اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگرچه اصطلاح «اینفلوئنسر مارکتینگ» نسبتا جدید است، اما مفهوم اینفلوئنسر پدیده جدیدی نیست. مدت‌هاست که مردم به خرید چیزهایی خاص تمایل داشته‌اند، زیرا افراد مشهور در مورد آنها صحبت کرده یا از آنها استفاده می‌کنند. اما با افزایش استفاده روزمره از پلتفرم‌های دیجیتال، برندها از مشارکت اینفلوئنسرها با افراد واقعی استفاده کرده‌اند تا پیام‌های تجاری خود را به طور یکپارچه در فیدهای خبری ما ادغام نمایند.

در این مقاله، درباره اینکه Influencer Marketing چیست، اینکه آیا اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، و اینکه چگونه یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر که با اهداف بازاریابی شما همسو باشد، ایجاد کنید، بحث خواهیم کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام به چه معناست؟

همان‌طور که گفتیم کاربران مشهور، تأثیرگذاری بسیار زیادی را بر روی مخاطبان دارند. همین تاثیرگذاری دلیلی محسوب می‌شود تا آن‌ها، کانال تبلیغاتی خوبی برای پیج‌های دیگر محسوب شوند. اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی است که یک کسب‌وکار برای تبلیغ برند خود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب با اینفلوئنسرها همکاری می‌کند. این نوعی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

اینفلوئنسر مارکتینگ با اهرم اعتماد و نفوذی که اینفلوئنسرها با فالووران خود دارند کار می‌کند. با مشارکت با یک اینفلوئنسر، برندها می‌توانند از دسترسی و اعتبار خود بهره ببرند و به مخاطبان بسیار هدفمند دست یابند. اینفلوئنسرها می‌توانند برند را از طریق پست‌های اسپانسری، بررسی‌های محصول، و انواع دیگر همکاری‌ها به گونه‌ای که معتبر و طبیعی باشد، تبلیغ کنند.

Influencer Marketing می‌تواند بسیار قابل اندازه‌گیری باشد، زیرا برندها می‌توانند عملکرد کمپین‌های خود را ردیابی کنند و استراتژی‌های خود را بر اساس داده‌ها تنظیم نمایند. آن‌ها برای بازاریابی که انجام می‌دهند شیوه‌های مختلفی در نظر می‌گیرند. می‌توان گفت اصلی‌ترین ابزار بازاریابی آن‌ها، محتوایی است که بر روی صفحه آنها قرار می‌گیرد. به طور مثال، آنها با استفاده از انتشار تصویر مناسب از خود و محیط اطرافشان مخاطب را جذب می‌کنند.

یکی دیگر از ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی دیگر، شناخت مخاطب است. آن‌ها با توجه به شناختی که از مخاطبان خود کسب می‌کنند، می‌توانند پیج خود را در راستای علاقه آن‌ها پیش ببرند. هر شبکه اجتماعی، سبک محتوای خاص خودش را دارد. چنانچه این کاربران با تفاوت محتواها آشنا شوند، می‌توانند حتی در چند شبکه اجتماعی فعالیت خود را انجام دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند راهی موثر برای دستیابی به مخاطبان هدف شما باشد. اینفلوئنسرها برای فالوورانشان عموما به‌عنوان چهره‌های آگاه و قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین به معرفی برند و توصیه‌های محصول آنها بیشتر اعتماد خواهند کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام به چه معناست؟

 

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت دارد؟

به احتمال زیاد، اگر در سال‌های اخیر در هر پلتفرم رسانه اجتماعی فعال بوده‌اید، با اینفلوئنسرها مواجه شده‌اید. شاید یک وبلاگ‌نویس تناسب اندام را دیده باشید که لباس‌های ورزشی می‌فروشد یا یک وبلاگ نویس زیبایی که یک کرم شب جدید را توصیه می‌کند. اینفلوئنسرها افرادی هستند که از قدرت یا بینش خود در مورد یک موضوع خاص استفاده می‌کنند تا مخاطبان هدف را متقاعد کنند تا اقدامی انجام دهند.

قابلیت اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها امکان می‌دهد تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند، به گونه‌ای که احساس واقعی‌تر از تبلیغات سنتی داشته باشند. به جای اینکه کسب و کارها مستقیماً به مصرف کنندگان بفروشند، در حال ایجاد روابط با تأثیرگذارانی هستند که می‌توانند برای آنها بفروشند. اینفلوئنسرها در اینستاگرام رابطه قوی با فالوورهای خود دارند، زیرا بسیاری از جنبه‌های زندگی خود را با آنها به اشتراک می‌گذارند. این باعث می‌شود که احساس کنیم شخصاً آنها را می‌شناسیم، بنابراین وقتی یک اینفلوئنسر مورد علاقه ما چیزی را توصیه می‌کند، همان‌طور که اگر دوست ما بود به آن گوش می‌دهیم.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس مسافرتی را برای عکس‌های زیبا یا زیرنویس‌های خنده‌دارش دنبال می‌کنید و او در مورد بالش هواپیما که بهترین خواب شبانه را در یک پرواز طولانی به او می‌دهد، پست می‌کند، بیشتر تمایل دارید که نام تجاری را به خاطر بسپارید و آن را بخرید.

 

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت دارد؟

 

آمار و ارقام بازاریابی اینفلوئنسرها

  • در سال ۲۰۲۳، اینفلوئنسر مارکتینگ به ۲۱.۱ میلیارد دلار رسید که ۲۹ درصد بیشتر از ۱۶.۴ میلیارد دلار در سال قبل است.
  • کسب‌وکارها به ازای هر ۱ دلاری که برای بازاریابی ایفلوئنسرها خرج می‌شود، ۵.۲ دلار بازگشت سرمایه به دست می‌آورند، در حالی که ۱۳ درصد از کسب‌وکارها به ازای هر ۱ دلار خرج شده، درآمدی معادل ۲۰ دلار یا بیشتر دارند.
  • از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۴۶۵٪ افزایش جستجو برای عبارت «influencer marketing» در گوگل وجود داشته است.
  • ۹۰٪ از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی معتقدند اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی موثر است.
  • ۶۷٪ از برندها از اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند.
  • ۱۳۶۰ پلتفرم و آژانس‌های متمرکز بازاریابی اینفلوئنسر تنها در ۵ سال گذشته وارد بازار شدند.

 

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند یک استراتژی بسیار موثر برای ایجاد آگاهی از برند، ایجاد تعامل و افزایش فروش باشد. در اینجا برخی از مزایای استفاده از اینفلوئنسرها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما وجود دارد:

۱. دسترسی هدفمند در اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها این امکان را می‌دهد تا از طریق فالووران موجود اینفلوئنسر به مخاطبان بسیار هدفمند دست یابند. این امر می‌تواند به ویژه برای محصولات یا خدماتی که برای یک جمعیت خاص جذاب هستند مفید باشد.

دسترسی هدفمند از مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

 

۲. اعتبار و اعتماد

اینفلوئنسرها اغلب به عنوان رهبران فکری و متخصص در زمینه‌های مربوطه دیده می‌شوند، و تایید آنها از یک محصول یا خدمات می‌تواند وزن زیادی را برای دنبال‌کنندگان آنها داشته باشد. این کار می‌تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار برای برند کمک کند و احتمال خرید فالوورها را افزایش دهد.

 

۳. صحت در اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها معمولا به دلیل اصالت و شفافیت خود شناخته می‌شوند و مشارکت آنها با برندها می‌تواند طبیعی‌تر از سایر اشکال تبلیغات باشد. این مسئله می‌تواند به ایجاد روابط قوی‌تر بین برند و مخاطبانش کمک کند.

صحت و اصالت از مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

 

۴. قابلیت اندازه‌گیری

کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانند بسیار قابل اندازه‌گیری باشند و برندها بتوانند عملکرد کمپین‌های خود را در زمان واقعی ردیابی کنند و استراتژی‌های خود را بر اساس داده‌ها تنظیم کنند. این امر می‌تواند به بهینه‌سازی کمپین برای نتایج بهتر و ROI بالاتر کمک کند.

 

۵. مقرون به صرفه

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای دستیابی به مخاطبانی باشد که بسیار درگیر هستند و تعامل دارند. در حالی‌که برخی از influencer ها هزینه‌های بالایی برای خدمات خود دریافت می‌کنند، برخی دیگر ممکن است مایل باشند در ازای محصولات یا خدمات رایگان با برندها شریک شوند.

اگر می‌خواهید دلایل ریزش فالوور در اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن را بشناسید این مقاله را مطالعه نمایید.

بازاریابی مقرون به صرفه با اینفلوئنسر مارکتینگ

 

معایب Influencer Marketing چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ همچنین با انتقادات و مناقشه‌هایی روبه‌رو شده است که برخی از اینفلوئنسرها و برندها به دلیل حمایت‌های مالی فاش نشده یا محتوای غیر معتبر با واکنش شدید مواجه شده‌اند. در نتیجه، بسیاری از پلتفرم‌ها و دولت‌ها، دستورالعمل‌ها و مقرراتی را پیرامون بازاریابی اینفلوئنسر برای تضمین شفافیت و حمایت از مصرف‌کنندگان معرفی کرده‌اند.

  • پیدا کردن بهترین اینفلوئنسرها سخت است.
  • اگر در انتخاب آنها دقت نکنید، اینفلوئنسرها می‌توانند به برندهای شما آسیب بزنند.
  • اندازه‌گیری و بررسی نتایج می‌تواند دشوار باشد.
  • برای برندها مهم است که influencer مناسب را انتخاب نمایند و اطمینان حاصل کنند که مشارکت آنها شفاف و معتبر است تا از هرگونه واکنش منفی یا تبلیغات منفی جلوگیری شود.

 

کدام نوع اینفلوئنسر را انتخاب کنیم؟

انواع مختلفی از اینفلوئنسرها و سفیران برند وجود دارد. آنها می‌توانند بر اساس اندازه مخاطب، صنعت و بازار تخصصی متفاوت باشند. بیایید به برخی از رایج‌ترین انواع آن نگاهی بیندازیم تا ببینیم کدام بهترین انتخاب برای برند شما خواهد بود.

  • نانو اینفلوئنسرها: بین ۱ تا ۱۰ هزار فالوور. به دلیل تعداد کمتر مخاطبان، نانو اینفلوئنسرها معمولا می‌توانند به طور مداوم با مخاطبان خود تعامل نمایند. در حالی‌که ممکن است آنها نسبت به اینفلوئنسرهای حرفه‌ای تجربه کمتری داشته باشند، محتوای آنها معمولا معتبرتر است و بر یک موضوع خاص متمرکز است.
  • میکرو اینفلوئنسرها: بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده. اگرچه آنها فالوورهای بیشتری دارند، اما معمولا موفق می‌شوند سطح نسبتا بالایی از تعامل را حفظ کنند. همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان هدفمند متمرکز بر یک جایگاه خاص داشته باشند.
  • ماکرو اینفلوئنسرها: بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون فالوور. این پروفایل‌ها جذابیت بسیار گسترده‌تری دارند و اغلب شامل ستارگان رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ نویسان، ولاگرها و پادکست‌دهندگان می‌شوند. این اینفلوئنسرها نیز از نفوذ بسیار بیشتری برخوردار هستند. با این حال، به دلیل حجم زیاد مخاطبان، بعید است که نرخ تعامل بالایی داشته باشند.
  • مگا اینفلوئنسرها: بیش از ۱ میلیون سابسکرایبر. این افراد شامل افراد مشهور، ستارگان در حال ظهور، و رهبران کلیدی افکار (KOL) هستند. از آنجایی که آنها از موقعیت اجتماعی قوی برخوردار هستند، توصیه‌های آنها مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال، کمتر احتمال دارد که با مخاطبان خود تعامل کنند یا در یک حوزه یا صنعت خاص تخصص داشته باشند.
  • سفیران برند: همچنین باید مزایای استفاده از سفیر برند در مقابل اینفلوئنسر را بدانید. یک سفیر برند به احتمال زیاد علاقه واقعی به برند شما دارد، چراکه مستقیما برند شما را نمایندگی می‌کند. با این حال، آنها اغلب طرفداران کمتری دارند.

برای آشنایی با ابزارهای یافتن اینفلوئنسرهای ایرانی و خارجی همین مقاله را در سایت بخوانید.

انتخاب نوع اینفلوئنسر هنگام اینفلوئنسر مارکتینگ

 

چگونه یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد کنیم؟

اگر تشخیص دادید که بازاریابی اینفلوئنسر برای برند شما مناسب است پس می‌توانید وارد کمپین influencer marketing شوید. مراحل ایجاد یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ موثر به صورت زیر است.

 

۱) اهداف و بازار هدف خود را مشخص کنید

مانند هر استراتژی بازاریابی، اولین قدم شما این است که اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید. برخی از اهداف رایج کمپین بازاریابی اینفلوئنسر، دستیابی به مشتریان هدف جدید، افزایش توجه به محصول و افزایش فروش است.

اهداف کمپین مشخص و قابل اندازه‌گیری را تعیین کنید که می‌توانید از طریق گزارش‌دهی در سیستم‌ها یا پلتفرم‌هایی که برای استفاده انتخاب می‌کنید، ردیابی کنید. به یاد داشته باشید که هنگام آزمایش اولین کمپین خود، بودجه و جدول زمانی خود را در نظر بگیرید.

در مرحله بعد، نحوه اندازه‌گیری موفقیت را در نظر بگیرید. در این مرحله، ممکن است بخواهید برخی از شاخص‌های کلیدی عملکرد را تعیین کنید تا بتوانید به راحتی مشخص نماییدکه آیا استراتژی شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کند یا خیر. بسته به اهدافتان، ممکن است تصمیم بگیرید معیارهایی مانند نرخ تعامل، فالوورهای جدید یا داده‌های فروش را ردیابی کنید.

 

۲) بررسی چشم‌انداز و یافتن اینفلوئنسرهای مناسب

مخاطب هدفی را که امیدوارید به آن برسید بشناسید. سپس اینفلوئنسرهای مناسب را که مخاطبان هدف شما را جذب می‌کنند، جستجو و بررسی نمایید. موثرترین استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب برای برند شماست – کسانی که با مخاطبان هدف شما ارتباط دارند. درباره چشم‌انداز Influencer ها تحقیق کنید.

معیارهای کلیدی برای تعیین اینکه آیا یک اینفلوئنسر مناسب است یا خیر، عبارتند از رزونانس، ارتباط و دسترسی. مدتی را در هر پلتفرم به مشاهده اینفلوئنسر در حوزه خود و نحوه تبلیغ برندهای مشابه اختصاص دهید.

  • رزونانس: سطح تعاملی که می‌توانند ایجاد کنند
  • ارتباط: اینکه محتوای آنها چقدر با پیام‌های برند شما مطابقت دارد
  • دسترسی: تعداد افرادی که به طور بالقوه می‌توانید با فالوورهای اینفلوئنسر به آنها دسترسی یابید

علاوه‌بر این، قبل از شروع کار با اینفلوئنسرها، لحظه‌ای را به تحقیق در مورد چشم‌انداز رقابتی اختصاص دهید. آیا رقبای شما با اینفلوئنسرها کار می‌کنند؟ اگر چنین است، با چه کسی و با چه ظرفیتی؟

 بررسی چشم‌انداز و یافتن اینفلوئنسرهای مناسب از مراحل ایجاد استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

 

۳) تماس و ارتباط با influencer ها

همانطور که رابطه بین مصرف‌کننده و اینفلوئنسر مبتنی بر اعتماد و وفاداری است، برندی که علاقه‌مند به بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ است باید روابط مثبتی با اینفلوئنسرها ایجاد کند. فهرست کوتاهی از اینفلوئنسرها ایجاد کنید که با برند و بودجه اختصاص داده شده شما هماهنگ باشد. محتوای آنها را برای چند روز دنبال کنید و مشاهده نمایید، در صورت لزوم با لایک یا نظرات به صورت ارگانیک در تعامل باشید. سپس، هنگامی که برای درخواست مشارکت آماده هستید، یک پیام مستقیم یا یک ایمیل بفرستید. برخی از اینفلوئنسرها مدیر دارند یا با آژانس های اینفلوئنسر مارکتینگ کار می‌کنند، بنابراین ابتدا باید با یک صحبت کوتاه به آنها نزدیک شوید.

هنگام تماس، مطمئن شوید که درخواست خود را برای هر اینفلوئنسر شخصی‌سازی کنید و بر ارزش بالقوه آنها برای برند خود تأکید نمایید. در طرح خود، اطلاعاتی در مورد برند خود، چرایی انتخاب اینفلوئنسر، آنچه که امیدوارید با کمپین به دست آورید و مزایای بالقوه فراتر از پرداخت را ارائه دهید.

 

۴) برای ایجاد محتوای موثر همکاری کنید

هنگامی که با influencer به توافق رسیدید، اینفلوئنسر محتوای خود را در مورد محصول یا خدمات شما ایجاد می‌کند. آنها ممکن است مزایای آن یا نحوه استفاده از آن را توضیح دهند.

از آنجایی که اینفلوئنسرها به طور مستقل عمل می‌کنند و محتوای خود را ایجاد می‌نمایند، باید مطمئن باشید که پیام‌های شما را به گونه‌ای ادغام می‌کنند که با برند شما همسو باشد. در حالی‌که می‌توانید روی انواع خاصی از محتوا توافق نمایید و چند دستورالعمل ارائه دهید، اینفلوئنسر معمولا کنترل خلاقانه‌ای بر اجرای ویدیو یا پست دارد، مگر اینکه در معامله شما به شکل دیگری مشخص شده باشد. (کسی که کنترل خلاقانه دارد یکی از تمایزهای بین اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات سنتی است.)

همکاری برای ایجاد محتوای موثر از مراحل ایجاد استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

 

۵) پیگیری معیارهای هر کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

پس از راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر، باید نحوه عملکرد آنها را در طول زمان پیگیری کنید. اگر تصمیم به استفاده از چندین پلتفرم مختلف دارید، می‌توانید میزان عملکرد هر کمپین را در هر پلتفرم مقایسه نمایید. آزمایش در مراحل اولیه بازاریابی اینفلوئنسر کلیدی است. در صورت امکان، به اینفلوئنسرها دستور دهید که پیوندهای وابسته یا کدهای UTM را اضافه کنند که به شما امکان می‌دهد تعداد کلیک‌ها و فروش‌های ایجاد شده را ردیابی کنید. این به تیم شما امکان می‌دهد تا بداند هر اینفلوئنسر چقدر بازگشت سرمایه ارائه می‌دهد.

کمپین باید با چیزی فراتر از نرخ تعامل سنجیده شود. هزاران لایک و کامنت لزوما به معنی افزایش فروش نیستند، اما می‌توان آنها را تقویت‌کننده آگاهی از برند در نظر گرفت.

 

۶) اصلاح و تجدید نظر در استراتژی خود

نظارت دقیق بر کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ، بینش‌هایی را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری در آینده ارائه می‌دهد.

  • آیا یک محصول خاص با یک اینفلوئنسر نسبت به دیگری عملکرد بهتری داشت؟
  • اگر اینفلوئنسر پلتفرم‌های متعددی داشته باشد، کدام یک نرخ تبدیل فروش بیشتری دربرداشته است؟
  • چقدر تعامل و تبدیل دریافت کردید؟

اینها سوالاتی هستند که می‌توانید از آنها برای اصلاح استراتژی خود استفاده کنید و بازاریابی اینفلوئنسر را به بخشی موفق از برنامه بازاریابی خود تبدیل نمایید.

اصلاح و تجدید نظر در استراتژی خود از مراحل ایجاد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

 

نحوه ارزیابی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

بخش‌های بررسی و ارزیابی کمپین، بسیار به اهداف شما بستگی دارد. برخی از رایج‌ترین حوزه‌های اندازه‌گیری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ عبارتند از:

۱. ریچ و ایمپرشن‌ها؛

۲. بازگشت سرمایه؛

۳. تعامل (کامنت، لایک، اشتراک‌گذاری)؛

۴. احساسات اجتماعی؛

۵. محتوای با کیفیت بالا؛

۶. بازدید از پروفایل؛

۷. کیفیت فالوور؛

۸. نرخ تبدیل.

نحوه ارزیابی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

 

چگونه با اینفلوئنسر مارکتینگ درآمد کسب کنیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ خوب می‌تواند یک معامله برد-برد باشد. اینفلوئنسرها با ایجاد پست‌های اسپانسری برای برندها کسب درآمد می‌کنند. آنها حتی زمانی که ارزش خود را به اثبات برسانند می‌توانند سفیران برند شوند. برندها زمانی درآمدزایی می‌کنند که اینفلوئنسرهای اختصاصی با مخاطبان هدف قابل توجهی را انتخاب نمایند که با پایگاه مشتری ترجیحی برند مطابقت دارند.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه یک اینفلوئنسر موفق شوید پس این مقاله را از دست ندهید.

 

هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر است؟

مبلغی که باید به یک فردی که اینفلوئنسر مارکتینگ و بسیار محبوب و تأثیرگذار در اینستاگرام است بپردازید به میزان محبوبیت و میزان نفوذ او بستگی دارد. بسیاری از شناخته شده‌ترین برندهای جهان با افراد مشهور کار کرده‌اند و حاضر هستند مبالغ قابل توجهی را برای این امتیاز بپردازند.

با این حال، اکثر افراد مشهور و تأثیرگذار نام خود را در اینستاگرام و سایر سایت‌های اجتماعی بر سر زبان‌ها انداخته‌اند و در نتیجه اکنون فالوورهای اجتماعی زیادی دارند. هر چه تعداد فالوورهای این افراد بیشتر باشد، هزینه بیشتری هم بابت مارکتینگ دریافت می‌کنند.

هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر است؟

 

آنچه در اینفلوئنسر مارکتینگ بررسی کردیم

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل همکاری یک برند با یک influencer آنلاین برای بازاریابی یکی از محصولات یا خدمات آن است. اگر اینفلوئنسر مناسب برای برند خود انتخاب کنید، به بسیاری از مشتریان بالقوه دسترسی خواهید داشت که خودتان نمی‌توانستید به آنها دسترسی پیدا کنید. دقت کنید که هر فرد معروفی با تعداد بالای فالوور، اینفلوئنسر محسوب نمی‌شود؛ بلکه یک اینفلوئنسر زمان و هزینه صرف می‌کند و در طول زمان با کسب اعتماد و اعتبار، مخاطب کسب می‌نماید. آنها فالوورهای واقعی و علاقه‌مند به حوزه‌ای خاص دارند که با آنها تعامل می‌کنند و ارتباط می‌گیرند. بنابراین این افراد برای بازاریابی اینفلوئنسر مناسب هستند.

در این مقاله کامل به مبحث influencer marketing پرداختیم. اگر سوال یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم در بخش نظرات برایمان بنویسید.

 

سؤالات متداول اینفلوئنسر مارکتینگ

چرا اینستاگرام را برای Influencer مارکتینگ انتخاب کنیم؟
حقیقت این است که اگر چه پلتفرم‌های دیگر هم می‌توانند برای کمپین‌ها مفید باشند، اما اینستاگرام در ایران نتایج مفیدی داشته است.
هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه تعیین می‌شود؟
هزینه اینگونه کمپین‌ها به فاکتورهای مختلفی مانند: تعداد فالوورهای این افراد، میزان محبوبیت در بین مردم و همچنین نوع تبلیغات شما بستگی دارد.
آیا Influencer مارکتینگ برای هر کسب و کاری مناسب است؟
باید مطابق با هدفی که دارید، فردی را پیدا کنید که بتواند در دیده شدن هر چه بیشتر شما مؤثر واقع شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا