اینستاگرام

هر آنچه باید در مورد تنظیمات استوری اینستاگرام بدانید!

آیا با تمامی ویژگی‌ها و تنظیمات استوری اینستاگرام آشنا هستید؟ حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که اصلاً چرا باید با این تنظیمات آشنا باشید؟ پاسخ به این سوال را با آمار دقیق فعالیت افراد در این پلتفرم می‌دهیم.

آنچه خواهیم آموخت:

حدود نیمی از کاربران اینستاگرام ماهانه از Story استفاده می‌کنند. یعنی ۵۰۰ میلیون نفر که هر روز ۱ میلیارد داستان ارسال می‌کنند و حدود ۶۲٪ از این افراد پس از دیدن استوری‌‌های برند خاصی، به محصول آن علاقه‌مند می‌شوند. به همین دلیل لازم است که با تنظیمات استوری در اینستاگرام آشنا شوید.

آموزش جامع تنظیمات استوری اینستاگرام همراه با ویدیو

همان‌طور که می‌دانید استوری کردن فیلم و عکس‌های مختلف در اینستاگرام می‌تواند تاثیرگذاری زیادی بر روی ذهن مخاطب داشته باشد.

با استفاده هوشمندانه از استوری، می‌توان به طور موثر تعامل با مخاطبان را افزایش داد. این ابزار نه تنها امکان ارائه محتوای جذاب و جدید را فراهم می‌کند، بلکه امکان تبلیغات و نمایش محصولات و خدمات نیز با استوری انجام می‌شود.

در ویدیوی بالا به آموزش کامل تنظیمات استوری اینستاگرام و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم. اگر به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اید و به دنبال تسلط بر جدیدترین تنظیمات  استوری اینستاگرام هستید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

 

[smcore_multi_promotion_block] [smcore_multi_promotion_item title=”خرید ویو استوری اینستاگرام” sub_title=”” price=”1000″ cta_text=”خرید” cta_link=”https://followeran.com/buy-instagram-story/” bg_color=”pink” text_color=”white ] [smcore_multi_promotion_item title=”خرید رای استوری” sub_title=”” price=”13000″ cta_text=”خرید” cta_link=”https://followeran.com/buy-instagram-story-poll-votes/” bg_color=”pink” text_color=”white ] [smcore_multi_promotion_item title=”خرید کلیک لینک استوری اینستاگرام” sub_title=”” price=”5000″ cta_text=”خرید” cta_link=”https://followeran.com/buy-instagram-story-link-clicks/” bg_color=”pink” text_color=”white ] [smcore_multi_promotion_item title=”خرید لایک استوری اینستاگرام” sub_title=”” price=”3000″ cta_text=”خرید” cta_link=”https://followeran.com/buy-instagram-story-likes/” bg_color=”pink” text_color=”white ] [/smcore_multi_promotion_block]

 

لازم است با نحوه اضافه کردن call به اینستاگرام هم آشنا شوید.

استوری اینستاگرام

 

مدت زمان استوری‌های اینستاگرام چه قدر است؟

اصولا تنظیمات زمان استوری اینستاگرام به طور ۲۴ ساعته می‌باشد و بعد از این زمان، محتوای آپلود شده به صورت خودکار حذف خواهد شد.

آپلود ویدیو در استوری به صورت ۱۵ ثانیه‌ای انجام می‌شود. اما با وجود محدودیت زمان اجرای ۱۵ ثانیه‌ای، راه‌هایی برای پخش فیلم‌های طولانی‌تر در استوری شما وجود دارد.

شما می‌توانید ویدیویی را که بیشتر از ۱۵ ثانیه است را با برنامه‌های مختلف به بخش‌های 15 ثانیه‌ای تقسیم کنید و هر کدام را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید. در ادامه چند اپلیکیشن که برای این کار وجود دارد را به شما معرفی می‌کنیم:

  • Continual (فقط در iOS)
  • Storeo (فقط iOS)
  • Story Cutter (برای اندروید و iOS)

همچنین می‌تون با هایلایت کردن استوری‌ها مانع حذف آنها بعد از ۲۴ ساعت شد. هایلایت مکانی مناسب برای نمایش پست‌ها و محتوای تجاری شماست. اگر استوری‌های را هایلایت نکنید، برای دیدن مجدد آنها می‌توانید به قسمت Archive بروید.

مدت زمان استوری های اینستاگرام

 

تنظیمات ساعت در استوری اینستاگرام

بسیاری از افراد تمایل دارند مدت زمان استوری خود را تغییر دهند. برای مثال بعضی از افراد ترجیح می‌هند استوری آنها فقط ده ساعت نمایش داده شود و بعد از آن به صورت خودکار پاک شود. تاکنون چنین قابلیتی توسط اینستاگرام به وجود نیامده، و تنها راه این است که استوری خود را حذف کنید. با حذف استوری دیگر در بخش آرشیو نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

مراحل مشاهده استوری‌های اینستاگرام

پس از ورود به صفحه اصلی اینستا، یک سری از آیکون‌های دایره‌ای را در قسمت بالای برنامه مشاهده خواهید کرد که هر یک استوری‌های کاربرانی است که آنها را فالو می‌کنید. مراحل دیدن استوری‌ها به ترتیب زیر است:

  1. اینستاگرام را باز کنید و به صفحه اصلی بروید.
  2. روی آیکون دایره‌ای ضربه بزنید تا استوری کاربر مورد نظر را مشاهده کنید.
  3. برای دیدن عکس و فیلم‌های استوری یک شخص، روی صفحه ضربه بزنید.
  4. برای دیدن استوری اینستاگرام فردی دیگر، صفجه را به سمت راست و چپ بکشید.

مشاهده استوری اینستاگرام

 

نحوه اشتراک گذاری انواع استوری اینستاگرام

۱) اینستاگرام را باز کرده و روی آیکون دوربین در گوشه سمت برنامه ضربه بزنید.

ساخت استوری اینستاگرام

۲) با بالا کشیدن صفحه، از گالری خود عکس یا ویدیویی را که قبلاً گرفته‌اید به اشتراک بگذارید.

ساخت استوری اینستاگرام

۳) یا برای گرفتن عکس یا فیلم در برنامه، لنز دوربین را انتخاب کنید. اکنون شما گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارید که در ادامه هر کدام از آنها را آموزش می‌دهیم.

۴) پس از ویرایش عکس یا ویدیو، روی “Your Story” یا “Send to” ضربه بزنید تا آن را در استوری خود به اشتراک بگذارید.

ساخت استوری اینستاگرام

۱. Live اینستاگرام

اگر صفحه خود را به گزینه “Live” تغییر دهید، امکان فیلمبرداری و پخش مستقیم در اینستاگرام را دارید. مانند لایو Facebook، دوستان شما می‌توانند لایو را دنبال و نظر خود را کامنت کنند.

وقتی لایو تمام شد، می‌توانید مشخص کنید ویدیو را حذف، ذخیره یا به مدت ۲۴ ساعت دیگر آن را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

حالت لایو استوری اینستاگرام

 

۲. Normal (عادی)

این حالت همان Story است که با یکبار زدن عکس می‌گیرد و با نگه داشتن آن می‎‌توان ویدیو ضبط کرد.

حالت normal استوری اینستاگرام

 

۳. Boomerang

حالت بومرنگ اینستاگرام GIF های حلقه‌ای را فیلمبرداری می‌کند که تا ۳ ثانیه طول می‌کشند.

حالت بومرنگ استوری اینستاگرام

 

۴. Superzoom

سوپرزوم، یک حالت ضبط ویدیو است که به شی در حال فیلمبرداری نزدیک‌تر می‌شود.

حالت superzoom استوری اینستاگرام

 

۵. Layout

ویژگی Layout این امکان را فراهم می‌کند که چند عکس را در یک استوری نمایش دهید. در این حالت می‌توانید بین دو تا شش عکس را در یک قاب قرار دهید.

حالت layout استوری اینستاگرام

 

۶. Create Mode

حالت Create Mode به شما امکان می‌دهد پست‌هایی را که شامل عکس یا فیلم نیستد، به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال در این حالت می‌توانید یک پست با پس زمینه رنگی ایجاد کنید که محتوایی جز متن یا استیکر نداشته باشد.

حالت create mode استوری اینستاگرام

 

۷. Hands-Free

اگر می‌خواهید با دوربین خود فیلم بگیرید از حالت هندزفری اینستاگرام استفاده کنید. حتما قبل از فیلمبرداری موبایل خود را در حالت ثابت قرار دهید.

حالت hands free استوری اینستاگرام

همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی آیکون ذخیره در بالای صفحه، عکس یا فیلم ویرایش شده را در گالری خود ذخیره کنید.

نکته: اگر بخواهید در استوری خود ویدو منتشر کنید، آیکون بلندگو را خواهید دید. با زدن روی آن می‌توانید ویدیوی خود را بی صدا (Mute) کنید.

۲ روش ساده گذاشتن استوری چند قسمتی در اینستاگرام

می‌توانید با ۲ روش استوری‌های خود را بصورت چند قسمتی در اینستا آپلود کنید.

روش اول

اگر می‌خواهید چند عکس یا ویدیو را به صورت متوالی منتشر کنید، کافیست به قسمت استوری خود بروید و گزینه Select Multiple را انتخاب کنبد. اکنون می‌توانید استوری چند اسلایدی داشته باشد.

تنظیمات استوری چند اسلایدی اینستاگرام

روش دوم

اگر استوری خود را منتشر کرده‌اید و می‌خواهید موارد دیگری به آن اضافه کنید، باید از این روش استفاده کنید. برای این کار استوری‌های بعدی را با فشردن دکمه دوربین در بالا یا زدن گزینه Your Story می‌توانید اضافه کنید.

 

قابلیت reacted در استوری اینستاگرام

این قابلیت همان ایموجی‌هایی هستند که در واکنش به استوری دوستان خود می‌توانید نشان دهید.( ایموجی‌هایی نظیر خوشحالی، ناراحتی، ابزار علاقه و…)

 

سایز استاندارد استوری‌های اینستاگرام

اگر استوری‌های خود را در دسکتاپ طراحی و ویرایش می‌کنید، لازم است این اعداد را به خاطر داشته باشید:

  • نسبت تصویر پیشنهادی: 9:16 (تمام نسبت‌های فید پشتیبانی می‌شوند، اما این نسبت، فرمت استوری را بهینه می‌کند.)
  • وضوح پیشنهادی: 1080*1920. (حداقل وضوح تصویر 600*1067 است و حداکثری ندارد، اما رزولوشن بسیار بالا ممکن است زمان بارگذاری را افزایش دهد.)
  • بیشتر اندازه فایل: 30 مگابایت برای تصاویر، 4 گیگابایت برای فیلم
  • بیشترین مدت زمان فیلم: 15 ثانیه (ویدیوهای طولانی تر تقسیم می‌شوند.)
  • حداکثر مدت زمان فیلمبرداری برای تبلیغات ویدیویی: 120 ثانیه. (توجه داشته باشید که بینندگان باید تمام ویدیو را تماشا کنند، بنابراین اگر طولانی است آن را جذاب کنید.)
  • ناحیه امن عنوان: یک منطقه امن با عنوان 14٪ در بالا و پایین. (به عبارت دیگر متن یا لوگوها را در 250 پیکسلی بالا یا پایین استوری قرار ندهید، تا با رابط برنامه همپوشانی نداشته باشد.)

تنظیمات استوری های اینستاگرام و تغییر سایز

 

۲ راه دسترسی به تنظیمات استوری اینستاگرام

برای رفتن به تنظیمات استوری اینستاگرام دو راه وجود دارد:

راه اول: هنگام ارسال استوری

برای این کار، هنگامی که در حال درست کردن استوری خود هستید، روی آیکون چرخ دنده (Setting) در بالای صفحه سمت راست بزنید. اکنون شما وارد صفحه تنظیمات استوری می‌شوید.

ورود به تنظیمات استوری اینستاگرام

 

راه دوم: از تنظیمات (Setting) پروفایل اینستاگرام

  • برای دسترسی به تنظیمات استوری به پروفایل خود بروید.
  • بر آیکون سه خط در بالای صفحه بزنید و سپس Settings and privacy را انتخاب کنید.
  • حالا می‌توانید تنظیمات استوری اینستاگرام را تغییر دهید.

تنظیمات استوری اینستاگرام و معرفی بخش های مختلف

 

۵ قابلیت‌ جدید تنظیمات استوری در آپدیت 2023

در آپدیت جدید، به تنظیمات استوری اینستاگرام پنج ویژگی جدید اضافه شده است که تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1) گزینه Hide Story From

با این گزینه می‌توانید استوری خود را از افراد خاصی پنهان کنید. کافیست People را انتخاب و افرادی که می‌خواهید استوری شما را نبینند را مشخص کنید. برای دیدن مراحل کامل مقاله نحوه مخفی کردن استوری از افراد را بخوانید.

2) گزینه Close Friends

می‌توانید لیستی از افراد نزدیک را مشخص کنید و استوری‌های خود را با آنها به اشتراک بگذارید. زمانی که یک استوری را به صورت close friend به آپلو کنید، نواری سبز رنگ در دایره آن قرار می‌گیرد که مخاطبان شما متوجه این موضوع خواهند شد.

برای انتخاب لیست کلوز فرند خود می‌توانید از طریق این گزینه اقدام کنید.

3) گزینه Allow Messages Replies

با این گزینه می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی می توانند به استوری اینستاگرام شما پاسخ دهند. برای این کار می‌توانید سه گزینه همه افراد (Everyone)، افرادی که فالو می کنید (People You Follow)، یا هیچ یک از افراد (Off) را انتخاب کنید.

4) گزینه Saving

با این قابلیت می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای استوری را در آرشیو یا گالری خود ذخیره کنید. در این صورت پس از پایان زمان استوری نیز به آن دسترسی خواهید داشت. گزینه Save to Gallery برای ذخیره استوری در گالری و Save to Archive برای ذخیره در آرشیو می‌باشد.

برای آشنایی با نحوه دخیره استوری بقیه همین مقاله را در سایت مطالعه نمایید.

5) گزینه Sharing

در اینجا سه گزینه برای به اشتراک گذاری استوری خود دارید:

  • Allow Resharing to Stories: با این گزینه به سایر افراد اجازه می‌دهید که پست‌های فید و ویدیوهای IGTV شما را در استوری خود به اشتراک بگذارند. در این صورت نام کاربری با پست شما نمایش داده می شود.
  • Allow Sharing: با فعال کردن این گزینه اجازه می‌دهید سایر افراد عکس‌ها و ویدیوها را از استوری شما به عنوان به اشتراک بگذارند.
  • Share Your Story to Facebook: با این گزینه به صورت خودکار عکس‌ و ویدیوهای استوری شما در اکانت فیسبوک‌تان منتشر می‌شود.

تنظیمات استوری اینستاگرام

 

نحوه اضافه کردن استیکر به استوری اینستاگرام

1) یک عکس یا ویدیو را در استوری خود به اشتراک بگذارید. (یا از حالت Create Mode استفاده کنید.)

2) روی آیکون استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید. (شکلک مربعی که لبخند می‌زند.)

3) استیکری که می‌خواهید را انتخاب کنید.

نکته: استوری‌های اینستاگرام بسیار کاربردی هستند. بنابراین اگر تازه کار هستید، مدتی را برای یادگیری زبان استیکرها صرف کنید.

استیکرهای استوری اینستاگرام

 

انواع استیکر در استوری اینستا

استیکرهای زیادی برای اضافه کردن به استوری های اینستاگرام وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • Time: با این استیکر، زمان فعلی را به استوری خود اضافه کنید. (عکس‌های موجود در گالری موبایل به صورت اتوماتیک در استیکر تاریخ می‌گیرند. می‌توانید آنها را با کشیدن به سطل زباله، حذف کنید.)
  • Temperature: با این استیکر، دما را در استوری خود اضافه کنید.
  • GIF: عبارت Giphy را جستجو کنید و یک GIF را درون استوری خود قرار دهید.
  • Questions: از مخاطبان خود سوالی بپرسید، پاسخ ها در دایرکت به شما ارسال می شوند.
  • Chat: گفتگوها را با گروهی از دوستانتان در استوری خود شروع کنید.
  • Music: آهنگ‌های مورد علاقه خود را با داستان به اشتراک بگذارید. (چگونه در استوری آهنگ بگذاریم؟)
  • Quiz: برای مخاطبان خود سوالات مسابقه چند گزینه‌ای ایجاد کنید.
  • Emoji Slider: سوالات را به روشی جالب بپرسید. ایموجی‌هایی را انتخاب کنید که سؤال شما را نشان می‌دهد و مخاطبان بتوانند ایموجی را به سمت چپ یا راست بکشند تا نشان دهند چه احساسی دارند.
  • Selfie: با استیکر سلفی از خود یا از چهره هر فرد دیگری عکس بگیرید.

انواع استیکرهای استوری اینستاگرام

 

۲ روش برای هشتگ گذاری در استوری اینستا

افزودن هشتگ به استوری می‌تواند آنها را به مخاطبان بیشتری نمایش دهد. چرا که ممکن است استوری شما توسط الگوریتم اینستاگرام انتخاب شود تا برای این هشتگ ظاهر شود. در ادامه ۲ روش‌ هشتگ گذاری را آموزش می‌دهیم

روش اول

از استیکر هشتگ استفاده کنید. (به آیکون استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید)

از عملکرد معمولی متن استفاده کنید. متن خود را بنویسید و بدون توجه به پیشنهادات اینستاگرام، هشتگ مورد نظر را جایگذاری کنید.

هشتگ های استوری اینستاگرام

روش دوم

اینستاگرام هشتگ‌های محبوب را به شما پیشنهاد می‌دهد. می‌توانید حداکثر ۱۰ هشتگ را به استوری خود اضافه کنید. (در این حالت توصیه می‌کنیم آنها را در زیر استیکرها، Gif ها یا ایموجی‌ها مخفی کنید.)

پیشنهاد می‌کنم مقاله اضافه کردن استیکرهای متحرک یا GIF به استوری های اینستاگرام را نیز نگاهی بیندازید.

اضافه کردن موقعیت مکانی به استوری‌های اینستاگرام

مانند هشتگ، افزودن مکان به استوری شما، امکان ریچ آن را فراتر از لیست فالوورهای شما فراهم می‌کند.

اغلب، مشاغل دارای صفحه موقعیت مکانی هستند که کاربران می‌توانند با زدن بر هشتگ یا جستجو در تب اکسپلور آنها را پیدا کنند. اگر استوری شما به همین جا ختم شود، می‌توانید بازدیدهای خیلی بیشتری به دست بیاورید.

در ضمن، اگر مشاغل شما مکان فیزیکی دارند، صفحه شما جایی است که مشتریان می‌توانند تجربه خود را با شما در میان بگذارند و مشتریان بالقوه شما را بررسی کنند.

(به منظور ایجاد صفحه موقعیت مکانی برای مشاغل خود، به یک حساب کاربری اینستاگرام نیاز دارید.)

اگر می‌خواهید یک کمپین در استوری اینستاگرام راه‌اندازی کنید و نمی‌دانید چطور، پس مقاله ما را از دست ندهید.

مکان استوری اینستاگرام

 

استفاده از استیکر موقعیت مکانی در استوری اینستاگرام

1) روی آیکون استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید.

2) استیکر مکان را انتخاب کنید.

3) مکان دلخواه خود را از لیست انتخاب کنید (می‌تواند یک فروشگاه، خیابان یا یک شهر  باشد.)

4) رنگ و اندازه و موقعیت استیکر را تنظیم کنید تا مکمل استوری شما باشد.

5) می‌توانید با زدن روی آن، استیکر موقعیت مکانی خود را تغییر دهید.

افزودن فیلتر به عکس یا ویدیوی استوری

می‌توانید در استوری‌های اینستاگرام خود از فیلترهای متنوع استفاده کنید. فیلترهای استوری اینستاگرام در همان صفحه اول به چشم می‌خورد.

برای امتحان کردن فیلترهای مختلف کافیست روی آنها ضربه بزنید.

انگشت خود را روی صفحه از راست به چپ و برعکس بکشید تا فیلترها را مشاهده کنید.

در ضمن با لمس آیکون شکلک دایره‌ای نیز این فیلترها بالا می‌آیند.

فیلترهای استوری اینستاگرام

 

استفاده از قلم نقاشی در استوری اینستاگرام

شما می‌توانید روی استوری خود طراحی کنید. با استفاده از آیکون قلم می‌توانید در استوری خود نقاشی بکشید و پست خود را بامزه کنید.

همچنین قادر خواهید بود تا شکل، اندازه و رنگ قلم را هم تعیین کنید. در صورت اشتباه می توانید آن را پاک یا آندو کنید.

قلم طراحی استوری اینستاگرام

 

افزودن متن به استوری

در این حالت امکان افزودن نوشته به استوری اینستاگرام را دارید.

می‌توانید متن خود را در هر مکانی از صفحه استوری، و با هر رنگ و اندازه‌ای که می‌خواهید، قرار دهید. همچنین می‌توانید از آن به جای کپشن پست‌های خود استفاده کنید.

برای چرخاندن متن، آن را با دو انگشت خود بگیرید و بچرخانید. می‌توانید از میان چند فونت استوری برای نوشته خود یکی را انتخاب کنید.

متن استوری اینستاگرام

 

تگ کردن افراد در استوری

برای این کار کافیست تا مانند همیشه عمل کنید. یعنی در استیکر نام کاربری فرد را همراه با @ به کار ببرید تا او را تگ یا منشن کنید. در این صورت فرد در دایرکت خواهد دید که او را در استوری خود تگ کرده اید. اما اگر فردی را تگ کردید که شما را فالو نمی‌کند، تنها نوتیفیکشیشن تگ را در پیام‌های خود دریافت می‌کند.

حداکثر تعداد منشن در استوری ۱۰ نفر می‌باشد.

تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام

 

نحوه افزودن لینک به استوری اینستاگرام

اگر یک حساب تأیید شده دارید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید تا افراد را به سمت محتوای طولانی‌تر، صفحه خرید و غیره هدایت کنید.

  1. برای این کار ابتدا یک عکس یا فیلم را به استوری خود اضافه کنید.
  2. سپس بر آیکون گیره کاغذ در گوشه سمت راست بالای صفحه بزنید.
  3. آدرس اینترنتی (URL) خود را اضافه کنید.
  4. هنگامی که استوری خود را ارسال کنید، عبارت “swipe up” را خواهید دید.

در این حالت میتوانید برای جلب توجه مخاطب، با ایجاد پیکان یا هر تصویر متحرکی که به متن “بالا بکشید” اشاره دارد، خلاقانه عمل کنید.

برای آموزش کامل اضافه کردن لینک به استوری راهنمای ما را در سایت مطالعه کنید.

افزودن لینک به استوری اینستاگرام

 

ادیت استوری اینستاگرام بعد از ارسال

آیا می‌توانید بعد از اینکه چندین استوری اینستاگرام را منتشر کردید آن را ویرایش نمایید؟ بله امکان ایجاد تغییرات بعد از انتشار استوری وجود دارد اما تغییرات باید جزیی باشند. برای اینکه تنظیمات استوری اینستاگرام پست‌شده را عوض کنید به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا به آن استوری بروید، روی More بزنید و سپس Story Setting را انتخاب نمایید. حالا گزینه‌های زیر را دارید:

ویرایش تنظیمات استوری اینستاگرام بعد از انتشار

  • در بخش Viewing می‌توانید افرادی که نمی‌خواهید استوری شما را ببینند را هاید کنید. روی Hide story from بزنید و افراد مدنظرتان را انتخب کنید. حالا این افراد دیگر قادر به تماشای استوری شما نیستند.
  • در همین بخش با Close friends می‌توانید دوستان نزدیک خود را برگزینید. با لمس این گزینه، افرادی که می‌خواهید استوری شما را همیشه ببینند را انتخاب می‌نمایید.
  • در بخش Replying با گزینه Allow message replies می‌توانید انتخاب کنید چه کسانی به استوری شما پاسخ دهند. از بین Your followers، Followers you follow back و Off یکی را برگزینید.
  • با فعالسازی گزینه Save story to Gallery استوری‌های شما به طور خودکار در گالری شما ذخیره می‌شود.
  • با روشن کردن گزینه Save story to archive استوری های شما در آرشیو پیج اینستاگرام شما سیو می‌شود.
  • در بخش Sharing اگر گزینه Allow others to share your story را فعال نمایید به بقیه اجازه می‌دهید استوری شما را پست کنند.
  • با گزینه Allow sharing to messages به فالووران خود اجازه می‌دهید استوری شما در دایرکت برای بقیه ارسال کنند.
  • اگر می‌خواهید استوری خود را در پیج فیسبوک خود نیز منتشر نمایید باید Share your story to Facebook را فعال کنید.

ویرایش تنظیمات استوری اینستاگرام بعد از انتشار

اگر تغییراتی که می‌خواهید انجام بدهید جدی‌تر از این گزینه‌هاست پس باید استوری را حذف کنید و آن را از ابتدا ایجاد نمایید.

می‌خواهید بدانید چگونه از استوری های اینستاگرام به صورت مخفیانه اسکرین شات بگیرید پس این مقاله را ببینید.

 

چگونه بازدید استوری اینستاگرام خود را بررسی کنیم؟

در مرحله بعد، برای تجزیه و تحلیل‌های لحظه‌ای، به افرادی که استوری شما را تماشا کرده‌اند، نگاهی بیندازید. برای بررسی این آمار لازم است که در صفحه اصلی برنامه، روی آیکون Your Story در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

استوری شما در گوشه پایین سمت راست، تعداد بازدید را نمایش می دهد.

برای دیدن لیست کاربرانی که استوری اینستاگرام شما را مشاهده کرده‌اند، انگشت خود را به بالا بکشید.

اگر یک حساب کاربری حرفه‌ای (یعنی creator یا تجاری) دارید، می‌توانید برای مشاهده Insights روی آیکون نمودار بزنید.

در حالی که استوری فقط ۲۴ ساعت طول می‌کشد، لیست بازدیدکنندگان شما تا ۴۸ ساعت می‌ماند و Insights شما ۱۴ روز قابل مشاهده است.

برای آنالیز استوری اینستاگرام خود به مقاله ما در سایت مراجعه نمایید.

بازدید استوری اینستاگرام

 

آیا بعد از آپلود استوری امکان حذف و ویرایش آن وجود دارد؟

بعد از آپلود استوری نمی‌توانید آن را ادیت کنید. اما اگر از انتشار استوری اینستاگرام خود پشیمان شدید می‌توانید آن را پاک کنید.

برای این کار، به استوری موردنظر بروید. روی علامت سه نقطه در بالا کلیک و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

چگونه استوری‌های یک نفر را در اینستاگرام نبینیم؟

در بالای صفحه پروفایل اینستاگرام خود، انگشت خود را چند ثانیه روی دایره استوری فرد مورد نظر نگه دارید (استوری را باز نکنید) و سپس گزینه Mute را انتخاب کنید.

به این ترتیب استوری این فرد به آخر صف استوری‌ها منتقل می‌شود و به صورت خودکار پخش نخواهد شد.

بی صدا کردن استوری اینستاگرام

برای اینکه فرد را از حالت Mute خارج کنید کافیست تا مجددا انگشت خود را بر آیکون استوری فرد نگه دارید و سپس گزینه Unmute را انتخاب کنید.

 

چگونه استوری اینستاگرام دیگران را ریپورت کنیم؟

در صورتی که استوری فردی خلاف قوانین اینستاگرام است، این امکان را دارید که آن را گزارش یا ریپورت کنید. برای ریپورت کردن مراحل زیر را انجام دهید:

  • به استوری کاربر مورد نظر بروید.
  • روی آیکون سه نقطه در پایین و سمت راست استوری بزنید.
  • اکنون گزینه Report را انتخاب کنید و مراحل آن را طی کنید.

ریپورت کردن استوری اینستاگرام

 

ترتیب نمایش استوری‌ها در اینستاگرام چگونه است؟

ترتیب نمایش استوری‌های اینستاگرام به چند عامل بستگی دارد.

  • اگر استوری فردی را بی صدا (Mute) کرده باشید، استوری آن فرد به عنوان آخرین استوری در فید شما نمایش داده خواهد شد.
  • الگوریتم اینستاگرام بررسی می‌کند که شما علاقه دارید تا چه موضوعاتی را ببینید.
  • مسلما استوری افرادی که فالو کرده اید در صفحه فید شما نشان داده می‌شود.
  • استوری‌ها بر اساس زمان چیده می‌شوند. یعنی هر فردی که در ابتدا استوری گذاشته باشد، اول در فید قرار میگیرد.

نکته: در حال حاضر هیچ شیوه‌ای در جهت شخصی سازی ترتیب استوری‌ها وجود ندارد.

 

می‌توان استوری را به یک پست عادی تبدیل کرد؟

بله، می‌‌توانید استوری‌های خود را برای همیشه در پست فید خود نگه دارید.

  1. برای این کار استوری خود را باز کنید.
  2. بر روی علامت سه نقطه در پایین سمت راست بزنید.
  3. اکنون گزینه Share as Post را انتخاب کنید.

نکته: می‌توانید به این پست، کپشن، لوکیشن، هشتگ و فیلتر نیز اضافه کنید.

  1. در انتها روی گزینه Share بزنید.

فراموش نکنید که تنظیماتی که برای استوری اینستاگرام خود مشخص می‌کنید، در پست قابل استفاده نیست. بنابراین تمام فالوورهای شما قادر به مشاهده این پست خواهند بود.

تبدیل استوری اینستاگرام به پست معمولی

همچنین اگر می‌خواهید پستی را در استوری به اشتراک بگذارید مقاله ما را در سایت مطالعه کنید.

 

نحوه فعالسازی لایک استوری‌های اینستاگرام

همیشه وقتی یک قابلیت جدیدی اضافه می‌شود، تا مدت ها افراد دقیقا نمی‌دانند که چگونه از آن به درستی استفاده کنند. در ادامه به شما می‌گوییم چگونه لایک استوری را فعال کنید.

1. اینستاگرام خود را باز کنید و به استوری شخصی که می‌خواهید لایک کنید بروید.

2. هنگامی که این ویژگی برای حساب کاربری شما فعال شود، با مشاهده استوری، یک نماد قلب کوچک در امتداد نوار منوی پایینی مشاهده خواهید کرد.

3. برای لایک استوری اینستاگرام روی قلب که باید قرمز شود بزنید.

چگونه لایک استوری را فعال کنیم

 

چطور بفهمیم چه کسانی استوری اینستاگرام را لایک کرده‌اند؟

فقط شما می‌توانید ببینید چه کسی استوری‌های اینستاگرام را لایک کرده است. برای این کار مراحلی وجود دارد که باید آن را دنبال کنید.

  • جدیدترین نسخه از نرم افزار اینستاگرام را دانلود و نصب نمایید.
  • در گوشه بالا سمت چپ، روی استوری خودتان ضربه بزنید.
  • پروفایل کاربر دیگری را در گوشه مشاهده خواهید کرد. این نشان می‌دهد که استوری شما دیده شده است.
  • روی پروفایل ضربه بزنید تا ببینید چند نفر استوری شما را دیده‌اند. اگر در قسمت پایین سمت چپ این آیکون وجود نداشته باشد، به این معنی است که هیچ کس استوری شما را ندیده است .
  • برای بررسی مجدد، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید. در این حالت لیستی از اسامی بینندگان را خواهید دید.
  • اگر فالووری استوری شما را لایک کرده باشد، یک قلب در کنار نام او برای شما ظاهر می شود.

اکنون می‌توانید بررسی کنید چه کسی استوری اینستاگرام شما را لایک کرده است.

 

چرا استوری اینستا بعد از ۲۴ ساعت پاک نمی‌شود؟

گاهی ممکن است که استوری اینستا بعد از ۲۴ ساعت حذف نشود و شما باید مجبور شوید به صورت دستی این کار را انجام دهید. این یک مشکل و تداخل در برنامه اینستاگرام است که اگر موفق به حذف دستی استوری نشدید، می‌توانید با یکبار خروج و ورود دوباره به اکانت این‌کار را انجام دهید.

 

سوالات متداول:

سوال ۱: چطور از استوری برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

پاسخ سوال ۱: می‌توانید با منشن کردن همکاران خود در این زمینه ،انتشار ویدیو از فعالیت مربوطه، انتشار اخبار از حرفه خود، نمایش یا پیش نمایش محصولات و … به کسب و کار خود رونق دهید .

سوال ۲: چگونه یک توییت در استوری خود قرار دهیم؟

پاسخ سوال ۲: برای شروع باید پست توییتری مورد نظر خود را یافته و روی آن بزنید. سپس آیکن Share را زده و گزینه Instagram Stories را انتخاب کنید. به همین سادگی توییت شما مثل هر تصویر یا ویدیوی دیگری به استوری اضافه می‌شود.

سوال ۳: چرا استوری اینستاگرام قابلیت گذاشتن نظرسنجی ندارد؟

پاسخ سوال ۳: در هر آپدیت اینستاگرام ویژگی‌های جدیدی به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شود. اگر قابلیت نظر سنجی در استوری برای شما فعال نیست باید اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

سوال ۴: چرا همیشه کاربران مشخصی در بالای لیست بینندگان استوری اینستاگرام من قرار دارند؟

پاسخ سوال ۴: لیست story viewers بر اساس کاربرانی است که بیشترین تعامل را با پروفایل شما دارند. وقتی شخصی به طور مرتب از پروفایل شما بازدید می‌کند، به همه استوری‌های شما واکنش نشان می‌دهد و پست‌های شما را لایک می‌کند، آن شخص در بالای لیست بینندگان استوری شما ظاهر می‌شود.

 

سخن پایانی

مقاله تنظیمات استوری اینستاگرام به پایان رسید. این نکته را به خاطر داشته باشید که استوری‌ها بخش بسیار مناسبی برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام هستند.

روش‌های زیادی برای گذاشتن استوری مناسب وجود دارد تا شما بتوانید تعامل بیشتری با فالوورهای خود داشته باشید. بنابراین از استوری‌ها غافل نشوید و سعی کنید از قابلیت‌های جدید آن باخبر شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

132 دیدگاه

  1. سلام من وقتی یک نفر را در استوری تگ میکنم گرینه اد تو استوری برای شخصی که تگ کردم نمیاد دلیلش چیه؟؟

    1. دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا شخصی که در استوری خود تگ کرده اید ممکن است نتواند آن را به استوری خود اضافه کند: برچسب گم شده: ممکن است واقعاً برچسب زده نشده باشند. استوری خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که نام کاربری آنها را با استفاده از نماد “@” و سپس دسته آنها وارد کرده اید. اشتراک‌گذاری غیرفعال: حتی اگر آنها برچسب‌گذاری شده باشند، ممکن است اشتراک‌گذاری مجدد را در تنظیمات داستان خود محدود کرده باشید. این یک گزینه حفظ حریم خصوصی در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام است که به شما امکان می دهد کنترل کنید چه کسانی می توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند، حتی اگر به آنها اشاره شود. در اینجا یک تفکیک از احتمالات است: شما آنها را تگ نکردید: مطمئن شوید که نام کاربری آنها را با استفاده از نماد “@” به درستی وارد کرده اید. اشتراک‌گذاری در تنظیمات داستان شما غیرفعال است: شخصی که برچسب‌گذاری کرده‌اید ممکن است به دلیل تنظیمات حریم خصوصی شما نتواند دوباره اشتراک‌گذاری کند. در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود: حساب خصوصی: اگر حساب شما خصوصی است، فقط دنبال کنندگان تایید شده می توانند داستان های شما را ببینند و گزینه های اشتراک گذاری ممکن است محدود باشد. برنامه قدیمی: یک برنامه قدیمی در انتهای آن ممکن است باعث مشکلات فنی در عملکرد اشتراک‌گذاری شود. اگر تأیید کرده‌اید که آنها برچسب‌گذاری شده‌اند و اشتراک‌گذاری غیرفعال نیست، همیشه می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید از استوری شما اسکرین‌شات بگیرند و هنگام افزودن آن به داستان خود، به شما اعتبار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا