اینستاگرام

آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام و مزایای آن

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام تأثیر مثبت بسیار زیادی برای فالوورهای شما دارد. در این مقاله فالووران قصد بر این داریم تا این ویژگی کاربردی اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. قطعاً قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام به قدری کاربردی و مهم است که شما برای یادگیری آن وقت بگذارید.

بر طبق نظرسنجی‌های اینستاگرام، 50 درصد از مردم پس از دیدن یک وب‌سایت در استوری، برای خرید محصول و یا دریافت خدمات مراجعه می‌کنند. زمانی که شما یاد گرفتید چگونه یک لینک را به کاور هایلایت اضافه نمایید، ترافیک وب سایتتان را افزایش می‌دهید و نرخ تبدیل و فروشتان را بالا ببرید. در این بخش به صورت قدم به قدم نکات مهمی درباره افزودن لینک جدید اینستاگرام به استوری هایتان خواهیم آموخت. در ادامه مطلب گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام همراه ما باشید.

 

آموزش ویدیویی گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

در اپلیکیشن اینستاگرام به دو صورت لینک گذاری انجام دهید:

  • گذاشتن لینک در بیوی اینستاگرام
  • گذاشتن لینک در کاور هایلایت

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

همان طور که مشاهده می‌کنید هر روزه اینستاگرام با قابلیت‌های جدیدی که رونمایی می‌کند، کاربران خود را شگفت زده می‌کند. این بار قابلیتی را به این برنامه افزوده که برای پیچ‌های بیزینسی یا تجاری بسیار مناسب است. از آنجایی که استوری‌های اینستاگرام طی 24 ساعت از بین می‌روند، پس موقعیت مناسب برای انتقال اطلاعات مقطعی هستند.

برخی از اکانت‌های بیزینسی تصمیم گرفتند که با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام خود نظر کاربران را به سمت خود جذب کنند. با این کار شاخص سنجش عملکرد و kpi افزایش پیدا می‌کند. پس با اضافه کردن لینک تلگرام یا سایت خود فالوورها را خیلی راحت به سمت خرید هدایت می‌کنید.

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام کار دشواری نیست، ولی دارای شرایطی است. هر پیجی که بخواهد از این قابلیت بهره ببرد بایستی آن شرایط را دارا باشد.

آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

در اول کار شما باید مراحل ساده گذاشتن یک استوری را انجام دهید. برای این کار ابتدا آیکون دوربین بالای صفحه را بزنید.

چگونه در استوری لینگ بگذاریم

  • سپس عکس یا ویدئو مدنظر خود را بگذارید.
  • در بالای صفحه آیکونی به شکل زنجیر وجود دارد؛ بر روی آن کلیک کنید.
  • در این مرحله صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود. به منظور این که لینک مدنظر خود را قراردهید، بر روی گزینه web link کلیک کنید.

قرار دادن لینک در استوری اینستا

  • در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود کادر متنی وجود دارد. لینک صفحه مدنظر خود را در آن کادر وارد کنید.
  • سپس برای تکمیل فرایند بر روی گزینه Done بالای صفحه کلیک کنید.
  • در آخر کار هم برای به اشتراک گذاشتن استوری، گزینه Your Story را بزنید.

شرایط لینک‌گذاری در کاور هایلایت چیست؟

این شرایط فقط شامل دو مورد می شوند:

برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، اولین موردی که شما بایستی رعایت کنید، این است که اکانت شما تجاری یا همان Business باشد.

برای این که یک اکانت تجاری داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا به بخش پروفایل خود بروید.
  • سپس بر روی آیکون چرخ دنده که همان بخش تنظیمات اینستاگرام است کلیک کنید.

گذاشتن لینک در استوری

  • در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود گزینه آبی رنگ Switch to Professional Account را بزنید.

گذاشتن لینک در کاور هایلایت

  • در مرحله آخر  گزینه Business را انتخاب کنید.

اکنون شما دارای یک اکانت تجاری هستید. دومین شرط برای استفاده از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، تعداد فالوورهایتان است. تعداد فالوورهای شما حتماً باید بیشتر از 10 هزار نفر باشند. برای این که فالوورهایتان افزایش یابد، راه‌های زیادی وجود دارد. برای افزایش فالوور شما باید Live و استوری‌های زیادی را از خود بگذارید. همچنین بایستی پست‌های زیادی را در صفحه خود منتشر کنید.

 

گذاشتن لینک تلگرام در کاور هایلایت

شما می‌توانید لینک شبکه‌های اجتماعی مختلفی از جمله تلگرام را در استوری خود قرار دهید. در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید. گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا برای شبکه‌های اجتماعی مختلف خود نیز اعضای جدید به دست آورید.

این را نیز بگوییم که ممکن است هر شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دهند. برای اینکه حساسیت اینستاگرام را برانگیخته نکنید، لینک تلگرام خود را از طریق سایت کوتاه کننده لینک، کوتاه کنید و سپس در استوری قرار دهید.

لینک گذاری در کاور هایلایت چه مزایایی به همراه دارد؟

مانند تمام ویژگی‌های جدید اینستاگرام، قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام هم مزایای خاص خودش را دارد. تعدادی از این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • بالا رفتن ترافیک در بازدید از سایت
  • فروش بیشتر محصولات
  • تبلیغ برند محصولات خود
  • بالا رفتن بازدید از شبکه‌های اجتماعی دیگر

 

قرار دادن لینک در استوری اینستا

 

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام بیشتر برای چه کسانی کارآمد است؟

قبل از اینکه بررسی کنید که این قابلیت برای چه افرادی مناسب است، بهتر است بدانید که این قابلیت شامل چه کسانی می‌شود و سپس برای ادامه کار خود برنامه ریزی کنید.

در ادامه به چند مورد از افرادی که ممکن است این قابلیت برای آن‌ها کارآمد باشد، اشاره می‌کنیم:

  • کسانی که در زمینه آموزش فعالیت دارند و قصد آموزش به مخاطبین خود را دارند.
  • کسانی که در بین مردم معروف هستند و قصد معرفی وب سایت یا کانال خاصی را دارند.
  • اینفلوئنسرها و افراد معروفی که قصد راه اندازی مسابقه و جایزه دادن را دارند.
  • صفحات تجاری و فروشگاه‌هایی که قصد فروش محصولات یا معرفی آن‌ها را دارند.

 

قرار دادن لینک در کاور هایلایت

 

چگونه ترافیک بازدید از لینک‌ها را افزایش بدهیم؟

  • بلاگ‌های جدیدتان را به اشتراک بگذارید

چنانچه صاحب یک وبلاگ هستید، سعی کنید بلاگ‌های جذابی را منتشر کنید. بعد از منتشر کردن بلاگ بر روی وبلاگ خود، لینک آنها را در استوری خود بگذارید.

سعی کنید شناخت کافی از فالوورهای خود داشته‌ باشید و بدانید بیشتر علاقه‌مند به چه زمینه‌ای هستند. بعد از آن که شناخت کافی کسب کردید، بلاگ‌های خود را در آن زمینه تولید کنید.

 

قرار دادن لینک در استوری اینستا

  • آموزش‌های خود را کامل کنید

ما در نظر می‌گیریم شما پیجتان در زمینه آموزش فعالیت دارد و دارای یک وب‌سایت آموزشی هستید. آن وقت در کنار هم از محتوای آموزشی وب‌سایتتان و قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استفاده می‌کنید. این کار آموزش شما را گسترده‌تر می‌کند.

گذاشتن لینک در کاور هایلایت اینستاگرام

  • رونمایی از محصولات جدید

افراد زیادی از اینستاگرام به عنوان یک فروشگاه مجازی استفاده می‌کنند. چنانچه شما هم از آن دسته از افراد هستید، از طریق لینک‌گذاری در اینستاگرام، از محصولات جدیدتان رونمایی کنید. این کار بازدید از لینک را بالا می‌برد و برای مشتریان هم جذاب است.

Buy YouTube Subscribers can be useful for you

 

روش‌های استفاده از لینک گذاشتن در کاور هایلایت

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام به افراد زیادی کمک می‌کند. بنابراین از آنجایی که امکان قرار دادن لینک تنها در کاور هایلایت وجود دارد، برخی از صاحبان کسب و کارها مشتاق هستند که در هر کاور هایلایت خود لینکی را قرار دهند.

اما قطعاً محدودیت‌هایی برای این قابلیت وجود دارد. به طور مثال اگر استوری شما شامل سه یا چهار پست پشت سر هم می‌باشد، تنها یکی از آنها باید حاوی لینک باشد. به همین صورت هر چه تعداد استوری‌های شما بیشتر شود امکان گذاشتن استوری با لینک بیشتر می‌شود.

البته باید به این نکته هم توجه کنید که همه استوری‌ها نیاز به داشتن لینک ندارند. شما به عنوان یک بازاریاب باید تشخیص دهید که کدامیک از استوری‌های شما با داشتن لینک، ارزش دوبرابری را دریافت می‌کند. سپس کاربران با کلیک کردن بر روی آن لینک مطالب مفیدی را خواهند دید.

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام از روش‌های خلاقانه زیر استفاده کنید. این روش‌ها هم برای کسب و کار شما و هم برای مخاطب جذاب و مفید هستند. ناگفته نماند که روش‌های بسیاری برای این کار وجود دارند، اما ما به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.

خدمات و محصولتان را تبلیغ کنید

اگر اکانتی دارید که محصول یا خدماتی را در آن ارائه می‌کنید، حتماً آنها را در استوری‌های خود تبلیغ کنید و لینک خریداری و اطلاعات بیشتر محصول را بگذارید.

در صورتی که این کار را به صورت اصولی و معتدل انجام دهید، بسیار مفید خواهد بود. در واقع نباید بیش از حد تکرار شود و اهمیتش در برابر مشتری کاهش یابد. اگر می‌خواهید محصولی را تبلیغ کنید، بهتر است از روش‌های سرگرم کننده و خلاق بهره ببرید.

نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستا

 

بخشی از مطالب آموزشی خود را در استوری قرار دهید

اگر پیچ آموزشی دارید و مطالب خاصی را دنبال می‌کنید، بهتر است بخشی از آموزش‌های خود را در استوری قرار دهید و برای دیدن ادامه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام خود قرار دهید. برای مثال اگر دستور پخت غذایی را آموزش می‌دهید، در بخش استوری اول تصاویر مواد اولیه را قرار دهید.

سپس صحنه‌هایی از روند آماده سازی غذا تهیه کنید و در نهایت با استفاده از لینکی که در استوری خود قرار می‌دهید، مخاطب را به سایت یا کانال تلگرام خود هدایت کنید. فراموش نکنید که نوشتن جزئیات به شما کمک می‌کند تا مخاطبان را بیشتر ترغیب کنید که به سایت و یا کانال شما جذب شوند. بدین صورت چندین هدف را باهم دنبال می‌کنید.

 

از محتوای اختصاصی خود پرده برداری کنید

روشی جالب برای مشتاق کردن فالوورها برای دیدن لینک استوری، استفاده از حقه یا ابتکارهای تازه است. مثلاً با ایجاد یک بخش از مطلب مهمتان که مخاطبین مشتاق شنیدنشان هستند، آنها را به لمس کردن لینک ترغیب می‌نمایید.

بنابراین اگر شما هم می‌خواهید مخاطبان خود را به سایت هدایت کنید، باید از نیرنگ‌های جالب استفاده کنید تا بتوانید مخاطب را ترغیب به دیدن ادامه محتوا کنید.

تبلیغ خدمات و محصولات استفاده از استوری و گذاشتن لینک خرید
قرار دادن بخشی از مطالب آموزشی در استوری دعوت کاربران برای خواندن ادامه آموزش و ترغیب آن‌ها
پرده برداری از محتوای اختصاصی به کار بردن ترفندهای ترغیب مخاطبان به دیدن محتوا

 

نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

مزایای لینک استوری اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک

روزانه چند میلیون نفر از کاور هایلایت استفاده می‌کنند. این کاربران در واقع تعداد زیادی از مشتری‌های بالقوه در حساب کسب و کاری اینستاگرام شما هستند. با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، یک راه حل مؤثر برای جذب افراد و بازدیدکننده‌ها به وب سایت شما می‌باشد. چه در حال فروش محصولات، ارائه خدمات یا تبلیغ محتوا باشید، استیکرهای لینک کاور هایلایت راهی بدون دردسر و مشکل برای افرادی که می‌خواهند چیزهای زیادی را برای ارائه نمایش دهند.

 

چگونه لینک یوتیوب را در کاور هایلایت بگذاریم؟

در این بخش نحوه ارسال یک ویدئوی یوتیوب را به کاور هایلایت با استفاده از یک لینک توضیح خواهیم داد. شما به جای اینکه ویدئویی را از سایت یوتیوب دانلود نمایید، می توانید آن را به عنوان یک لینک در استوری خود به اشتراک بگذارید.

 

مرحله 1. تصویر کوچک استوری خود را طراحی کنید

اگر شخصی با بیش از 10 هزار فالوور در اینستاگرام هستید که به اینفلوئنسر اینستاگرام معروف هستید، ویژگی منحصر به فرد “Swipe-up” را در حساب خود فعال خواهید کرد. یعنی یک استوری ارسال می‌کنید و به دنبال کنندگان این قابلیت را می‌دهید که انگشت خود را به سمت بالا بکشند تا آنها را به صفحه وب سایت مورد نظر هدایت نمایند.

یکی از مواردی که باید در این زمینه در نظر گرفت، ایجاد تصویر کوچک جذاب برای استفاده در استوری هایتان است. چند نکته و ترفند برای ساخت تصویر که افراد برای آن انگشت خود را به بالا می‌کشند شامل:

تصویر باید از لحاظ بصری جذاب باشد: شما باید آنها را زیبا طراحی کنید و تصویری که ایجاد می‌کنید باید مردم را به سوی ضربه زدن بر روی لینک استوری جذب کند.

شفاف سازی کنید: وقتی مردم به عکس کوچک شما نگاه می‌کنند، باید مشخص باشد که ویدئوی شما درباره چیست.

از متن استفاده نمایید: فقط مقداری متن بنویسید تا به دیده شدن بهتر ویدئوی خود کمک نمایید.

بهترین روش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

مراحل انجام کار:

مرحله 2. تصویر کوچک را با لینک YouTube به استوری اضافه کنید.
اکنون که تصویر کوچک خود را مرتب کرده‌اید، وقت آن است که آن را در اینستاگرام پست کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مراحل را دنبال کنید:

اینستاگرام را باز کنید و بر روی + و Story کلیک کنید.
روی نماد زنجیره در بالا ضربه بزنید.
روی URL کلیک کنید، پیوندی را جای‌گذاری کنید و روی Done ضربه بزنید.
در نهایت روی Your Story یا Close Friends ضربه بزنید.

سؤالات متداول

1. گذاشتن لینک مطالب آموزشی چه تأثیری دارد؟

جواب: کاربران را به دیدن و مطالعه ادامه مطلب ترغیب می‌کند و راهی مناسب برای جذب مخاطبان هدف به شمار می‌رود.

2. چرا قرار دادن لینک یوتیوب در استوری اینستاگرام مهم است؟

جواب: چون به شما کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری را در اینستاگرام به تماشای ویدئوهای خود دعوت کنید و آمار ویو خود را بالا ببرید.

کلام آخر

ویژگی گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام که توسط بسیاری از بازاریابان که به دنبال جذب ترافیک از اینستاگرام هستند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت استفاده مؤثر و خلاقانه از لینک استوری اینستا، بازاریاب ها ترافیک وب سایت‌های خود را به آسانی افزایش می‌دهند. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا استفاده از لینک‌های قابل کلیک در کاور هایلایت اینستاگرام هیجان انگیز است؟ لطفا نظر خودتان یا آموزشهایتان را در این زمینه در بخش نظرات درج نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

1 دیدگاه

  1. سلام چرامن بااینکه پیجم تجاری هست وفالورهای ۱۳kدارم واینستامم به روهست ولی درلینک نه urlمیاد نه igtvتوردخداجواب بدین؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا