اینستاگرام

21 روش افزایش لایک در اینستاگرام به صورت رایگان

لایک‌ها یکی از معیارهای سنجش موفقیت در اینستاگرام هستند. تعداد لایک‌های یک پست یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تشخیص عملکرد شماست. اما آن‌ها چقدر مهم هستند؟ روش های افزایش لایک در اینستاگرام کدامند؟ آیا لایک‌های پنهان هنوز هم حساب می‌شوند؟ آیا باید لایک اینستاگرام بخرید؟

در این مقاله به‌طور جامع به این موضوع می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که چگونه در اینستاگرام لایک جمع کنیم.

چگونه لایک پست اینستاگرام را افزایش دهیم؟

حضور شما در شبکه‌های اجتماعی یکی از اولین برداشت‌هایی است که مردم از کسب‌و‌کار شما دارند. بنابراین اگر تعداد لایک‌های پست‌های شما کم باشد مشتریان تصور می‌کنند کسب‌وکار شما بی‌رونق است! حتی اگر تعداد لایک‌های پست‌های خود را برای سایر کاربران مخفی کنید، تعداد لایک‌ها همچنان برای الگوریتم اینستاگرام و میزان تعامل و رشد پیج اهمیت دارند.

برای فهمیدن چگونگی مشاهده پست های لایک شده در اینستاگرام کلیک کنید.

بنابراین بیایید به روش های افزایش لایک در اینستاگرام بپردازیم تا به رشد کسب‌و‌کار خود کمک کنید.

۱. تولید محتوای باکیفیت

صرف نظر از حوزه کاری یا جایگاه شما، محتوایی که رضایت کاربران را جلب کند تقریبا همیشه عملکرد خوبی در اینستاگرام دارد. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مواردی از برندتان را به اشتراک بگذارید که تماشای آن‌ها لذت‌بخش است.

اگر از اینستاگرام خود برای تجارت استفاده می‌کنید، بیشتر پست‌های شما پس‌زمینه بازاریابی دارند. اما خوب است که هر چند وقت یک‌بار همه‌چیز را تغییر دهید تا فید شما فقط محتواهایی از تبلیغات برای برند شما نباشد. به پست‌ها مانند خدماتی فکر کنید که به فالووران خود ارائه می‌دهید: چه تخصصی می‌توانید ارائه کنید که زندگی آن‌ها را آسان‌تر کند؟ ارسال اطلاعات رایگان و مفید راهی عالی برای دریافت لایک بیشتر و مهم‌تر از آن، راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم است.

خلاق باشید. گاهی اوقات، گرفتن لایک به‌سادگی ارائه یک ایده منحصر به‌فرد یا هوشمندانه است. به‌علاوه کمی شوخ‌طبعی در رسانه‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و همچنین تصویر جامع‌تری از برند شما ایجاد می‌کند.

تولید محتوای باکیفیت برای افزایش لایک پست های اینستاگرام

۲. استفاده از هشتگ‌ها برای افزایش لایک در اینستاگرام

استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا پست‌هایتان بیشتر دیده شود و در نتیجه به لایک‌های بیشتر منجر می‌شود. هنگامی‌که از یک هشتگ استفاده می‌کنید، پست شما در صفحه مربوط به آن هشتگ ظاهر می‌شود. این باعث می‌شود افراد راحت‌تر شما را پیدا کرده و محتوای شما را لایک کنند.

اینستاگرام اجازه می‌دهد در هر پست حداکثر از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کند که از ۳ تا ۵ هشتگ در هر پست استفاده کنید، اما کارشناسان رسانه‌های اجتماعی توصیه می‌کنند تا حد امکان از هشتگ‌ها استفاده نمایید. با این حال، درک این نکته ضروری است که استفاده از هشتگ‌های نامربوط به شما کمکی نمی‌کند. باید به هشتگ‌هایی که مستقیما به پست شما مرتبط هستند پایبند باشید.

مطالعه مقاله چگونه متوجه هشتگ های ممنوعه در اینستاگرام شویم؟ می‌تواند برای شما مفید باشد.

۳. استفاده از فراخوان به عمل (CTAها)

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پست‌هایی که عبارت «لایک» را در کپشن دارند، ۸۹ درصد لایک‌های بیشتری دریافت کرده‌اند و پست‌های دارای «کامنت» نیز نظرات بیشتری را می‌گیرند! این به این معنا نیست که شما در کپشن فقط باید بگوید «لایک کنید، نظر دهید». درعوض، از کپشن خود به‌عنوان یک فراخوان برای اقداماتی مانند لایک، کامنت، تگ کردن و به اشتراک‌گذاری استفاده کنید.

یک کپشن ترغیب‌کننده بنویسید و سپس مثلا در زیر آن، یک خط جدید مانند «موارد دلخواه خود را کامنت کنید.» اضافه کنید.

استفاده از فراخوان به عمل (CTAها) برای افزایش لایک پست اینستاگرام

۴. ارسال عکس با کیفیت بالا

بدیهی است که یکی از اساسی‌ترین راه‌هایی که می‌توانید لایک‌های بیشتری در پست‌های خود به دست آورید، انتشار عکس‌های خوب است. این اغلب اولین چیزیست که یک مشتری از کسب‌و‌کار شما می‌بیند، بنابراین باید با عکس‌های خود تأثیر خوبی بگذارید.

تصاویری با کیفیت بالا، ترکیب‌بندی خوب و جذاب پست کنید که تا حد امکان قابل اشتراک‌گذاری باشند. کیفیت بالا فقط به وضوح اشاره نمی‌کند. به محتوا هم مربوط می‌شود. محتواهایی را پست کنید که:

  • مفید
  • آموزنده
  • و سرگرم‌کننده

باشند.

۵. بهره‌گیری از رنگ‌های مناسب اینستاگرام

آیا می‌دانستید رنگ‌های خاص در اینستاگرام بهتر عمل می‌کنند؟ عکس‌های با رنگ‌های خاکستری، آبی و سبز بیشترین تعامل را در اینستاگرام دارند. به‌طور کلی استفاده از تصاویر آبی‌تر به شما کمک می‌کند تا لایک بیشتری در اینستاگرام داشته باشید. امتحان کنید!

اما توجه داشته باشید که کیفیت عکس از رنگ آن حتی مهم‌تر است. حتی اگر طیف رنگی یک تصویر چندان هنری نباشد، همیشه باید تصویری را که وضوح و کیفیت بهتری دارد انتخاب کنید.

می‌توانید برای استفاده از افکت‌ها مقاله معرفی 6 افکت برتر اینستاگرام و بررس ویژگی آنها را بخوانید.

۶. خرید لایک اینستاگرام

خرید لایک یکی از سریع‌ترین و بهترین روش ها برای افزایش لایک در اینستاگرام است. زمانی‌که چند پست شما تعامل خوبی (که شامل لایک نیز می‌شود) دریافت می‌کند، اینستاگرام محتواهای پیج شما را جذاب تلقی می‌کند و آن‌ها را به مخاطبان بیشتری نشان می‌دهد. بنابراین همه پست‌های شما بیشتر دیده می‌شوتد و در نتیجه تعامل بیشتری با آن‌ها می‌شود.

پست‌های با لایک‌های زیاد در صفحات هشتگ اینستاگرام و اکسپلور رتبه بالاتری دارند، که به این معنی است که افراد بیشتری آن‌ها را خواهند دید.

البته مهم است که لایک اینستاگرام را از هر سایتی نخرید زیرا این لایک‌ها باید به‌صورت اصولی به پست‌ها اضافه شوند. برترین سایت خرید لایک فالووران است که سابقه زیادی در ارائه این خدمات دارد و دارای پشتیبانی آنلاین است. همچنین برای خرید لایک از این سایت نیازی به ارائه پسوود اکانت خود ندارید.

برای شروع می‌توانید لایک رایگان اینستاگرام فالووران را سفارش دهید و آن را امتحان کنید.

خرید لایک اینستاگرام برای افزایش لایک پست ها

۷. انتشار پست در زمان‌های مناسب از روش های افزایش لایک اینستاگرام

پست‌ها بسته به زمانی از روز که آن‌ها را ارسال می‌کنید، نتایج متفاوتی را دریافت می‌کنند. اگر پست خود را در زمانی که فالوورهای شما آنلاین هستند منتشر کنید، لایک بیشتری دریافت خواهید کرد. می‌توانید از ابزاری مانند Hootsuite استفاده کنید تا مطمئن شوید که در زمانی‌که کاربران بیشتری آنلاین هستند برای مخاطبان خود پست می‌گذارید.

شاید شما اطلاعات متناقض زیادی را در مورد بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مشاهده کرده باشید. دلیل این تناقض این است که این اطلاعات در مورد مخاطبان متفاوتی است! برای اینکه بفهمید چه زمانی برای شما بهتر است، به تجزیه‌و‌تحلیل و آمار پست‌های خود نگاه کنید تا ببینید چه زمانی تعداد لایک‌های بیشتری دریافت می‌کنید، سپس در آن زمان‌ها پست‌های خود را منتشر کنید!

۸. نوشتن کپشن‌های جذاب

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است، اما همچنان به یک استراتژی خوب برای استفاده از کلمات نیاز دارد (خواندن متن برای الگوریتم بسیار آسان‌تر از تصاویر است). زمانی را برای نوشتن کپشن‌های متفکرانه اختصاص دهید و با کپشن به مخاطبان خود اطلاعات بیشتری در مورد پست خود بدهید. کاربران اینستاگرام کپشن‌های مفیدی را که اطلاعات جامعی می‌دهد دوست دارند.

مطالعه مقاله نحوه کپی کردن کپشن اینستاگرام توصیه می‌شود.

نوشتن کپشن‌های جذاب یکی از روش‌های افزایش لایک پست های اینستاگرام

۹. انتشار مداوم و مرتب پست‌ها

چند بار در هفته در اینستاگرام پست می‌گذارید؟ بسیاری از کسب‌و‌کارها متوجه نیستند که به اندازه کافی پست منتشر نمی‌کنند. شما باید آنقدر پست ارسال کنید که فالووران شما به‌طور مداوم به محتوای شما نگاه کنند. هرچه بیشتر محتوای شما را ببینند، احتمال لایک و مشارکت آن‌ها بیشتر است.

اما باید چند پست در روز منتشر کنید؟ به‌طور کلی، شما باید روزی یک بار در اینستاگرام پست بگذارید. می‌توانید تعداد بیشتری پست منتشر کنید، اما هرگز نباید از ۳ بار در روز تجاوز کند. از طرفی هم باید حداقل یک پست در روز را بگذارید!

۱۰. تگ کردن کاربران مرتبط

وقتی سایر کاربران را در پست‌های اینستاگرام خود تگ می‌کنید، برای آن کاربران یک نوتیفیکیشن ارسال می‌شود و نه تنها کاربران تگ شده معمولا پست را لایک می‌کند، بلکه احتمالا آن را به اشتراک نیز می‌گذارد. دیده شدن بیشتر به دریافت لایک‌های بیشتر منجر می‌شود.

می‌توانید مقاله آموزش منشن کردن افراد در استوری های اینستاگرام را مطالعه کنید.

تگ کردن کاربران مرتبط برای افزایش لایک پست های اینستاگرام

۱۱. همکاری با اینفلوئنسرها از روش های افزایش لایک در اینستاگرام

آیا اینفلوئنسران صنعت خود را می‌شناسید؟ اینفلوئنسرها نرخ تعامل فوق‌العاده بالایی دارند. تقریباً ۴ درصد از فالووران میکرو‌اینفلوئنسرها به‌طور منظم با محتوای آن‌ها تعامل می‌کنند. بنابراین اگر بتوانید با یک میکرو اینفلوئنسر برای تبلیغ صفحه خود کار کنید، تقریبا به‌طور قطع شاهد افزایش لایک و فالوور خواهید بود.

برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟ را مطالعه کنید.

۱۲. ایجاد ویدئو در اینستاگرام

با انتشار ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام، می‌توانید توجه مخاطبان را به خود جلب کنید و زمان تعامل آن‌ها با محتوای خود را افزایش دهید. به همین دلیل است که ویدیوها به‌سرعت در اینستاگرام رشد می‌کنند و نتایج خوبی می‌گیرند. هنگامی‌که می‌خواهید ویدیوها را به استراتژی اینستاگرام خود بگذارید، حتما این نکات را در نظر بگیرید:

  • ویدیوها باید کوتاه و جالب باشند. مردم تمایلی به تماشای فیلم طولانی ندارند.
  • توجه کنید که حتما دارای کیفیت خوبی باشند.
  • بهتر است ویدئوها به تجربه فالوورهای شما نکته‌ای را اضافه کنند.

ایجاد ویدئو در اینستاگرام یکی از راه‌های افزایش لایک پست ها

۱۳. ساخت ریلز اینستاگرام

امروزه یکی دیگر از روش های افزایش لایک در اینستاگرام ساخت ریلز است. سعی کنید ریلزهای اینستاگرام را با استفاده از ویژگی‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، بسازید. این ریلز‌ها به‌سرعت در پلتفرم منتشر می‌شوند و نرخ تعامل بالاتری نسبت به پست‌های ثابت دارند.

۱۴. ارتباط و تعامل با فالوورها عامل افزایش لایک در اینستاگرام

اگر می‌خواهید فالوورها با پست‌های شما تعامل کنند، باید با آن‌ها تعامل کنید. به رسانه‌های اجتماعی تنها به‌عنوان پلت‌فرمی برای معرفی نام کسب‌و‌کارتان فکر نکنید. در عوض، از آن به‌عنوان یک پلت‌فرم برای ایجاد روابط با مشتریان و فالووران خود استفاده کنید.

تعامل با فالوورها برای کاربران مختلف می‌تواند به سه روش زیر باشد:

  • پست‌های تعاملی
  • پاسخگویی به نظرات
  • هایلایت کردن پست‌های مشتری

اگر فالووران شما احساس کنند که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، احتمالا اینکه پست‌های شما را لایک کرده و دوستان خود را تگ کنند، افزایش می‌یابد.

ارتباط و تعامل با فالوورها از روش های افزایش لایک در اینستاگرام

۱۵. برگزاری مسابقه و اهدای هدیه

مردم دوست دارند چیزهای رایگان دریافت کنند! یکی از روش های عالی برای افزایش لایک و فالوور در اینستاگرام این است که به فالووران فرصت دهید تا با اقدامات رایگان یک هدیه دریافت کنند. راه‌های مختلفی برای برگزاری یک مسابقه وجود دارد، از جمله:

  • از آن‌ها بخواهید یک پست را لایک کنند.
  • حساب شما را در یک پست تگ نمایند.
  • از آن‌ها بخواهید دوستان خود را زیر پست شما تگ کنند.
  • کامنت بگذارند.
  • و …

در پایان مسابقه به‌صورت تصادفی یک برنده یا برنده‌ها را انتخاب کنید. خوب است که تصویر برنده را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید تا بدانند که شما واقعا به حرف خود عمل کردید. این هدایا همیشه لایک‌ها و فالوورهای جدید زیادی به همراه دارند، بنابراین راهی عالی برای رشد صفحه شما هستند.

ممکن است به مطالعه مقاله بهترین روش قرعه کشی اینستاگرام چیست؟ علاقه‌مند باشید.

۱۶.  دنبال کردن ترندهای آنلاین

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای به دست آوردن لایک‌های بیشتر انجام دهید این است که مطمئن شوید در جریان آخرین ترندهای بازار خود هستید. پست‌های شما باید منعکس‌کننده ترندهای فعلی صنعت شما باشد. ۲ راه خوب برای یافتن ترندهای آنلاین وجود دارد:

  • اینفلوئنسرها را دنبال کنید.
  • از Google Trends استفاده کنید.

اینفلوئنسرها می‌دانند چه چیزی برای فالوورهای شما مهم است، بنابراین حتما بدانید که محبوب‌ترین اینفلوئنسرها در حوزه کاری شما چه پست‌هایی می‌گذارند. به‌علاوه همانطور که اشاره کردیم Google Trends یک ابزار عالی برای تحقیق کلمات کلیدی و برای کشف ترندهای فعلی است.

دنبال کردن ترندهای آنلاین عامل افزایش لایک پست های اینستاگرام

۱۷. استفاده از استوری های تعاملی

استوری اینستاگرام این فرصت را به شما می‌دهد که دنبال‌کنندگان خود را در جریان اتفاقات روز قرار دهید. این امر باعث ایجاد علاقه به پروفایل شما می‌شود که منجر به لایک‌ها و فالوورهای بیشتر در اینستاگرام می‌شود. استوری‌ها همچنین به شما این فرصت را می‌دهند که زمان بیشتری در مقابل چشمان فالووران قرار بگیرید. سعی کنید استوری خود را در اینستاگرام فعال و به‌روز نگه دارید تا لایک بیشتری دریافت کنید!

مطالعه مقاله هر آنچه باید در مورد تنظیمات استوری اینستاگرام بدانید! را پیشنهاد می‌کنیم.

۱۸. لینک دادن به اینستاگرام در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی دیگر

هر یک از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما باید فالوورهایتان را به سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی شما سوق دهد. به‌عنوان مثال، شما باید از فیس‌بوک و توییتر خود به‌عنوان ابزاری برای ارجاع به اینستاگرام استفاده کنید. اینستاگرام و توییتر شما باید ابزار ارجاع فیسبوک باشند و غیره. یکی از راه‌های عالی برای انجام این کار استفاده از بیو یا صفحه «درباره من» برای پیوند به رسانه‌های اجتماعی دیگر است.

وب‌سایت شما همچنین باید مردم را به سمت رسانه‌های اجتماعی شما سوق دهد. وادار کردن مردم به دنبال کردن شما در رسانه‌های اجتماعی، یک رابطه طولانی مدت با آن‌ها را آغاز می‌کند. به‌عبارت دیگر، این شانس را افزایش می‌دهد که آن‌ها در آینده به وب‌سایت شما برگردند.

لینک دادن به اینستاگرام در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی دیگر از راه‌های افزایش لایک پست ها

۱۹. برخورد مناسب با افراد منتقد

آیا در پست‌های اینستاگرام خود کامنت‌های بدی دریافت می‌کنید؟ با آن‌ها چه باید کرد؟ آیا باید آن‌ها را نادیده بگیریم؟ یا بلاکشان کنیم؟ افراد منتقد فرصتی عالی برای نشان دادن شخصیت کسب‌و‌کار شما هستند!

می‌توانید از این فرصت برای نشان دادن عطوفت و انعطاف‌پذیری خود استفاده کنید که مردم اغلب تحت تأثیر قرار می‌گیرند. هرچه بیشتر در نظرات انعطاف نشان دهید، افراد بیشتری به تجارت شما احترام می‌گذارند. احترام اغلب منجر به تعامل بیشتر می‌شود. بنابراین این شرایط نه تنها یکی از فرصت‌هایی برای ایجاد شخصیت و جامعه برند شماست بلکه یکی از ترفندهای افزایش لایک اینستاگرام است.

۲۰.   ایجاد میم‌ها

با انتشار میم‌های مرتبط و ترند، برند خود در معرض دیده شدن کاربران به‌خصوص نسل Z قرار دهید. میم‌ها به‌صورت واضح و آشکار برند شما را تبلیغ نمی‌کنند، اما سرگرم‌کننده، خنده‌دار و قابل اشتراک‌گذاری هستند. میم‌ها می‌توانند ده‌ها هزار لایک برای پست‌های فوق‌العاده شما به ارمغان بیاورند.

ایجاد میم‌ها از روش‌های افزایش لایک پست اینستاگرام

۲۱. تگ کردن موقعیت مکانی برای افزایش لایک در اینستاگرام

استفاده از تگ جغرافیایی (موقعیت مکانی) شما راهی است که افراد بیشتری می‌توانند عکس‌های شما را پیدا کنند و آن‌ها را لایک کنند. اگر شما یک برند با موقعیت مکانی فیزیکی دارید، این تگ‌ها برای شما کاربرد بیشتری دارند، زیرا با مشخص کردن مکان فیزیکی خود، اعتماد افراد را افزایش می‌دهید. فقط به یاد داشته باشید که مطمئن شوید مختصات فیزیکی شما درست است تا روی نقشه ظاهر شوید.

به طور کلی روش های افزایش لایک اینستاگرام چیست؟

بنابراین، این ۲۱ مورد از برترین روش های افرایش لایک در اینستاگرام هستند. به دست آوردن فالوور و تعامل با آن‌ها در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به زمان و تلاش نیاز دارد، اما با استفاده از این تاکتیک‌ها در مسیر موفقیت قرار می‌گیرید و سریع‌تر به اهداف خود دست پیدا می‌کنید.

چه استراتژی‌های دیگری به شما کمک کرده است که لایک و تعامل بیشتری در اینستاگرام داشته باشید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا