اینستاگرام

چگونه فالوور روح را پیدا کنیم؟

در دنیای مجازی و پرسروصدای اینستاگرام، جایی که میلیون‌ها نفر هر روز عکس‌ها و ویدئوهای خود را به اشتراک می‌گذارند، پدیده‌ای به‌نام فالوور روح، ظهور کرده است! این موجودات دیجیتالی که فعالیت خاصی در اینستاگرام ندارند، به یک دردسر جدی برای کاربران این شبکه اجتماعی محبوب، تبدیل شده‌اند. نکته تلخ ماجرا اینجاست که این فالوورهای جعلی به‌تدریج از اعتبار و اصالت صفحه شما می‌کاهند و باعث ایجاد ظاهری بی‌اعتبار و غیرواقعی در پیج‌ها می‌شوند؛ اما چگونه فالوور روح را پیدا کنیم؟ و برای حذف آن چه راهی وجود دارد؟ اگر شما نیز با این دغدغه دست‌وپنجه نرم می‌کنید، این مقاله را تا پایان، همراهی کنید.

تشخیص فالوور روح چگونه است؟

فالوور روح چیست؟

فالوورهای روح یا شبح در اینستاگرام، اکانت‌های غیرفعال یا جعلی هستند که ممکن است شما را دنبال کنند و به بالارفتن تعداد فالوورهای پیج شما کمک کنند. بااین‌حال، آن‌ها هیچ‌گونه تعاملی با محتوای شما ندارند؛ یعنی هیچ کامنت، لایک و فورواردی توسط این اکانت‌ها در صفحه شما اتفاق نمی‌افتد! گاهی اوقات این حساب‌ها به ‌دست افراد واقعی ایجاد می‌شوند؛ ولی در اغلب موارد، ربات‌های مجازی هستند که هیچ کاربر واقعی پشت آن‌ها وجود ندارد!

بیشتر بخوانید: فالوور روح اینستاگرام؛ راهنمای کامل برای تشخیص و شناسایی آنها

راستش را بخواهید فالوورهای فیک و جعلی به این دلیل وجود دارند که مردم حاضر هستند برای جمع‌کردن فالوور و بالابردن تعداد دنبال‌کنندگان خود، پول بپردازند. البته خیلی از اوقات اتفاق می‌افتد که شما فالووری خریداری نکرده‌اید؛ اما آن‌ها در صفحه شما کمین کرده‌اند و با حساب‌های تقلبی خود، الگوریتم اینستاگرام شما را به‌شکل قابل‌توجهی به‌هم می‌ریزند. اکنون می‌توانید این سوال را آگاهانه‌تر بپرسید که «چگونه فالوور روح را پیدا کنیم؟»

چطور باید فالوورهای روح را شناسایی کنیم؟

اگر بخواهیم ناامیدتان کنیم، باید بگوییم که هیچ روش قطعی برای شناسایی دقیق فالوورهای روح وجود ندارد؛ اما خبر خوش اینکه با استفاده از چند روش، شما می‌توانید با احتمال بالایی، این دنبال‌کنندگان مُرده را شناسایی و حذف کنید. در ادامه با اصلی‌ترین روش‌های تشخیص فالوور روح آشنا می‌شوید:

پروفایل‌ها را بررسی کنید

بیشتر فالوورهای جعلی، تصویر پروفایل ندارند یا از تصاویر بی‌ربط و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند. همچنین نام کاربری این اکانت‌ها شامل حروف تصادفی و اعداد درهم است و بیوی صفحه‌شان نیز خالی یا بی‌معنی است. علاوه‌براین، این اکانت‌های تقلبی، معمولاً هیچ پستی در صفحه خود ندارند یا تعداد پست‌های بسیار محدود با تصاویر بی‌ارتباط و کپشن‌های کپی‌شده، بارگذاری کرده‌اند. نکته آخری که باید در پروفایل این افراد بررسی کنید، تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها است. فالوورهای روح غالباً تعداد دنبال‌کنندگان بسیار کمی دارند. این چند مورد را در پروفایل‌ها بررسی کنید و به یک دید جامع درباره وضعیت فالوورهای خود یا باقی صفحات اینستاگرامی برسید.

 

از فعالیت‌های آن‌ها خبردار شوید

این دنبال‌کنندگانِ آسیب‌زا، معمولاً ماه‌ها یا حتی سال‌ها است که هیچ فعالیتی در اینستاگرام نداشته‌اند و با بررسی آخرین فعالیت‌های اکانتشان می‌توانید متوجه این موضوع مهم بشوید. همچنین فالوورهای روح هیچ‌‌وقت با محتوای شما تعامل و ارتباط برقرار نمی‌‌کنند. اگر یک دنبال‌کننده روح شما را فالو کند، بهتر است منتظر لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری از طرف آن‌ها نباشید! هرچند می‌توانید دست به اقداماتی بزنید که باعث تبدیل فالوور روح به فالوور فعال در اینستاگرامتان شود.

روش های شناسایی فالوور روح

به‌سراغ ابزارهای کمکی بروید

از ابزار Bazaarvoice affable.ai استفاده کنید. این ابزار می‌تواند با تجزیه و تحلیل میزان دنبال‌کننده‌ها و نرخ تعامل آن‌ها، تعیین کند که فالوورهای روح در آن حساب کمین کرده‌اند یا نه! همچنین ابزارهایی مانند Modash وHype Auditor و Ins Tracker می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

یادتان باشد که تمامی این موارد را در کنار یکدیگر اعمال کنید و تنها به یک مورد بسنده نکنید؛ چون هر اکانتی که یکی از این شرایط را داشته باشد، الزاماً فالوور روح به‌حساب نمی‌آید. پس باید در پاسخ به اینکه چگونه فالوور روح را پیدا کنیم؟ تمامی موارد گفته‌شده را درنظر بگیرید تا به صحیح‌ترین نتیجه‌ برسید.

فالوورهای روح چه مضراتی برای صفحه شما دارند؟

این دنبال‌کنندگان جعلی، همیشه هم بد نیستند. اگر فقط نگران رقم فالوورهای اینستاگرام خود هستید، فالوورهای ارواح برایتان بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند که حتی باید از حضورشان خوشحال باشید! اما راستش را بخواهید، تاثیر فالوور روح در اینستاگرام می‌تواند بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید، وضعیت پیج شما را دستخوش تغییر کند؛ یعنی اگر قصد دارید که یک صفحه فعال اینفلوئنسری راه بیندازید یا یک پیج تجاری-فروشگاهی را مدیریت کنید، این اکانت‌های مُرده می‌توانند به فعالیت‌های مجازی شما آسیب جدی وارد کنند. در ادامه خواهید دانست که این اکانت‌ها چه مضراتی برای صفحه‌های اینستاگرامی دارند:

کاهش اعتبار صفحه شما

اکنون که اینستاگرام به بستری فوق‌العاده برای دیده‌شدن در تمامی عرصه‌ها تبدیل شده است، تعداد دنبال‌کنندگان می‌تواند ارزش و اعتبار صفحه هر فرد را نشان دهد؛ اما رقابت‌ سنگین اهالی اینستاگرام باعث شده است که برندها و اینفلوئنسرها به‌جای تلاش برای به‌دست‌آوردن فالوورهای ارگانیک و حقیقی، دست به خرید فالوورهای روح یا فیک بزنند! باور بکنید یا نه، افراد معتبر و برندهای آگاه و اصیل، هرگز به صفحاتی با فالوور شبح اعتماد نمی‌کنند و حضور این اکانت‌ها در صفحه شما باعث می‌شود که نه‌تنها رشد واقعی اتفاق نیفتد، بلکه اعتبار شما در اینستاگرام زیر سوال برود.

کاهش نرخ تعامل

فرض کنید وارد یک صفحه می‌شوید که ۱۰ هزار فالوور دارد؛ اما به محض اینکه پست‌هایش را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که هر عکس فقط ۳۰ لایک خورده است! ساده‌ترین کاربران نیز در این لحظه می‌توانند به شناخت این اکانت‌های غیرواقعی دست پیدا کنند و متوجه شوند که نرخ تعامل پیج شما بسیار پایین است. طبیعی است که اگر پست‌های شما لایک و نظر و اشتراک‌گذاری متناسب با تعداد دنبال‌کنندگانتان، دریافت نکنند، رشد خاصی در پیج شما اتفاق نمی‌افتد و این یعنی یک آسیب بزرگ!

حذف‌شدن از الگوریتم اینستاگرام و اکسپلوور

الگوریتم اینستاگرام پیش‌بینی می‌کند که کاربران می‌خواهند چه نوع پست‌هایی را ببینند و بر اساس آنچه که قبلاً لایک کرده‌اند و نظر داده‌اند، محتوای مرتبط به آن‌ها نشان می‌دهد؛ بنابراین پستی که لایک یا کامنت زیادی جذب نکرده است، وارد این سیستم نمی‌شود و به کاربران نشان داده نمی‌شود. وقتی اکانت شما پر از فالوورهای تقلبی باشد که با محتوای شما درگیر نشده‌اند، این موضوع روی دیده‌شدن پست‌های شما اثر مستقیم می‌گذارد و نه‌تنها نرخ تعامل شما کاهش پیدا می‌کند، بلکه وارد یک چرخه معیوب می‌شوید که هر چه تلاش می‌کنید، محتوای شما به دست کاربران واقعی اینستاگرام نمی‌رسد.

چطور فالوورهای روح را حذف کنیم؟

بعد از اینکه به ابهام ذهنی‌تان درباره «چگونه فالوور روح را پیدا کنیم؟» پاسخ داده شد، وقت آن رسیده است که با شیوه پاک‌کردن این اکانت‌های مضر از صفحه خود آشنا شوید. بهترین راه برای حذف این اکانت‌ها این است که این کار را به‌صورت دستی و یکی‌یکی انجام بدهید! درست است که برخی اپلیکیشن‌ها ادعا دارند که پس‌از شناسایی فالوور روح، توانایی حذف این اکانت‌ها را نیز دارند؛ اما توصیه جدی این است که خودتان صفحه اینستاگرامتان را چک کنید و با کنترل کامل، دست به حذف‌کردن آن بزنید. یکی از مزیت‌های مهم این کار این است که با دیدن فالوورهای فعال و فراموش‌شده خود، می‌توانید مجدداً با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و وارد طوفان تعامل در الگوریتم اینستاگرام شوید. بهتر است این پاکسازی را هر سه ماه یکبار انجام دهید تا کمترین آسیب به خانه مجازی شما برسد!

به شما توصیه میکنیم این مقاله رو مطالعه کنید: آموزش روش‌های حذف فالوور روح در اینستاگرام

چطور فالوورهای روح را حذف کنیم؟

پاسخ به سوال “چگونه فالوور روح را پیدا کنیم؟”

خواه.ناخواه فالوور روح، قلمرو اینستاگرام را تسخیر کرده است. تنها کاری که می‌توانید برای رشد پیج خود و دوری از این ویروس‌های مضر انجام دهید، استفاده از روش‌های تشخیص فالوور روح و حذف‌ مداوم آن‌ها است. علاوه‌‌براین می‌توانید با خصوصی‌کردن صفحه خود یا تولید محتوای باکیفیت، باعث ورود اکانت‌های ارزشمند و حقیقی به صفحه خود شوید تا فضایی ایمن و معتبر برای خود در این پلتفرم دوست‌داشتنی خلق کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آنا سلطانپور

مدیریت محتوا به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا