تلگرام

استیک نات کوین چیست؟ Stake Not Coin و نحوه انجام آن

استیک نات کوین یا همان استیکینگ نات کوین، یک شیوه سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال است. در این روش، کاربران توکن‌های نات کوین خود را برای مدت معینی، مانند ۳۰ روز، قفل می‌کنند و به شبکه اختصاص می‌دهند. این اقدام به منظور افزایش امنیت و پایداری شبکه انجام می‌شود و در مقابل، کاربران پاداش‌هایی دریافت می‌کنند که معمولاً به صورت همان توکن‌های قفل شده است.

در این مقاله، به بررسی اینکه استیکینگ نات کوین چیست، چگونه انجام می‌شود و آیا این روش بهتر از فروش یا نگهداری توکن‌هاست، خواهیم پرداخت.

خرید شماره مجازی تلگرام
خرید شماره مجازی تلگرام

هدف از استیک نات کوین چیست؟

Stake Not Coin جزئی از برنامه‌های توسعه‌دهندگان برای حفظ ارزش نات کوین و تعامل بیشتر با کاربران است. این برنامه که «Explore & Earn» نام دارد، سه سطح برنز، نقره‌ای و طلایی دارد و کاربران با رسیدن به سطوح بالاتر، پاداش‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

برای استیک نات کوین، کاربران باید ابتدا کیف پول خود را به ربات تلگرامی نات کوین متصل کرده و مراحل استیکینگ را طی کنند. این فرآیند شامل تأیید قوانین استیکینگ و قفل کردن توکن‌ها برای مدت ۳۰ روز است.

Stake Not Coin چیست

قبل از استیکینگ نات کوین، اتصال به ولت را چک کنید!

استیکینگ نات کوین فرآیندی ساده است که درون خود ربات بازی، انجام می‌شود. ابتدا، اگر کیف پول خود را به بازی متصل نکرده‌اید، مطابق تصاویر زیر عمل کنید و کیف پول تون کیپر خود را به ربات وصل کنید.

  • به ربات بازی نات کوین رفته و روی گزینه Claim کلیک کنید.
  • از فهرست باز شده، گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید.استیک نات کوین چیست
  • پس از باز شدن کیف پول تون‌کیپر، بر Connect Wallet کلیک کنید.
  • پس از اتصال کیف پول تون کیپر، وارد ربات نات کوین شوید.

آموزش استیکینگ نات کوین

آموزش استیکینگ نات کوین به صورت مرحله به مرحله

  • در صفحه اصلی ربات، با کلیک روی گزینه Level up در بخش Explore & Earn، به صفحه کمپین استیکینگ دسترسی پیدا می‌کنید.
  • در مرحله بعد، شرایط قفل کردن توکن‌های نات کوین توضیح داده شده است. مطابق با این توضیحات، دارایی شما به مدت ۳۰ روز قفل می‌شود و طی این مدت به توکن‌های NOT خود دسترسی نخواهید داشت.
  • با کلیک روی دکمه «Stake for 30 days» در پایین صفحه، می‌توانید این مرحله را به پایان برسانید.

Stake Not Coin را بشناسید

  • مرحله بعد شامل آخرین پیام برای تأیید رضایت شما از استیک کردن نات کوین است. با کلیک روی دکمه «I confirm»، توکن‌های شما به مدت ۳۰ روز قفل شده و در برنامه استیکینگ نات کوین ثبت می‌شوید.
  • پس از این اقدام، موجودی اصلی شما به صفر خواهد رسید و موجودی استیک شده در زیر آن نمایش داده می‌شود. طبق توضیحات نات کوین، هر توکن NOT که در آینده دریافت کنید در این بخش برای استیکینگ قفل خواهد شد.
  • پس از اختصاص موجودی به بخش استیکینگ، صفحه بازی تغییر خواهد کرد. در این حالت، موجودی اصلی کاربر به صفر تغییر می‌یابد و یک بخش جدید به نام موجودی استیک‌شده (Staked) به حساب شما افزوده می‌شود.
    استیک نات کوین چیست

نحوه خارج کردن نات کوین از حالت استیکینگ (Unstake)

قابلیتی جدیدی با عنوان “Unstake” فراهم شده که به معنی «برداشت دارایی‌های استیکینگ» است. کاربران می‌توانند مقدار توکن استیک کرده خود را در ربات مشخص کرده و بر روی گزینه Unstake کلیک کنند؛ سپس دارایی‌های خود را از حالت استیک خارج نمایند. مراحل خارج کردن توکن‌های NOT از حالت استیکینگ به شرح زیر است:

  1. در صفحه اصلی بات، بر روی توکن‌های استیکینگ کلیک کنید و گزینه Unstake & withdraw را انتخاب نمایید.
  2. در صفحه بعد، توجه داشته باشید که پروسه برداشت توکن‌های استیک شده به صف انتظار بستگی دارد. بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
  3. در نهایت، مقدار توکن‌هایی که برداشت می‌کنید نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است که کارمزد برداشت یا Unstake کردن توکن‌ها برابر با 300 واحد توکن NOT است. بر روی گزینه Confirm and Send کلیک کنید. به این ترتیب، توکن‌های شما Unstake خواهند شد.
    آموزش استیکینگ نات کوین

پاداش استیکینگ نات کوین چیست؟

تیم نات کوین در کانال تلگرام و حساب توییتر خود پیامی منتشر کرد که در آن از کاربران برای شرکت در فرآیند استیکینگ تشکر کرده و برنامه‌های آینده خود را اعلام نمود. بر اساس این خبر، نات کوین به زودی اولین کمپین‌ها، محصولات و پیشنهادات خود را به عنوان پاداش برای استیکینگ معرفی خواهد کرد. لازم به ذکر است که هر چه کاربران بیشتر استیک کنند، به سطوح بالاتری مانند Gold و Platinum دست پیدا کرده و به کمپین‌های بیشتری دسترسی خواهند داشت.

چگونه کارمزد کلیم نات کوین پرداخت می‌شود؟

هزینه کلیم کردن نات کوین به کارمزد تراکنش‌های شبکه تون کوین وابسته است که برای انجام تراکنش‌ها در این شبکه به توکن TON نیاز دارید. برای برداشت نات کوین باید کارمزد تراکنش را با تون کوین پرداخت کنید و معمولاً مقدار کمی از این توکن برای انجام تراکنش کافی است. به عنوان مثال، تنها با داشتن حدود ۲ دلار تون کوین در کیف پول خود می‌توانید تراکنش کلیم را انجام دهید.

آنچه درباره استیک نات کوین آموختیم!

در حالی که هنوز جزئیات دقیق نرخ پاداش و مزایای استیکینگ نات کوین اعلام نشده است، این برنامه بخشی از استراتژی تیم توسعه نات کوین برای افزایش تعامل کاربران و حفظ ارزش توکن NOT به شمار می‌آید. به نظر می‌رسد که در روزهای آینده، اطلاعات بیشتری درباره کمپین استیکینگ منتشر شود. به محض در دسترس قرار گرفتن اطلاعات تکمیلی در مورد استیکینگ نات کوین، ارز دیجیتال مطالب جدید را ارائه خواهد کرد.

سوالات متداول درباره استیک نات کوین

نات کوین را بفروشیم یا استیک کنیم؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که Stake Not Coin  به نفع مالی کاربران باشد. هر دارنده NOT باید بر اساس پیش‌بینی خود از آینده قیمت نات کوین، درباره فروش یا استیک کردن آن تصمیم بگیرد.

سود استیکینگ نات کوین چقدر است؟

میزان پاداش یا سود دریافتی در استیکینگ نات کوین بر اساس هر کمپین و سطح کاربر متفاوت است.

بعد از استیکینگ نات کوین چه اتفاقی می‌افتد؟

توکن‌های NOT شما به مدت ۳۰ روز قفل می‌شوند، اما همچنان امکان برداشت آن‌ها وجود دارد.

آیا می‌توان نات کوین را برای استیکینگ واریز کرد؟

بله در حال حاضر، امکان واریز نات کوین به ربات بازی وجود دارد.

آیا امکان برداشت نات کوین‌های استیک شده وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید با مراجعه به بخش برداشت در بازی، توکن‌های NOT خود را که قبلاً استیک کرده‌اید، برداشت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آنا سلطانپور

به نوشتن در حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی علاقه دارم و سعی می‌کنم مطالب جذابی را با دیگران به اشتراک بگذارم . برای من وبلاگ نویسی یک فرصت برای ایجاد ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های خودم با دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا