اینستاگرام

ساخت استیکر از چهره خود در شبکه‌های اجتماعی +معرفی برنامه

شاید گاهی با دیدن استیکر های مختلف در استوری‌های اینستاگرام از خود پرسیده باشید چگونه ایموجی خود را بسازیم؟ ساخت استیکر چهره چگونه است؟ ما در این مقاله قصد داریم به تمام سوال‌های شما دراین خصوص پاسخ بدهیم. اگر دوست دارید در این بخش بدانید که چگونه از چهره خود استیکر بسازیم با ما همراه شوید.

آموزش ویدئویی ساخت استیکر با چهره خود

با اضافه شدن قابلیت‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی، کاربران علاقه بیشتری به یادگیری امکانات موجود در اپلیکیشن‌ها را پیدا کرده‌اند. یکی از این قابلیت‌ها ساخت استیکر چهره خود است. بنابراین قصد داریم در این مقاله راه‌های ساخت استیکر با چهره خود را به شما آموزش دهیم. اگر علاقه‌مندید که با این قابلیت جذاب به طور کامل آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما باشید. در ویدیوی بالا می‌توان چگونه از چهره خود استیکر بسازیم را یاد گرفت.

 

منظور از ساخت استیکر و ایموجی چهره چیست؟

در سال 2017 اپل یک قابلیتی بنام Animoji اضافه کرد که از سیستم دوربین Face ID اپل استفاده نموده تا شخصیت‌های ایموجی‌های محبوب را بر روی صورتتان ترسیم نمایید، به طوری‌که به نظر می‌رسد حالات چهره‌یتان را در یک ضبط بدون توقف تقلید می‌کند. همچنین این شرکت سال 2018 ویژگی جدیدی را قرار داده بنام Memoji که در واقع مموجی به شما این قابلیت را می‌دهند تا آواتاری ایجاد کنید که حرکات صورت شما را مانند Animoji ردیابی کند، اما آنها به جای شکلک‌های قلب یا شکلک روبات، شبیه شما هستند. در واقع این ساخت ایموجی چهره‌تان می‌باشد.

دسته‌بندی ایموجی های چهره

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم ایموجی ها همان استیکرهای ساده کیبورد گوشی هستند و انیموجی ها نیز استیکر از سر موجودات دیگری هستند. در واقع استیکر چهره بنام میمجوی می‌باشد. در فناوری میموجی می‌توانید یک آواتار سه‌بعدی به همراه صدا از خود بسازید. (این فناوری در گوشی‌های آیفون که دارای سیستم عامل نسخه 13 هستند قابل اجرا می‌باشد).

انیموجی ها نیز مانند میموجی هستند با این تفاوت که جزئیات بیشتری را شامل می‌شوند. اگر شما از نسل‌های جدید گوشی های آیفون استفاده می‌کنید می‌توانید استیکرهای خیلی حرفه‌ای بسازید. اما در صورتیکه شما کاربر اندروید هستید می‌توانید از تکنولوژی شبیه آن استفاده کنید.

Memoji ایموجی های شخصی‌سازی شده هستند. این اساساً نسخه اپل از Bitmoji اسنپ چت یا Emoji AR سامسونگ می‌باشد. این انیموجی‌ها می‌توانند دقیقاً شبیه شما باشند (یا نسخه‌ای از شما با پوست زرد، موهای آبی، موهاوک، نان مردانه، یا کلاه گاوچران).

همانطور که Memoji خود را مطابق با چهره تان تنظیم می کنید، چه تغییر شکل سر، ابرو یا رنگ چشم، تغییر Memoji را در زمان واقعی از طریق ابزار داخلی Memoji Builder Message مشاهده خواهید کرد. ساخت ایموجی چهره به راحتی از این روش ها امکان پذیر است.

 

چگونه با کیبورد Gboard از چهره خود استیکر بسازیم؟

برای این کار می‌توانید کیبورد گوگل که Gboard‎ نام دارد را بر روی گوشی خود نصب نمایید. علاوه بر اینکه می‌توانید از استیکرهای جدید این کیبورد استفاده کنید، با استفاده از قابلیت Emoji Minis می‌توانید تصویر خود را اسکن کرده و استیکر مورد نظر را بسازید. همچنین می‌توانید از امکانات دیگر این صفحه کلید پیشرفته استفاده نمایید.

نحوه ساخت استیکر سفارشی در جیبورد

  • برای شروع ساختن اموجی های اولیه، روی کلید سوئیچ ایموجی در Gboard بزنید.
  • اگر اولین بار است که از Emoji Kitchen جیبورد استفاده می‌کنید، یک فضای خالی برای استیکرها در بالای صفحه‌کلید ایموجی خواهید دید. (در غیر این صورت، مجموعه‌ای از استیکرهای اخیر را در آنجا خواهید یافت که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.)

آموزش نحوه ساخت استیکر سفارشی با Gboard

  • یک ایموجی تایپ کنید تا ردیف استیکر با مجموعه‌ای از استیکرهای ریمیکس که ایموجی انتخابی را با سایر emoji های رایج ترکیب می‌کند، ظاهر شود. اگر استیکری دیدید که دوست داشتید، روی آن بزنید تا از آن استفاده کنید.
  • در غیر این صورت، روی ایموجی دیگری ضربه بزنید تا ببینید آیا Emoji Kitchen می‌تواند آنها را با هم ترکیب کند یا خیر. در حالی که Gboard ترکیب را آماده می‌کند، ممکن است یک انیمیشن لیوان در سمت چپ ردیف استیکرها ببینید. اگر نتوان از استیکر انتخابی شما در دستورالعمل ایموجی استفاده کرد، شبحی دریافت خواهید کرد که نشان‌دهنده شکست است.
  • بعد از اتمام، روی استیکر کلیک نمایید تا آن را به قسمت پیام اضافه کنید.

آموزش نحوه ساخت استیکر سفارشی با Gboard

حالا که تا اینجا خوانده‌اید احتمالا به تبدیل ویس به متن واتساپ نیز علاقه‌مند باشید.

 

بهترین اپلیکیشن‌ها برای ساخت ایموجی و استیکر

ناگفته نماند که این قابلیت در گوشی‌های آیفون x و سامسونگ گلکسی اس 9 وجود داشته است. لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌های زیادی در این خصوص وجود دارد اما ما سعی کرده‌ایم اپلیکیشن‌هایی را معرفی کنیم که عملکرد ساده‌تری دارند و کار کردن با آنها راحت‌تر است. به راحتی می‌توانم با برنامه های زیر ساخت استیکر خودم را انجام دهم.

 

۱. اپلیکیشن bitmoji

این برنامه هم دارای نسخه اندروید است و هم ios. با نصب اپ bitmoji به راحتی می‌توانید استیکر دلخواه خود را بسازید. ما تصمیم گرفتیم این اپلیکیشن را برای شما به طور کامل توضیح دهیم. زمانی که شما این برنامه را باز می‌کنید دو گزینه پیش رو دارید.

گزینه‌ای بنام continue with snapchat: که اگر از قبل اکانت اسنپ چت داشته باشید می‌توانید با آن وارد این برنامه شده و بر روی log in کلیک نمایید و ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا متصل شده و استیکرهای ایجاد شده را در اسنپ چت به استیکرهایتان بیافزایید. گزینه دوم کار با این برنامه را به صورت مجزا و از طریق ثبت ایمیل است که در ادامه آموزش می‌دهیم.

آموزش ساخت استیکر با اپلیکیشن bitmoji:

  • در بخش اول روی Sign up کلیک کنید. در این قسمت از شما روز، ماه و سال تولد را خواهد پرسید که باید آن را به صورت میلادی وارد نمایید. شاید اگر سن خود را زیر 18 قرار دهید مشکلی در اجرا پیدا شود.
  • حالا عددی را به عنوان تاریخ تولد گذاشته‌ایم، در مرحله بعد از شما ایمیل و پسورد سوال می‌شود. (سعی کنید پسوردی قوی شامل اعداد و حروف قرار دهید).
  • در قسمت بعد از شما جنسیت را می‌پرسد که باید روی یکی از اشکال کلیک نمایید.

آموزش ساخت استیکر با اپلیکیشن bitmoji

  • بعد از تایید جنسیت از شما می‌پرسد که می‌خواهید با دوربینتان تصویر را آنالیز نموده و سپس استیکر شما ایجاد شود؟ (بعد از آنالیز چهره  می‌توانید ظاهر خود را نیز تغییر دهید).
  • ما برای اینکه بتوانیم خودمان استیکر را از صفر تا صد طراحی کنیم، برروی گزینه skip کلیک کرده‌ایم. حالا روی continue بزنید تا دوربین جلویتان باز شود و سلفی‌تان را بگیرید. به راحتی تغییرات را می‌توانید مشاهده نمایید.
  • در این قسمت می‌توانید رنگ پوست، حالت چشم، رنگ مو، نوع لباس و… را تغییر داده و یک استیکر دلخواه برای خود بسازید.
  • در بخش پایینی امکان تغییر همه موارد وجود دارد. و با لمس هر قسمت می‌توانید به راحتی  اجزا را عوض کنید.
  • برای درک بهتر تمامی اجزا را تغییر داده‌ایم و بر روی save Avatar کلیک می‌کنیم تا استیکری که ساخته‌ایم save شود.

آموزش ساخت استیکر با اپلیکیشن bitmoji

 

۲. اپلیکیشن MojiPop

حتما عکس‌های کارتونی را مشاهده کرده‌اید، این کار با برنامه MojiPop امکان‌پذیر است. استیکرهای زیادی در این برنامه وجود دارد که تعدادی از آنها متحرک هستند و می‌توانید با یک جستجوی سریع آنها را پیدا کنید. با این ابزار به راحتی قابلیت ساخت Sticker از چهره خودتان را یاد می‌گیرید. این برنامه امکانات پیشرفته‌تری را در نسخه پولی خود ارائه می‌کند.

شما به آسانی می‌توانید استیکر مخصوص‌تان را بسازید و در این شبکه اجتماعی انتشار دهید. (این برنامه همچنین دارای یک کیبورد اختصاصی است که با استفاده از آن می‌توان تغییراتی روی استیکرها اعمال کرد). البته اپلیکیشن‌های دیگری نیز برای ساخت تصاویر کارتونی وجود دارند که در ادامه یکی دیگر از آنها را معرفی می‌کنیم.

آموزش ساخت استیکر با اپلیکیشن MojiPop

 

۳. اپلیکیشن Mirror

این برنامه نیز از اپلیکیشن‌های استیکر کارتونی می‌باشد که برای گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده است. بعد از ساخت استیکر آن را در قالب یک عکس به شما ارائه می‌دهد. mirror به شما اجازه می‌دهد تا انیموجی و مموجی‌های متنوع و خنده‌دار بسازید. بعد از ساخت نیز می‌توانید آنها را به راحتی از طریق چت ارسال نمایید.

این برنامه از لحاظ کارایی و قابلیت‌ها تفاوتی با بقیه اپلیکیشن‌ها ندارد. اما ما برای اینکه حق انتخاب شما را بالا ببریم آن را معرفی نمودیم. در این صورت کاملا می‌دانیم که چگونه از چهره خود استیکر بسازیم.

آموزش ساخت استیکر با اپلیکیشن mirror

 

۴. اپلیکیشن Face Cam

از اپلیکیشن‌هایی که به تازگی معروف شده است و برای ساخت ایموجی چهره به کار می‌رود می‌توان به face cam اشاره نمود. اما یک تفاوت اساسی با برنامه‌های دیگر دارد و آن تفاوت این است که صفر تا صد استیکر را خود شما طراحی می‌کنید.

در انتها دوربین باز شده و حالت چهره شما روی استیکر اعمال می‌شود (خنده، اخم و…). برنامه Face Cam هم در نسخه اندروید و هم در نسخه iOS موجود است.

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد صفر تا صد استیکر را خودتان بسازید و جزئیات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید هرچیزی که دوست دارید ساخته و استفاده کنید. بعد از ساخته شدن می‌توانید آن را روی صورت خود مشاهده کنید.

از گالری تصاویر خود نیز می‌توانید عکسی را برای ساخت استیکر انتخاب کنید و یا حتی به استیکر ساخته شده رنگ خاصی بدهید. اگر از نسخه پولی آن استفاده نمایید می‌توانید از امکانات بیشتر این اپلیکیشن استفاده کنید.

آموزش ساخت استیکر با برنامه Face cam

 

ساخت استیکر و اموجی با هوش مصنوعی PhotoDirector

برنامه PhotoDirector، به شما امکان می‌دهد تصاویر را برش دهید تا استیکرهای خود را بسازید. همچنین با فناوری تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی PhotoDirector، می‌توانید توضیحات را به استیکرهای منحصربه‌فردی تبدیل کنید که می‌توانید روی عکس‌های خود استفاده کنید.

این ابزار طرح‌ها و گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که تا جایی که می‌خواهید آزادی عمل دارید. این برنامه برای کاربران آیفون و اندروید در دسترس است.

درست کردن استیکر با هوش مصنوعی

با PhotoDirector، می‌توانید تا ۵ بار در روز استیکرهای متن به تصویر را به صورت رایگان ایجاد کنید. پنج سبک استیکر شامل سه بعدی، آبرنگ، واقع‌گرایانه، طراحی با دست و هنر پاپ را کاوش کنید.

همچنین می‌توانید ویژگی بدون استایل آن را امتحان کنید، که به شما امکان می‌دهد ظاهر استیکری را که می‌خواهید ایجاد کنید، توصیف نمایید. این برنامه به طور خودکار استیکرهای شما را بر اساس آنچه به آن می‌گویید تولید می‌کند.

آموزش ساخت استیکر و اموجی با هوش مصنوعی PhotoDirector

ساخت استیکر با عکس خودم با  ابزار PhotoDirector

اگر تصویری دارید که می‌خواهید آن را به استیکر تبدیل کنید، PhotoDirector به شما اجازه می‌دهد این کار را نیز انجام دهید. برای استفاده از آن، به Cutout بروید و اجازه دهید ابزارهای هوشمند برنامه به شما کمک کنند تصویر خود را در پس‌زمینه شفاف برش دهید. حالا با عکس گالری خود ایموجی ساخته‌اید.

آموزش ساخت استیکر و اموجی با هوش مصنوعی PhotoDirector

 

درست کردن استیکر برای اینستاگرام

برای ساخت استیکر در شبکه اجتماعی اینستاگرام دو راه دارید. می‌توانید در سایت Giphy اکانت بسازید و پس از تایید حساب، به ایموجی های که در آن می‌سازید از طریق استوری اینستاگرام دسترسی داشته باشید. راه دیگر استفاده از یک اپلیکیشن مانند Sticker maker است.

این ابزار به شما این فرصت را می دهد که استیکرهای خود را بسازید. البته دقت کنید شما فقط می‌توانید از این Sticker ها در مکالمات خود در اینستاگرام استفاده نمایید.

ساخت ایموجی با عکس گالری در این اپ آسان است، فقط باید یک تصویر را انتخاب کنید و آن را به طور خودکار با برنامه برش دهید یا با لمس صفحه این کار را انجام دهید. سپس فقط آن را به حساب خود اضافه کنید.

اگر به استوری ها علاقه دارید و می خواهید در این زمینه علم خود را بالا ببرید، با چند ترفند ساده می توانید استوری های دیگران را ذخیره نمایید. برای اطلاع از این موضوع حتما مقاله دانلود کردن استوری و پست اینستاگرام را مطالعه بفرمایید.

طریقه اضافه کردن استیکرها به استوری اینستاگرام

اگر از استوری کردن در اینستاگرام لذت می برید، به راحتی می توانید استوری های تان را با استیکرها خلاقانه تر نمایید. شما به راحتی با برنامه bitmoji که در بخش بالا خدمتتان عرض کردیم، بعد از افزودن آن به کیبورد خود در استوری های اینستا از آنها استفاده نمایید. می توانید قابلیت افزودن آن را به کیبورد تان در استوری ها دارا هستید. (شما با کیبورد مخصوص این برنامه میتوانید استیکرهای دلخواه را اضافه کنید).

برای اضافه کردن استیکرهای متحرک یا GIF به استوری اینستاگرام به مقاله ما مراجعه کنید.

نحوه ساخت استیکر برای استوری اینستاگرام

 

ساخت استیکر برای تلگرام 

چه برای منافع شخصی و جه برای استفاده تجاری، ایجاد استیکرهای تلگرام راهی عالی برای ابراز وجود، نمایش خلاقیت و حتی تبلیغ برند یا کسب‌وکارتان هستند. برای ساخت استیکر سفارشی تلگرام خودتان مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • برای کار با این ربات در ابتدا stickers@ را جستجو کرده و آن را پیدا کنید. سپس گزینه اول که /newpack هست را انتخاب کنید.
  • یک نام برای پک استیکر خود برگزینید. بعد از آن ربات از شما می‌خواهد تصویری را با فرمت png وارد صفحه کنید. (اندازه حداقل یک ضلع تصویر باید 512 باشد). بعد از آن می‌توانید مشخص کنید تصویر شما جایگزین چه ایموجی شود؟
  • روشی که برای هر عکسی استفاده می‌شود تا پک شما آماده شود، به راحتی بر روی گزینه /publish بزنید تا استیکرهای‌تان آماده و ساخته شوند.
  • حالا ربات از شما می‌خواهد یک نام منحصر به فرد برای آن انتخاب کنید تا بتوانید این استیکر ها را به دوستان خود معرفی نمایید.

آموزش ساخت استیکر برای تلگرام  با ربات

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ربات های کامنت تلگرام چیست را نیز مطالعه کنید.

 

آموزش ساخت استیکر برای واتس آپ

برنامه Sticker.ly یکی از گزینه‌های خوب برای درست کردن استیکر واتساپ است. Sticker.ly رایگان است و مجموعه‌ای از استیکرها را بر اساس موضوعات پرطرفدار و محبوب به همراه توانایی ایجاد ایموجی‌های معمولی یا متحرک خود ارائه می‌دهد. مراحل زیر نشان می‌دهد با این اپلیکیشن چگونه استیکر بسازیم:

  • در برنامه Sticker.ly، روی نماد مثبت در پایین صفحه بزنید.
  • بسته به نوع استیکری که می‌خواهید بسازید، بین معمولی یا متحرک انتخاب کنید. حتی می‌توانید در رویدادهای خاص یک آواتار هوش مصنوعی ایجاد کنید.
  • تصویری را از حافظه داخلی گوشی خود برگزینید.
  • یا روی دکمه cut ابزار بزنید تا تصویر به‌طور خودکار بخش‌بندی شود یا از انتخاب دستی برای علامت‌گذاری قسمت‌هایی که می‌خواهید در استیکر نگه دارید استفاده کنید.
  • روی Add کلیک نمایید.

آموزش ساخت استیکر برای واتس آپ

  • عکس را با تصاویر بیشتر یا اضافه کردن متون، ایموجی‌ها و پس‌زمینه ویرایش کنید.
  • دکمه Save را فشار دهید.
  • به بسته استیکر یک نام منحصر به فرد بدهید و گزینه Save را لمس کنید.
  • روی دکمه Add to WhatsApp بزنید. استیکر به‌طور خودکار در واتساپ نمایش داده می‌شود.

آموزش ساخت استیکر برای واتساپ

یکی‌دیگر از برنامه‌های معروف برای درست کردن استیکر واتس اپ اپلیکیشن Wemoji است. برای آموزش واتساپ و قابلیت‌های آن نیاز به کمک دارید؟ پس مقاله ما را از دست ندهید.

 

چگونه استیکر های خود را در دیسکورد بسازیم؟

Discord به هرکسی که مجوزهای شکلک در یک سرور ارتقا یافته به سطح 1 داشته باشد، اجازه می‌دهد استیکرهای سفارشی ایجاد کند و به سرور بیفزاید. مراحل ساخت استیکر در دیسکورد به صورت زیر است:

  • برای شروع، به Server Settings بروید و تب Stickers را انتخاب کنید.
  • پس از هدایت به صفحه استیکر، دکمه Upload Sticker را فشار دهید.
  • سپس، یک فایل را از دسکتاپ خود انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود که نام استیکر را وارد کرده و ایموجی مربوطه را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم استیکر خود را توضیح مختصری بدهید تا افراد بتوانند محتوای تصویر را هنگام استفاده از آن در مکالمه درک کنند.
  • پس از تکمیل این مراحل، استیکر شما ساخته شد.

اگر می‌خواهید بدانید discord چیست و چگونه از آن استفاده کنید مقاله آموزش دیسکورد را بخوانید.

آموزش ساخت استیکر در دیسکورد

 

مروری بر آنچه در ساخت استیکر چهره خواندیم

در این مقاله به طور جامع و کلی به نحوه ساخت استیکر از چهره خود پرداختیم. سعی شد که درباره انواع مختلف استیکر ها از جمله کارتونی و شخصیتی در شبکه های اجتماعی مختلف مانند تلگرام، اینستاگرام، واتساپ توضیحاتی را ارائه دهیم.

در صورت داشتن هر نوع سوال یا مشکلی می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید. امید داریم که این مقاله به شما کمک زیادی کرده باشید و استیکرهای جذاب چهره تان را بسازید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

4 دیدگاه

  1. سلام. من با برنامه bitmoji استیکر رو ساختم. ولی وقتی به اشتراک میزارم به حالت عکسه. یعنی پشتش یک صفحه سفید قرار دارد. چه کنم که حالت استیکر بشه ؟ یعنی بک گراند سفید نداشته باشه و مثلا با فرمت png باشه؟

    1. سلام دوست عزیز خودتون باید یک تصویر بدون پس زمینه به برنامه بدید تا بتونه بدون بک گراند ذخیرش کنه. برنامه هایی هستند که بک گراند رو از بین میبرند و بعد از اون میتونید از برنامه bitmoji به سادگی استفاده کنید

      1. سلام چطور میشه یه شخصیت جدید با دوربین جلو ایجاد کرد وقتی قبلا اسکیپ کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا