اینستاگرام

چگونه مخاطب هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام، کلید موفقیت شماست. ممکن است در حال حاضر محتوای درخشانی برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود تولید کنید اما آیا با مخاطبان هدف اینستاگرام خود ارتباط برقرار می‌کنید؟ پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام به معنای نفوذ و فروش بیشتر است. اما چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم؟ در این مقاله، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه مخاطب هدف را در اینستاگرام تعریف و پیدا کنید تا تعامل و فروش بیشتری داشته باشید.

مخاطب هدف در اینستاگرام کیست؟

مخاطب هدف در اینستاگرام به‌عنوان گروه خاصی از افراد تعریف می‌شود که هدف محتواها و تلاش‌های بازاریابی شما هستند. این گروه دارای ویژگی‌های مشترک خاصی است که آن‌ها را به هم پیوند داده و به برند شما مرتبط می‌کند. این ویژگی‌ها می‌توانند هر چیزی از جمعیت‌شناسی گرفته تا علایق و ارزش‌ها باشند.

شما برای مخاطبان هدف خود محتوا تولید کرده و کمپین ایجاد می‌کنید و صدای برند، پیام‌ها و لحن خود را با آن‌ها تطبیق می‌دهید. یافتن مخاطب هدف برای اینستاگرام بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های بازاریابی خود را برای گروه خاصی از اشخاص برنامه‌ریزی کنید. تلاش برای جذب همه افراد، سبب آشفتگی اکانت و بی‌برنامگی بازاریابی شما می‌شود. اما با داشتن یک مخاطب هدف، می‌توانید استراتژی خود را با توجه به ویژگی‌های مشترک آن‌ها شکل دهید تا تلاش‌های شما متمرکزتر و سازماندهی شود.

۶ روش برای یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام

پیش از هر کاری باید مشخص کنید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. بزرگ‌ترین سوالی که باید به آن پاسخ دهید اینست که مشتری ایده‌آل شما چگونه است؟ فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این شامل سن، جنسیت، مکان و علایق می‌شود. حتی باید به شخصیت مخاطب هدف خود فکر کنید. داشتن اطلاعات جمعیتی مناسب در اینستاگرام به آسان‌تر شدن جستجو کمک می‌کند.

مخاطب هدف در اینستاگرام به گروهی از افراد گفته می‌شود که می‌خواهید با تلاش‌های بازاریابی اینستاگرام خود به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

۱. ایجاد پرسونای مشتری

همانطور که گفتیم، اولین قدم این است که بفهمید فالوور و مشتری ایده‌آل شما کیست. شما باید بر اساس داده‌‌ها و تحقیقات، یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. پس پرسونای مشتری یک شخص خیالی است که به بهترین وجه مخاطبان هدف شما را توصیف می‌کند. در حقیقت او یک مشتری واقعی نیست، بلکه نماینده مخاطب هدف شما است.

پرسونای مخاطب هدف در اینستاگرام

کسب‌وکارها از پرسونای مشتری به‌عنوان راهنما استفاده می‌کنند تا همه افراد درگیر در کسب‌وکار بدانند که به دنبال چه افرادی هستند. مدیران رسانه‌های اجتماعی همچنین از پرسونای مشتری برای تعریف مخاطب هدف در اینستاگرام خود استفاده می‌کنند. وقتی پرسونای مشتری دارید، درک بهتری از نوع محتوایی که دنبال‌کنندگان شما می‌خواهند ببینند، خواهید داشت. این امر به شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را به‌درستی تنظیم کنید. در این حالت شما می‌دانید که کدام پست‌ها بهترین نتایج را برای شما خواهند داشت.

برای ایجاد پرسونای مشتری باید به همه جزئیات توجه کنید. ویژگی‌هایی که باید برای ایجاد پرسونای مشتری ایجاد به آن‌ها توجه نمایید عبارتند از:

  • سن، جنسیت، موقعیت مکانی، وضعیت خانواده
  • زمان بیداری، فعالیت‌های روزانه، حمل‌و‌نقل
  • تحصیلات، شغل، پرداخت بدهی، قدرت خرج کردن و الگوها
  • علایق، سرگرمی‌ها، چالش‌ها، ترجیحات رسانه‌های اجتماعی
  • ارزش‌ها، باورها، خودشناسی

در نتیجه، یک پیش‌فرضی از یک فالوور ایده‌آل خود خواهید داشت. چنین پرسونایی به شما کمک می‌کند تا محرک‌هایی که چنین افراد را جذب می‌کند، درک کنید و آن‌ها را به محتوای اینستاگرام خود علاقه‌مند نمایید.

مطالعه مقاله پرطرفدارترین پیج های اینستاگرام کدامند؟ را پیشنهاد می‌کنیم.

۲. بررسی INSIGHT اینستاگرام

Instagram Insights می‌تواند چیزهای زیادی در مورد عملکرد حساب و مخاطبان فعلی شما به شما بگوید. با بررسی Insights می‌توانید دریابید که فالوورهای شما چگونه با پست‌های اینستاگرام، ریلزها، استوری‌ها، لایوها و هر محتوای دیگری که در آنجا منتشر می‌کنید تعامل دارند.

اما Insights هدف دیگری نیز دارد. اطلاعاتی در مورد فالوورهای اینستاگرام به شما می‌دهد. برای مشاهده اطلاعات جمعیتی اینستاگرام خود:

  • حساب اینستاگرام خود را باز کنید.
  • به Insights بروید.
  • گزینه Your Audience را انتخاب کنید.

روش های یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام

در اینجا به‌طور خاص، جنسیت، سن و مکان فالوورهای اینستاگرام خود را خواهید دید. این اطلاعات نقطه شروع خوبی برای شما هستند. Insights اینستاگرام یکی دیگر از موارد برای درک بهتر مخاطبان هدف شما است.

اگر با توجه به محتوای خود نیاز دارید تعاملات آقایان با پست شما بیشتر باشد همین حالا می توانید خرید لایک مرد اختصاصی از فالووران را تهیه کنید و تعامل خود را افزایش دهید!”

۳. رصد فعالیت‌ها و شناسایی علایق فالوورهای

به افرادی که قبلا به حساب خود جذب کرده‌اید، نگاه دقیق‌تری بیندازید. پروفایل فعال‌ترین فالوورهایی را که به‌طور مرتب پست‌های شما را لایک می‌کنند و روی آن‌ها نظر می‌گذارند، بررسی کنید.

لازم است بدانید که فالوورهای شما به چه چیزهایی علاقه دارند تا آن‌ها را بهتر درک کنید. سعی کنید دریابید که آن‌ها از چه مکان‌هایی بازدید می‌کنند، چه اینفلوئنسرهایی را دنبال کرده‌اند، چگونه با هم ارتباط برقرار می‌کنند و در مورد چه موضوعاتی همیشه مشتاق بحث هستند. با انجام این کار، خواهید دید که آیا پرسونای مشتری شما (از نقطه اول) با فالوورهای فعلی شما یکی است یا خیر. اگر بله، در مسیر درستی حرکت می‌کنید. در غیر این صورت، محتوای آینده شما باید مطابق با نیازهای فالوورهای فعلی شما و همچنین جذب افراد جدیدی باشد که آن‌ها را به‌عنوان پرسونای مشتری تعریف کرده‌اید.

اطلاعات مخاطب هدف در اینستاگرام

۴. بررسی مخاطب های هدف رقبا در اینستاگرام

به احتمال زیاد مخاطبان رقیب شما، مخاطبان شما نیز هستند. به استراتژی اینستاگرام رقبای خود نگاه کنید. ببینید که آن‌ها سعی دارند با کدام مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنند. با مرور استراتژی محتوای آن‌ها، می‌توانید ایده خوبی از اینکه مشتری آن‌ها چگونه هستند پیدا کنید. حتی ممکن است یک مخاطب هدف بالقوه را پیدا کنید که قبلا در رادار شما نبوده است.

لزومی ندارد که آن‌ها حتما رقبای کسب‌و‌کار شما باشند. می‌توانید حتی از حساب‌هایی که فکر می‌کنید مخاطبان مشابه شما دارند، الهام بگیرید. به‌عنوان مثال، می‌توانید به اینفلوئنسرهای در حوزه خود نگاه کنید و ببینید محتوای اینستاگرام آن‌ها چگونه است. فالوورهای آن‌ها چه می‌گویند؟

از تمام داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید برای پیدا کردن مخاطب هدف خود در اینستاگرام استفاده کنید. حتی می‌توانید از ابزارهای تحقیق رقبا کمک بگیرید.

مطالعه مقاله آیا امکان مخفی کردن فالوورها در اینستاگرام وجود دارد؟ را توصیه می‌کنیم.

۵. استفاده از هشتگ‌ها

استفاده از هشتگ در اینستاگرام روشی اثبات‌شده برای یافتن و جذب بازار هدف کسب‌و‌کار است. همچنین یکی از راه‌هایی است که می‌توانید بیشترین تعامل را دریافت کنید.

هم هشتگ‌ها و هم گروه‌ها می‌توانند بینشی در مورد علاقه افراد به شما ارائه دهند. باید با هشتگ‌های پرطرفدار در حوزه خود آشنا شوید. با در نظر گرفتن پرسونای فالوور ایده‌آل خود، به‌راحتی می‌توانید درک کنید که او در چه جوامعی می‌تواند باشد و از هشتگ‌هایی را دنبال می‌کند. فهرستی از هشتگ‌هایی که افراد مورد نظر شما ممکن است استفاده کنند تهیه کرده و در اینستاگرام جستجو کنید.

ایده اصلی در پشت همه این روش‌ها برای شناسایی مخاطبان هدف، داشتن یک ایده واضح از پیامی است که آن‌ها می‌خواهند بشنوند. محتواهای پرتعامل مرتبط با هشتگ‌ها را بررسی کنید تا ایده‌هایی برای ایجاد محتوا به دست آوردید.

۶. نظرسنجی از مخاطبان

برای یافتن مخاطبان هدف خود به فراتر از داده‌های اینستاگرام نگاه کنید. می‌توانید از نظرسنجی‌های مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان فعلی خود استفاده کنید. به کمک قابلیت‌های نظرسنجی اینستاگرام می‌توانید جزئیاتی مانند محدوده سنی و علایق آن‌ها را بفهمید. حتی می‌توانید از طریق یک پست معمولی سوال بپرسید.

با پرسیدن سوال، نه تنها در مورد مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد، بلکه نحوه تعامل موثرتر با آن‌ها را نیز خواهید آموخت. هنگام جستجوی مخاطب هدف در اینستاگرام از این موارد به‌عنوان راهنمای خود استفاده کنید.

روشی برای یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام

پس از بررسی تمام این مراحل، شما باید پاسخ‌های واضح و مشخصی در مورد این سؤالات داشته باشید:

  • برای چه کسی محتوا تولید می‌کنم؟
  • مخاطبان چه چیزی را دوست دارند و چگونه محتوا را مصرف می‌کنند؟
  • آن‌ها چه حساب‌هایی را دنبال کرده‌اند؟
اگر با توجه به محتوای خود نیاز دارید تعاملات خانم ها با پست شما بیشتر باشد همین حالا می توانید خرید لایک خانم اختصاصی از فالووران را تهیه کنید و تعامل خود را افزایش دهید!”

چرا یافتن مخاطب هدف خود در اینستاگرام مهم است؟

هدف شما از افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟ آیا به‌سادگی فقط می‌خواهید تعداد فالوورهای شما بیشتر شود یا ترجیح می‌دهید فالوورهای شما به مخاطبان با تعامل بالا و در نهایت به مشتریانی برای محصولات یا خدمات شما تبدیل شوند.

زمانی‌که می‌خواهید با اینفلوئنسرها همکاری کنید، سوالی که باید ابتدا به آن پاسخ دهید این است که مخاطبان هدف شما برای این کمپین چه کسانی هستند؟ چه کسی باید پیام تبلیغاتی شما را ببیند؟

مخاطب هدف در اینستاگرام

اینجاست که اهمیت شناخت مخاطبان هدف هویدا می‌شود. بنابراین یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام حائز اهمیت است، زیرا:

۱. برند شما نمی‌تواند برای همه باشد.

اگر مخاطبان بسیار گسترده‌ای را هدف قرار دهید، تلاش‌های بازاریابی شما شبیه تیری در تاریکی خواهد بود. برای ایجاد سرنخ و فروش، مهم است که سهم بازار خود را شناسایی کنید و همه‌چیز را در جهت جلب توجه دقیق بازار هدف محصولات یا خدمات خود قرار دهید.

۲. ارتباط محتوای شما با مشتریان شما مهم است.

مشتریان از شما انتظار دارند موضوعاتی را مطرح کنید که برای هر دوی شما به یک اندازه مهم است. اگر مخاطب هدف خود را شناسایی نکرده باشید، برند شما در مورد همه‌چیز و هیچ‌چیز صحبت خواهد کرد. ارتباط شما غیرشخصی خواهد شد و مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

۳. با یافتن مخاطبان هدف، تلاش‌های شما ثمره خواهند داشت.

مخاطب هدف با محتوای شما تعامل می‌کند و شما می‌توانید نتیجه تلاش‌های خود را ببنید. کسانی که واقعا به برند شما علاقه‌مند هستند اخبار و محتواهای شما را از دست نمی‌دهند و همیشه در کنار شما خواهند بود.

۴. مخاطبان هدف، بهترین سفیران برند هستند.

آن‌ها اطلاعات محصولات/خدمات شگفت‌انگیز شما را در رسانه‌های اجتماعی و فراتر از آن منتشر می‌کنند، بنابراین افراد بیشتری را جذب می‌نمایند. به احتمال زیاد مشتری هدف شما دوستان، اقوام و همسایگانی دارد که می‌توانند به‌طور بالقوه به پیشنهاد شما علاقه‌مند شوند که در این‌صورت نوعی واکنش زنجیره‌ای شروع می‌شود و پایگاه مشتری شما گسترش می‌یابد.

نظرات و افکار در ذهن افراد به برندها کمک می‌کند تا برای حل مشکلات مشتریان خود دست به کار شوند و به این ترتیب استراتژی‌های عالی بر اساس این بینش‌ها بسازند. اگر بینش افراد مختلف را در نظر بگیرید، گیج خواهید شد. راضی کردن همه غیرممکن است. اما اگر بتوانید مخاطبان هدف خود را راضی نگه دارید و برای افراد خاص ارزش منحصربه‌فردی ایجاد کنید، برند شما رشد خواهد کرد.

مخاطبان هدف خریداران، سفیران و همچنین معدن اطلاعات شما هستند. اگر مخاطبان خود را به خوبی بشناسید، به این معنی است که می‌دانید این افراد چگونه محصولات یا خدمات را انتخاب می‌کنند، برای چه چیزی حاضرند هزینه بپردازند و چه نوع ارتباطی برای آن‌ها معنادار است. در یک کلام، دانش مخاطبان هدف شما مزایای زیادی برای کسب‌و‌کارتان به همراه خواهد داشت.

بنابراین برای هر اقدام بازاریابی در اینستاگرام، باید ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

چگونه مخاطب های هدف در اینستاگرام را به اکانت خود جذب کنیم؟

اکنون که مخاطب هدف خود در اینستاگرام را می‌شناسیم، مرحله بعدی این است که مشخص کنید چگونه آن‌ها را به حساب اینستاگرام خود جذب کنید.

جذب مخاطب هدف در اینستاگرام

تبلیغات هدفمند

کاملا واضح است بدون تبلیغات هدفمند برای جذب مخاطب هدف، کاری را از پیش نمی‌برید. اینستاگرام، تبلیغات را به‌عنوان راه رسمی و یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب افراد به حساب معرفی کرده است. اگر مخاطبان خود را به‌درستی تعریف کرده باشید، تبلیغات هدفمند به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را به حساب خود سرازیر کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که ارزش‌های شما را به اشتراک بگذارند و موضوعات مرتبط با پیج شما را پوشش دهند. اینفلوئنسرهایی با پایگاه مخاطبان کوچک‌تر را در حوزه خود انتخاب کنید زیرا مخاطبان آن‌ها معمولا بیشتر تعامل می‌کنند. همچنین می‌توانید برای جستجوی اینفلوئنسرهای مناسب از ابزارها استفاده کنید.

به‌منظور درک عمیق‌تر موضوع مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟ را بخوانید.

خرید فالوور هدفمند

این یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب هدف است. شما با مشخص کردن پرسونای مخاطب دقیقا می‌دانید که به دنبال چه فالووری هستید. بنابراین می‌توانید فالوورها را بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی، سن و … خریداری کنید و به‌سرعت به مخاطب های هدف خود در اینستاگرام دست پیدا کنید. در این‌صورت آمار و ارقام بهتری از عملکرد مخاطبان و نتایج نظرسنجی‌ها نیز خواهید داشت. برای خرید فالوور هدفمند بهتر است به سایت معتبری مانند فالووران مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله چگونه بهترین سایت برای خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب کنیم؟ را مطالعه نمایید.

برقراری ارتباط با حساب‌ مخاطب های هدف در اینستاگرام

مخاطبان هدف خود را دنبال کنید، پست‌هایشان را لایک کرده و روی آن‌ها کامنت بگذارید. دیر یا زود آن‌ها به شما توجه می‌کنند و در پاسخ به آن واکنش نشان می‌دهند. البته هیچ قطعیت صد در صدی در این مورد وجود ندارد، اما با این حال، اگر حساب‌ها و گروه‌‌های مناسبی را انتخاب کرده باشید، ممکن است این روش کارساز باشد.

ایجاد محتوا برای مخاطب هدف در اینستاگرام

این یک توصیه معمول پس از هر بازرسی حساب اینستاگرام است. زمانی که می‌دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، اطلاعات و محتواهایی را که مورد نیاز آن‌ها است منتشر کنید. این محتواها می‌تواند ترفندهای آموزشی، حقایق، اخبار و غیره بوده که برای مخاطبان هدف شما مفید هستند.

نوشتن متن‌های جذاب

در مرحله جذب مخاطب هدف در اینستاگرام، باید بدانید که چه موضوعاتی می‌توانند در میان فالوورهای شما پربازدید شوند. نظرات خود را به اشتراک بگذارید و از مردم دعوت کنید تا نظرات خود را زیر پست‌های شما به اشتراک بگذارند. حتی با وجود اینکه اینستاگرام بیشتر تصویر محور است، باز هم متن‌ها اهمیت زیادی دارند!

باید فالوورهایتان با پست‌های شما تعامل کنند. شما باید واکنش‌های آن‌ها را اعم از کامنت‌ها، دایرکت، استوری و پاسخ‌های نظرسنجی و غیره دریافت کنید. فراموش نکنید که برای الگوریتم‌های اینستاگرام، ذخیره شدن پست نیز واکنش خوبی است.

به طور کلی چگونه مخاطب هدف خود را شناسایی کنیم؟

تحقیق در مورد مخاطب هدف در اینستاگرام یک چرخه تمام‌نشدنی است. راهی وجود ندارد که یک بار این کار را انجام دهید و پس از آن سرگرم تولید محتوا و تبلیغات شوید و دیگر نگرانی در مورد آن نداشته باشید.

تحقیق در مورد مخاطب هدف ایده‌آل اینستاگرام باید همواره به‌طور دوره‌ای صورت گیرد. هرچه زمان بیشتری را صرف این کار کنید، بیشتر در مورد مخاطبان خود یاد می‌گیرید و در نهایت، استراتژی محتوای شما دقیق‌تر و هدفمند‌تر می‌شود.

امیدواریم با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفته شد بتوانید مخاطبان هدف خود را بیابید و آن‌ها جذب کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

2 دیدگاه

    1. شما می‌تونید چندین حساب برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف مختلف داشته باشید.مثلا، اگر یک محصولی برای فروش دارید مثل یک برند لوازم آرایشی، می‌تونید یک اکانت برای تبلیغ کالاها برای فروش داشته باشید در کنارش یک اکانت دیگه‌ای داشته باشید تا لایف‌هک‌های زیبایی رو برای افرادی که از برند شما اطلاعی ندارند به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا