تلگرام

تلگرام ادز چیست و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

تلگرام ادز چیست؟ چه کاربردی دارد؟ این پیام‌رسان با داشتن پایگاه کاربری متنوع و دسترسی جهانی، کانالی جذاب برای گسترش دسترسی و ارتباط با مخاطبان جدید است. آگهی‌های تبلیغاتی در کانال‌های عمومی بزرگ ظاهر می‌شوند و مستقیما پیام شما را به مخاطبان هدف منتقل می‌کنند.

در این راهنمای جامع، اصول تبلیغات در تلگرام، نحوه استفاده از تلگرام ادز و پرداخت هزینه تبلیغات و استراتژی‌هایی برای به حداکثر رساندن تعامل و آینده تبلیغات در این پلتفرم پویا را بررسی خواهیم کرد.

تلگرام ادز چیست؟

تلگرام ادز فرصتی را در اختیار همه کانال‌های واجد شرایط برای اجرای تبلیغات در سایر کانال‌های تلگرامی قرار داده است. شما با پرداخت هزینه می‌توانید تبلیغات خود را در هر کانالی حتی کانال رقبا، در حوزه‌های مختلف نمایش دهید و به مخاطبان آن کانال‌ها دسترسی پیدا کنید. استفاده از تلگرام ادز بسیار ساده است و تنها چالش برای ما ایرانیان پرداخت هزینه آنست که در این مقاله راهکارهای کاربردی برای آن بیان می‌شود.

شرایط کانال‌ها برای اجرای تلگرام ادز چیست؟

پلتفرم Telegram Ads ابزاری برای ایجاد آگهی‌های تبلیغاتی در کانال‌های عمومی با بیش از ۱۰۰۰ مشترک است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به‌راحتی تبلیغات و بودجه خود را مدیریت کنید، مکان نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشید.

نحوه استفاده از تلگرام ادز

ابتدا وارد پلتفرم Telegram Ads شوید.

ورود به سیستم تلگرام ادز

ورود به سیستم

برای شروع ایجاد تبلیغات در پلتفرم، ابتدا باید وارد آن شوید. برای این کار باید یک حساب تلگرام داشته باشید. اگر هنوز حساب کاربری ندارید، می‌توانید به‌راحتی برنامه را دانلود کرده و ثبت‌نام کنید. سپس شماره تلفن حساب را در صفحه ورود وارد کنید، پس از آن بلافاصله یک پیام در اکانت تلگرام برای تایید ورود خود به پلتفرم دریافت می‌کنید.

انتخاب یک حساب کاربری

هنگامی‌که در پلتفرم وارد شدید، می‌توانید گزینه حساب شخصی (Personal Account) یا ایجاد سازمان (Creating an Organization) را انتخاب کنید.

انتخاب یک حساب کاربری برای ورود به تلگرام ادز

سازمان‌ها حول محور گروه‌ها و کانال‌های تلگرام ساخته شده‌اند. انتخاب گزینه سازمان، گروه یا کانال شما را به‌عنوان یک سازمان ایجاد می‌کند و به همه ادمین‌های آن‌ها توانایی مدیریت تبلیغات ایجاد شده توسط سازمان را می‌دهد. فقط مالک (owner) گروه یا کانال مجاز به ایجاد سازمانی برای آن است.

پلتفرم تبلیغات تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور همزمان به چندین سازمان و همچنین حساب تبلیغاتی شخصی خود وارد شوید. برای جابجایی بین حساب‌ها، کافی است روی نام خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه «Switch to…» را از منو انتخاب کنید.

پس از ورود به سیستم، می‌توانید روی ایجاد آگهی جدید (Create a new Ad) کلیک کنید تا شروع به طراحی یک آگهی تبلیغاتی کنید یا مدیریت بودجه (Manage Budget) را برای افزودن وجوه به حساب خود انتخاب نمایید.

ایجاد آگهی جدید در پلتفرم تلگرام ادز

نحوه ایجاد آگهی در تلگرام ادز

برای شروع ساخت آگهی خود روی «Create a new Ad» کلیک کنید. پس از آن با صفحه زیر رو به رو می‌شوید که باید فیلدهای خالی را پر نمایید.

ایجاد آگهی تبلیغ در تلگرام ادز

در Telegram Ads تنها می‌توانید متن آگهی و لینک خود را بگذارید و امکان نمایش فیلم، عکس یا حتی لینک سایر سایت‌ها را ندارید. در ادامه ساختار این صفحه را بررسی می‌کنیم.

  • Ad title: اولین فیلدی که باید آن را پر کنید، Ad title یا همان عنوان/نام آگهی است. این نام در جایی نمایش داده نمی‌شود. بیشتر برای پیگیری آمار تبلیغ برای خودتان کاربرد دارد.
  • Ad Text: بخش بعدی که مهم‌ترین بخش تبلیغات به شمار می‌رود، Ad Text یا متن آگهی است. این متن می‌تواند حداکثر ۱۶۰ کاراکتر باشد. بهتر است این متن شامل یک قلاب برای جذب مخاطب و یک کال تو اکشن باشد.
  • URL you want to promote: در این قسمت شما باید لینک دلخواه خود را وارد کنید. همه لینک‌های موجود در قسمت Text و URL باید با فرمت me/link باشند یا به یک کانال، پست یا ربات در تلگرام لینک داده شوند. لینک به سایت‌های خارجی مجاز نیست. بسته به هدف تبلیغ خود می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. هنگامی‌که با هدف افزایش ممبر به یک کانال لینک می‌دهید گزینه View Channel برای کاربران در کنار آن‌ها نمایش داده می‌شود.
  • Initial Status: مدت زمانی طول می‌کشد تا تلگرام تایید کند که تبلیغ شما با قوانین آن مغایر نیست. گزینه Active مشخص می‌کند که آیا بلافاصله پس از تایید تلگرام، آگهی شما نمایش داده شود یا On Hold یعنی منتظر فعال‌سازی توسط شما بماند. در مورد اول شما می‌توانید فقط تاریخ پایان تبلیغ (set end date) و در گزینه On Hold می‌توانید تاریخ پایان و شروع آگهی (set start date) را تعیین کنید.

تغییر زمان آگهی در تلگرام ادز

با توجه به اینکه ممکن است هنگامی‌که تلگرام تبلیغ شما را تایید کند، برای نمایش آگهی زمان مناسبی نباشد پیشنهاد ما گزینه On Hold است.

  • Target specifics channels: در این فیلد نام کانال‌هایی را که می‌خواهید تبلیغتان در آن‌ها نمایش داده شود تایپ کنید. اگر در چندین کانال به‌طور همزمان تبلیغ کنید، متاسفانه تلگرام آمار دقیق و تجزیه شده‌ای از میزان کلیک‌ها و مخاطبانی که از هر کانال سابسکرایب کانال شما شده‌اند را ارائه نمی‌دهد.
  • CPM in Ton: این بخش مربوط به بودجه شما است. CPM به معنای تعیین مبلغی است که به ازای هر هزار نمایش به تلگرام پرداخت می‌کنید. مبلغ را در این فیلد وارد کنید. از آنجایی‌که در حال حاضر رقابت در تبلیغات تلگرام پایین است می‌توانید با همان مبلغ ۰.۱ Toncoin شروع کنید.
  • Daily views limit per user: در این بخش مشخص می‌کنید که هر کاربر تبلیغ شما را چند بار در روز مشاهده کند. برای مثال اگر شما در اینجا محدودیت یک بار در روز را برای هر کاربر مشخص کنید و تبلیغ خود را در چندین کانال نمایش دهید، کاربران این تبلیغ را تنها در یک کانال در روز مشاهده می‌کنند.
  • Initial budget in Ton: میزان بودجه کل تبلیغ را در این قسمت وارد نمایید.
  • Daily budget in Ton: این فیلد مربوط به حداکثر بودجه‌ای است که می‌خواهید در هر روز خرج شود.

نحوه پرداخت هزینه تبلیغات تلگرام ادز 

نحوه پرداخت هزینه تبلیغات تلگرام ادز

پرداخت هزینه تلگرام ادز با رمزارز مختص خود تلگرام یعنی Toncoin امکان‌پذیر است.

هنگامی‌که متن پیام تبلیغات خود را تکمیل کردید، می‌توانید یک CPM برای تبلیغ تعیین کنید که قیمت هزار بازدید از تبلیغ شماست. حداقل CPM برای یک پیام تبلیغی ۰.۱ Toncoin است. بودجه تبلیغاتی شما مقدار سرمایه‌ای است که می‌خواهید برای آگهی خاص خرج کنید. آگهی شما تا زمانی که بودجه تعیین شده تمام شود نمایش داده می‌شود.

شما به بودجه کل حداقل ۲۰ Toncoin نیاز دارید تا بتوانید تبلیغات تلگرام را انجام دهید. البته بهتر است ۲۱ Toncoin خریداری کنید که با کم شدن کارمزد از آن همچنان قادر به اجرای تبلیغات باشید.

برای افزایش بودجه آگهی، آن را باز کنید یا درست از صفحه اصلی خود روی قسمت «Current Budget» کلیک کنید. به‌علاوه می‌توانید CPM را از فیلد «CPM» به بالاتر یا پایین‌تر تغییر دهید. همچنین بودجه را می‌توانید از تب «Budget» نیز افزایش داد. این برگه همچنین حاوی تاریخچه تراکنش‌های آگهی است که هزینه‌های آگهی و همچنین هرگونه افزایش بودجه – از جمله میزان و زمان افزایش – را نشان می‌دهد.

کاهش بودجه آگهی پس از ارسال امکان‌پذیر نیست. در این مورد، بهتر است از «ایجاد آگهی مشابه» استفاده کنید و یک آگهی جدید با بودجه کمتر ارسال کنید. پیش از اجرای تبلیغ جدید، تبلیغ قبلی را متوقف و حذف کنید تا وجوه باقیمانده به بودجه کلی شما بازگردانده شود. در این صورت برای حذف آگهی قبلی روی «Delete Ad» ضربه بزنید.

برای شروع تبلیغات و خرید ۲۰ Toncoin به مبلغ زیادی (حدود ۶ میلیون در حال حاضر) نیاز دارید که البته پروسه پرداخت ارزی از داخل ایران کار را دشوار می‌کند. بنابراین می‌توانید از سرویس تلگرام ادز فالووران استفاده کنید تا هم هزینه تبلیغات خود را کاهش دهید و هم با پرداخت ریالی کار خود را راحت‌تر کنید.

برای خرید تلگرام ادز کلیک کنید.

سایر ویژگی‌های تلگرام ادز چیست؟

بیایید سایر ویژگی‌های پلتفرم تبلیغاتی تلگرام را بررسی کنیم.

ایجاد آگهی مشابه

توجه داشته باشید که وقتی تبلیغ شما ایجاد شد، پارامترهای هدف‌گذاری شده آن را نمی‌توانید تغییر دهید. اما همیشه می‌توانید از گزینه «Create similar ad» برای ایجاد سریع آگهی جدید با همان پارامترها استفاده کنید و هر چیزی را که می‌خواهید تغییر دهید. این گزینه یک الگوی جدید با همان محتوا را باز می‌کند تا بتوانید به‌سرعت یک نسخه جدید از آگهی قبلی بسازید.

برای دسترسی به گزینه «Create similar ad» باید هر یک از تبلیغات موجود خود را باز کنید و این لینک را می‌توانید در کنار نام آن برای ایجاد یک تبلیغ جدید با متن و پارامترهای مشابه بیابید. اگر می‌خواهید چندین آگهی با پارامترهای هدف کمی متفاوت ایجاد کنید، پارامترهای هدف را در تبلیغی که ایجاد کرده‌اید تغییر دهید یا بودجه یک تبلیغ را کاهش دهید، این ویژگی می‌تواند مفید باشد.

ایجاد آگهی مشابه در تلگرام ادز

افزایش موجودی

اگر برای اولین بار است که در تلگرام ادز، تبلیغ ایجاد می‌کنید، ممکن است هنوز پولی در حساب خود نداشته باشید. وقتی می‌خواهید تبلیغ خود را ایجاد کنید، ممکن است پیام «Your balance is too low» یا همان موجودی شما خیلی کم است را در قسمت بودجه ببینید. برای افزایش موجودی در حساب خود روی «Add Funds» کلیک کنید.

اگر بودجه کافی برای تبلیغات در حساب شما وجود نداشته باشد، آگهی به‌عنوان پیش‌نویس ذخیره می‌شود تا بتوانید بعدا به‌راحتی آن را منتشر کنید. همچنین می‌توانید با باز کردن صفحه مدیریت بودجه و کلیک کردن روی افزودن وجوه، به صفحه پرداخت دسترسی پیدا کنید.

اطلاعات آگهی

برای ایجاد تغییرات در محتوا و CPM، افزایش بودجه یا مشاهده آمار، روی هر یک از تبلیغات خود در صفحه اصلی کلیک کنید. عنوان، متن و URL آگهی خود را می‌توانید در هر زمانی به‌روزرسانی کنید (اما نه پارامترهای هدف‌گیری آن). برای مشاهده پیش‌نمایش متن آگهی خود در کانال، روی «Preview Ad» کلیک کنید.

مطالعه مقاله آموزش ساخت دکمه شیشه ای برای پست‌های تلگرام را پیشنهاد می‌کنیم.

معنی وضعیتهای مختلف تبلیغات تلگرام ادز چیست؟

پس از ارسال آگهی، آن را در صفحه اصلی حساب خود مشاهده خواهید کرد. یک آگهی می‌تواند دارای وضعیت‌های زیر باشد:

  • وضعیت Stopped: این وضعیت پیش‌فرض برای همه تبلیغات جدید بدون بودجه است. این وضعیت همچنین زمانی نشان داده می‌شود که بودجه آگهی تمام شده باشد.
  • وضعیت In Review: محتوای تبلیغات در حال بررسی است. تیم تلگرام در حال حاضر محتوای آگهی را قبل از نمایش در کانال‌ها بررسی می‌کند. این بررسی ممکن است از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد.
  • وضعیت Declined: در چنین شرایطی تبلیغ شما باید قبل از اینکه پخش شود تغییر کند. برای مشاهده توضیحات و دستورالعمل‌های لازم، آگهی خود را باز کنید.
  • وضعیت Active: تبلیغ شما فعال است و متن‌ آگهی با توجه به پارامترهای شما در تلگرام ظاهر می‌شوند.
  • وضعیت On Hold: شما تبلیغ را موقتا متوقف کرده‌اید، اما هر زمان که بخواهید، آماده است تا دوباره فعال شود.

آمار تبلیغات در تلگرام ادز

آمار تبلیغات در تلگرام ادز

برگه «Statistics» یک نمای کلی از تبلیغات شما، مانند تاریخ ایجاد، CPM، بودجه و بازدیدهای کلی دارد. به‌علاوه نمودار دقیقی را مشاهده خواهید کرد که بازدیدهای آگهی شما و تعداد دفعاتی که کاربر پس از مشاهده تبلیغ به کانال شما پیوسته یا ربات را راه‌اندازی کرده است را نشان می‌دهد که می‌تواند در دسته‌بندی‌های چند دقیقه‌ای یا چند روزه نمایش داده شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله راه های کسب درآمد از تلگرام را مطالعه کنید.

چگونه مانع نمایش تبلیغات تلگرام ادز در کانال خود شویم؟

تنها کانال‌هایی که دارای لول ۵۰ هستند می‌توانند نمایش تبلیغات تلگرام در کانال خود را متوقف کنند. رسیدن به لول ۵۰ در تلگرام بسیار دشوار است.

برای افزایش هر یک لول در تلگرام باید ۵۰ اکانت تلگرام پرمیوم کانال شما را بوست (boost) کنند که به‌صورت طبیعی راهی طولانی و زمان‌بر است.

شما می‌توانید برای افزایش لول کانال تلگرام خود بوست تلگرام خریداری کنید. خرید بوست کانال تلگرام علاوه‌بر افزاایش لول کانال، به شما امکان قرار دادن استوری در تلگرام را می‌دهد. می‌توانید این سرویس را از سایت معتبر فالووران تهیه کنید تا در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه، از خدمات پشتیبانی آن بهره‌مند شوید.

آنچه در تلگرام ادز بررسی کردیم

اگر از خود می‌پرسید تلگرام ادز چیست و آیا برای کسب‌وکار من مناسب است؟ باید بگوییم تبلیغات در تلگرام به کسب‌و‌کارها و برندها فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط با مخاطبان هدف خود در یک محیط بسیار جذاب و تعاملی ارائه می‌دهد. تبلیغات تلگرامی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تبلیغ برند شما، گسترش دامنه دسترسی شما و به دست آوردن نتایج معنادار باشد.

با تعیین اهداف روشن، درک مخاطبان هدف خود، استفاده از کانال‌ها و گروه‌های تلگرام، ایجاد تبلیغات جذاب، اجرای تبلیغات هدفمند، نظارت و بهینه‌سازی کمپین‌های خود و استفاده از چت‌بات‌ها، می‌توانید اثربخشی تلاش‌های تبلیغاتی تلگرام خود را به حداکثر برسانید. با ویژگی‌های پلتفرم در حال تحول سازگار شوید و استراتژی های خود را برای دستیابی به موفقیت بلندمدت به‌طور مداوم بهبود دهید.

برای تبلیغات موثر در تلگرام، مطمئن شوید که پیام‌های واضح و تاثیرگذار با فراخوان به اقدام قانع‌کننده ایجاد کنید و در عین حال ثبات برند را حفظ کنید. محتوای خود را متناسب با مخاطبان کانال تنظیم کنید و تست‌های A/B را با فرمت‌های تبلیغاتی مختلف اجرا کنید و داده‌های عملکرد را برای بهترین نتایج تجزیه‌و‌تحلیل کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا