اینستاگرام

نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام IGTV

در این مقاله قصد داریم درباره نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

اپلیکیشن اینستاگرام در جهان بسیار پرطرفدار و محبوب است. شبکه اجتماعی اینستا امروزه در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و تقریبا بیش از 40 میلیون کاربر فعال در آن عضویت دارند. قرارگیری ویدئو طولانی در اینستاگرام یکی از مشکلات و نکات مهمی است که همه کاربران امروزه با آن روبرو هستند.

در آپدیت های جدید اینستاگرام امکان گذاشتن یک فیلم بلند و طولانی در پست به وجود آمده است. در این بخش به شما آموزش می دهیم که نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام IGTV را یاد بگیرید.

چگونه ویدیو طولانی در اینستاگرام بگذاریم (آموزش ویدیویی)

 

آی جی تی وی اینستاگرام در واقع یک حالت تلویزیون برای مشاهده فیلم های بلند می باشد. طبق آموزش ویدیویی بالا شما اینکار را به طور آسان می توانید انجام دهید.

ایجاد ویدیوهای بلند در اینستاگرام

از ویژگی های جدید پلتفرم اینستا، قابلیت ساخت ویدیوهای بلند و انتشار آنها درون پست ها است. در این حالت دقیقا مانند کلیپ در برنامه های دیگر میتوانید ویدیو را جلو و یا عقب بزنید، کاور برای ویدیو قرار دهید و دیگر با مشکلات igtv مواجه نشوید. برای این کار کافیست روی + در پایین اکانت خود کلیک نمایید، ویدیو را از گالری انتخاب کرده، و یک افکت را برگزینید، در مرحله بعد یک کاور برای آن قرار دهید و فیلم را منتشر کنید. (میتوانید در فیلم های خود افراد را تگ کنید، لوکیشن قرار دهید و تبلیغات پولی را فعال کنید)

نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام

شما میتوانید ویدیوهای خود را منتشر کنید تا زمانی که زیر 60 دقیقه باشند.

اگر نسخه اینستاگرام خود را آپدیت نکرده باشید میتوانید به جای این نوع ویدیوها، igtv بارگذاری کنید.

نحوه قرار دادن ویدیو طولانی در پست اینستاگرام

اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید می دانید که در گذشته چنین قابلیتی وجود نداشته است. نهایت ویدئویی که می توانستید دراین شبکه اجتماعی قرار دهید، 15 ثانیه بوده است.

اما خوشبختانه اینستاگرام هر روز در حال بروز رسانی است و قابلیت های متنوع و جالبی را به کاربران خود عرضه می کند. آپلود ویدئوهای IGTV در اینستاگرام نیز یکی از این قابلیت ها است.

تفاوتی که آی جی تی وی با پست های اسلایدی دارد این است که لازم نیست دیگر مخاطب پست ها را ورق بزند تا ویدئوها را تماشا کند. شما با کلیک بر روی PLAY می توانید تمام فیلم را مشاهده نمایید. در این مقاله شما یاد می گیرید که چگونه فیلم طولانی در پست تان منتشر کنید. در این بخش را به صورت کامل به شما آموزش می دهیم پس با ما همراه باشید.

 

آپلود ویدئوهای IGTV در اینستاکرام

 

آموزش نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام

در گذشته شما قابلیت انتشار ویدیو بلند را در اینستاگرام نداشتید و این جزو مشکلات کاربران محسوب می شد، یعنی کاربران نمی توانستند ویدئو هایی که بیش از یک دقیقه هستند را در اینستاگرام بارگذاری کنند.

اما بعد از گذشت مدتی اینستاگرام این مشکل را برای کاربرانش حل کرده و آپلود ویدیو طولانی در اینستاگرام امکانپذیر شد.

و در نسخه های جدید خود قابلیتی به نام IGTV را به اینستاگرام اضافه کرد. تا کاربران بتوانند از این طریق ویدئو های طولانی خود را در اینستاگرام بارگذاری کنند.

یکی از موضوعات خوشحال کننده برای طرفداران اینستاگرام این است که قابلیت آپلود ویدیوی 30 دقیقه ای در بخش igtv امکان پذیر است.

اگر اطلاعات کامل تری در مورد ویدیوهای igtv میخواهید حتما مقاله IGTV اینستاگرام را دنبال کنید.و میتوانید به راحتی خرید ویوIGTV داشته باشید

نحوه گذاشتن IGTV در پست اینستاگرام

 

بررسی دقیق تر IGTV

IGTV یا همان ویدئو طولانی اینستاگرام یک پلتفرم یا تکنولوژی جدید است. که با به روز کردن نسخه اینستاگرام خود می توانید از این قابلیت استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا ویدئو های طولانی تری را در صفحات بارگذاری کنید.

یکی از نکات جالب برای آی جی تی وی این است که شما می توانید فیلم های 30 دقیقه ای تان را در این قسمت آپلود نمایید. البته این زمان برای افراد مختلف، کاملا متفاوت است.

روش قرار دادن ویدیو طولانی در اینستا

برای مثال افرادی که فعالیت کمتری در صفحه خود دارند می توانند تا 10 دقیقه در بخش IGTV، ویدئو خود را منتشر کنند. افراد معروف و سلبریتی ها می توانند تا 60 دقیقه در این بخش ویدئو بارگذاری کنند.

آپدیت جدید: دیگر محدودیتی برای آپلود ویدئوهای طولانی در بخش IGTV اینستاگرام وجود ندارد. همه می توانند ویدیوهای طولانی بیش از یک دقیقه خود را آپلود کنند.

گذاشتن ویدئو طولانی در اینستاگرام

قبل از توجه به موضوع پست كردن فيلم طولاني در اينستاگرام باید به نکات مهم زیر دقت زیادی نمایید.

در حالت igtv بعد از گذشت 1 دقیقه و کلیک بر روی آن ویدئو برای تماشای کامل فیلم می توانید قسمت های مختلف دلخواه تان را Skip کنید. و در هر زمان دلخواه به عقب برگردید یا قسمت های جلوتر را ببینید.

همچنین شما می توانید IGTV اینستاگرام را به عنوان پست در اکانت خود آپلود کنید. یکی از مزایای اصلی آن استفاده از خود اینستاگرام برای تهیه آی جی تی وی است و دیگر نیازی به اپلیکیشن جداگانه نخواهید داشت. بلکه با استفاده از اینستاگرام به راحتی می توانید ویدئو طولانی خود را آپلود کنید.

اما در کنار این مزایا معایبی هم دارد که در ادامه درباره آنها صحبت می کنیم.

فیلم گذاشتن طولانی در اینستاگرام

جزئیات igtv در اینستاگرام

یکی از مهم ترین عیب هایی که آی جی تی وی دارد، بخش Insight است که اطلاعات کاملی به شما ارائه نمی دهد. در حالت معمولی زمانی که پست شما در Instagram منتشر می شود ، شما قابلیت مشاهده جزئیات و بازدید و لایک و … را خواهید داشت ولی در آی جی تی وی نمی توانید چنین چیزهایی را ببینید. همچنین مشکل بعدی این است که نشان نمی دهد چند نفر تا انتها فیلم را در آی جی تی وی مشاهده کرده اند.

قرار دادن ویدیو طولانی مدت در اینستا

این آمار برای خیلی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا در برخی از پیچ ها تحلیل ویدئوها از مهمترین هدف های آنها می باشد.

روند این قابلیت به گونه ای است که اگر 3 ثانیه یا 10 دقیقه ویدئو را تماشا کند هر دو یک بازدید محسوب می شوند. درواقع فرقی با یکدیگر ندارند.

اما به طور کلی می توان گفت که مزایای این قابلیت بیشتر از معایب آن می باشد.

به گونه ای که با یک بار استفاده شیفته آن می شوید. چون دردسرهای تیکه کردن فیلم و قرار دادن در اسلایدهای مختلف را ندارید.

گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام igtv

نحوه گذاشتن igtv در پست اینستاگرام

در این بخش می توانید آپلود پست igtv در اینستا را یاد بگیرید.

1- این روش بسیار آسان است و می تواند کاملا ساده انجام دهید، باید بر روی علامت + کلیک نمایید (طبق عکس زیر)

نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام (آپلود IGTV)

2- در این صفحه دو گزینه را میتوانید انتخاب کنید:

  • video: شما با کلیک بر روی این گزینه می توانید از خودتان ویدئویی بیشتر از یک دقیقه بگیرید و آن را انتشار دهید.
  • gallery: از این قسمت شما می توانید ویدئو هایی که در موبایل خود دارید و بیش از یک دقیقه هستند را انتخاب کنید و آن را انتشار بدهید.

فیلم طولانی در اینستاگرام

3- و بعد از انتخاب ویدئو خود باید روی گزینه next یا همان بعدی کلیک کنید. تا به مرحله بعد بروید.

قرار دادن فیلم ۱ دقیقه ای در اینستاگرام

4- در این قسمت شما دو گزینه پیش روی خود دارید:

الف) short video (ویدئو کوتاه): با انتخاب این گزینه تنها می توانید یک دقیقه از ویدئو خود را به اشتراک بگذارید.

ب) long video (ویدئو طولانی): اما با انتخاب این گزینه که به اصلاح به IGTV هم معروف است، می توانید ویدئو های بالای یک دقیقه خود را به نمایش بگذارید.

روش های قرار دادن ویدیو طولانی در اینستاگرام

5- این بخش قسمتی است که به شما اجازه می دهد کاور ویدئو یا همان عکسی که در لحظه اول کاربران می بینند را انتخاب کنید.

  • شما می توانید یکی از صحنه های ویدئو تان را به عنوان کاور ویدئو طولانی در نظر بگیرید.
  • یا با انتخاب گزینه add from gallery (انتخاب از گالری) می توانید یکی از عکس هایی که از قبل تهیه کردید را انتخاب کنید. و در پایان بر روی NEXT بزنید و به مرحله بعدی بروید.

اگر قصد قرار دادن کاور ویدیو را دارید تا ویدیوهای خود را جذابتر کنید، با مقاله انتخاب کاور ویدیو در اینستاگرام همراه شوید.

 

قرار دادن فیلم طولانی اینستاگرام

نکته مهم در بخش آخر اشتراک گذاری ویدیو IGTV

6- این مرحله، مرحله آخر برای به اشتراک گذاری ویدئو طولانی در اینستاگرام است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه post، پست خود را به اشتراک بگذارید. فیلم بلند به آسانی در پست شما قرار می گیرد.

اما در این صفحه گزینه های دیگری هم به چشم می خورد که به بررسی آنها می پردازیم.

در قسمت بالایی این صفحه دو بخش وجود دارد:

  • Title (عنوان): در این قسمت شما باید یک عنوان برای ویدئو خود انتخاب کنید. دقت کنید که این بخش را حتما باید وارد کنید و نمی توانید آن را خالی بگذارید.
  • Description (توضیحات): در این قسمت شما می توانید توضیحاتی برای ویدئو خود بنویسید.

قرار دادن فیلم طولانی در اینستاگرام

در بخش بعدی گزینه ای به نام add to series وجود دارد. با استفاده از این گزینه می توانید برای IGTV های خود، مجموعه های مختلف درست کنید. و آن ها را دسته بندی کنید.

نحوه گذاشتن فیلم طولانی در اینستاگرام

 

با فعال سازی Post a Preview ، می توانید ویدیوتان را در igtv و پست خود منتشر کنید.

روش های قرارگیری ویدیو طولانی در اینستاگرام

گزینه edit profile cover برای این است که بتوانید مجددا کاور ویدئو خود را تغییر دهید.

مراحل قرارگیری ویدئو طولانی در اینستاگرام

در پایان بر روی post بزنید و حالا فیلم تان منتشر خواهد شد.

گذاشتن فیلم طولانی در بخش استوری اینستاگرام

حال ممکن است این سوال ایجاد شود که آیا میتوان در استوری ها نیز ویدیوی طولانی منتشر نمود؟

هدف استوری کردن فیلم ها و پست های کوتاه فقط تا 15 ثانیه می باشد.

 

اکنون میخواهیم قبل از اتمام مقاله به شما بگوییم که میتوانید پنل خدمات اینستاگرام را به سادگی از طریق سایت ما خریداری نمایید.

آپلود فیلم بیشتر از یک دقیقه در پست اینستاگرام
شما نمیتوانید یک ویدیوی مثلا 2 دقیقه ای را به صورت یکجا در آن قرار دهید.
اما اگر ویدیوی شما بلند باشد خود اینستاگرام آن را به چند استوری تقسیم بندی کرده و همه قسمت ها را قرار میدهد و افراد میتوانند در استوری های پی در پی به طور کامل ویدیو را مشاهده نمایند. در این بخش به صورت کامل روش گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام را یاد گرفته اید.

آپلود فیلم بیشتر از یک دقیقه در پست اینستاگرام

 

آپلود فیلم بیشتر از یک دقیقه در پست اینستاگرام

اینستاگرام تقریبا چند سالی است که از محتوای ویدیویی پشتیبانی می کند، اما هنوز به اندازه پلتفرم های دیگر نظیر یوتیوب و فیسبوک گزینه های زیادی را در اختیار شما برای فیلم های بلند نمی گذارد. یکی از بزرگ ترین محدودیت ها در محتواهای ویدیوی اینستاگرام، طول و اندازه زمان ویدیو می باشد که بخواهید در پست تان قرار دهید. از آنجایی که هیچ ویدیویی با طول بیش از 60 ثانیه نمی تواند در فید اصلی اینستاگرام شما پست شود، شما برای آپلود ویدیو بیشتر از یک دقیقه در داخل پست اینستاگرام دو گزینه دارید:

گزینه 1: ویدیوی خود را به کلیپ های کوتاه تر برش دهید

گزینه 2: آپلود ویدیو طولانی در اینستاگرام (به طور رسمی به عنوان IGTV شناخته می شود)

Ask us for Free Instagram IGTV Views

نرم افزار نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام

در این قسمت بهترین ابزارها برای گذاشتن ویدیوهای بلند در پست اینستاگرام را خدمت شما معرفی خواهیم نمود.

وقتی شما یک فیلمی را در Story اینستای خود انتشار می دهید، اپ اینستا به صورت خودکار فیلمها را به بخش های 30 ثانیه ای تقسیم بندی می کند، ولی در پست ها متاسفانه اینطور نیست و شما باید از برنامه های مجزا کمک بگیرید. در ادامه نرم افزار گذاشتن ویدئو طولانی در پست اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم.

You don’t know how to Buy Twitter Likes, so don’t miss the opportunity

بخش بندی ویدیوهای اینستاگرام در پست

در این بخش شما برای تقسیم بندی فیلم ها در اینستاگرام باید از یک ویرایشگر ویدیو استفاده نمایید. ادیتورهای زیادی در مارکت اندروید و آی او اس وجود دارند که ما به شما دو ابزار زیر را پیشنهاد می کنیم.

بهترین ابزار قرار دادن ویدیو طولانی در اینستاگرام

بهترین اپلیکیشن ها ساخت فیلم طولانی مدت در اینستا شامل:

برنامه Inshot (اندروید / IOS)

برنامه Video Splitter (اندروید / IOS)

با این ابزارها ابتدا ویدیوهای تان را به صورت یک دقیقه ای بخش بندی می کنید و سپس همه آنها را در قالب یک پست انتشار می دهید. با نرم افزارهای فوق می توانید فیلم طولانی در پست اینستای خود منتشر نمایید.

 

نحوه گذاشتن فیلم کوتاه در پست اینستاگرام

نحوه گذاشتن فیلم کوتاه در پست اینستاگرام

دوران پخش کلیپ های ویدیویی 6 و 15 ثانیه ای در اینستاگرام مدت هاست که گذشته است، اما این بدان معنا نیست که همه ما فقط قادر به اشتراک گذاری فیلم های بلند هستیم. قابلیت آپلود فیلم کوتاه در پست اینستا در حالت معمولی وجود دارد. اینکار به آسانی انجام می گیرد و شما تنها کافیست فیلم مورد نظرتان را در حالت معمولی در پست و استوری تان قرار دهید.

روش ارسال ویدیو بیش از 60 ثانیه در اینستاگرام

روش ارسال ویدیو بیش از 60 ثانیه در اینستاگرام

در حالت معمولی شما می توانید یک ویدیو 60 ثانیه ای یا 1 دقیقه ای را در پست اینستاگرام قرار دهید. در استوری های اینستاگرام، فقط می توانید یک ویدیوی 15 ثانیه ای ضبط یا آپلود کنید. با این حال، می توانید تعداد نامحدودی از ویدیوهای 15 ثانیه ای را پشت سر هم پست یا فیلم برداری کنید تا اساساً یک ویدیوی طولانی ایجاد کنید. اما در پست‌های اینستاگرام، می‌توانید ویدیویی تا 60 ثانیه آپلود کنید. با این حال، می‌توانید با ارسال حداکثر 10 کلیپ 60 ثانیه‌ای در یک پست به صورت اسلایدی قرار دهید. شما در قسمت آی جی تی وی می توانید ویدیوهای 15 دقیقه ای تا 60 دقیقه ای را آپلود نمایید.

سوالات متداول :

سوال اول : آیا گذاشتن فیلم بیشتر از یک دقیقه در پست اینستاگرام ممکن است ؟

پاسخ سوال اول : خیر؛ قبلاً به دلیل وجود یک باگ این امکان وجود داشت؛ اما اینستاگرام در آپدیت‌های اخیر این باگ را برطرف کرده است. ابتدا باید ویدیوها به قسمت‌های یک دقیقه‌ای تقسیم شده و سپس پست شوند.

سوال دوم: قایلیت IGTV SERIES چه امکانی به کاربران می دهد ؟

پاسخ سوال دوم: اینستاگرام اخیرا قابلیتی را به IGTV اضافه کرده است که با استفاده از آن می توانید ویدیوهای خود را دسته بندی کنید تا از این طریق کاربران به دیدن باقی ویدیوهای خود تشویق کنید.

نتیجه گیری:

تیم فالووران از شما بلاگرها و تولید کننده های محتوا درخواست می کند که اگر می خواهید در کار خود موفق شوید، حتما به ساخت ویدئوهای طولانی بپردازید. امروزه IGTV نقش زیادی در تعامل کاربران با صاحبین کسب و کارها و پیج ها دارند. اینستاگرام به ویدیوهای طولانی اهمیت زیادی می دهد و سریعتر شما را در اکسپلور و در معرض بازدید زیاد می گذارد. در آخر هر سوال و مشکلی در این زمینه داشتید حتما آن را با ما مطرح سازید تا بتوانید به تمام مشکلات شما بپردازیم.

میانگین امتیازات ۷ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

15 دیدگاه

  1. سلام من قصد دارم یک ویدئو ی حدود 30 دقیقه ای بارگذاری کنم داخل پیجم.اما ارور میده و نمیشه.یعنی فیلمهای با زمان بیشتر رو نمیشه پست کرد؟ من تو پیج افراد دیگه دیدم پستهایی که تا 60 دقیقه هم بوده.

    1. سلام، وقت‌بخیر؛
      ویدئو های بالای 15 دقیقه برای پیج های خاصی هستش که اونا هم باید به صورت آی جی تی وی انتشار بدهند.

  2. سلام وقتی فیلم رو از گالری اتخاب میکنی و نکست رو میزنی دو تا گزینه میاره، یکی مخصوص یه گزینه به اسم لانگ ویدیو داره و یک گزینه دیگه کدوم رو باید انتخاب کنیم دقیقا؟

    1. سلام، وقت‌بخیر؛
      همانطور که در مقاله هم اشاره کردیم برای گذاشتن ویدئو های بالای یک دقیقه باید از بخش لانگ ویدئو استفاده کنید.

      1. سلام ممنونم از سایت خوبتون میخواستم بپرسم ویدیو های بالای ۱۵ دقیقه رو چطوری می‌توان پست کرد تا از یک ساعت تا سه ساعت باشه ممنون میشم کمکم کنید

        1. برای ویدیوهای طولانی فقط راه حل igtv هستش. اگه اکانت شما فعالو فالورهاتون زیاد باشه ویدیو 1 ساعته میتونید بذارید. برای اکانت های کوچیک همون تا ده دقیقه است.

  3. سلام و خسته نباشید من الان چند روز ی هست اینستاگرام از فالو کردن محرومم کرده بعدشم هشتگ های زیر پستم اصلا کار نمیکنه بازدید پیجمم اومده پایین دلیلش چیه؟

  4. سلام من ی پیج دارم هر شب حدود ساعت ۱۱ بلاک میشه و شب بعد مدت یک ساعت آزاد میشه و دوباره بلاک میشه و تو متن اخطار انستا تاریخ روز بعد رو میده ک تا روز فلان بلاکید .چکار کنم؟ دلیلش چیه؟

    1. این محدودیت اینستاگرامه. برای پیج های کوچیک زیر 15 دقیقه. برای پیج های بزرگتر و یا حتی تجاری بزرگ تا 60 دقیقه امکان پذیره

  5. سلام. من می خوام یک فیلم هشت دقیقه ای رو ب صورت igtv داخل پیجم قرار بدم. پیج من فالوورهای زیادی داره و مشکل من از این جهت حل شدس… فیلم های من سایزشون یک در یکه اما موقی ک از گالری فیلم رو انتخاب میکنم, کلا ب صورت نه در شانزده نشون میده و حتی بعد از قرار دادنش ب صورت igtv داخل پیجم، بازهم نه در اشنزده هست…. اگر راه حلی برای مشکلم دارید واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید

  6. سلام من تازه ی پیج راه انداختم ک قصد دارم سریال نمایش خانگی بزارم اما هرکاری میکنم نمیتونم پست های ۴۰ دیقه ای بزارم چیکار باید کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا