اینستاگرام

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر موفقیت پیج چگونه است؟

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تعداد فالوورهای شما را در قسمتی بسیار قابل مشاهده در پروفایل شما نمایش می‌دهند. این نمایش برجسته فالوورها باعث شده که بسیاری از برندها و افراد به شدت بر تعداد فالوورهای خود به عنوان معیار اصلی موفقیت تمرکز کنند. اما تعداد فالوورهایی که در شبکه‌های اجتماعی و به طور خاص اینستاگرام دارید چقدر ارزشمند است؟ در این مطلب، به تاثیر تعداد فالوور بر موفقیت پیج اینستاگرام می‌پردازیم.

 

تعداد فالوور های اینستاگرام شما چقدر مهم است؟

علیرغم اینکه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تعداد فالوورهای شما را به وضوح نشان می‌دهند، در بیشتر شرایط، تعداد فالوورهای اینستاگرامی که دارید مهم‌ترین معیار نیست.

در واقع، بسیاری از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ تعداد دنبال‌کنندگان را به‌عنوان معیار غرور می‌نامند، که معیاری است که باعث می‌شود شما برای دیگران خوب به نظر برسید، اما در نهایت به شما در درک عملکرد خود یا اطلاع‌رسانی استراتژی کمک نمی‌کند.

از طرفی توجه به این نکته مهم است که فقط به این دلیل که یک معیار خاص به شما در درک عملکردتان کمک نمی‌کند، به این معنی نیست که ارزش ندارد. برای درک بهتر چرایی این موضوع، باید ببینیم که تعداد فالوور های اینستاگرام شما چه تاثیر هایی بر عملکرد شما دارد.

درست است که دلیل اصلی فالو کردن حساب‌های کاربری در اینستاگرام، نوع محتوایی است که افراد ایجاد می‌کنند؛ اما تعداد فالوور های اینستاگرام برای موفقیت در کسب و کار و پرسونای پیج ضروری است. برای بهره‌مندی از این مزایا، باید دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید.

 

تعداد فالوور های اینستاگرام چگونه بر موفقیت شما تاثیر میگذارد؟

تعداد فالوورهای شما برای درک نرخ تعامل شما، که تعداد تعاملاتی است که در یک پست خاص دریافت می‌کنید، بسیار مهم است.

تعاملات به شکل لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری، بازدید از ویدیو، کلیک روی لینک و غیره است و از تعداد فالوورهای شما برای محاسبه درصد کل تعامل با توجه به تعداد فالوورهایتان استفاده می‌کند. به طور خلاصه، نرخ تعامل نشان می‌دهد که با چند درصد از فالوورهای خود در ارتباط هستید.

نرخ تعامل بالا به این معنی است که محتوای شما به خوبی با مخاطبان شما ارتباط می‌گیرد و همچنین به این معنی است که ریچ بالقوه شما یا تعداد افرادی که پست شما را می‌بینند بسیار بیشتر است.

نرخ تعامل خوب معمولا در محدوده دو درصد است، اگرچه برخی از برندها دارای نرخ تعامل تا ۲۰ درصد در اینستاگرام نیز هستند.

تعداد فالوور های اینستاگرام چگونه بر موفقیت شما تاثیر می‌گذارد؟

 

چرا نرخ تعامل مهم است؟

نرخ تعامل بالاتر به این معنی است که محتوای شما، نظر مخاطبان شما را جلب کرده است. این موضوع مهمی است زیرا اساس هر استراتژی محتوا و دلیل اصلی فالو کردن حساب‌های کاربری در اینستاگرام به دلیل نوع محتوایی است که ایجاد می‌کنند.

با استفاده از نرخ تعامل یا تعداد اقدامات تعاملی که یک پست نسبت به تعداد کل دنبال‌کنندگان شما دریافت می‌کند، می‌توانید تعیین کنید که آیا استراتژی محتوای شما با مخاطبان شما همخوانی دارد یا اینکه باید نوع محتوایی که پست می‌کنید، زمان ارسال محتوا و غیره را بارها و بارها ارزیابی کنید.

با تمرکز بر استراتژی محتوا و ایجاد تعامل در رسانه‌های اجتماعی، نام تجاری شما می‌تواند از دسترسی بازاریابی بهتر، آگاهی بیشتر از برند و بهبود بازگشت سرمایه بهره‌مند شود.

توصیه می‌کنم تفاوت ریچ و ایمپرشن را نیز نگاهی بیندازید.

 

کدام فالوورهای اینستاگرام مهمند؟

ما می‌توانیم فالوورهای اینستاگرام را به دسته‌های زیر تقسیم کنیم:

  • فالوورهای فعال: معامله واقعی! این فالوورها از طریق لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری فعالانه با محتوای شما تعامل می‌کنند. این نشانه آن است که آنها واقعا پست‌های شما را دوست دارند.
  • دنبال‌کنندگان منفعل: اینها ناظران ساکت هستند. آن‌ها حساب شما را دنبال می‌کنند، اما حداقل تعامل را دارند. این مانند یک قدردانی خاموش از محتوای شما بدون تعامل مستقیم است.
  • فالوورهای جعلی: یک «نه» بزرگ. اینها فالوورهای رباتیکی هستند که برای اهداف اسپم ایجاد شده‌اند. آنها به تعداد فالوورهای شما اضافه می‌کنند، اما هیچ تعامل یا ارزش واقعی ندارند.
  • فالووران برند: آنها برندهایی هستند که به تجارت علاقه دارند. این فالوورها برای اطلاع از محصولات، خدمات و به‌روزرسانی‌های جدید به هم متصل می‌شوند.

برای سازندگان محتوا و اینفلوئنسرها، تعداد فالوورها مهم است. فالوورهای بیشتر به معنای ارتباط با افراد بیشتری است که علایق مشترک شما را دارند. با این حال مهم است که این دنبال‌کنندگان واقعی و فعال باشند و با محتواهای شما به صورت مستمر تعامل نمایند.

تاثیر دسته های مختلف فالوور های اینستاگرام

 

۱۰ تاثیر مهم تعداد فالوور اینستاگرام بر موفقیت پیج

اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه، یک پلتفرم عالی است که برندها می‌توانند به طور موثر به تعداد قابل توجهی از مشتریان بالقوه دست یابند. پایگاه بزرگ فالوور در اینستاگرام برای کسب و کار شما بسیار مهم است.

نرخ رشد فالوور یک معیار ضروری برای ردیابی است زیرا به تعیین موفقیت استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما کمک می‌کند. این عملکرد محتوای شما و میزان جذب مخاطب هدف شما را نشان می‌دهد.

اگرچه تعداد دقیق فالوورهای اینستاگرام شما ممکن است ناچیز به نظر برسد، افزایش فالوورهای شما می‌تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.

افزایش مداوم فالوور به این معنی است که کاربران جدید احتمالا کسب و کار شما را پیدا کرده و با آن تعامل خواهند کرد. این به معنای ارزش بیشتر برای برند شماست. در ادامه به ۱۰ تاثیر مهم تعداد فالوور اینستاگرام اشاره می‌کنیم.

 

۱. تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر اعتبار برند

تعداد فالوور زیاد اینستاگرام برای کسب و کار شما ضروری است، زیرا باعث می‌شود که پیج را قانونی، قابل اعتمادتر و معتبرتر به نظر برسانید.

اکثر کاربران به تعداد فالوورهایی که یک برند دارد برای تعیین اعتبار آن نگاه می‌کنند؛ و مشتریان بالقوه احتمالا به برندی که طرفدارانی ایجاد کرده است اعتماد خواهند کرد و آنها را جدی‌تر می‌گیرند.

افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام شما به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که شما یک پایگاه مشتری وفادار و گسترده دارید و اکثر مردم به کسب و کار شما اعتماد دارند و محصولات یا خدمات شما را تضمین می‌کنند.

اگر برند شما طرفداران کمی داشته باشد، مشتریان احتمالی ممکن است اعتبار و اصالت آن را زیر سوال ببرند. افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام به صورت ارگانیک مستلزم کار سخت است و ممکن است زمان ببرد و باعث شود فرصت‌های تجاری ارزشمندی را از دست بدهید.  با این حال، خرید فالوورهای واقعی اینستاگرام از فالووران می‌تواند به افزایش سریع‌تر اعتبار برند شما کمک کند.

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر اعتبار برند

 

۲. تعداد Follower و دید و تعامل بهتر

تعداد زیاد فالوور فعال در اینستاگرام، دسترسی و تاثیر شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه راه‌های رشد مخاطب و تعامل بیشتر می‌شود. فالوورهای بیشتر به معنای تعامل بالا و مداوم است.

در حالی که داشتن فالوورهای زیاد می‌تواند جذاب باشد، در نظر گرفتن تعامل نیز مهم است. یک پیج با دنبال‌کننده‌های کمتر اما به شدت فعال، اغلب ارزشمندتر از یک پیج با فالوور زباد اما غیر فعال است.

معیارهای تعامل مانند لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها نشان می‌دهند که محتوای شما مورد پسند مخاطبان شما است.

ایجاد مداوم محتوای باکیفیت سبب می‌شود که چرخه رشد همچنان ادامه داشته باشد. پاسخگویی سریع به سوالات، نظرات و نگرانی‌های مخاطبان می‌تواند به افزایش تعامل کمک کند.

استقبال از محتوای ویدیویی، استفاده از تگ‌ها و هشتگ‌های موقعیت مکانی، خلاقیت با ریل‌ها و استوری‌های اینستاگرام و ارسال پست در زمان مناسب روز نیز می‌تواند به افزایش تعامل کمک کند.

 

۳. تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر امکان اینفلوئنسر شدن

پایگاه فالوور نقشی حیاتی در صنعت اینفلوئنسر ایفا می‌کند. شخصیت‌هایی که تعداد فالوورهای قابل توجهی دارند، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک influencer برند دارند. این امر به این دلیل است که تعداد فالوورهای زیاد، آنها را برای همکاری‌های تأثیرگذار قابل اطمینان می‌کند.

برندها بسته به سطح فالوور و سطح تعامل خود به اینفلوئنسرهای بالقوه نزدیک می‌شوند. اگر می‌خواهید یک اینفلوئنسر شوید، فالوورهای خود را افزایش دهید و مطمئن شوید که فیک نیستند، زیرا برندها احتمالا قبل از مراجعه به شما، صحت پروفایل شما را بررسی می‌کنند.

اگر می‌خواهید فوت و فن‌های influencer شدن را بیاموزید پس مقاله چگونه می‌توانیم یک اینفلوئنسر موفق شویم؟ را بخوانید.

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر امکان اینفلوئنسر شدن

 

۴. نفوذ بیشتر با مخاطب بالاتر

افزایش تعداد فالوور اینستاگرام راهی عالی برای به دست آوردن نفوذ بیشتر است. این کار شما را قادر می‌سازد تا به یک رهبر فکری تبدیل شوید و به شما هم قدرت و هم کاربران بیشتری برای تعامل می‌دهد.

ممکن است بخواهید به دلایل مختلف یا خاص، از جمله به دست آوردن نفوذ سیاسی یا اجتماعی، انجام امور خیریه یا بالا بردن آگاهی برای یک هدف خوب، تأثیر خود را افزایش دهید. تعداد فالوور بالای اینستاگرام تضمین می‌کند که پیام شما بر مخاطبان بیشتری تاثیر بگذارد. همچنین تقویت پیام آسان‌تر می‌شود زیرا دنبال‌کنندگان شما دیگران را تگ می‌کنند و مجددا آن را به اشتراک می‌گذارند و موجب ویوی بیشتری می‌شوند.

 

۵. دسترسی گسترده‌تر

با تعداد فالوورهای فعال قابل توجه در اینستاگرام، نرخ تعامل یک پست می‌تواند به طرز باورنکردنی بالا باشد، در تب جستجو و اکسپلور رتبه بالایی داشته باشد و به‌ویژه در فیدهای صفحه اصلی دنبال‌کننده‌ها به چشم بخورد. همچنین امکان جذب تعامل بیشتر از سوی کاربران جدید را افزایش می‌دهد.

برندی با تعداد فالوور کم نیاز به پست‌های بیشتری نسبت به پیجی با دنبال‌کننده زیاد دارد که می‌تواند تنها با یک پست و فالوورهای زیاد به آنچه می‌خواهد برسد.

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر دسترسی گسترده‌تر

 

۶. کمک به ایجاد روابط و ارتباطات تجاری

تعداد فالوورهای اینستاگرامتان می‌تواند شما را به یک متخصص در آن حوزه خاص تبدیل کند. هرچه تعداد فالوورهای شما بیشتر شود، برند شما قابل اعتمادتر به نظر می‌رسد.

داشتن تعداد زیادی فالوور فعال می‌تواند به شما در ایجاد یک جامعه و روابط معنادار با آنها کمک کند. این کار می‌تواند دنبال‌کننده‌های شما را به مبلغ برند شما تبدیل کند که خدمات یا محصولات شما را با جوامع خود به اشتراک می‌گذارند.

دانستن ارزش فالوورهای شما، ایجاد صدا، تعامل فعال با مخاطبان و پاسخ به شکایات و سوالات می‌تواند به ایجاد روابط موثر با دنبال‌کنندگان شما کمک کند. فالوور زیاد در اینستاگرام می‌تواند منجر به ارتباطات تجاری بیشتر و روابط تاثیر گذار ارزشمند شود. همچنین می‌تواند سبب پرورش وفاداری مخاطبان پیج شما شود.

 

۷. تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر افزایش فروش

افزایش فالوور شما می‌تواند به جذب فالوورهای بیشتر، افزایش آگاهی از برند و تولید سرنخ و افزایش احتمال فروش کمک کند.

فالویینگ قابل توجه، صحت و اعتبار برند را افزایش می‌دهد، به این معنی که کاربران به احتمال زیاد به محصولات و خدمات شما اعتماد می‌کنند و فروش را افزایش می‌دهند.

یک پایگاه بزرگ، وفادار و فعال اینستاگرام ممکن است سفیران برند برای کسب و کار شما ایجاد کند. این به معنای بازاریابی رایگان برای تجارت شما و دسترسی حتی بیشتر به مخاطبان است، و کاربران بیشتری را جذب می‌کند، که تبدیل فالوورهای جدید خود را به مشتری آسان‌تر می‌کند.

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر افزایش فروش

 

۸. کسب درآمد

برای برخی افراد و کسب و کارها، اینستاگرام به عنوان بستری برای کسب درآمد عمل می‌کند. برندها ممکن است برای تبلیغ محصولات با اینفلوئنسرها همکاری کنند و افراد ممکن است از حضور اینستاگرام خود برای کسب درآمد از طریق پست‌های اسپانسری، بازاریابی وابسته یا فروش محصولات/خدمات استفاده کنند.

برندها اغلب به دنبال اینفلوئنسرها یا کسب و کارهایی هستند که طرفداران زیادی برای همکاری دارند. تعداد فالوورهای بیشتر، درها را برای مشارکت با سایر مشاغل، اینفلوئنسران یا حتی فرصت‌های حمایت مالی باز می‌کند. بنابراین فالوور زیاد اینستاگرام در درآمدزایی از آن تاثیر به‌سزایی دارد.

برای درآمدزایی از این پلتفرم پیشنهاد می‌کنم مقاله ۹ ایده طلایی کسب درآمد از اینستاگرام به صورت تضمینی را مطالعه نمایید.

 

۹. بازاریابی و تبلیغات موثر

اینستاگرام ویژگی‌های مختلفی را برای بازاریابی و تبلیغات ارائه می‌دهد، مانند تبلیغات اینستاگرام، پست‌ها و استوری‌های قابل خرید. با تعداد فالوورهای بیشتر، این ابزارها زمانی که محتوای تبلیغاتی شما به مخاطبان بیشتری می‌رسد مؤثرتر می‌شوند.

این به نوبه خود، احتمال تبدیل فالوورها به مشتری را افزایش می‌دهد و باعث فروش و درآمد برای کسب و کار شما می‌شود.

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر بازاریابی و تبلیغات موثر

 

۱۰. تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر اینسایت و آنالیز

با افزایش تعداد فالوورهای شما، به اینسایت و تجزیه و تحلیل‌های ارزشمند ارائه شده توسط حساب اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنید.

درک جمعیت‌شناسی، ترجیحات و رفتار مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که محتوا و استراتژی های بازاریابی خود را به طور مؤثرتری تنظیم کنید. این رویکرد مبتنی بر داده می‌تواند عملکرد کسب و کار شما را در این پلتفرم به طور قابل توجهی بهینه کند.

برای اینکه بدانید چگونه تعامل و مخاطب پیج خودتان را افزایش دهید به مقاله روش های افزایش فالوور اینستاگرام مراجعه نمایید.

 

سخن پایانی

فالوور سالم و فعال، اعتبار شما را افزایش می‌دهد و شما را برای حامیان مالی و تبلیغ‌کنندگان جذاب‌تر می‌کند. با این حال، مثل همیشه فقط کمیت مهم نیست بلکه کیفیت فالوورهای شما نیز بسیار مهم است. داشتن فالوورهای زیادتر، خوب است، اما به شرطی که فعالانه با محتوای شما تعامل کنند.

در این مقاله به تاثیر تعداد فالوور بر موفقیت پیج اینستاگرام پرداختیم و دلایل اهمیت آن را بیان نمودیم. سعی کنید با توسعه یک استراتژی محتوای واقعی و عملی، تعداد فالوورها و نرخ تعامل خود را افزایش دهید؛ و بالا بردن تعداد فالوور و محتوای باکیفیت را با هم تجربه نمایید.

به نظر شما تعداد فالوور اینستاگرام مهمتر است یا کیفیت آنها؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا