اینستاگرام

دو استراتژی ساده برای راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام!

با راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام، به‌راحتی می‌توانید به دنیایی از فرصت‌ها برای گسترش کسب و کار خود وارد شوید. این پلتفرم اجتماعی نه تنها امکان فروش محصولات و خدمات را فراهم می‌کند، بلکه با ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان این قابلیت را دارد تا برند شما را به نقطه‌ی اوج موفقیت برساند.

راه اندازی یک آنلاین شاپ در اینستا به دو صورت امکان‌پذیر است که در این مقاله قصد داریم هر دوی این روش‌ها را برای شما شرح دهیم. اگر قصد راه اندازی پیج فروش را دارید از مطالب دسته اول این مقاله استفاده کنید تا بتوانید در فضای اینستاگرام از رقبای خود جلوتر باشید.راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

تبدیل فالوور به مشتری با راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام!

دو راه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام وجود دارد:

  1. view shop
  2. ساخت یک حساب تجاری رایگان مانند سایر اکانت‌ها 

روش اول قابلیتی است که اینستاگرام برای کسب‌وکارها فراهم کرده و با اتصال اکانت به فیسبوک یک کاتالوگ دیجیتال در اختیار مخاطبان شما قرار می‌دهد. در روش دوم راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام، با داشتن یک اکانت معمولی می‌توانید با تولید محتوای جذاب محصول و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد هر یک از این دو روش به همراه قابلیت‌ها و کاربردهای آن‌ها صحبت کنیم تا بدانید ساخت یک آنلاین شاپ در اینستاگرام به چند طریق امکان‌پذیر است. باید توجه داشته باشید اگر روش دوم را انتخاب کردید نیاز دارید برای رشد صفحه کاری خود نکات بیشتری را بدانید و باید سراغ راه اندازی پیج اینستاگرام بروید تا از رازهای موفقیت پیج کاری آگاه شوید.

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام با view shop

view shop گزینه‌ای است که با استفاده از قابلیت راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام، به صفحه شما اضافه می‌شود و نیاز به یک سایت اینترنتی و اکانت فیسبوک دارد. به علاوه‌ی این موارد به دلیل تحریم‌ها بهره بردن از این قابلیت بدون رفع فیلترینگ غیرممکن است. 

با در نظر گرفتن نکات بالا اگر این امکان برای شما فراهم است تا برای راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام با view shop اقدام کنید، طبق مراحل زیر پیش بروید:

گام اول: تغییر حساب به حالت تجاری یا Business

برای استفاده از فروشگاه اینستاگرام ابتدا باید اکانت خود را به حالت تجاری تغییر دهید، به این ترتیب طبق مسیر زیر پیش بروید:

  • انتخاب گزینه setting 
  • انتخاب گزینه Account 
  • انتخاب  گزینه Switch to Professional Account و سپس Continue 
  • انتخاب نوع کسب‌وکار خود در select a Category
  • انتخاب گزینه Business و سپس next

راه های راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

گام دوم: اتصال اکانت به فیسبوک

اینستاگرام برای اینکه محصولات شما را به کاربران نشان دهد از کاتالوگ شما در فیسبوک استفاده می‌کند. بنابراین باید اکانت فیسبوکی داشته باشید و آن را به حساب اینستاگرام خود متصل کنید. برای این اتصال مراحل زیر را انجام دهید:

  • باز کردن اکانت اینستاگرام
  • انتخاب گزینۀ Edit Profile 
  • انتخاب گزینۀ page در قسمت Public Business Information 
  • انتخاب  گزینۀ Connect existing page و سپس Continue
  • اضافه کردن نام کاربری اکانت فیسبوکی 

چنانچه فرصت راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام را ندارید و یا به هر دلیلی امکان ساخت آن برای شما مهیا نیست، می‌توانید از خرید پیج اینستاگرام استفاده کنید. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی در کمترین زمان ممکن بتوانید بهترین محصولات خود برای فروش در اینستاگرام را معرفی و فروش خود را چندبرابر کنید.

خرید پیج اینستاگرام
همین حالا خرید کنید
  • قیمت ارزان
  • تحویل فوری
  • امنیت بالا

چگونه در اینستاگرام آنلاین شاپ راه اندازی کنیم؟

گام سوم: بارگذاری کاتالوگ در فیس‌بوک

همانطور که اشاره کردیم کاتالوگ شما در فیسبوک مرجعی برای نمایش محصولاتتان به کاربران در اینستاگرام است. برای آپلود لیست محصولات خود در فیسبوک می‌توانید طبق مسیر زیر پیش بروید:

  • وارد Commerce Manager شده و بر روی گزینه Get started را ضربه بزنید.
  • «Create a catalog» را انتخاب و سپس بر روی دکمۀ Get started ضربه بزنید.
  • از میان گزینه‌های سمت راست، Ecommerce را انتخاب و بر Upload product info کلیک کنید.

ساخت آنلاین شاپ در اینستاگرام

  • در کادر Catalog owner نام کاربری اینستاگرام خود را وارد کرده و در کادر Catalog name نام کاتالوگ خود را بنویسید.
  • سپس گزینه create را بزنید و اگر پیغام Catalog created را نمایش داد روی View Catalog کلیک کنید.
  • اضافه کردن محصولات با Add items انجام می‌شود.
  • وارد کردن دستی محصول نیز با Manual انجام می‌شود.

راه اندازی آنلاین شاپ اینستاگرامی

تمام مراحل را برای هر محصول انجام دهید و در نهایت Upload items را بزنید.

گام چهارم: انتظار برای تایید کاتالوگ

وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید و در بخش تنظیمات گزینه Business و سپس Shopping را انتخاب کنید. سپس کاتالوگی که ساختید را انتخاب کنید و منتظر تایید بمانید. این انتظار ممکن است تا دو هفته یا حتی یک ماه زمان ببرد.

نحوه ساخت آنلاین شاپ در اینستاگرام

گام پنجم: بارگذاری محصول در اینستاگرام

 اگر با آپلود محصول در پیج شخصی آشنا هستید، این بار هم دقیقا باید به همان صورت اقدام کنید. تنها تفاوت در اضافه شدن تگ قیمت است.

 بعد از اینکه عکس و توضیحات کپشن آن را وارد کردید، گزینه Tag Products انتخاب کنید، سپس عکس محصول برای شما باز شده و با ضربه زدن روی آن تگ محصول ایجاد می‌شود. در این قسمت با اضافه کردن لینک محصول در سایت خود، قابلیت خرید مستقیم را برای خریداران خود فراهم می‌کنید.

اکنون می‌توانید اسم محصول را مطابق کاتالوگی که ساخته بودید وارد کنید. خواهید دید که اطلاعات کاتالوگ فراخوانی شده و می‌توانید محصول را انتخاب کنید. توجه داشته باشید تمام این اقدامات برای این بود که اطلاعات محصول از فیسبوک فراخوانی شود.

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام با ساخت اکانت بیزینس!

تحقق ایده آنلاین شاپ اینستاگرام با روش دوم که اکنون می‌خواهیم از آن صحبت کنیم‌، بهترین راه برای کاربران ایرانی جهت افزایش فروش کسب‌وکارها در شبکه‌های مجازی است. این راه در یک کلام به صورت خلاصه شامل تغییر صفحه به حالت تجاری و تولید محتوای هدفمند برای معرفی محصول و خدمات به مشتری است. پس با چند قدم ساده شروع کنید:

  • دانلود و نصب اپلیکیشن اینستاگرام از Google Play یا App Store
  • انتخاب یک اسم جذاب و معنادار برای نام کاربری
  • نوشتن بیوگرافی مناسب
  • تهیه تصاویر با کیفیت
  • تعیین نحوه ارسال کالا و پرداخت هزینه
  •  دنبال کردن دیگر صفحات
  • هشتگ‌گذاری مناسب
  • انتشار محتوای متنوع و جذاب

اگر اضافه کردن لینک مستقیم خرید محصول در روش قبلی را به یاد داشته باشید، باید بگوییم راه جایگزین آن در اینجا اضافه کردن لینک وبسایت خرید به بیوی پیج است که باعث می‌شود مشتریان شما به راحتی به تمام محصولات و توضیحات آن‌ها یکجا دسترسی داشته باشند.

خلاصه نهایی از راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام می‌تواند تجربه‌ای رضایت‌بخش برای کسب‌وکارها و فروشندگان باشد. این کار از دو طریق اضافه کردن گزینه “ViewShop” به اکانت (در صورت نبود فیلترینگ) و یا ساخت پیج بیزینسی با تولید محتوای هدفمند میسر می‌شود.

با استفاده از ویوشاپ، فروشندگان می‌توانند کاتالوگ محصولات خود را به راحتی به اینستاگرام متصل کرده و آن‌ها را در پست‌ها و استوری‌های خود به نمایش بگذارند. این قابلیت نه تنها امکان بازاریابی موثر و جذب مشتری را فراهم می‌کند، بلکه فرآیند خرید را نیز برای کاربران ساده و لذت‌بخش می‌سازد.

 در مقابل روش دوم که در ایران محبوبیت بیشتری دارد، با تداوم و استمرار می‌تواند یک برند را به موفقیت چشم‌گیری برساند. برایمان بنویسید شما در راه اندازی پیج فروش اینستاگرام با چه چالش‌هایی مواجه شده‌اید؟

سوالات متداول شما در مورد راه اندازی پیج فروش اینستاگرام

هزینه راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام چقدر است؟

از آن جایی که تمامی قابلیت‌های این اپلیکیشن رایگان است، راه اندازی پیج فروش اینستاگرام برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت.

برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام چه تعداد فالوور نیاز است؟

محدودیتی از نظر تعداد فالوور وجود ندارد.

چقدر طول می‌کشد اینستاگرام کاتالوگ آپلودشده در فیسبوک را تایید کند؟

این زمان از چند ساعت تا دو هفته متغیر است. اگر بعد از دو هفته تایید را دریافت نکردید، کاتالوگ خود را مجددا بررسی کنید.

آیا قابلیت فروشگاه اینترنتی اینستاگرام و فیسبوک برای کاربران ایرانی فعال است؟

در حالت کلی این قابلیت برای کاربران ایرانی تحریم است اما با دور زدن فیلترینگ امکان استفاده از آن وجود دارد. 

آیا برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام، باید اقدامات خاصی انجام دهم که به حفظ امنیت حساب کمک کند؟

بهتر است از رمز عبور قوی و فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای  استفاده و به صورت دوره‌ای دسترسی‌ها و اطلاعات ورود را بررسی کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

المیرا فرهنگ نیا

در سایت فالووران من المیرا فرهنگ‌نیا همراه‌تان هستم تا با ارائه بهترین توصیه‌ها و تکنیک‌ها از طریق مقالاتم، شما را در افزایش تعاملات در شبکه‌های اجتماعی همراهی کنم. با استفاده از تجربه نویسندگی و دانش سئو چندین ساله‌ای که دارم، مطالب کاربردی و اسرارآمیزی که کمتر توجه می‌شود را برای موفقیت شما در شبکه‌های اجتماعی بازگو می‌کنم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا