اینستاگرام

Reach در اینستاگرام و تفاوت آن با Impression در چیست؟

معنی reach در اینستاگرام چیست؟ چه تفاوتی با ایمپرشن دارد؟ کاربران زیادی با مفهوم ریچ و ایمپرشن در قسمت آمار های اینستاگرام آشنا نیستند. معمولا فهمیدن تفاوت های ریچ و ایمپرشن زیاد سخت نیست و شما با مطالعه این مقاله به خوبی متوجه آن می شوید. این دو مفهوم بسیار در اینستاگرام اهمیت دارند و اگر آنها را به طور کامل بشناسید به سرعت میتوانید پیج خود را رشد دهید. زیرا به کمک این مفهوم است که شما متوجه عملکرد مخاطبان خود خواهید شد. اولین نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که برای دسترسی داشتن به آمارهای ریچ و ایمپرشن اکانت شما حتما باید بیزینسی باشد.

تفاوت ریچ و ایمپرشن اینستاگرام (پادکست آموزشی)

آیا تا به حال به آمار Insight اینستاگرام خود توجه کرده اید؟ اگر پاسخ بله می باشد، حتما به Impression و Reach برخورد کرده اید.  هر دوی آنها به بازدید پست ها و استوری های شما اشاره می کنند. اما تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست؟ 

تفاوت ریچ و ایمپرشن اینستاگرام

 

ریچ در اینستاگرام چیست

برخلاف معنی لغوی Reach که به معنای “رسیدن” است، در دنیای اینستاگرام، ریچ مفهومی عمیق‌تر دارد. می‌توان آن را به عنوان میزان دیده شدن محتوای شما توسط کاربران در نظر گرفت. به عبارت دیگر، هر چه تعداد افرادی که پست، استوری یا لایو شما را مشاهده می‌کنند بیشتر باشد، ریچ شما بالاتر خواهد بود. دلایل اهمیت ریچ اینستاگرام عبارتند از:

  • افزایش تعامل: با افزایش تعداد بازدیدکنندگان، احتمال لایک، کامنت و به اشتراک گذاری محتوای شما نیز افزایش می‌یابد.
  • جذب فالوور جدید: هر چه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، احتمال دنبال کردن صفحه شما توسط آنها نیز بیشتر خواهد بود.
  • ارتقای برند: افزایش ریچ به معنای دیده شدن بیشتر برند شما در اینستاگرام است که می‌تواند به ارتقای جایگاه برند شما کمک کند.
    دنباله‌ی این مقاله را مطالعه کنید تا با روش‌های افزایش ریچ اینستاگرام نیز آشنا شوید.

ریچ در اینستاگرام چیست

معنی reach در اینستاگرام

ریچ یعنی تعداد اکانت هایی که پست یا استوری شما را مشاهده کرده اند. معنی reach در اینستاگرام بیشتر به معنای آمار بازدید لایک، کامنت، مشاهده پست ها می باشد. اگر به قسمت insight پست های خود نگاهی کرده باشید. متوجه خواهید شد که عددی را برای شما نشان می دهد. مثلا عدد نشان داده شده 400 باشد. این مقدار به این معناست که 400 اکانت پست شما را بازدید کرده اند. در این بخش سعی کرده ایم شما را بیشتر با معنای reach اینستاگرام آشنا کنیم.

البته باید توجه کنید که تعداد دفعات بازدید تاثیری در مقدار این عدد ندارد. مثلا اگر شخص یا کاربری سه بار پست تان را مشاهده نموده باشد، تنها یک عدد به ریچ اضافه می شود. افراد بازدید کننده می توانند از راه های مختلف مانند هشتگ، استوری کردن، لوکیشن، اکسپلور و … پست شما را ببینند. اگر می خواهید معنی reach در اینستاگرام را یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

 

معنی reach در اینستاگرام

ایمپرشن چیست؟ 

شاید اولین بار که با کلمه “ایمپرشن” روبرو می‌شوید، معنی دقیقی از آن در ذهن شما شکل نگیرد. در لغت، ایمپرشن به معنای “احساس” یا “عقیده” است، اما در دنیای دیجیتال، مفهوم عمیق‌تر و دقیق‌تری دارد. ایمپرشن در دنیای دیجیتال به تعداد دفعات نمایش یک محتوا به کاربران اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر، هر بار که یک پست، استوری، تبلیغ یا هر نوع محتوای دیگری در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد، یک ایمپرشن ثبت می‌شود. اهمیت ریچ اینستاگرام عبارت است از:

  • ایجاد آشنایی با برند: هر چه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، احتمال اینکه نام برند شما را به خاطر بسپارند و در آینده به دنبال آن باشند، بیشتر خواهد بود.
  • افزایش ترافیک: نمایش محتوا در معرض دید کاربران می‌تواند آنها را به کلیک بر روی لینک موجود در محتوا و بازدید از وب‌سایت شما ترغیب کند.
  • بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی: با ردیابی تعداد ایمپرشن‌ها می‌توان به اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی خود پی برد و در صورت نیاز آنها را بهینه‌سازی کرد.

 

ایمپرشن چیست 

ایمپرشن اینستاگرام چیست؟

بعد از دانستن اینکه ایمپرشن چیست میخواهیم بدانیم ایمپرشن اینستاگرام چیست و عملکرد آن در این شبکه اجتماعی چگونه است. ایمپرشن یعنی تعداد دفعاتی که پست یا استوری شما مشاهده شده است. اگر قسمت insight خود را چک کرده باشید عددی به عنوان ایمپرشن به شما داده خواهد شد. این مقدار ممکن است با ریچ شما یکسان نباشد. به این خاطر که مخاطب پست یا استوری تان را چندین مرتبه دیده است.

به طور مثال ممکن است مقدار ایمپرشن عدد 600 را نشان بدهد. در واقع این عدد به معنای تعداد بازدید از پست یا استوری شما می باشد. اگر یک اکانت پست شما را n بار مشاهده کند، n مقدار به تعداد ایمپرشن اضافه خواهد شد.

خرید ایمپرشن اینستاگرام

ایمپرشن اینستاگرام چیست

 

تفاوت ریچ و ایمپرشن

برای مثال تعداد ریچ یک پست شما 3 عدد و ایمپرشن شما عدد 8 را نشان می دهد. این یعنی، سه فالوور شما، پست تان را دیده اند. و در عین حال، علی دو بار، حسن 3 بار، حسین 3 بار پست شما را دیدند، یعنی تعداد ایمپرشن شما 8 است.

پس در شمارش تعداد ریچ، هر بار که کاربری پست شما را ببیند، هنوز هم 1 ریچ حساب میشود. در شمارش تعداد ایمپرشن هر بار که پست شما دیده شود، یک ایمپرشن حساب میشود.

تفاوت ریچ و ایمپرشن

در حالت کلی میتوان گفت که ریچ تعداد افراد منحصر به فردی هستند که محتوای شما را مشاهده میکنند. ایمپرشن یعنی پست شما روی افراد تاثیر می گذارد. (خدمات بگیرد، برای بار دوم پست را مشاهده کنند و…)

 

تفاوت های ریچ و ایمپرشن اینستاگرام

 

 تاثیر ریچ و ایمپرشن اینستاگرام در کسب و کار

با چه منطقی گفتیم کسب و کار؟

در پیج شخصی تان به Insights پیج خود دسترسی ندارید. (در حقیقت به کار نمیاد). تنها در صورتی که پیج شما بر روی بیزینس مود باشد، به آمار های پیج (Insights) که از جمله ریچ و ایمپرشن از مهم ترین آنها هستند؛ دسترسی خواهید داشت. برای بالا بردن کارایی پیج اینستاگرام، باید به روش های با ارزش کردن پیج آشنا باشید. و تسلط به امکانات Insights بسیار مهم است.

پس از آشنایی سطحی با امکانات و آمار هایی که یک بیزینس اکانت اینستاگرام در اختیار ما قرار می دهد. با چگونگی کار با این ابزار و استفاده از آن در بهبود پیج اینستاگرام آشنا می شویم.

امکانات بیزینس اکانت اینستاگرام

 

امکانات بیزینس اکانت اینستاگرام (business account)

با وجود میلیون‌ها حساب تجاری فعال در اینستاگرام، رقابت برای جلب توجه مخاطبان روز به روز سخت‌تر می‌شود. اما خبر خوب این است که اینستاگرام با ارائه امکانات ویژه به حساب‌های تجاری، مسیر موفقیت را برای شما هموارتر کرده است. با ارتقای حساب خود به بیزینس اکانت، به دنیایی از ابزارهای قدرتمند و مزایای چشمگیر دسترسی خواهید داشت:

  1. دکمه تماس با من (Contact): به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. اطلاعات تماس خود را به راحتی در اختیار مخاطبان قرار دهید. اعتماد و تعامل با مشتریان را افزایش دهید.
  2. ابزار قدرتمند Insights: به آمار دقیق عملکرد و تعامل با محتوایتان دسترسی پیدا کنید. رفتار و علایق مخاطبان خود را به طور عمیق بشناسید. با تحلیل داده‌ها، استراتژی‌هایتان را بهینه کنید.
  3. تبلیغات هدفمند اینستاگرام (Instagram Ads): با صرف کمترین هزینه، به طیف وسیعی از مخاطبان مورد نظر خود دست پیدا کنید. برند و محصولات خود را به طور موثر به نمایش بگذارید. ترافیک، تعامل و فروش خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

امکانات اکانت بیزینسی اینستاگرام

شناخت بهتر و کار با ابزار Insights اینستاگرام

هر کسب و کاری برای پیشرفت و بالا بردن کیفیت خود، نیاز به شناخت مشتری ها و کاربران خود دارد. هر چقدر کاربران با کسب و کار شما بیشتر تعامل داشته باشند، کسب و کار شما مسیر پیشرفت را بهتر خواهد پیمود.

برای این امر هر کسب و کار باید بتواند مشتریان خود را بشناسد. علایق آنها را درک کند و در کل، رفتار آن‌ها را ببیند و بر اساس رفتار مشتریان، تغییر ایجاد کند. سنجش رفتار مشتری از حیاتی ترین بخش های بیزینس یک مجموعه است. در پیج بیزینسی اینستاگرام شما می توانید از ابزار Insights اینستاگرام برای زیر نظر گرفتن رفتار کاربران خود، استفاده کنید.

برای استفاده از هر ابزار باید امکانات و نحوه کار با آن را آموخته باشیم. اینسایت اینستا به منظور نمایش رفتار کاربر به کار می رود. ریچ و ایمپرشن از مهم ترین آمار هایی هستند که اینستاگرام به ما می دهد. ما باید از این آمار استفاده کنیم و در جهت بهبود پیج خود تلاش کنیم. تفاوت بین ریچ و ایمپرشن اینستاگرام که در این مقاله به آن می پردازیم، شامل بخش هایی است که می تواند دید مناسبی از رفتار کاربر مانند مقدار اینگیجمنت یا تعامل کاربر با پیج را به ما بدهد.

ابزار Insights اینستاگرام

در بخش Insights اکانت اینستاگرام خود آمار زیر را می توانید ببینید:

Insights اکانت اینستاگرام

  • ریچ و ایمپرشن هر پست
  • نحوه ورود کاربران به پیج بازدید از پست شما (هشتگ ها، ارسال مخاطبین، صفحه اصلی و …)
  • محل زندگی یا لوکیشن کاربران
  • مقایسه سن کاربران پیج
  • جنسیت مخاطبان
  • تعداد فالوور های جدید
  • تعداد کسانی که پیج را آنفالو کرده اند.
  • اشخاصی که از طریق لینک بخش بیو وارد سایت شدند.
  • تعداد دفعات مشاهد پروفایل اکانت شما
  • تعداد دفعات سیو کردن یا بوکمارک کردن پست شما توسط کاربران
  • و …

دید آماری مربوط به ریچ و ایمپرشن

 

اهمیت دید آماری ریچ و ایمپرشن

هر کدام از آمار ها دید نسبی نسبت به کاربران می دهند. که با توجه به این نکات، می توانیم محتوا پیج خود را به سمت علاقه مخاطبان سوق دهیم و بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشیم.

مثلا با توجه به سن افراد پیج شما، مثلا کاربران جوان و نوجوان صفحه کاربری تان بیشتر از بقیه باشد، باید به فکر یک استراتژی و رویکرد برای جذب حداکثر افراد نمایید و محتواهای مناسب برای اکثریت مخاطب تولید نمایید.

ریچ و ایمپرشن اجزای مهمی از بخش آمار های اینستاگرام هستند. بر اساس تفاوت این دو داده، میتوانیم تصمیم گیری کنیم.

اهمیت دید آماری ریچ و ایمپرشن

توجه داشته باشید برای هر کسب و کاری، نحوه تصمیم گیری متفاوت خواهد بود.

برای مثال، پیجی با محتوای طنز و سرگرم کننده، احتمال دارد تفاوت ریچ و ایمپرشن بالایی داشته باشد. به این صورت که هرکدام از کاربران، چندین بار محتوای پیج را مرور می کنند و از آن لذت می برند.

یا در پیج فروشگاهی مانند فروشگاه لباس؛ معمولا کاربران جنس مورد نظر را چندین بار بازدید می کنند. یا برای دوستانشان برای نظر خواهی میفرستند. پس در این شرایط نیز تعداد ایمپرشن از تعداد ریچ بسیار بیشتر خواهد بود.

دید آماری ریچ و ایمپرشن

ریچ و ایمپرشن در زمان تبلیغات

زمانی که حس می‌کنید پیج شما به تبلیغات کردن برای پیشرفت نیاز دارد، اقدام به تبلیغات می کنید. پیگیری تبلیغات شما با توجه به شناخت شما از ریچ و ایمپرشن و تفاوت این دو گزینه میسر خواهد بود.

در زمان تبلیغات آمار ایمپرشن بسیار بالا خواهد رفت. در صورتی که آمار ریچ نیز با ایمپرشن زیاد شود و نسبت خوبی داشته باشد، به معنای بالا بودن نرخ تبدیل ایمپرشن به ریچ است. این به معنای تاثیر گذار بودن محتوای شما و جذب کاربر است.

البته به نکاتی دیگر پیرامون آمار ها باید توجه داشت (فالوور های جدید، تعداد اشتراک گذاری و …).

اما در شرایطی، آمار ریچ شما بسیار کمتر از ایمپرشن می شود. باید به محتواهای ایجاد شده توجه نمایید.

ریچ و ایمپرشن در زمان تبلیغات چگونه عمل میکنند

اگر ایمپرشن شما 20 هزار و ریچ شما 200 است. یعنی فالورها پست تان را در استوری های تبلیغاتی و بخش های دیگر مشاهده کرده اند. اما جذب پست و پیج شما نشده اند. پس مشکلی در محتوای پیج، قیمت اجناس در پیج فروشگاهی یا مشکلات دیگر وجود دارد.

پس با دقت در تفاوت تعداد ریچ و ایمپرشن می توانیم متوجه عملکرد کمپین های تبلیغاتی شویم.

معمولا کسب و کارها هدف اصلی شان از تبلیغات، افزایش آمار ریچ (Reach) می باشد. Impression می تواند آماری نشان دهد که چه مقدار کاربر به طور سطحی پست های شما را مشاهده نموده اند.

تفاوت تعداد ریچ و ایمپرشن

اما اهمیت موضوع آنجاست که چه تعدادی از کاربران که پست را مشاهده کردند و به پست رجوع کرده و پست را باز کرده اند. این قسمت برای تبلیغات مهم است.

به صورت میانگین برای پیج های فروشگاهی، 2 درصد از بازدیدکننده ها مشتری می شوند. بازدیدکننده ها در اینستاگرام به معنای تعداد ریچ است. شما با افزایش ریچ، امکان تبدیل 2 درصد از تعداد ریچ پست ها به مشتری را دارید. حتما دوست دارید بدانید که معنای reach در اینستاگرام چیست؟

ریچ و ایمپرشن در زمان تبلیغات

 

تاثیر ریچ و ایمپرشن بر الگوریتم های اینستاگرام

اگر تفاوت تعداد ایمپرشن (بازدید خالص) از تعداد ریچ (کاربر یونیک) زیاد نباشد، یعنی مخاطبان با پست شما تعامل بیشتری دارند. یعنی مخاطبان پیج شما را دوست دارند و پست های شما را دنبال می کنند.

در این میان اپلیکیشن اینستاگرام نیز در الگوریتم های جدید خود این موضوع را در نظر گرفته است و رفتار کاربر نسبت به پیج شما را می سنجد.

به این صورت که اگر کاربری پست های شما را ببیند، زمان بیشتری روی پست های شما صرف کند و پست های شما را به اشتراک بگذارد، یعنی دنبال کننده واقعی پیج شماست.

اینستاگرام نیز این امر را نادیده نگرفته و در مراحل بعدی، پست های شما را بیشتر به کاربران نشان می‌دهد.

در حقیقت اهمیت و ارزش پیج شما را با رفتار کاربران می سنجد. پس از تفاوت بین تعداد ریچ و ایمپرشن پیج باید استفاده کنیم، رفتار کاربر را بسنجیم و بر اساس علاقه کاربر پیش برویم. در بهترین شرایط باید اینستاگرام ارزش پیج تان را بفهمد و آن را در بخش اکسپلور به دیگر افراد دنیا نمایش دهد.

 

تاثیر ریچ و ایمپرشن بر الگوریتم های اینستاگرام

 

تاثیر منفی ریچ را از کجا بفهمیم؟

هرچند که افزایش ریچ در اینستاگرام می‌تواند فوایدی مانند افزایش فالوور و تعامل بیشتر با مخاطبان داشته باشد، اما در برخی موارد می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات هم باشد. در ادامه به چند علامت منفی ریچ بالا اشاره می‌کنیم:

  • عدم تناسب ریچ با تعامل: اگر تعداد ریچ posts شما بالا باشد (مثلا 1000) اما لایک، کامنت و یا اشتراک‌گذاری کمی دریافت می‌کنید، نشان‌دهنده‌ی این است که محتوای شما با مخاطبان تعامل مناسبی برقرار نمی‌کند. در این شرایط، صرف نظر از تعداد افرادیکه پست شما را دیده‌اند، محتوای شما برای آنها جذاب نبوده و باید در استراتژی محتوا و نوع محتوای تولیدی خود تجدید نظر کنید.
  • افزایش ناگهانی ریچ بدون افزایش فالوور: افزایش ناگهانی ریچ بدون افزایش فالوور می‌تواند نشان‌دهنده‌ی خرید فالوور فیک یا استفاده از ربات‌های اینستاگرام باشد. این موضوع نه تنها سودی برای شما نخواهد داشت، بلکه می‌تواند به اعتبار و عملکرد اکانت شما در بلندمدت آسیب برساند.
  • عدم تطابق ریچ با اهداف بازاریابی: به عنوان یک اصل کلی، هدف از تبلیغات و افزایش ریچ، جذب مخاطبان و تعامل با آنها است. اگر صرف نظر از تعداد افرادی که posts شما را دیده‌اند، به اهداف بازاریابی خود (مانند افزایش فروش یا جذب مشتری) دست پیدا نمی‌کنید، نشان‌دهنده‌ی ناکارآمدی استراتژی شما است.
  • افزایش ریچ پست‌های قدیمی: اگر شاهد افزایش ناگهانی ریچ پست‌های قدیمی خود هستید، ممکن است این موضوع به دلیل قرار گرفتن آنها در بخش اکسپلور اینستاگرام باشد. با این حال، این افزایش موقتی است و لزوماً به معنای تعامل بیشتر با آن پست‌های نیست.

تاثیر منفی ریچ را از کجا بفهمیم

 

سنجش تعداد ایمپرشن و تعامل ایجاد شده توسط اینستاگرام

اینستا امکان ردیابی و مشاهده آمار پیج ها را به شما خواهد داد. در صورتی که طی چند مدت آمار ایمپرشن شما بالا باشد اما ریچ مناسبی دریافت نکرده باشید، اینستاگرام متوجه این موضوع می شود و سعی خواهد کرد ایمپرشن زیاد تری به شما اختصاص ندهد.

چرا که شما نتوانسته اید آمار ایمپرشن خود را به ریچ تبدیل کنید. نتوانسته اید کاربر را جذب پیج خود کنید. نتوانسته اید از بازدید کاربر استفاده لازم را ببرید. پس از نظر اینستاگرام باید جای خود را به رقیبانی بدهید که نرخ تبدیل ایمپرشن به ریچ بیشتری دارند.

سنجش تعداد ایمپرشن و تعامل ایجاد شده توسط اینستاگرام

 

اطلاعات مفید بر اساس ریچ و ایمپرشن

در صورتی که عدد ایمپرشن ها را بر تعداد ریچ تقسیم کنیم، میانگین تعداد بازدید هر کاربر را به دست خواهیم آورد. در واقع این فرمول به ما خواهد گفت که هر شخص یا کاربر چند بار پست ما را مشاهده کرده است. این آماری نسبی است و اطلاعات کاملا دقیقی به ما نمی دهد. گاهی احتمال دارد که کاربران فقط پست ها را مشاهده کرده و بر روی آنها کلیکی انجام ندهند یا به صفحه پست ما مراجعه نکرده باشند.

 

ریچ و ایمپرشن

 

در واقع این عددها نشان می دهد که پست و محتواهای ما در چه وضعیتی هستند. در تبلیغات محصولات، این عدد بیشتر است. چرا؟

مشتری قبل از خرید هر محصول چندین بار محصول را چک می کند و محصولات دیگر  را مقایسه می کند. و پس از اطمینان از انتخاب خود، اقدام به خرید خواهد کرد. ما نمی توانیم آمار دقیق یا شاخصی برای این عدد به شما بدهیم، زیرا رفتار کاربران برای هر کسب و کار متفاوت است. شما باید رقبای حوزه کاری تان را بسنجید. در مورد حوزه کسب و کار خود اطلاعات کسب کنید و رفتار کاربران مشتاق کسب و کار خود را بلد باشید.

 

افزایش ریچ

حال میخواهیم چند ترفند بیان نماییم تا بتوانید شاهد افزایش ریچ باشید.

  • اکانت را در حالت پابلیک قرار دهید
  • تصویر پروفایل جذاب بگذارید. همچنین پست های خود را طبق یک قالب خوب بچینید
  • نام های با معنی و جذاب برای خود انتخاب کنید
  • یک متن جذاب برای Bio بنویسید

اکانت ریچ چیست؟

واژه اکانت ریچ در واقع همان مشاهده تعداد بازدید کننده های پست است که به راحتی می توانید آن را در اینستاگرام خود مشاهده نمایید. زمانی که شخصی درباره ریچ اکانت اینستاگرام صحبت می کند، یعنی آمار بازدید پست ها و استوری های خود را می خواهم افزایش دهم. امروزه کاربران زیادی به خرید ریچ و بازدید در اینترنت روی می آورند که در بلند مدت اصلا مناسب نخواهد بود و کم کم شاهد ریزش آن خواهید بود. اکانت ریچ واقعی وقتی بدست می آید که شما بتوانید تولید محتوای عالی ایجاد نمایید و در زمینه رشد پیج تان اهداف و استراتژی هایی داشته باشید. معنای reach اینستاگرام امروزه بسیار سوال می شود که در واقع همان آمار بازدید صفحات است.

 

اکانت ریچ چیست؟

 

ریچ یعنی چی ؟

ریچ به زبان ساده یعنی تعداد افراد منحصر به فردی که محتواهای شما را مشاهده می نمایند. به طور کلی تمامی فالوورها هر بخشی از محتوایی که منتشر کرده اید را می توانند مشاهده نمایند. البته متاسفانه در فضای مجازی این اتفاق نمی افتد. تمام فالوورهای تان، زمانی که شما پستی را منشتر می کنید را نمی بینند. مثلا برخی از پیج ها دارای فالوورهای میلیونی هستند، ولی وقتی اینگیجمنت محتوایی آنها را بررسی می کنید متوجه می شوید که به آن عدد نزدیک نیست و فقط تعدادی از فالورهای آن، پست ها را مشاهده می نمایند. پس معنی reach در اینستاگرام را به خوبی یاد گرفته اید. پس متوجه شده اید که ریچ یعنی چی ؟

 

ریچ یعنی چی ؟

 

ایمپرشن چیست؟

در واقع ایمپرشن بیشتر بر روی مفهوم محتوایی بینندگان تاثیرگذار است. به بیان ساده تر ایمپرشن یعنی تعداد دفعاتی که پست و استوری تان در اینستا توسط افراد دیگر و فالوورهای شما مشاهده شده است. Impression به بیان دیگر به پست هایی که اشتراک گذشته شده اند و بازدید در آنها انجام شده است را نیز گفته می شود. تولید محتوای یونیک و جذاب تاثیر زیادی در افزایش ایمپرشن صفحه تان دارد. از واژه هایی نظیر Reach و Impression در اینستاگرام امروزه زیاد استفاده می شود، پس تا اینجا با معنی account reached در اینستاگرام آشنا شده اید که یعنی آمار ایمپرشن اکانت شما می باشد.

پیشنهاد می شود برای خرید اکسپلور اینستاگرام از طریق سایت فالووران اقدام کنید و پست های خود را سریع تر وارد اکسپلور کنید.

Account Reached Instagram چیست؟

ایمپرشن و ریچ چیست را یاد گرفته اید، شما می توانید تعداد کاربران منحصر به فردی که محتوای شما را مشاهده کرده اند را با نگاه کردن به دسترسی اندازه گیری کنید. برخلاف این، تعامل به تعامل با محتوای شما (از جمله محتوای شما) اشاره دارد. با نگاه کردن به دسترسی، می توانید متوجه شوید که چند نفر پست شما را مشاهده کرده اند. تعداد کل فالوورهایی که دارید را بر تعداد کل پست هایی که گذاشته اید تقسیم کنید. اگر 300 فالوور و 1000 لایک داشته باشید می توانید به 30 درصد از مخاطبان هدف خود برسید.

سوالات متداول در رابطه با ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

  • ایمپرشن اینستاگرام در استوری چیست؟

تعداد ویوهای هر استوری اینستاگرام را می توان معادل با تعداد ایمپرشن های آن در نظر گرفت.

  • ایمپرشن چیست؟

ایمپرشن یعنی یک کاربر موفق به دیدن لینک شما در صفحه نتایج شده یا پتاسیل دیدن آن را داشته.

آنچه در ریچ و ایمپرشن اینستاگرام بررسی کردیم

برای بالابردن کارایی پیج و پیشرفت اکانت تجاری اینستاگرام، باید روش های آنالیز آمارهای Insights اینستاگرام را آموخته باشید. در این مقاله سعی کردیم معنی reach در اینستاگرام و تفاوت ریچ و ایمپرشن-دو آمار مهم و کاربردی در insights اینستاگرام را بشناسیم. روش های آنالیز و استفاده از این تفاوت ها را توضیح دهیم و بر مبنای اطلاعات برای تبلیغ محتوای پیج تصمیم بگیریم.

جالب است بدانید که این دو تعاریف در اکثر شبکه های اجتماعی وجود دارند. اما در توییتر میزان ریچ اکانت شما را اندازه گیری نمی کند. فقط مقدار ایمپرشن را به شما نشان خواهد داد. امیدواریم مقاله معنی reach در اینستاگرام مفید بوده باشد. سوالات و پیشنهادات شما را در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود. لطف کنید و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

2 دیدگاه

    1. سلام، وقت‌بخیر؛
      قاعدتا طبق توضیحات بالا در شرایط طبیعی تعداد ایمپرشن از ریچ بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا