اسپاتیفای

8 روش کسب درآمد از اسپاتیفای در سال 2023

آیا تا به حال تصور کرده‌اید که با گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود می‌توانید از اسپاتیفای کسب درآمد کنید؟ این یک افسانه نیست، بلکه یک واقعیت است.

در این مقاله راه‌های مختلفی را برای کسب درامد با اسپاتیفای را مورد بحث قرار خواهیم داد و نکاتی را در مورد چگونگی به حداکثر درآمد خود ارائه می‌کنیم.

 

1. ثبت‌نام در Spotify Premium برای کسب درآمد

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از اسپاتیفای ثبت نام برای یک حساب پریمیوم است. اعضای Spotify Premium ماهیانه برای دسترسی به موسیقی بدون آگهی و سایر ویژگی‌های آن هزینه پرداخت می‌کنند. هزینه یک حساب پرمیوم بر اساس موقعیت مکانی شما متفاوت است، اما میانگین قیمت حدود ۹.۹۹ دلار در ماه است.

Spotify در مقایسه با حساب‌های رایگان، نرخ حق‌ امتیاز بیشتری را به هنرمندان و لیبل‌های ضبط برای پخش استریم از حساب‌های پریمیوم می‌پردازد. در نتیجه، فعالیت پخش شما در یک حساب پرمیوم، بیشتر از یک حساب رایگان از هنرمندان و لیبل‌های ضبط پشتیبانی می‌کند.

بنابراین، اگر از طرفداران پروپاقرص موسیقی هستید و می‌خواهید از هنرمندان مورد علاقه خود حمایت کنید، ثبت‌نام برای یک حساب پرمیوم راه خوبی برای انجام این کار است و در عین حال مقداری پول نقد در قالب حق امتیاز کسب می‌کنید.

 

برای حذف اشتراک نسخه پریمیوم می‌توانید مقاله دیلیت اکانت اسپاتیفای را مطالعه کنید.

 

کسب درآمد از اسپاتیفای با ثبت نام در نسخه پریمیوم

 

2. درآمد از اسپاتیفای با پیوستن به سایت‌های نقد موسیقی 

یکی‌ دیگر از راه‌های کسب درآمد از طریق اسپاتیفای عضویت در سایت‌های بررسی موسیقی است. این سایت‌ها برای بررسی موسیقی جدید به شما پول می‌دهند که می‌تواند شامل آهنگ‌هایی باشد که در Spotify در دسترس هستند.

سایت‌های بررسی موسیقی معمولاً به ازای هر نقد یا ساعت بازبینی هزینه پرداخت می‌کنند و بسته به سایت و سطح تجربه شما، هزینه آن متفاوت است. با گوش دادن و بررسی موسیقی در Spotify، می توانید درآمد کسب کنید و در عین حال هنرمندان و آهنگ‌های جدید را نیز کشف کنید. برخی از سایت‌های محبوب نقد و بررسی موسیقی عبارتند از Slice the Pie، Music Xray و Hit Predictor.

 

3. ایجاد پلی لیست و کسب درآمد از اسپاتیفای

اگر استعدادی در مدیریت لیست‌های پخش دارید، می توانید با به اشتراک‌گذاری آنها با دیگران درآمد کسب کنید. Spotify بر اساس تعداد استریم‌هایی که دریافت می‌کنند، درصدی از درآمد خود را به هنرمندان و لیبیل‌های ضبط می‌پردازد.

برای اشتراک‌گذاری پلی لیست‌های خود، می‌توانید از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده کنید یا می‌توانید یک وبلاگ یا وب‌سایت اختصاصی برای موسیقی ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید لیست‌های پخش خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید و آنها را تشویق کنید تا پلی لیست را با شبکه‌های خود به اشتراک بگذارند.

ایجاد Playlist و کسب درآمد از اسپاتیفای

3 راه کسب درآمد با با ایجاد Playlist های اسپاتیفای

سه راه اصلی برای کسب درامد با ایجاد Playlist های اسپاتیفای وجود دارد که برای آن باید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

بررسی آهنگ‌های ارسالی

با بررسی انتشارات جدید هنرمندان از سرویس‌های شخص ثالث مانند SubmitHub و PlaylistPush با قیمت ۰.۵۰ تا ۱۲ دلار به ازای هر آهنگ، یک متصدی لیست پخش آهنگ شوید.

توصیه می‌شود مقاله انتقال پلی لیست اسپاتیفای را مطالعه کنید.

تبلیغ آهنگ‌ها با جایگذاری آنها در Playlist

مستقیما از هنرمندان یا شرکت‌های ضبط، پول دریافت کنید تا آهنگ‌هایشان را با قیمت ۵۰ دلار یا بیشتر به ازای هر آهنگ به لیست‌های پخش خود اضافه کنید.

توجه داشته باشید تبلیغ جایگذاری (placement) آهنگ‌ها در پلی لیست، یک کار چالش برانگیز است. در حالی‌که این یک رویه شناخته‌شده بین متصدیان است، دریافت پول برای تبلیغ هنرمندان جدید می‌تواند غیراخلاقی باشد و با افت کیفیت بالقوه باعث کاهش اعتبار شما شود.

 

ایجاد و فروش پلی لیست 

شما می‌توانید یک لیست پخش آماده با فالوورهای زیادی را به سایر دارندگان لیست پخش Spotify یا توزیع‌کنندگان محبوب موسیقی به قیمت ۵۰۰ دلار یا بیشتر به ازای هر playlist بفروشید.

 

4. برنامه‌های Cashback برای درآمدزایی از اسپاتیفای

در نهایت می‌توانید از طریق اسپاتیفای با استفاده از اپلیکیشن‌های Cashback کسب درآمد کنید. این برنامه‌ها برای خریدهایی که در Spotify انجام می‌شوند، پاداش‌های بازگشت نقدی مانند اشتراک‌های پرمیوم، بلیت‌های کنسرت و کالا ارائه می‌کنند. برخی از برنامه‌های محبوب بازگشت نقدی که با Spotify کار می‌کنند عبارتند از Rakuten، Ibotta و TopCashback.

با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید درصدی از هزینه‌های خود را به صورت پول نقد یا کارت هدیه به دست آورید. این کار می‌تواند یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه و همچنین پشتیبانی از هنرمندان مورد علاقه شما در اسپاتیفای باشد.

 

5. کسب درآمد با فروش کالا در اسپاتیفای

فروش کالای خود یک گزینه راحت و واضح برای کسب درآمد از اسپاتیفای است. فروش کالا یکی از معدود روش‌های کسب درآمد است که کالاهای فیزیکی را به شنوندگان Spotify ارائه می‌کند و در مقابل، شناخت از برند را افزایش می‌دهد.

کسب درآمد با فروش کالا از اسپاتیفای

 

6. فروش بلیط برای یک لایو در اسپاتیفای

چه راه بهتری برای تقویت محبوبیت در یک سرویس استریم از اجرای نمایش زنده موسیقی خود وجود دارد؟ 

در حالی‌که خدمات پخش موسیقی دیجیتال، هنرمندان را قادر می‌سازد طرفداران خود را در سراسر جهان پیدا کنند، هیچ چیز بهتر از شروع یک حرفه موسیقی جدید با احساسات شدید در یک کنسرت محلی نیست.

اسپاتیفای وب‌سایت فروش بلیط خود را ارائه می‌دهد که مشتریان را مستقیما از پیج هنرمند به هم لینک می‌کند. هنرمندان با صفحه discovery  درون برنامه‌ای و کمپین‌های تبلیغاتی خود، می‌توانند با اجرای زنده موسیقی درآمد بیشتری کسب کنند.

نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای با فروش بلیط برای یک لایو

 

7. کسب درآمد از اسپاتیفای با راه‌اندازی پادکست

آیا می‌توانید با پادکست در Spotify درآمدزایی کنید؟ بله. برای کسب درآمد از پادکست در اسپاتیفای نیازی به یک لیبل ضبط یا یک شرکت معتبر با مجوز Spotify ندارید.

اسپاتیفای یکی از معدود سرویس‌های پخش است که مزایای کسب درآمد از جمله ابزارهای پشتیبانی از طرفداران و برنامه‌های تبلیغاتی یکپارچه را برای پادکست ارائه می‌کند. 

اگرچه آنها حق امتیازی را برای قسمت‌های پادکست ارائه نمی‌دهند، راه‌های متعددی برای کسب درآمد از طریق شنوندگان وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از:

  • فروش کالاهای سفارشی
  • بازاریابی وابسته (افیلیت مارکتینگ)
  • طرح‌های عضویت
  • محصول یا خدمات دیجیتال
  • کمک‌های مالی و donation
  • معاملات اسپانسرشیپی
  • شبکه‌های تبلیغاتی پادکست

نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای با راه‌اندازی پادکست

 

8. درآمدزایی با پخش در سایر پلتفرم‌های استریم

Spotify تنها پلتفرمی نیست که به هنرمندان فرصتی برای کسب درآمد از طریق پخش موسیقی ارائه می‌دهد. سایر پلتفرم‌ها نیز مزایایی دارند که ممکن است متناسب با نیازهای شما باشد. 

چهار گزینه‌ای که می‌توانند میزبان آهنگ‌های شما باشد عبارتند از: Apple Music، Tidal، Amazon Music و Deezer.

پخش در سایر پلتفرم‌های استریم برای کسب درآمد از موسیقی در اسپاتیفای

 

روش‌‌های افزایش درآمد در Spotify

اکنون که می‌دانید چگونه از اسپاتیفای کسب درآمد کنید، چند نکته را که به شما کمک می‌کند درآمد خود را به حداکثر برسانید بازگو می‌کنیم.

1. موسیقی را به طور مداوم استریم کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش پتانسیل درآمد خود در Spotify پخش مداوم موسیقی است.

هرچه بیشتر در این پلتفرم به موسیقی گوش دهید، به طور غیرمستقیم می‌توانید از طریق برنامه‌هایی مانند سایت‌های بررسی موسیقی و برنامه‌های بازگشت نقدی درآمد بیشتری کسب کنید.

بنابراین، گوش دادن به موسیقی در Spotify را هر روز، حتی زمانی‌که در حال کار، ورزش یا رفت و آمد هستید، تبدیل به عادت کنید.

2. لیست‌های پخش جذاب ایجاد کنید

همانطور که پیشتر گفتیم، اشتراک‌گذاری لیست‌های پخش خود با دیگران می تواند به شما در کسب درآمد از طریق اسپاتیفای کمک کند.

برای به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد خود، لیست‌های پخش جذابی ایجاد کنید که دارای هنرمندان و ژانرهای مختلف باشد. از عناوین و توضیحات توصیفی استفاده کنید تا playlist های خود را قابل جستجو و اشتراک‌گذاری بیشتر کنید.

همچنین می‌توانید با سایر کاربران همکاری کنید تا لیست‌های پخش را با هم ایجاد کنید، که می‌تواند به شما کمک کند به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

ایجاد لیست‌های پخش جذاب برای کسب درآمد از اسپاتیفای

سه راه عمده برای ارسال موسیقی خود به لیست پخش Spotify برای دستیابی به استریم‌های ارگانیک وجود دارد.

  • از متصدیان رسمی اسپاتیفای درخواست کنید. این می تواند شما را در صفحه بالای توصیه ها قرار دهد.
  • یک لیست پخش شخصی ایجاد کنید. بهترین‌های خود را انتخاب کنید و موسیقی خود را به ترکیب اضافه کنید.
  • از طریق سازندگان پلی لیست مستقل تبلیغ کنید. کسانی را که تعداد فالوور بالایی دارند پیدا کنید و با آنها همکاری کنید. توجه داشته باشید که تبلیغات نیاز به بودجه اضافی دارند.

 

3. شرکت در کنسرت‌ها و فروش کالا برای کسب درآمد از اسپاتیفای

Spotify نه تنها خدمات پخش موسیقی را ارائه می‌دهد، بلکه کنسرت‌ها و فروش کالاهای هنرمندان را نیز تبلیغ می‌کند.

شرکت در کنسرت‌ها و خرید کالا می‌تواند به افزایش محبوبیت برخی از هنرمندان کمک کند، که اگر از برنامه‌های بازگشت نقدی برای این خریدها استفاده می‌کنید، می‌تواند برای آن هنرمندان و همچنین برای شما حق امتیاز بیشتری به همراه داشته باشد.

 

4. Artists و Labels را دنبال کنید

راه دیگر برای به‌روز ماندن با هنرمندان و لیبل‌های مورد علاقه خود، دنبال کردن آنها در Spotify است. این کار می‌تواند به شما کمک کند موسیقی جدید را کشف کنید و آخرین نسخه‌ها، کنسرت‌ها و فروش کالاها را پیگیری کنید.

همچنین می‌توانید با نظر دادن در مورد لیست‌های پخش و آهنگ‌ها، با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید، که می‌تواند به شما در ایجاد فالوور و افزایش پتانسیل درآمدتان کمک کند.

دنبال کردن Artists و Labels برای کسب درآمد از اسپاتیفای

 

5. با یک حساب تایید شده از اسپاتیفای کسب درآمد کنید

هر هنرمند قانونی Spotify باید یک حساب تایید شده مخصوص هنرمندان را ایجاد کند که به شما امکان می‌دهد:

  • یک علامت تأیید دریافت کنید: حساب شما نشان (تیک تایید) دریافت می‌کند تا به شنوندگان اطلاع دهد که رسمی و واقعی هستید.
  • پروفایل عمومی خود را سفارشی کنید: تصویر پروفایل، توضیحات هنرمند، طرح‌بندی صفحه و نسخه‌های تبلیغاتی خود را ویرایش کنید.
  • دسترسی به تجزیه و تحلیل عملکرد: داده‌های پخش موزیک خود را ردیابی کنید تا ببینید موسیقی شما چگونه در پلتفرم اجرا می‌شود.
  • ابزارهای تبلیغاتی جدید را دنبال کنید: اولین کسی باشید که به‌روزرسانی‌های مربوط به ویژگی‌های جدید artist و منابع درون‌برنامه مفید را دریافت می‌کنید.
  • با تیم تحریریه Spotify مشورت کنید: برای اولین بار موسیقی جدید خود را با تیمی از متصدیان لیست پخش برنامه‌ریزی کنید.

کسب درآمد از اسپاتیفای با یک حساب تایید شده

 

6. مخاطبان پخش خود را هدف قرار دهید

سیستم پرداخت به ازای هر استریم Spotify یک معیار ثابت نیست – بین شنوندگان کشورهای پردرآمد و کم درآمد متفاوت است. استریم خود را برای شنوندگانی از ایالات متحده و بریتانیا تبلیغ کنید تا حق امتیاز بیشتری دریافت کنید.

هدف قرار دادن مخاطبان پخش برای کسب درآمد از اسپاتیفای

7. یک کمپین پیش از انتشار آماده کنید

برای به دست آوردن جریان‌های ارگانیک بیشتر، نسخه‌های جدید را از قبل تبلیغ کنید. تاریخ انتشار را برنامه‌ریزی کنید و برای شنوندگان، لینک پیش‌فروش اسپاتیفای را برای تورها، کالاها و کمپین‌ها در رسانه‌های اجتماعی یا از طریق ایمیل ارسال کنید.

نکته مهم: تحت هیچ شرایطی برای افزایش ترافیک خود، استریم‌های جعلی نخرید. این نه تنها باعث ممنوعیت حساب شما می‌شود، بلکه می‌تواند بر نرخ‌های حق امتیاز صنعت موسیقی نیز تاثیر منفی بگذارد.

 

8. ایجاد یک پایگاه شنونده فعال برای افزایش ارزش لیست پخش

برای محبوب شدن فهرست‌های پخش، سازندگان باید جایگاهی را پیدا کنند که به آن علاقه دارند و توصیه‌های واقعی را به طرفداران همفکر ارائه کنند. 

قبل از اینکه امکان کسب درآمد از اسپاتیفای وجود داشته باشد، برای به‌دست آوردن یک فالوور مناسب نیاز به زمان و منابع دارد. این نکات می‌تواند بیشتر شما را راهنمایی کند.

  • کمپین‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی را در فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک تاک و غیره اجرا کنید و جمعیت ایده‌آل مخاطب را هدف قرار دهید.
  • در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید و محتوای خود را از طریق پست‌های خلاقانه و متمرکز بر سرگرمی بازاریابی کنید.
  • مقالاتی را در وب‌سایت‌های مبتنی‌بر انجمن مانند Reddit ایجاد کنید، محتوای لیست پخش را به یوتیوب اضافه کنید و ایمیل تجاری خود را در صورت لزوم تبلیغ کنید.

اگر می‌خواهید لیست‌های پخش را به‌عنوان توزیع‌کننده بفروشید یا برای ژانرهای خاصی داور شوید، افزایش تخصص شما بسیار مهم است. هر چه بیشتر به ژانر خود متعهد شوید، نام شما بیشتر به گوش می‌رسد و به یک فرد مهم برای برندسازی هنرمندان تبدیل می‌شوید.

ایجاد یک پایگاه شنونده فعال برای کسب درآمد از اسپاتیفای

 

مراحل ایجاد اولین لیست پخش اصولی

۱. یک جایگاه، ژانر، و موضوع را انتخاب کنید تا Playlist خود را متمایز کنید.

۲. با تگ‌ها، توضیحات و کلمات کلیدی مناسب سئو، آن را بهینه‌سازی کنید.

۳. آثار هنری اصلی ایجاد کنید و لیست پخش خود را با ۵۰ تا ۱۰۰ آهنگ پر کنید.

۴. به ۱۰۰۰ فالوور برسید و برای کسب درآمد از اسپاتیفای اقدام کنید.

۵. آهنگ‌های ارسالی، placement ها و خریداران علاقه‌مند را مدیریت کنید.

 

درآمد از اسپاتیفای چقدر است؟

اسپاتیفای به ازای هر 1000 استریم ۳ تا ۵ دلار حق امتیاز برای نوازندگان تأیید شده با پروفایل artist پرداخت می‌کند. 

در حقیقت، هنرمندان بسته به تعداد شنوندگان و موقعیت جغرافیایی می‌توانند درآمد کسب کنند.

به‌عنوان متصدی لیست پخش نیز با مدیریت لیست‌های پخش در Spotify بسته به سطح خود، می‌توانید از ۱ تا ۱۴ دلار در هر آهنگ بازبینی‌شده درآمد کسب کنید.

از طرف دیگر، از لیست‌های پخش، فروش کالا یا ایجاد پادکست در اسپاتیفای نیز می‌توانید درآمد کسب کنید.

 

چگونه در Spotify می‌توانم ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته باشم؟

برای کسب درآمد ۱۰۰۰ دلاری از اسپاتیفای، هنرمندان باید حداقل ۲۰۰۰۰۰ استریم از شنوندگان داشته باشند یا از سایر استراتژی‌های درآمدزایی موجود در این مقاله استفاده کنند.

چگونه در اسپاتیفای می‌توانم ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته باشم؟

 

محاسبه درآمد و دستمزد هنرمندان از اسپاتیفای

محاسبه نحوه کسب درآمد در اسپاتیفای ساده است. Spotify هر زمان که آهنگ شما را استریم کنند به شما پول می‌دهد. هزینه شما از طریق برنامه ثبت می‌شود، سپس از طریق توزیع‌کننده به شما پرداخت می‌شود.

 

 

Spotify چه چیزی را به‌عنوان یک استریم حساب می‌کند؟

اسپاتیفای فقط استریم‌هایی را می‌شمارد که بیش از ۳۰ ثانیه در آهنگ شما دوام دارند.

الگوریتم‌های آن‌ها در تشخیص ربات‌های استریم بسیار خوب شده‌اند، بنابراین تلاش برای رشد پخش‌های Spotify به این روش کمکی نمی‌کند. در واقع، می‌تواند آهنگ یا حساب شما را حذف کند.

هنگامی‌که آهنگ شما ۳۰ ثانیه یا بیشتر پخش شود، اسپاتیفای آن را می‌شمارد.

 

سخن پایانی

گوش دادن به موسیقی در Spotify می‌تواند یک تجربه سرگرم‌کننده و مفید باشد، به خصوص زمانی‌که بتوانید در حین انجام آن به طور غیر مستقیم درآمد کسب کنید.

چه برای یک حساب پرمیوم ثبت نام کنید، چه به سایت‌های بررسی موسیقی بپیوندید، چه لیست‌های پخش خود را به اشتراک بگذارید یا از برنامه‌های بازگشت نقدی استفاده کنید، راه‌های زیادی برای تبدیل عشق خود به موسیقی به پول نقد وجود دارد.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا نکات مفیدی برای کسب درآمد از اسپاتیفای از صدها هزار شنونده روزانه یاد بگیرید و راه‌های جدیدی برای افزایش درآمد خود بیابید.

شما تاکنون از Spotify درآمدزایی کرده‌اید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا