اینستاگرام

فالوور فیک و فالوور روح چه تفاوتی با هم دارند؟

تابه‌حال برایتان پیش آمده است که به یک پیج اینستاگرام نگاهی بیندازید و فکر کنید که تعداد فالوورهای آن با میزان لایک‌ها و کامنت‌هایش، همخوانی ندارد؟ شما در این کشف، تنها نیستید! دنیای اینستاگرام پُر از فالوورهای روح و فیک است که می‌توانند اعتبار و تعاملات پیج‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهند و آن را زیر سوال ببرند؛ اما معنای فالوور فیک و روح چیست و این دو مفهوم، چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مقاله به دنیای این اکانت‌های مرموز سفر خواهید کرد تا از فرق فالوور فیک و روح سر دربیاورید!

فالوور فیک چیست؟

فالوورهای فیک در حقیقت حساب‌های کاربری جعلی هستند که هیچ هویت واقعی پشت آن‌ها وجود ندارد. این حساب‌ها توسط ربات‌ها یا برنامه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که فقط تعداد فالوورهای یک پیج را بالا ببرند، بدون آنکه تعاملی با محتوای آن‌ها داشته باشند. این اکانت‌ها از تصویر پروفایل و بیوی متناسب برخوردار نیستند و پست‌های بی‌معنا یا کپی‌شده به‌ اشتراک گذاشته‌اند. در حقیقت برخی افراد تصور می‌کنند که با داشتن تعداد فالوور بالا می‌توانند اعتبار و محبوبیت خود را در پلتفرم پرطرفدار و شلوغ اینستاگرام، افزایش دهند؛ به همین دلیل دست‌به‌دامن خرید فالوور فیک می‌شوند. درحالی‌که پُرکردن صفحه با این اکانت‌های بی‌هویت، معایبی به همراه دارد که می‌تواند درست برعکس اهداف شما عمل کند.

فالوور فیک و روح چه فرقی باهم دارند؟

 

معایب فالوور فیک

خرید این اکانت‌های قلابی نه‌تنها باعث رشد صفحه یا کسب‌وکار آنلاین شما نمی‌شود، بلکه معایبی نیز دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شوید:

  • کاهش تعامل: همان‌طور که گفته شد، فالوور فیک هیچ تعاملی با محتوای شما برقرار نمی‌کند. خبری از لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری پست‌ها و استوری‌های شما نیست. همین موضوع می‌تواند نرخ تعامل پیجتان را به‌شدت کاهش دهد و در الگوریتم اینستاگرام، شما را از دور رقابت‌ها حذف کند.
  • از بین‌رفتن اعتبار: متاسفانه یا خوشبختانه این اکانت‌های جعلی به‌راحتی توسط کاربران عادی نیز تشخیص داده می‌شوند و همین اتفاق می‌تواند اعتبار صفحه و شخصیت مجازی شما را با آسیب جدی روبه‌رو کند.
  • هدر رفتن سرمایه: درست است که خرید این فالوورها، هزینه بسیاری نمی‌طلبد؛ اما همین مقدار نیز به‌خاطر آسیب‌زدن به پیج شما و عدم سودآوری برایتان، تنها باعث هدررفت پول می‌شود و خاصیتی جز خالی‌کردن جیب شما ندارد.

فالوور روح چیست؟

فرض کنید دست به خرید اکانت فیک نزده‌اید؛ اما در صفحه پرفالوور شما، خبری از لایک و کامنت و فوروارد وجود نداشته باشد. این دقیقاً همان اتفاقی است که فالوورهای روح بر سر پیج شما می‌آورند! فالوور روح حساب کاربری واقعی در اینستاگرام است که کاربری در پشت آن نشسته است و دارای صفحه‌ای حقیقی است؛ اما این کاربر هیچ فعالیت قابل‌توجهی نسبت به پیج شما انجام نمی‌دهد. به همین دلیل با حضور بی‌جای خود، به نرخ تعامل و وضعیت رشد صفحه اینستاگرامی شما آسیب می‌زند و اینستاگرام شما را به صفحه‌ای مُرده تبدیل می‌کند.

چگونه فالوور روح را پیدا کنیم؟

معایب فالوور روح

این فالوورهای بی‌خاصیت می‌توانند نرخ تعامل پیج شما را به‌شدت پایین بیاورند و با همین یک کار، به الگوریتم اینستاگرام صفحه‌تان آسیب وارد کنند. اینستاگرام به تعامل دنبال‌کنندگان با محتوای پیج‌ها اهمیت بسیاری می‌دهد؛ بنابراین اگر تشخیص دهد که تعداد فالوورها با تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، ذخیره‌ها، ریپلای‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها ناسازگار است، به‌سرعت پیج شما را به‌عنوان صفحه‌ای کم‌ارزش و بی‌اعتبار در نظر می‌گیرد. همچنین داشتن تعداد زیادی فالوور روح می‌تواند پیج شما را غیرواقعی و غیرقابل‌اعتماد نشان دهد.

راه‌های تشخیص فالوور روح و فیک

با بررسی موارد ذکرشده در جدول زیر، می‌توانید به‌راحتی این فرق فالوور فیک و روح را تشخیص دهید و این دو نوع دنبال‌کننده را در صفحه خود شناسایی کنید:

ویژگی فالوور فیک فالوور روح
فعالیت هیچ‌گونه فعالیتی در اینستاگرام ندارد. ممکن است در اینستاگرام فعالیت داشته باشد.
 

پروفایل

ظاهری خالی، ناقص یا غیرقابل‌قبول است. عکس بی‌معنی، بیوگرافی خالی یا اطلاعات نادرست و کپی‌شده.  

ظاهری واقعی دارد

 

دنبال‌کنندگان و دنبال‌شوندگان

تعداد دنبال‌شوندگان آن‌ها نسبت به دنبال‌کنندگان بسیار زیاد است. ممکن است شکل طبیعی داشته باشد.
تعامل هیچ تعاملی با هیچ صفحه‌ای ندارند. در اینستاگرام تعامل دارند؛ اما با محتوای شما تعامل ندارند.

 

چرا فالوور روح با پیج ما تعاملی ندارد؟

پس از اینکه بدانید دلیل عدم تعامل این دنبال‌کنندگان با پیج شما چیست، می‌توانید موانع را رفع کنید و صفحه خود را به مکانی مجازی با فالوورهای فعال، تبدیل کنید:

  • عدم آگاهی از پیج شما: بسیاری از فالوورهای روح، در گذشته به‌طور تصادقی یا بر اثر تبلیغات، شما را دنبال کرده‌اند و مدت‌هاست که هیچ اطلاعی از پیج شما ندارند. به‌همین‌دلیل، با عدم فعالیت در صفحه‌تان، دیگر محتوای شما به آن‌ها نشان داده نمی‌شود و تعامل آن‌ها با شما به صفر رسیده است.
  • عدم علاقه به محتوای شما: ممکن است فالوورهایتان پس از مدتی محتوای تولیدشده توسط شما برای آن‌ها جذاب یا مرتبط نباشد و به این دلیل، ارتباط‌شان با صفحه شما کمرنگ شده باشد.
  • عدم حضور آن‌ها در اینستاگرام: برخی از افراد به‌طور منظم از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند. آن‌ها ممکن است به ندرت اپلیکیشن را باز کنند و به‌خاطر همین است که پست‌ها و استوری‌هایتان را نمی‌بینند تا واکنشی به آن‌ نشان دهند.
  • فعالیت‌های نامنظم در صفحه شما: اگر برنامه منظمی برای انتشار محتوا نداشته باشید، طبیعی است که بسیاری از فالوورهایتان در گذر زمان، متوجه پست‌ها و استوری‌های شما نشوند. بهتر است در بازه‌های زمانی مشخص، محتوای باکیفیت و مرتبط با صفحه خود را تولید کنید و به اشتراک بگذارید تا دنبال‌کنندگانتان بتوانند از محتواهای شما مطلع شوند و تعامل خود را با پیج شما حفظ کنند.

نحوه حذف فالوورهای روح و فیک چگونه است؟

نحوه حذف فالوورهای روح و فیک

پس‌از اینکه به تفاوت فالوور فیک و روح پی بردید و دانستید که چه آسیب‌های عمیقی به اعتبار شما در این پلتفرم جهانی می‌زنند، لازم است که با روش‌های مختلف مقابله با آن‌ها آشنا شوید تا پیج خود را از به صفحه‌ای سالم و حقیقی تبدیل کنید:

حذف دستی: این روش می‌تواند زمان‌بر و کلافه‌کننده باشد؛ اما می‌توان آن را مطمئن‌ترین و دقیق‌ترین روش برای خلاص‌شدن از شر فالوورهایی با تعامل حداقلی، به حساب آورد. در این روش باید لیست دنبال‌کنندگان پیج خود را باز کنید. با توجه به ویژگی‌هایی که در جدول بالا آمده است، آن‌ها را شناسایی کنید و در نهایت یکی‌یکی دست به حذف آن‌ها بزنید. جسور باشید و بدون نگرانی از کم‌شدن تعداد فالوورها، صفحه خود را از وجود این اکانت‌های خاموش، خالی کنید.

استفاده از ابزارهای حذف فالوور: این روش می‌تواند برای صفحاتی با تعداد دنبال‌کنندگان زیاد، مناسب باشد. ابزارهای مختلفی برای این کار معرفی شده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به پاکسازی پیج خود مشغول شوید. نرم‌افزارهایی مانند cleaner for IG، اپلیکیشن +follower و followers for Instagram می‌تواند نمونه‌های کاربردی برای حذف این دنبال‌کنندگان باشد.

فالوور روح بدتر است یا فالوور فیک: در بررسی فرق فالوور فیک و روح، به این نتیجه رسیدید که هر دو این‌ها می‌توانند اعتبار و ارزشمندی پیج شما را در الگوریتم پیچیده اینستاگرام با چالش مواجه کنند؛ اما وجهه ظاهری فالوور فیک بدتر از روح است و در همان نگاه اول، احساس بی‌اعتباربودن را به مخاطبانتان منتقل می‌کند. هر چند بهتر است که با تولید محتوای باکیفیت و انتشار به‌موقع و استراتژیک محتوا در پیج خود، فالوور واقعی به‌دست بیاورید تا به صفحه‌ای فالوورپسند و اینستاگرام‌پسند تبدیل شوید!

برای آشنایی با راه‌های بیشتر حذف فالوور فیک در اینستاگرام مقاله ما را دنبال کنید.

فرق فالوور فیک و روح

آنچه در فرق فالوور فیک و روح بررسی کردیم

در این مقاله به مفهوم دو نوع بی‌تعامل از فالوورها و تفاوت فالوور فیک و روح، پی بردید و با مطلع‌شدن از راه‌های تشخیص آن، به یک دید جامع از تعاملات پیج خود دست پیدا کردید. اکنون بهتر است شجاع باشید و با حذف اکانت‌های فیک یا تولید محتوای عالی برای جذب اکانت‌های واقعی، پیج خود را به محلی پویا و فعال در پلتفرم اینستاگرام تبدیل کنید و از شر صفحات خاموش و مُرده خلاص شوید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آنا سلطانپور

مدیریت محتوا به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا