تلگرام

آموزش ساخت دکمه شیشه ای برای پست‌های تلگرام

تلگرام دائما در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید برای کاربرانش است. یکی از این ویژگی‌های کاربردی و بسیار جذاب، ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام است. توجه داشته باشید که دکمه‌های شیشه‌ای فقط برای پیام‌های تلگرام قابل ایجاد هستند. امکان ساخت این دکمه‌ها برای ربات‌های تلگرام وجود ندارد. یکی از مزایای این دکمه‌ها، امکان «فوروارد» کردن آن‌ها به دیگران، کانال‌ها و گروه‌ها است. با فرستادن مجدد یک پست، دکمه شیشه‌ای هم در زیر آن نمایش داده می‌شود.

این دکمه‌ها باعث زیباتر شدن کانال یا گروه تلگرام شما هم می‌شوند. اگر تصمیم به ایجاد دکمه شیشه‌ای برای پست تلگرام خود دارید، در این مقاله آموزشی همراه ما باشید.

برای آموزش 0 تا 100 تلگرام مقاله ما را از دست ندهید.

مراحل ساخت دکمه شیشه‌ای در تلگرام با ربات tg_yarbot

اگر از ربات تلگرام یار برای ساخت دکمه شیشه‌ای استفاده کنید، از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد. بنابراین، توصیه می‌کنیم سختی‌های روش‌های دیگر که شامل تکنیک‌های برنامه‌نویسی می‌باشند را کنار بگذارید و از این روش استفاده کنید.

  •       کاربری آسان
  •       نیاز به عضو کردن ربات در گروه یا کانال نیست
  •       کاملا رایگان
  •       امکان قرار دادن چند دکمه در یک ردیف
  •       قابلیت اتصال دکمه به یک پست فوروارد شده
  •       قابلیت اتصال دکمه به انواع پست‌ها مانند عکس، ویدیو، صدا و …
  •       امکان افزودن تصویر، ویدیو، صدا و سایر فایل‌ها، و همچنین نوشتن کپشن به پست تلگرامی که قصد دارید کیبورد را به آن وصل کنید.

یکی از ویژگی‌های این ربات، امکان فوروارد کردن یک پیام به ربات است که در نهایت کیبورد ساخته شده‌ی شما را به انتهای پست ضمیمه می‌کند. به این ترتیب دیگر نیازی به صرف زمان برای تایپ کردن یا آپلود تصویر نیست.

مراحل ساخت دکمه شیشه‌ای با ربات تلگرام یار به شرح زیر است:

قدم اول: دسترسی به ربات تلگرام یار

برای شروع کار با دکمه‌های شیشه‌ای تلگرام، ابتدا باید به ربات تلگرام یار دسترسی پیدا کنید.

برای این کار در بخش جستجوی تلگرام، نام کاربری ربات (tg_yarbot@) را جستجو کنید. بعد از پیدا کردن ربات، روی دکمه «شروع» ضربه بزنید تا استفاده از آن را آغاز کنید.

دکمه‌های شیشه‌ای تلگرام

قدم دوم: ساخت دکمه شیشه‌ای اول

حالا برای شروع ساخت دکمه‌های شیشه‌ای، روی دکمه‌ی «ساخت کیبورد شیشه‌ای» کلیک کنید.

ربات تلگرام یار به صورت مرحله به مرحله شما را راهنمایی می‌کند. برای هر دکمه‌ای که می‌سازید، باید یک عنوان و یک لینک انتخاب کنید. ربات از شما می‌خواهد برای هر دکمه، یک عنوان و یک لینک وارد کنید. همچنین می‌پرسد که دکمه بعدی را در یک ردیف جدید قرار دهید یا به همین ردیف اضافه کنید.

 

قدم سوم: عنوان دکمه را انتخاب کنید

در این مرحله، باید اولین دکمه را بسازید. ربات از شما می‌خواهد «عنوان دکمه» را وارد کنید.

بعد از وارد کردن عنوان، ربات درخواست می‌کند تا «لینک دکمه» را وارد کنید. برای اینکه در آدرس لینک اشتباهی رخ ندهد، بهتر است به جای تایپ کردن، لینک را کپی کرده و برای ربات پیست کنید. به همین سادگی، ساخت اولین دکمه انجام می‌شود.

دکمه‌های شیشه‌ای تلگرام

[smcore_single_promotion title=”خرید شماره مجازی تگرام” cta_text=”همین حالا خرید کنید” cta_link=”https://followeran.com/vn/buy-virtual-number-for-telegram/” bg_color=”undefined” text_color=”undefined ]
  • قیمت ارزان
  • تحویل فوری
  • امنیت بالا
[/smcore_single_promotion]

قدم چهارم: ساخت دکمه شیشه‌ای دوم

بعد از اینکه ساخت اولین دکمه را تمام کردید، برای ایجاد دکمه دوم روی گزینه «دکمه بعدی» کلیک کنید.

حالا ربات از شما می‌پرسد که آیا دکمه دوم را در یک ردیف جدید (ردیف ۲) قرار دهید یا اینکه آن را در همان ردیف (ردیف ۱) دکمه‌ی قبلی بگذارید. 

برای اینکه دکمه‌ی اول به تنهایی در یک ردیف و باقی دکمه‌ها در ردیف بعدی رار بگیرند، روی «ردیف جدید» کلیک کنید.

دکمه‌های شیشه‌ای تلگرام

حالا برای دکمه دوم، عنوان و لینک را وارد کنید. اگر پیام «دکمه ساخته شد» را مشاهده کردید، یعنی مراحل را به درستی طی کرده‌اید. بنابراین، برای اینکه کیبورد ما آماده شود، با انتخاب گزینه‌ی «تمام شد» می‌توانید ساخت دکمه‌ها را نهایی کنید. 

حالا باید پیام «کیبورد شیشه ای حاضر شد» را ببینید که نشان می‌دهد کیبورد شیشه‌ای با موفقیت ساخته شده است.

دکمه‌های شیشه‌ای تلگرام

قدم پنجم: پیام دکمه شیشه ای را انتخاب کنید

 پس از ساخت ۲ دکمه شیشه‌ای و انتخاب دکمه «کافیه»، پیام «کیبورد شیشه ای حاضر شد» را مشاهده می‌کنید و ربات پیش نمایشی از دکمه‌های ساخته شده را برایتان نمایش می‌دهد. 

حالا باید متنی (پیام) را وارد کنید. ربات این متن را به دکمه‌های شیشه‌ای ساخته شده ضمیمه می‌کند. ما برای پست خود متن « سایت و کانال تلگرام فالووران را دنبال کنید » را نوشتیم. شما می‌توانید متن دلخواه خود را تایپ کنید و برای ربات تلگرام یار ارسال کنید.

تبریک می‌گویم! پست شما به همراه ۲ دکمه شیشه‌ای ساخته شد. در نهایت، ربات پست ساخته شده با دکمه‌های شیشه‌ای را برای ما ارسال می‌کند.

دکمه‌های شیشه‌ای تلگرام

آنچه در ساخت دکمه شیشه‌ای تلگرام بررسی کردیم

یکی از قابلیت‌های عالی ربات تلگرام یار این است که علاوه بر ارسال متن خودتان، می‌توانید پیامی را فوروارد کنید و دکمه‌ها را به آن ضمیمه کنید (در انتهای پست نمایش داده شود). ما هر دو سناریو را برایتان شرح دادیم تا با هر دو روش آشنا شوید.

ربات‌های دیگری مانند sscapachebot نیز برای ساخت دکمه‌های شیشه‌ای وجود دارند. اینکه از کدام ربات برای ساخت دکمه‌های شیشه‌ای استفاده کنید، تفاوتی نمی‌کند؛ آن‌ها فقط عملکردهای کمی متفاوتی دارند. یک مزیت ربات تلگرام یار این است که می‌توانید چیدمان دکمه‌ها را شخصی‌سازی کنید و دکمه‌ای را در ردیف بعدی قرار دهید.

برای نحوه فعالسازی ویدیوکال تلگرام می‌توانی مقاله ما را مطالعه کنید.

در مجموع، این ربات‌ها روش‌های راحت و کاربرپسندی برای ساخت دکمه‌های شیشه‌ای برای پست‌های تلگرام شما ارائه می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

خسروی

نویسنده‌ای کنجکاو و شیفته دنیای تکنولوژی که پیچیدگی‌های این دنیا را با قلمی روان و لحنی گویا بیان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا