اینستاگرام

بررسی بهترین زمان (ساعت و روز) برای پست گذاشتن در اینستاگرام

زمان‌بندی عالی، باردید پست را افزایش می‌دهد، که برای کسب‌وکارها و افرادی که به دنبال افزایش مخاطبان خود هستند ضروری است. همچنین تعامل کاربر را افزایش می‌دهد و ارتباط قوی‌تری بین پست و فالووران فعال آنها ایجاد می‌کند. پس چگونه بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را شناسایی کنیم؟ با ما همراه شوید.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

چرا زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است؟

شاید گمان کنید که چیزی به اسم بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام وجود ندارد و هر کسی می‌تواند، با توجه به سلیقه خود این کار را انجام دهد. اما چنین نیست. اینستاگرام در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در جهت شناخت ذائقه و ساعت فعالیت مخاطبین داشته است. تجزیه‌وتحلیل‌ها نشان داده است که روزها و زمان‌های خاصی وجود دارد که تمایل به تعامل کاربران بیشتر از سایر زمان‌ها است.

هر بخش از برنامه (فید اصلی اینستاگرام، استوری‌ها، ریل اینستاگرام و صفحه اکسپلور) توسط یک الگوریتم جداگانه اداره می‌شود. یکی از مهمترین «سیگنال‌ها» برای الگوریتم‌های مختلف اینستاگرام، تعامل است.

تعامل (لایک، کامنت، اشتراک‌ها و سیو) در محتوای شما به برنامه می‌گوید که محتوای شما مورد پسند فالووران قرار گرفته است. در عوض اینستاگرام هم محتوای شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. این امر به ویژه در صفحات اصلی، اکسپلور و ریلز صادق است و قرار گرفتن محتوای شما در آن فضاها اغلب مسیر سریع رشد پیج اینستاگرام است.

بنابراین، در حالی‌که زمان بندی اینستاگرام به تنهایی تاثیرگذار نیست، همچنان مهم است که هنگام تدوین استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تعیین زمان ارسال محتوا را در نظر بگیرید.

برای اینکه بدانید چه کسانی پروفایل اینستاگرام ما را سرچ می‌کنند، مقاله ما را از دست ندهید.

 

بهترین زمان ارسال محتوا در اینستاگرام بر اساس روزهای هفته

آیا بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام نیز وجود دارد؟ خوب، جواب بله است. تحقیقات سایت SocialPilot در مورد بیش از ۵۰.۰۰۰ حساب اینستاگرام به میانگین بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام برای هر روز هفته می‌پردازد. نتایج این تحقیقات به صورت زیر است.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بر اساس روزهای هفته

  • بهترین زمان پست گذاشتن در روز شنبه

بهترین زمان برای ارسال محتوا در اینستاگرام در روز شنبه ۹ تا ۱۰ صبح است. هنگامی‌که مردم در هفته کاری خود را شروع می‌کنند، به احتمال زیاد به مرور فیدهای اینستاگرام خود می‌پردازند و فرصتی مهم برای جلب توجه آنها فراهم می‌شود.

  • بهترین ساعت ارسال در اینستاگرام روز یکشنبه

بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام برای روز یکشنبه هم مانند شنبه ۹ تا ۱۰ صبح است. با توجه به اینکه هنوز در ابتدای هفته هستیم، مردم هنوز در یک ذهنیت تولیدکننده قرار دارند و برای کشف محتوای جدید باز هستند. تعامل در این مدت در طول روز در بالاترین حد خواهد بود.

  • بهترین زمان برای اشتراک پست در روز دوشنبه

بهترین ساعت برای گذاشتن پست در اینستاگرام در روز دوشنبه ۵ صبح، ۱۱ صبح و ۳ بعدازظهر است. دوشنبه‌ها مجموعه‌ای از فرصت‌های عالی برای ارسال پست ارائه می‌دهد.

با یک پست در ۵ صبح افراد سحرخیز را هدف قرار دهید، در ساعت ۱۱ صبح پستی دیگر را منتشر کنید و در ادامه در ساعت ۳ بعدازظهر پست نمایید تا بر رکود بعد از ظهر غلبه کنید. با تراز کردن محتوای خود بر اساس این زمان‌ها، بازدید و تعامل را به حداکثر می‌رسانید.

  • بهترین زمان گذاشتن پست در اینستاگرام در روز سه‌شنبه

ساعت ۱۲ ظهر و ۵ عصر، بهترین زمان برای انتشار پست در روز سه‌شنبه است. سه‌شنبه‌ها، فرصت طلایی را غنیمت بشمرید و مخاطبان خود را در زمان استراحت ناهار آنها در ساعت ۱۲ ظهر مجذوب کنید.

علاوه‌براین، ساعت ۵ عصر، بازه زمانی درست قبل از پایان روز کاری، برای جلب توجه شاغلینی ایده‌آل است که با خستگی در اینستاگرام بالا و پایین می‌کنند.

  • پرتعامل‌ترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام در چهارشنبه

بهترین زمان برای پست کردن در روز چهارشنبه از ساعت 9 تا 10 صبح و 5 تا 6 بعد از ظهر است. با نزدیک شدن به آخر هفته، مردم مشتاقانه به دنبال عواملی هستند که سرگرمشان کند. با گذاشتن پست در ساعت ۹ تا ۱۰ صبح و ۵ تا ۶ عصر از این بازه‌های زمانی بهره ببرید.

  • بهترین ساعت پست گذاشتن روز پنجشنبه

بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام در روز پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است. گویا صبح‌های پنجشنبه برای اسکرول کردن اینستاگرام ساخته شده است، بنابراین با ارسال محتوا بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر از آن نهایت استفاده را ببرید و نرخ تعامل خود را به حداکثر برسانید.

  • بهترین زمان پست گذاشتن در روز جمعه

بهترین زمان برای پست کردن در روز جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر است. به‌هرحال، آخر هفته بیشتر مخاطبان از برنامه‌های صبحگاهی خود لذت می‌برند یا مشغول کارهای شخصی خود هستند. با به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب خود بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ ظهر، هفته خود را با تعامل بالا به پایان برسانید.

 

چه ساعتی پست بزارم بره اکسپلور؟

از آنجایی که سال‌های زیادی است اینستاگرام جزئی از زندگی روزمره افراد به شمار می‌رود، تحقیقات زیادی نیز در این زمینه انجام شده است. افرادی قبل از شما بوده‌اند که توانسته‌اند چندین بازه زمانی را به صورت تقریبی برای بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به دست بیاورند.

برای درست کردن کاور ویدیو در اینستاگرام و انواع روش های آن کلیک کنید.

چه ساعت ها و زمانی در اینستاگرام پست بذارم بره اکسپلور؟

  • ساعات ۷ تا ۹ صبح

این یک حرکت جهانی است که افراد وقتی از خواب بیدار می‌شوند، گوشی‌هایشان را چک می‌کنند. به همین جهت می‌توانید از این تایم برای انتشار مطلب استفاده کنید. البته از آنجایی که در این ساعت چک کردن اینستاگرام معمولا سرسری و با عجله است، ترجیحا از انتشار مطالب آموزشی و طولانی خودداری کنید.

  • ساعات ۱۱ تا ۱۴ ظهر

زمانی که وقت استراحت و ناهار سر می‌رسد و چک کردن اینستا یک عادت ثابت در روزمرگی‌ها است. افراد زیادی در سر کار و هنگام غذا خوردن، به صورت همزمان گوشی‌هایشان را چک می‌کنند. این ساعات بهترین زمان برای گذاشتن پست‌های همراه با عکس و متن کوتاه است. احتمالا نمی‌توانند در میان جمع، ویدئوها را تماشا کنند.

  • ساعات ۵ تا ۷ عصر

وقتی افراد از مدرسه یا محل کار به خانه برمی‌گردند، بی برو برگرد تا چند ساعت اکسپلورشان را بالا و پایین می‌کنند. در نتیجه این اوقات را می‌توان جزو بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام دانست. زیرا بازدید از مطالب بالاست.

البته دقت کنید چون آنها معمولا خسته هستند، احتمالا تمایلی به دیدن ویدئوهای طولانی آموزشی ندارند. در واقع این ساعات برای پست‌های سرگرمی و فان مناسب است.

  • ساعات ۹ شب تا ۱ بامداد

حالا به بهترین تایم و به عبارتی گل سرسبد، بهترین زمان بازدید از اینستاگرام می‌رسیم. بر اساس آزمون و خطاهای بسیاری که انجام شده، بین 9 تا 1 شب، بهترین و موثرترین زمان بارگذاری مطالب است.

فالوورها در این زمان ذهنشان خسته نیست و کاری نیز برای انجام دادن ندارند. در نتیجه می‌توانید بهترین بازخوردها را در این ساعات داشت باشید. همچنین این ساعات برای اشتراک گذاری پست‌های آموزشی بسیار خوب است. مخصوصا اگر فالوورهایتان بیشتر آقایان هستند.

به دنبال نحوه فهمیدن شماره مخاطبین در اینستاگرام می‌توانید مقاله ما را مطالعه کنید.

 

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام از دید پلتفرم‌های زمان‌بندی

بیایید نگاهی به داده‌های برخی از شرکت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی محبوب بیندازیم نشان می‌دهد چه زمانی برندها باید در اینستاگرام پست بگذارند تا به شما در صرفه‌جویی در زمان کمک کند.

  • Later، محدوده زمانی را بین ۹ صبح تا ۱۱ شب را پیشنهاد کنید.
  • Hubspot زمان بین ۲ تا ۳ ظهر و پنجشنبه را به عنوان بهترین روز برای پست کردن در اینستاگرام معرفی می‌کند.
  • Sprout Social چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح و جمعه از ۱۰ تا ۱۱ صبح را به عنوان بهترین ساعات توصیه می‌نماید.
  • Search engine Journal دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه ساعت ۱۱ صبح و سه‌شنبه ساعت ۲ ظهر را ترجیح می‌دهد.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام از دید پلتفرم‌های زمان‌بندی

 

بهترین زمان بارگذاری در اینستاگرام بر اساس صنعت

از آنجایی‌که کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها تلاش می‌کنند تا مخاطبان هدف را مجذوب خود نمایند، درک بهترین زمان برای پست کردن به یک استراتژی مهم تبدیل می‌شود. هر صنعت دارای ویژگی‌ها، اولویت‌ها و رفتارهای مخاطبان منحصربه‌فردی است، که باعث می‌شود برنامه‌ریزی پست خود را مطابق با آن تنظیم کنند.

به‌عنوان مثال، در حالی‌که پیشنهاد کرده بودیم که تعطیلات آخر هفته ممکن است به طور متوسط ​​زمان بهینه ارسال پست نباشد، مشاغل مد و پوشاک اغلب در این روزها بیشترین فروش و بازدید خود را دارند.

در جدول زیر بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام بر اساس مشاغل مختلف را تفکیک کرده‌ایم.

کسب‌وکار

بهترین زمان‌بندی پست برترین ساعات در روزهای هفته

ساعات خوب در آخر هفته

سفر و گردشگری سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر، و ۷ عصر تا ۹ شب. ۹ تا ۱۱ صبح، و ۴ تا ۶ عصر
مد و پوشاک آخر هفته‌ها ۱۲ تا ۲ ظهر، و ۷ عصر تا ۹ شب ۹ تا ۱۱ صبح، و ۵ تا ۷ عصر
ورزش و تناسب اندام سه‌شنبه و چهارشنبه ۶ تا ۸ صبح، و ۵ تا ۷ عصر ۸ تا ۱۰ صبح، و ۴ تا ۶ عصر
غذا و نوشیدنی جمعه، شنبه و یکشنبه ۱۲ تا ۲ ظهر ۵ تا ۷ عصر
بازاریابی دیجیتال/رسانه‌های اجتماعی دوشنبه تا پنجشنبه ۹ تا ۱۱ صبح، و ۱ تا ۳ ظهر فعالیت محدود، اما پست‌های گاه‌به‌گاه از ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر
فناوری اطلاعات سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر ۱ تا ۳ ظهر

 

بهترین ساعت برای ارسال Reels و استوری‌ها در اینستاگرام

اگر از ریلز اینستاگرام استفاده کرده باشید، می‌دانید که دسترسی و دید شگفت‌انگیزی را فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، با افزایش محبوبیت، نیاز به یافتن بهترین زمان ها برای گذاشتن Reels نیز افزایش یافته است.

بهترین زمان برای ارسال ریل ها در اینستاگرام به مکان، صنعت و عوامل مخاطب بستگی دارد. با این حال، با کمک جدول زیر می‌توانید به زمان تقریبی مناسب برای ارسال ریلز پی ببرید.

روز بهترین زمان گذاشتن ریلز در اینستاگرام
شنبه ۹ صبح، ۴ بعد از ظهر، ۵ عصر
یکشنبه ۵ صبح، ۸ صبح، ۱ ظهر
دوشنبه ۳ صبح، ۷ صبح، ۷ عصر
سه‌شنبه ۱۲ شب، ۱ صبح، ۶ صبح
چهارشنبه ۴ صبح، ۶ صبح، ۹ شب
پنجشنبه ۶ صبح، ۴ بعد از ظهر
جمعه ۲ صبح، ۱۱ صبح، ۱ ظهر

و اما زمان‌بندی ارسال استوری‌ها کی است؟ اگر به منتشر کردن استوری بدون دستور کار فکر می‌کنید، بهترین ساعت برای ارسال استوری اینستاگرام وجود ندارد. اما اگر شما یک کسب و کار هستید و می‌خواهید فالوورهای شما استوری شما را ببینند و به صفحه تجاری اینستاگرام شما بیایند، یک بازه زمانی ترجیحی وجود دارد.

با ایجاد تعامل ۲ تا ۳ برابر بیشتر از پست‌های معمولی در اینستاگرام، بهترین زمان برای گذاشتن استوری اینستاگرام در روزهای هفته در زمان استراحت ناهار است، یعنی از ۱۱ صبح تا ۲ ظهر.

 

چگونه بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بیابیم؟

بد نیست بدانید که اینستاگرام، رفتار یکسانی با همه پیج‌ها ندارد و متناسب با موضوع صفحه، نسبت به نشان دادن محتوا به مخاطبین، عمل می‌کند. این مسئله ممکن است کار را برای پیدا کردن بهترین زمان بارگذاری، کمی سخت کند، اما جای نگرانی نیست. چند روش وجود دارد که می‌توانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را متناسب با موضوع خود را پیدا کنید.

۱) کشف ساعت فعالیت فالوورها با اینسایت اینستاگرام

اولین راه یافتن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام استفاده از Insight اپلیکیشن اینستاگرام است. این ابزار مناسبی است که به شما امکان می‌دهد بینش‌های مهمی مانند موقعیت مکانی فالوورها، جنسیت، سن و زمانی که بیشتر در اینستاگرام فعال هستند پیدا کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل Instagram Insights می‌تواند در تعیین زمان‌های خوب برای پست کردن در اینستاگرام مفید باشد. برای دسترسی به اطلاعات اینسایت در اینستاگرام، داشتن یک حساب کاربری تجاری یا پروفایل کریتور در اینستاگرام ضروری است.

برای دریافت آمار ساعت فعالیت فالوورهای خود از طریق اینسایت مراحل زیر را طی کنید:

  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی منوی سه خط افقی در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • روی Insights بزنید.
  • اسپس روی Total followers کلیک کنید.
  • به پایین این صفحه بروید و بیشترین زمان‌های فعال را جستجو کنید. می‌توانید بین ساعت‌ها برای هر روز هفته جابه‌جا شوید یا به روزهای خاصی نگاه کنید.

در این قسمت تمامی اطلاعات مربوط به فالوورهایتان از جمله ساعت فعالیت آنها موجود است.

چگونه بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را با اینسایت بیابیم؟

۲) توجه به محتوای پیج اینستاگرام

توجه به محتوای پیج هم از موارد مهم به شمار می‌رود. اینکه شما در چه زمینه‌ای فعالیت دارید و چه نوع پستی را منتشر می‌کنید؛ در انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام موثر است. باید بدانید که فالوورهایتان چه نوع محتواهایی را در چه زمان‌هایی دوست دارند.

نوع محتوا در هر ساعت مهم است و چیزی شبیه صبحانه، نهار، عصرانه و شام به شمار می‌رود. بهتر است ویدئوهای فان را برای زمانی که مخاطب خسته است منتشر کنید و ویدئوهای آموزشی ساعاتی پست شوند که آنها به اندازه کافی استراحت کرده‌اند.

۳) استفاده از آزمون و خطا

از تجربه کردن نترسید. می‌توانید زمان مناسب‌ پست گذاشتن را از طریق آزمون و خطا به دست آورید. در ساعت‌های مختلف روز پست‌هایتان را به اشتراک بگذارید تا متوجه شوید کدام ساعت بازخورد بیشتری دارید. حتی می‌توانید از فالوورهایتان نیز نظرسنجی کنید، مخصوصا اگر برای یک قشر خاص تولید محتوا می‌کنید.

۴) توجه به پیج‌های رقبا

قطعا شما اولین نفری نیستید که در رابطه با یک موضوع خاص کار می‌کنید. اگر کمی در اینستاگرام جستجو کنید، می‌توانید برخی از پیج‌های رقیب خود که اتفاقا موفق هم بوده‌اند را پیدا کنید. بررسی کنید که رقبا در چه ساعاتی مطالب خود را پست می‌کنند تا بتوانید تصمیم بهتری در این زمینه بگیرید.

چگونه بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بیابیم؟

در نهایت زمان مناسب برای ارسال پست اینستاگرام وجود دارد؟

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از دیده نشدن پست‌های اینستاگرامی نیست که با زحمت ایجاد کرده‌اید. با استفاده از روش‌ها و زمان‌هایی که در مقاله توضیح داده شد بهترین زمان گذاشتن پست در پیج اینستاگرام خود را بیابید. قطعا در همان روز اول شاهد افزایش فالوور، ریچ یا تعامل نخواهید بود، اما با تلاش مداوم، نتایج را خواهید دید.

زمان‌بندی مناسب به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و به سرعت در چشمان مشتریان خود قرار بگیرید. اما به یاد داشته باشید، بهترین زمان برای ارسال فقط می‌تواند شما را در فیدهای مخاطبانتان قرار دهد، از آنجا سرنوشت در دست محتوای شماست.

اگر محتوای شما نتواند علاقه مخاطب را برانگیزد، پس اشتراک‌گذاری حتی در بهترین زمان پست کردن در اینستاگرام نمی‌تواند لایک یا کامنت دلخواه شما را دریافت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آنا سلطانپور

به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا