اینستاگرام

نحوه برنامه ریزی یک کمپین استوری اینستاگرام

آیا در فکر اجرای یک کمپین استوری اینستاگرام هستید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ شما در جای درستی قرار دارید!

کمی قبل‌تر برندها در مورد چگونگی تناسب استوری های اینستاگرام در بازاریابی بصری خود مطمئن نبودند. برندها در مورد استفاده از ویژگی‌های استوری مانند هایلات ها، محتوای پشت‌صحنه یا ویژگی Takeovers مردد بودند.

اکنون، آن روزها به پایان رسیده است. مشاغل در هراندازه برای اجرا و ترویج کمپین های بازاریابی خود به استوری اینستاگرام روی آورده‌اند. این استراتژی برای آنها بسیار موفقیت‌آمیز بوده است!

کمپین استوری اینستاگرام چیست؟

کمپین استوری اینستاگرام، هرگونه فعالیت بازاریابی است که در استوری اینستاگرام انجام می‌شود!

در ابتدایی‌ترین سطح، شامل کسب‌وکارهایی می‌شود که با قصد دستیابی به یک هدف بازاریابی، محتوا را در استوری های اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارند.

این هدف می‌تواند مانند ایجاد آگاهی از برند، گسترده باشد. یا می‌تواند مانند ایجاد نیاز برای عرضه و فروش محصول جدید خاص باشد.

کمپین استوری اینستاگرام

هدف شما هرچه باشد، تمرکز شما باید روی ایجاد محتوای باکیفیت بالا و تعاملی باشد. بدین ترتیب این نوع محتواها کاربران را به لایک کردن، کامنت گذاشتن و به اشتراک‌گذاری آن ترغیب می‌کنند. این کلیدی برای اجرای یک کمپین موفق است!

 

چرا باید رای نظرسنجی و ویو استوری خریداری کنید؟

خرید رای نظرسنجی استوری می تواند باعث افزایش تعامل با کاربران شده و به رشد پیج شما کمک کند.

خرید ویو استوری اینستاگرام می تواند پروسه پیشرفت شما را کوتاه تر کرده و شانس دیده شدن پست هایتان را در اکسپلور افزایش دهد.

 

مثال هایی از اجرای کمپین استوری موفق

برای مثال شرکت کاله برای تبلیغ محصولات خود دنباله استوری های “آشپزی با کاله” را راه‌اندازی کرد. در این طرح در پست های جداگانه، یک دستور غذا با مواد غذایی شرکت کاله معرفی می‌شود. سپس با قرار دادن یک عکس از پست در استوری، مخاطبان را از پست جدید مطلع می‌کنند. و درنهایت آنها را در بخش هایلات استوری قرار می‌دهد. سپس با یک دعوت به عمل، مخاطبان را به مشاهده پست تشویق می‌کند.

کمپین استوری اینستاگرام

با این روش نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات به اینفلوئنسران یا سایر اکانت های تبلیغاتی احساس نمی‌شود. این کمپین استوری موجب آگاهی از برند، معرفی محصول و درنتیجه افزایش فروش محصول می‌شود. به‌علاوه سبب تبلیغ محصولات شرکت در قالب پست آموزشی می‌گردد.

کمپین استوری اینستاگرام

یک مثال دیگر راه‌اندازی کمپین استوری “گرسنگی ضربدر صفر” شرکت اسنپ فود است. شرکت اسنپ فود این کمپین را با همکاری سازمان جهانی غذای سازمان ملل برگزار کرده است. این کمپین با هشتگ جلوگیری از اسراف (#StopTheWaste) وایرال شد.

کمپین استوری اینستاگرام

اسنپ فود در این کمپین استوری از مخاطبانش خواست راهکارهایی برای جلوگیری از اسراف مواد غذایی را ارائه دهند. سپس اسنپ فود راهکارهای ارائه‌شده توسط مخاطبان را جمع‌آوری و در استوری منتشر کرد. بعد از میان راهکارها چند مورد را به‌عنوان راهکار برتر انتخاب و برنده را اعلام کرد. در نهایت به برندگان کد تخفیف برای سفارش از اسنپ فود اهدا کرد.

کمپین استوری اینستاگرام

این کمپین اسنپ فود یک کمپین مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رود. این کمپین علاوه بر آگاهی از برند، موجب حس همدردی با مخاطبان می‌شود. همچنین مسئولیت‌پذیری نسبت به تعهدات اجتماعی شرکت را نشان می‌دهد که موجب وفاداری بیشتر مخاطبان می‌گردد. بنابراین در عین افزایش محبوبیت اسنپ فود، فروش محصولات و خدمات آن نیز افزایش می‌یابد.

 

شما می‌توانید یک کمپین بازاریابی را در استوری های اینستاگرام به‌طور کامل اجرا کنید. اما درعین‌حال می‌توانید استوری ها را به‌صورت مجزا و در کمپین کلی خود طراحی کنید.

 

نحوه برنامه ریزی کمپین استوری اینستاگرام

اکنون که با کمپین استوری اینستاگرام آشنا شدید، بیایید مراحل اجرای اولین کمپین را بررسی کنیم. اجازه دهید همه چیز از تعیین اهداف کمپین استوری گرفته تا اندازه گیری موفقیت شما را مرور کنیم.

 

مرحله شماره 1: انتخاب اهداف کمپین خود

شروع برنامه ریزی یک کمپین اینستاگرام با تعیین مخاطب هدف، بسیار معمول است. اما توصیه می‌شود برنامه ریزی کمپین را از اهداف کمپین خود شروع کنید. اهدافی که تعیین می‌کنید اغلب بر نوع اجرای کمپین شما تأثیر می‌گذارد. همچنین بر معیارهایی که استفاده می‌کنید تا موفقیت خود را پیگیری کنید، مؤثر است.

بنابراین مهم است که زمانی را برای ترسیم آنچه می‌خواهید به دست بیاورید صرف کنید. هدف شما می‌تواند افزایش آگاهی از برند، عرضه محصولات جدید، افزایش فروش یا سایر مقاصد باشد.

کمپین استوری اینستاگرام

هنگامی‌که اهداف کمپین خود را تعیین کردید، ایده خوبی است که درباره شاخص‌های اصلی عملکرد (KPI) خود فکر کنید.

اطمینان حاصل کنید که کمپین استوری های اینستاگرام شما قابل‌اندازه‌گیری هستند! به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید محصول جدیدی را تبلیغ کنید، در طی کمپین تبلیغاتی تعداد واحدهای موردنظر خود را برای فروش هدف قرار دهید. اگر این یک کمپین هدایت مشتریان به سایت است، برای تعداد ایمیل دریافتی موردنظر، هدفی را تعیین کنید.

هرچه بیشتر بتوانید کمپین استوری اینستاگرام خود را به نتایج قابل‌اندازه‌گیری نزدیک‌تر کنید، بهتر خواهد بود.

و معیارهای تعامل اینستاگرام خود را فراموش نکنید!

ممکن است کمپین شما هیچ ارتباطی با تعامل و کارهای در زمینه فروش نداشته باشد. اما تعیین اهداف برای تعداد لایک، نظرات، بازدیدها و به اشتراک‌گذاری‌هایی که دریافت می‌کنید هنوز هم مهم است!

با تعیین اهداف کمپین خود، زمان آن فرا رسیده که مخاطبان هدف خود را تعریف کنید.

به خاطر داشته باشید که بسته به اهداف کمپین شما، مخاطبان هدف شما می‌توانند بسیار گسترده باشند. حتی شامل کاربرانی شوند که در حال حاضر شما را دنبال نمی‌کنند. یا مخاطبان هدف شما می‌تواند زیرمجموعه کوچکی از فالووران شما باشند.

 

سؤالاتی برای کمک به شما در یافتن مسیر صحیح:

  1. مخاطبان شما با چه نوع محتوایی تعامل می‌کنند؟
  2. آیا آنها استوری های مبتنی بر عکس را بر فیلم ترجیح می‌دهند؟
  3. با کدام استیکرها بیشترین تعامل را دارند؟
  4. از چه هشتگ هایی استفاده می‌کنند و کدام هشتگ ها را فالو می‌کنند؟
  5. آنها کدام بخش از جامعه هستند؟

با تعیین هدف کمپین و مخاطبان هدف خود، می‌توانید مبانی محکمی برای کمک به برنامه ریزی و اجرای مابقی فعالیت‌های خود داشته باشید!

 

مرحله شماره 2: تنظیم یک برنامه زمانی برای کمپین خود

آیا کمپین استوری بازاریابی اینستاگرام شما با یک رویداد واقعی مانند همایش، فروش درون فروشگاه یا تعطیلات مرتبط است؟ آیا هم‌زمان با عرضه یک محصول جدید است؟

به‌طورکلی بهتر است برای کمپین خود یک جدول زمانی نسبتاً مختصر، معمولاً حداکثر یک هفته، داشته باشید. مگر در بعضی مواقع که کمپین شما به یک رویداد بزرگ‌تر گره‌خورده باشد. یا یک کمپین آگاهی طولانی‌مدت را راه‌اندازی کرده باشید.

کمپین استوری اینستاگرام

مدت زمان کمپین واقعاً به تمرکز و هدف کمپین شما بستگی دارد. برگزاری برخی از کمپین های تبلیغاتی (مانند مسابقات و پست های جایزه دار) به یک ضرب العجل مؤکد نیاز دارند. درحالی‌که برخی دیگر از کمپین ها می‌توانند در مدت زمان کمی انعطاف‌پذیرتر باشند. فقط مراقب باشید که کمپین شما خیلی طولانی نشود. زیرا در این صورت شما خطر از دست دادن جمعیت مخاطبان و جذابیت کمپین را دارید!

اگر کمپین تبلیغاتی شما به یک تاریخ خاص گره‌خورده است، آن را به‌عنوان نقطه شروع کار در نظر بگیرید. سپس جدول زمانی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. این ایده‌ای واضح درباره مدت زمان فعالیت و دامنه بالقوه کمپین به شما می‌دهد.

کمپین استوری اینستاگرام

برنامه‌های زمان‌بندی استوری های اینستاگرام نیز می‌توانند در راه‌اندازی کمپین به شما کمک کنند. آنها در ساختن یک استراتژی و خلاصه کردن آن، داستانی کردن مفهوم، طراحی خلاقانه مؤثر هستند. می‌توانید با ابزارها برنامه‌ریزی همه این موارد را پیش از شروع کمپین انجام دهید.

 

نکات مهم در هنگام طراحی جدول زمانی کمپین استوری اینستاگرام:

  1. تبلیغات زیرپوستی پیش از شروع کمپین: طعنه زدن و اشاره یا ترویج کمپین قبل از شروع کار
  2. روز راه اندازی کمپین: محتوای روز تبلیغات شما
  3. پیگیری‌های پس از کمپین: ادامه مکالمه پس از بین رفتن هیجان اولیه (محتوای تولیدشده توسط کاربر، بررسی مشتری و غیره)

کمپین استوری اینستاگرام

با تقسیم کردن موارد در روزهای پیش و پس از راه‌اندازی کمپین، در روش خود سازمان‌یافته‌تر خواهید بود. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا به روش‌های خلاقانه برای تبلیغ کمپین خود فکر کنید و تا حد امکان تعامل داشته باشید.

 

مرحله شماره 3: تصمیم گیری درباره استراتژی و جهت‌گیری خلاق خود

اکنون‌که اهداف کمپین و جدول زمانی خود را مشخص کردید، وقت آن فرارسیده است که تعیین کنید کمپین شما به چه شکلی باشد؟

شاید مانند اصطلاح بازاریابی فانتزی به نظر برسد. اما داشتن یک جهت خلاقانه اصلی چیزی است که باعث می‌شود کمپین شما از سایر محتواهای روزانه‌تان متفاوت باشد. جهت خلاقانه چیزی است که آن را برجسته می‌کند.

چهار استراتژی و جهت خلاقانه برای فکر کردن وجود دارد.

 

1)  باید مفهوم پشت کمپین خود را مدنظر قرار دهید.

این در اصل یک “ایده بزرگ” است که حاوی محتوای کمپین و پیام‌های شماست. مفهوم شما می‌تواند بسیار ساده یا بسیار عمیق باشد. اما همیشه باید به اهداف کمپین شما گره‌خورده باشند.

مثلاً کمپین شما در مورد تبلیغ و عرضه یک محصول جدید است. مفهوم کمپین شما باید هدایت و افزایش هرچه بیشتر فروش باشد. این امر می‌تواند از طریق استیکر محصول اینستاگرام، هدایت به وب‌سایت خود، کلیک روی پیوند موجود در بیو و غیره صورت گیرد.

 

2)  شما باید سبک بصری کلی کمپین خود را تعریف کنید.

این شامل یک پالت رنگ، برخی تصاویر الهام‌بخش، راهنمای سبک طراحی یا الگوهای طراحی است که در کانال‌های اجتماعی شما کار می‌کنند.

اگر در حال حاضر یک کیت برند تجاری استوری ها با پالت رنگی، فونت‌ها و فیلترهای تعریف‌شده دارید، برای شما سودمند است! اگر این‌گونه نیست، ایده خوبی است که این امر را روی کمپین های استوری اینستاگرام خود اجرا کنید. بدین ترتیب کمپین استوری شما با زیبایی‌شناسی کلی شما مطابقت خواهد داشت.

کمپین استوری اینستاگرام

3)  شما باید پیام کمپین و سبک سرمقاله خود را مشخص کنید.

این امر در تنظیم کردن محتوای خود به‌صورت مرتب به شما کمک می‌کند. همچنین اطمینان حاصل می‌کند که نحوه معرفی، توضیح یا فروش محصول در طول کمپین، یکنواخت بماند.

کمپین استوری اینستاگرام

این ایده خوبی برای اشاره به اصطلاحات یا پیام‌های اصلی موردتوجه شما در طول کمپین است.

 

4)  ویژگی های استوری اینستاگرام را که می‌خواهید برای تبلیغ کمپین خود استفاده کنید مشخص کنید.

مثلاً اگر برای فعالیت شما در استوری اینستاگرام زمان اهمیت ویژه‌ای دارد، می‌توانید از استیکر شمارش معکوس اینستاگرام برای ایجاد علاقه استفاده کنید.

کمپین استوری اینستاگرام

یا اگر کمپین شما در مورد جمع‌آوری محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) است، می‌توانید از استیکر هشتگ استفاده کنید.

و تأثیرات AR را فراموش نکنید! اکنون‌که پلتفرم Spark AR اینستاگرام راه‌اندازی شده است. هر شغلی می‌تواند جلوه‌های AR را در اینستاگرام ایجاد و ترویج کند. درحالی‌که جلوه‌های AR هنوز هم به مقدار کافی توسط مشاغل استفاده نمی‌شوند، اما واقعاً کاربردهای بی‌شماری دارند!

برای مثال، برندهای آرایشی می‌توانند از AR استفاده کنند تا به طرفداران خود اجازه دهند به‌طور واقعی محصولات آنها را امتحان کنند. برندهای مد می‌توانند از AR برای ایجاد اتاق‌های پرو مجازی استفاده کنند. این ویژگی به افراد این امکان را می‌دهد تا پیراهن، عینک آفتابی یا تمام لباس‌ها را امتحان کنند.

کمپین استوری اینستاگرام

اساساً، اگر وقت و منابع کافی دارید، ترکیب افکت‌های AR در کمپین های شما می‌تواند راهی عالی برای پیشبرد کشش بیشتر مخاطبان باشد.

 

مرحله شماره 4: ایجاد یک استوری بورد برای کمپین خود

پیش از شروع به گرفتن عکس‌ها و فیلم‌ها، یک استوری بورد برای کمپین خود ایجاد کنید. برای استوری بورد جزئیات را ترسیم کنید و اطمینان حاصل کنید که همه این‌ها در کنار هم معنا دارند.

هرگز درباره استوری بورد چیزی نشنیده‌اید؟ در اصل، این یک نمایش تصویری از نحوه آشکار شدن کمپین شما از ابتدا تا انتها است. به آن به‌عنوان نسخه کمیک استریپ کمپین خود فکر کنید. که این نسخه با یادداشت‌هایی در هر استوری جداگانه اتفاق می‌افتد.

بیایید نمونه‌ای از مراقبت از مو  OUAI را بررسی کنیم. این برند در قالب کمپینی برای تبلیغ صابون های حمام “Chill Pills” خود، مجموعه‌ای از استوری های اینستاگرام را به اشتراک گذاشت.

کمپین استوری اینستاگرام

آنها با چندین استورری شروع به معرفی محصول می‌کنند و چگونگی سود آن برای خریداران را شرح می‌دهند.

کمپین استوری اینستاگرام

سپس آنها یک آموزش سریع و خلاصه در مورد نحوه استفاده از محصول به اشتراک می گذارند.

کمپین استوری اینستاگرام

سرانجام، آنها یک دعوت به اقدام را به اشتراک می‌گذارند که بینندگان بتوانند برای خرید کالای صفحه را به بالا بکشند.

توجه کنید که چگونه روایت کمپین آنها به‌سرعت (و یکپارچه) از معرفی تا آموزش و تا ارتقاء پیش می‌رود؟ این دقیقاً همان کاری است که هنگام ترسیم جزئیات کمپین خود باید سعی کنید انجام دهید.

همچنین باید دریابید چگونه می‌توانید پیام خود را به بهترین شکل منتقل کنید. همچنین به چه نوع رسانه‌ای برای پشتیبانی از آن نیاز دارید.

تصاویر، GIF ها، فیلم‌ها یا ترکیبی از همه آنها، همگی می‌توانند وارد استوری بورد شما شوند! این امر به این بستگی دارد که می‌خواهید چگونه کمپین شما دیده شود؟

 

مرحله شماره 5: ایجاد ابزارهای استوری کمپین اینستاگرام خود و آماده‌سازی تقویم محتوای خود

پس از تعیین استراتژی، مفهوم خلاق و استوری بورد، اکنون باید ابزارهای واقعی را برای کمپین استوری خود ایجاد کنید!

منظور از ابزار کمپین شما مواردی مانند عکس، فیلم، نمودار، GIF و غیره است که برای کمپین خود برنامه‌ریزی می‌کنید. البته، ابزارهای موردنیاز شما بسته به مفهوم و دامنه کمپین شما به‌شدت متفاوت خواهد بود.

کمپین استوری اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، این بخش از فرایند برنامه‌ریزی بسیار متفاوت است. اما مهم‌ترین چیز این است که شما در مسیر خلاقیت خود قرار می‌گیرید. همچنین سبب می‌شود برای کانال‌های اجتماعی خود محتوای باکیفیت ایجاد کنید.

 

مرحله شماره 6: برنامه ریزی کمپین استوری اینستاگرام خود

با در اختیار داشتن همه مطالب و ابزارها، وقت آن است که همه‌چیز را کنار هم بگذارید و تقویم محتوایی خود را برنامه‌ریزی کنید!

شما می‌توانید یک روز “راه‌اندازی” رسمی داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید یک جدول زمانی متفاوت برای رسانه‌های اجتماعی یا “مراحل” راه‌اندازی مختلف داشته باشید.

برای مثال، برای یک سریال در روزهای قبل از اعلام عرضه محصول جدید، چندین “تیزر” را می‌توان به اشتراک گذاشت. و پس از عرضه فیلم، استوری نهایی را مبنی بر انتشار و پخش سریال به اشتراک‌گذارید. سپس آنها را در محتوای هایلات خود قرار دهید.

کمپین استوری اینستاگرام

در هنگام برنامه‌ریزی تقویم رسانه‌های اجتماعی خود، به طول عمر هر قطعه محتوا فکر کنید. به‌ویژه که استوری های اینستاگرام فقط 24 ساعت طول عمر دارند. در اصل، شما باید به روش‌هایی فکر کنید که کمپین خود را در اذهان حفظ کنید!

 

مرحله شماره 7: تبلیغ کمپین استوری های اینستاگرام خود

پس از ایجاد و انتشار محتوای کمپین استوری های اینستاگرام خود، می‌خواهید بیشترین توجه ممکن را جلب کنید. اینجا جایی است که تبلیغات وارد می‌شود.

به‌غیراز ارسال مطالب در فید، باید یک استراتژی بسازید. محتوای کمپین خود را با هشتگ، اینفلوئنسر، استیکر استوری و موارد دیگر تبلیغ کنید.

 

1.   با استیکر شمارش معکوس استوری اینستاگرام، در کمپین خود هیجان ایجاد کنید.

اگر یک رویداد در آینده را تبلیغ می‌کنید، می‌توانید استیکر شمارش معکوس را تا تاریخ و زمان تعیین‌شده اضافه کنید.

سپس فالووران شما می‌توانند در رویداد شمارش معکوس شما subscribe شوند. وقتی زمان تعیین‌شده و شمارش معکوس تمام شد، یک یادآوری برای آنها ارسال می‌شود. بنابراین این‌یک راه عالی برای ایجاد حواشی پیرامون کمپین شماست!

کمپین استوری اینستاگرام

اگر کمپین شما حول محور عرضه محصول متمرکز است، می‌توانید از استیکر راه‌اندازی محصول جدید اینستاگرام نیز استفاده کنید. این استیکر بسیار شبیه به استیکر شمارش معکوس است.

این شامل یک تگ راه‌اندازی محصول در فید می‌شود. این استیکر به افراد امکان می‌دهد یادآوری‌هایی را برای تاریخ راه‌اندازی، پیش‌نمایش جزئیات محصول تنظیم کنند. همچنین به‌محض موجود شدن محصول بدون ترک اینستاگرام، مخاطبان می‌توانند آن را خریداری کنند.

Buy Instagram Video Views so that you can produce interesting and popular videos for yourself

2.   برای افزایش هیجان و جذابیت با اینفلوئنسران همکاری کنید.

راه عالی دیگر برای تبلیغ کمپین استوری های اینستاگرام شما، همکاری با اینفلوئنسران است.

اینفلوئنسران، بلاگرها یا عکاسانی را پیدا کنید که دارای فالووران اجتماعی زیادی هستند. همچنین میزان جذابیت پست های این افراد نیز باید زیاد باشد.

کمپین استوری اینستاگرام

شما همچنین می‌توانید با تعداد انگشت‌شماری از اینفلوئنسران کار کنید. از آنها بخواهید که درباره کمپین شما در کانال‌هایشان پست کنند. این باعث می‌شود شما در معرض دید مخاطبان آنها قرار بگیرید. این راهی آسان برای مشارکت بیشتر افراد در کمپین شما است.

 

3.   کمپین هشتگ ایجاد کنید.

حتی اگر شما یک کمپین جایزه دار یا UGC را اجرا نمی‌کنید، ایده خوبی است  که برای تبلیغ کمپین بازاریابی اینستاگرام خود هشتگ مختص برند ایجاد کنید.

نکته اصلی اینجاست که ابتدا در مورد هویت برند خود و اینکه چه پیامی را می‌خواهید منتقل کنید، فکر کنید. سپس یک هشتگ خلاقانه ایجاد کنید که جمع‌بندی همه آنها را دربرمی گیرد.

کمپین استوری اینستاگرام

 

مرحله شماره 8:برگزاری لایو در روز راه اندازی کمپین استوری اینستاگرام

با محتوای برنامه‌ریزی شده شما آماده اجرای کمپین هستید. همه کاری که باید انجام دهید این است که آلارم خود را تنظیم کنید. بعد برای نظارت بر هیجان، پاسخ به سؤالات و تعامل با جامعه مخاطبان خود آماده شوید.

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که می‌توانید در روز راه‌اندازی کمپین انجام دهید. بدین ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید در روز راه‌اندازی همه چیز مرتب و تحت کنترل است:

 

1.   بیو اینستاگرام خود را به روز کنید.

شاید بخواهید یا نیاز داشته باشید لینک موجود در بیو خود را به یک صفحه فرود ویژه کمپین تغییر دهید. یا از یک لینک قابل ردیابی استفاده کنید. همچنین می‌توانید بیو اینستاگرام خود را برای افزودن یک فراخوانی به اقدام به‌روز کنید. بنابراین مخاطب برای خرید محصول جدید شما، از لینک موجود در بیو استفاده می‌کند. یا پیام کمپین را به بیو خود اضافه کنید.

کمپین استوری اینستاگرام

 

2.   در پاسخ به دایرکت خود سریع عمل کنید.

اکنون وقت آن نیست که فالووران خود را منتظر بگذارید. حتماً زمان کافی را برای جواب دادن، تعامل و پاسخگویی به سؤالات فالووران خود اختصاص دهید.

برای دستیابی به این هدف ممکن است نیاز به کمک تیم گسترده‌تری داشته باشید. اما این امر برای ارزش قائل شدن برای مخاطبان و همچنین افزایش فروش بسیار مهم است!

برای پاسخ سریع به دایرکت های خود به راهنمای ما مراجعه نمایید.

 

3.   محتوای فالووران خود را دوباره به اشتراک بگذارید.

در مورد کمپین شما صحبت‌های زیادی خواهد بود. شما باید از انرژی مثبت و هیجان فالووران در مورد محصول و کمپین خود قدردانی کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن قدردانی شما اشتراک‌گذاری مجدد پست های آنهاست!

هرچه هیجان بیشتری توسط کاربر ایجاد شود، کمپین شما بهتر به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

4.   میزبان یک لایو پرسش و پاسخ باشید.

در روز راه‌اندازی کمپین برای پاسخ به سؤالات فالووران، خود را در دسترس قرار دهید. این نشان می‌دهد که شما واقعاً در این کمپین سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

اگر می‌توانید در روز راه‌اندازی زمانی را برای میزبانی یک لایو پرسش و پاسخ اینستاگرامی اختصاص دهید. این یک راه عالی برای بالا نگه‌داشتن سطح هیجان و گفتگو در مورد کمپین شما است.

مرحله شماره 9: پیگیری و اندازه گیری موفقیت کمپین استوری های اینستاگرام خود

اکنون زمان آن رسیده است که اهداف کمپین را بررسی کرده و آنها را بسنجید!

موفقیت برای همه برندها و مشاغل متفاوت است. شما باید وقت خود را صرف بررسی این موضوع کنید که کمپین شما چقدر موفق بوده است. به‌علاوه تا چه حد با اهدافتان مطابقت داشته است.

شما می‌توانید KPI های آگاهی از برند خود را پیگیری کنید. این KPI ها شامل نرخ تعامل و ایمپرشن، هدایت به مقصد، ثبت‌نام و خرید الکترونیکی می‌شود. اما شما همچنین می‌توانید نگاهی کلی به نحوه عملکرد کمپین خود داشته باشید. همچنین دریابید چگونه می‌توانید برای کمپین استوری اینستاگرام بعدی پیشرفت کنید.

مثلاً می‌توانید در مورد ترجیحات فالووران خود و اینکه با کدام محتوا بیشترین تعامل را برقرار کرده‌اند، اطلاعاتی کسب کنید.

کمپین استوری اینستاگرام

سپس تمام این دانش را می‌توان در کمپین استوری های بعدی خود استفاده کرد!

 

سخن پایانی

کمپین های استوری اینستاگرام روشی خارق‌العاده برای برندها و مشاغل در جهت افزایش فالوور، آگاهی از برند و فروش است. اجرای این کمپین ها بسیار آسان است!

تنها کاری که نیاز است برنامه ریزی خوب و کمی خلاقیت است. بدین ترتیب به‌راحتی می‌توانید کمپین شخصی خود را اجرا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

20 دیدگاه

    1. سه نوع کمپین Awarness، Consideration و Conversion هست که هر کدوم جداگانه زیرمجموعه دارند.

    1. بله برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید اینستاگرام تون رو به یک صفحه فیسبوک لینک کنید.

    1. تا حدود 80 درصد یا بیشتر مشابه همدیگر هستند. در صورتی که سابقه راه اندازی کمپین در فیسبوک رو داشته باشید، ایجاد کمپین در اینستاگرام برای شما بسیار هموار خواهد بود.

    1. تصاویر چندگانه رو carousel میگن. در کمپین استوری اینستاگرام به راحتی می تونید تصاویر carousel ایجاد کنید.

    1. بله برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید اینستاگرام تون رو به یک صفحه فیسبوک لینک کنید.

    1. تا حدود 80 درصد یا بیشتر مشابه همدیگر هستند. در صورتی که سابقه راه اندازی کمپین در فیسبوک رو داشته باشید، ایجاد کمپین در اینستاگرام برای شما بسیار هموار خواهد بود.

    1. تصاویر چندگانه رو carousel میگن. در کمپین استوری اینستاگرام به راحتی می تونید تصاویر carousel ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا