اینستاگرام

تبدیل فالوور روح به فالوور فعال

ترس از ارواح به دنیای اینستاگرام نیز سرایت کرده است و سروکله‌زدن با فالوورهای روح به یکی از چالش‌های مهم کاربران این اپلیکیشن پرطرفدار تبدیل شده است. درست است که در بسیاری از مواقع، معنای فالوور روح و غیرفعال با فالوور جعلی و فیک، یکسان می‌شود؛ اما گاهی وقت‌ها برخی فالوورهای واقعی به‌خاطر عدم تعامل با صفحه شما به روح تبدیل شده‌اند و دیگر پست‌ها و محتواهای صفحه‌تان به آن‌ها نشان داده نمی‌شود. در چنین شرایطی برای تبدیل فالوور روح به فالوور فعال چه راهکارهایی پیشنهاد می‌شود؟ همراه ما باشید تا بدانید که چطور می‌توانید روح‌های پیج خود را زنده کنید!

برای اطلاعات بیشتر د مورد تشخیص فالوور روح مقاله ما را از دست ندهید

make-soul-to-active-follower

make-soul-to-active-follower

این مدل از فالوورهای روح که اکانت فیک به‌حساب نمی‌آیند، ربات‌های اینستاگرامی نیستند که در پیج شما پرسه بزنند و قصد آسیب به صفحه شما را داشته باشند، بلکه افرادی واقعی هستند که به دلایل زیر، تعامل خود را با صفحه شما از دست داده‌اند و محتوای شما مدت‌هاست که به آن‌ها نمایش داده نمی‌شود:

خودتان غیرفعال هستید

پیش‌از اینکه از تبدیل فالوور روح به فالوور فعال سر دربیاورید، بهتر است بدانید که اگر شما در بازه‌های زمانی طولانی و با فواصل زیاد پست و استوری بگذارید، طبیعتاً دنبال‌کنندگانتان، پیج شما را فراموش می‌کنند و کم‌کم اینستاگرام نیز محتوایتان را به آن‌ها نمایش نمی‌دهد. در این شرایط، به‌مرور تعامل مخاطبان با شما کم می‌شود و از یک کاربر واقعی و فعال به کاربر غیرفعال و روح تبدیل می‌شوند.

موضوع صفحه‌تان را عوض کرده‌اید

ممکن است صفحه‌ای با تعداد فالوورهای واقعی چند هزارتایی داشته باشید؛ اما ناگهان کاربری آن را تغییر دهید و آن را تبدیل به صفحه‌ای با موضوع متفاوت کنید! یعنی برای مثال پیج شخصی خود را به پیج کاری تبدیل کنید. در این شرایط تعداد قابل‌توجهی از دنبال‌کنندگان شما، علاقه‌ای به محتوای جدیدتان نشان نمی‌دهند و کم‌کم به فالوور روح تبدیل می‌شوند.

محتوای بی‌ربط می‌گذارید

برایتان پیش آمده است که در صفحه خود محتوای بی‌ربط بگذارید تا بیشتر دیده شوید؟ مثلاً در صفحه‌ای که مربوط به فروش دوره آموزش آشپزی است، محتوای طنز غیرمرتبط بگذارید؟ در این شرایط،‌ فالوورهای شما بدون تعامل با پست‌ها و استوری‌هایتان از مقابل محتواهای بی‌ربطی که بارگذاری کرده‌اید، عبور می‌کنند و این موضوع در گذر زمان باعث می‌شود که صفحه شما دیگر به آن‌ها نمایش داده نشود و به فالووری غیرفعال و نامرئی در صفحه شما بدل شوند.

به‌خاطر کمپین‌ها یا بلاگرها شما را فالو کرده‌اند

گاهی وقت‌ها شما با دادن تبلیغات به بلاگرهای معروف و یا شرکت در کمپین‌ها، پیج خود را در معرض دنبال‌کردن تعداد زیادی از کاربران اینستاگرامی قرار می‌دهید. اغلب این افراد، فقط به‌خاطر علاقه‌ای که به بلاگر موردنظر دارند و یا به‌خاطر برنده‌شدن در جایزه کمپین‌ها، شما را دنبال کرده‌اند و در طول زمان هیچ واکنشی به محتواهای تولیدی شما نشان نمی‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که این افراد روح‌های اینستاگرامتان شناخته شوند. در این حالت است که نیاز به تبدیل‌کردن فالوور روح به فالوور فعال در پیج شما احساس می‌شود.

چطور فالوور روح را فعال کنیم؟

بعد از اینکه متوجه شدید این اکانت‌ها چطور سر از صفحه شما درمی‌آورند، اکنون وقت آن رسیده است که یاد بگیریم با فالوور روح چه کنیم؟ برای اینکه بتوانید از آسیب‌های مربوط به فالوور غیرفعال در امان بمانید، بهتر است هرچه سریع‌تر دست‌به‌کار شوید و با رعایت چند نکته کلیدی، فالوورهای روح خود را به دنبال‌کنندگانی فعال و پویا تبدیل کنید:

فعالیت زیاد

در این مرحله لازم است که با فعالیت کافی، حضور خود را به مخاطبان خاموشتان نشان دهید! پست‌ها و استوری‌های باکیفیت تولید کنید تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند با دیدن محتواهای مربوط به صفحه‌تان، تصمیم بگیرند که آیا قصد دارند در این صفحه بمانند یا نه! این اقدام می‌تواند در برخی موارد باعث ریزش فالوور پیج شما شود و تعداد دنبال‌کنندگانتان را کم کند؛ اما حضور مخاطبان فعال و اثرگذار، در الگوریتم اینستاگرام اهمیت بیشتری دارد. بنابراین نترسید و محتوای جذاب، باکیفیت و تعاملی تولید و به‌صورت مستمر منتشر کنید.

اجرای لایو

برگذاری لایو باعث می‌شود که تمامی فالوورهای شما (روح و فعال) در صفحه اول خود، نام و پروفایل شما را مشاهده کنند. این کار شما به اکانت‌های روح اطلاع می‌دهد که شما وجود دارید و می‌توانند مجدداً با شما ارتباط برقرار کنند.

استفاده از استیکرهای تعاملی

با استفاده از استیکرهای نظرسنجی (Poll)، سوال (Question)، حدسی (Guess)، اسلایدر ایموجی (Emoji Slider)، کوئیز (Quiz) و محاسبه‌گر (Countdown) می‌توانید باعث افزایش مشارکت اکانت‌های غیرفعال شوید. این استیکرها علاوه‌بر بالابردن میزان جذابیت و اثرگذاری محتوای شما، امکان ارتباط مستقیم مخاطبانتان را نیز فراهم می‌کنند و در تبدیل فالوور روح به فالوور فعال، تأثیر بسیار خوبی می‌گذارند.

استفاده از استیکرهای تعاملی برای تبدیل فالوور روح به فالوور فعال

برگزاری مسابقات جذاب

با برگزارکردن مسابقات مجازی هیجان‌انگیز با جایزه‌های ترغیب‌کننده، می‌توانید مشارکت فالوورهای غیرفعال را تا حد زیادی بالا ببرید. در حقیقت با این کار آن‌ها را وسوسه می‌کنید تا بعد از مدت‌ها وارد صفحه شما شوند و محتوای جدیدتان را ببینند، لایک کنند، کامنت بگذارند و یا حتی آن را برای دوستان خود در اینستاگرام فوروارد کنند. این اقدام با اینکه نسبت به موارد قبلی، نیاز به برنامه‌ریزی و زحمت بیشتری دارد؛ اما می‌تواند تأثیر قوی‌تری نیز در تبدیل فالوور روح به فالوور فعال در پیج شما بگذارد.

تنوع در ساعت‌های انتشار پست

برای زنده کردن فالوور روح می‌توانید از یک روش دیگر نیز استفاده کنید و آن امتحان کردن ساعت‌های مختلف برای انتشار پست‌هایتان است. شما می‌توانید زمان‌های مختلف را در طی روز و شب امتحان کنید و با بررسی میزان تعامل کاربرانتان، به نتیجه قطعی درباره ساعت مناسب برسید. این موضوع می‌تواند میزان لایک‌ها و کامنت‌هایتان را بالا ببرد.

حفظ کیفیت محتوا

محتوای شما باید به‌قدری جذاب باشد که دنبال‌کنندگانتان را وادار کند تا دست به نظردادن و اشتراک‌گذاری پست‌ها و استوری‌هایتان بزنند؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت تصویری بالا و خیره‌کننده استفاده کنید،‌ عناوین و توضیحات جذاب و ترغیب‌کننده بنویسید و لحنی صمیمی و دوستانه برای خود بسازید.

حفظ کیفیت محتوا برای تبدیل فالوور روح به فالوور فعال

به‌کاربردن هشتگ‌ها

برای اینکه تصاویر، ویدئوها، ریلزها و… شما به‌خوبی دیده شود، پیشنهاد می‌شود که از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار در پست‌ استفاده کنید. با این روش می‌توانید به‌مرور زمان،‌ فالوورهای غیرفعال خود را دوباره فعال کنید.

عدم فعالیت فالوورهای روح چه آسیبی به پیج می‌زند؟

فالوورهای مُرده و بی‌تحرک، سلامت و اعتبار پیج شما را خدشه‌دار می‌کنند. این اکانت‌های غیرفعال با عدم مشارکت خود در پست‌ها و استوری‌های شما، رتبه‌بندی صفحه اینستاگرامی‌تان را در بلندمدت پایین می‌آورند و مانع رشد و دیده‌شدن پیج شما می‌شوند. علاوه‌‌براین، برقرارنکردن ارتباط باعث می‌شود که پیج شما جعلی و غیرمعتبر به‌نظر برسد و زمان و انرژی شما در تولید محتوا به‌هدر برود. با رهایی از این دنبال‌کنندگان و یا آموزش اینکه «چگونه فالوور روح را فعال کنیم؟» می‌توانید به‌طور چشمگیری سلامت، اعتبار و محبوبیت خود را به کمک الگوریتم اینستاگرام، ارتقا دهید.

عدم فعالیت فالوورهای روح چه آسیبی به پیج می‌زند؟

آنچه در تبدیل فالوور روح به فالوور فعال بررسی کردیم

اینستاگرام دنیای شگفت‌انگیزی است که می‌تواند فرصت‌های بی‌نظیری برای کاربران خود فراهم کند؛ اما همانطور که مشاهده کردید، حضور افراد غیرفعال می‌تواند این دنیای جذاب را به مکانی ناامیدکننده برای برخی افراد تبدیل کند. با به‌کارگیری راهکارهای ارائه‌شده و تبدیل فالوور روح به فالوور فعال،‌ این امکان وجود دارد که صفحه خود را از آسیب‌های احتمالی نجات دهید. یادتان باشد که کلید موفقیت در این پلتفرم پرطرفدار، صبر و تلاش مستمر است؛ بنابراین با تولید محتوای جذاب و باکیفیت، تعامل با فالوورها و استفاده از امکانات و روش‌های موجود می‌توانید به اهداف بزرگی در اینستاگرام دست پیدا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آنا سلطانپور

مدیریت محتوا به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا