اینستاگرام

همه چیز درباره فالوور روح اینستاگرام

در اینستاگرام تقریبا هر اکانتی دارای فالوور روح اینستاگرام است. این حساب‌های غیرفعال در رسانه‌های اجتماعی رایج هستند و اجتناب از آن‌ها اغلب غیرممکن است. اما آیا واقعا وجود آن‌ها تاثیر منفی برای یک اکانت دارد؟ فالوور های روح اینستاگرام می‌‌توانند تعداد فالوورها کل اکانت را افزایش دهند، اما این حساب‌های غیرفعال می‌توانند آمار تعامل پیج را خراب کنند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه باید در مورد فالوور روح اینستاگرام و انواع آن بدانید بیندازیم و تاثیر فالوور روح بر پیج را بررسی کنیم.

فالوور روح چیست؟

فالوور های روح در اینستاگرام، اکانت‌هایی هستند که جعلی یا غیرفعالند. این دنبال‌کنندگان هرگز با محتوای شما ارتباط برقرار نمی‌کنند و به‌عبارتی با شما تعامل ندارند. آن‌ها پست‌ها و استوری‌های شما را مشاهده و لایک نمی‌کنند، برای آن‌ها کامنت نمی‌گذارند و به‌طور کلی هیچ ری‌اکشنی نسبت به محتوای شما نشان نمی‌دهند. آن‌ها مانند ارواح، نامرئی هستند. تنها کاری که انجام می‌دهند این است که پایگاه فالوورهای شما را بزرگ جلوه دهند.

البته این فالوورها همیشه مضر نیستند. در بیشتر موارد، آن‌ها فقط اعدادی را به تعداد فالوورهای شما اضافه می‌کنند. اگر هدف شما این است که به‌گونه‌ای جلوه دهید که طرفداران و نفوذ زیادی دارید، حفظ این فالوورها خوب است.

با این حال، به یاد داشته باشید که معیار واقعی عملکرد شما در این پلتفرم، تعامل است و از آنجایی‌که فالوورهای فیک یا روح با محتوای شما ارتباط برقرار نمی‌کنند، نرخ تعامل شما را در درازمدت کاهش می‌دهند. اگر متوجه کاهش شدید تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و غیره در اینستاگرام شدید، احتمالا وقت آن رسیده که با فالوور روح و انواع آن آشنا شوید.

در ادامه برخی از انواع مختلف فالوور های روح اینستاگرام را توضیح داده‌ایم.

انواع فالوور روح در اینستاگرام

انواع فالوور روح در اینستاگرام

اکثر ما فالوورهای روح را به‌عنوان اکانت‌های فیک یا غیرفعال می‌شناسیم که با محتوا تعامل نمی‌کنند. در حالی‌که این تعریف کاملا درست است، اما اجازه دهید یک قدم فراتر برویم و انواع مختلف فالووران روح را دسته‌بندی کنیم، زیرا نباید با همه آن‌ها یکسان رفتار کنید. اگر حساب‌هایی را در فالوورهای خود پیدا کردید که با معیارهای زیر مطابقت دارند، آن‌ها را به‌عنوان فالوور روح اینستاگرام دسته‌بندی کنید.

اکانت‌های اسپم

اکانت‌های اسپم یک نوع بسیار متداول از فالوورهای روح هستند که زیاد با آن‌ها روبرو می‌شوید. این اکانت‌های اینستاگرام برای استفاده عادی ایجاد نشده‌اند، بلکه به‌عنوان یک حساب دوم و عمدتا غیرفعال یا به‌عنوان راهی برای فروش چیزی یا کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام ساخته شده‌اند.

آن‌ها پیام‌های اسپم را ارسال می‌کنند. یک پدیده متداول برای این مورد که احتمالا با ‌آن‌ها مواجه شده‌اید، حساب‌هایی هستند که به شما پیامی را به‌عنوان «مدیر برند» یا «سفیر برند» می‌فرستند و محصولات رایگان را برای تبلیغ نوید می‌دهند. سپس سعی می‌کنند چیزی به شما بفروشند یا شما را وارد یک طرح پول سازی کنند. در موارد دیگر، آن‌ها به‌سادگی یک پیوند فیشینگ برای شما ارسال می‌کنند که می‌تواند اطلاعات شما را بدزدد.

برخی از این فالوورها نیز سعی می‌کنند نه پول بلکه محتوای شما را بدزدند. آن‌ها فقط برای دسترسی به حساب خصوصی شما خود را به‌عنوان فالوور جا می‌زنند. سپس عکس‌های شما را می‌دزدند و در حساب دیگری هویت شما را جعل می‌کنند.

این نوع حساب‌ها شما را دنبال ‌کرده و هرگز با محتوای شما ارتباط برقرار نمی‌کنند. آن‌ها برخی از بدترین فالوور های روح اینستاگرام هستند که می‌توانید داشته باشید زیرا که متعلق به یک شخص واقعی نیستند. بهتر برخورد با این فالوورهای روح، حذف و بلاک کردن آن‌هاست.

حساب‌های خالی

وقتی در جستجوی فالوور های روح اینستاگرام هستید، اکانت‌های خالی ساده‌ترین راه برای شناسایی هستند. این‌ها حساب‌هایی هستند که هیچ عکسی پست نکرده‌اند (یا شاید فقط یکی دو عکس از مدت‌ها قبل پست کرده باشند). آن‌ها معمولا افراد زیادی را دنبال می‌‌کنند و خودشان فالوورهای زیادی ندارند. باز هم، این نوع حساب‌ها نیز با محتوای شما تعاملی نخواهند داشت.

البته در برخی موارد افراد چیزی از خودشان پست نمی‌کنند اما با سایر پیج‌ها تعامل دارند. بنابراین حضورشان در اکانت شما چندان بی‌تاثیر نیست.

نشانه فالوور روح اینستاگرام

دنبال کردن افراد بسیار زیاد

اینجاست که کار مشکل می‌شود. دو نوع قبلی فالووران ارواح واقعا به‌راحتی قابل تشخیص هستند و می‌توانید آن‌ها را بدون فکر شناسایی کنید. اما تشخیص این نوع فالوور روح کمی دشوار است. زیرا ممکن است گاهی این فالوورهای روح حساب‌های واقعی باشند که لزوما در نگاه اول مشکوک به نظر می‌رسند.

اگر می‌بینید که یکی از فالوورهای شما هزاران نفر دیگر را دنبال می‌کند، احتمال اینکه محتوای شما در فید خبری آن‌ها ظاهر شود بسیار کم است. این امر معمولا در مورد افرادی صدق می‌کند بیش از ۶k یا ۷k حساب را دنبال می‌کنند که در آن زمان دیگر نمی‌توانند با همه آن‌ها تعامل داشته باشند. با این وجود مراقب حذف این نوع فالوورهای شبح اینستاگرام باشید. اگر مطمئن نیستید، دوباره بررسی کنید که آیا در مدت اخیر لایک، کامنت یا هرگونه تعاملی با شما داشته است یا خیر. البته این یک راه خسته‌کننده است، بنابراین سعی کنید ابتدا روی انواع دیگر فالووران روح تمرکز کنید.

اکانت‌های غیرفعال

باز هم باید تاکید کنیم که همه حساب‌های غیرفعال فالوور روح اینستاگرام نیستند. ممکن است کسی شما را دنبال کند و برای مدت طولانی (مثلا یک سال) پستی ارسال نکند، اما به‌طور مشخص حساب او هنوز فعال باشد یا حداقل همچنان تعامل کند.

صاحب این حساب‌ها افراد واقعی هستند، اما احتمالا اکنون دیگر از اکانت اینستاگرام خود استفاده نمی‌کنند یا شاید رمز عبور خود را فراموش کرده و دیگر به حساب خود دسترسی پیدا نکرده است. این فالوورها مضر نیستند، اما در برنامه هم فعال نیستند.

به‌علاوه همه کسانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند در واقع همیشه پست نمی‌گذارند، بنابراین باید به آن‌ها فرصت دهید و با استفاده از روش‌های مناسب سعی کنید توجه و تعامل آن‌ها را به دست آورید.

برای آشنایی با این روش‌ها می‌توانید مقاله تبدیل فالوور روح به فالوور فعال را مطالعه کنید.

حساب‌های بی‌ربط به صنعت و حوزه شما

این یکی دیگر از دسته‌بندی‌های فریبنده فالوور های روح اینستاگرام است. بسیاری از کارشناسان در مورد اینکه آیا باید فالوورهایی را که مرتبط به صنعت شما نیستند حذف کنید یا نه، اختلاف نظر دارند. این حساب‌ها گاهی می‌توانند مزایایی برای شما داشته باشد و گاهی هم نرخ تعامل را کاهش می‌دهند. بهتر است برای حساب‌های تجاری محتوای خود را تقویت کنید و در این صورت ممکن است آن‌ها با پست‌ها‌ شما تعامل کنند.

زمانی‌که این حساب‌ها برای اولین بار شما را فالو می‌کنند، به آن‌ها فرصت بدهید تا با شما ارتباط برقرار کنند. برخی از این حساب می‌توانند به بخش بسیار فعال جامعه اینستاگرام شما تبدیل شوند.

تاثیر فالوور روح بر پیج اینستاگرام

تاثیر فالوور روح بر پیج اینستاگرام

فالوورهای روح به تعداد کل فالوورهای شما اضافه می‌کند که این اتفاق خوب است، اما تاثیر فالوور روح فراتر از اعداد و ارقام است.

  • فالوورهای روح نرخ تعامل شما را کاهش می‌دهند.

تعامل کلید موفقیت در رسانه‌های اجتماعی است. اکانتی با ۱ میلیون فالوور را تصور کنید که تنها ۲۰ لایک دریافت می‌کند! این به معنای نرخ تعامل پایین است. تعامل باعث می‌شود فالوورهای شما به توصیه‌های شما اعتماد کرده و با شما ارتباط بیشتری برقرار کنند که این امر برای تبلیغ‌کنندگان بسیار ارزشمند است.

  • فالوور روح به اعتبار شما آسیب می‌رسانند.

وجود فالوور های روح زیاد در یک پیج می‌تواند صداقت و اعتبار برند شما را زیر سوال ببرد. فالوورها و تعاملشان با شما یک نقطه فروش است و اگر درصد زیادی از فالوورهای شما روح باشند و هیچکس با محتوای شما تعامل نکند، اعتبار شما آسیب می‌بیند.

البته درصدی از فالووران بسیاری از افراد مشهور نیز روح هستند. اما باید حواستان به نسبت فالوورهای واقعی و فالوور های روح اینستاگرام باشد.
  • ممکن است محتوای شما دیده نشود.

الگوریتم اینستاگرام پست‌هایی را که کاربران لایک کرده‌اند یا روی آن‌ها نظر داده‌اند، برای سایرین نیز نمایش می‌دهد. اما پست‌هایی که تعامل زیادی ندارند، در صفحه اکسپلور یا به‌عنوان پست‌های توصیه‌شده نشان داده نمی‌شوند. فالوورهای ارواح سبب می‌شود پست‌های شما دیده نشوند و در اکسپلور و فید سایر کاربران اینستاگرام ظاهر نشوند.

این موارد تاثیراتی است که فالوور روح بر اکانت اینستاگرام شما می‌گذارند. اما این فالوورهای چگونه به اکانت شما راه پیدا می‌کنند؟

بیشتر بخوانید: فرق فالوور فیک و روح در چیست؟ 

فالوور های روح اینستاگرام از کجا می‌آیند؟

رایج‌ترین دلیل داشتن بیش‌از حد فالوور روح اینستاگرام این است که شما فالوورهای فیک را از برنامه‌های شخص ثالث خریداری کرده‌اید. این برنامه‌ها فالوورهای روح و فیک را برای افزایش تعداد فالوورها به اکانت شما اضافه می‌کنند. حتی اگر شما هرگز فالوورهای فیک را از برنامه‌های شخص ثالث خریداری نکرده باشید، همچنان ممکن است بسیاری از آن‌ها شما را دنبال کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک فالوور روح سر از پروفایل شما درآورده است. اگر پروفایل عمومی دارید و محتوای خود را زیاد تبلیغ می‌کنید، ممکن است این فالوورها به‌طور تصادفی به صفحه شما برخورد کرده باشند. اگر از هشتگ‌های محبوب استفاده می‌کنید یا به‌طور مرتب روی پست‌های افراد مشهور نظر می‌دهید، هدف آسانی برای فالوورهای روح هستید. بنابراین چندان از وجود فالوورهای روح در صفحه خود شگفت‌زده نشوید.

به‌علاوه در صورتی‌که پیج اینستاگرام خود را خریداری کرده‌اید، ممکن است فالوور های روح زیادی در اکانت شما وجود داشته باشد.

حذف فالوور های روح اینستاگرام

آیا باید فالوور های روح را حذف کنیم؟

دلیل اصلی حذف فالوور های روح اینستاگرام، افزایش دسترسی و تعامل شماست. هنگامی‌که یک پست جدید در اینستاگرام ارسال می‌کنید، الگوریتم اینستاگرام آن را ابتدا به فالووران شما نشان می‌دهد تا نحوه تعامل آن‌ها با محتوا را ببیند. اگر لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، کامنت‌ها و سیو‌های زیادی از فالووران خود دریافت کنید، اینستاگرام تصور می‌کند که محتوای شما خوب است و آن را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. این به این معنی است که اگر فالوورهای شما از فالوورهای ارواح زیادی تشکیل شده باشند که با شما ارتباط برقرار نمی‌کنند، این الگوریتم به پست شما دسترسی مناسبی را نخواهد داد. بنابراین با حذف فالوورهای ارواح، دسترسی خود را افزایش می‌دهید.

اما مشکلی که برای حذف فالوورهای ارواح وجود دارد این است که متأسفانه اینستاگرام، حجم داده‌ها و بینش‌های کمی در مورد فالوورهای شما به شما می‌دهد. هیچ راهی در اینستاگرام وجود ندارد که بتوانید افرادی که با محتوای شما تعامل دارند را فیلتر کنید. برای دریافت این داده‌ها باید یک برنامه شخص‌ثالث دانلود کنید یا خودتان زمان زیادی را برای شناسایی این اکانت‌ها صرف کنید.

حذف فالوورهای ارواح به‌صورت دستی می‌تواند کار بسیار دشواری باشد اما زمانی‌که انجام آن را به اتمام رساندید، نیازی نیست برای مدتی نگران آن باشید. سعی کنید هر حساب جدیدی که شما را دنبال می‌کنند بررسی کنید تا دریابید که آیا آن‌ها می‌توانند کاندیدای بالقوه فالوور روح باشند یا خیر.

البته برای افزایش دسترسی و بهبود نرخ تعامل خود نیازی به یافتن تک تک فالوورهای روح ندارید. اگر برخی از آن‌ها را شناسایی و حذف کنید، کافی است. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله آموزش روش‌های حذف فالوور روح در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

نحوه پیدا کردن فالوورهای روح در اینستاگرام

نحوه پیدا کردن فالوورهای روح در اینستاگرام

نشانه‌های آشکار یک فالوور روح چیست؟ علائمی که می‌توانید با مشاهده آن‌ها فالوورهای روح اینستاگرام را تشخیص دهید عبارتند از:

  • فالوورهای روح فعالیت کمی در حساب خود دارند یا هیچ فعالیتی ندارند. آن‌ها هیچ پستی نمی‌گذارند یا ممکن است فالوورهای بسیار کمی داشته باشند.
  • فالووران روح اغلب از تصاویر پروفایل عمومی یا تصاویر افراد مشهور استفاده می‌کنند. این امر به این دلیل است که آن‌ها افراد واقعی نیستند و تصویری از خود برای استفاده ندارند.
  • نسبت فالوور به فالووئینگ را بررسی کنید. فالوورهای روح اغلب تعداد زیادی اکانت را دنبال می‌کنند اما خود فالوورهای کمی دارند.

اگر این نشانه‌ها را مشاهده کردید احتمالا با یک فالوور روح مواجه هستید. با این حال برای تشخیص درست و یافتن فالوورهای روح مطالعه مقاله چگونه فالوور روح را پیدا کنیم؟ را پیشنهاد می‌کنیم.

 

آنچه در فالوور روح اینستاگرام خواندیم

اجتناب از فالوور روح اینستاگرام تقریبا غیرممکن است. با این حال، نادیده گرفتن آن‌ها در درازمدت نیز ممکن است به اعتبار و دسترسی یک حساب کاربری اینستاگرام آسیب برساند.

داشتن تعداد زیادی فالوور روح نرخ تعامل شما را پایین می‌آورد. اما اگر تعداد آن‌ها زیاد نیست به‌جای تمرکز بر حذف فالوور روح بر روی جذب فالووران واقعی تمرکز کنید. آن‌ها محتوای شما را لایک می‌کنند و بر روی آن‌ها کامنت می‌گذارند و تعامل شما را افزایش می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا