شماره مجازی

شماره مجازی چیست و کاربردهای آن

اگر می‌خواهید بدانید شماره مجازی چیست و با کاربردها و نحوه استفاده از آن آشنا شوید در این مقاله همه چیز را درباره virtual number را خواهید یافت.

آیا می‌دانید 1000 نفر به صورت ناشناس از طریق شماره تلفن در دنیا با یکدیگر ارتباط دارند؟ شاید با خود فکر کنید مگر می‌شود به صورت ناشناس از شماره تلفن استفاده کرد. شماره مجازی یک نوع شماره مدرن و جذاب است که از امکانات ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه قصد داریم این نوع شماره تلفن مجازی را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

شماره مجازی چیست؟

شماره تلفن مجازی چیست؟

شماره تلفن مجازی یا Virtual Number، شماره تلفنی است که به دستگاه یا خط تلفن خاصی متصل نیست و به کاربر اجازه می دهد تا تماس ها را از یک شماره، به شماره، آدرس IP یا دستگاه دیگر هدایت کند. خطوط تلفن مجازی به عنوان “شماره‌های آنلاین” نیز شناخته می‌شوند.

به‌طور سنتی، شماره‌های تلفن برای کار روی یک خط تلفن طراحی می‌شوند که به طور فیزیکی از مخابرات به خانه یا محل کار شما متصل هستند و هر تماسی که با آن شماره برقرار شود فقط به آن مکان فیزیکی خاص ارسال می‌شد. 

تلفن‌های همراه، در حالی‌که بیشتر از تلفن‌های ثابت سیار هستند، همچنان برای ارائه پوشش به دکل‌های تلفن همراه وابسته هستند. یک شماره مجازی با حذف این محدودیت‌های فیزیکی، به افراد در نحوه دریافت تماس‌ها کنترل و انعطاف بیشتری می‌دهد.

همان‌طوری که از اسم پسوند مجازی قابل فهم است، شماره مجازی در واقع یک شماره تلفن است که وجود فیزیکی ندارد. از طرفی همچنان قادر به ارائه بسیاری از امکاناتی است که یک شماره تلفن واقعی به کاربران خود ارائه می‌دهد. با این روش بدون نیاز به تهیه سیم کارت از یک اپراتور، شما به راحتی با فعال‌سازی یک حساب در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده‌ شماره مجازی، می‌توانید شماره مجازی مورد نظر خود را به کار ببرید.

تعریف شماره تلفن مجازی چیست؟

شماره تلفن‌های مجازی چگونه کار می‌کنند؟

شماره تلفن‌های مجازی به جای یک شرکت تلفن یا دکل تلفن همراه برای ارائه پوشش به اینترنت متکی هستند که به کاربران امکان می‌دهد از طریق تلفن یا رایانه با آنها ارتباط برقرار کنند. 

همچنین به شما امکان می‌دهد دستگاهی را که استفاده می‌کنید تغییر دهید. برای مثال، اگر می‌خواهید فقط در زمان‌های خاصی در تلفن همراه خود در دسترس باشید، می‌توانید تمام تماس‌هایی را که در ساعات کاری دریافت می‌کنید به یک خط تلفن مجازی هدایت کنید.

اکنون که می‌دانید شماره مجازی چیست چگونه آن را تهیه کنیم؟

نحوه دریافت شماره تلفن مجازی

برای ساخت یک شماره مجازی می‌توانید از طریق ارائه‌دهنده‌های شماره مجازی معتبر اقدام به خرید آن کنید.

عمدتاً شرکت‌ها و برنامه‌های ارائه‌دهنده‌ی شماره مجازی، شماره‌ها را از کشورهای کانادا و ایالات متحده ارائه می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید بدون داشتن سیم کارت از ایالات متحده یا کانادا یک شماره تلفن همراه از آن‌ها در اختیار داشته باشید.

عمدتاً اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات، یک شماره را به طور رایگان برای کاربرانشان فراهم می‌کنند، تا کاربران بتوانند از خدمات شماره مجازی به صورت رایگان استفاده کنند. بنابراین اگر قصد استفاده از این امکان را دارید، به راحتی و بدون پرداخت هزینه می‌توانید اپلیکیشن مخصوص هر وب‌سایت یا برنامه‌ای را روی تلفن همراهتان نصب کنید.

در نهایت از طریق سرویس‌های آنلاین یک شماره مجازی برای خود فعال سازید. داشتن یک شماره تلفن مجازی می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد. تعدادی از این کاربردها در ادامه آمده است که می‌توانید مشاهده فرمایید.

به طور مثال اگر شخصی را در کشور چین دارید و می‌خواهید با او در ارتباط باشید در صورتی که هویت شما کامل مشخص نشود خرید شماره مجازی چین توصیه می‌شود.

موردی که همیشه باید حواستان به آن باشد این است که از چه سایتی اقدام به خرید شماره مجازی می‌کنید و حتما سایت معتبری را انتخاب کنید.

برای اینکه بدانید کدام سایت یا ارائه‌دهنده شماره مجازی برای شما مناسب است باید بدانید مزایا و معایب شماره مجازی چیست و ارائه‌دهنده مدنظر شما چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

نحوه دریافت شماره تلفن مجازی

شماره مجازی چه کاربردهایی دارد؟

شماره مجازی، کاربردهای متنوعی دارد که در زیر به برخی از این کاربردها اشاره می‌شود:

  1. حفظ حریم خصوصی: با استفاده از شماره مجازی می‌توانید شماره تلفن اصلی خود را از دیگران پنهان کنید و در ارتباط با افراد یا خدمات جدید از شماره مجازی استفاده کنید.
  2. ثبت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها: در برخی موارد برای ثبت نام در سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا خدمات آنلاین نیاز به ورود یک شماره تلفن دارید. شماره مجازی می‌تواند جایگزین مناسبی باشد تا از ارتباط با شماره اصلی خود صرف‌نظر کنید.
  3. کسب و کارهای آنلاین: کاربران می‌توانند شماره مجازی را برای تجارت‌های آنلاین، پشتیبانی مشتریان، تبلیغات و ارتباط با مشتریان استفاده کنند.
  4. تست و ارزیابی: در توسعه نرم‌افزارها و سایت‌ها، ممکن است نیاز به تست و ارزیابی با شماره‌های مختلف باشد. شماره مجازی این امکان را می‌دهد تا تست‌ها به‌صورت مستقل و بدون اثرات جانبی انجام شوند.
  5. تماس‌های بین‌المللی: شماره مجازی کانادایی یا آمریکایی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که تماس‌های بین‌المللی را با هزینه کمتری انجام دهید.
  6. تحقیقات و آموزش: در برخی موارد ممکن است بخواهید برای تحقیقات یا دوره‌های آموزشی از شماره تلفن اختصاصی استفاده کنید. شماره مجازی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی این کار را انجام دهید.
  7. بازاریابی و تبلیغات: با استفاده از شماره مجازی می‌توانید برای کمپین‌های تبلیغاتی خود از شماره‌های مختلف استفاده کنید و تجربه مشتریان را بهبود دهید.

در کل شماره مجازی به عنوان یک ابزار چندمنظوره می‌تواند در موارد مختلف مفید باشد. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که با حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی از خدمات مختلف بهره‌برداری کنند.

شماره مجازی چه کاربردهایی دارد؟

مزایای شماره تلفن مجازی چیست؟

شماره تلفن های مجازی فهرستی قوی از مزایا و ویژگی‌ها را برای کمک به کسب‌وکارها یا افراد ارائه می دهند.

  • حریم خصوصی بیشتر: شماره واقعی شما پنهان می‌ماند
  • انعطاف‌پذیری: هدایت تماس‌ها به هر تلفنی، حتی در هنگام سفر
  • حضور محلی: یک شماره محلی در شهر یا کشور دیگری دریافت کنید
  • فقط دسترسی به اینترنت یا Wi Fi مورد نیاز است: تماس‌های دریافتی به هر دستگاهی که انتخاب می‌کنید از طریق اینترنت هدایت می‌شود.
  • کیفیت تماس مشابه یا بهتر از هر تماس تلفنی معمولی است: از آنجایی که مسیریابی تماس از طریق اتصال اینترنت انجام می‌شود، پهنای باند بسیار بیشتری دارد.

محدودیت‌ها یا معایب شماره تلفن مجازی چیست؟

مثل همیشه این شماره‌های مجازی نیز ممکن است محدودیت‌ها یا اشکالاتی را نیز به همراه داشته باشند که بیشتر مربوط به ارائه‌دهندگان آنها است. برخی از این معایب عبارتند از:

  • تخصیص مجدد شماره: شماره تلفن‌های مجازی اغلب به مشترکین پولی تخصیص داده می‌شود. به همین ترتیب، شما شماره تلفن‌های محدودی در کدهای منطقه‌ای خاص دارید.
  • عدم وجود ویژگی‌های پیشرفته: برنامه‌های تلفن رایگان فقط عملکردهای اساسی مانند تماس‌های تلفنی صوتی و پیام‌های متنی را ارائه می‌دهند. حتی ممکن است با دقیقه یا پیام محدود شوند.
  • مناسب برای دسکتاپ/لپ‌تاپ نیست: اگر از برقراری تماس با دستگاه تلفن همراه خود لذت می‌برید، خوب هستید. اما اگر می‌خواهید تماس را به دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود منتقل کنید، اکثر برنامه‌های تلفن مجازی کار نمی‌کنند.
  • ویژگی‌های پریمیوم هزینه اضافی دارند: ویژگی‌هایی مانند ضبط تماس تجاری، پاسخ صوتی تعاملی (IVR)، و انتقال تماس در نسخه رایگان وجود ندارند. همچنین زمانی که می‌خواهید تماس برقرار کنید، با تبلیغات مزاحم و غیرقابل رد شدن روبرو خواهید شد.
  • کیفیت تماس به اینترنت بستگی دارد. از آنجایی که یک شماره تلفن مجازی صرفا مبتنی بر اینترنت است، کیفیت تماس تنها به اندازه اتصال اینترنت شما قوی خواهد بود.
  • احتمال بلاک شدن و دیلیت اکانت‌های ساخته شده. در صورتی‌که شماره مجازی به‌عنوان ربات یا اسپم شناخته شود اکانت شما در شبکه اجتماعی حذف یا مسدود می‌شود.
  • محدودیت دریافت یک کد. اگر شماره مجازی شما محدودیت دریافت تنها یک کد را داشته باشد در مواردی مانند بازیابی اطلاعات، فراموشی رمز عبور و … دردسرساز خواهد بود.

محدودیت‌ها یا معایب شماره تلفن مجازی چیست؟

انواع شماره مجازی در فالووران

با توجه به اینکه هر فردی با اهداف متفاوت نیاز به یک شماره تلفن مجازی دارد، فالووران جهت رفاه حال شما انواع مختلف رایگان و پولی این شماره تلفن‌های مجازی را ارائه کرده است.

۱. شماره مجازی رایگان

در سایت فالووران شماره مجازی رایگان نیز ارائه شده است برای کسانی که نمی‌خواهند برای این سرویس هزینه کنند.

فقط حواستان باشد که ریسک استفاده از این شماره‌های مجازی رایگان بالاتر است و ممکن است برای وریفای کردن در شبکه‌ها با مشکل روبه‌رو شوید.

۲. شماره مجازی دائمی

خط مجازی دائمی پولی می‌باشد، اما یک شماره تلفن مجازی است که برای همیشه فعال خواهد ماند. 

با این شماره مجازی دائمی دیگر نگرانی برای نصب و استفاده از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها با شماره مجازی نخواهید داشت. چراکه این شماره‌ها برقراری تماس، ارسال پیامک و دریافت کدهای تایید را ساده کرده و بدون ریپورت هستند.

۳. شماره مجازی ارزان

اگر به دنبال یک شماره مجازی همیشگی نیستید و برای مدت مشخصی نیاز به این شماره دارید، شماره مجازی ارزان را پیشنهاد می‌کنیم. این شماره مجازی ارزان مثل شماره دائمی هستند با این تفاوت که اعتباری هستند و احتمال دارد بعد از مدتی غیرفعال شوند.

شماره مجازی ارزان همانطور که واضح است به‌صذفه‌ترین نوع شماره مجازی معتبر است و در ایران پرطرفدارمی‌باشد.

۴. شماره مجازی اجاره‌ای

شماره تلفن مجازی اجاره‌ای یا رنتی در مدت زمان مشخصی که انتخاب می‌کنید در اختیار شما قرار می‌گیرد. یعنی می‌توانید آنها را برای زمان مشخصی اجاره کنید و بعد از پایان دوره از دسترس خارج خواهند شد. البته گاهی امکان تمدید اجاره سرویس وجود دارد.

این نوع شماره مجازی برای ایجاد اکانت و دریافت کدهای تایید مناسب هستند و با توجه به کیفیت بالای آنها، احتمال بلاک شدن این شماره‌ها پایین است.

۵. شماره مجازی یکبار مصرف

شماره مجازی یکبار مصرف برای استفاده در یک سایت یا برنامه مناسب است که فقط یکبار می‌خواهید وارد آن شوید و دیگر نیازی به ورود دوباره و دریافت کد و بازیابی اکانت ندارید. با این شماره مجازی فقط می‌توان یکبار کد دریافت کرد.

حالا می‌دانید انواع شماره مجازی در ایران چیست و کدام نوع مناسب شما و نیازهایتان می‌باشد. برای خرید و دریافت شماره مجازی معتبر با خیال آسوده به فالووران مراجعه کنید چراکه برای همه نیازها و بودجه‌ها، یک گزینه در نظر گرفتیم.

انواع شماره مجازی در فالووران

سوالات متداول

چه کسانی می‌توانند از شماره مجازی استفاده کنند؟
همه افراد از جمله کسب و کارها و سازمان‌ها می‌توانند از شماره مجازی استفاده کنند. استفاده از شماره مجازی دارای محدودیت نیست.

آیا شماره مجازی به جای شماره تلفن اصلی قابل استفاده است؟
بله، شما می‌توانید به جای شماره تلفن اصلی خود از شماره مجازی استفاده کنید، به خصوص در مواردی که حفظ حریم خصوصی مهم است.

آیا هزینه‌ای برای استفاده از شماره مجازی وجود دارد؟
برخی ارائه‌دهندگان شماره مجازی هزینه‌هایی را برای استفاده از خدمات خود درخواست می‌کنند.

آیا شماره های مجازی امن هستند؟
بله، اگر یک ارائه‌دهنده شماره مجازی معتبر را برگزینید و رمزهای عبور قوی تنظیم کنید، شماره تلفن های مجازی امن و مطمئن هستند.

سخن نهایی

در این مقاله به اینکه شماره مجازی چیست، چه کاربردهایی دارد و مزایا و معایب آن پرداختیم. همچنین انواع شماره‌های مجازی ارائه‌شده در فالووران را معرفی کردیم.

امیدواریم بعد از شناخت کامل بتوانید از این نوع شماره‌های هیجان انگیز استفاده کنید. با استفاده از این شماره تلفن می‌توانید با هر شخصی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید بدون اینکه هزینه‌ای را پرداخت کنید. 

امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید و کاربری بوده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا