شماره مجازیگوگل ویس

آموزش نحوه ساخت شماره مجازی گوگل ویس

Google Voice یک سرویس تلفنی است که به شما امکان می‌دهد تماس‌های محلی و بین‌المللی برقرار کنید و هر تعداد پیام متنی را که می‌خواهید به صورت رایگان بفرستید. اما این سرویس فوق‌العاده فقط در آمریکا در دسترس است. در این مقاله راه حل ساخت شماره مجازی گوگل ویس را به شما نشان می‌دهیم.

 

مزایای ساخت شماره مجازی گوگل ویس

ما در مقاله نحوه کار با گوگل ویس به اینکه این سرویس چیست و برای چه کاری می‌توانید از آن استفاده کنید، پراختیم. پس اکنون به مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود بخواهید از سرویس Google Voice استفاده کنید می‌پردازیم.

  • حتی اگر برنامه گوگل ویس را ندارید، می‌توانید با سراسر جهان تماس بگیرید.
  • شماره Google Voice به شما امکان می‌دهد از طریق هر اتصال اینترنتی، از جمله WiFi، تماس رایگان برقرار کنید. این از طریق برنامه Hangout Google قابل دسترسی است.
  • تعداد نامحدودی متن و پیام در هر نقطه از جهان ارسال کنید.
  • برای احراز هویت در سایت‌ها و رسانه‌های شبکه اجتماعی از این شماره مجازی استفاده کنید.

مزایای ساخت شماره مجازی گوگل ویس

 

آموزش مراحل ساخت شماره مجازی با گوگل ویس

ممکن است فکر کنید فرآیند ایجاد یک شماره مجازی Google Voice پیچیده است، اما در واقعیت کاملا برعکس است.

برای ساخت شماره مجازی گوگل ویس ابتدا باید یک اکانت بسازید. در مقاله‌ای دیگر کامل به ساخت اکانت گوگل ویس در دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف پرداختیم و نحوه ایجاد حساب در ایران را نیز طرح دادیم. بنابراین اینجا دیگر به این موضوع اشاره نمی‌کنیم و به سراغ ایجاد شماره مجازی Google Voice می‌رویم.

نکته‌ای که قبل از ایجاد شماره گوگل باید به آن توجه کنید این است که ساخت این شماره‌های مجازی فقط با شماره موبایل آمریکا امکان‌پذیر است. پس قبل از راه اندازی شماره مجازی Google Voice باید یک شماره موبایل آمریکا و یک VPN بگیرید.

برای خرید شماره مجازی آمریکا می‌توانید به سایت فالووران مراجعه کنید.

  • قبل از ورود به سایت اپلیکیشن تغییردهنده IP خود را فعال کنید و به سرور آمریکا متصل شوید.
  • سپس به وب‌سایت گوگل ویس رفته، پس از انجام مراحل ثبت نام، حالا شماره مجازی Google Voice را انتخاب کنید.

مراحل ساخت شماره مجازی با گوگل ویس

  • پس از انتخاب شماره گوگل ویس، شماره موبایل آمریکای خود را وارد کنید.

مراحل ساخت شماره مجازی با گوگل ویس

  • اکنون رویCall Me Now بزنید و به سرویس اجازه دهید با شماره شما تماس بگیرد. سپس کد تایید را برای وریفای کردن شماره خود وارد کنید

مراحل ساخت شماره مجازی با گوگل ویس

  • حالا شماره مجازی شما ساخته شده و می‌توانید از آن برای فعال کردن تماس‌ها و پیام‌های رایگان در اندروید و iOS استفاده کنید.

مراحل ساخت شماره مجازی با گوگل ویس

 

نحوه دریافت شماره مجازی گوگل ویس تجاری

برای ثبت نام و ساخت شماره مجازی گوگل ویس تجاری خود، مراحل زیر را انجام دهید:

۱) ابتدا باید یک حساب Google Workspace خریداری کنید که ماهیانه 6 دلار برای شما هزینه دارد. این برای همه کاربران بیزینسی گوگل ویس اجباری است.

با یک حساب Google Workspace، می‌توانید به بسیاری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند ایمیل‌های کسب‌وکار ورودی و تقویم رویدادهای دقیق دسترسی داشته باشید.

ساخت شماره مجازی بیزینس گوگل ویس

۲) در مرحله بعد، باید اطلاعاتی که خواسته شده را ارائه دهید که شامل نام کشور، دامنه وب‌سایت، نام تجاری و تعداد کارکنان شاغل در یک سازمان است.

اما تنها نقطه ضعف این است که کسب و کار Google Voice فقط در آمریکا، کانادا و چند بخش از اروپا قابل دسترسی است. و برای تغییر آدرس IP و دسترسی به گوگل ویس تجاری در کشورهای دیگر باید از VPN استفاده کنید.

ساخت شماره مجازی بیزینس گوگل ویس

۳) اکنون، طرح گوگل ویس بیزینس را انتخاب کنید. می‌توانید یکی از طرح‌های قیمت‌گذاری، از جمله طرح‌های Starter، Standard و Premier را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که پس از پرداخت Google Workspace باید هزینه‌های ماهانه را بپردازید.

در اینجا هم ممکن است در طرح کسب‌و‌کار گوگل ویس با محدودیت‌هایی مواجه شوید زیرا پیام‌های نامحدود فقط در آمریکا در دسترس هستند. اگر نیاز به استفاده از ویژگی‌های بیشتری دارید، یک طرح گران‌تر بخرید یا یک VPN دریافت کنید.

ساخت شماره مجازی بیزینس گوگل ویس

۴) پس از آن، یک شماره مجازی گوگل ویس برای بیزینس خود انتخاب کنید. شما باید نام شهر یا کد منطقه‌ای را که برای آن شماره محلی می‌خواهید وارد کنید.

۵) در نهایت، باید شماره گوگل ویس تجاری را تایید کنید. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، Google Voice یک کد تایید شش رقمی برای شماره تلفن شما ارسال می‌کند.

حالا می‌توانید از طریق اپلیکیشن گوشی یا وب‌سایت وارد شماره تلفن مجازی گوگل ویس خود شوید.

ساخت شماره مجازی بیزینس گوگل ویس

 

طرح‌های شماره مجازی تجاری گوگل ویس

با انتخاب گزینه For business به صفحه پلن‌ها هدایت می‌شوید. طرح‌های شماره مجازی گوگل ویس عبارتند از Starter، Standard یا Premier.

خرید شماره مجازی گوگل ویس

  • طرح Starter: این پلن برای مشاغل کوچکی مناسب است که به دنبال یک سرویس VoIP اولیه برای تماس‌های داخلی هستند و به ویژگی‌های زیادی نیاز ندارند.
  • طرحStandard : این طرح برای مشاغل کوچک و متوسطی مناسب است که به دنبال ویژگی‌های پیشرفته VoIP برای تماس در کانادا و آمریکا بدون تجزیه و تحلیل پیشرفته هستند. برخلاف طرح Starter که محدود به 10 کاربر است، این طرح می‌تواند به کاربران نامحدود پاسخ دهد.
  • پلن Premier: این طرح برای مشاغلی ایده‌آل است که به تیم فروش مشترک و قابلیت‌های پیشرفته برای به حداکثر رساندن فرصت‌های فروش نیاز دارند.

طرح‌های ساخت شماره مجازی تجاری گوگل ویس

 

 

چگونه شماره Google Voice را تغییر دهیم؟

برای تغییر شماره مجازی گوگل ویس خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Google Voice را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود باز کنید.
  • روی سه نقطه در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و رویSettings بزنید.
  • روی گزینهAccount و سپسChange/Port  در کنار شماره فعلی گوگل ویس خود کلیک کنید.
  • دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا یک شماره جدید از گزینه‌های موجود برگزینید یا شماره موجود خود را به Google Voice منتقل نمایید.

 

شماره تلفن مجازی گوگل ویس چگونه کار می‌کند؟

شماره مجازی گوگل ویس یک سرویس مخابراتی کاربردی است که توسط Google ارائه می‌شود و می‌تواند به شما در برقراری یا دریافت تماس یا پیام‌های متنی و بررسی پست صوتی کمک کند.

برای ثبت نام برای شماره مجازی گوگل باید یک حساب Google Voice ایجاد کنید.

بهترین بخش خدمات پست صوتی این است که می‌توانید برای دریافت پیام از دوستان یا همکاران استفاده کنید و می‌توانید از طریق برنامه یا وب‌سایت Google Voice به تمام پست‌های صوتی ورودی دسترسی داشته باشید. می‌توانید از ویژگی‌های اضافی گوگل ویس از مسدود کردن تماس، پنهان‌سازی شماره هنگام تماس، و ضبط پست صوتی سفارشی گرفته تا ضبط تماس استفاده کنید.

شماره تلفن مجازی گوگل ویس چگونه کار می‌کند؟

 

شماره های مجازی گوگل ویس رایگان هستند؟

گوگل ویس در سال 2024 در حال حذف تدریجی طرح شخصی رایگان خود است. اما در حال حاضر Google Voice برای استفاده شخصی برای هر کاربری با حساب گوگل رایگان است.

با وجود اینکه هیچ نسخه رایگانی برای برنامه‌های پولی برای مشاغل و سازمان های کوچک ندارد همچنین می‌توانید یک شماره تجاری Google Voice را به صورت رایگان دریافت کنید. اما با محدودیت‌هایی که شماره مجازی رایگان دارد مواجه می‌شوید.

  • می‌توانید تا حد دلخواه تماس بگیرید و چندین پیام متنی ارسال و دریافت کنید.
  • می‌توانید با هر کسی که در آمریکا یا کانادا زندگی می‌کند تماس رایگان برقرار کنید. اما برای برقراری تماس با خارج از ایالات متحده یا کانادا باید هزینه اضافی بپردازید.
  • تماس‌های Google Voice داده‌های زیادی مصرف نمی‌کنند، اما همچنان باید مراقب برقراری تماس یا پیام‌های متنی باشید.
  • همچنین، شرکت مخابراتی ممکن است برای پیام‌ها و تماس‌های شماره‌های جدید گوگل ویس از شما هزینه دریافت کند.
  • می‌توانید تنها از ویژگی‌های پریمیوم محدودی مانند اعتبار تماس بین‌المللی استفاده کنید.

ساخت شماره های مجازی گوگل ویس رایگان هستند؟

 

سوالات متداول

  • می‌توانم چندین شماره مجازی گوگل ویس داشته باشم؟

خیر. Google Voice هر کاربر را مجاز به داشتن تنها یک شماره تلفن مجازی کرده است.

 

  • آیا Google Voice یک شماره آمریکا است؟

بله، گوگل ویس فقط در کشورهای منتخب مانند آمریکا و کانادا در دسترس است. اما همیشه می‌توانید از یک سرویس VPN برای دریافت شماره تلفن Google Voice آمریکا در هر منطقه‌ای استفاده کنید.

 

  • آیا می‌توانید به صورت رایگان با گوگل ویس تماس بگیرید؟

شما باید برای یک طرح ماهانه Google Voice پرداخت کنید، اما پس از آن قیمت اشتراک پایه، تماس‌های محلی که با شماره Google Voice برقرار می‌کنید رایگان هستند و تماس‌های بین‌المللی با هزینه کمی انجام می‌شوند. اگر از ایالات متحده تماس می‌گیرید، اکثر تماس‌ها به کانادا نیز رایگان هستند.

 

  • شماره مجازی گوگل ویس چقدر فعال می‌ماند؟

یک شماره مجازی Google Voice تا زمانی فعال می‌ماند که کاربر هر شش ماه حداقل یک پیام متنی بفرستد یا یک تماس تلفنی برقرار کند.

 

سخن پایانی

Google Voice به لطف ویژگی‌های تماس، پست صوتی و پیام‌های متنی، با خدمات محبوب VoIP مقایسه می‌شود. با ایجاد شماره مجازی گوگل ویس می‌توانید از این قابلیت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

در این مقاله به آموزش نحوه ساخت شماره مجازی با گوگل ویس پرداختیم و نشان دادیم چگونه یک Virtual Number رایگان شخصی یا تجاری در این پلتفرم بسازید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. راستی شما تاکنون از شماره مجازی گوگل ویس استفاده کردید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا