اینستاگرام

روش های حذف فالوور در اینستاگرام

اغلب همه ما به دنبال افزایش فالوور در اینستاگرام خود هستیم. اما گاهی در شرایط خاصی ممکن است حذف فالوور در اینستاگرام همان برگ برنده‌ای باشد که ما به آن نیاز داریم. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا گاهی حذف فالوور و فالوینگ در اینستاگرام مفید است و همچنین ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش های حذف فالوور در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم. به‌علاوه مواردی را که هنگام پاک‌سازی حسابتان باید به خاطر داشته باشید به اشتراک می‌گذاریم.

دلایل حذف فالوور در اینستاگرام

شاید اقدام به حذف دنبال کننده در اینستاگرام عجیب به نظر برسد. اما چند موقعیت متداول وجود دارد که انجام این کار تا حدودی ضروری است.

۱. اکثر فالوورهای شما ربات هستند

اولین مورد این است که متوجه شدید که اکثر فالوورهای شما به جای افراد واقعی، ربات هستند. فالوورهای فیک یا ربات برای شهرت شما در اینستاگرام و میزان تعامل مضر هستند.

البته تقریبا هر حساب کاربری حداقل چند ربات دارد که آن را دنبال می‌کنند. اما اگر شک دارید که تعداد فالوورهای فیک شما به صدها یا هزاران می‌رسد، احتمالا اقدام به حذف فالوور های فیک اینستاگرام خود می‌کنید!

۲. اغلب فالوورهای شما روح هستند

حالت دوم زمانی است که شما فالوورهایی دارید که با حساب شما تعامل نمی‌کنند. اگرچه ممکن است در پشت حساب‌های فالوور های روح اینستاگرام انسان‌های واقعی وجود داشته باشند اما جدای از این واقعیت که آن‌ها شما را دنبال می‌کنند و تعداد فالووران شما را افزایش می‌دهند، هیچ مزیت ملموس دیگری را برای شما به ارمغان نمی‌آورند.

در برخی شرایط بهتر است از شر آن‌ها خلاص شوید و فضایی برای فالوورهایی ایجاد کنید که واقعا با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کنند و پست‌های شما را لایک کرده، نظر می‌دهند و ‌آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

۳. شما قصد دارید اکانت خود را خصوصی کنید

حالت سومی که در آن افراد معمولا می‌خواهند تعداد زیادی از فالوورها را به یک‌باره حذف کنند، این است که تصمیم بگیرند پیج خود را خصوصی (private) کنند. برای مثال، فرض کنید شما یک اینفلوئنسر هستید و تصمیم گرفته‌اید که محتوای خود را فقط برای گروهی از افراد در دسترس قرار دهید. بنابراین، شما شروع به حذف ربات‌ها، فالوورهای روح و هر کس دیگری می‌کنید که دیگر نمی‌خواهید پست‌های شما را ببیند. یا حتی ممکن است تصمیم گرفته باشید که حساب Creator یا Business خود را به یک حساب شخصی تبدیل کنید و می‌خواهید تنها با افرادی که واقعا می‌شناسید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید ارتباط برقرار کنید.

در هر صورت، حذف فالوور در اینستاگرام یک استراتژی معتبر است که می‌تواند به شما در خصوصی کردن پیج کمک کند.

نحوه حذف فالوور و فالوینگ در اینستاگرام

ممکن است شما یک فالوور در اینستاگرام داشته باشید که بخواهید آن را حذف کنید. این فالوور ممکن است شخصی باشد که با او در ارتباط بودید اما دیگر نمی‌خواهید فعالیت‌های اینستاگرام شما را ببینید. یا قصد حذف یک حساب اسپم را داشته باشید. به هر دلیلی، حذف فالوور در اینستاگرام به‌سادگی امکان‌پذیر است.

به‌علاوه زمانی‌که نمی‌خواهید پست و استوری اکانتی را که قبلا فالو کرده‌اید ببینید، می‌توانید به‌سادگی با حذف فالوینگ در اینستاگرام، دیگر آن شخص را دنبال نکنید. در ادامه آموزش حذف فالوور و فالوینگ در اینستاگرام را آورده‌ایم.

حذف فالوور اینستاگرام در iOS و اندروید

روش حذف فالوور ناخواسته اینستاگرام در گوشی‌های آیفون و اندرویدی ساده است. دو روش برای انجام این کار وجود دارد.

در اینجا آموزش حذف فالوور در اینستاگرام با رفتن به لیست فالوورها آمده است:

  1. با ضربه زدن روی آیکون اینستاگرام، اپلیکیشن را در موبایل اجرا کنید.
  2. در گوشه سمت راست پایین، روی «عکس پروفایل» خود کلیک نمایید.
  3. در قسمت بالای صفحه، «Followers» را انتخاب کنید.

طریقه حذف فالوور در اینستاگرام در iOS و اندروید

  1. به پایین بروید و اکانتی را که می‌خواهید حذف کنید پیدا نمایید. اگر نام حساب یا آیدی آن را می‌دانید، می‌توانید آن را در کادر جستجو در بالای صفحه تایپ کنید.
  2. برای حذف یک فالوور، دکمه «Remove» را در کنار نام حساب آن‌ها فشار دهید.
  3. برای تأیید، مجدد «Remove» را بزنید.

طریقه حذف فالوور در اینستاگرام برای گوشی‌های iOS و اندروید

برای حذف یک فالوور ناخواسته به‌طور مستقیم از صفحه آن‌ها، موارد زیر را انجام دهید:

  1. اینستاگرام را با ضربه زدن روی آیکون آن باز کنید.
  2. روی نماد «ذره‌بین» در پایین صفحه کلیک کنید.
  3. با استفاده از فیلد جستجو در بالای صفحه، نام اکانتی را که می‌خواهید حذف کنید تایپ نمایید.

روش حذف فالوور در اینستاگرام در iOS و اندروید از پروفایل آن‌ها

  1. با ضربه زدن روی نام اکانت، حساب را انتخاب کنید.
  2. روی نماد «سه نقطه» در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و روی «Remove follower» کلیک نمایید.
  3. برای تأیید، دکمه قرمز «Remove» را فشار دهید.

روش حذف فالوور در اینستاگرام در iOS و اندروید

کار دیگری لازم نیست انجام دهید. حسابی که حذف کردید دیگر پست‌های اینستاگرام شما را در فید خبری خود نمی‌بیند. به‌علاوه هنگامی‌که یک فالوور را حذف کنید، به آن‌ها اطلاع داده نمی‌شود.

حذف فالوور اینستاگرام در مرورگر

حذف فالوور در اینستاگرام با استفاده از مرورگر روی لپ‌تاپ یا دسکتاپ به همان اندازه حذف آن‌ها در موبایل ساده است. روند آن بسیار مشابه حذف فالوور در گوشی‌های همراه است. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با استفاده از مرورگر انتخابی خود وارد اینستاگرام شوید.
  2. با کلیک بر روی «پروفایل» در سمت چپ صفحه به پروفایل اکانت خود دسترسی پیدا کنید.
  3. در بالای پروفایل خود روی «Followers» کلیک نمایید یا یا فالووری را که می‌خواهید حذف کنید جستجو نمایید.
  4. سپس روی «Remove» کلیک کنید.

نحوه حذف فالوور اینستاگرام در مرورگر

فالوور ناخواسته شما اکنون باید حذف شود. اگر یک پروفایل عمومی دارید، علیرغم حذف شدن، آن‌ها همچنان می‌توانند شما را دنبال کنند.

حذف فالووینگ در اینستاگرام

فالووینگ‌های شما همان اکانت‌های شخصی و عمومی هستند که دنبال می‌کنید. برای حذف فالووینگ های اینستاگرام از روش زیر استفاده کنید:

  1. در اینستاگرام روی «عکس پروفایل» خود ضربه بزنید.
  2. در اینجا در بالا سمت راست به بخش «Following» بروید.
  3. در کنار اطلاعات پروفایل آن‌ها برای لغو فالو کردن آن‌ها روی «Unfollow» کلیک کنید.

حذف فالووینگ در اینستاگرام

توجه داشته باشید که در صورتی‌که اکانت خصوصی را آنفالو کنید و مجدد بخواهید آن‌ها را دنبال کنید باید درخواست فالو (Follow Request) بفرستید و آن‌ها دوباره این درخواست را بپذیرند.

 

چگونه تمام فالوورهای اینستاگرام را حذف کنیم؟

شاید شما هم بخواهید بدانید که چگونه می‌توانید همه فالوورهای خود را به یک‌باره حذف کنید. دو راه برای حذف چندین فالوور با هم وجود دارد. اولی حذف افراد به‌صورت دستی و دیگری حذف آن‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث است. بیایید هر دو روش را بررسی کنیم.

حذف همه فالوورها به‌صورت دستی

برای حذف دستی همه فالوور در دستگاه‌های مختلف می‌توانید از همان روشی که بالاتر به آن اشاره کردیم استفاده کنید.

حذف همه فالوورها به‌صورت دستی

بسته به تعداد فالوورهایی که دارید، حذف همه آن‌ها ممکن است زمان زیادی طول بکشد. اما این تنها راه مطمئن برای حذف همه فالوورها – اعم از واقعی، فیک، فعال و غیرفعال – از حساب شما است.

حذف فالوورهایی که کمترین تعامل را با آنها دارید

در برخی موارد، هدف شما حذف آن دسته از پروفایل‌هایی است که کمترین تعامل را با آن‌ها دارید. در این راستا، اینستاگرام گزینه «Less interacted with» را ارائه کرده است.

  1. برای حذف همه افرادی که در اینستاگرام کمتر با آن‌ها تعامل دارید، روی «Following» ضربه بزنید.
  2. در بالای صفحه، دو دسته «Less Interacted With» و «Most Shown in Feed» را مشاهده خواهید کرد. به بخش اول بروید.
  3. حالا اکانت‌هایی را که به آن‌ها علاقه ندارید به‌صورت دستی حذف کنید.

حذف فالوورهایی با تعامل کم به‌صورت دستی

حذف چندین فالوور در اینستاگرام با برنامه‌‌های شخص ثالث

همانطور که دیدید حذف چندین فالوور اینستاگرام به‌طور همزمان به‌صورت دستی می‌تواند دشوار باشد. خوشبختانه می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث برای حذف فالوورهای اینستاگرام خود استفاده کنید. سه برنامه مختلف را که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید در زیر بررسی کرده‌ایم.

برنامه Followers & Unfollowers

برنامه Followers & Unfollowers به کاربران این امکان را می‌دهد تا با حذف آسان فالوورهای ناخواسته، به‌راحتی فالوورهای خود را مدیریت کنند. می‌توانید چندین حساب را در برنامه اضافه و مدیریت کنید و فالوورهای جدید و کسانی که شما را آنفالو کرده‌اند را زیر نظر داشته باشید.

برنامه Followers & Unfollowers

برنامه Unfollow Analyzer – Unfollower

Unfollow Analyzer – Unfollower یک برنامه رایگان است که نه تنها به شما امکان می‌دهد چندین فالوور را همزمان حذف کنید، بلکه به شما می‌گوید کدام یک از فالوورهای شما «فالوور روح اینستاگرام» هستند و با پست‌های شما تعاملی ندارند. با کمک این برنامه می‌توانید کاربرانی را که شما را در اینستاگرام فالوبک نمی‌کنند شناسایی و آنفالو کنید. اپلیکیشن این کاربران را به‌صورت جداگانه یا در دسته‌های 10 تایی در یک لیست برای مدیریت آسان و آنفالو کردن ارائه می‌دهد.

برنامه Unfollow Analyzer – Unfollower

برنامه Unfollow Users

Unfollow Users  یک برنامه دیگری برای گوشی‌های اندرویدی است که برای کمک به آنفالو کردن چندین حساب با لمس یک دکمه طراحی شده است. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و رابط کاربری آسان برای نظارت بر افرادی که فالوبک نمی‌کنند دارد.

برنامه Unfollow Users

نکات مهم هنگام حذف فالوور در اینستاگرام

چه از یک برنامه شخص ثالث برای حذف فالوورهای اینستاگرام (به‌ویژه به‌صورت انبوه) استفاده کنید و چه خودتان همه فالوورهای خود را حذف کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  1. وجود محدودیت برای آنفالو یا حذف فالوور در ساعت/روز

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که اینستاگرام شما را به آنفالو یا حذف حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ حساب در روز بسته به سن و شرایط اکانت شما محدود می‌کند. علاوه‌بر این، شما فقط می‌توانید تا ۶۰ حساب را در هر ساعت آنفالو کنید یا از پروفایل خود حذف کنید. حتی برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که برای اطمینان بیشتر آن را به ۱۰ حساب در ساعت کاهش دهید.

  1. وجود محدودیت برای اقدامات ترکیبی

اینستاگرام علاوه‌بر محدودیت‌های آنفالو و حذف فالوور در روز و ساعت، محدودیتی برای اقدامات ترکیبی نیز اعمال کرده است. اقدامات ترکیبی شامل فالو کردن، آنفالو کردن و لایک کردن پست‌ها است.

اگر از محدودیت‌های روزانه اینستاگرام تجاوز کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اینستاگرام این محدودیت‌ها را برای کاهش فعالیت‌های اسپم تنظیم کرده است. حساب‌های ربات و هرزنامه اغلب دارای فالوورهای زیادی هستند. اهداف آن‌ها ممکن است افزایش مصنوعی نرخ مشارکت باشد. این محدودیت‌ها برای محافظت از شما و همچنین برای همه کاربران واقعی دیگر در اینستاگرام است.

اگر از محدودیت‌های روزانه اینستاگرام فراتر بروید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید. ممکن است برای مدتی تعلیق شوید یا در بدترین حالت ممکن است به دلیل شرکت در فعالیت‌های مشکوک ربات، از پلتفرم محروم شوید.

به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم محدودیت‌های روزانه و ساعتی را که در بالا ذکر کردیم، در نظر بگیرید. حذف انبوه فالوور در مدت زمان کوتاه می‌تواند مشکلات جدی برای شما به‌وجود بیاورد.

آیا می‌توانیم به جای حذف فالوور در اینستاگرام، آن‌ها را بلاک کنیم؟

اگر یک فالوور را بلاک کنید، این عمل به‌طور خودکار آن‌ها را از لیست فالووران شما حذف می‌کند. آن‌ها همچنین دیگر نمی‌توانند بدون ایجاد یک حساب کاملا جدید دوباره شما را دنبال کنند. روش دیگر محدود کردن یا Restrict است. محدود کردن یک حساب اساسا یک مرحله بالاتر از حذف و یک مرحله پایین‌تر از بلاک کردن است. وقتی یک حساب کاربری را محدود می‌کنید، تمام نظرات و لایک‌های آن‌ها (و همچنین دایرکت‌های آن‌ها) پنهان می‌شود. این افراد همچنان می‌توانند با پروفایل شما تعامل داشته باشند، اما شما دیگر آن تعاملات را نخواهید دید.

 

آنچه در حذف فالوور اینستاگرام آموختیم

با چند ضربه می‌توانید به‌سرعت فالوور های خود رد اینستاگرام را حذف کنید. این کار را می‌توانید با حذف آن‌ها از لیست «فالووران» یا با رفتن مستقیم به پروفایل آن‌ها انجام دهید. علاوه‌بر این، می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث برای حذف فالوورها به‌صورت انبوه استفاده کنید. به‌علاوه با بلاک کردن یک حساب کاربری یک قدم جلوتر بروید تا آ‌ن‌ها نتوانند پست‌ها یا پروفایل شما را ببینند. این امر همچنین تضمین می‌کند که آن‌ها نتوانند شما را با جستجوی آیدی در اینستاگرام پیدا کنند. برای حذف فالوور در اینستاگرام چندین روش ارائه کردیم. اما همانطور که اشاره شد آن را به‌گونه‌ای انجام دهید که از محدودیت‌های اینستاگرام تجاوز نکنید.

آیا شما تاکنون فالووری در اینستاگرام را حذف کرده‌اید؟ از کدام روش برای حذف آن استفاده کردید؟ در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

 

سوالات متداول:

آیا وقتی فالوورهای خود را حذف می‌کنید آن‌ها مطلع می‌شوند؟
آخیر. هنگامی‌که یک فالوور را از حساب اینستاگرام خود حذف می‌کنید، به آن شخص از سمت اینستاگرام اطلاعیه یا نوتیفیکیشنی داده نمی‌شود. تنها راهی که آن‌ها متوجه می‌شوند این است که به پروفایل شما بروند و دکمه فعال Follow را مشاهده کنند. همچنین، اگر پروفایل شما خصوصی باشد، آن‌ها نمی‌توانند پست‌ها یا استوری‌های شما را ببینند.
وقتی یک فالوور را در اینستاگرام حذف می‌کنید، آیا آن‌ها همچنان می‌توانند پست‌های شما را ببینند؟
این امر به تنظیمات حریم خصوصی حساب شما بستگی دارد. اگر یک حساب عمومی دارید، حذف شخص مانع از دیدن پروفایل، پست‌ها یا استوری‌های شما نمی‌شود. آن‌ها همچنان می‌توانند همه‌چیز را مشاهده کنند و حتی برای شما پیام بفرستند. اما محتوای شما دیگر در فید آن‌ها نشان داده نمی شود. به‌علاوه آن‌ها می‌توانند هر زمان که بخواهند شما را مجددا دنبال کنند مگر اینکه حساب آن‌ها را بلاک کنید. از طرف دیگر، اگر پروفایل شما خصوص باشد، حذف فالوور در اینستاگرام‌، مانع از دیدن محتوای شما می‌شود. آن‌ها ممکن است درخواست دهند تا شما را مجدد دنبال کنند، اما شما باید آن‌ها را تأیید کنید تا بتوانند دوباره پست‌ها و استوری‌های شما را ببینند.
وقتی شخصی را در اینستاگرام حذف می‌کنیم، آیا لایک‌های او ناپدید می‌شود؟
خیر. وقتی فردی را از لیست فالووران خود حذف می‌کنید، لایک‌ها و نظرات او همچنان در پست‌های شما باقی می‌ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

زهرا حدادی

من زهرا حدادی هستم، فارغ‌التحصیل ارشد تجارت الکترونیک. به نوشتن و خواندن اطلاعات حوزه کامپیوتر و فناوری و شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندم؛ و از اینکه می‌تونم تجربیات و دانش خودم رو با دیگران به اشتراک بذارم لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا