اینستاگرام

کلوز فرند اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر می‌خواهید با کلوز فرند اینستاگرام آشنا شوید و بدانید چگونه می‌توانید با استفاده از آن، عکس و ویدیوهای خود را برای تعداد خاصی از فالوورهای خود نشان دهید، بهتر است این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید. همچنین، شما می‌توانید ویدیوی زیر را برای آموزش نحوه کار با کلوز فرند در اینستاگرام مشاهده کنید.

کلوز فرند اینستاگرام چیست؟ (آموزش ویدیویی ساخت لیست کلوز فرند)

با دیدن این ویدیو به طور کامل پاسخ سوال خود را دریافت می‌کنید.

 

کلوز فرند چیست؟

قابلیت Close Friend در اینستاگرام به کاربران امکان می‌دهد یک لیست خصوصی ایجاد کنند تا فقط افراد خاصی استوری های آنها را ببینند. این لیست تنها برای استوری‌ها قابل استفاده و برای پست و فید عکس‌ها و ویدیوها قابل استفاده نیست. اگر حساب شما عمومی است، با استفاده از این قابلیت محتوای استوری‌های خود را به گروهی از افراد خاص محدود کنید. کلوز فرند امروزه توسط افراد زیادی استفاده می‌شود.

در ادامه برای آموزش تصویری ساخت لیست دوستان و هایلایت کردن آن و مشکلات استوری های کلوز فرند می پردازیم. با ما همراه شوید.اگر میخواهید سایر قابلیت های استوری را نیز بشناسید با مقاله استوری های اینستاگرام  همراه شوید.

کلوز فرند اینستاگرام

در صورتی که پروفایل شما در اینستاگرام به عنوان حالت “خصوصی” تنظیم شده باشد، فقط افرادی که دوست شما هستند می‌توانند پست‌ها و استوری‌های شما را مشاهده کنند. در حالی که اگر پروفایل شما به عنوان حالت “عمومی” تنظیم شده باشد، علاوه بر دوستان شما، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق روش‌های مختلف مانند جستجو و یا استفاده از هشتگ‌ها به پست‌ها و استوری‌های شما دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل، استفاده از شبکه‌های اجتماعی ممکن است باعث شود که تعدادی از عکس‌های شخصی شما در دسترس عموم قرار بگیرند.

برای حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام، این شبکه اجتماعی یک ویژگی به نام “کلوز فرند” را برای کاربران خود ایجاد کرده است. این ویژگی به معنای نزدیکتر شدن دوستان شما، به طوری که فقط آن‌ها قادر به دیدن پست‌ها و استوری‌های شما باشند، است. در واقع، با استفاده از “کلوز فرند” تنها دوستانی که شما انتخاب می‌کنید می‌توانند محتوای شما را مشاهده کنند و افراد دیگر نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

کلوز فرند اینستاگرام

ساخت کلوز فرند لیست اینستاگرام

بعد از بازگو کردن اینکه قابلیت کلوز فرند چیست بهتر است مراحل اضافه کردن افراد به این لیست را آموزش دهیم.

  • ابتدا به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • بر روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید.
  •  گزینه close friend را که با علامت سه خط و سه ستاره نشان داده شده است، انتخاب کنید.
  • لیست فالووینگ های شما نمایش داده می شود. که کنار هر کدام، یک کادر آبی به نام Add قرار دارد.
  • هر کدام از دوستان خود را که می خواهید در لیست قرار دهید، انتخاب کنید. یعنی بر روی گزینه آبی کنار اسم آن شخص کلیک کنید.

 

نکات

  1. بعد از Add کردن، کادر آبی به کادر سفید تبدیل می شود که درون آن نوشته شده است Remove به معنای حذف کردن. یعنی اگر شما بخواهید لیست کلوز فرند خود را تغییر دهید، بر روی گزینه Remove کلیک می کنید و آن فرد حذف می شود.
  2. کافی است برای share کردن استوری خود، به جای گزینه your story که با انتخاب کردنش، همه افرادی که پیج شما را دارند، می بینند، گزینه close friend را که با رنگ سبز نمایش داده شده است انتخاب کنید.

در این صورت استوری شما، در کلوز فرند قرار می گیرد. و فقط افرادی می توانند آن را ببینند که شما آن ها را در لیست کلوز فرند خود قرار داده اید.نکته

مهم: اگر اکانت شما عمومی باشد، می توانید از کادر جستجو نام کاربری که از فالوورهای شما نیست را بیابید و در لیست کلوز فرند خود قرار دهید. اما اگر اکانت شما خصوصی باشد این کار امکان پذیر نیست.

کلوز فرند اینستاگرام

هایلایت کردن استوری و قرار دادن آن در کلوز فرند اینستاگرام 

  • دلایلی که ممکن است برای نگه داشتن یک استوری در پیج شخصی وجود داشته باشد عبارتند از: زیبایی پیج، علاقه شخص به آن، و یا تمایل به نگه داشتن آن بیش از ۲۴ ساعت.
  •  اگر می‌خواهید یک استوری را در لیست “کلوز فرند” خود قرار داده و آن‌را به صورت هایلایت نمایش دهید، تنها افرادی که در لیست “کلوز فرند” شما هستند، می‌توانند این هایلایت را مشاهده کنند.
  • با این حال، باید توجه داشت که در صورتی که لیست “کلوز فرند” خود را تغییر داده و افراد جدیدی را به لیست اضافه کردید، این افراد نیز می‌توانند هایلایت‌های قبلی شما را مشاهده کنند.
  •  پس از تغییر حفظ حریم خصوصی در واتساپ، کاربران به دو پیام‌رسان سیگنال و تلگرام روی آوردند. برای مطالعه تفاوت این پیام‌رسان‌ها، می‌توانید به مقاله “پیام‌رسان سیگنال، واتساپ یا تلگرام” مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم در لیست کلوز فرند هستیم؟

برای اطمینان از اینکه در لیست “کلوز فرند” افراد قرار دارید یا خیر، می‌توانید زمانی که فالوورهای شما استوری منتشر می‌کنند، به بالای استوری‌های آن‌ها دقت کنید. در صورتی که باکس سبز رنگی با علامت ستاره در این قسمت مشاهده نمودید، این به معنی وجود شما در لیست “کلوز فرند” آن فرد است.

“کلوز فرند” به معنای لیستی از دوستان نزدیک و فامیل‌های شما است که تنها آن‌ها می‌توانند استوری‌هایی را که در لیست “کلوز فرند” خود قرار داده‌اید، مشاهده کنند. لذا اضافه کردن فردی به این لیست به معنای این است که شما او را به عنوان یکی از دوستان نزدیک خود تلقی می‌کنید و قصد دارید او را در محدوده حریم خصوصی خود قرار دهید.

مشکلات استوری های کلوز فرند

پس از بررسی مفهوم “کلوز فرند”، به مشکلاتی که ممکن است با این قابلیت در اینستاگرام رخ دهد، می‌پردازیم. برای شروع، برخی کاربران با مشکل این روبرو می‌شوند که این قابلیت برای آن‌ها نمایش داده نمی‌شود. این مشکل به دو دسته تقسیم می‌شود: یک گروه از کاربران با این مشکل روبرو می‌شوند که در ابتدا این قابلیت را دارا بوده‌اند، اما پس از مدتی مشاهده نمی‌شود؛ و یک گروه دیگر از کاربران، از ابتدا هیچ گاه با این قابلیت مواجه نشده‌اند.

مشکلات دسته اول معمولاً از طریق بروزرسانی‌های اینستاگرام حل خواهند شد؛ زیرا چنین مشکلاتی معمولاً به علت باگ‌های برنامه‌نویسی هستند. اما در مورد دسته دوم کاربران، دلیل عدم نمایش این قابلیت به طور واضح مشخص نیست. با این حال، راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل وجود دارد.

روش اول برای پیدا کردن راه‌حل مطمئن شدن از آپدیت و استفاده از آخرین نسخه اینستاگرام است. اگر از ورژن‌های قدیمی استفاده می‌کنید، در اولین فرصت آن را به آخرین ورژن تغییر دهید.

روش دوم برای زمانی است که از آپدیت بودن برنامه اینستاگرام خود مطمئن هستید. سپس از حساب کاربری خود خارج شوید و حافظه کش را پاک کنید. در اکثر موارد، مشکل نداشتن امکان “کلوز فرند” با این روش‌ها قابل حل است.

مشکل دیگری که ممکن است منجر به نداشتن این قابلیت برای کاربران شود، عدم تایید شماره تلفن یا ایمیل آن‌ها در اینستاگرام است. اگر حساب اینستاگرام و فیسبوک شما به هم لینک شده باشد، ممکن است منجر به نداشتن این قابلیت برای شما شود.

کلوز فرند اینستاگرام

قبل از اتمام مقاله باید بگوییم که میتوانید خرید کامنت اینستاگرام و خرید ویو IGTV را با قیمتی مناسب از سایت ما انجام دهید.

 

برای رفع این مشکل، ابتدا به قسمت پروفایل خود در اینستاگرام بروید و سپس به سه خط موازی در گوشه بالا سمت راست صفحه دسترسی پیدا کنید. سپس گزینه “Settings” را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، بر روی گزینه “Account” کلیک کرده و گزینه “Linked Accounts” را انتخاب کنید. حالا بر روی گزینه “Unlink” کلیک کنید تا اتصال اینستاگرام و فیسبوک قطع شود و مشکل شما برطرف شود.

اگر تمام روش‌های فوق را امتحان کرده‌اید اما باز هم موفق به حل مشکل نشدید، بهتر است به پشتیبانی اینستاگرام گزارش دهید. برای این کار، به قسمت “Settings” اینستاگرام خود بروید و گزینه “Report a Problem” را انتخاب کنید. با انجام این روش، مشکل خود را با پشتیبانی اینستاگرام در میان بگذارید و اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا اعضای کلوز فرند به صورت دستی انتخاب می‌شوند؟

بله اعضای کلوزفرند به صورت دستی انتخاب می‌شوند.

افراد حذف شده از کلوز فرند اینستاگرام متوجه این امر می‌شوند؟

خیر. افراد به هیچ عنوام متوجه حذف از کلوز فرند نخواهند شد. در واقع در این مبنی پیامی برای آنها ارسال نمی‌شود.

کلام آخر

در صورتی که پیج شما یک پیج کاری است و نمی‌خواهید عکس های شخصی خود را در استوری به نمایش بگذارید، یا اگر پیج شما به صورت پابلیک یا حتی پرایوت است و می‌خواهید فقط دوستان نزدیک شما این پست را ببینند، می‌توانید از آپشن “Close Friends” (کلوز فرند) در اینستاگرام استفاده کنید. با استفاده از این آپشن، شما می‌توانید یک لیست از دوستانی که می‌خواهید فقط آن‌ها این پست را ببینند، تهیه کنید. سپس با انتخاب این آپشن، پست برای دوستان این لیست نمایش داده می‌شود و برای سایرین پنهان خواهد بود.

با اتمام مقاله “کلوز فرند چیست”، امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا