اسپاتیفای

آموزش اسپاتیفای از ثبت نام تا ایجاد پلی لیست

در این مقاله به طور کامل به آموزش اسپاتیفای و نحوه دانلود و ساخت اکانت آن می‌پردازیم.

معرفی اسپاتیفای

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی است که دسترسی به پادکست‌ها، ویدیوها و لیست‌های پخش را مناسب با استفاده شخص شما ارائه می‌دهد. این برنامه چندین پلن ارائه می‌دهد. نسخه رایگان Spotify به شما امکان دسترسی به موسیقی، پادکست و حتی ویدیوهای نامحدود را ارائه می‌دهد. 

همچنین Spotify با همه دستگاه‌ها سازگار است. بنابراین می‌توانید از آن در تلفن هوشمند، تبلت، رایانه، لپ‌تاپ، تلویزیون، ساعت هوشمند، کنسول بازی و حتی در ماشین خود استفاده کنید.

دانلود و نصب اسپاتیفای در ایفون و اندروید

برای استفاده از این برنامه باید آن را دانلود کنید. اگر می‌خواهید در دسکتاپ خود اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید در مرورگر خود به سایت Spotify بروید و آن را دانلود کنید برای ورود به اسپاتیفای در اندروید و آیفون به راحتی می‌توانید آن را گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید و اکانت اسپاتیفای بسازید. بعدها با حذف برنامه می‌توانید در دستگاهی دیگر به آن وارد شوید.

چگونه اکانت اسپاتیفای بسازیم؟

اگر می‌خواهید لیست پخش خود را در چندین پلتفرم حفظ کنید، ایجاد یک حساب Spotify ضروری است.  نحوه ساخت و ثبت‌نام اکانت اسپاتیفای می‌پردازیم.

  • برنامه Spotify را باز کنید.
  • برای ادامه استفاده از برنامه باید روش ورود به سیستم یا ثبت‌نام را انتخاب کنید، روی Sign up free بزنید.
  • یک آدرس ایمیل معتبر (باید بعداً آدرس ایمیل را تایید کنید) در کادر What’s your email وارد کنید.
  • یک رمز عبور امن ۸ کاراکتری در کادر Create a password وارد کنید. لطفا رمز عبور خود را به اشتراک نگذارید.
  • تاریخ تولد خود را با اسکرول ماه، روز و سال مربوطه انتخاب کنید و روی Next بزنید.
  • گزینه جنسیت خود را انتخاب کنید یا Prefer not to say (ترجیح می‌دهم نگویم) را انتخاب کنید.
  • یک نام برای پروفایل اسپاتیفای خود وارد کنید.
  • سپس روی ایجاد حساب (Create account) بزنید.

ساخت اکانت اسپاتیفای

 

ویژگی‌های اکانت اسپاتیفای

Library: اسپاتیفای دارای بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ در هر سبک دلخواه و ۵ میلیون پادکست است. بنابراین این برنامه برای هر شنونده‌ مناسب است.

Playlist: شما می‌توانید لیست‌های پخش خود را بسازید و آنها را با هرکسی به اشتراک بگذارید. اما قسمت سرگرم‌کننده این است که این برنامه تعدادی Playlist را نیز متناسب با سلیقه شما ایجاد می‌کند.

موزیک متناسب با مکان و موقعیت: آیا می‌خواهید موسیقی متناسب با موقعیت را پیدا کنید؟ می‌توانید جستجو را بر اساس ژانر یا محل و حالت فیلتر کنید تا آهنگ‌های فردی، لیست‌های پخش عمومی، لیست‌های پخش اسپاتیفای، کل آلبوم‌ها و حتی پادکست‌ها را بیابید.

لیست پخش مشترک: می‌توانید لیست‌های پخش مشترکی ایجاد کنید تا سلیقه موسیقی خود و دوستانتان را ترکیب کنید. این موضوع Spotify را از سایر برنامه‌های پخش موسیقی محبوب‌تر می‌کند.

ویژگی‌های اکانت اسپاتیفای

آیا اپلیکیشن اسپاتیفای رایگان است؟

این برنامه دارای پلن رایگان و پولی است. عملکردهای اصلی مانند پخش موسیقی کاملا رایگان هستند، اما می‌توانید اکانت خود را به Spotify Premium نیز ارتقا دهید.

انواع پلن‌های اسپاتیفای

انواع پلن‌های Spotify عبارت‌اند از:

  • نسخه رایگان اسپاتیفای: Spotify یک نسخه رایگان و مبتنی بر تبلیغات دارد که به شما امکان دسترسی کامل به موزیک‌ها را می‌دهد، اما باید به تبلیغات هم گوش کنید.
  • نسخه‌های Premium: اگر می‌خواهید تبلیغات از بین بروند، علاوه‌بر دریافت برخی ویژگی‌های جالب مانند دانلود آهنگ و پرش نامحدود، می‌توانید در Spotify Premium عضو شوید.
  • پلن Individual: این پلن تک‌نفره است و شامل گوش دادن به موسیقی بدون آگهی، گوش دادن آفلاین و پخش بر اساس تقاضا می‌شود.
  • Family یا خانواده Spotify: برای افراد یک خانه مناسب است. بهترین بخش استفاده از طرح خانواده این است که می‌توانید موسیقی‌های دارای الفاظ نامناسب را بلاک کنید و به Spotify Kids دسترسی داشته باشید.
  • پلن Student یا دانشجویی اسپاتیفای: برنامه دانشجویی با هزینه کمتر است که اشتراک Hulu (با پشتیبانی از آگهی) و Showtime را به همراه گوش دادن بدون آگهی، گزینه‌های دانلود و Skip های نامحدود به شما می‌دهد.

آیا می‌توان آهنگ‌ها را از اسپاتیفای دانلود کرد؟

آهنگ‌هایی را که در Spotify با اشتراک پریمیوم دانلود می‌کنید، برای گوش دادن آفلاین در دسترس هستند اما نمی‌توان آن‌ها را به دستگاه‌های دیگر منتقل کرد. شما باید از برنامه یا نسخه تحت وب آن برای دسترسی به محتوا استفاده کنید، حتی اگر به صورت آفلاین گوش می‌کنید.

ربات‌هایی وجود دارند که برای دانلود موزیک‌های این برنامه استفاده می‌شود. برای استفاده رایگان از این ربات‌ها مقاله 10 ربات دانلود از اسپاتیفای بدون محدودیت را بخوانید.

نکته: Spotify برای استفاده نیاز به دسترسی به اینترنت دارد و تنها کاربران پریمیوم می‌توانند به موسیقی‌های دانلود شده به صورت آفلاین گوش دهند.

دانلود آهنگ از اسپاتیفای

چگونه یک پلی لیست اسپاتیفای ایجاد کنیم؟

Spotify لیست‌های پخش پیش‌فرض را بر اساس هنرمندان و پادکست‌هایی که انتخاب کرده‌اید اضافه می‌کند، اما ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه Playlist خود را بسازید که و آن را از ابتدا ایجاد کنید.

  • برنامه Spotify را باز کنید.
  • در صفحه اصلی روی Your Library بزنید.
  • پس از ورود به کتابخانه خود، روی نماد مثبت بزنید.

ساخت پلی لیست در اسپاتیفای

  • روی Playlist کلیک کنید و نام لیست پخش را وارد کنید.
  • وقتی نامی را انتخاب کردید، روی Create بزنید.

ایجاد پلی لیست در spotify

  • یک آهنگ را انتخاب کنید و روی نماد مثبت در کنار نام آهنگ ضربه بزنید. با افزودن آهنگ به لیست پخش، پیام Added to playlist name در پایین نمایش داده می‌شود.

اکنون می‌توانید به لیست پخش جدید خود در کتابخانه Spotify دسترسی پیدا کنید.

نحوه اضافه کردن آهنگ به پلی لیست Spotify

برای افزودن آهنگ به لیست پخش اسپاتیفای مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه Spotify را باز کنید.
  • به Library خود بروید.
  • روی فهرست پخش  موجود در کتابخانه خود بزنید.
  • روی افزودن آهنگ‌ها (Add songs) بزنید؛ نام آهنگ‌ها را جستجو و وارد کنید. همچنین می‌توانید هنرمندان و آلبوم‌ها را برای یافتن آهنگ‌ها جستجو کنید.

افزودن آهنگ به پلی لیست

  • یک آهنگ انتخاب کنید و روی نماد مثبت کنار نام آن ضربه بزنید. با افزودن آهنگ به لیست پخش، پیام Added to playlist name در پایین نمایش داده می‌شود.

اضافه کردن موزیک و پادکست به پلی لیست اسپاتیفای

برای اینکه بتوانید پلی لیست خود را برای دوستانتان بفرستید، مقاله انتقال پلی لیست اسپاتیفای را بخوانید.

افزودن آهنگ از Playlist موجود

هنگام گوش دادن به هر پلی لیست، می‌توانید آهنگ‌هایی را برای لیست‌های پخش شخصی خود دریافت کنید.

  • روی یک لیست پخش بزنید و روی آیکون سه نقطه عمودی در کنار آهنگ کلیک کنید.
  • روی افزودن به لیست پخش بزنید و لیست پخش شخصی خود را انتخاب کنید.

افزودن آهنگ از Playlist موجود به اسپاتبفای

ویژگی Wrapped اسپاتیفای

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اسپاتیفای برای کاربرانش، Spotify Wrapped در پایان هر سال است. این یک آنالیز متفاوت از آنچه در طول سال گوش داده‌اید، است. Spotify همچنین یک لیست پخش حاوی بهترین آهنگ‌های سال شما را ایجاد می‌کند تا بتوانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را به صورت تکراری گوش دهید. همچنین می‌توانید ببینید که مردم به صورت گروهی بیشتر به چه چیزی گوش می‌دهند و آهنگ‌های برتر سال را پخش کنید.

چگونه بدون اینترنت از برنامه اسپاتیفای استفاده کنیم؟

Spotify برای استفاده نیاز به دسترسی به اینترنت دارد و تنها کاربران پریمیوم می‌توانند به موسیقی‌های دانلود شده به صورت آفلاین گوش دهند.

آیا می‌توان موسیقی خود را در Spotify آپلود کرد؟

بله، شما می‌توانید آهنگ خود را از طریق منوی تنظیمات در اسپاتیفای آپلود کنید. با این حال، فقط برای پخش شخصی شما در دسترس خواهد بود و پخش عمومی به یک سرویس توزیع نیاز دارد.

چگونه اسپاتیفای را در ایران فعال کنیم؟

متاسفانه مثل همیشه ایران یکی از کشورهایی است که به سرویس پخش Spotify دسترسی ندارد. به همین دلیل ساخت اکانت اسپاتیفای برای کاربران ایرانی دشوار است. در واقع باید از برنامه‌های تغییر IP یا DNS برای ورود به اسپاتیفای استفاده کنیم.

بهتر است از نرم‌افزارهای تغییر آي‌پی که IP ثابت ارائه می‌کنند استفاده کنید تا با مشکل جدی مواجه نشوید. راه حل راحت‌تر استفاده از سایت‌هایی است که اکانت پرمیوم اسپاتیفای معتبر را می‌فروشند.

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش اسپاتیفای و نحوه ساخت اکانت در ایران و ویژگی‌های آن پرداختیم. برای لذت بردن از ویژگی‌های اصلی این برنامه نیازی به پرداخت هزینه ندارید چرا که این برنامه دارای پلن رایگان نیز هست. علاوه‌ ب راین برنامه اسپاتیفای به خوبی هر دستگاهی را پشتیبانی می‌کند. پس برای شنیدن موسیقی و استفاده از قابلیت‌های بی‌نظیر این اپ کافیست فقط یک حساب کاربری بسازید.

شما به سرویس پخش اسپاتیفای چه نمره‌ای می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آنا سلطانپور

مدیریت محتوا به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا