح به آن اضافه شده است. حالت روح اینستاگرام یعنی افراد از آنلاین و آفلاین شدنتان مطلع نخواهند شد.

حتی زمانی که کاربر یک پیام برای شما ارسال می‌کند و شما آن پیام را باز می‌کنید، شخص مقابل متوجه بازدید شما از آن پیام خواهد شد. به همین خاطر بعضی از افراد دوست ندارد چنین قابلیتی در اپلیکیشن اینستاگرام فعال باشد؛ بنابراین دوست دارند که حالت روح اینستاگرام را فعال کنند. پس با این مقاله با ما همراه باشید.

فعال کردن حالت روح اینستاگرام (آموزش ویدئویی)

در به‌روزرسانی جدید اینستاگرام، ویژگی به نام حالت روح اینستاگرام برای کاربران ایجاد شده است. در واقع با حالت روح اینستا، وضعیت فعالیت‌های شما برای دنبال کننده‌هایتان پنهان خواهد ماند. وضعیت فعالیت یعنی همان آنلاین و آفلاین بودن شما است.

با حالت روح اینستاگرام افراد به راحتی از دید دیگران مخفی می‌مانند، یعنی شما به صورت آفلاین وارد صفحه اینستاگرام خود می‌شوید و کسی از زمان آنلاین شدن پیجتان مطلع نمی‌شود. اما پنهان بودن وضعیت فعالیت شما آخرین ویژگی نیست که حالت روح اینستاگرام برای شما رقم می‌زند.

 

حالت روح اینستاگرام

حالت روح اینستاگرام چیست؟

با استفاده از قابلیت حالت روح اینستاگرام بدون متوجه شدن طرف مقابل، پیام‌های فرستاده شده را ببینید. به نوعی دیگر کلمه seen در پایین پیام فرستاده شده نشان داده نمی‌شود.

دانستن این ویژگی‌ها کافی نیست؛ شما برای استفاده از این ویژگی‌ها، بایستی فعال کردن حالت روح اینستاگرام را بلد باشید. در اکثر شبکه‌های مجازی، مسیرهای خاصی برای فعال سازی حالت روح اینستا وجود دارد. اما در اینستاگرام برای پنهان کردن خود از هر بخشی، باید تنظیمات مربوط به آن بخش را انجام دهید.

حالت روح در برنامه اینستاگرام

 قابلیت‌های حالت روح در اینستاگرام

حتی اگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های اینستاگرام بسیار پیشرفته باشد، ولی باز هم افرادی دوست ندارد که در اینستاگرام زمان آنلاین شدن آنها برای افراد دیگر نشان داده شود. زمانی که شما حالت روح اینستا را فعال کرده باشید، اصلاً وضعیت آنلاین و آفلاین بودنتان برای کسی نمایش داده نمی‌شود. اینستاگرام حالت روح دار را به راحتی برای شما فعال می‌کند.

چگونه حالت روح اینستاگرام را فعال کنیم

اگر دقت کرده باشید به طور پیش فرض، زمانی که اکانت اینستاگرام ایجاد می‌کنید و وارد اپلیکیشن می‌شوید، تمام وضعیت فعالیت شما چه آنلاین باشید و چه آفلاین، برای کاربرانی که با آن‌ها پیام رد و بدل کرده‌اید نمایش داده می‌شود. اینستا با حالت روح امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و می‌خواهند از دیگران مخفی بمانند.

همچنین پیام‌هایی را که برای شما ارسال شده‌اند را به آسانی باز و مشاهده کنید، بدون اینکه برای طرف مقابلتان کلمه seen درج شود و او متوجه بازدید شما از آن مسیج گردد. قبل از اینکه به شما این مورد را آموزش دهیم، باید روش استفاده از حالت روح اینستا را به طور کامل به شما بگوییم. فعال کردن حالت روح اینستاگرام کاملاً ساده است و از طریق خود اپلیکیشن امکان‌پذیر است.

حالت روح اینستا

  • بر روی علامت چرخ دنده که همان بخش تنطیمات اینستاگرام است کلیک کنید.

حالت روح در اینستا

  • صفحه‌ای به شکل زیر برایتان نمایان می‌شود. حال شما بر روی گزینه privacy کلیک کنید.

حالت روح در اینستاگرام

  • حال در صفحه جدیدی که برایتان نمایان می‌شود بر روی گزینه Activity Status کلیک کنید.

حالت روح برنامه اینستا

  • در مرحله آخر فقط کافی است که بر روی گزینه Activity Status Show کلیک کنید و آن را غیرفعال کنید.

حالت روح در برنامه اینستاگرام

این تنظیمات فقط مربوط به حالت روح اینستاگرام می‌شود. تنظیمات بالا هیچ ارتباطی با پنهان کردن سین خوردن پیام‌ها در دایرکت ندارد.

چگونه حالت روح اینستاگام را غیر فعال کنیم؟

حالت روح اینستا فقط شامل وضعیت فعالیت شما نمی‌شود؛ بلکه شامل سین پیام‌ها نیز می‌شود و برای این کار باید مسیری دیگر را دنبال کنید.

  • ابتدا زمانی که پیامی برای شما می‌آید، اینترنت گوشی خود را غیرفعال کنید.
  • سپس اینستاگرام خود را باز کنید و به بخش دایرکت‌ها بروید و پیامی که برایتان فرستاده شده را باز کنید.

حالت روح در برنامه اینستا

  • اما این آخر کار نیست. بایستی به قسمت Account خود بروید و گزینه Log Out را بزنید.

خروج از اکانت برای فعال شدن حالت روح اینستاگرام

  • در آخر کار هم بایستی از اپلیکیشن خارج شوید و دوباره اتصال اینترنت را برقرار کنید و وارد اینستاگرام شوید.

If you want Buy TikTok Comments, then visit this page

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام با قابلیت رستریکت (restrict)

قابلیت رستریکت کردن به نوعی با روش قبلی متفاوت است. معنای کلمه restricted محدود کردن است. در واقع این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که فعالیتتان را از همه پنهان نکنید. پس شما تعداد افرادی را که می‌خواهید فعالیتان را نبینند، انتخاب کنید و تنها آنها را در حالت رستریکت قرار دهید.

 

حالت روح در برنامه اینستاگرام

 

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام با قابلیت restricted برای کاربران به چند شیوه زیر ممکن است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد که شما با توجه به ساده‌تر بودن هرکدام می‌توانید از آنها بهره ببرید.

  • رستریکت کردن دایرکت
  • حالت روح  کامنت (رستریکت کامنت)
  • رستریکت کردن از طریق تنظیمات
  • حالت روح بازدید پروفایل
  • restricted کردن دایرکت

 

restricted کردن فالوورها از طریق دایرکت

در ابتدا به موضوع restricted کردن فالوورها از طریق دایرکت می‌پردازیم که به ترتیب زیر انجام می‌شود:

  • با ورود به دایرکت بر روی چت مد نظر خودتان بروید. (در واقعی چتی که فرد مورد نظر برای شما ارسال کرده است.)
  • حالا باید بر روی علامت تعجب برعکس نوشته شده بزنید. این علامت در گوشه سمت راست قرار دارد.
  • گزینه Restrict و سپس Restrict account را بزنید.

حالت روح اینستا

نکته: فراموش نکنید که بعد از فعال شدن این حالت، پیام‌هایی که از طرف افراد رستریک شده دریافت می‌کنید به قسمت درخواست پیام‌ها یا Message request می‌رود.

 restricted کردن از طریق کامنت

  • ابتدا پست مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه دیدن همه کامنت‌ها یا View all comment را بزنید.
  • اگر  گوشی اندروید دارید انگشت خود را روی کامنت نگه دارید و اگر گوشی شما از سیستم عامل ios برخوردار است، انگشت خود را بر روی کامنت مورد نظر بگذارید و به سمت چپ بکشید.
  • سپس روی علامت تعجب زده و گزینه Restrict را انتخاب نمایید.
  • در ضمن برای خارج کردن فرد از حالت restricted هم باید همین مراحل را طی کنید و گزینه Unrestricted را بزنید.

حالت روح در اینستاگرام

نکته: کاربری که این قابلیت را برای او فعال می‌کنید از سوی اینستاگرام اعلانی دریافت نمی‌کند؛ بنابراین متوجه فعال شدن restrict اکانت اینستاگرام نخواهد شد. علامت چشم به او نشان داده نخواهد شد.

 restricted از طریق تنظیمات

در پروفایل اینستاگرام خود بر روی سه خط موازی بالای صفحه کلیک نمایید.

  • شما باید Setting را انتخاب کنید و سپس گزینه privacy را بزنید.
  • گزینه Restricted account را بزنید و سپس گزینه Continue را انتخاب کنید.
  • حالا باید افرادی که رستریکت خواهند شد را انتخاب نمایید و گزینه Restrict را در مقابل نام آنها قرار دارد را انتخاب نمایید.

حالت روح اینستا

 

رستریکت کردن از طریق پروفایل آنها

  • ابتدا به صفحه پروفایل فرد مورد نظر بروید.
  • علامت سه نقطه که در مقابل پروفایلشان قرار دارد را انتخاب کنید.
  • در بین گزینه‌ها Restrict را انتخاب کنید.

در تمام موارد گفته شده روال برگشت یا به اصطلاح آن رستریکت همان است که توضیح داده شد و تنها گزینه unrestricted را باید انتخاب کنید.

حالت روح در اینستا

تمام راهکارهایی که گفته شد برای دارندگان گوشی‌های آیفون نیز امکان‌پذیر است، زیرا حالت روح اینستاگرام در گوشی آیفون هیچ تفاوتی با سایر سیستم‌عامل‌ها ندارد و از این ترفندها می‌توانید برای هر نوع گوشی استفاده نمایید.

حالت روح استوری اینستا

حالت روح استوری اینستاگرام را چگونه فعال کنیم؟ این کار نیاز به فعال سازی گزینه‌ای ندارد و با یک ترفند ساده و با ورود به اینستاگرام خود، از لود شدن استوری مد نظرتان اطمینان حاصل نمایید.

سپس باید اتصال به اینترنت را قطع کرده و استوری را باز کنید. بعد از دیدن استوری فراموش نکنید که باید برنامه اینستاگرام را ببندید. حال اینترنت خود را متصل کنید و فعالیت‌های دیگر را انجام دهید. قطعاً با این کار شخص مورد نظر متوجه مشاهده استوری خود توسط شما نمی‌شود.

به همین راحتی حالت روح استوری اینستاگرام اتفاق خواهد افتاد. این کار برای اکانت‌های خصوصی ای که فالو کرده‌اید نیز امکان‌پذیر است و فقط مختص اکانت‌های عمومی نیست.

حالت روح در لایو اینستا چگونه است؟

حالت روح در برنامه اینستاگرام

 

بسیاری از کاربران سؤال می‌کنند چگونه با حالت روح وارد لایو شویم؟ باید بگوییم تاکنون راهی برای انجام این کار پیدا نشده است و شما نمی‌توانید به صورت مخفیانه وارد لایو افراد شوید و لایو را مشاهده نمایید، مگر اینکه با اکانت ناشناس دیگری این کار را انجام دهید.

نکته مهم: اینستا حالت روح فقط برای پیام‌های دایرکت و وضعیت آفلاین و آنلاین بودن کاربرها کاربرد دارد و شما برای اینکه بتوانید از این قابلیت در لایو و زنده اینستاگرام بهره ببرید، متأسفانه هنوز چنین قابلیتی ارائه نشده است.

حالت روح اینستا ایکس چیست؟

اکثر برنامه‌های مکمل اینستاگرام برای کاربر مناسب نیستند، بهترین وسیله برای ورود به این پلتفرم خود برنامه Instagram است که هیچ جایگزین دیگری ندارد و امنیت آن نیز بالاتر است، پس همیشه سعی کنید از نسخه اصلی برنامه استفاده نمایید. در خود برنامه اینستاگرام نیز می‌توانید از قابلیت روح بهره ببرید.

این قابلیت دارای تنظیم و گزینه‌های خاصی نیست و باید یک ترفند مناسب می‌توانید خودتان آن را انجام دهید. این کار اصلاً سخت نیست و در بالا خدمتتان کامل توضیح داده‌ایم.

سؤالات متداول

سؤال اول: آیا با محدود کردن اکانت در اینستاگرام فرد متوجه خواهد شد؟

پاسخ سؤال اول: خیر هیچ پیامی مبنی برمحدودیت اکانت برای شخص ارسال نخواهد شد.

سؤال دوم: چگونه به صورت روح به لایوها وارد شویم؟

پاسخ سؤال دوم: متأسفانه برای این کار هنوز راه حل مناسبی پیدا نشده است.

سؤال سوم: آیا می‌توان بدون اینکه نام ما در استوری درج شود آن را دید؟

پاسخ سؤال سوم: بله زمانی که از لود شدن استوری منتظرتان مطمئن شدید، اینترنت خود را خاموش کنید و استوری را باز کنید. سپس از برنامه خارج شوید و اینترنت را روشن کنید و دوباره اینستاگرام خود را باز کنید.

جمع بندی

در مقاله حالت روح اینستاگرام ما سعی کردیم که به طور کامل، پنهان شدن در اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر دوست دارید فعال‌سازی روح در اینستا را یاد بگیرید قطعاً این مطلب مناسب شما دوستان عزیز است. دقت کنید که شما با این روش‌ها، از دید کاربران پنهان خواهید بود نه از دید اینستاگرام و الگوریتم‌هایش، پس ما سعی کرده‌ایم به شما پیشنهاد کنیم تا نگاهی را هم به مقاله الگوریتم اینستاگرام بیندازید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

102 دیدگاه

    1. خیر. بسیاری از اکانت های معتبر هم با داشتن فالوورهای زیاد مجبور هستند حالت روح رو فعال کنند.

    1. نه دوست عزیز. ارتباطی با دیده شدن نداره. این کار فقط آنلاین بودن شما رو مخفی میکنه.

  1. سلام
    من بلاک شده بودم کلی فالوورام ریختن
    الان آنلاینیم رو خاموش کنم بازم ریزش نداشته باشم؟

    1. با اکانت خودتون نمیتونید متوجه بشید
      اما میتونید یک کامنت بذارید
      با اکانت دیگه برید چک کنید که کامنت هست یا نه

  2. روز قشنگتون بخیر. ببخشید سرکار خانم میخواستم بدونم حالت ریستریک برای استوری نداره؟ یعنی متوجه نشن استوری رو دیدیم؟

    1. سلام دوست عزیز. حالت ریستریک یعنی شما افراد رو محدود میکنید که کامنت هاشون دیده نشه،دایرکت پیام میدن بره داخل ریکوئست
      اونطوری نیست که چیزی رو مخفیانه ببینید
      برای دیدن مخفیانه استوری باید اینترنت زو قطع کنید و طبق مقاله عمل کنید

    2. سلام خسته نباشید پیج من کاریه. من مجبورم روزانه 120 تا 150 فالو بزنم ولی اینستا ایکس بلاکم میکنه.ایا با حالت روح تاثیری داره که به فعالیتم ادامه بدم و بلاک نشم؟ اگه نه چه برنامه ای بهم پیشنهاد میدین؟

    1. نمیشه صد در صد گفت نه
      اما فکر نمیکنم این اتفاق بیوفته
      چون مورد استفاده بسیاری از کاربراس

  3. سلام من میتونم آدمای مزاحم پیجو ریستریک کنم ‌ و خیالم راحت باشه ک مشکلی برام پیش نمیارن؟

    1. سلام بله با این حالت محدود میشه کارهاشون. اما اگه خیلی اذیت میشید بهتره بلاک کنید

  4. البته باید در نظر گرفت که با فعال کردن حالت روح انلاین بودن و افلاین بودن دیگران را هم نمیتوان دید…

  5. سلام چجوری میشه من چک کردم ک طرف آنلاین هست شات داده ولی دوباره چک کردن زده ۶ ساعت قبل همون ساعتی ک شات داده!! آیا میشه از حالت روح جانبی استفاده کرده باشه ممنون میشم جواب کاملی بدید

    1. سلام وقت بخیر. اگه از برنامه های جانبی اینستاگرام استفاده کنند حالت روح در اون برنامه ها وجود داره

  6. سلام من اینستام فارسیه میخام حالت روح روغیرفعال کنم چجوری بایدغیرفعال کنم چون پست میزارم کسی لایک نمیکنه

    1. سلام
      وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید
      اکنون گزینه حریم خصوصی را انتخاب کنید.
      اکنون در صفحه باز شد بر روی گزینه وضعیت فعالیت ضربه بزنید.
      در انتها گزینه نمایش وضعیت فعالیت را انتخاب کنید و آن را غیرفعال نمایید

  7. چه طور میشه فهمید طرف حالت روح داره استوری هات رو میبینه یا نه راه کاری نداره ؟

    1. سلام حالت روح حالتی هست که میتوان با استفاده از ان بدون فهمیدن طرف مقابل استوری های ان شاخص را چک کرد پس راه قطعی برای فهمیندن اینکه شخصی استوری شما را چک کرده است وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا