اینستاگرام

قوانین و محدودیت ‌های اینستاگرام در سال 2023

محدودیت های اینستاگرام به دلیل قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی است.

متأسفانه بسیاری از کاربران اینستاگرام، قوانین و محدودیت های دقیق را نمی‌دانند که می‌تواند منجر به بروز مشکلات خاصی مانند بن شدن (Ban) یا بلاک شدن حساب آنها شود.

یادگیری و شناخت محدودیت های اینستا به افراد کمک زیادی می کند تا از این پلتفرم اجتماعی به طور درست استفاده نمایند و خطرات بلاک شدن حساب خود را کم نمایند.

در این مقاله قصد داریم در مورد محدودیت های جدید اینستاگرام و برخی از قوانین مهم آن صحبت کنیم، بنابراین با ما همراه شوید.

 

پادکست آموزش محدودیت های جدید اینستاگرام

در فایل صوتی بالا درباره محدودیت های جدید اینستاگرام به طور کامل توضیح داده ایم. این نکته را فراموش نکنید که برخی از قوانین و محدودیت ها همیشگی بوده اند و فقط مختص سال 2022 نیستند.

محدودیت های اینستاگرام

قوانین اینستاگرام

در قوانین جدید اینستاگرام محدودیت های جدیدی نیز قرار داده شده است.

در واقع محدودیت های اینستاگرام مهمترین دانستنی های اینستاگرام است. به این دلیل که تمام کاربران خواهان این هستند که اکانت خود را ایمن نگه دارند.

پس دانستن محدودیت ها، قوانین و خط مشی های اینستاگرام به منظور آگاه بودن از الگوریتم های این شبکه اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

حتی لازم است قبل از شروع فعالیت خود به طور جدی از قوانین و محدودیت ها باخبر باشید. تا با پیشرفت و بالا بردن تعامل در پیچ از بلاک شدن جلوگیری کنید.

در پادکست بالا می توانید به این آموزش درباره محدودیت های اینستاگرام گوش فرا دهید.

محدودیت ها و قوانین جدید اینستاگرام

 

چرا اینستاگرام محدودیت‌ها را اعمال می‌کند؟

در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه فعال در اینستاگرام وجود دارد. همچنین، این کاربران بیش از 500 میلیون استوری را در یک روز بارگذاری می‌کنند.

در حال حاضر به‌اندازه کافی مانند یک اجتماع شلوغ به نظر می‌رسد. حالا تصور کنید همه بتوانند هر کاری مانند لایک و کامنت های نامحدود را انجام دهند. این امر وضعیت را به هرج‌ومرج تبدیل می‌کند.

از طرف دیگر، اگر همه اقدامات در اینستاگرام نامحدود بود، بسیاری از کاربران تجاری و شخصی این فرصت را داشتند که بیش‌ازحد حساب خود را تبلیغ کنند.

به همین دلیل است که اینستاگرام بدون اعلام، برخی از قوانین و محدودیت‌ها را در مورد این اقدامات تنظیم کرده است.

چرا اینستاگرام محدودیت‌ها را اعمال می‌کند؟

 

چگونه محدودیت های اینستاگرام را برای فعالیت‌های مختلف محاسبه کنیم؟

متأسفانه، هیچ بیانیه رسمی در مورد این محدودیت ها وجود ندارد. اینستاگرام به خاطر خود این اطلاعات را با کاربران به اشتراک نمی‌گذارد.

اما این بدان معنی نیست که ما قادر به برآورد این ارقام نیستیم.

با استفاده از اجرای آزمایشی، جدیدترین محدودیت های اینستاگرام را مانند لایک و فالو/ آنفالو کردن پیدا کرده‌ایم.

این بدان معناست که افراد به‌صورت دستی تمام این ویژگی‌ها را امتحان کرده‌اند و به حد مجاز هر فعالیت در اینستاگرام پی برده‌اند.

در نظر داشته باشید که این اعداد غیررسمی و بر اساس تجربه شخصی می‌باشد.

پیشنهاد می شود برای بالابردن تعاملات اکانت خود به خرید منشن اینستاگرام بپردازید. با استفاده از این روش می توانید اکانت خود را وارد اکسپلور کنید.

محدودیت فعالیت های اینستاگرام

 

انواع بن شدن، بلاک شدن یا غیرفعال شدن توسط اینستاگرام

قبل از اینکه درباره محدودیت های اینستاگرام صحبت کنیم، بیایید انواع مختلف بلاک یا بن شدن در اینستاگرام را بررسی کنیم.

به‌طورکلی بن کردن (ممنوع کردن) فعالیت‌های کاربر و حساب وی می‌تواند به سه روش مختلف در اینستاگرام انجام شود که عبارتند از:

 

بن شدن فعالیت‌ها (Action Ban) در اینستاگرام:

این نوع ممنوعیت هنگامی اتفاق می‌افتد که یک یا چند کار مشابه را بدون وقفه شبیه به عملکرد اسپم انجام می‌دهید.

به‌عنوان‌مثال، بیش‌ازحد لایک کردن سریع (لایک کردن تصاویر دیگران در مدت‌زمان بسیار کوتاه!) یا فالو/ آنفالو کردن خیلی سریع می‌تواند سبب شود که اینستاگرام شما را به‌عنوان یک اسپمر شناسایی کند و اجازه ندهد اقدامات خاصی را برای دوره‌ای معین در اکانت خود انجام دهید.

در این حالت، حساب شما به‌اصطلاح Action Ban شده است.

بن شدن فعالیت‌ها (Action Ban) در اینستاگرام

 

شادوبن (Shadow Ban) در اینستاگرام:

شادوبن هنگامی رخ می‌دهد که شما چندین پست متوالی با هشتگ های مشابه یا هشتگ هایی که توسط اینستاگرام به‌عنوان هشتگ مشکوک و بلاک شده شناسایی شده‌اند، ارسال کنید. (برای حل این مشکل به مقاله رفع شادوبن اینستاگرام مراجعه نمایید)

در چنین مواردی، اینستاگرام پست‌های شما را به‌اصطلاح شادوبن می‌کند. به‌طوری‌که با جستجوی تگ‌هایی که برای پست‌های ارسالی خود انتخاب کرده‌اید پست‌های شما نمایش داده نمی‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، در این حالت هشتگ هایی که برای پست‌های خود در نظر می‌گیرید، عملاً خواص خود را از دست می‌دهند. در این حالت، بلاک یا بن شدن را Shadow Ban می‌نامند.

شادوبن اینستاگرام

 

بن کامل (Full Ban) در اینستاگرام:

Full Ban مربوط به زمانی است که شما به هر دلیلی قوانین اساسی اینستاگرام را نقض کرده‌اید.

این نوع بن بدترین نوع بلاک شدن یک حساب کاربری است و متأسفانه راهی برای بازگرداندن حساب کاربری که توسط اینستاگرام به‌طور کامل مسدود شده است وجود ندارد.

اینستاگرام حتی نام کاربری شما را مسدود می‌کند، بنابراین نمی‌توانید یک حساب کاربری جدید با نام کاربری مشابه حساب مسدود شده خود ایجاد کنید.

بن شدن در اینستاگرام

جالب است بدانید که: اگر اینستاگرام موضوع را بسیار جدی در نظر بگیرد، ممکن است دسترسی به IP، برنامه موبایل و حتی رایانه شما به سرورهای اینستاگرام را مسدود کند.

توجه داشته باشید که اینستاگرام در کل بدون دلیل قانع‌کننده، حساب‌ها را مسدود نمی‌کند و اگر قوانین را رعایت کنید هرگز با مشکل مواجه نخواهید شد. بنابراین بیایید با محدودیت‌ های اینستاگرام بهتر آشنا شویم.

 

چه عواملی بر محدودیت های اینستاگرام تأثیر می‌گذارد؟

  • سن حساب اینستاگرام: مدت‌زمان ایجاد حساب شما، تأثیر زیادی در تنظیم قوانین و محدودیت های اکانت شما دارد. برای دیدن سن حساب اینستاگرام خود، تاریخ ساخت اکانت اینستاگرام خود را بررسی کنید.
  • تعداد فالووران: تعداد فالووران بیشتر، محدودیت ‌های اکانت را پایین می‌آورد.
  • تعامل (engagement ) حساب: قوانین مربوط به تعامل شما با سایر کاربران و فالووران شما است. هر چه تعامل حساب بالاتر باشد، مجاز به انجام اقدامات بیشتری خواهد بود.
  • فعالیت‌های اکانت: چقدر در این فضا فعال هستید و تعداد پست‌هایی که منتشر می‌کنید می‌تواند قوانین اعمال‌شده بر حساب شما را تغییر دهد.

عوامل موثر بر محدودیت های اینستاگرام

 

محدودیت های اینستاگرام

اکنون زمان آن رسیده که محدودیت هایی را که باید هنگام استفاده از برنامه اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی به آنها توجه کنید، معرفی کنیم. محدودیت ‌های اصلی اینستاگرام به شرح زیر است:

 

1. محدودیت های فالو و آنفالو کردن در اینستاگرام

فالو یا آنفالو کردن در اینستاگرام به‌عنوان یک اقدام در نظر گرفته می‌شوند. برای جلوگیری از اسپم، اینستاگرام در تعداد درخواست فالوهای یک کاربر در طول روز و در فواصل زمانی مختلف محدودیت ‌هایی را تعیین کرده است.

شما می‌توانید حداکثر تا 200 حساب را در روز فالو یا آنفالو کنید. برای کاربران جدید اینستاگرام، این رقم ممکن است در حدود 150 حساب باشد.

همچنین، به یاد داشته باشید که بهتر است به‌گونه‌ای عمل کنید که در اینستاگرام طبیعی به نظر برسید. بهتر است در هر ساعت ده اکانت را فالو یا آنفالو کنید.

خبر خوب این است که هیچ تعداد محدودیتی در تعداد حساب‌هایی که شما را فالو می‌کنند وجود ندارد. این‌گونه است که افراد مشهور تنها پس از مدت کوتاهی از ایجاد حساب کاربری خود، دنبال کننده‌های بسیاری کسب می‌کنند.

محدودیت های فالو و آنفالو کردن در اینستاگرام

 

2. محدودیت های لایک کردن در اینستاگرام

در سال 2020، بیشترین تعداد پستی که می‌توانید در اینستاگرام لایک کنید 1000 عدد در هرروز است.

اگر تعداد لایک شما از این مقدار تجاوز کند، احتمال اینکه حساب شما در حالت Action Ban قرار گیرد بسیار زیاد خواهد بود.

اما این عدد برای کاربران مختلف ثابت نیست. اگر می‌خواهید از بلاک شدن حساب کاربری اینستاگرام خود جلوگیری کنید، روزانه 700 لایک را برای اکانت خود در نظر بگیرید.

محدودیت های لایک کردن در اینستاگرام

 

3. محدودیت های کامنت اینستاگرام

کامنت در اینستاگرام محدودیتی در تعداد کلمات ندارد، اما قطعاً جالب نیست که چهار صفحه محتوا را در کامنت خود تایپ کنید!

برای جلوگیری از تداخل و ایجاد وضعیت قابل‌درک‌تر، اینستاگرام کامنت های طولانی را به‌طور کامل نشان نمی‌دهد. در حدود 240 کاراکتر زیر پست نمایش داده می‌شود و یک آیکون “سه‌نقطه” همراه با یک کامنت طولانی نمایش داده می‌شود.

محدودیت ها و قوانین اینستاگرام

کاربران علاقه‌مند می‌توانند با لمس این آیکون به‌کل محتوای تایپ‌شده این کامنت دسترسی پیدا کنند.

حداکثر تعداد کامنت در روز حدود 180 تا 200 عدد می‌باشد و هر کاربر می‌تواند تا 60 کامنت را در زیر هر پست در یک‌زمان بنویسد.

محدودیت های کامنت اینستاگرام

 

4. محدودیت دایرکت اینستاگرام

برای دایرکت، تقریباً همان محدودیت های اینستاگرام برای کامنت وجود دارد. این بدان معناست که هر کاربر قادر به ارسال بیش از 60 پیام دایرکت در یک ساعت نخواهد بود.

اگر اینستاگرام متوجه شود که می‌خواهید با ارسال محتوای نامناسب از طریق دایرکت، قوانین آن را دور بزنید، خیلی زود حساب شما را به حالت Action Ban درمی‌آورد. و در صورت ادامه این مشکل، ممکن است حساب شما کاملاً مسدود (Full Ban) شود.

هنگام ارسال دایرکت، باید نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید:

  • هرگز پیام یکسانی را به بسیاری از حساب‌ها ارسال نکنید.
  • سعی کنید چندین قالب دایرکت را استفاده کنید.
  • پیام‌های دایرکت خود را شخصی‌سازی کنید. (حتماً نام و ID مخاطبان خود را وارد کنید)
  • اگر اولین تعامل شما با آن کاربر است، هیچ لینکی را در دایرکت خود نگنجانید.
  • سعی کنید فعالیت‌های دایرکت خود را در طول روز برنامه‌ریزی کنید.

توجه: بر اساس گزارش‌های اخیر، اکانت های جدید اینستاگرام با محدودیت های بیشتری روبرو خواهند شد و تعداد مجاز لایک، فالو/آنفالو کردن، دایرکت و کامنت به 30 عدد در ساعت کاهش می‌یابد.

محدودیت دایرکت اینستاگرام

 

5. محدودیت های تعداد کل فعالیت‌های اینستاگرام

طبق قوانینی که اینستاگرام تعیین کرده است، هر کاربر نمی‌تواند بیش از 1440 فعالیت در روز را با یک حساب کاربری انجام دهد.

این بدان معناست که حداکثر فعالیت اکانت شما که شامل لایک، فالو، کامنت، دایرکت و غیره است، برابر با 1440 می‌باشد و بیشتر از این میزان فعالیت برای کاربران اینستاگرام مجاز نیست و منجر به Action Ban می‌شود.

اما اگر کاربر جدید اینستاگرام هستید، حداکثر تعداد فعالیت‌های شما در روز باید 500 عدد باشد.

محدودیت های تعداد کل فعالیت‌های اینستاگرام

 

6. محدودیت های نوع پست در اینستاگرام

یکی از مهمترین موضوعاتی که اینستاگرام در قوانین خود تأکید می‌کند، محتوای پست‌هایی است که می‌تواند منتشر شود.

کاربران اینستاگرام مجاز به ارسال پست‌هایی با محتوای غیراخلاقی، مروج خشونت، سوءاستفاده از حیوانات و غیره در پروفایل‌های خود نیستند.

اگر اینستاگرام شاهد چنین مواردی باشد، به‌سرعت حساب کاربر را حذف می‌کند.

بنابراین یکی از اصلی‌ترین قوانین اینستاگرام و محدودیت‌ های آن نوع و سبک پست‌های ارسالی است. برای دیدن قوانین کامل انتشار پست در اینستاگرام به صفحه قوانین اینستاگرام مراجعه کنید.

محدودیت های نوع پست در اینستاگرام

 

7. محدودیت خریدوفروش حساب در اینستاگرام

خریدوفروش اکانت اینستاگرام طبق قوانین این شبکه اجتماعی غیرقانونی و غیرمجاز است. و اگر اینستاگرام متوجه شود که یک حساب کاربری خریداری یا فروخته‌شده است، بلافاصله Full Ban می‌شود.

البته اینستاگرام به‌طورکلی متوجه فروش اکانت های اینستاگرام نمی‌شود. اما اگر اینستاگرام گزارش قطعی دراین‌باره دریافت کند، حساب موردنظر Full Ban خواهد شد.

محدودیت خریدوفروش حساب در اینستاگرام

 

8. محدودیت های ورود به اکانت از دستگاه‌ها و IP های مختلف در اینستاگرام

اینستاگرام به امنیت کاربران خود اهمیت می‌دهد و این یکی از سرسختانه ترین قوانین اینستاگرام میباشد و در صورت ورود به حساب کاربری با دستگاه‌ها و IP های مختلف، ممکن است این حساب را مسدود کرده یا کد تأیید درخواست کند.

البته استفاده از اکانت اینستاگرام در دو یا سه تلفن همراه، عموماً مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما این امر نیز می‌تواند منجر به بن شدن یا بلاک موقت حساب کاربری شود.

محدودیت های ورود به اکانت از دستگاه‌ها و IP های مختلف در اینستاگرام

 

9. خریدوفروش لایک و فالوور در اینستاگرام

با خرید فالوور و لایک، حساب‌هایی به فالووران شما اضافه می‌شوند و پست‌های شما را لایک می‌کنند که بیشتر آنها جعلی هستند و با ربات‌ها ساخته می‌شوند.

نفوذ این ربات‌ها و اکانت های جعلی در صفحه شما باعث می‌شود اینستاگرام مشکوک شود.

و نه‌تنها حساب‌های جعلی را مسدود کند بلکه حساب شما را نیز زیر ذره‌بین قرار داده و فعالیت‌های شما را در آینده رصد کند. و در صورت مشاهده اقدامات مشکوک سریعاً اکانت شما را بلاک کند.

خریدوفروش لایک و فالوور در اینستاگرام

 

10. خریدوفروش کالاها و خدمات غیرقانونی در اینستاگرام

خریدوفروش برخی کالاها و خدمات در اینستاگرام مجاز نیست و اگر کاربر این کار را انجام دهد، آن حساب خیلی سریع توسط اینستاگرام مسدود یا بن می‌شود.

خریدوفروش کالاها و خدمات غیرقانونی در اینستاگرام

 

11. محدودیت های هشتگ در اینستاگرام

انتخاب هشتگ مناسب می‌تواند توجه کاربران اینستاگرام شما را به خود جلب کند و لایک و دنبال کننده بیشتری خواهید داشت.

اما نباید بیش از 30 هشتگ در روز برای هر پست استفاده کنید. در استفاده از هشتگ ها احتیاط کنید.

اگر در پست های خود بیشتر از 30 هشتگ را بکار ببرید باعث می شود تا هیچ یک از هشتگ ها در پست شما منتشر نشود. یا پست های شما درج نخواهد شد و پست بدون هشتگ منتشر می شود. گاهی باعث می شود هشتگ های شما کاملا بی تاثیر ظاهر شود.

پس بهتر است با آگاهی و به طور صحیح هشتگ گذاری خود را انجام دهید.

اگر به پیچ های افراد مشهور و خبره در اینستاگرام نگاهی بیندازید. متوجه خواهید شد در پایین هر پست خود نهایتا 6 هشتگ قرار داده اند. اما آن هشتگ ها کاملا مرتبط و تاثیرگذار هستند.

برخی از پیچ های بیزینسی در پایین پست های خود تعداد زیادی هشتگ می گذارند و سپس نتیجه ای را از آنها نمی گیرند. اما متوجه اشتباه خود در هشتگ گذاری نیز نمی شوند.

پس  4 الی 7 هشتگ مرتبط و پربازدید را در پایین پست های خود قرار دهید تا بازده بهتری داشته باشید.

محدودیت های هشتگ در اینستاگرام

 

12. محدودیت های IGTV در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام، IGTV را حدود یک سال پیش منتشر کرد که به شما امکان می‌دهد ویدئوهای بیش از 1 دقیقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

خوشبختانه هیچ محدودیتی برای پست IGTV وجود ندارد.

محدودیت های IGTV در اینستاگرام

 

13. محدودیت استوری در اینستاگرام

معمولاً می‌توانید 100 استوری را در روز به اشتراک بگذارید.

محدودیت استوری در اینستاگرام

 

14. محدودیت های کپشن اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید هرکسی می‌تواند متن یا کپشنی را زیر پست‌های خود بنویسد. تعداد کاراکترهای مجاز برای نوشتن کپشن 2200 است.

بهتر است از تصاویر به‌جای متون بلند استفاده کنید. برای نوشتن کپشن درست به مقاله نکات طلایی برای نوشتن کپشن مراجعه کنید.

اگر به الگوریتم کلی اینستاگرام توجه کنید درخواهید یافت که این شبکه اجتماعی بیشتر مناسب منتشر کردن عکس و ویدئو می باشد.

محدودیت های کپشن اینستاگرام

به همین دلیل است که برای تعداد کلمات کپشن محدودیت گذاشته است. پس سعی کنید به جای نوشتن محتوای طولانی از عکس ها و ویدئوهای جذاب استفاده کنید.

در ضمن لازم است بدانید که طبق آمارهای گرفته شده کاربران برای ویدئو و تصاویر بیشتر از خواندن متن ها زمان می گذارند.

اگر به نوشتن کپشن و محتوای متنی علاقه مندید بهتر است در توییتر فعالیت داشته باشید.

محدودیت های کپشن اینستاگرام

Have you ever buy SoundCloud Followers after visiting this page

15. محدودیت بیو اینستاگرام

از قوانین دیگر اینستاگرام محدودیت تعداد کاراکترهای بیوی اینستاگرام 150 است. شما نمی‌توانید بیشتر از این تعداد در بیوی خود بنویسید.

بیو قسمت اصلی حساب کاربری هر شخص می باشد. در برخی اوقات به اولین قسمتی که کاربران توجه می کنند محتوای نوشته شده در بیو شما می باشد.

افرادی که در اینستاگرام حساب های بیزینسی و خرید و فروش دارند. بهتر است از محتواهای کوتاه و حرفه ای به منظور معرفی خود استفاده کنند.

ویژگی جذاب دیگری که اینستاگرام به کاربران خود داده است استفاده از هشتگ در بیو می باشد. پس به کار بردن هشتگ مناسب در بیو می تواند در پیدا کردن شما توسط سایر کاربران تاثیرگذار باشد.

محدودیت بیو اینستاگرام

 

16. محدودیت های هایلایت (Highlight) اینستاگرام

خوشبختانه هیچ محدودیتی در هایلایت های استوری اینستاگرام وجود ندارد.

محدودیت های هایلایت (Highlight) اینستاگرام

 

17. محدودیت تگ در اینستاگرام

اگر علاقه‌مند به تگ کردن افراد در اینستاگرام هستید، پس باید بدانید که حداکثر حد مجاز برای این کار 20 عدد است.

 

18. محدودیت منشن کردن (Mention) در اینستاگرام

اگر یک حساب کاربری جدید ایجاد کرده‌اید، می‌توانید روزانه 10 کاربر اینستاگرام را منشن کنید.

محدودیت منشن کردن (Mention) در اینستاگرام

 

19. محدودیت های ارسال پست در اینستاگرام

برای تعداد پست‌هایی که در روز به اشتراک می‌گذارید، هیچ محدودیتی در اینستاگرام ندارید. همچنین محدودیتی برای تعداد کل پست‌ها وجود ندارد.

بااین‌وجود بهتر است از یک وقفه 4 تا 6 ساعت بین هر پست استفاده کنید تا هم تعامل پست حفظ شود و هم به‌عنوان اسپم در نظر گرفته نشوید.

محدودیت های ارسال پست در اینستاگرام

 

اگر از حد مجاز اینستاگرام فراتر روید، چه اتفاقی می‌افتد؟

درحالی‌که ممکن است این محدودیت ها را آزاردهنده بدانید، آنها همه به خاطر ماست. انجام اقدامات زیاد در مدت زمان کوتاه نشانه فعالیت ربات و اسپم است.

اینستاگرام برای حفظ امنیت سیستم‌عامل و حساب‌های ما این نوع اقدامات را بن می‌کند.

پیش‌تر، حساب کاربری‌ها بدون دریافت حتی یک اطلاع بن می‌شدند. در چنین حالتی، تقریباً هیچ فعالیتی را به‌جز اسکرول کردن فید بر روی این پلتفرم نمی‌توانستند انجام دهند.

اگر از حد مجاز اینستاگرام فراتر روید، چه اتفاقی می‌افتد؟

خبر خوب این است که از جولای 2019، اینستاگرام سیاست خود را به‌روز کرده است. از آن زمان اینستاگرام یک نوتیفیکیشن پیش از بن شدن برای کاربر ارسال می‌کند و به او می‌گوید که در معرض خطر بن شدن است.

این اعلان همچنین به کاربر می‌آموزد که چگونه از بن شدن حساب کاربری اینستاگرام خود جلوگیری کند.

 

چگونه می‌توان در محدودیت های اینستاگرام گرفتار نشد؟

اینستاگرام برای بازاریابان مشتاق محدودیت های بسیاری دارد. اما مثل همیشه راه‌هایی برای خلاصی از این محدودیت های اینستاگرام وجود دارد. که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 

1) اقدامات هدفمند انجام دهید

اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از زمان صرف شده خود در اینستاگرام داشته باشید، باید به دنبال مخاطبان موردنظر خود باشید.

برای مثال، اگر صفحه تناسب‌اندام دارید، با افرادی که به ‌تناسب‌اندام علاقه‌مند هستند تعامل کنید.

شما می‌توانید کاربران هدف خود (که فالووران بالقوه شما هستند) را در لیست فالووران رقبای خود پیدا کنید.

زاهکارهای محدودیت ها و قوانین اینستاگرام

 

شما همراهان عزیز سایت فالووران میتوانید از خدمات رایگان سایت ما مانند لایک رایگان ایرانی اینستاگرام و خرید ویو IGTV استفاده کنید

 

2) ارگانیک باشید

اگر می‌خواهید بسیاری از فعالیت‌ها را انجام دهید و  از قوانین اینستاگرام نیز پیروی کنید و در دام محدودیت های اینستاگرام گرفتار نشوید (بن نشوید)، باید فعالیت‌های بازاریابی خود را به روشی طبیعی انجام دهید.

یک کاربر عادی هشتگ ها را جستجو می‌کند، پست‌ها را بازدید می‌کند، آنها را لایک می‌کند، کامنت های معناداری را می‌گذارد، اکانت ها را بازدید می‌کند، برخی از ویدئوها را تا انتها مشاهده می‌کند، دایرکت هایی را ارسال می‌کند و غیره.

این امر نیاز دارد که شما روزانه 10 تا 14 ساعت را صرف تعامل با افراد و اینفلوئنسرها در حوزه فعالیت خود کنید.

پیشگیری از محدودیت های اینستاگرام

 

3) از خودکارسازی هوشمند استفاده کنید

به‌خودی‌خود، ابزارهای اتوماسیون محدودیت های روزانه اینستاگرام را خنثی نمی‌کنند. بااین‌وجود، آنچه آنها انجام می‌دهند، استفاده از زمان به شیوه‌ای بسیار مؤثرتر است.

با استفاده از اتوماسیون، دیگر نیازی به نگرانی در مورد از دست دادن صفحه یا اینفلوئنسری ندارید که می‌خواهید فعالیت‌های او را رصد کنید.

این ابزارها، خدماتی مانند زمان‌بندی ارسال پست، لایک و کامنت و بسیاری موارد دیگر را پشتیبانی می‌کنند.

هرچند در سال‌های اخیر و پس از به‌روزرسانی الگوریتم اینستاگرام، دریافت کمک از ابزارهای خودکارسازی تقریباً غیرممکن شده است. چراکه الگوریتم به‌زودی فعالیت‌های شبیه به ربات شما را تشخیص داده و شما را شادوبن می‌کند.

بنابراین بهتر است در استفاده از آنها بسیار محتاطانه عمل کنید.

چگونه می‌توان در محدودیت های اینستاگرام گرفتار نشد؟

 

4) یک مدیر حساب اینستاگرام استخدام کنید

مدیر حساب اینستاگرام، شما را از اخبار پلتفرم مطلع می‌کند. و از هرگونه به‌روزرسانی در الگوریتم‌های اینستاگرام آگاه است.

او همچنین در محدودیت های روزانه اینستاگرام حرفه‌ای است و از حد مجاز آنها عبور نمی‌کند.

چگونه می‌توان در محدودیت های اینستاگرام گرفتار نشد؟

 

5) استفاده از چند اکانت

احتمالاً دیده‌اید که برخی از پیج های اینستاگرام این استراتژی را استفاده می‌کنند.

اصولاً با ایجاد چندین اکانت اینستاگرام که در بیوی خود به حساب اصلی شما لینک دارند. و رعایت حد مجاز روزانه اینستاگرام برای همه آن حساب‌ها، می‌توانید به‌طور مؤثری از محدودیت های در نظر گرفته‌شده فراتر بروید، درحالی‌که هنوز ترافیک را به صفحه اصلی خود هدایت می‌کنید.

پیشگیری از محدودیت های اینستاگرام

رفع محدودیت اینستاگرام

شما برای جلوگیری از محدودیت ها باید موارد بالا را رعایت نمایید. اگر موارد بالا را رعایت نکرده اید و اکانت شما دچار مشکل شده است باید برای رفع آن اقدام نمایید. در هر قسمت از مشکلات بالا به مواردی اشاره شده و مقاله مربوط به آن مشکل در سایت ما وجود دارد که با کلیک روی آنها میتوانید برای رفع مشکل اقدام کنید.

قوانین جدید اینستاگرام 2021

قوانین جدید اینستاگرام 2021

بسیاری از قوانین همیشگی بوده اند یا از یک اپدیتی به بعد به اینستاگرام اضافه شده اند. پس نمیتوانیم بگوییم تمام موارد بالا قوانین جدید اینستاگرام 2022 هستند. اما برخی از آنها که در موارد پایین تر بیان نموده اید از بقیه موارد جدیدتر هستند. پس میتوانید با یادگیری تمام قوانین و درک محدودیت ها از به وجود آمدن مشکل برای اکانت خود جلوگیری نمایید.

قوانین اینستاگرام 2022:

اینستاگرام در سال 2022 قوانین سختگیرانه تری را لحاظ نموده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به محدودیت ها توجه کنید. اگر این کار را نکنید، صفحه شما در اینستا مسدود می شود و می توانید حداقل 72 ساعت هر کاربری را دنبال کنید. اگر دوباره شروع به انجام همان کار کنید، اینستاگرام ممکن است حساب تان را مسدود نماید.

قوانین اینستاگرام 2022

در هر ساعت چند حساب می توانید دنبال کنید؟

شما می توانید حدود 10 اکانت را در ساعت دنبال کنید و این عدد نباید بیشتر از این باشد.

روزانه چند اکانت اینستاگرام را می توانید فالو کنید؟

شما می توانید روزانه 100 تا 150 اکانت اینستاگرام را دنبال کنید. اما با این حال، باید مطمئن شوید که همه آنها را به یکباره دنبال نمی کنید.

فرض کنید استراتژی شما در اینستاگرام کاربران بیشتری را دنبال می کند تا فالوور بیشتری داشته باشید. در این صورت بهتر است به محدودیت ساعتی این اپلیکیشن توجه کنید. این جزئیات می تواند به شما کمک کند نرخ تعامل خود را افزایش دهید در حالی که به طور ناخودآگاه به حساب شما آسیب وارد نمی کند.

هر ساعت چند حساب را می توانید لغو فالو کنید؟

تعداد اکانت هایی که می توانید لغو فالو کنید 60 حساب در ساعت است.

روزانه چند اکانت را می توانید لغو فالو کنید؟

شما می توانید حدود 150 اکانت را در روز آنفالو کنید، اما اگر بیش از این تعداد را در روز آنفالو کنید، اینستاگرام ممکن است حساب شما را به طور موقت مسدود کند.

این قوانین را که اینستاگرام برای سال 2022 ایجاد کرده است، دنبال کنید تا ایمن باشید:

– بین هر عمل 30-50 ثانیه صبر کنید.
– بیش از 5 بار در روز پست نکنید. و بین اشتراک گذاری پست های خود (یا اگر می توانید، چند ساعت) 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.
– شما می توانید 500 اکشن در روز داشته باشید. این شماره شامل فالوور، لایک و آنفالو شما می شود.
– همچنین مطمئن شوید که روزانه بیش از 20 تا 50 DM ارسال نمی کنید.

چه کلماتی در اینستاگرام ممنوع است

چه کلماتی در اینستاگرام ممنوع است

کلمه های ممنوع در واقع شامل هشتگ ها و متن هایی هستند که بر خلاف قوانین اینستا عمل می کنند. یعنی هر پستی که از آن هشتگ استفاده می کنید پنهان می شود، تنها به دسترسی ارگانیک و تلاش های رشد شما آسیب می زند.

کلمات و هشتگ های ممنوعه بر مبنای گزارش های جامعه و تحقیقات اینستاگرام همیشه در حال تغییر هستند. متاسفانه اینستاگرام لیستی از هشتگ های ممنوعه فعلی را منتشر نمی کند، اما بیشتر کلمات سیاسی و تحریک آمیز، توهین و تحقیر به مقامات سیاسی و مشهور، پورن و … جزو اینها هستند.

 

هشتگ های ممنوعه در اینستاگرام

هشتگ های ممنوعه می توانند مسیریابی دشواری باشند، به خصوص به این دلیل که همیشه در حال تغییر هستند و هرگز اطلاعات مستقیمی از اینستاگرام درباره آنها وجود ندارد. با این حال، تعامل و رشدی که می‌تواند از استفاده از هشتگ‌های خوب و دقیق حاصل شود، ارزش اقدامات اضافی را برای اجتناب از استفاده از هشتگ‌های ممنوعه دارد.

محدودیت پست در اینستاگرام

محدودیت پست در اینستاگرام

اینستاگرام در واقع محدودیتی برای پست و انتشار آنها اعلام نکرده است ولی می توانید در طول روز هر چند بار که بخواهید پست ها را ارسال نمایید. با این حال توصیه می کنیم که:

بین هر پست زمان بگذارید (چند دقیقه یا حتی چند ساعت).

اگر تعداد زیادی پست به طور همزمان ارسال کنید، الگوریتم اینستاگرام ممکن است فکر کند شما یک حساب اسپم هستید و می تواند حساب شما را به طور موقت مسدود کند.

اگر تصمیم به ارسال خودکار در اینستاگرام دارید، مطمئن شوید که پست‌های خود را با فاصله حداقل 5 دقیقه زمان‌بندی کرده‌اید. محدودیتهای اینستاگرام را جدی بگیرید و باید در این زمینه درست عمل نمایید.

 

سخن پایانی

پیروی از قوانین اینستاگرام برای داشتن یک فعالیت راحت در این شبکه جهانی بسیار مهم است. سعی کنید آخرین محدودیت های اینستاگرام را شناسایی و رعایت کنید.

قطعا شما هم می دانید در اینستاگرام باورهای غلطی هم وجود دارد. یکی از آنها مثلا قرار دادن کامنت انگلیسی زیر پست های شخص بلاک شده است که این باور کاملا اشتباه است.

پس شناخت باورهای غلط باعث آشنایی بیشتر با این شبکه اجتماعی و عملکردهای بهتر می شود.

در این مقاله یاد گرفتید که چگونه به قوانین اینستاگرام احترام بگذارید و قوانین جدید اینستاگرام 2022 را حذف کنید و مهمترین دلایلی که باعث مسدود شدن حساب شما می‌شود را یاد گرفتید.

با رعایت این قوانین، می‌توانید احتمال بلاک یا بن شدن اکانت خود را به حداقل برسانید. و تجارت و فعالیت موفق‌تری را تجربه کنید.

پس فراموش نکنید که باید از انجام فعالیت های اسپم بپرهیزید، آهنگ و ویدیوهای کپی را استفاده نکنید، پست های مخرب نشر ندهید و…
زیرا الگوریتم های اینستاگرام بسیار عالی عمل میکنند و ممکن است اکانت خود را از دست بدهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

49 دیدگاه

    1. بله، هنگامی که تعداد آنفالو کردن شما از 100 تا 150 عدد در روز بیشتر شود، اینستاگرام برای مدت کوتاهی حساب شما را بن می کند. در واقع برای مدتی نمی توانید کسی را در اینستاگرام خود آنفالو کنید. هر زمان که مانند ربات های اینستاگرام رفتار کنید ، شما را محدود می کند.

    1. براساس اقدامات شما بن شدن موقت اینستاگرام می تواند از 1 ساعت تا یک هفته باشد. اما زمان معمول ممنوعیت 24 تا 48 ساعت است. فالو و آنفالو کردن می تواند کوتاه تر یا طولانی تر از این زمان باشد.

  1. اگر این هشدارها را نادیده بگیریم، ممکنه اینستاگرام اکانت ما رو فول بن کنه؟

    1. بله، الگوریتم جدید اینستاگرام از هرگونه حسابی که نشانه اسپم یا ربات داشته باشد جلوگیری می کند. به عنوان مثال، فالو کردن یا آنفالو کردن دسته جمعی در مدت زمان کوتاه یکی از علائم شناخته شده اسپم ها است. ابتدا، شما به طور موقت تا 48 ساعت بن خواهید شد و بی توجهی باعث خواهد شد که اینستاگرام شما را برای همیشه بن کند

    1. خیر، محدودیتی برای حذف تمام پست های اینستاگرام به طور همزمان وجود ندارد.

    1. محدودیت تعداد کاراکتر نام کاربری حساب اینستاگرام شما ۳۰ کاراکتر می باشد.

    1. بله کاراکتر شامل هر گونه حرف، علامت و ایموجی می شود. اما توجه کنید که زیاد از ایموجی ها بدون متن در کامنت‌ها استفاده نکنید تا اینستاگرام آن را به عنوان اسپم در نظر نگیرد.

    1. بله ممکن است. در صورتی که فرد به طور متوالی و بدون وقفه در اینستاگرام پست منتشر کند، توسط اینستاگرام بلاک می شود. بهتر است هم برای رعایت محدودیت های اینستاگرام و هم برای گرفتن تعامل مناسب برای هر پست، بین ارسال هر پست حداقل 4 تا 6 ساعت وقفه بیندازید.

    1. معمولا پس از 3 الی 48 ساعت از بن شدن خارج می شود. فقط در این دوره از انجام فعالیت بن شده (مثل لایک، کامنت، پست و غیره) خودداری کنید.

  2. من تازه دیروز یه پیج جدید تو اینستا واسه کارم زدم، امروز بعد از 20 پست دیگه نمی تونم پستی بذارم، یعنی بعد از رفرش ناپدید میشه؟ چرا؟

    1. اینستاگرام برای اکانت های جدید محدودیت های بیشتری را اعمال می کند. این محدودیت پست شما هم یکی از این محدودیت هاست. ادامه پست های خود را به روز دیگری موکول کنید.

    1. محدودیت های تعداد فالو و آنفالو چون به عنوان یک مجموعه در نظر گرفته می شوند به صورت جمعی با هم حساب می شوند.

  3. اکانت من بعد از 3 سال یهو پرید و الان هرکار میکنم برش گردونم میزنه user not found
    حتی با ایمیل هم نمیاره
    چرا اینجوری شده
    چیکار باید بکنم

    1. سلام دوست عزیز
      باید از طریق پشتیبانی خود اینستاگرام پیام دهید و اگه خیلی براتون مهمه به افراد مطمئن بسپارید که برمیگردونن

  4. سلام عددی که برای قسمت فالورهای من نوشته میشه کمتر از تعداد واقعیه
    همچنین وقتی خواستم لایکهامو از پستها بردارم نشد و پیام اومد روی صفحه که ما محدود کردیم
    مشکل این دوتا از کجاست؟ ممنونم

  5. سلام من به مدت ۳۰ روز اکانتم غیر فعال شده بود از طرف اینستا و قابل دیدن برا افراد دیگه هم نیود خودم هم نمی تونستم وارد اکانتم بشم الان ۴ روز از پیان ۳۰ روز می گذره ولی بار اکاتتم دیده تمی شه و وقتی می خوام وارد شم میشه یک رو مانده تا پایان محدودیت اللن چی کار کنم میشه راهنمایی کنید

    1. سلام اگر مدت سی روزه تموم شده و هنوز پیام رو دریافت می کنین با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرین

  6. سلام وقت بخیر تعامل بین پیج های همکار به چه صورت هست چه جوری باید زیر پست های پیج های همکار کامنت بذاریم که رباط شناخته نشیم

    1. سلام وقت بخیر. برای این کار بهتره دایرکت بدید به پیج های همکار
      در حالت کلی هم کامنت و پیام های دایرکت نباید خیلی پشت سر هم و تکراری باشند. با فاصله زمانی و با متن های مختلف این کار رو انجام بدید

  7. سلام من داخل اینستاگرام 2 تا اکانت دارم، از داخل این اکانت میرم داخل اون یکی شاید روزی ۴۰ بار میخواستم ببینم آیا این کار من جز محدودیت های اینستاگرتم حساب می شود یا ن ممنون؟

    1. سلام دوست عزیز. اینکه یک اکانت روی گوشی داشته باشید بهتر هستش. اما اگه سوییچ هم میکنید موردی نداره. بعضی از مواقع ممکنه به دلایل امنیتی از یکی از اکانت ها بیرون انداخته بشید.که با رمز میتونید دوباره برگردین.
      یک محدودیت جدی نیستش.

  8. سلام من دایرکت بیش از 50 نفر رفتم و برای همه یه پست مشابه میزاشتم برای کارم الان کلا فعالیتم قطع شده و کلا صفحه رو نمیاره میگه رمزتو عوض کن من رمزمو فراموش کردم هر چیم میزنم رمز فراموشی اون یکی اینستارو برام باز میکنه این محدودیت موقتیه یا برای همیشه اتفاق افتاده

    1. سلام دوست عزیز اگر بار اول نیست که این اتفاق میوفته و بلاک دائم شده باشید اکانت برنمیگرده

  9. سلام وقتتون بخیر من برا فالو کردن limitشدم اما برا اینکه بفهمم از لیمیت خارج شده سا نه هی فالو میکردم باز پیام میومد الان ۲۴ ساعت اینکارو نکردم پیام هم دادم ب پشتیبانی هنوزم لیمیتم. ب نظرتون چیکارکنم؟
    اصلا ممکنه تا همیشه لیمیت بمونه؟

    1. سلام، وقت بخیر
      برای چند روز اصلا در اینستاگرام فعالیت نداشته باشین. حتی بهتره برنامه رو باز نکنید؛ چون زمانی این اتفاق رخ میده که اینستاگرام شما رو به عنوان ربات شناسایی می کنه
      پس اگه میخواین این مشکل برطرف شه، برای چند روز از برنامه اینستاگرام استفاده نکنید.

    1. سلام، وقت بخیر
      امکان ساخت چند اکانت اینستاگرام با یک ایمیل امکانپذیر نیست، مگر اینکه یسری تغییرات تو نوشتن ایمیل بدید تا اینستاگرام اون رو به عنوان یک ایمیل جدید قبول کنه

    1. موضوعات تروریسم/ تبلیغات محصولات غیراخلاقی/محتوای توهین آمیز/ جرایم خاصی مانند قتل/ خرید یا فروش مواد افیونی یا مواد مخدر/خرید یا فروش انواع سلاح ها / محتوای پورنوگرافیک/زمینه نژادپرستی
      سلام این هشتگ ها ممنوع هستند

  10. سلام درود
    من به واسطه شغلم مجبورم به افرادمختلفی دایرکت مسیج بدم ولی جدیدا که اینستاگرام رو اپدیت کردم با پیغام you can only send one message in this invite رو به روی میشم و بعد از چندتا پیام، محدودیت 24 ساعته برام میاد و دیگه نمیتونم پیامی بدم ممنون میشم راهنماییم کنید باید چیکار کنم

    1. سلام اینستاگرام شما را به دلیل فعالیت بیش از حد محدود کرده است و هنگامی که اینستاگرام شما را محدود می‌کند برای یه مدت فعالیت خود را قطع کنید و یا کاهش دهید.

  11. سلام وقت بخیر. لایک کردن کامنت هم محدودیت داره ؟ یا در روز هر تعداد ک خواستیم میتونیم انجام بدیم ؟

  12. من چون فن پیج هستم اکانتم محدود شده. یعنی نمیتونم آیدلم و تگ کنم تو کامنت ها. یا کلا توی کامنتها جواب طرف مقابل بدم. بعد زیر پستامم که کپشن مینویسم باز اگه کپشن طولانی باشه یا اسم آیدلم و تگ کنم خطا میده. نمیدونم این محدودیت تا چه تاریخی هست. اگه متن برای رفع محدودیت بگید تا به پشتیبانی اینستا بفرستم ممنون میشم.

    1. سلام این میتونه برای فعالیت بیش از حد مجاز شما باشه و اینستاگرام شما را شادوبن کرده. ترجیحا تا زمانی که از این محدودیت برداشته بشه بهتر است فعالیت نکنید.

  13. سلام
    من اپلیکیشن اینستاگرام رو پاک کردم دوباره نصب کردم و نام کاربردیم رو اشتباه زدم چندبار هم تکرار کردم وقتی درست یادم اومد اینستاگرام مانع ورودم شد یعنی کلا از اپلیکیشن نمیتونم استفاده کنم فقط از طریق سایت دسترسی دارم الان دو روز گذشته فقط یکی دوبار از سایت اقدام کردم برای ورود جون ترسیدم دوباره از اپ برم حسابم مسدود بشه وقتی برای بار اول از طریق سایت رفتم یه ایمیل برام اومد که چون فعالیت ناشناس تشخیص دادیم بخاطر امنیت پیج دسترسی شما رو به تنظیمات به صورت موقت محدود کردیم و در طول این مدت اگه میخوام تغییری بدی میتونی از سایت استفاده کنی یا گوشی که قبلا استفاده میکردی(من فقط از همین گوشی استفاده کردم همیشه)
    سوالم اینه این محدودیت رفع میشه؟؟ باید چیکار کنم؟؟ الان ۲۴ ساعته هیچ تلاشی برای ورود از طریق اپلیکیشن نکردم دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا